نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عرض می کنم پردیس خودگردان زیر مجموعه ای از دانشگاه دولتی است. برخی از دانشگاه ها اقدام به تاسیس شعبه هایی در خارج از دانشگاه خود کرده اند که نام آن را پردیس خودگردان گذاشتند. مدرسین این دانشگاه ها معمولا از همان اعضای علمی دانشگاه خواهند بود. لازم به ذکر است بگوییم دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه های دلتی متفاوت است و برمبنای آموزش نیمه حضوری استوار است. این دانشگاه برای کسانی مناسب است که دارای وقت کمی برای شرکت در کلاس های حضوری هستند.

 

 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های پردیس خودگردان

طبق تجربیات بدست آمده از رویه دوره های پیشین پذیرش بدون آزمون دانشگاه های پردیس خودگردان ، معمولا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان  راهنمای ثبت نام این دانشگاه ها مطابق اطلاعیه زمانبندی سازمان سنجش مدتی پیش از آغاز نام نویسی و یا همزمان با ثبت نام این دانشگاه ها از طریق سایت sanjesh.org منتشر می شود .

 

 

 


نکات طلایی انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان

اولین نکته ای که باید در رابطه با انتخاب رشته این دانشگاه باید مد نظر داشته باشید این است که شرایط ثیت نام در پردیس خودگردان بین الملل بسیار متفاوت با سایر دانشگاه های دیگر می باشد. بنابراین قبل از انتخاب هررشته، ابتدا به صورت دقیق دفترچه راهنما را مطالعه نمایید. و حتما نگاه دقیقی به شهریه و همچنین امکانات این دانشگاه داشته باشید. آنچه در دفترچه این دانشگاه در رابطه با شهریه آن ذکر شده است، تنها شامل شهریه مربوط به انتخاب رشته می باشد.

برای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان شما با لیست متنوعی روبه رو نخواهید بود و تنها می توانید از بین لیست موجود که شامل تنها چند دانشگاه می شود، دست به انتخاب بزنید. دانشگاه های پردیس خودگردان تنها در رشته های محدود اقدام به پذیرش داوطلبان می نماید. لذا تنها می توانند در رشته های محدود دست به انتخاب بزنند. با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان به صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد، لذا شرایط پذیرش در هر یک از این رشته ها باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

معرفی دانشگاه غیر پیام نور

ویژگی دانشگاه پیام نور: اغلب کلاسهای این نوع دانشگاه ۸ تا ۹ جلسه یا حتی بیشتر تشکیل میشود که بستگی به استاد دارد در خیلی موارد اصرار و اجباری به حضور دز کلاس نیست و شما میتوانید واحدها را خودخوان بردارید. شهریه دانشگاه پیام نور مشابه دانشگاه شبانه و حدودا نصف دانشگاه غیر انتفاعی هست.

 

 

 

چرا دانشجویان جدیدالورود باید همه چیز درباره دانشگاه پیام نور بدانند؟

افرادی که به تازگی در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند اطلاع دقیقی از شرایط تحصیل در این دانشگاه، نحوه مطالعه و موارد دیگر ندارند.

بعلاوه، حتی نمی دانند که معدل لازم برای قبولی در هر ترم تحصیل در دانشگاه پیام نور چند است و یا این که در هر ترم چند واحد میتوان برداشت.

اینجاست که باید بگوییم که این قبیل از افراد نیاز به اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور دارند و الزاماً باید در این رابطه اطلاعاتی مفید و کاربردی را بدست آورند.

 

 

 

 

جمع بندی

هر دو دانشگاه ذکر شده مزایا و معایب خود را دارند و نمی توان نظر قطعی برای دانشجویان ارایه نمود. دانش آموزان باید با توجه به سطح علمی و با در نظر داشتن سطح مالی خود اقدام به انتخاب دانشگاه مورد نظرکنند. این نکته را در نظر داشته باشید حتی در منطقه محروم با کمترین امکانات آموزشی این پشتکار و تلاش شماست  که می تواند شما را به موفقیت برساند.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

زمانی که شما می خواهید به مصاحبه شفاهی آزمون وکالت بروید بهترین حالت این است که در برخی از موسسات به صورت حضوری مشاوره حقوقی رایگان به مراجعین بدهید تا با برخی از مسایل و مشکلات آشنا شوید و همین طور اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. باید به نکاتی در مورد مهارت ها و تجربیات خود در مصاحبه خود گفتید فکر کنید. سعی کنید بفهمید کدام یک بر آن ها تاثیر گذاشته و کدام یک توجه کمتری به خود جلب کرده است. در این صورت می توانید ار عوامل تاثیر گذار استفاده کنید و برای سوالات چالش برانگیز آماده شوید. در ادامه مقاله باماهمراه باشید.

 

 

 

 مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه چه زمانی می باشد؟

قبل از این که به زمان برگزاری مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی بپردازیم، لازم است به این نکته اشاره گردد که شرایط آزمون وکالت قوه قضائیه وشرایط آزمون وکالت   دادگستری با هم متفاوت می باشند و تمامل مراحل اجرایی آن از جمله ثبت نام، نحوه و زمان برگزاری آزمون و مصاحبه، کاملا به صورت جداگانه و مستقل انجام خواهد شد.

پس تمدید مهلت ثبت نام  و اتمام مراحل ثبت نامی علاقه مندان، دومین آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، در روز جمعه 4 مهر ماه 99 به صورت یکپارچه و هماهنگ برگزار گشت. معمولا با گذشت یک ماه از زمان برگزاری آزمون، نتایج اولیه یا نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضائیه در سامانه سنجش و آموزش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد و پس از آن، داوطلبانی که موفق به پذیرش در این مرحله شده اند، در زمانی که از طریق سازمان سنجش کشور مشخص می گردد، به آدرس محل مصاحبه مراجعه می نمایند و در مراحل مصاحبه علمی و حقوقی، شخصیتی و… به صورت حضوری شرکت خواهند کرد.

 

 

سئوالات مصاحبه شفاهی آزمون وکالت

کیفری

_اعاده دادرسی عام و خاص

_مجازات تکمیلی و تبعی

_قاعده جمع مجازاتها و تعدد

_پولشویی

_صدور چک از حساب مسدود ایا کلاهبرداریه؟

_جزا اختصاصی هم پرسید چندتا

حقوقی

_ایا زن میتونه تقاضای طلاق کنه بخاطر نگرفتن نفقه و از دادگاه بخواد رسیدگی کنه، یا قبلش باید بره حکم بگیره که مثلا مرد ۶ ماهه که نفقه نپرداخته؟

_ملکی هم پرسید

_داوری

_کارشناسی و اماره و دلایل

_و ی مسله دیگه هم بود راجب سند

 

 

مشاوره قبولی در آزمون وکالت که مفید است در نظر بگبرید

سعی کنید زمانی مشخص را برای انتخاب منابع در نظر بگیرید و در طول آن زمان با بررسی منابع از سردرگمی خود را خارج نمایید،  در مشاوره قبولی در آزمون مشاوران حقوقی به شما می گوییم که پس از انتخاب منبع مطالعاتی به آن پایبند باشید و به هیچ وجه پس از انتخاب منابع و شروع به مطالعه آنها به صورت مداوم تغییر منبع ندهید و به صحبتهای حاشیه ای در خصوص نشر منابع جدید و جامعیت بیشتر آنها بدون تحقیق و بررسی توجه ننمایید. همچنین از گسترش بدون دلیل منابع با این اندیشه که موجب چندوجهی شدن ذهن تان و کسب رتبه مطلوبتر برای شما میشود اجتناب نمایید.

 

 


سهمیه آزمون های وکالت شامل چه مواردی می شود؟

تا قبل از سال 95 تنها 25 درصد ظرفیت آزمون وکالت به داوطلبان سهمیه اختصاص داشت . اما از سال 95 کانون های وکلا موظف شدند که 30 درصد ظرفیت را به داوطلبان سهمیه اختصاص دهند که پنج درصد نسبت به قبل افزایش یافت . به طور کلی آن دسته از داوطلبانی که در دسته بندی ذیل قرار گیرند ، به عنوان داوطلبان ظرفیت پذیرش سهمیه به شمار می روند :

1- همسر و فرزندان شهدا

2- جانبازان با حداقل ده درصد جانبازی و بالاتر

3- رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و بالاتر

4- همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر

5- آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و بالاتر

6- همسر و فرزندان آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و بالاتر

7- فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارند ..

 

 

چگونه می توانیم از سهمیه در آزمون مشاوران حقوقی استفاده کنیم؟

برای استفاده از سهمیه درآزمون مشاوران حقوقی  در نظر گرفته شده جهت اخذ پروانه وکالت ، کلیه داوطلبان در صورتی می توانند از سهمیه مذکور استفاده نمایند که این سهمیه به تایید مراجع ذیربط رسیده باشد. مراجع تعیین کننده نوع سهمیه در نظر گرفته شده برای داوطلبان شامل موارد زیر می باشد:

معاونت نیروی انسانی هریک از رده های نیروهای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان خود

معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

دوستان عزیزم هوش تنها یک عامل برای قبولی در آزمون تیزهوشان است. مهم ترین عاملی که به شما در قبولی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی کمک می کند پشتکار و تلاش شماست. اگر سوالات اخیر سال های آزمون را نگاه کنید متوجه می شوید هوش نقش خیلی پر رنگی در پاسخ دهی به ان ها ندارد و بیشتر بنیه علمی می تواند به شما کمک کند. پس ذهنیت اشتباهتان را دور بریزید و از همین الان تلاش بیشترتان را آغاز کنید. در ادامه با توضیحات بیشتربا ما همراه باشید.

 

 

 

چگونه خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنیم؟​

 

 از اضطراب بپرهیزید و از همین حالا بگوئید من می توانم و جمله ی من نمی توانم را کنار بگذارید .

 برای مطالعه بخش های مختلف منابع و نمونه سوالات برنامه ریزی نمایید 

 با استفاده از دفتر برنامه ریزی و ثبت برنامه مطالعاتی خود مطالعه هدفمند خواهید داشت و می توانید بدانید چگونه برای تیزهوشان برنامه ریزی کنیم  از میزان پیشرفت خود در هر  روز مطلع شوید و ساعات مطالعه تان را افزایش دهید . در این دفتر برنامه ریزی ساعت و تاریخ درس خواندن خود را ثبت کنید و با این کار خود را به درس خواندن بیشتر ترغیب کنید .

 از مطالعه دروس به صورت متوالی بپرهیزید و در بازه زمانی مشخص مثلا بعد از هر 25 دقیقه ، 5 دقیقه یا بعد از یک ساعت 15 دقیقه استراحت کنید .

 از همین امروز درس خواندن و تست زدن را شروع کنید تا از سایر رقیبان خود جلو تر باشید و بدانید هر کس بیشتر تلاش کند به هدفش می رسد

 اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید همه ما می توانیم یک استعداد درخشان باشیم و هوش استعداد و میل به پیشرفت در همه ما وجود دارد اما تفاوت ما در میزان تلاشمان است .

 

 

 

 چه جوری بخونیم و تست بزنیم !

 

اول از همه باید منابع مطالعاتی رو تهیه کنین . خوب حالا بازم سوال پیش میاد که از چه منابعی ؟ ببینین اولین منبع شما باید کتابای درسیتون باشه چون کسایی که قراره سوالای آزمون تیزهوشان رو طرح کنن از کتابای درسیتون سوالا رو طرح می کنن .

پس اول کتابای درسیتون رو جز به جز بخونین و بفهمین و درکشون کنین . چون الان بیشتر سوالا داره مفهومی میشه . بعد تست بزنین . حالا چگونه درآزمون تیزهوشان قبول شویم ؟ اول از همه باید یه برنامه ریزی برای خودتون داشته باشین . 

شروع کنین درس به درس بخونین ، بعد از این که کامل خوندین ، تست آموزشی بزنین و 3 روز بعد تست تکمیلی و در آخر هم حدودا دو هفته یکبار ، تست مرور بزنین و این روش رو برای همه درسا تکرار کنین . مطمئن باشین خیلی راحت به هدفتون یعنی قبولی آزمون تیزهوشان می رسین .

 

 

 

برنامه ریزی برای قبولی مدارس تیزهوشان چگونه انجام می گیرد؟

  دانش آموزان عزیز دقت کنید که اولین نکته ای که باید برای برنامه ریزی آزمون تیزهوشان  و موفقیت در آن انجام دهید این است که برنامه ریزی تان باید دارای انعطاف باشد یعنی از برای صبح تا شب به طور مداوم برنامه ریزی نکنید چون اگر یک روز بنابر هر دلیلی توانید درس بخوانید از برنامه عقب می مانید و کل برنامه ریزیتان بهم می ریزد پس همیشه در برنامه روزانه تان یک زمان هایی را هم به استراحت و تفریح اختصاص دهید در این صورت اگر روزی هم از برنامه تان عقب ماندید می توانید در زمان های خالی که در برنامه گنجانده اید، جبران کنید. برنامه ریزی برای

 برنامه ریزی هفتگی : یادتان باشد چه برای آزمون های تیزهوشان و چه برنامه ریزی برای مدرسه هیچوقت برنامه طولانی مدت ننویسید. از نظر مشاوران بهترین مدت برای برنامه ریزی، یک هفته است.

 اهمیت مدرسه : حتی اگر به نظر شما سطح کلاستان در مدرسه پایین باشد باز هم بهترین جا برای یادگیری درس، مدرسه و از زبان معلم است و بعد از برگشتن به خانه حتما دس های هر روز را در همان روز بخوانید زیرا با این روش درس هایی که خوانده اید در حافظه بلند مدتان ذخیره می شود.

 یادداشت برداری : هنگام مطالعه درس ها و کتاب های آموزشی از نکات مهم و کلیدی یادداشت بردارید تا هر چند روز یکبار دوباره آنها را بخوانید تا بهتر در حافظه تان تثبیت شود و یادتان باشد آنقدری زمان ندارید که برای مرور درس ها کل درس را دوباره بخوانید.

 مرور درس ها و نکات : در برنامه هفتگیتان یک روز را ( مثلا آخر هفته ) به مرور نکاتی که یادداشت کرده اید، اختصاص دهید.

 آزمون : حتما هر چند وقت یکبار سوالات تستی کتاب های کمک آموزشی را حل کنید و یا می توانید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. چون احتمالا تا به الان در مدرسه فقط به صورت تشریحی از شما امتحان گرقته شده و باید با نحوه ی تست زنی هم آشنا شوید تا در زمان آزمون دچار مشکل کمبود وقت نشوید.

 

 

 

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 

در چند سال گذشته آزمون تیزهوشان شامل دو دفترچه سوال تحصیلی و تحلیلی بود، اما از سال 97 به بعد و با اعمال تغییرات، سوالات تحصیلی حذف شده و فقط سوالات تحلیلی معیار سنجش دانش آموزان می باشد. به عبارت دیگر، دانش آموزان نیازی به مطالعه کتب درسی ندارند زیرا تمامی نمونه  سوالات تیزهوشان  صرفا در زمینه ارزیابی هوش و استعداد داوطلبان طراحی شده اند.

 

 

 

بهترین روش استفاده از نمونه سوالات تیزهوشان چیست؟

دوستان عزیزم در قدم اول آزمون تعیین سطح را طبق نکات گفته شده حل کنید. در گام بعدی از نمونه سوالات تیزهوشان ششم به صورت روزانه برای تمرین بیشتر استفاده کنید. و هفته ای یکی از سوالات تیزهوشان سال های گذشته را برای جمع بندی و سنجش مجدد خود استفاده کنید. لازم به ذکر است بگوییم در حل این سوالات زمان خود را مدیریت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

دانشگاه دولتی پیام نور به عنوان بزرگترین شبکه آموزش عالی کشور و چهارمین دانشگاه دنیا با نظام آمورشی مبتنی بر آموزش باز می باشد.آموزش باز نظام آموزشی است که با بهره گیری از فناوری آموزشی ، کتب درسی خود آموز و دانش محور در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاس های درس را کاهش می دهد. جا دارد بگوییم متقاضیان در طرح ارشد فراگیر پیام نور از استرس رقابت سنگین به دور بوده و کتاب های مرجع امتحانی که بین 4 تا 6 کتاب می باشد که در صورت پذیرش به عنوان واحدهای ترم اول دانشگاه مورد قبول واقع می شود و دانشجو وارد ترم دوم تحصیلی خواهد شد.

 

 

 

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر از چه طریق انجام می شود؟

دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش از طریق کنکور سراسری به شیوه فراگیر نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و فرآیند آن به این‌ صورت است که با توجه به رشته تحصیلی انتخابی متقاضی دروس نیمسال اول تحصیلی کارشناسی ارشد با کتب و منبع امتحانی مشخص به دانشپذیر ارائه داده شده و سپس از همین دروس امتحانی نظیر امتحانات پایان ترم دانشگاه از 20 نمره و فاقد نمره منفی، گرفته شده و بعد از موفقیت دانشپذیر در آن، پذیرش نیمسال دوم کارشناسی ارشد شده و تعدادواحدهای گذرانده شده از کلیه واحدهای درسی کسر می گردد.

 

 

 

چرا باید از دوره آمادگی فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی استفاده کنیم؟

رشته مدیریت بازرگانی در مقاطع مختلف از جمله مقطع کارشناسی ارشد جزء محبوب ترین و بهترین رشته های دانشگاهی محسوب می شود.

 رشته ای که از قضا از بازار کار خوبی هم در میان رشته های تحصیلی در کشور ما برخوردار است.

 در این میان، عده ای از داوطلبان و متقاضیان ورود به این رشته در دانشگاه پیام نور ترجیح می دهند از طریق دوره های فراگیر تحصیل خود در رشته مدیریت بازرگانی را پی بگیرند.

شرکت در امتحانات مختلف رقابتی جهت ورود به انواع دانشگاه ها از جمله دوره آمادگی  فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی  هنجاری مهم در میان اهالی درس و کتاب تبدیل شده است.

اینجاست که داوطلبان ورود به انواع رشته های ارشد از جمله رشته مدیریت بازرگانی تمام سعی و تلاش خود را برای قبولی و پذیرش در  آزمون فراگیر ارشد به کار می گیرند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

 

 

 

جزوات تست هاي كارشناسي ارشد فراگیر مدیریت بازرگانی چه مزایای دارند؟

مجموعه جزوات كارشناسي ارشد فراگیر مدیریت بازرگانی داراي دروس زير مي باشد :

1- بخش جزوات:

شامل دروس مباني سازمان و مدیریت - تئوري هاي سازمان - مباني رفتار سازماني - زبان تخصصي مدیریت ( بازرگانی - بازاريابي) - سازمان استراتژي محور - نگرشي جامع بر مدیریت استراتژي

2- بخش خلاصه دروس :

تعدادي از دروس مهم نظير نگرشي جامع بر مدیریت استراتژي و سازمان استراتژي محور و تئوريهاي سازمان - زبان تخصصي داراي خلاصه نويسي هستند

3-بخش نكات دروس :

برخي از دروس مهم تخصصي مدیریت (بازرگانی - بازاريابي) - سازمان استراتژي محور - نگرشي جامع بر مدیریت استراتژي داراي نكات مهم درس مي باشند كه در وقت بسيار كم مي توانيد براي مطالعه با اين نكات امادگي كسب كرده و مرور مطالب خوانده شده را بهبود ببخشيد

 

 

 

مطالعه نمونه سوالات فراگیر ارشد مدیدریت بازرگانی چه کمکی به دانشجویان می کند؟

مطالعه نمونه سوالات فراگیر ارشد موفقیت در آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور را به طرز چشم گیری افزایش می دهد. دانشجویان واجد شرایط شرکت در کنکور فراگیر ارشد با مطالعه آزمون های سال قبل ونمونه سوالات فراگیر ارشد مدیریت بازرگانی  هم از سطح  دوره آمادگی فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی  خود برای شرکت در آزمون پیش رو اطلاع می یابند هم با مطالعه سوالات دوره های قبل از نحوه آزمون ، نوع سوالات و … اطلاعات لازم را کسب می نمایند.

 

 

مشاوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی بین الملل

ضمن توجه به اینکه دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر بدون توجه به عنوان رشته تحصیلی خود مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته مدیریت بازرگانی بین الملل می باشند ، با مطالعه منابع مذکور فرصت مناسبی خواهند یافت تا در صورت تمایل تحصیلات خود را در این رشته ادامه دهند. البته باید بگوییم شرکت در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نیز می تواند پلی برای تحصیل در مقطع ارشد مدیریت بازرگانی بین المللی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

امکان دریافت کد مدرسی از سامانه سجاد برای افراد متقاضی تدریس در دانشگاه های مختلف فراهم شد. به عبارت دیگر بر اساس ضوابط و شرایط تعیین شده در دانشگاه نیاز به دریافت کد مدرسی دارد.  بسیاری از افراد بعد از رسیدن به مدارج عالی تحصیلی از جمله فوق لیسانس و یا دکتری تصمیم به تدریس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی مختلف از جمله دانشگاه آزاد می گیرند. در این میان دریافت کد مدرسی برای شروع کار ندریس در دانشگاه ها الزامی به نظر میرسد. قبل ار اقدام به تدریس و حاضر شدن در کلاس های درس به عنوان استاد می بایست برای دریافت کد مدرسی از سامانه سجاد اقدام کنید.

 

 

تشکیل پرونده جهت اخذ کد مدرسی شامل چه مراحلی می شود؟

ورود به سامانه سجاد    edu.uast.ac.ir   

ثبت مشخصات در سایت مربوطه و دریافت کد رهگیری

مراجعه مدرس به مرکز آموزش برای تشکیل پرونده ( در صورت نیاز واقعی مرکز )

اقدامات مرکز آموزش ( انجام استعلامات مربوطه)

ارسال پرونده تکمیل شده با نامه های مربوطه به واحد استانی

بررسی مدارک و مستندات در واحد استانی و تایید در صورت احراز شرایط

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کد شناسه تدریس دانشگاه آزاد چگونه است؟

دریافت کد شناسه تدریس آزاد برای هر فرد متقاضی تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه ای تحت عنوان amoozesh.iau.ir  انجام می گیرد.

توجه داشته باشید که سامانه ذکر شده تحت نظارت معاونت آموزشی دانشگاه آزاد فعالیت می کند.

شما دوست عزیز متقاضی تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی جهت دریافت  کد مدرسی از سامانه سجاد  این دانشگاه در ابتدا باید اقدامات لازم برای ثبت نام را در سامانه amoozesh.iau.ir انجام دهید.

بعد از انجام ثبت نام در سامانه اعلام شده نوبت به بارگذاری و آپلود مدارک مورد نیاز می رسد.

بعد از این کار هر فرد داوطلب باید اقدام به ثبت درخواست خود جهت دریافت کد مدرسی در سامانه کند.

بعد از طی این مراحل درخواست شما مبنی بر دریافت کد الزاماً باید از طرف دانشگاه مورد نظر جهت تدریس مورد تأیید قرار بگیرید و درخواستتان باید به هیأت علمی آن مرکز دانشگاهی آزاد ارسال گردد.

در انتها کلیه مدارک ارسالی شما به وسیله اعضاء هیأت علمی دانشگاه مورد نظرتان مورد بررسی قرار می گیرد و اگر آن ها صلاحیت شما را برای دریافت کد مدرسی تأیید کنند کد شناسه تدریس برای شما دوستان و عزیزان ارسال می شود.

دقت داشته باشید که کد شناسه صادر شده برای تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی از اعتبار بالایی برخوردار است و می توان برای تدریس در تمامی دانشگاه های آزاد ایران از آن استفاده کرد.

 

 

 

متقاضیان تدریس در دانشگاه علمی کاربردی چه مراحلی را باید طی کنند؟

1- مراحل موجود در ثبت نام متقاضی بایستی با دقت در سامانه سجاد و تا آخرین مرحله انجام گیرد.

2- عکس داوطلب بایستی جدید بوده و با رزولوشن کافی در سامانه آپلود شود.

3- آخرین مدرک تحصیلی داوطلب بایستی با رزولوشن کافی در سامانه قرار داده شود. در صورتیکه عکس یا مدرک تحصیلی داوطلب دارای کیفیت و وضوح کافی نباشد تقاضای او رد خواهد شد.

4-اعضای هیئت علمی می توانند حکم هیئت علمی خود را در قسمت "دارای مدرک تحصیلی دیگری نیز می باشم" آپلود نمایند.

5-مدارک تحصیلی به غیر از گواهی موقت فراغت از تحصیل یا اصل دانشنامه قابل قبول نیست.

6- دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل میکنند باید مقطع تحصیلی خودرا کارشناسی ارشد قید نموده و پس از ثبت نام در سامانه گواهی مربوط به تحصیل در مقطع دکتری را با سایر مدارک ، از طریق مرکز آموزشی به واحد استانی ارائه دهند

 

 

 

ثبت نام در سامانه سجاد از چه طریق انجام می شود؟

وزارت علوم سامانه ای با نام سامانه سجاد با هدف بررسی درخواست و ثبت نام سامانه سجاد  داوطلبان به صورت الکترونیکی طراحی کرده و تمامی اطلاع رسانی های لازم را پیرامون بورس و اعزام دانشجویان ، دانش آموختگان ، دانشجویان داخل و خارج ، دانشجویان شاهد و ... در آن قرار می دهد . متقاضیان به منظور استفاده از سامانه جامع امور دانشجویان می توانند در آن ثبت نام کرده و درخواست استفاده از خدمات را ثبت نمایند .

 

 

 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی چقدر زمان می برد؟

مدت زمان مورد نیاز برای طی شدن فرایند صدور تاییدیه تحصیلی و استعلام مدرک دانشگاه علمی کابردی، به صورت عادی 15 روز کاری از زمانی که شخص فارغ التحصیل، درخواست استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی و صدور تاییدیه اخذ شده از مقام استعلام کننده را تحویل مرکز محل تحصیل خود دهد و سپس تاییدیه تحصیلی صادر شده را تحویل گرفته و به مقام استعلام کننده برساند.

 

چند نمونه از خدمات سامانه سجاد وزرات علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان و دانش‌آموختگان

بورس دولت‌های خارجی

درخواست ارز دانشجویی

ثبت و پیگیری شکایات

درخواست تجدید نظر کمیته انضباطی

امحا سو سابقه انضباطی

پذیرش دانشجویان قهرمان ورزشی

ثبت درخواست کارت شرکت در جشنواره ورزش همگانی

استعلام کد صحت

کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان ورودی جدید

 

 

نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به چه صورت است؟

در ابتدا به سایت دانشگاه علمی کاربری مراجعه کرده و از بخش فرم های آموزشی درخواست گواهی را دریافت کنید. سپس آن را به صورت دقیق و کامل پر نمایید.( نحوه تحویل فرم می تواند به صورت حضوری و یا الکترونیکی ارسال به پست الکترونیکی دانشگاه باشد).

 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی جه مقدار زمان می برد؟

مدت زمان مورد نیاز برای طی شدن فرایند صدور تاییدیه تحصیلی و استعلام مدرک دانشگاه علمی کابردی، به صورت عادی 15 روز کاری از زمانی که شخص فارغ التحصیل، درخواست استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی و صدور تاییدیه اخذ شده از مقام استعلام کننده را تحویل مرکز محل تحصیل خود دهد و سپس تاییدیه تحصیلی صادر شده را تحویل گرفته و به مقام استعلام کننده برساند.

 

 

آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟

دانشگاه های علمی کاربردی از لحاظ اعتبار هیچ فرقی با دانشگاه های دیگر ندارند. چرا که دانشگاه علمی کاربردی همانند دیگر دانشگاه های موجود در ایران از قبیل دانشگاه های دولتی ، آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور مورد تایید وزارت علوم هست و مدارک دانشگاهی آن دارای مهر وزارت علوم است.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

سامانه ثبت نام مدارس شاهد و ایثارگر جامع ترین سامانه ثبت نام مدارس فرزندان شاهد و ایثارگر و فرهنگی می باشد که خیلی از متقاضیان ثبت نام در این سایت آن را سجا می نامند. سایت سجا سایتی است که تمامی پیش ثبت نام ها در این مدارس سطح بالا در این سامانه انجام خواهد شد و داوطلبان حتما باید با ورود به سامانه سجا پیش ثبت نام خود را در هر پایه ای که هستند انجام دهند. در ادامه با کسب اطلاعات از شرایط ثبت نام با ما همراه باشید.

 

 

 

 

دریافت فرم ثبت نام مدارس شاهد سامانه سجا از چه سایتی امکان پذیر است؟

 

تکمیل فرم  آموزش ثبت نام سامانه سجا در پایه اول ابتدایی ، پایه هفتم و پایه دهم در زمان مقرر ، صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه student.saja.medu.ir انجام می‌ شود .

 

 

 

 

 

نحوه ثبت نام در سایت مدارس شاهد چگونه است؟

saja.medu.ir : برای انجام ثبت نام در سایت سجا بر اساس امتیازبندی باید داوطلب دقت لازم را به عمل آورد و همچنین از آن جایی که چون امکان ویرایش و درج امتیاز در قبولی در مدارس شاهد 98 حائز اهمیت است بنابراین می توان متقاضیان نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98 را به دو دسته تقسیم نمود که در ادامه بدان می پردازیم .

دسته اول ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا

دسته اول به فرزندان شاهد ( فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان و جانبازان 50 درصد به بالا ) اختصاص می یابد که لازم است اولیا بعد از ثبت نمودن اطلاعات در سایت سجا (درصد قبولی 99%) و ارائه مدارک به مدرسه مورد نظر در موعد مقرر ثبت نام قطعی را برای مدرسه سجا به عمل آورند.

دسته دوم ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا

saja.medu.ir :  دسته دوم به ثبت نام سایر دانش آموزان که سهمیه های آزاد و همچنین سهمیه های فرهنگی، معدل، مدال، حفظ قرآن و … می باشند تعلق می گیرد.

saja.medu.ir ؛ثبت نام بقیه دانش آموزان طی دو مرحله انجام می شود، بعد از انجام ثبت نام موقت با مد نظر قرار دادن اولویت های ایثارگری و یا سایر امتیاز بندی ها با توجه به احراز شرایط صورت گرفته دانش آموزان کلیه موارد بررسی می شود و نتیجه ثبت نام مدارس شاهد آن از طریق سامانه سجا برای انجام ثبت نام قطعی دانش آموزان پذیرفته شده اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

ثبت نام مدارس شاهد چه شرایطی دارد؟

در سال های اخیر مدارس شاهد علاوه بر ثبت نام دانش آموزانی از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، اقدام به جذب دانش آموزان عادی نیز می نماید. علاقه مندان برای شرایط  ثبت نام مدارس شاهد باید واجد شرایط عمومی و علمی مشخصی باشند که در ادامه مطلب ذکر شده اند.

شرایط عمومی

رعایت پوشش مناسب با سن دانش آموز؛ به خصوص داشتن حجاب برتر برای دختران

ساکن بودن دانش آموز در محدوده تعیین شده توسط مدرسه مورد نظر

پایبند بودن به قوانین و آیین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد

برخورداری از صلاحیت اخلاقی و رفتاری

التزام خانواده به ارزش های اسلامی و تربیت دینی

 

 

 

 آیا مدارس تیزهوشان مدارس خوبی هستند؟

این سوالی است که خیلی از والدین از ما می‌پرسند؟ در جواب باید گفت که هنگام ثبت نام به خصوصیات فردی کودک خود دقت کنید.

اگر فرزند شما نتواند خود را با مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کند وفق دهد این نشانه بد بودن این مدرسه نمی‌باشد. مدارس تیزهوشان معمولا برای دانش‌آموزانی که استعداد بالایی برای یادگیری دارند و همچنین تلاشگرند مناسب است.

 

شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

مهم‌ترین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان به شرح زیر است.

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و همچنین کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰
    تبصره: چنانچه دانش‌آموز درمجموع دو سال تحصیل پایه‌های پنجم وششم ابتدایی حداکثر در یک درس نمره «خوب» را کسب کرده باشد، مجاز به شرکت در آزمون می‌باشد.

 

 

 

 

یک مدرسه خوب چه معیارهایی دارد؟

خوب بودن یا بد بودن مدرسه از نظر هر اولیا متفاوت است، مثلا یک والدین سخت گیری مدرسه و دادن تکالیف زیاد به دانش آموزان را جز نکات مثبت می داند و الدین دیگر از این موضوع ناراحت اند و می گویند اصلا خوب نیست. اولین پیشنهادی که می توانیم خدمت شما عزیزان ارایه دهیم این است که حتما به اون مدرسه مدنظر مراجعه کنید و سر بزنید و از والدین و دانش آموزان آن مدرسه تحقیق کنید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد پیام نور در رشته مدیریت بازرگانی شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشند، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند. از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید. لازم است بدانید متقاضیان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت آمادگی و شرکت در آزمون می بایست دروس ترم اول رشته امتحانی مورد علاقه خود را مطالعه نمایند. داوطلب در این مرحله به عنوان دانش پذیر تلقی شده و در صورت کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه خواهند بود.

 

 

 

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی تکمیلی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتها دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در قسمتهای اداره امور تدارکات، اداره امور مالی، قسمت بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.

 

منابع ارشد فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی چیست؟

دانشگاه ‌های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد، این امکان را فراهم کردند تا علاقه‌مندان بتوانند در مقاطع بالاتر و رشته‌ی مدنظر ادامه تحصیل دهند. داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند. این دانشگاه‌ها هرساله آزمونی بعنوان آزمون دانش پذیری برگزار می‌کنند که دانش پذیران پس از کسب نمره‌ی قبولی در آن می‌توانند بعنوان دانشجو، پذیرش شوند. این آزمون پس از اتمام ترم اول از دروس ارائه شده در همان ترم گرفته می شود و در طول این ترم دانش پذیران بدون حضور در کلاس باید دروس را خوانده و برای آزمون آماده‌ شوند. منابع  مدیریت بازرگانی فراگیر پیام نور  را سازمان سنجش مشخص می‌کند.

 

 

 

 

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

متقاضیان ثبت نام آزمون فراگیر ارشد می بایست همزمان با درج اطلاعات فردی و تحصیلی نسبت به انتخاب 20 کد رشته محل مورد علاقه خود نیز اقدام نموده و با مطالعه منابع مشخص آمادگی لازم را برای شرکت در آزمونی با ساختار متفاوت کسب نمایند . منابع این آزمون همان دروس ترم اول مقطع کارشناسی ارشد است که داوطلب با مطالعه آن به عنوان دانش پذیر شناخته شده و در صورت قبولی وارد ترم دوم خواهد شد . 

سازمان سنجش به منظور مساعدت داوطلبان ، منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را در دفترچه ثبت نام این آزمون منتشر کرده و به همراه نام مولف ، تعداد واحد و سایر جزئیات در اختیار متقاضیان قرار می دهد .

 

 

 

 

مزایای طرح فراگیر پیام‌نورچیست؟

دانشگاه پیام نور نسبت به تمام دانشگاه‌های شهریه پرداز از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. شهریه مقطع کارشناسی ارشد طرح فراگیر پیام‌نور هر ترم براساس دروس اخذ شده (نظری یا عملی) نزدیک به ۲ میلیون تومان است.

داوطلبان برای ورود به رشته‌‌ صرفاً با مطالعه دقیق مباحث لازمه می‌توانند در آزمون دانش‌پذیری موفق گردند. در ادامه لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور واحد سمنان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور واحد سمنان

  • حقوق
  • گرایش حقوق بین الملل
  • روانشناسی
  • گرایش روان شناسی مثبت گرا
  • گرایش روان شناسی تربیتی
  • زبان فارسی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • مدیریت بازرگانی
  •  گرایش تجارت الکترونیکی
  • مدیریت دولتی
  • گرایش بودجه و مالیه عمومی
  • گرایش توسعه منابع انسانی
  • گرایش خط مشی گذاری عمومی
  • گرایش طراحی سازمان های دولتی
  • گرایش مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی
  • گرایش مدیریت تحول
  • گرایش مدیریت رفتار سازمانی
  • مشاوره
  • گرایش مشاوره توانبخشی
  • گرایش مشاوره خانواده
  • گرایش مشاوره شغلی
  • گرایش مشاوره مدرسه
  • مهندسی مواد
  • گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

 

 

 

تفاوت فراگیر و کنکور چیست؟

یکی از مزایای طرح ارشد فراگیر پیام نور ، عدم استرس دانش پذیر از رقابت سنگین کنکور می باشد. هم چنین متقاضیان این دوره بین 3 تا 4 کتاب مرجع را برای آزمون ابتدایی مطالعه می نمایند که در صورت قبولی و پذیرش همان کتب به عنوان واحدهای ترم اول دانشگاه مورد قبول واقع شده ووارد ترم دوم تحصیلی می شوند. در مقابل آن کنکور سراسری کارشناسی ارشد قرار دارد که دانشجویان می بایست منابع متعدد دوره 4 ساله لیسانس را مطالعه نمایند و پس از قبولی وارد ترم اول شده و واحدهای دیگری را می گذرانند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

دوستان عزیزم برنامه شاد نرم افزاری برای آموزش به صورت آنلاین بوده که برای دانش آموزان و فعالیت های مربوط به آموزش و یادگیری آن ها به شمار می آید. با توجه به اهمیت حضور در کلاس های مجازی و فعال شدن گروه های کلاسی اختصاصی سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان پیش می آید این است که چگونه وارد برنامه شاد شویم؟ دانش آموزان به منظور ورود به برنامه شاد می بایست ابتدا نرم افزار شاد را دانلود کرده و یا از طریق نسخه تحت وب سامانه شاد، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

مراحل ورود به برنامه شاد چگونه است؟

دانش‌آموزان برای ورود به شبکه آموزشی شاد باید به مواردی توجه داشته باشند از جمله اینکه برای فعالسازی و استفاده از اپلیکیشن شاد ابتدا باید مدیر مدرسه بعد معلم و سپس دانش آموز وارد اپلیکیشن شوند تا احراز هویت و عضویت در کلاس‌ها انجام شود.

همچنین دو روش برای افزودن دانش آموزان به گروه کلاسی وجود دارد:

روش نخست

لمس بخش ورود دانش آموزان توسط دانش آموز یا والدین در صفحه اصلی شبکه شاد و تکمیل اطلاعات در صفحه احراز هویت دانش آموزان.  

روش دوم

افزودن دانش آموزان توسط معلم، از طریق بخش افزودن اعضا در منوی مدیریت گروه.

تعیین زمان شروع فعالیت هر کلاس در شبکه شاد بر عهده معلم است.

 

 

 

نحوه عضویت گروه درسی معرفی شده سامانه شاد چگونه است؟

همان طوری که اشاره شد دانش آموزان برای اطلاع از پیام رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه و همچنین گروه های درسی باید در سایت  ثبت نام سامانه شاد به نشانی Shad.medu.ir به احراز هویت خود بپردازند . بعد از اینکه احراز هویت تمام شد ، سایت شاد پیام رسان و گروه های آن را به دانش آموزان معرفی می کند . دانش آموزان برای استفاده از این گروه ها باید مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است را به ترتیب انجام دهند : 

نصب آخرین نسخه برنامه شاد

 

عضویت در شاد با شماره همراه

 

انتخاب نقش خود به عنوان دانش آموز 

 

انتخاب نام دانش آموز از بین لیست موجود 

 

مشاهده برنامه کلاسی روزانه

 

 

 

 

 

اگر برنامه کلاس های سامانه شاد با پخش دروس از رسانه ملی تداخل داشت باید چه کرد؟

راه اندازی سامانه شاد، مانع پخش دروس از تلویزیون نخواهد شد اما اگر ساعت کلاس های این دو با یکدیگر تداخل داشتند چه کار باید کرد؟ آیا برای دانش آموز غیبت محسوب می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمامی مدارس موظف هستند، برنامه آموزشی کلاس هایی که ساعت آن ها با آموزش تلویزیونی تداخل دارند را دانلود کنند و با بارگذاری آن ها در سامانه شاد، دسترسی را برای تمامی دانش آموزان سهولت ببخشند. در نتیجه می توان گفت برای دانش آموزی غیبت محسوب نمی شود اما او باید در مهلت معینی نسبت به دریافت و مشاهده محتوای آموزشی موجود در شبکه آموزشی دانش آموزی، اقدام کند.

چنان چه تاخیر یا عدم شرکت دانش آموز در کلاس های مجازی از قبل به اطلاع معلم و مدیر رسیده باشد، برای او غیبت ثبت نمی شود. دانش آموزان باید بدانند که فعالیت های آن ها در فضای مجازی و نیز ارزشیابی هایی که در این مدت انجام شود، به منزله نمره مستمرشان خواهد بود.

 

 

 

 

توصیه های وزارت بهداشت برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا ویروس

براساس این توصیه ها بازگشایی مدارس در شهریور ماه تنها در صورتی امکان پذیر است که تمامی موارد ذکر شده در ادامه این نوشته به طور دقیق و کامل رعایت شود.

. تمامی دانش آموزان و البته معلم ها باید برای ثبت نام در سامانه سلامت دانش آموزان     salamat.gov.ir اقدامات لازم را انجام دهند و وضعیت سلامت خود را به صورت دوره ای مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

. در کلاس های درس تا حد امکان فاصله گذاری بین صندلی ها و همین طور میزهای دانش آموزان رعایت شود.

. سطوحی که دانش آموزان به طور مرتب با آن سروکار دارند به کرات و چندین بار در روز ضدعفونی شوند.

. در تمامی مدارس باید وسایل بهداشتی مانند محلول ضدعفونی کننده و صابون مایع و همین طور آب آشامیدنی

 

 

 

 

جمع بندی

در آخر متذکر می شویم دانش آموزان برای حضور در مدرسه به دسته های چند نفره تقسیم می شوند تا از ازدحام و شلوغی مدارس جلوگیری شود. علاوه بر کلاس های حضوری ، معلمان می بایست از طریق شبکه شاد نیز آموزش های لازم را ارایه دهند تا دانش آموزانی که به هر دلیلی امکان حضور در مدرسه را ندارند، بتوانند به صورت مجازی آموزش ببینند. تمام دانش آموزان و معلمان باید با ورود به برنامه شاد ، در کلاس های درسی شرکت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم ، طرح دانشگاه های مجازی با الکترونیکی کردن دانشگاه ها مباحث کاملا متفاوتی است. دانشگاه مجازی زیرساخت های متفاوتی دارد به صورتی که طرح درس و داشتن کلاس به صورت مجازی است ولی برگزاری امتحانات به صورت حضوری انجام می گیرد. آموزش و یادگیری در این دانشگاه به وسیله کتب الکترونیکی ، سی دی های آموزشی و همین طور انواع نشریه های الکترونیکی برای دانشجویان انجام می گیرد. نکته مهم درباره این دانشگاه این است که رابطه و تعامل بین اساتید و دانشجویان به وسیله اینترنت و کامپیوتر انجام می گیرد و امکان ارتباط حضوری در این شیوه وجود ندارد.

 

 

 

چرا دانشگاه مجازی؟

با توجه به گسترش و توسعه سیستم‌های مجازی، این موضوع بیشتر از گذشته به چشم می‌آید که دانشگاه مجازی چیست و این  که چه افرادی به سمت سیستم‌های آموزشی مجازی جذب می‌شوند.

در نگاه اول بسیاری از افراد به این نتیجه می‌رسند که دانشجویانی به این دانشگاه‌ها تمایل پیدا می‌کنند که در زمینه درسی ضعف دارند و نمی‌توانند مانند دانشجویان عادی از طریق آزمون ورودی به دانشگاه‌های معتبر راه پیدا کنند و به همین دلیل به سمت دانشگاه‌های مجازی کشیده می‌شوند؛ اما با توجه به آماری که توسط کارشناسان این زمینه ارائه شده این طرز تفکر اشتباه است و در حال حاضر بسیاری از باهوش‌ترین افراد در سراسر جهان به سمت سیستم‌ها و دانشگاه‌های مجازی جذب شده‌اند.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این گرایش، افزایش روزافزون دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیلات تکمیلی باشد.

همچنین این نکته را نمی‌توان نادیده گرفت که امروزه تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان در مدارس و هر پایگاه آموزشی که باشند به رایانه‌ها و امکانات اینترنتی به آسانی دسترسی دارند.

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که اول وارد بازار کار شده‌اید و دوست دارید که در حین کار به تحصیل هم مشغول شوید، مسلماً یک دانشگاه مجازی را برای تحصیل خود انتخاب خواهید کرد تا برای آموزش، از زمان و مکان مستقل بوده و به دلیل غیبت‌های بیش از حد، دروس شما در یک ترم حذف نشوند!

 

 

 

نحوه تشکیل کلاس‌ها و امتحانات در آموزش از راه دور

دانشجویان دانشگاه‌های مجازی از طریق اینترنت آموزش می‌بینند؛ بنابراین درصورتی‌که داوطلب شرکت در دوره‌های مجازی هستید باید علاوه بر کامپیوتر به اینترنت پرسرعت هم دسترسی داشته باشید.

مزیت این روش این است که چون دانشجویان آموزش‌های لازم را از سایت دانشگاه خود دریافت می‌کنند می‌توانند چندین بار آن‌ها را مرور کنند و یا با استاد خود مکاتبه داشته باشند، به‌علاوه تنظیم زمان یادگیری در اختیار خودشان است و در هر زمان یا مکانی که برایشان مناسب بود دروس را فرامی‌گیرند.

اینکه هر دانشجو کدام مطالب را مشاهده کرده برای اساتید قابل‌مشاهده است و به‌نوعی حضوروغیاب از همین طریق صورت می‌گیرد.

البته بااینکه دوره‌ها مجازی و از راه دور است کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها درصورتی‌که مدرس دوره احساس نیاز کند، به‌صورت حضوری تشکیل می‌شوند.

امتحانات و دفاع از پایان‌نامه (در دوره‌های پژوهش‌محور) نیز به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند.

 

 

 

شرایط ثبت نام دانشگاه مجازی چگونه است؟

دانشگاه مجازی یا دانشگاه الکترونیک مجتمعی است که داوطلبان می توانند از طریق اینترنت در دانشگاه ثبت نام دانشگاه مجازی  کرده و در کلاس ها شرکت نمایند. با توجه به اینکه تنها راه ارتباطی با اساتید از راه اینترنت و کامپیوتر می باشد، آگاهی از طرز استفاده از اینترنت و کامپیوتر برای تحصیل در دانشگاه های مجازی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه شرایط ثبت نام دانشگاه مجازیارائه داده شده است:

  1. تحصیل هم‌زمان دو رشته مجازی و یا یک‌ رشته حضوری با یک‌ رشته الکترونیکی امکان‌پذیر نیست.
  2. برای دانشجویان دوره‌های الکترونیکی امکان تغیر رشته و انتقالی وجود ندارد.
  3. بعضی از دانشگاه‌ها امتحانات میان‌ترم را به‌صورت مجازی و امتحانات پایان‌ترم را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنند.
  4. مدارک پایان تحصیلی کاملا مورد تایید وزارت علوم می‌باشد.
  5. کلاس‌های مجازی بسته به رشته‌های تحصیلی 12-16 جلسه در هر ترم برگزار می‌شود.
  6. در بعضی از دانشگاه‌ها کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
  7. حضور دانشجو در ساعت مشخص و آنلاین واجب می‌باشد. حضور و غیاب دانشجویان به صورت آنلاین انجام می گیرد.
  8. غیبت در کلاس‌های آنلاین بیشتر از 3 بار موجب حذف دانشجو از کلاس درسی مورد نظر می‌شود.
  9. دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند یک‌ترم تحصیل به مدت 6 ماه را از مرخصی استفاده کنند. (برای خانم‌های شاغل و باردار، این قانون متفاوت می‌باشد.)
  10. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه مجازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.
  11. امکان تحصیل در دوره دکتری به صورت مجازی وجود ندارد.
  12. پذیرش دانشجو در دانشگاه مجازی از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا بدون کنکور ( بر اساس سوابق تحصیلی ) می باشد.
  13. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه مجازی ملزم به پرداخت شهریه می باشند.

 

 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

به جز بحث زمان ثبت نام ارشد مجازی آزاد اطلاع هر فرد داوطلب و متقاضی از نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد نیز ضروری است.

در رابطه با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد باید این نکته مهم را خدمت شما عرض کنیم که ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود.

در واقع، هر فرد برای ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد باید به سامانه دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کند و اقدامات لازم را برای ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی در این سایت انجام دهند..

 

 

جمع بندی

فناوری اطلاعات و ارتباطات و حرکت از جوامع سنتی به جوامع اطلاعاتی تمامی ابعاد و نیازهای بشر را تحت تاثیر قرار داده است. شیوه های آموزشی نیز تابع چنین تغییر و تجولاتی بوده اند. بهره گیری از آموزش مجازی با استفاده از روش های جدید باعث کارایی و اثربخشی بیش از پیش نظام های آموزشی در کشورهای مختلف شده است. استفاده از چنین فنونی ، امکان افزایش کیفیت و بهره وری آموزشی در کلیه سازمان ها را پدید می آورد. در کشور ما نیز در سال های اخیر برنامه ریزی هایی به منظور بهره گیری از چنین روش هایی در اجرای آموزشی صورت گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

آزمون SAT   برای کسانی است که در حال تحصیل در پایه های 11 و 12 دبیرستان هستند و قصد دارند وارد دانشگاه های آمریکا ، استرالیا ، انگلیس ، نروژ ، کانادا و دیگر کشورهای انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی شوند، مناسب و کارآمد است. نتایجی که در این آزمون به دست می آیند، نشانگر سطح علمی و عملی شما در استفاده از مهارت های آموخته از دوران دبیرستان است. آزمون SAT  برای افراد دارای مدرک دیپلم در محدوده سنی 18-17 سال هستند گزینه بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد. اگر مایل به دریافت اطلاعات در رابطه با آزمون SAT  هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

ثبت نام آزمون  SAT  در ترکیه چگونه است؟

در خصوص نحوه ثبت نام در آزمون SAT توجه داشته باشید که داوطلبان برای انجام ثبت نام می بایست از طریق سایتwww.collegeboard.org  به صورت آنلاین اقدام نمایند و ابتدا باید به صفحه اصلی سایت collegeboard.org و بر روی کلمه Register در بالای صفحه سمت راست کلیک کنند. در این مرحله باید یک حساب کاربری برای خود بسازند.توجه داشته باشید که این آزمون در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان شرکت در این آزمون باید به کشور هایی نظیر امارات ، ترکیه ، آذربایجان و … سفر کنند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند.

 

 

 

 

چه مدارکی برای ثبت نام آزمون SAT   ترکیه لازم می باشد؟

 

در روز آزمون باید با کارت شناسایی مختص به خود حضور پیدا کنید. بدون یک کارت شناسایی معتبر قادر به شرکت در آزمون نخواهید بود.

مدارک شخصی لازم برای ثبت نام در آزمون SAT:

دارای یک کارت شناسایی معتبر باشید که از طرف دولت یا مدرسه ای که در آن تحصیل کرده اید، صادر شده باشد. کارت شناسایی صادر شده از سوی مدرسه تا دسامبر سال جاری معتبر می باشند. ( به عنوان مثال کارت شناسایی سال تحصیلی 2015_2016 را می توان تا 31 دسامبر 2016 استفاده کرد.)

  • اصل مدارک کاغذی ارائه شوند. ( کپی و یا مدارک اسکن شده قابل قبول نمی باشند.)
  • نام کامل و قانونی خود، دقیقاً همانطور که در کارت پذیرش نوشته شده است، از جمله ترتیب نام ها ارائه شود.
  • یک قطعه عکس اخیر که دقیقا با ظاهر شما در روز آزمون و عکس شما روی کارت پذیرش همخوانی داشته باشد.
  • در وضعیت خوبی باشید و یک متن واضح خوانا به زبان انگلیسی و یک عکس کاملاً قابل روئت را به همراه داشته باشید.

 

 

 

هزینه ثبت نام آزمون SAT  چقدر است؟

هزینه ثبت نام آزمون SAT در دانشگاه های مختلف متفاوت می‌باشد.

هزینه ثبت نام آزمون sat  برای ایرانی ها ۱۴۵ دلار میباشد.

 

 

 

 

کسب آمادگی برای آزمون ورودی پزشکی SAT در ترکیه

SAT بیشتر بر مهارتها تمرکز دارد تا حفظیات. این آزمون سنجشی است از آنچه شما در طول 12 سال تحصیل خود یاد گرفت اید و اینکه آیا می توانید دوره های دانشگاهی را تکمیل کنید را خیر. دانشکده ها و ارائه دهندگان بورس تحصیلی برای اطلاع از میزان آمادگی متقاضی خود به نمره این آزمون توجه می کنند. نمره این آزمون برای پذیرش در دانشگاه پزشکی ترکیه و دریافت بورسیه تحصیلی معتبر است.در آزمون SAT شما باید در یک بازه زمانی مشخص به سؤالات SAT پاسخ دهید. SAT به گونه ای طراحی شده است که همه بتوانند در آن شرکت کنند. کالج بورد SAT آزمونی طراحی کرده است تا در درک SAT حقیقی به شما کمک کند. شما می توانید قبل از شرکت در SAT در تاریخ آزمون ، در آزمون آزمایشی SAT شرکت کنید.

 

 

 

مزایای یادگیری زبان چینی در سفر


افراد زیادی از خطوط هواپیمایی چین استفاده می کنند تا بتوانند نیاز های شرکت خود را از این اقتصاد قدرتمند تامین کنند. مطمئنا خیلی از شما که در حال خواندن این مطلب  هستید دوست دارید زبان چینی را برای رونق دادن به کسب و کار خود یاد بگیرید و وقتی به چین می روید از داشتن مترجم بی نیاز شوید. از آنجا که خیلی از مردم چین زبان انگلیسی خوبی ندارند ، دانستن زبان انگلیسی کمک چندانی به شما نمی کند. آموزش مکالمه چینی در بهترین کارت شما برای بازی است.

 

 

 

یادگیری زبان چینی برای مهاجرت چقدر اهمیت دارد؟

باتوجه به اینکه چین تمهیدات ویژه ای در خصوص ترویج زبان چینی در سطح بین المللی دیده است، لذا به کلیه افرادی که قصد یادگیری زبان چینی را داشته ویا می خواهند که در کشور چین ادامه تحصیل دهند ، بورسیه تحصیلی اعطا خواهد شد. اگر دانشجویان آموزش زبان چینی در چین را انتخاب کنند ، فرصت های بیشماری برای زندگی شغلیشان وجود دارد و در واقع ورودشان به بازار کار بین المللی تضمین خواهد شد. از کار کردن در ادارات دولتی گزفته تا تدریس در مدارس چینی یا آمریکایی یا اینکه کار با شرکت های بین المللی با دفاتری ئاقع در چین.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

آزمون وکالت آزمونی است که هر ساله برای صدور پروانه وکالت و تبدیل شدن به وکیل پایه یک توسط کانون وکلا برگزار می شود و هدف از آن گلچین کردن علمی فارغ التحصیلان حقوق برای ورود به بازار کار است. آزمون وکالت هر ساله متقاضیان زیادی دارد. هر کانون و یا هر استانی تعداد محدودی پروانه صادر می کند که شرط آن قبولی در این آزمون نسبتا دشوار است. بنابراین زمانی که حرف از آزمون وکالت می شود اولین چیزی که به ذهن یک حقوقدان خطور می کند مسیر سخت قبولی در آن است. در این مقاله در خصوص قبولی در آزمون وکالت مطالبی نوشتیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود.

 

 

 

آیا در آزمون وکالت پذیرفته شده ایم یا این که نه ؟

 بعداز نشر کارنامه ها ، مهمترین پرسش داوطلبان اطلاع از قبولی یا این که عدم قبولی میباشد. درحالی که در کارنامه نخستین کلمه ای تحت عنوان مردود یا این که پذیرفته گردیده درج نمی‌شود و چند روز بعداز اعلام نتایج نخستین ، کارنامه اساسی بوسیله وب سایت کانون ها منتشر می‌گردد و نتیجه قطعی با عنوان قبول گردیده یا این که مردود گردیده در‌این کارنامه معین خواهد بود. اما می توان با یاری اطلاعات موجود در کارنامه اولیه ، وضعیت خویش را برای قبولی در زمان های کارآموزی بر آورد کرد

 

 

 


برنامه ریزی برای قبولی در آزمون وکالت

: برای طرح ریزی درست برای قبولی درآزمون وکالت چند درصد بزنیم  می بایست نخست مقدمات آن را مهیا فرمایید: این مقدمات برای طرح ریزی امتحان وکالت عبارتند از: منابع، مقدار وقتی که داریم، مقدار هنگامی که برای هر درس نیاز میباشد، مقدار وقتی که میتوانم بیشترین بازدهی را داشته باشم، مقدار نمره و درصدی که نیاز دارم، نقاط قوت و ضعف، پایه نخستین علمی در درک اصطلاحات و مفاهیم حقوقی و داشتن علم برنامه ریزی. بهترین نوع برنامه ریزی برای آزمون وکالت به این ترتیب میباشد که شما در آغاز ساختار کلی آن را مشخص و معلوم نمایید. بهترین ساختار کلی به صورت ذیل چیده میگردد:

1-    مطالعه لایه اول در برنامه ریزی برای آزمون وکالت: درک مفاهیم حقوقی، اصطلاحات حقوقی + مطالعه کلی از از موردها و سرفصلهای آزمون

2-    مطالعه لایه دوم در برنامه ریزی برای آزمون وکالت: مطالعه عمیق تر موردها و سرفصلهای آزمون از روی منابع + کمی تست زنی برای پی بردن به میزان کیفیت مطالعه و تخمین نزدیک شدن به هدف

3-  مطالعه لایه سوم در برنامه ریزی برای آزمون وکالت: مطالعه همراه با خلاصه برداری، چکیده نویسی و حاشیه نویسی + تست زنی عمیق تر

4-   مطالعه لایه چهارم در برنامه ریزی برای آزمون وکالت: مرور + مرور +مرور + تست زنی + تست زنی + تست زنی

 

 


موقعیت همگانی نام نویسی امتحان وکالت قوه قضاییه 

 برای شرکت در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه  قوانینی مشخص شده‌است . اما رئیس مرکز وکلا با تغییراتی که برخی از شرایط شرکت در آزمون وکالت  صورت اعطا کرد ، امتیازات جدیدی را برای آزمون وکالت سال پیشین در نظر گرفت که در گذشته مرسوم نبود . احتمالا این سال هم این وضعیت پابرجاست

1- ملیت اهل ایران 2- سوء شهرت نداشته باشد و تجاهر به فسق و  فجور  نکند . 3- درخواست کنندگان بایستی در موقع نام نویسی امتحان دارنده دستکم 22 و حداکثر 63 سال  سن  باشند . 4- عدم اعتیاد به مواد مخدر با تایید پزشکی قانونی 5- نداشتن سوابق کیفری اثرگذار و محرومیت از حقوق و دستمزد اجتماعی 6- ارائه کارت انتها خدمت یا این که مدرک معافیت موقت یا این که دائم 7- تعهد به اصل نظام و قانون اساسی کشور

 

 

 

 


اعتراض به نتیجه ها آزمون وکالت چگونه انجام می شود؟

بعد از اعلام نتیجه ها اشخاص بخش اعظمی به‌این نتایج اعتراض دارا‌هستند. همانگونه که می دانید کارنامه امتحان وکالت دربرگیرنده نمره خام در هر کدام از دروس ، رتبه در کانون و سهمیه ، نام اولویت های انتخابی ، نوع سهمیه و… است و ممکن میباشد داوطلبان به هر یک از این موردها معترض باشند. از همین رو می‌توانند حداکثر تا 5 روز بعد از اعلام نتیجه ها اعتراض خویش را مطرح کند

 

 

 


شرایط و نحوه اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه چگونه است؟

 

 همان طور که گفته شد داوطلبان برای پذیرش آخرین در آزمون وکالت قوه قضاییه در آغاز می بایست در مرحله آزمون کتبی پذیرفته شوند . به این ترتیب منطقا از دربین کل راه یافتگان به مرحله مصاحبه ، تنها عده ای که در محدوده ظرفیت های رقم خورده براساس حاصل امتحان کتبی و گفت‌و‌گو شفاهی قرار بگیرند ، جزو پذیرفته شدگان نهایی تلقی می شوند . البته با مجموع این تفاسیر جمعی از داوطلبانی که پذیرفته نشده اند ممکن میباشد بر این عقیده باشند که نتایج آخری با سطح کارایی و نمرات آنان منطبق نداشته و نسبت بدین نتیجه ها معترض باشند . معترضان موردنیاز میباشد بدین نکته اعتنا داشته باشند که اعتراض تنها راجع به نتایج مصاحبه شفاهی  قابلیت پذیر میباشد و در صورتی‌که نسبت به نتیجه امتحان کتبی اعتراض دارید ، اعتراض شما پذیرفته وجود ندارد . درضمن مجموع داوطلبانی که در مرحله مصاحبه شفاهی شرکت داشته اند بدون نمره و تراز کسب گردیده ، میتوانند اعتراض خویش را به تثبیت برسانند . قابل ذکر میباشد که فقط عده ای که در هیچکدام از حوزه های انتخابیشان پذیرفته نشده باشند میتوانند نسبت به تثبیت اعتراضشان مبادرت کنند و اعتراض نسبت به حوزه انتخابی قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد . اعتراض به آزمون وکالت قوه قضاییه احتمالا از طریق وب سایت مرکز وکلا قوه قضاییه به نشانی judiciarybar.ir انجام خواهد گرفت

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

دوستان عزیزم یکی از نمونه های موفق دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی است، چرا که زمینه ادامه تحصیل بسیاری از افرادی که به دلیل اشتغال نمی توانستند در کلاس حضوری شرکت کنند ، را فراهم کرده است. بر همین اساس واحد الکترونیک مجری برگزاری دوره های مجازی واحد تهران مرکز با بیش از 55 هزار دانشجو و 400 رشته مصوب شده. همچنین مدرک این واحد تفاوتی با مدارک حضوری نخواهد داشت. در ادامه به توضیحات بیشتری می پردازیم.

 

 

اعتبار مدرک‌ واحد الکترونیک همچون دیگر مدارک میباشد

اعتبار مدرک ‌ واحد الکترونیک همچون دیگر مدارک میباشد دانش گاه آزاد اسلامی هم از جمله دانشگاه مجازی  میباشد که واحد فراگیری الکترونیکی احداث نموده است و علاوه‌بر پذیرش دانشجو در مقاطع متفاوت، دوره‌های کوتاه‌مدتی نظیر فراگیری زبان انگلیسی و روسی هم برگزار می‌نماید. دانشکده آزاد اسلامی بزرگ‌ترین مرکز آموزشی جمهوری اسلامی ایران میباشد که از سال 61 فعالیت خویش را آغاز نموده است. فعلا این دانش کده، با ارتقا ظرفیت در تحصیلات تکمیلی‌ باعث رویش پاره ای آن در سال‌های اخیر گردیده و این را می‌توان به نوعی ارتقاء فرصت علم آموزی در مقاطع بالا برای عده بیشتری از اشخاص جامعه تبیین کرد. براساس رنکینگ در بین‌المللی URAP دانشکده آزاد اسلامی در دنیا رتبه 226 و در کشور‌ایران پس از دانشگاه تهران توانسته رتبه دوم را کسب نماید. این رده‌بندی براساس میزان محصول ها علمی عمل می‌نماید و دانش کده آزاد اسلامی به طور مجموعه کل واحدهای خویش در آن شرکت نموده است. دانش گاه آزاد اسلامی از زمان احداث حدود پنج میلیون نفر فارغ‌التحصیل داشته میباشد و در 395 واحد فعلی آن حدود یک میلیون و 800هزار دانشجو به علم آموزی مشغولند. از دربین این دانشجو ها بخشی در واحد الکترونیک دانشکده آزاد اسلامی علم آموزی می‌نمایند و با پرداخت شهریه کمتر نسبت به دانشجو یان معمولی میتوانند به طور مجازی در کلاس‌های درس شرکت نمایند، به طور حضوری آزمون بدهند و مدرک بگیرند. این واحد را نیز می‌توان در راستای هدف دانش کده آزاد اسلامی مبنی‌بر توسعه تحصیلات تکمیلی به حساب آورد. بعد از توسعه و گسترش مقوله دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، دادگاه الکترونیک، کتاب الکترونیک و… شاید عجیب نباشد درصورتی که دانش گاه هم به دسته این سرویس‌های الکترونیک بپیوندد و اعتبار مدرک دانشگاه مجازی با حضوری یکسان می باشد. سرفصل‌های درسی در واحدهای الکترونیک دانشکده‌ها براساس مصوبات وزارت علوم میباشد و تفاوت آن با دانش کده‌های حضوری، فقط از راه دور بودن آموزش میباشد.   

 

 

 


 اعتبار مدارک واحد الکترونیک دانش کده آزاد اسلامی در خارج از کشور چه‌گونه میباشد؟

به طور کامل دارای اعتبار میباشد و همچون واحدهای حضوری معتبر میباشد. ‌هر اعتباری که واحد علوم و تحقیقات ما در دنیا داراست، به عبارتی اعتبار را هم ما داریم. استقبال عموم از واحد مجازی خیلی بالاست. ما واحدی بوده‌ایم که در زمان دو سال قبل نهصرفا کاهش تعداد دانشجو نداشته‌ایم، بلکه ارتقاء چندبرابری دانشجو هم داشته‌ایم. ولی شرمنده خیلی از اشخاص هستیم به دلیل آن که نتوانستیم آنان را جذب کنیم، زیرا رشد چندبرابری دانشجو داشته‌ایم، به نظر میرسد نیاز در علم آموزی به طور مجازی در کشور ارتقا پیدا کرده، زیرا کیفیت آموزش ما هم خوب بوده، دانشجو ها از خدمات ارائه گردیده رضایت داشته‌اند، و ما شاهد این رضایت از خدمات و کیفیت آموزشی‌مان هستیم.

 

 


تخفیف شهریه واحد الکترونیکی دانش کده آزاد

 با دقت به سنگین بودن مخارج دانش گاه آزاد، تخفیفاتی برای دانشجو ها واحد الکترونیکی این کالج در نظر گرفته شده‌است. به نقل از قسمت روابط عمومی واحد الکترونیکی دانش گاه آزاد،  شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد برای کلیه دانشجو یان واحد الکترونیکی می‌توانند از تخفیف 10 درصدی هزینه در مقایسه با دیگر واحدهای دانشکده آزاد بهره مند گردند. مبتنی بر مصوبات هیات رئیسه واحد الکترونیکی، هر دانشجو در او‌لین ترم علم آموزی حود مشمول 10 درصد تخفیف شهریه ثابت و در بقیه ترم های تحصیلی، مشمول 5 درصد تخفیف شهریه ثابت می‌شود.

 

 


کلاس های درس فوق لیسانس مجازی کالج پیام نور

 کلاس های درس فوق لیسانس مجازی کالج پیام نور به طور الکترونیکی و به عنوان آموزش از راه دور اجرا مي شود . دانش گاه پیام‌ نور به‌عنوان دانشکده آموزش از راهدور از یکسری سال پیش مبادرت به پذیرش دانشجو در دوره فوق لیسانس به‌شکل الکترونیکی نموده است . برای دانشجویانی که به‌این صورت پذیرش می‌ شود دروس به‌شکل الکترونیکی و مجازی برگزار می‌ خواهد شد . براساس آئیننامه دانش گاه پیام‌ نور شرکت در‌این کلاس‌ های از روش نرم‌ افزارهایی که سامانه الکترونیکی دانش کده بار گذاری گردیده ، وجود دارد . اما شرکت در کلاس‌ ها مانند کلاس‌ های معمولی به صورت اختیاری میباشد .

 

 

 


وضعیت ثبت نام فوق لیسانس فراگیر پیام نوروروشنایی سال 99

  1. داوطلب بایستی در مرحله نخستین همه وضعیت عمومی را داشته باشد.
  2.  داوطلب مجاز به گزینش یک کد رشته در 20 دانشگاهی هست
  3.  داشتن مدرک پایان خدمت وظیفه و یا این که معافیت از خدمت برای آقایان الزامی هست
  4.  داشتن لیسانس برای داوطلب الزامی میباشد، همینطور داوطلبانی که دانشجوی ترم پایان می باشند می بایست تا اخر بهمن ماه فارغ التحصیل گردند.
  5. . اگر داوطلبان مدرک معادل سازی داشته باشند می بایست  آن را ارائه دهند.
  6.  نمره نهایی مورد نیاز برای قبولی در امتحان بر پایه ی تاثیر 80 درصدی میانگین دروس نتیجه ها از امتحان و تاثیر 20 درصدی معدل میانگین لیسانس ی باشد.
  7. . معدل میانگین تمام مدت کارشناسی داوطلبانی که دانش آموخته کارشناسی ناپیوسته می‌باشند، تمام میانگین دو مدت کاردانی و کارشناسی ناپیوسته هست
  8. . دریافت نمره قابل قبول در امتحان فوق لیسانس فراگیر پیام نور.

 

 

 

 


دفترچه تعیین رشته دانش کده پیام نور با کنکور چه هنگامی منتشر می‌گردد؟

 همه داوطلبان و متقاضیان نام نویسی در زمان با کنکور دانش کده پیام نور که برای نام نویسی در حین انتشار دفترچه تعیین رشته دانش کده پیام نور مبادرت کرده اند الزاماً می بایست در حین نشر دفترچه انتخاب رشته دانشگاه  پیام نور با کنکور اقدامات موردنیاز را برای اخذ دفترچه انجام دهند. درباره با مدت تکثیر دفترچه تعیین رشته کارشناسی پیام نور بایستی خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که‌این دوران به صورت معمول در مرداد ماه میباشد.

 

 

 


مزایا تحصیل در دانش کده مجازی چیست؟

دانشجو یان میتوانند در هر مدت و مکان به مطالب آموزشی دسترسی پیدا نمایند. این زمینه زمینه تکرار مفاهیم را برای فهم بهتر دانشجو یان مهیا می سازد. • هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای اخذ فراگیری ها نیست. • به جهت ارائه مطالب درسی در محیط چندرسانه ای به صورت متن ، تصویر ، صوت و… ، کیفیت تدریس و جذب محتوای آموزشی در کلاس های مجازی ارتقاء می‌یابد. • رابطه اساتید و دانشجوها با اینترنت موجب می گردد تا بدون حضور در کلاس درس ، از یادگیری مطالب بهره مند شوند و به تعامل با مدرس بپردازند. • در دانشکده های مجازی همگی مقاله ها ، کتاب ها و مجلات در قالب یک کتابخانه دیجیتال در اختیار دانشجوها قرار می‌گیرد. • دانشجوها دانش کده مجازی هیچ نگرانی بابت تکمیل ظرفیت کلاس ها هنگام انتخاب واحد نخواهند داشت. • صرفه جویی در وقت و هزینه رفت و آمد قادر است از سایر مزایای فراگیری از راه دور باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

دانشجویانی که متقاضی ورود به دانشگاه های آمریکیایی هستند، باید در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. کسب نمره قبولی در این آزمون در اخذ پذیرش از دانشگاه بسیار موثر است. یکی از شرایط لازم برای اخذ پذیرش بیشتر در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه در مقطع لیسانس کسب نمره قبولی در آزمون SAT   ترکیه است. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود. برای ورود به مقطع لیسانس در بیشتر دانشگاه های فنی و انگلیسی زبان ترکیه باید مدرک قبولی در آزمون SAT  ترکیه را داشته باشد.

 

 

 

آزمون SAT شامل چه می‌باشد ؟

 ۸۰۰ نمره این آزمون به زبان انگلیسی و ۸۰۰ نمره دیگر به مباحث مرتبط با ریاضی ها، حساب، هندسه و جبر تخصیص دارد. از ماه مارس ۲۰۱۶ ساختار آزمون عوض شده و نمره مقاله نویسی جدا حساب می گردد و از شرایط اجباری خارج شده‌است. در نسل جدید SAT نمره منفی منظور نمیشود. آمادگی برای آزمون SAT می‌تواند شانس ورود به دانشگاههای تراز اول دنیا مانند Harvard, Stanford,…… را آسانتر نماید. 1. ریاضی (که مشتمل بر مقدار پاره ای سوال های هندسه هم می‌باشد) 2. و ریدینگ و رایتینگ انگلیسی هر بخش ۸۰۰ امتیاز و به طور کلی ۱۶۰۰ امتیاز می‌باشد نمرات بالای ۱۳۵۰ از ۱۶۰۰ امید پذیرش در پزشکی را دارا هستند.

 

 

 


 برگزاری آزمون اس ای تی سال  ۲۰۲۰چه زمانی می باشد؟

 زمان های برگزاری امتحان SAT سال ۲۰۲۰ به جهت سرایت ویروس کورنا در گیر اختلالاتی شد و امتحان های اسفند ماه و اردیبهشت به جهت این ویروس کنسل شوید. حالا نزدیک ترین  زمان  برگزاری آزمون  SAT  در ترکیه در ۸ شهریور ماه (۲۹ آگوست) هست. موسسه دانشگاه برد برای جبران آزمون های اسفند و اردیبهشت قصد دارااست آزمون هایی در مهر و آبان نیز برگزار نماید (البته هنوز معلوم نیست این امتحان ها در کشور ترکیه نیز برگزار شود یا این که خیر). آزمون ۱۵ آذر در ترکیه به طور حتمی برگزار شود.

مدت پایان مهلت نام نویسی امتحان اس ای تی سال ۲۰۲۰ :

• ۱۰ مرداد (۳۱ جولای ۲۰۲۰) •

 ۵ شهریور (۲۶ آگوست ۲۰۲۰) •

 ۱۴ شهریور (۴ سپتامبر ۲۰۲۰) •

 ۱۵ آبان (۵ نوامبر ۲۰۲۰)

آزمون هایی که در سال ۲۰۲۰ برگزار شود به طور پایین است:

• ۸ شهریور (۲۹ آگوست ۲۰۲۰) •

 ۵ مهر (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰) •

 ۱۲ مهر ماه (۳ اکتبر ۲۰۲۰) •

 ۱۵ آذر (۵ دسامبر ۲۰۲۰)

 نکته قابل توجه: به‌این نکته اعتنا نمایید که برای گزینش زمان و حوزه برگزاری امتحان تا ۴ هفته و نهایتاً ۲ هفته پیش از برگزاری امتحان زمان دارید.

 

 

 


بهترین منابع امتحان sat   چیست؟

سوالهای امتحان SAT از قسمت های گوناگون طرح میگردد. پس برای آمادگی کامل در‌این امتحان می بایست در همه مورد ها به اشراف کافی برسید. از این رو دپارتمان آرتان بورس تاپ برای کلیه بخشها، بهترین منابع آزمون SAT  را مهیا نموده است. همگی این منابع از انتشارات دارای اعتبار بوده و گزینه تائید کالج های آمریکا برای آمادگی در آزمون می باشند. یک کدام از مهم ترین کتاب ها که برای قبولی در آزمون ضروری میباشد، کتاب The Official SAT Study Guide میباشد.

 

 

 


شیوه‌ی نام نویسی در آزمون SAT ترکیه چگونه است؟

برای نام نویسی در آزمون SAT میتوانید به طور پستی یا این که اینترنتی مبادرت فرمایید. به داوطلبان توصیه میگردد نام نویسی خویش را به طور اینترنتی انجام دهند.

داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در آزمون SAT    می باشید بایستی به طور پستی مبادرت به نام نویسی در امتحان SAT بکنند: •

 داوطلبانی که هزینه‌ی آزمون را به طور نقدی( بررسی قابل قبول برای هیئت برگزاری امتحان یا این که اسکناس) پرداخت می‌نمایند. • داوطلبان پایین ۱۳ سال • داوطلبانی که موفق به بار گذاری عکس دیجیتالی در بخش نام نویسی اینترنتی نمی شوند. • داوطلبانی که از روش نمایندگی‌های بین المللی آزمون SAT مبادرت به نام نویسی می‌نمایند. • داوطلبانی که برای اولین بار تقاضای امتحان روز یک‌شنبه( داوطلبانی که قادر به شرکت در امتحان شنبه نیستند) را دارا هستند. • داوطلبانی که میخواهند محل برگزاری امتحان نزدیک محل زندگی‌شان باشد.

 

 

 


هزینه امتحان sat  معادل چه مبلغی است؟

هزینه‌های پرداختی برای ازمون sat صورت یکسانی نداشته و براساس کشور انتخابی و موسسه‌ای که محل برگزاری امتحان باشد، مختلف میباشد. البته به صورت کلی هزینه آزمون SAT در سال ۲۰۲۰ معادل ۵۲ دلار میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

دوستان عزیزم باتوجه به شرایط به وجود آمده در خصوص ویروس کرونا ، شاید گزینه بهتر برای داوطلبان ثبت نام کارشناسی ارشد غیر حضوری دانشگاه آزاد باشد. زیرا تمامی زیرساخت های این دانشگاه برای این نوع آموزش از قبل تدارک دیده شده است. در رابطه با زمان،شرایط و نحوه ثبت نام واحد الکترونیکی حتما پیش از ثبت نام اطلاعات لازم را کسب نمایید. امکان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد تنها در هر سال یک بار وجود خواهد داشت. در ادامه مقاله با توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

 

 

وضعیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانش کده آزاد

 • نام نویسی کنکور فوق لیسانس دانشکده آزاد هم زمان با نام نویسی کنکور سراسری و در آذر ماه به وسیله سایت وب سایت سازمان سنجش انجام میگیرد. • اشتغال به علم آموزی در سال آخر مقطع کارشناسی یا این که دارا بودن مدرک لیسانس گزینه تائید وزارت علوم تحقیقاتدانشجو یان در درحال حاضر علم آموزی در مدت فوق لیسانس یا این که دکتری حرفه ای ، باید تا اتمام زمان نام نویسی کنکور فوق لیسانس از رشته تحصیلی خویش انصراف دهند تا مجاز به ثبت نام شوند. • دانشجو ها و فارغ التحصیلان رشته های گروه علوم پزشکی باید موقعیت تعهد خدمت خویش را مشخص کنند. • دانشجو یان و فارغ التحصیلان رشته های دبیری بایستی موافقت نامه کتبی سازمان آموزش و پرورش کشور را مبنی بر شرکت در کنکور کسب کنند. • پذیرفته شدگان دانشکده روزانه در امتحان سال پیشین ، مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد غیرحضوری دانشگاه آزاد  همین سال برای شرکت در رشته های دانش کده روزانه نمی باشند و در صورت نام نویسی تنها میتوانند رشته های غیرروزانه را تعیین کنند. • پذیرفته شدگان دانش گاه روزانه در امتحان سال پیشین ، صرفا در صورت انصراف از رشته و دانش گاه خویش مجاز به نام نویسی کنکور ارشد امسال می‌باشند. • در حالتی که میانگین مجموع فارغ التحصیلان و دانشجو یان سال پایان زمان کارشناسی، کم تر از 12 باشد ، مجاز به شرکت در آزمون فوق لیسانس نمی باشند.

 

 

 

 


شیوه نام نویسی فوق لیسانس دانش گاه آزاد از چه سایتی انجام می شود؟

 نام نویسی کنکور فوق لیسانس دانش گاه آزاد  به طور اینترنتی و در وبسایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شکل می‌گیرد . این فرآیند از مراحل مختلفی ساخته شده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم .


مراجعه به وبسایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه نام نویسی فوق لیسانس کالج آزاد 

 داوطلبان به خواسته اطلاع از شرایط و قوانین کنکور فوق لیسانس  باید دفترچه راهنمای این آزمون را دانلود کرده و به مطالعه قسمت های گوناگون آن بپردازند . گفتنی میباشد سازمان سنجش صرفا یک دفترچه نام نویسی کنکور فوق لیسانس برای داوطلبان دانشکده های سراسری و دانش گاه آزاد منتشر می نماید

 

 

 

 

 


تعیین رشته های کارشناسی ارشد غیر حضوری آزاد چه تفاوتی با بقیه دانشگاه ها دارد؟

 ظرفیت لیست رشته های ارشد واحد الکترونیکی آزاد محدود است. به همین استدلال برای تعیین هر مورد از این رشته ها، مورد نیاز میباشد موقعیت پذیرش را در نظر بگیرید. درباره با اصول گزینش رشته این دانش گاه، با اعتنا به باآزمون بدون پذیرش آن تفاوتی با بقیه دانشکده های دیگر نخواهد داشت. البته نکته مهمی که بایستی مد نظر قرار دهید این میباشد که آیا قابلیت علم آموزی در دانش کده های مجازی را دارید؟ چون موقعیت علم آموزی در‌این کالج ها متعدد و ویژه هست. مثلا برای برخی از اشخاص با دقت به نوع شخصیتی که دارا‌هستند، بسیار علاقه مند به حضور در کلاس ها می‌باشند و توان علم آموزی غیر حضوری را ندارند. نکته قابل توجه دیگری که در تعیین رشته های کارشناسی ارشد غیر حضوری آزاد بایستی مد نظر قرار دهید، امکانات شما برای علم آموزی مجازی میباشد. آیا از اینترنت با سرعت مطلوب برخوردار میباشید؟ دانش گاه آزاد اعلام کرده است که حتی در‌حالتی که که در داوطلبان در حین تشکیل کلاس ها در گیر مشکلی شوند، کلیه کلاس ها ضبط می‌گردد و ی توانند از آن استفاده کنند. با این موقعیت گشوده هم در شرایطی‌که اینترنت شما از سرعت خیر و خوبی نداشته باشد، باز هم نمی توانید این جلسات را دانلود فرمائید

 

 

 

 

 

 


رشته‌های غیرحضوری کالج آزاد واحد الکترونیکی دانشکده آزاد

یک دانشکده غیرحضوری محسوب میشود. اکثر رشته‌های غیرحضوری دانشگاه آزاد که درین واحد دانشگاهی ارائه میگردند در دوران فوق لیسانس می‌باشند. صرفا رشته‌های حسابرسی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر (گرایش فناوری اطلاعات) و رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی واحد الکترونیکی دانشکده آزاد تدریس میشوند.

 

 

 

 


معرفی مزایای آموزش مجازی واحد الکترونیکی دانش کده آزاد

 • برگزاری 120کلاس آموزش مجازی

 • عدم نیاز به تکنولوژی مختلف و پیچیده برای دسترسی به کلاس های آموزشی • قابلیت و امکان صادر شدن و اعطای مدرک دارای اعتبار دانشکده آزاد اسلامی

 • بومی سازی پباده سازی و پیاده سازی نرم افزارها با به کار گیری ازآخرین تکنولوژی های روز برنامه نویسی

 • قابلیت برگزاری سمینارها و ویدئو کنفرانس ها به طور حضوری و مجازی هم زمان

 • قابلیت و امکان تعامل و همکاری با اساتید برجسته کشور

 • قابلیت و امکان اتصال به کلاس های مجازی در مناطق حساس دولتی



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم طبق روال هرساله، آزمون وکالت به منظور تربیت نیروی کارآزموده برای ورود به جامعه وکلای کشور ، توسط کانون وکلای دادگستری یرگزار می شود. آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری به دلیل سابقه زیاد و ظرفیت پایین آن همواره متقاضی بیشتری نسبت آزمون وکالت کانون مشاوره قوه قضاییه داشته و همین موضوع هم باعث سخت بودن کسب قبولی در این آزمون شده است.داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون وکالت که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر در رشته حقوق هستند با توجه به شرایط خود می توانند در یکی از آزمون های وکالت کانون وکلای دادگستری و و یا آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت کنند.

 

 

 

شرایط شرکت در آزمون و دریافت پروانه کارآموزی وکالت چیست؟

۱-۳- ملیت کشور‌ایران. ۲-۳- دارا بودن دانشنامه مدرک کارشناسی یا این که فراتر حقوق (از دانش کده‌های حقوق درون یا این که بیرون کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا این که دانشنامه مدرک کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی یا این که معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح. تبصره ۱: عده ای که فاقد مدرک لیسانس حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا این که هم اندازه آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و تنها دارنده مدارک فراتر آن میباشند حق شرکت در امتحان را ندارند؛ به این ترتیب از ارائه مدارک فراتر به جز مدارک کارشناسی عنوان گردیده جلوگیری کنند. تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی میباشد که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد. تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی دارای ربط به شرط آن که واحدهای دروس زمان کارشناسی دستمزد را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند. ۳-۳ – موقعیت سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران صرفا به کسانی داده میگردد که هنگام نام نویسی سن آنان از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای بقیه حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به افرادی داده می شود که هنگام تثبیتنام سن آن‌ها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد. ۴-۳- برای عده ای پروانه کارآموزی صادر میشود که واجد شرایط درج شده در مقررات و ضوابط ناظر بر وکالت باشند.

 

 

 


طرز نام نویسی امتحان وکالت چگونه است؟ 

 همان گونه که قبلا اشاره شد امتحان وکالت دادگستری و قوه قضاییه مجزای از هم اجرا مي شود و اجراکننده برگزار کننده این دو امتحان متفاوت میباشد . امتحان وکالت کانون وکلای دادگستری تحت نظر سازمان سنجش اجرا مي شود ، در حالی که آزمون وکالت آنلاین  قوه قضاییه زیر نظر مرکز وکلا ، کارشناسان قانونی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اجرا مي شود . قابل ذکر میباشد که نام نویسی هر مورد از این امتحان ها به طور اینترنتی و از روش وب سایت سازمان سنجش انجام می‌گردد

 

طرز نام نویسی امتحان وکالت دادستانی 

 1 - ورود به وب سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org 2 - گزینش مورد سایر آزمون های استخدامی از لیست سمت راست صفحه 3 - تعیین گزینه \" نام نویسی آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری 1399 \" 4 - پرداخت هزینه تعیین شده و خرید کارت اعتباری نام نویسی 5 - ورود به صفحه نام نویسی و تکمیل  فرم داده ها و تایید پایانی

 

 

 

 


دفترچه سوال های و کلید آزمون وکالت قوه قضاییه شامل چه مواردی می شود؟

 

 آزمون وکالت قوه قضاییه تا سال پیشین مراحل منظمی نداشته و هر سال برگزار نمیشد ، ولی از سال قبلی بنا شد که‌این امتحان به صورت منظم و سالانه برگزار خواهد شد . دفترچه سوالهای این امتحان فقط چند ساعت پس از مدت برگزاری ، منتشر شد . با دقت به آنکه طریق طراحی سوالهای امتحان وکالت تا حدود متعددی برای داوطلبان نا آشنا بوده ، پیشنهاد می شود که با مطالعه نمونه سوالات آزمون وکالت  سال پیشین ، تا حد متعددی با سطح سوال های این امتحان آشنا گردید . تعداد سوال های امتحان وکالت قوه قضاییه مانند کانون وکلا 120 پرسش بوده ولی داوطلبان فقط 140 دقیقه برای پاسخگویی به آنان زمان دارند . مواد آزمونی آن مشتمل بر مباحث حقوق مدنی ، آئین دادرسی مدنی ، حقوق تجارت ، حقوق جزا ، آئین دادرسی کیفری ، متون فقه و حقوق ثبت میباشند

 

 

 

 

 

 

 

 

ضرایب امتحان وکالت چیست؟

 
ضرایب امتحان وکالت در امتحان كارآموزی وكالت شش عنوان درسی از داوطلبان آزمون به کار میاید كه هر یك دارنده منبع خاصی برای مطالعه است. این عنوان ها ، منابع هر یك و ضرایب دروس آزمون وکالت  آنان به شرح ذیل میباشد :

 

١ـ حقوق مدنی با ضریب ٣

٢ ـ آیین دادرسی مدنی با ضریب ٣

٣ ـ حقوق جزا ( عمومی و اختصاصی ) باضریب ٢

٤ ـ آیین دادرسی كیفری با ضریب ٢

٥ ـ حقوق تجارت با ضریب ٢

٦ ـ اصول فقه با ضریب ١

 

 

 


سوالهای متداول

1-    مواد امتحان وکالت مشتمل بر چه مواردی است؟

 مواد این امتحان، به عبارتی ضوابط و قانون ها مختلفی میباشد که لازم میباشد متقاضیان امتحان وکالت نسبت به آن علم لازم را داشته باشند.

 

2-   حقوق مدنی در امتحان وکالت دارنده چه ضریبی می‌باشد؟

این درس دارنده ضریب 3 است-

 

 . 3برای شرکت در آزمون وکالت چه منابعی معتبر و قابل به کار گیری میباشند؟

از آن جایی که هیچ منبعی برای این آزمون معرفی نشده میباشد، شرکت کنندگان بایستی معتبرترین منابع را مورد استفاده قرار دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

یکی از نکات بسیار مهمی که داوطلبان برای قبولی در آزمون بدان باید دقت داشته باشند این است که با برنامه پیش بروند و تلاش کنند که برنامه ریزی درستی داشته باشند. رقابت در آزمون وکالت با توجه ظرفیت مخدودی که ایجاد شده است بسیار سخت می باشد و همین موضوع می تواند در پذیرش داوطلبان بسیار تاثیرگذار باشد. در رابطه با نحوه برنامه ریزی ما اصولی داریم که بر اساس آن عمل می کنیم. شما عزیزان با کمک گرفتن از مشاوره مجرب که طبق شرایط فردی خود فرد برنامه ریزی انجام می دهد می توانید به نتیجه دلخواه خود در آزمون دست پیدا کنید.

 

 

 

مزایای مشاوره آزمون وکالت چیست؟

 برای قبولی در آزمون وکالت شما نیاز به مشاوره آزمون وکالت دارید تا بتواند شما‌را باخبر ساخته و بهترین روش برای برد درین آزمون را به شما نشان دهد. در شرایطی که در وب جست و جو فرمائید لیست بلند بالایی از وب سایت هایی را مشاهده خواهید کرد که به فعالیت مشاوره امتحان وکالت مشعول می‌باشند که شما بهره گیری از این خدمات می توانید به نتیجه مطلوب برسید.

 

 

 


چه افرادی می‌ توانند در آزمون وکالت شرکت نمایند؟

پیش از هرچیز بایستی بدانیم: برخلاف تصور همگانی صرفا دانشجو ها رشته حقوق نیستند که بعد از اتمام دروس خویش می‌ توانند آمادگی آزمون وکالت  شرکت نمایند،، بلکه فعلا ۵ رشته دانشگاهی دیگر وجود دارا هستند که دانشجو یان آن‌ها می‌ توانند در آزمون کانون شرکت داشته باشند:

1. فقه و حقوق

 2. حقوق ثبتی علمی کاربردی

 تا سال ۹۴ در ذیل شاخه‌ های علمی کاربردی، تنها فارغ‌ التحصیلان گرایش حقوق ثبتی حق شرکت در امتحان وکلا را دارا بودند. ولی از سال ۹۵ سایر گرایش‌ ها هم میتوانند در‌این امتحان شرکت نمایند. اما همچنان توصیه ما این میباشد که در صورتی‌که شخصی تصمیم داراست در دانشکده‌ های علمی کاربردی، در رشته دستمزد علم آموزی نماید به طبع گرایش ثبتی او‌لین تعیین ایشان باشد تا ریسک تغییر قوانین را در آینده متحمل نشود.

3. روحانی حوزه علمیه با سطح ۲ (معادل کارشناسی

 4.حقوق قضایی

 5. الهیات (گرایش فقه و مبانی)

 

 


برنامه ریزی را برای ایجاد آمادگی آزمون وکالت اصل اصلی قرار دهید

موقعیت و همینطور واحد سنجش تسلط شما برای شرکت در آزمون وکالت با دیگری ممکن میباشد گوناگون باشد. مجموع کسانی که جزو رتبه های برتر آزمون وکالت بوده اند، به اهمیت برنامه ریزی دقیق و اصولی بسیار اعتنا داشته اند و همین زمینه به آن‌ها برای قبولی در آزمون یاری کرده است. اطلاع از معیار و برای قبولی در امتحان وکالت چمد درصد بزنیم بسیار اساسی میباشد.

 

 

 


بسته آزمون وکالت چیست؟

 در بسته جامع وکالت برای هر ماده‌ی امتحانی آزمون وکالت در پکیج آموزشی آزمون وکالت ، «یک کتاب درس‌نامه + یک کتاب تست + یک کتاب نکات مهم و کلیدی آزمونی» قرار داده شده‌است، که نیار داوطلبان به مطالعه بهترین منابع آزمون وکالت را بطور کامل مرتفع می‌کند. کتاب‌های درس‌نامه هر درس، دربرگیرنده شرح جامع ضابطه «درسنامه مواد قانونی» هستند و کتاب‌های تست مشتمل بر سوال ها تماما طبقه‌بندی گردیده مبنی بر موضوع با پاسخ‌های تماما تشریحی و تحلیلی میباشند.

 

 

 


مزایای پکیج آزمون وکالت شامل چه مواردی است؟

 مزایایی که دروس تصویری ( کلاس های مجازی ) برای قبولی در آزمون وکالت نسبت به کلاس های حضوری دارا میباشد به شرح ذیل میباشد: •

 صرفه جویی در هزینه نسبت به هزینه های سنگین کلاس های حضوری • صرفه جویی در زمان و بهره مندی بیشتر از مطالب • تهیه و تنظیم تایم مطالعاتی با توجه به زمان آزاد هر شخص • عدم سپری شدن زمان های موءثر در رفت و آمد با دقت به مسافت محل زندگی و کلاس • سرعت در یادگیری و فرصت تکرار و مرور مطالب • بالا بودن تمرکز جهت یادگیری به جهت منسجم و کامل بودن مطالب نسبت به یادگیری در کلاس های شلوغ و خسته کننده • بهترین طریق یادگیری و بهترین فرصت قبولی برای شاغلین



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

خدمت شمادوستان عزیزم عرض می کنم هدف از شرکت در آزمون sat  ارزیابی استعداد تحصیلی دانش آموختگان است و با شرکت در این آزمون و کسب مدرک ، سطح دانش آکادمیک عمومی داوطلب در مقطع کارشناسی ، مورد قبول دانشگاه های بین المللی قرار می گیرد. آزمون sat  به دوصورت general  و subject   برگزار می گردد. معمولا داوطلبان باید در سال های یازدهم و دوازدهم تحصیل خود اقدام به ثبت نام در آزمون sat general   نمایند. این آزمون نیز در پنج رشته ریاضیات ، تاریخ آمریکا و جهان ، زبان های خارجی ، علوم زیست شناسی و ادبیات انگلیسی برگزار می گردد.

 

 

 

روند و مراحل‌¬ کلی آزمون چه می باشد؟

 در آغاز برای تثبیتنام امتحان SAT وارد وب سایت مربوطه می شوید و نوع آزمون خویش «کاغذی یا این که اینترنتی» و «Essay» را تعیین میکنید. آنگاه تاریخی که در آن مایل به آزمون دادن میباشید را تعیین کرده و اکانت جداگانه‌ «College Board» را ایجاد میکنید. در پایان نیز بعد از پرداخت هزینه‌ امتحان، تثبیتاسم را آخرین خواهید کرد. در روز برگزاری امتحان SAT نیز به سؤالات سه‌گانه که متشکل از «Reading»، «Mathematics» و «Essay» میباشد، در حین مدتزمان معلومگردیده برای هر قسمت پاسخ خواهید داد که تمام برهه زمانیمقطع امتحان 3 ساعت و با به حساب آوردن قسمت ازروی میل Essay، به زمان 3 ساعت و 50 دقیقه خواهد بود.

 

 

 


شانس قبولی در آزمون sat  چگونه است؟

همانگونه که اشاره شد آزمون اس ای تی از دو بخش مهم ریاضی و زبان انگلیسی درست شده میباشد و گرفتن نتایج آزمون sat.   قسمت ریاضی در مقایسه با کنکور سراسری کشور ایران بسیار ساده هست و با یکسری ماه مطالعه مداوم می‌توانید به نمره بالای ۶۰۰ درین قسمت دست پیدا نمائید.ولی قسمت های انگلیسی امتحان حدوداً دشوار می‌باشند و صرفا اشخاصی قادر به پاسخگویی به‌این سؤالات می‌باشند که از تسلط زبان انگلیسی بالایی برخوردارند.برای نتیجه هرچه بهتر در‌این امتحان می بایست بیشتر زمان خویش را برای یادگیری و تسلط بیشتر در زبان انگلیسی صرف فرمائید.

 

 

 


چرا استفاده از تدریس خصوصی آزمون sat برای قبولی در‌این آزمون اهمیت دارااست؟

دیگر همه می‌دانید که امتحان sat از آن دست امتحان هایی میباشد که هر شخص برای قبولی و پذیرش در دانش گاه های دارای اعتبار دنیا بایستی در آن شرکت نماید  . ولی موضوعی که در این جا مطرح میباشد بحث کسب آمادگی مورد نیاز برای شرکت و قبولی درین آزمون اصلی میباشد. به هر هم اکنون از آن جایی که قبولی در آزمون sat از اهمیت متعددی برخوردار‌است و این امر میتواند آینده شما‌را رقم بزند در نتیجه می بایست از هر جهت برای شرکت در آن آمادگی لازم را بدست آورید. این سیرتکامل به مراتب با خاطر آسوده تری در سر جلسه آزمون حاضر میشوید و دیگر دلهره و استرس متعددی ندارید. ولی به لحاظ شما راه‌حل مؤثر و کارآمد برای یافتن آمادگی جهت کسب نمره قبولی در آزمون sat چه می‌باشد؟ در اینجا بایستی عرض کنیم که راه حل های مختلفی برای رسیدن به‌این مقصود وجود داراست که از دربین آنها می شود به استفاده از تدریس خصوصی امتحان sat و شرکت در کلاس خصوصی آزمون sat تضمینی اشاره نمود. روشی که به کمک آن می‌توانید خاطر خویش را از بابت قبولی و پذیرش در آزمون sat راحت نمایید. به کارگیری از تدریس خصوصی آزمون sat در کلاس خصوصی آزمون sat تضمینی از این جهت اهمیت دارااست که شخص داوطلب به کمک یک استاد با تجربه و آگاه میتواند از نکات و موردها بسیار مهمی درباره با این امتحان با خبر خواهد شد.

به صورت نمونه، در کلاس خصوصی امتحان sat تضمینی مدرس اطلاعاتی را درباره با تعداد سؤالات مطرح گردیده از هر درس، مهمترین سؤالاتی که طی هر زمان در آزمون آورده میگردند، نحوه حل مسائل متعدد دروس شیمی، فیزیک و همین طور ریاضی ها به سریع ترین صورت ممکن در اختیار شخص میگذارد. از آن جایی که شخص داوطلب می بایست در حین محدودی به سؤالات مطرح گردیده در امتحان جواب بدهد از این رو بحث مدیریت مدت در این باره بسیار اصلی به نظر می‌رسد. در تدریس خصوصی آزمون    sat تضمینی بر روی تقویت این مهارت دانش آموز و داوطلب کار میگردد تا ایشان دراین باره مشکلی نداشته باشد. با ارائه توضیحات ارائه گردیده در صدر درباره با اهمیت شرکت در کلاس خصوصی امتحان sat تضمینی مسلماً تا به امروز به اهمیت حضور در‌این جلسات پی برده اید

 

 

 


منابع آزمون SAT  چیست؟

برای پیروزی در هر آزمونی ابتدا به منابع آن نیاز دارید. آزمون SAT نیز یک کدام از بزرگترین و مهمترین امتحان های بین المللی میباشد که به وسیله کشور ایالات متحده گرفته می گردد. داشتن بهترین منابع امتحان و پکیج آموزشی آزمون sat موجب میگردد، عده ای که رویای درس خواندن در دانش گاه های بقیه کشور ها را دارا‌هستند به آرزویشان برسند..

 

 

 


بهترین منابع آزمون SAT  شامل چه مواردی می شود؟

برای کسب موفقیت در امتحان SAT ، مطالعه منابع مرتبط از اهمیت ویژه ای شامل است. موسسه دانشکده موفقیت که عهده دار برگزاری امتحان SAT هست دو منبع مطالعاتی اساسی را جهت آمادگی درین امتحان منتشر نموده است. کتاب The Official SAT Study Guide برای امتحان اس ای تی عمومی (General SAT) و کتاب The Official SAT Study Guide For All SAT Subject Tests برای امتحان اس ای تی موضوعی (Subject SAT) ، از منبع های اساسی این امتحان می باشند. علاوه بر موسسه دانش گاه برد ، دو موسسه دیگر به نام کاپلان و بارونز منابع مطالعاتی مفیدی را برای قسمت های ریاضی ها و درک مطلب به چاپ رسانده اند.

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

در مورد بهترین منابع آزمون وکالت باید خدمت شما دوستان عزیزم عرض کنم اولین نکته این است که برای همه افراد منابع یکسانی وجود ندارد، بلکه برای هر فرد با توجه به زیربنای علمی و زمان شروع مطالعه این منابع متفاوت است. داوطلبان گرامی باید این موضوع را مد نظر قراردهند که صرف خواندن منابع اصلی آزمون وکالت به معنای کافی بودن اطلاعات نیست بلکه چگونگی مطالعه این کتب در فهم مطالب آن بسیار مهم است. مطالعه بهترین منابع آزمون وکالت در کنار برنامه ریزی منظم و منسجم قبولی شمارا در آزمون وکالت تضمین می کند.

 

 

 

بهترین منابع آزمون وکالت چیست؟ 

 با دقت به تجربه‌ای که طی یکسری سال ارائه معتبرترین منابع  حقوقی و جزوه آزمون وکالت  داشته‌ایم و همینطور بازخوردهایی که از داوطلبانِ موفقِ دوره هایِ قبلی که رتبه‌های برتر امتحان وکالت را کسب کرده‌اند داشته‌ایم، درین صفحه به صورت خلاصه و اثرگذار، تنها تمرکز بر بهترین منابع امتحان وکالت از حیث رتبه های برتر با رویکرد معرفی کتابهایی میباشد که کاربردی و اثرگذار بوده و داوطلب با مطالعه درست آن‌ها، به احاطه بدون نقص در هر درس و حداکثر آمادگی برای امتحان وکالت رسد

 

 

 

 


مباحث اصلی قانون آئین دادرسی مدنی

 در آزمون وکالت در‌حالتی که به بودجه بندی آزمون  وکالت  اعتنا لازم را داشته باشید متوجه این موضوع مسلما خواهید شد که درین امتحان از بخشنامه ها و همینطور دین نامه ها و بخشنامه های تصویب شده سوالی طرح نمی‌شود. برخی از مباحث دیگر آیین دادرسی مدنی در امتحان وکالت هیچ زمان سوالی از آن مطرح نمیشود. همچون نصاب شهادت¬‌ها در اثبات دعاوی (۲ مرد یا این که ۴ زن و…)، موردها چندگانه‌¬ای که بایستی در اعلامیه پذیره¬‌نویسی قید شود، تعداد ساعاتی که متّهم به خدمات همگانی ممکن میباشد محکوم خواهد شد، دیه و ارش اعضای بدن مثلا مواقعی میباشد که در آزمون های اخیر سوالی از آن طرح نگردیده میباشد. نکته مهمی که موردنیاز میباشد درباره با مباحث اساسی قانون آیین دادرسی مدنی در امتحان وکالت بدان اعتنا داشته باشید، این میباشد که مطلقا مثال سوال های آزمون وکالت را به درستی مطالعه نمائید. چون در سال های اخیر شاهد این قضیه بوده ایم که یک سری پرسش عینا و دقیقا از سوی سازمان سنجش و همینطور قوه قضاییه تکرار گردیده اند. به همین دلیل اگز شما بتوانید این مثال سوالهای را به خوبی مطالعه فرمایید، می‌توانید موفقیت خویش را برای امتحان تضمین فرمائید

 

 

 

 

 


سهمیه آزمون های وکالت شامل چه مواردی می شود؟ 

 تا پیش از سال 95 صرفا 25 درصد ظرفیت امتحان وکالت به داوطلبان سهمیه تخصیص داشت . ولی از سال 95 کانون های وکلا مکلف شدند که 30 درصد ظرفیت را به داوطلبان سهمیه تخصیص دهند که پنج درصد نسبت به قبلی ارتقاء یافت . در کل آن دسته از داوطلبانی که در دسته بندی ذیل قرار گیرند ، تحت عنوان داوطلبان ظرفیت پذیرش سهمیه در آزمون وکالت  به شمار می‌روند

1- همسر و فرزندان شهدا 2- جانبازان با دست‌کم ده درصد جانبازی و فراتر 3- رزمندگان با دستکم شش ماه سوابق حضور در جبهه و فراتر 4- همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و فراتر 5- آزادگان با دستکم سه ماه سوابق اسارت و فراتر 6- همسر و فرزندان آزادگان با دست‌کم سه ماه سوابق اسارت و فراتر 7- فرزندان رزمندگانی که دستکم دوازده ماه سوابق حضور داوطلبانه در جبهه دارا‌هستند

 

 


چه‌گونه متوجه شویم با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران احتمال قبولی وجود دارد یا این که نه ؟

 هریک از داوطلبان چه سهمیه آزاد و چه سهمیه ایثارگران ، صرفا با داوطلبان سهمیه کانون خویش به رقابت می‌پردازند نه با تمام داوطلبان کشور. مثلا داوطلبی که در کانون البرز با سهمیه ایثارگران نام نویسی نموده است ، تنها با داوطلبان دارنده سهمیه ایثارگری کانون البرز رقابت می نماید ، برهمین اساس در شرایطی‌که کانون شما دارنده 30 نفر ظرفیت برای سهمیه ایثارگران میباشد و رتبه شما 20 یا این که کم تر از 20 شده‌است ، مطمئن باشید میان پذیرفته شدگان نهایی قرار خواهید گرفت. بدین ترتیب وضعیت داوطلب میان داوطلبان به عبارتی سهمیه میباشد به عنوان مثال در هر کانون یک نفر با رتبه یک در سهمیه آزاد و یک نفر با رتبه یک در سهمیه ایثارگران خوا‌هیم داشت

 

 

 

 


سوالهای متداول

 برای گزینش منابع آزمون وکالت شک وتردید دارم، بهترین کتابهای مطالعاتی کدام میباشند؟

 منابع هریک از مواد امتحانی امتحان وکالت بسیار متفاوت و متنوع و عظیم می‌باشند و می‌توان برای هر درس ده‌ها کتاب و منبع مطالعاتی معرفی کرد و این تعدد و تنوع عمدتا منجر سردرگمی داوطلبان این امتحان پرطرفدار شده‌است. گروه تحصیلات تکمیلی درین صفحه به صورت خلاصه و اثرگذار، با دقت بر بهترین منابع امتحان وکالت از لحاظ رتبه های برتر، کتابهایی را معرفی نموده است که کاربردی و موءثر بوده و داوطلب با مطالعه درست آن ها، به تسلط کامل در هر درس و حداکثر آمادگی برای امتحان وکالت رسد.

 

آیا می بایست مجموع کتابهای مرجع و مهم دروس مطالعه شوند؟

 همواره مطالعه کتابهای مرجع دانشگاهی به دانشجوها سفارش میگردد. زیرا کتاب ها مرجع دارنده جنبه‌های مطالعاتی و جزئیاتی می باشند که موجب رویش سطح علمی دانشجوها میشود. البته بیشتر کتاب ها مرجع حقوقی، دارنده وسعت مطالعاتی بالا و سنگینی می باشند و مهمتر اینکه برای داوطلب امتحان وکالت ممکن میباشد مشتمل بر مباحث غیر آزمونی باشند و بازه زمانی داوطلب صرف مطالعه مورد ها غیر آزمونی گردد. به همین جهت توصیه ما به کار گیری از منابع اصلی و دارای اعتبار آزمونی میباشد که در این حالت الزامی به مطالعه کتاب ها مرجع وجود ندارد. هرچند داوطلب امتحان وکالت می تواند بعد از خودسنجی خویش در پاسخگویی به سوال هاِ مباحثی که در آن در گیر نقص‌ مهم میباشد، به کتاب مرجع نیز رجوع و برگشت کرده و آن مبحث را به طور عمیق‌تر و مفهومی‌تری مطالعه کند.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم، هم زمان با پیشرفت تکنولوژی آموزش و پرورش با تغییراتی در برنامه ها، محتوای درسی و روش های آموزش مواجه شد که مهم ترین آن ها ایجاد رشته های تحصیلی و اجرای برنامه های مشاوره و راهنمایی در مدارس است. هدایت تحصیلی را می توان به عنوان کمک به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی مناسب، براساس شناخت استعدادها و توانایی های خود، امکانات و شرایط محیطی تعریف کرد. در هدایت تحصیلی باید به توانایی های شخصی ، ویژگی های رشته تحصیلی موجود و بازار کار رشته ها توجه شود . در ادامه با توضیحات بیشتری با ما همراه باشید.

 

 

 

  گزینش رشته پایه نهم به دهم چه زمانی انجام می شود؟ 

 زمان تعیین رشته پایه نهم به دهم تمدید نخواهد شد. از سوالهای رایج علم آموزان این میباشد که با چه نمره هایی در نهم دبیرستان تعیین رشته کنیم. عزیزانی که موفق به گزینش رشته در پایه نهم نشده اند، هرچه سربع تر مبادرت کنند. در صورت عدم تکمیل اولویت ها در سامانه و وب سایت گزینش رشته نهم، برگه هدایت تحصیلی برای علم آموزان صادر نمی‌شود و قابلیت و امکان نام نویسی برای ایشان در پایه دهم میسر نخواهد شد

 

 

 

 

 


چرا بایستی از روش درست اولویت بندی گزینش رشته نهم اطلاع داشته باشیم؟

مطلقاً در طول تکمیل فرم اولویت بندی تعیین رشته نهم از خویش سؤال میکنید که چرا الزاماً بایستی از شیوه درست اولویت بندی تعیین رشته نهم اطلاعاتی را بدست آورید؟ در پاسخ می بایست عرض کنیم که بدین انگیزه بایستی از شیوه درست اولویت بندی انتخاب رشته نهم  درین پایه تحصیلی اطلاع داشته باشید که گزینش رشته در‌این پایه تحصیلی بدین انگیزه که آینده تحصیلی و شغلی شما با آن رقم میخورد اهمیت متعددی داراست. در اینجا شاید با خویش بگویید که نهایتاً با انجام تعیین رشته ای غلط و غیرمنطقی تغییر رشته می دهم و هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاده میباشد. البته به‌این مورد اعتنا لازم را داشته باشید که در صورت انجام این فعالیت هم‌زمان متعددی را از دست می دهید و هم این که از جهت مالی و پولی آسیب می‌بینید. همین مسائل اصلی میباشد که موجب میگردد شما دقت خاص و ویژه ای به بحث اولویت بندی تعیین رشته داشته باشید و از اعتنا به آن غافل نشوید.

 

 

 

اهمیت تعیین رشته نهم در چه مواردی است؟

سرآغاز گزینش اصلی علم آموزان با گزینش رشته نهم آغاز می شود. انتخابی مهم که بخش مهمی از آینده دانش آموز را رقم می‌زند. اتخاب رشته نهم از حساسیت خاصی برخوردار‌است به طوری که هراشتباه کوچک در آن منجر آسیب های عظیم میگردد. جالب میباشد بدانید ایرادات در تعیین رشته نهم متدوال میباشد و عامل اساسی آن، عدم آگاهی اولیا و علم آموز می باشد.متأسفانه در مدرسه ها آموزش خاصی در امر گزینش رشته ارائه نمیشود و سالانه با گروهی از علم آموزان مواجه هستیم که قصد تغییر رشته در مقاطع بالاتر دارا هستند. قابلیت تغییر تحول رشته هم در مقاطع فراتر معمولاً سخت میباشد، چراکه منوط به قبولی علم آموز از واحد های رقم خورده و وجود ظرفیت در مدرسه مقصد و… بستگی دارااست. تغییر رشته حتی در‌صورتی‌که به بهترین وضعیت ممکن هم پیش برود، باز هم دانش آموز 1سال از بازه زمانی خویش را در رشته ای اشتباه از دست داده که به طبعً جبران شدنی وجود ندارد.

 

 

 


چطور در سال نهم گزینش رشته موفقی داشته باشیم؟

ممکن میباشد شما هم تصور کنید که کسب نمرات بالا در امتحانات پایان سال نهم، مساویست با پکیجی از همگی رشته‌های تحصیلی و انتخابی موفق! ولی، تا حدودی صحیح فکر می کنید! البته بدین مساله هم دقت داشته باشید که هر چه تعداد مورد‌ها برای گزینش بیشتر باشد، انتخاب سختتر میباشد و علم‌آموز مستعد و درس‌خوان استرس بیشتری برای تعیینرشته خواهد داشت. علم‌آموز درین سن، هیچ تجربه‌ای از یک تعیین جدی و سرنوشت‌ساز برای زندگی تحصیلی و شغلی‌اش، ندارد و از طرفی ممکن میباشد مبتلا استرس یا این که رقابتی احساساتی گردیده و انتخابی خطا داشته باشد. همینطور ممکن میباشد علم‌آموز در یک یا این که چندین درس ضعیف فعالیت کرده و نتوانسته باشد که بالاترین نمره را کسب نماید. وی همواره نگران پکیجی از رشته‌های مجاز خواهد بود که از رشته‌های موجود در آن بی‌خبر میباشد. این علم‌آموز ممکن میباشد خویش را آماده‌ی انتخابی از سر ناچاری کرده و هیچ پیش‌ذهنی در ذهنش نداشته باشد

 

 

 


مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی برای تعیین رشته پایه نهم 

 از روش های انجام فرآیند هدایت تحصیلی است. جواب این پرسش که با چه نمره هایی در نهم دبیرستان تعیین رشته میکنیم ، تست آنلاین تعیین رشته نهم چه‌گونه میباشد. روش ورود به وب سایت گزینش رشته نهم و تکمیل نمون برگ هدایت تحصیلی به چه شکل میباشد. اولویت های تعیین رشته براساس چه معیار و امتیازاتی مشخص و معلوم میگردد و اکثری از سوال های دیگر را از روش مشاوره تلفنی هدایت تحصیلی درمیابید

 

 

 

 

 


چرا تمایل بعضی از اشخاص به اخذ مشاوره آنلاین تعیین رشته نهم بیشتر میباشد؟

 اکنون و با اعتنا به سرایت بسیار پهناور کرونا ارتباطات حضوری و رودرروی اشخاص بسیار محدود شده‌است. اینجاست که چنانچه شخصی برای مثال دانش آموزان دارای شرایط ورود به پایه تحصیلی نهم نیاز به اخذ مشاوره آنلاین تعیین رشته نهم داشته باشند استفاده از مشاوره آنلاین انتخاب رشته نهم  را ترجیح میدهد. اما از سایر دلایل تمایل علم آموزان به اخذ مشاوره آنلاین گزینش رشته می شود به محروم بودن برخی از اشخاص از اخذ خدمات حضوری مشاوره به جهت زندگی در روستاها و بخشها دورافتاده اشاره نمود. برهان اصلی دیگر این که رفتن به مرکزها مشاوره حضوری نیاز به صرف هزینه زیاد جهت رفت و آمد داراست. از طرفی علم آموز نیاز به اختصاص زمان متعددی برای رفت و آمد و سر زدن به مرکز ها مشاوره نیز داراست

 

 

 

 


نکته های کلیدی در گزینش رشته نهم در گزینش رشته ی موفق

 دقت به علاقه و آینده شغلی بسیار اساسی میباشد این در حالی میباشد که بخش اعظمی از علم آموزان اطلاع دقیقی از رشته انتخابی خویش ندارند. پس مشورت با پدر و مادر و مشاوران قادر است کمک بزرگی به تعیین درست رشته درست در پایه نهم بکند. در ذیل یک سری نکته را مطرح کرده ایم که با مطالعه نکات مهم در انتخاب رشته نهم  می‌توانید فن گزینه علاقه خویش را بیابید. اما که با خواندن این نوشته‌ی علمی می بایست می داند باشید که فاکتور های دیگری نیز در تعیین رشته شما تاثیر گذار میباشد مانند نمرات سه سال زمان اول دبیرستان

 

1. آشنایی دقیق از رشته ها ، شما علم آموزان باید با تحقیق از معلمان و مشاوران مدرسه خویش بتوانید آشنایی دقیقی نسبت به رشته ها ، ضریب رشته ها و اینکه رشته مورد علاقه شما به قوی بودن در کدام درس نیازمند میباشد داشته باشید

 .

2- آشنایی دقیق از خویش و علاقه مندی های خویش ، شما علم آموزان می بایست خویش را بشناسید به نمراتی که در سال های پیشین داشته اید دقت داشته و وضعیت تحصیلی تان را دقیق بدانید . در صورتیکه بخواهید آرمانی نگاه فرمایید هیچ زمان نمی توانید توانایی های حقیقی و واقعی خویش را شناخته و رشته ی قابل قبولی برای خویش تعیین کنید . دراین باره میتوانید با پدر و مادر و مشاوران مدرسه خویش مشاوره نموده و همینطور ساعاتی را با خویش خلوت کرده و توانایی های خویش در مدرسه و زندگی تان را بررسی فرمائید.

3- رشته آیتم علاقه خویش را با توانایی ها و تجهیزات مو جود خویش بسنجید ، شما علم آموزان می بایست خویش را در رشته آیتم علاقه خود ملاحظه کنید و اینکه آیا می توایند با دقت به امکانات ، استعداد و شرایط مو جود در‌این رشته تحصیل فرمایید. پس یکی معیارهای اساسی در گزینش رشته داشتن علاقه و شوق و اشتیاق ، نیاز ، استعداد و امکانات می‌باشد.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

می خواهم در مورد روش سه روز یک بار در دوران جمع بندی صحبت کنم که یکی از متداول ترین روش هایی است که در دوران جمع بندی مورد استفاده قرار می گیرد و می توانید با این روش درس هایتان را به خوبی جمع بندی کنید. توصیه کرده بودیم که بعد از پایان امتحانات مدرسه می توانید دوره انتقالی داشته باشید که مدت آن از حدود سه روز الی یک هفته باید باشد و بعلاوه قرار بر این بوده که در دوره انتقالی به مطالعه درس ها بپردازید که احساس می کنید برایتان لازم است. در این جا در رابطه با دو مبحث کنکور صحبت خواهیم کرد.

 

 

 

بهترین شیوه برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور چیست؟

 علم آموزان پیش دانشگاهی سه تا چهار هفته بعداز اتمام امتحانات آخر ترم که به زمان  روش جمع بندی کنکور معروف میباشد زمان بیشتری برای مطالعه، مرور و تست زنی دارا‌هستند. با دقت به حجم بالای کتاب های درسی و کمک درسی فرصت مطالعه دوباره همه کتب و حل دوباره کلیه آزمایش ها در دوران جمع بندی نیست بنابرین می بایست با صرفه ترین شیوه جمع بندی را گزینش کرده و مبنی بر آن برنامه ریزی نمایند. بی شک بهترین طرز برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور  طریق سه روز یک بار میباشد

 

 

 

 

 

 


برگزاری امتحان شبیه ساز کنکور هر 3 روز یکبار

 بهترین خودآزمایی در زمان جمع بندی ، شبیه سازی روز کنکور و حل سوالهای کنکور سراسری سال های گذشته میباشد براین اساس که برهه زمانی های مشخصی را در حین هفته برای امتحان های آزمایشی خویش در لحاظ بگیرید و با ظاهر و پوشش مناسب روز کنکور ، وضعیت محیطی کنکور ، زمان کنکور و وسایل مورد نیاز روز کنکور این امتحان ها را برگزار فرمائید . داوطلبان عزیز بهتر میباشد ، مدت برگزاری امتحان های مشابه ساز کنکور را به گونه ای تهیه نمایند تا آمادگی لازم برای حضور در جلسه کنکور در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر را داشته باشند .

 

 

 

 

 

سوالهای زبان انگلیسی کنکور سراسری از چه مطالبی میباشد؟

 شما قبل از آن که بخواهید با امتحان کنکور دست و پنجه نرم فرمایید بهتر میباشد که از ماهیت سوال ها آن باخبر گردید. همان گونه که گفتیم سوالهای درس زبان انگلیسی کنکور مشتمل بر ۲۵ پرسش میگردد.

 

 

 

 


شیوه مواجهه سوال ها مبحث درک مطلب زبان

 • در درجه اول بایستی بدین موضوع علم پیدا فرمایید که برای پاسخ گویی به سوال های درک مطلب نیاز نیست که مجموع متن را کلمه به کلمه ترجمه فرمائید. شما نیاز دارید که به ریدینگ های کنکور با ترجمه  معنا کلی متن در درجه اول برسید و بعد از آن به جزئیات آن بپردازید. • در اصلً جمله‌ها در آغاز و انتهای هر پاراگراف معنا اساسی هر جمله را شامل می گردند براین اساس از آنها غافل نشوید. • سعی نمایید به هر نحوی که امکان دارد و در هر هنگامی به دایره واژگان خودتان اضافه فرمایید. سعی فرمائید هر لغتی که در هر جایی می‌بینید به دنبال معنای آن باشید و لغاتی که بیرون از کتاب می آموزید را در دفتری یادداشت فرمایید. • میتوانید پیش از مراجعه به متن اساسی سوال های هر متن را مطالعه نمائید و با دقت به خواسته های مطرح گردیده در سوال های به متن مراجعه نمایید

 

نکته کلی: برای تسلط به مهارت های مواجهه با متن می‌بایست در دفعات زیاد این اصول را در متن های متفاوت به خصوص متن های کنکور های سال های پیشین تمرین فرمائید. (یک شب در میان میتوانید 30 دقیقه را به بررسی یک درک مطلب و کلوز تست تخصیص دهید با این عمل با دقت به اینکه مدت متعددی از شما گرفته نمی شود، میتوانید مهارت خویش را در عکس العمل با این متن‌ها ارتقاء دهید.)

 

 

 


به چه شکل درس دین و زندگی را برای درصد بالا بخوانم؟

بنده تحت عنوان یک مشاور که موفق به داشتن درصد بالا در درس دین و زندگی شده‌است، مدام این سفارش را به داوطلبان می‌نمایم که شما برای داشتن 20 درصد و 30 درصد در کنکور ، حتی با یک روخوانی از جزوه دین و زندگی کنکور  و فراهم شدن برای امتحانات آخر ترم، میتوانید این درصدها را به دست آورید. ولی وقتی می‌توانید به درصد 50 و یا این که 60 برسید که علاوه بر مطالعه دقیق کتاب های خویش، تست زنی را هیچ گاه فراموش نکنید، نکات اصلی را یادداشت نمائید، خلاصه برداری نمائید و… البته رسیدن به درصد های 70 تا 100 تکنیک هایی را می طلبد که شاید هر داوطلبی نمی تواند به شخصه به آن دست یابد.

 

 


نکاتی جهت ارتقا تراز به کمک درس دین و زندگی

۱-آنچه که جهت اشراف در‌این درس و کسب درصدهای بالا نیاز دارید مرور و تکرار روزمره میباشد. سفارش میشود هفته ای دو ساعت را به تکرار و مطالعه این درس تخصیص دهید. ۲-سعی نمائید علاوه بر یادگیری پیام اساسی آیه‌ها ، پیام های غیر اصلی را هم به خاطر بسپارید به به عبارتی صورتی که در پست قبل شرح داده شد ، به دلیل آنکه در کنکورهای سالهای اخیر مورد توجه طراحان بوده میباشد. ۳-در صورتی هدفتان این میباشد که تراز کلتان را با این درس جابجا نماید ، بایستی درصدی فراتر از ۸۰ کسب فرمایید.

 

 

 


نکته آخر

 هر یک از شما با اعتنا به توان و خصوصیات مطالعاتی خویش یک برنامه جمع بندی مطلوب برای خویش تدارک ببنید. برای مثال، رضا داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی در درس فیزیک ضعیف میباشد و در دوره جمع بندی سعی می نماید تا مباحثی از این درس را که تا قبل از اینً مطالعه کرده است. چندین بار مرور، تست زنی و آنگاه رفع اشکال نماید، ولی داوطلب دیگری به اسم امید سعی می نماید تا در زمان جمع بندی، بیشتر وقت خویش را روی تست زنی سرعتی و رفع اشکال تستی خویش قرار دهد، چون وی در تست زنی ضعیف میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

یکی از مهم ترین ملاک ها و شاخص های موثر در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی در پایه نهم دبیرستان ، نمرات دروس تخصصی رشته هاست. این نمرات به دوشیوه بر هدایت تحصیلی تاثیر می گذارند. اولین تاثیر، حذفی است که تاثیر حذفی نمرات در انتخاب رشته به این صورت است که اگر میانگین نمره دانش آموز در دروس تخصصی رشته مورد نظر کم تر از حد نصاب باشد دانش آمور دیگر نمی تواند آن را رشته تحصیلی را انتخاب کند. دومین تاثیر،امتیازاست. تاثیر بر امتیاز هدایت تحصیلی به این صورت است که 35% کل هدایت تحصیلی بر اساس نمرات دروس تخصصی محاسبه می شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

آشنايي با شیوه گزینش رشته (به حساب آوردن سوابق تحصیلی) و انواع رشته های تحصیلی

 یکی‌از مسائل بسیار اساسی در تعیین رشته علم آموزان سال نهم ، متناسب بودن شاخه و رشته تحصیلی با خصوصیت های علم آموز مي باشد که بایستی حتی بیشتر از نمرات درسی به آن توجه خواهد شد. امروزه در مدارس برای این فعالیت از هدایت تحصیلی به کارگیری می نمایند. هدایت تحصیلی فرایندی میباشد که در آن با یاری عوامل درون مدرسه و از روش  محاسبه نمرات برای انتخاب رشته راهکارهای علمی و تخصصی، خصوصیت‌ها و استعدادهای علم‌آموزان شناخته میگردد و متناسب با آن‌ها به رشته‌ها و شغل‌های آینده هدایت تحصیلی میشوند.

 

 

 

 


یک سری گزینه در تعیین رشته علم آموزان پایه نهم تاثیر گذار میباشد. •

 علایق خویش علم آموزان که 10 درصد را شامل می‌شود. • نظر و مشاوره والدین که 5 درصد را در برمی گیرد. • نظر معلمان تمام درس ها که 10 درصد را شامل می گردد. • نتیجه ای که علم آموز در آزمون های مشاوره ای کسب نموده است 35 درصد تاثیر گزار میباشد. • نتایج کوشش درسی علم آموز (نمرات درسی ) که 35 درصد را دربرگیرنده می‌شود. • لحاظ مشاور تحصیلی 10 درصد تاثیر گزار می‌باشد.

 

 

 


طرز محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم براساس چه ملاک هایی انجام می گردد؟

می بایست عرض کنیم که نحوه به محاسبه  هدایت تحصیلی پایه نهم بر اساس شماری از ملاک ها و معیارهای اساسی و مهم انجام می‌گردد. این ملاک ها را می توان در دو گروه تحلیل های مشاوره ای و همین سابقه تحصیلی علم آموز دسته بندی کرد. سابقه تحصیلی به عبارتی نمرات درسی علم آموز در پایه های متفاوت یعنی هفتم، هشتم و نهم تحصیلی میباشد که جمعاً 35 امتیاز داراست. البته بررسی های مشاوره ای مورد ها مختلفی را دربرگیرنده میگردد که هرمورد امتیاز جداگانه ای را به خویش تخصیص می‌دهند. تمام نمرات بدست آمده از بررسی های مشاوری برابر با 65 امتیاز میباشد. در واقع، گروه 35 امتیاز حاصل از سابقه تحصیلی و نمره 65 نتایج از بررسی های مشاوره ای نمره مجموع هدایت تحصیلی یعنی 100 را تشکیل میدهد.

 

 

 


نرم افزار هدایت تحصیلی پایه نهم چیست؟

 نرم افزار هدایت تحصیلی پایه نهم با غرض تعیین رشته از روش داده ها مورد نیاز برای انجام روند تکمیل فرم و نمون برگ هدایت تحصیلی در اختیار مدیران مدرسه های، مشاوران مدرسه، علم آموزان و اولیای گرامی قرار گرفته میباشد. این نرم افزار دربردارنده اطلاعات جامع و بی نقص از امتیازات و موقعیت مورد نیاز برای تعیین هر مورد از رشته های شاخه نظری ، فنی و حرفه ای و کاردانش هست. برای استفاده از این نرم افزار مورد نیاز میباشد، داده ها مورد نیاز نظیر نمره های دروس اثرگذار در گزینش هر رشته، علاقمندی علم آموز، منطقه آموزش و پرورش و … را وارد نمائید. بعد از آن نرم افزار هدایت تحصیلی نهم  با توجه به معیار ظرفیت مدرسه های هریک از بخش ها آموزش و پروش برای نام نویسی هر مورد از مدرسه ها، امتیازات علم آموز با دقت به نمرات کسب کرده در دروس اثر گذار گزینش هر رشته در نوبت دوم پایه های هفتم، هشتم و نهم و … را تحلیل کرده و به تحلیل داده ها علم آموز می‌پردازد.

 

 

 


مزایای نرم افزار هدایت تحصیلی نهم

 نرم‌افزار می تواند علاوه بر نقش انتخاب کننده و مثبتی که در هدایت تحصیلی علم آموزان ایفا می نماید، به علم آموز یک مشاهده کرد واقع‌بینانه و دور از نادرست ارائه نماید. مزایای این نرم افزار به شرح ذیل هست.

• قضاوت دور از تعصب

 مهم‌ترین نکته در هدایت تحصیلی پایه نهم عدم دخالت حیث و ذوق فردی مشاور و یا این که والدین میباشد. به عنوان مثال ممکن میباشد مشاوران و والدین گمان نمایند رشته تجربی بازار کار و آینده بهتری داشته و به هر قیمتی بخواهند برای علم آموزان این رشته انتخاب نمایند.

دقت به خصوصیت‌های شخصیتی علم آموزان

 پرواضح میباشد که بعضی از شخصیت ها مطلوب رشته فنی و رشته‌ای و یا این که علم ها معارف نبوده درصورتی که بخواهیم تنها با اعتنا به نمرات علم آموزان هدایت تحصیلی و گزینش رشته را انجام دهیم به مشکل بر خوا‌هیم خورد

. • نظارت دقیق نمرات دروس متعدد

نرم افزار تعیین رشته پایه نهم با در اختیار داشتن یک دیتابیس بسیار بزرگ، قادر است معیار موفقیت را در رشته‌های متفاوت اولویت بندی نموده و به هدایت تحصیلی درست علم آموزان کمک کند.

 

 

 

 


وضعیت هدایت تحصیلی برای علم آموزانی که حداقل نمره را ندارند

 علم آموزانی که مجموع نمره لازم برای انجام هدایت تحصیلی را کسب نکرده‌اند بایستی در امتحان جبرانی که برای علم آموزان تجدیدی در لحاظ گرفته میشود شرکت نمایند و پس از کسب نمره لازم قابلیت و امکان هدایت تحصیلی برای آنان وجود داراست. این علم‌آموزان بایستی در آغاز فرم مورد نیاز را از مدرسه اخذ و با مراجعه به اداره آموزش و پرورش حوزه‌ خویش برای شرکت در آزمون دوباره مبادرت نمایند. مجموع علم‌آموزان تغییر رشته، مستلزم ترمیم نمره و تجدیدی بعداز اعلام نمرات آزمون جبرانی می توانند تعیین رشته خویش را انجام دهند و مشکلی هم بابت ظرفیت برای این علم‌آموزان نیست.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم سایت آزمون رغبت و توانایی نهم برای دانش آموزان این دوره فعال شد. آزمون رغبت و توانایی نهم از آن دست آزمون های مهمی است که برای داشتن انتخاب رشته ای دقیق و منطقی در پایه نهم تحصیلی برگزار می شود. دقت داشته باشید برای پاسخگویی به سوالات آزمون رغبت هدایت تحصیلی باید به سایت در نظر گرفته شده برای این امر یعنی سایت همگام مراجعه بفرمایید. به جز نظر مشاوران و معلمان در رابطه با انتخاب رشته شما شرکت در آزمون رغبت انتخاب رشته نهم نیز می تواند نقش شایان توجهی در شناسایی توانمندی ها و مهارت های فردی شما در نتیجه داشتن بهترین انتخاب رشته در مقطع نهم تحصیلی داشته باشد.

 

 

 

راهنمای اجرای آزمون های توانایی و رغبت ویژه دانش آموزان پایه نهم

با عنایت به اینکه آزمون رغبت و توانایی نهم ویژه علم آموزان پایه نهم در سامانه همگام فعال گردیده‌است، راهبرد پایین جهت به کارگیری علم آموز از سامانه همگام به ترتیب ذیل تهیه شده‌است:

 


۱- علم آموز بعد از گرفتن رمز ورود خویش از مدیر محترم مدرسه، به سامانه همگام پورتال اداری ،آموزشی و پرورشی مدارس کشور، با کلیک بر روی نشانی hamgam.medu.ir) وارد صفحه ای می‌شوید که با کلیک روی دکمه آبی به ورقه ورود پورتال همگام هدایت میشوید

۲- پس از بارگذاری کامل صفحه علم آموز باید با مشاهده جدول، در ستون اولیه آن، کد ملی و در ستون دوم رمز دریافتی ازمدرسه را تایپ کرده و روی ورود کلیک کند

۳- علم آموز بایستی بعداز ورود به صفحه همگام ویژگی ها بالای آن را با ویژگی ها خویش منطبق دهد. در داشبورد مهم از میان ماژولها، ماژول آزمون های مشاوره ای را گزینش و روی آن کلیک کند. زیر ماژول شرکت در امتحان گشوده می‌گردد. روی آن کلیک کرده ،آزمون های قابل انجام را میتواند مشاهده کند. مون های توانایی ورغبت، در قسمت مدیر، دو آرم قابل مشاهده میباشد .(تیک و دفترچه) ؛ با کلیک بر روی دفترچه ،سوال های گشوده می‌گردد و با کلیک بر روی تیک، جواب ها آخرین شود.

 ۴- بعد از کلیک بر روی دفترچه جدولی گشوده گردیده که عنوان آزمون ،عنوان دفترچه و مقطع پیشنهادی آزمون ها ،در آن آمده میباشد. علم آموز بر روی نماد پرسش در بخش مدیریت کلیک کرده و وارد هر آزمون میگردد.

 ۵- علم آموز باید گویه های مربوط را خوانده و پاسخ عددی را از کشوی مقابل گویه ها ،در میان دست کم ۱ و حداکثر ۵ امتیاز دهد.

 ۶- علم آموز در انتهای آزمون تمایل و توانایی ،بعداز جواب دادن به کلیه گویه های مربوطه ،می بایست به قسمت بالا برگشته و بخش ذخیره جواب ها تعیین کند.

 ۷- بعداز آخر امتحان ،علم آموز باید نتایج امتحان را نهایی نماید . به این منظور بایستی به صفحه گذشته بازگشته و این بار در قسمت مدیریت روی نشانه تیک کلیک کند. پیامی که علم آموز اخذ می نماید به این مضمون میباشد : (آیا نسبت به نهایی کردن این گزینه اطمینان دارید؟دقت این فرایند غیر قابل رجوع است. )در صورت اطمینان به جواب ها ، علم آموز تایید کرده و نتایج نهایی می‌گردد. با انجام این قسمت فعالیت پاسخ دهی به امتحان پایان می‌یابد.

 

 

 


طریق اعلام نتیجه ها آزمون نمونه دولتی چگونه است؟

داوطلبانی که روند نام نویسی امتحان مدارس نمونه دولتی خویش را با موفقیت طی نمودن و سر جلسه حضور داشته اند ، جهت مشاهده نتیجه ها امتحان نمونه دولتی باید به وب سایت اعلام نتیجه ها مثال دولتی استانی مراجعه کنند . داوطلبان در شکل قبولی ، در زمان مشخص با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مدرسه نمونه دولتی پذیرفته گردیده رفته و به صورت حضوری نام نویسی خویش را انجام دهند .

 

 

 


 اعلام نتیجه ها آزمون تیزهوشان  چه زمانی می باشد؟

بازه زمانی اعلام نتیجه ها تیزهوشان معمولا پس ۴ یا این که ۶ هفته بعد از دوران برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم میباشد. علم آموزان بعد از مراجعه به سامانه و مشاهده نتایج آزمون رغبت و توانایی نهم  آنالیز حالت ثبت نام امتحان تیزهوشان ، مکلف میباشند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز نام نویسی آزمون به طور حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و نام نویسی خویش را تکمیل کنند.

 

 

 


سوالهای متداول علم ¬آموزان پایه نهم در رابطه هدایت تحصیلی

 گزینش رشته در پایه نهم در سه شاخه علوم نظری،کار و دانش و فنی و حرفه ای اتجام خواهد عهده دار شد و در پایه دهم علم آموز می‌تواند براساس شاخه ای که گزینش نموده، رشته مورد نظر را تعیین کند علم آموزی که در پایه نهم شاخه یا این که رشته خویش را به طور قطعی گزینش می کند، در پایه دهم تکلیف تعیین رشته برای همگی علم آموزان مشخص و معلوم میباشد

 

 

 


اهمیت حضور و شرکت در جلسات پرسش و پاسخ گزینش رشته نهم چه می باشد؟

دیگر تمامی میدانیم که برهه زمانی تعیین رشته در پایه نهم تحصیلی از آن زمانه های حساس در زندگی اشخاص و علم آموزان میباشد. دورانی که شخص با گزینش رشته در زمانه متوسطه قصد داراست آینده ای درخشان و خوب را برای خویش رقم بزند. ولی این دستور در‌حالتی که میباشد که گزینش رشته شخص با دقت به معیارها و ملاک های لازم برای گزینش رشته انجام شده باشد و این فرمان با اعتنا به علایق علم آموز صورت گرفته باشد. البته درین دربین علم آموزانی می باشند که اطلاع دقیق و درستی از روش گزینش رشته در دوران دبیرستان ندارند. حتی نمی دانند که چه گونه می توان برای این دستور مبادرت کرد و روال کار به چه شکل میباشد. بدتر این که به هیچ وجهً شخص نمی داند چه رشته ای برای ایشان مطلوب میباشد و به کدام یک از رشته های ارائه گردیده در زمانه متوسطه علاقه داراست. اینجاست که شرکت در جلسات سوال و جواب تعیین رشته نهم می‌تواند به اعطا کرد شخص علم آموز رسد و ایشان را از سردرگمی نجات دهد. شخص با حضور خویش در‌این جلسات سوال و جواب تعیین رشته نهم می‌تواند با کلیه رشته های تحصیلی تا حد متعددی آشنا خواهد شد و اطلاعات خوب و مفیدی را درباره با بازار کار آن‌ها و همین طور دروس ارائه گردیده در‌این رشته های تحصیلی کسب نماید. پس اعتنا داشته باشید که شرکت شخص در جلسات پرسش و پاسخ انتخاب  رشته نهم برای ایشان سرتاسر فایده میباشد و میتواند به ایشان در داشتن گزینش رشته ای مؤفق و درست یاری دهد. بدین ترتیب، شخص با اطلاعات بیشتری دست به گزینش رشته میزند و سال تحصیلی جدید را به نحو بهتری آغاز می نماید.

 

 

 

 


تعیین رشته نهم بر چه اصلی میباشد ؟

همان گونه که گفتم، معیار و مقررات گزینش رشته نهم به دهم در سال های اخیر تغیراتی داشته و به هیچ عنوان مشابه سابق وجود ندارد که تنها براساس نمرات علم آموز باشد؛ بنابراین مجموع همه نمرات سه پایه هفتم و هشتم و نهم بر گزینش رشته اثر گذار خواهد بود. یکی‌از دیگر از عوامل موثر، سهمیه های خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و ظرفیت محل فراگیری برای رشته مد نظر می‌باشد. به عنوان مثال در شرایطی‌که ظرفیت یک ناحیه برای رشته تجربی 250 نفر باشد، ممکن میباشد به جهت تقاضای بالا تعدادی از علم آموزانی که حتی معدل بالای 18 دارا‌هستند نتوانند رشته تجربی را گزینش نمایند. دیگر عوامل موءثر و میزان تاثیر درصدی آنان برانتخاب رشته نهم به دهم عبارتند از:

نظر والدین 5درصد  حیث معلمان کل دروس 10 درصد  علاقه خود علم آموز 10درصد  نظر مشاور تحصیلی 10 درصد  نتیجه ای که علم آموز در آزمون های مشاوره ای کسب می نماید 30 درصد  نمرات درسی 35 درصد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

هرساله دانش آموزان پایه نهم یرای انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه خود باید یک فرم با عنوان هدایت تحصیلی را در زمانی که مشاور مدزسه به آن ها اعلام می کند، تکمیل نمایند. اخیرا وزارت آموزش و پرورش امکان انجام هدایت تحصیلی را در سایت همگام به صورت اینترنتی فراهم کرده است. یکی ازپرتکرارترین استفاده های سایت همگام، تکمیل فرم الویت بندی هدایت تحصیلی ، توسط دانش آموزان پایه نهم است. به شما عزیزان توصیه می کنیم برای انتخاب الویت های خود دقت کافی داشته باشید، چرا که مسیر تحصیلی شما می تواند بر آینده شغلیتان تاثیر زیادی باشد.

 

 

 

تعیین رشته نهم همگام با هدایت تحصیلی و استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

تعیین رشته بعداز پایه نهم، یک کدام از مهمترین فرایند تحصیلی هر علم آموز میباشد. اهمیت این انتخاب، از جایی بیشتر می‌گردد که در صورتی‌که منطبق بر استعدادهای علم آموز, رشته ی وی گزینش نشود، ممکن میباشد سبب افت تحصیلی و عدم موفقیت آخری در کنکور سراسری گردد. سایت همگام انتخاب رشته  نهم می بایست رشته ای تعیین گردد که مطابق با استعدادها و امکان های خیالی، جسمی و روحی علم آموز پایه نهم باشد. در واقع می بایست هدایت تحصیلی و استعدادیابی در تعیین رشته نهم هم‌زمان شکل بگیرد.

 

 

 


پروسه شرکت در آزمون مشاوره ای

 وب سایت پاسخ با گام به گام شیوه دستیابی بدین امتحان را برایتان شرح میدهد: • مرحله نخستین رمز عبور کردن مدیر مدرسه به شما داده شده‌است را همراه داشته باشید. • مرحله دوم وارد سایت همگام   هدایت تحصیلی به نشانی hamgam.medu.ir گردید. • مرحله سوم رمز و کد ملی خویش را وارد فرمائید • مرحله چهارم دربین مستطیل ها و ماژول های پیش رو مورد امتحان مشاوره ای را کلیک نمایید. • مرحله پنجم صفحه جلوی روی شماست که فقط یک آیتم داراست با عنوان شرکت در امتحان خویش ارزیابی که‌این آیکون به صورت یک مداد میباشد آنرا کلیک نمایید. • مرحله ششم اکنون شما وارد صفحه ای گردیده‌اید که یک جدول دارااست در سوی چپ جدول ستون مدیر ،روی آیکون کتاب کلیک نمائید تا وارد قسمت سوال های گردید. • مرحله هفتم در بخش سوال ها شما با چندین دفترچه پرسش روبرو می باشید که هر مورد را می بایست به طور جدا از هم وارد شده به سوالهای آن ها جواب دهید و در آخر امتحان آن دفترچه روی دکمه (تثبیت موقت و رجوع )کلیک فرمائید تا پنجره برای شما ظاهر خواهد شد که روی آن درج شده میباشد (موفقیت) آن‌گاه دکمه رجوع و برگشت را زده به صفحه دفترچه سوال ها گشوده می‌گردید و دفترچه بعدی را گزینش و به همین ترتیب تا پایان پیش می‌روید. مرحله هشتم شما درین مرحله یک جدول را مشاهده میکنید که عنوان آزمون،تاریخ آغاز و پایان آن معین شده‌است ،توجه فرمائید در ردیف وضعیت ،آیکون آخرین گردیده به رنگ سبز برای شما نمایش داده گردد که به صورت (تیک )است که‌این علامت اتمام آزمون و نهایی شدن فعالیت درین بخش هست

 

 

 


مشاوره تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام

 گزینش رشته پایه نهم برای علم آموزا بی نهایت سرنوشت ساز و مهمه زیرا علم آموزا با این انتخاب ، مسیر تحصیلی ، شغلی و زندگی خودشون رو معلوم می کنن . پس علم آموزا برای پر کردن فرم هدایت تحصیلی تو وب سایت همگام می بایست به مولفه های متعددی مثل علاقه ، استعداد ، توانایی و شرایطشون رو در لحاظ بگیرن و طبق این مورد ها گزینش حرفه خودشون رو بچینن .

 

 

 


لزوم ایجاد بخش پشتیبانی همگام چه می‌باشد؟

دوستان عزیزان دانش آموز اعتنا داشته باشید که بخش پشتیبانی همگام جهت رفع هر سیرتکامل مشکلی از طرف کاربران متعدد یعنی معلم ها، دانش آموزان و یا این که مدیرهای مدرسه ها تاسیس شده است. در واقعیت، هر وقتی که نتوانستید از تجهیزات سامانه همگام به خوبی استفاده نمائید و در فعالیت با آنان مشکل داشتید می‌توانید از روش پشتیبانی همگام برای حل آن مبادرت کتید. به صورت نمونه، همیشه با خطای سیستم مواجه می‌شوید و با این که نمی توانید به قسمت گزینش رشته وارد گردید. حتی گهگاه ممکن میباشد در طی دسترسی به برگه امتحان هدایت تحصیلی نیز با اختلال مواجه گردید. درین تایم ها به هیچ وجهً جای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید به راحتی از روش برقراری تماس با پشتیبانی همگام اشتباهات اتفاق افتاده را حل فرمائید.

 

 

 


هدف ها این سامانه چیست؟

• تحول بنیادین آموزش و پرورش

 • افزایش سطح دسترسی به امکانات و فناوری های نوین آموزشی

 • ارتقا بهره وری نظام تصمیم گیری و طرح ریزی وزارت آموزش پرورش

 

 

 


سوال ها متداول

1-    آیا سامانه همگام فقط برای دانش آموزان میباشد ؟

نه . مسئولان مدرسه های و کارکنان آموزش و پرورش نیز می‌توانند از این سامانه به کار گیری کنند

 

 . 2- آیا نام نویسی در امتحان نمونه دولتی و تیزهوشان را نیز می توان با مراجعه به پرتال علم آموزی سامانه همگام انجام بخشید ؟

آری . مقاضیان امتحان مدرسه های مثال دولتی و تیزهوشان می‌توانند با مراجعه به پرتال علم آموزی سامانه همگام مبادرت به نام نویسی کنند

 

 . 3- برای ورود به پرتال سامانه همگام بایستی از چه اطلاعاتی استفاده نمایم ؟

 برای ورود به پرتال شخصی خویش بایستی ابتدا کد ملی و رمز عبور همگام خویش را وارد فرمائید .



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

هدایت تحصیلی دانش آموزان هدفی برنامه ریزی شده است که با ایجاد یک سامانه و ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی به دانش آموز کمک می شود تا استعدادها ، توانایی ها ، علایق و ویژگی های شخصیتی خویش، شاخه ها و رشته های تحصیلی، حرف و مشاغل مورد نیاز جامعه شناخته و بر اساس آن اقدام به انتخاب بهترین شاخه، گروه و رشته تحصیلی مناسب با علایق نماید. هدایت تحصیلی به صورت فرآیندی از دوره ابتدایی با تشکیل پرونده مشاوره ای آغاز و با انجام مداخله های مشاوره ای و آموزشی تا پایان دوره دوم متوسطه ادامه می یابد. بنابراین انتخاب شاخه ، گروه و رشته تحصیلی در پایان پایه نهم صورت می پذیرد.

 

 

 

هدایت تحصیلی چه میباشد؟

هدایت تحصیلی فرایندی هدفمند میباشد که با ساخت سامانه خدمات مشاوره و راهنمایی ، به علم آموزان پایه نهم یاری می نماید تا براساس توانمندی، علایق و استعدادهای خویش تعیین رشته تحصیلی در زمان متوسطه دوم را انجام دهند. با تعیین بهترین و مطلوب ترین شاخه، مجموعه و رشته تحصیلی یک گام به پیروزی تحصیلی آینده نزدیک تر خواهید شد. بدین ترتیب از اهمیت آن گزینش رشته صحیح نهم به دهم غافل نشوید.

 

 

 


وب سایت گزینش رشته پایه نهم و هدایت تحصیلی علم آموزان

 در سال 99-1400 برای ورود علم اموزان و مسئولان مدرسه های در سراسر کشور طراحی شده‌است. تعیین رشته پایه نهم از طریق سامانه هدایت تحصیلی تحت نظارت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره تمام کارها تربیتی و مشاوره انجام میگردد

 

 

 


سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی ht.medu.ir

وبسایت هدایت تحصیلی به آدرس ht.medu.ir   ، در واقع مقر قانونی اطلاع رسانی هدایت تحصیلی علم آموزان پایه نهم می‌باشد . درین وبسایت علاوه بر اطلاع رسانی ، قابلیت ورود به سامانه همگام و مشاهده نتیجه ها هدایت تحصیلی نیز مهیا شده‌است .

 


روش تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام  چگونه انجام می شود؟

اولی گام برای پر کردن فرم هدایت تحصیلی پایه نهم اینه که رمز عبور همگامشون رو از مدیر مدرسه اخذ کنن . علم آموزا با داشتن این رمز و کد ملی می تونن بعداز داخل شدن به پورتال همگام به نشانی hamgam.medu.ir و وارد کردن داده ها منظور گردیده وبرای تکمیل  فرم هدایت تحصیلی خودشون رو تو این سامانه اقدام کنن .


شیوه تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سامانه همگام به صورت خلاصه

  1. 1.       ورود به وب سایت همگام به نشانی
  2.  hamgam.medu.ir وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام
  3.   گزینش گزینه هدایت تحصیلی
  4.  پر کردن فرم اولویت بندی رشته ها
  5.  اخذ تاییدیه نهایی گزینش رشته

 

 


چرا پیش از آزمون بایستی با مثال سوالهای آزمون هدایت تحصیلی نهم آشنا گردید؟

 آزمون هدایت تحصیلی نهم یا این که به عبارتی رغبت و توانایی از آن دست آزمون هایی میباشد که هر علم آموز در حین ورود به پایه نهم تحصیلی می بایست در آن شرکت داشته باشد و شیوه گریزی از آن وجود ندارد. ولی مسئله اصلی و شایان توجه شناخت هر کدام از علم آموزان با مثال سوال های آزمون هدایت تحصیلی نهم میباشد. در واقعیت، بهتر آن میباشد که هر شخص علم آموز پیش از شرکت در امتحان با سوال های هدایت تحصیلی نهم شناخت موردنیاز را پیدا کرده و با مواقعی همانند طرز پباده سازی سؤالات و مواقعی از این دست اطلاع مورد نیاز را بدست آورد. بدین ترتیب که می‌توانید از این مورد آگاه گردید که آیا نمونه سوالات  آزمون  هدایت تحصیلی به طور تستی برای علم آموزان طرح گردیده اند و یا خیر بایستی پاسخگوی سؤالات تشریحی باشید. سوال های هدایت تحصیلی از چه حیطه ای طرح گردیده اند و چه‌گونه می‌توانند استعدادها و توانایی های اشخاص را برای ورود به رشته تحصیلی مورد نظر بسنجند.

 

 

 

 


سوالهای متداول

1-    آیا قابلیت تعیین رشته ‌ای که در فرم هدایت تحصیلی ذکر نشده میباشد، وجود دارااست؟

نه، زمانی رشته ‌ای جزو اولویت های علم آموز وجود ندارد، بدین مضمون‌ می‌باشد که ایشان دستکم نمره موردنیاز را کسب نکرده میباشد و نمی ‌تواند در آن رشته را تعیین کند.

 

2. مدرسه ها غیردولتی بدون در نظر گرفتن اولویت ‌ها نام نویسی می‌ نمایند؟

نه، در مراحل هدایت تحصیلی مدرسه ها دولتی و غیردولتی از یک سر مشق تبعیت می نمایند. با این تفاوت که در مدرسه ها غیردولتی حق تقدم الف و ب رعایت نمیشود؛ لذا علم آموزان می‌توانند بدون معطلی به اولویت ب بروند.

 

3.قابلیت تغییر رشته پس از کلاس دهم وجود دارااست؟

آری، علم آموز قادر است از مدرسه تقاضای تغییر رشته نماید تا به تایید اداره آموزش و پرورش منطقه رسد. در پایه دهم قابلیت و امکان تغییر شاخه و رشته وجود داراست، ولی در سال یازدهم دیگر قابلیت تغییر شاخه وجود ندارد و علم آموز تنها میتواند رشته را تغییر‌و تحول دهد.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم یکی از امکانات سایت همگام ، دریافت کارنامه تحصیلی است. دانش آموزان با ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir   و با وارد کردن کد ملی و رمز همگام خود می توانند کارنامه هفتگی، ماهانه و نهایی خود را دریافت نمایند. با پیشرفت تکنولوژی برای جلوگیری از وقت و هزینه، وزارت آموزش و پرورش برای موارد مختلف مانند دریافت کارنامه، سایت همگام را در اختیار دانش آموزان قرار داده است. دانش آموزان برای دیدن کارنامه باید به صفحه شخصی خود در سایت همگام مراجعه کنند.

 

 

 

نحوه دریافت کارنامه تحصیلی دانش آموزان چگونه است؟

علاوه بر اینکه اخذ کارنامه علم آموزان به طور حضوری با مراجعه به مدرسه مربوطه قابلیت و امکان پذیر میباشد امکانی در وب سایت همگام مدارس تاسیس شده است که با به کار گیری از آن می‌توانید کارنامه علم آموزان را به طور آنلاین مشاهده کنید . همینطور درین قسمت علاوه بر اینکه کارنامه آخرین علم آموز قرار داده میگردد برای پیگیری بهتر موقعیت علم آموزی علم آموز به وسیله اولیای وی کارنامه هفتگی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد .

 

 

 


مدت اخذ کارنامه علم آموزان از وب سایت همگام

معمولا پس از تموم شدن هر آزمون ، معلما مبنی بر کلید سوال ها استارت به اصلاح پاسخنامه علم آموزا می کنن تا پرونده نمره های مرتبط با هر درسی بسته بشه . در انتها نمره همگی امتحانای هر علم آموز کلاً تو یک کارنامه صادر میشه . طبق روال سال های قبلی دوران اخذ کارنامه علم آموزا به طور تقریب دو هفته پس از تاریخ آخری امتحانشونه . ولی این مدت تو هر مدرسه و اساس متفاوته براین اساس بهتره که هر علم آموزی چندین روز پس از آخرین امتحانش وارد سایت همگام کارنامه دانش آموزان  گردیده و مرتبا کارنامه رو بررسی کنه تا به محض نشر کارنامه بتونه از نمره های خودش آگاه بشه .

 

 

 

 


ویژگی های نرم افزار کارنامه آنلاین چه می‌باشد؟

نرم افزار کارنامه آنلاین عبارت میباشد از یک نرم افزار که در قالب سامانه هوشمند مدرسه ها یک بستر کامل و جامعه را آماده می‌نماید تا معلمان و مدیران بهتر بتوانند مراحل تثبیت نمرات و صادر شدن کارنامه  آنلاین مدارس را با سهولت بیشتری انجام دهند. همان طور که می‌دانید کارنامه یک سند نمادین میباشد که پیشرفت علم آموزان در مکتب را به طور یه خرده و کیفی توضیح می‌دهد. هر اندازه داده ها ارائه گردیده در کارنامه دقیقتر باشند، نشان دهنده بهتر حالت علم آموز خواهد بود. نصب و به کار گیری از نرم ‌افزار کارنامه آنلاین به منزله یکی بهترین راهکارهای هوشمندسازی مکتب به حساب آورده می شود. کارشناسان نرم افزاری در شرکتهای طراحی نرم افزار مدرسه و سامانه مدیر مدرسه، همواره در‌پی جستن راهکارهایی میباشند که نه فقط مدیر مدرسه را ساده تر سازد، بلکه زمان انجام شغل های مدیریتی برای معلمان و در کلاس درس را کوتاه تر نماید. نرم ‌افزار کارنامه آنلاین این چنین خصوصیاتی را داراست.

 

 

 


طریق اخذ کارنامه مدرسه با کد ملی چه‌طور میباشد؟

 همان طور که در بخش بالا خدمت شما دوستان عزیز عرض کردیم دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی و همین طور کارنامه هفتگی و ماهانه بوسیله کد ملی و از روش سامانه همگام آموزش و پرورش از روش نشانی اینترنتی همگام برای دانش آموزان قابلیت پذیر میباشد.

 

 

 


اخذ کارنامه ابتدایی چگونه انجام می شود؟

 کارنامه دربرگیرنده ارزیابی از علم آموز میباشد که در انتها هر ترم بوسیله معلم و کادر آموزشی ، با اعتنا به شرایط تحصیلی و اخلاقی علم آموز صادر میگردد. در سال های اخیر آنالیز زمان ابتدایی به طور توصیفی می‌باشد و اخذ کارنامه ابتدایی نیز به همین شکل انجام می‌گیرد. تغییرات اعمال گردیده در طرز اخذ کارنامه ابتدایی به طوری است که سامانه سناد و سامانه همگام که دربرگیرنده داده ها دریافتی از علم آموزان میباشد، قادر است کارنامه را برای مدیران یا این که علم آموزان صادر نماید.

 

 

 


فرآیند اخذ کارنامه علم آموزان در وبسایت همگام

 1 ورود به وبسایت

hamgam.medu.ir 2

وارر کردن کد ملی و رمز ورود همگام

 3کلیک کردن روی دکمه مرتبط با کارنامه

 4 دانلود کارنامه



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

کنکور سراسری هر سال در گروههای آزمایشی پنج گانه تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود و داوطلبان بسیاری از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پزدارند. سوالات کنکور همانطور که مستحضر هستید به صورت مفهومی طرح می گردند اما دلیل بر این نیست که سوالات سخت و پیچیده باشند. در پروسه آمادگی و برنامه ریزی برای کنکور تست زدن از واجبات است و تست های کنکور سال گذشته از باقی تست ها مهم تر و عالی تر می باشند. هر سال بعد از اعلام نتایج کنکور سوالات و پاسخنامه آزمون در سایت سنجش در زمان معین انتشار پیدا می کند. در این مقاله قصد داریم شما را با بانک سوالات کنکور گروه های آزمایشی آشنا سازیم.

 

 

 

سوالهای و پاسخنامه تشریحی کنکور سراسری رشته ریاضی سال های 90 تا 99

سوال های کنکور سراسری رشته ریاضی مطلقا استاندارد ترین سوالهای برای تمرین و تکرار داوطلبانی میباشد که می‌خواهند در کنکور سراسری سال های بعد از آن شرکت نمایند. . شما میتوانید با دانلود بانک سوالات کنکور ریاضی  سال های اخیرشرایط مشابه سازی امتحان سراسری برای خویش را به وجود بیاورید.

 

 

 


سوال ها و پاسخنامه کنکور تجربی چگونه است؟

 داوطلبان کنکور تجربی بعد از برگزاری امتحان در انتظار تکثیر سوالهای و پاسخنامه کنکور سراسری تجربی خویش میباشند . سوال های و پاسخنامه کلیدی کنکور تجربی چندین روز بعداز برگزاری کنکور در وب سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر میشود و از این شیوه قابلیت به حساب آوردن درصد دروس و شانس قبولی را در اختیار داوطلبان تجربی قرار می‌دهد . همینطور این شرکت سوالهای و بانک سوالات کنکور تجربی  ، در کنار مطالعه منابع کنکور سراسری ، به تقاضاکنندگان شرکت در کنکور سراسری سال های آنگاه کمک خواهد کرد تا مهارت تست زنی خویش را ارتقاء دهند و با آمادگی بیشتری در جلسه کنکور حاضر شوند و با سود مطلوبی که کسب می نمایند گزینش رشته کنکور سراسری را با دست بازتری انجام دهند .

 

 

 


آیا داشتن بانک سوال های نظام جدید کنکور انسانی ضرورت دارااست؟

در صورتی‌که به بودجه بندی کنکور انسانی اعتنا داشته باشید، متوجه این قضیه خواهید شد که برخی از مباحث از اهمیت بسیار متعددی برخوردارند. به نحوی که سالانه سوال های متعددی از آن مطرح می شود. ولی استاندارد سوال ها کنکور را می توان با بقیه سوال ها کنکور های آزمایشی گوناگون دانست. فکر کنید شما معلمی دارید که مدام فراگیری ها را از خویش وی اخذ کرده اید و اکنون در طول آزمون، شما تماما میدانید که چه مباحثی برای معلم شما اصلی میباشد و قابلیت و امکان طرح سوال های از کجا بیشتر خواهد بود؟ با اعتنا به اینکه بانک سوالات  کنکور انسانی از همگی سوال ها کنکور های سراسری سال قبل میباشند و همچون به عبارتی نمونه ارائه گردیده خواهد بود. شاید این تصور را غیر واقع‌بینانه بدانید، البته واقعیت این میباشد که اشراف بر این سوالهای همچون این میباشد که شما سوال ها کنکور را از خویش سازمان سنجش دریافت کرده اید و به راحتی میتوانید در حین امتحان، با صرف مدت کم، به تست های ارائه گردیده جواب دهید. یکی‌از گرفتاری هایی که داوطلبان نظام جدید دارا‌هستند، این میباشد که نگران تغییرات ساخت و ساز گردیده در کتاب ها درسی هستند. ما اصول استاندارد پباده سازی سوال های را بر هم نزده ایم، ولی متناسب با تغییرات ساخت‌و‌ساز گردیده درباره با محتواهای کتاب درسی، سوال های را به نحوی تنظیم نموده ایم که با کتاب های شما یکسان باشد.

 

 


سوالهای متداول

1-    آنالیز دفترچه سوال های کنکور چه کمکی به داوطلبان می نماید ؟

 سبب ساز می‌شود تا داوطلبان مهارت تست زنی خویش را ارتقا دهند و با آمادگی بیشتری در جلسه کنکور حاضر شوند

2-   چه هنگامی از دفترچه سوال های کنکور سال های قبلی به کارگیری کنیم ؟

شما می‌توانید از زمان برنامه ریزی تا پیش از زمان برگزاری کنکور از این سوالهای به کارگیری نمائید تا با روش طراحی سوال ها در کنکور آشنا گردید

 

 . 3- آیا سوالهای کنکور داخلی کشور با خارج از کشور تفاوت دارااست ؟

 سیستم طراحی پرسش از دید محتوا و شکل پرسش به طور کامل فرق داراست.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

درس عربی یکی از دروس عمومی برای تمامی رشته هاست . بودحه بندی عربی کنکور تقریبا برای تمامی دروس یکسان است. اگر مباحث و دروس مهم عربی کنکور برای بالای 90% را به خوبی بخوانید، می توانید درصد بالایی داشته باشید. نحوه مطالعه دروس مهم عربی کنکور از جمله مسایل بسیار مهم می باشد. اگر هدف شما از قبولی در کنکور زبان کسب رتبه مناسب است قطعا باید برای آن تلاش نمایید و اصولی را رعایت کنید. در ادامه مقاله با توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

 

 

 

عربی کنکور را چه‌طور بخوانیم؟

اکثری از داوطلبان با درس عربی مشکل دارا‌هستند و تراز پایانی مناسبی در‌این درس کسب نمی کنند. در حالتی‌که می خواهید تراز قابل قبولی در عربی کنکور کسب نمائید می بایست با ماهیت این درس به خوبی آشنا گردید و میزان دارایی بندی آن را با تمرکز مطالعه فرمایید. • درس عربی دو‌مین درس دفترچه عمومی در کنکور میباشد. • عربی کنکور از ۲۵ سوال تشکیل شده میباشد. • داوطلبان بایستی به سوالهای ۲۶ تا ۵۰ در دفترچه شماره ۱ برای درس عربی جواب دهند. • بازه زمانی دوران پاسخگویی به سوال ها عربی کنکور ۲۰ دقیقه میباشد. • داوطلب برای هر پرسش عربی ۴۸ ثانیه زمان دارد. • این به این مضمون‌ میباشد که داوطلب بایستی با تمرکز متعددی خویش را برای عربی کنکور فراهم نماید تا در طی کافی به همگی سوالهای جواب دهد. • طراحان پرسش از عربی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پرسش‌هایی طراحی می‌نمایند.

 

 

 


بودجه بندی موضوعی عربی کنکور چیست؟

 سوال های عربی نظام جدید، از سه عدد کتاب دهم و یازدهم و دوازدهم مطرح میشه. ارزش هر کدوم از پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم نسبتاً به حجم و تعداد دروسشونه. از جمله اگه عربی دهم و یازدهم رو فول بخونید و با بودجه بندی عربی کنکور  آشنا شوید که  هشتاد درصد مطالب پوشش داده میشه.

ترجمه و تعریب : ۱۰ پرسش

معنی لغت ها : ۱ پرسش

درک مطلب : ۴ پرسش

 تحلیل صرفی : ۳ پرسش

 حرکت گذاری : ۱ پرسش

جمع مکسر – متضادهم معنی : ۱ پرسش

 قواعد : ۵ پرسش

 

 

بخش ترجمه در درس عربی کنکور چگونه انجام می شود؟

 درین قسمت مجموع جمله ها کتاب درسی را با تمرکز بالا خوانده و چگونگی مطالعه به‌این شکل میباشد که کلیه لغاتی که در آخر کتاب میباشند و به یک درس خاص اختصاص داشتند را با تمرکز زیاد خوانده آن‌گاه تا آن جایی که قابلیت داشت،  یکی از تکنیک های ترجمه عربی کنکور ریشه ی سه حرفی لغت ها را پیدا میکردم تا درک آن لغات برای من بهتر شکل گیرد. به این ترتیب از این شیوه بر لغت ها هر درس به صورت ظریف مسلط می شدم و آنگاه ترجمه متن‌ها کتاب را انجام دادم. اما سوالی که ممکن میباشد برای شما پیش بیاید این میباشد که آیا با ترجمه کردن متن‌ها کتاب می توان همگی سوال ها مرتبط با ترجمه را جواب داد؟ در جواب به‌این پرسش می بایست بیان‌کنم نه این گونه وجود ندارد و شما علاوه بر اینکه با روش فوق ترجمه کتاب درسی را انجام دادید، می بایست در پرسش در تست هایی که دارنده سوالاتی مانند جمع یا این که مفرد، معرفه یا این که نکره، افعال، ضمایر( به ویژه ضمایر متصل جری) نام هایی که دارنده یک مضاف الیه و صفتی همزمان تحت عنوان متعلق دارا‌هستند و … تحت آنها خط کشید و در اکثر مواقع با ترجمه آنها می توان مورد صحیح را پیدا کرد. از روش این نحوه در بدترین حالتی که ممکن میباشد وجود داشته باشد، دو گزینه از پرسش به صورت مطمئن حذف گردیده و شما به آسانی می‌توانید دو آیتم دیگر را مقایسه کرده و تناقضی که بین آن‌ها وجود دارد را پیدا فرمائید. بعداز اینکه تناقض را پیدا کردید، به طور پرسش برگشت کرده و پاسخ را بیابید. درین قسمت هر چه بیشتر تست کار نمایید شما اشراف بیشتری پیدا میکنید و قابلیت و امکان جواب دادن به سوال ها ترجمه برای شما راحت تر می شود.

 

 

 


سوال های و پاسخ نامه کنکور سراسری زبان

 داوطلبان مجموعه آزمایشی زبان در طول برگزاری کنکور به دو دفترچه متعدد جواب داده اند . دفترچه نخستین دربرگیرنده سوالهای تخصصی و دفترچه دوم دربرگیرنده سوال های دروس عمومی میباشد . داوطلبان می‌توانند بعداز ارزیابی دفترچه سوالهای و جواب نامه آن درصورتی که که دلایل کافی برای غلط بودن جواب نقل شده در پاسخنامه دارا‌هستند ، در بازه زمانی مقطع محدود میتوانند اعتراض خویش را در وبسایت snjesh.org تثبیت کنند

 

 

 به چه شکل عبارات را حفظ کنیم بدون اینکه آن‌ها را فراموش نماییم؟

یکی مشکلاتی که بخش اعظمی از علم آموزان و داوطلبان کنکور دارا‌هستند در وقتی که به مثال سوالات کنکور زبان با جواب تشریحی تمرین می کنند، این زمینه را مطرح می کنند که ما کلماتی که در کتاب ها مراقبت نموده ایم، را به نیکی آنها را یادگرفته ایم. البته در طی کنکور و یا این که زمانی که به بانک سوالات  کنکور زبان جواب میدهیم این ایرادات را داریم که انگار این لغات را تا به درحال حاضر حتی ندیده ایم چه رسد به اینکه آنان را خوانده باشیم. این ایراد به جهت عدم مطالعه عمیق میباشد. یک بچه را تصور کنید که جدیدا یک کلمه و واژه را فراگیری می بیند. این کودک در‌صورتی‌که که‌این واژه و کلمه را به خیر و خوبی فرا بگیرد. مدام آن را تکرار خواهد کرد. این تکرار ، یعنی یادگیری بیشتر برای او. شما در صورتیکه کلمه ها را نتوانید در جمله‌ها به کار ببرید، هیچوقت نخواهید توانست معنای آن را در هیچ کجا به کار ببرید. به این ترتیب جملاتی را که خاطر میگرید را بسیار به فعالیت و ببرید و همینطور جمله ها مختلفی با آن بسازید تا بتوانید در حین کنکور به سوال های آن جواب دهید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

خدمت شما عرض می کنم شاید بتوان معیار موفقیت در انتخاب رشته دانشگاهی را در دو نکته خلاصه نمود. اولین معیار داشتن انگیزه لازم در طول تحصیل در رشته انتخابی و دومین معیار داشتن بازار کار مناسب در رشته انتخاب شده بعد از فارغ التحصیلی است. برای اینکه متقاضیان تحصیل در دانشگاه بتوانند رشته ای را انتخاب کنند که این دو معیار را در طول تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی داشته باشند باید از آن رشته شناخت کافی داشته باشند و اطلاعات لازمه را بدست آورده باشند. آشنایی با رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه می تواند به داوطلبان کنکور کمک کند که از رشته مورد علاقه شان و بازار کار رشته مورد نظر مطمعن شوند. در این مقاله به معرفی رشته های گروه های ریاضی ، تجربی و انسانی می پردازیم.

 

 

 

لیست رشته های کنکور ریاضی به تفکیک زیرگروه

سازمان سنجش با تکثیر لیست رشته های کنکور ریاضی کد رشته محل های این گروه آزمایشی را مشخص کرده و به منظور تسهیل در فرآیند چینش انتخاب ها ، ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل را اعلام می نماید . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ریاضی بعد از بررسی این جداول می‌توانند 100 کد رشته محل متناسب با علاقمندی خویش تعیین کنند . مجموعه ریاضی دارنده 3 زیر گروه می‌باشد که در هر زیر مجموعه لیست رشته محل ها و ضرایب هر درس منحصر به فرد با بقیه زیر گروه ها متعدد میباشد .

 

 

 

 


رشته های زیرگروه یک ریاضی شامل چه مواردی میشود؟

 زیر گروه یک ریاضی به جهت رشته های  دانشگاهی ریاضی پرمتقاضی مانند مهندسی برق ، مهندسی شهر سازی ، مهندسی کامپیوتر و... ، مهم‌ترین زیرگروه های رشته ی ریاضی میباشد . در‌این زیر مجموعه 2 رشته بيوتكنولوژی و فيزيک به صورت دکتری پیوسته و رشته معارف اسلامی و ارشاد به طور كارشناسی ارشد پيوسته ارائه شده‌است بعضی رشته های در‌این زیر گروه به طور کاردانی ارائه گردیده اند مانند كـاردانی جهـانگردی , كـاردانی جهـانگردی , كاردانی فنـاوری اطلاعات و ارتباطات ... و بقیه رشته ها در‌این زیر مجموعه در مقطع کارشناسی پذیرش دارا هستند .

 

 

 


آینده شغلی رشته های دانشگاهی زیرگروه یک کنکور تجربی

 زیرگروه یک تجربی پر خواهان ترین رشته های دانشگاهی کنکور تجربی را شامل میگردد. درین لیست رشته های دانشگاهی تجربی  مثل پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی، بسیاری از رشته های پیراپزشکی مثل بینایی سنجی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و … را شامل میگردد که تقاضا برای ورود به‌این رشته ها بسیار بالاست و رقابت شدیدی در‌این رشته ها وجود دارااست. طبق آمار رسمی سازمان سنجش پرطرفدارترین رشته ها در میان رتبه های ۲ رقمی، پزشکی و دندانپزشکی میباشد. همینطور بین رتبه های سه رقمی پر خواهان ترین رشته ها پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی میباشد.

 

 

 


معرفی رشته‌های دانشگاهی انسانی در مقطع کارشناسی

رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی که اشخاص بعد از کسب رتبه لازم و قبولی در کنکور میتوانند آن ها ردر دانش گاه های متفاوت بزرگ ا گزینش نمایند و به علم آموزی در آنان بپردازند بطور معمول تا مقاطع متفاوت مثلا؛ کاردانی، کارشناسی و فوق لیسانس پیوسته ادامه دارااست. رشته های دانشگاهی انسانی عبارت است از:آمار، آموزش ابتدایی، ادیان و مذهب‌ها، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ اسلام، حقوق، خبرنگاری، دبیری الهیات و معارف اسلامی، دبیری تاریخ، آموزش تربیت بدنی، جغرافیا، دبیری جغرافیا، دبیری زبان و ادبیات عربی، دبیری علوم اجتماعی، ارتباط ها عمومی، روزنامه نگاری، زبان و ادبیات ترکی آذری، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات کردی، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم تربیتی، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات، مطالعات خانواده، فقه و حقوق امامی، فلسفه، زبان شناسی، مترجمی زبان عربی، ایران شناسی، فرهنگ و معارف اسلامی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، پژوهشگری اجتماعی، تعاون و رفاه اجتماعی، مردم شناسی.

 

 

 


بازارکار کدام رشته دانشگاهی رونق دارااست؟

در‌این قسمت درباره با بازار کار و آینده شغلی تعدادی از رشته های دانشگاهی پر رونق توضیحاتی داده میگردد. رشته حسابداري با 5. 9 درصد دانشجو همچنان كه نام پرجمعيت‌ترين رشته دانشگاهي كشور را به خویش تخصیص داده، فارغ‌التحصيلان اين رشته را نيز بايد از خوش‌اقبال‌ترين جويندگان بازار كار دانست. همچنين مهندسي كامپيوتر و مديريت در حالي در رتبه هاي بعدي قرار مي‌گيرد كه فارغ‌التحصيلان اين دو رشته آخر و عاقبت كاملا متفاوتي را پيدا مي كنند در حالي كه فارغ التحصيلان رشته مديريت امروز جايگاه مطلوبي در بازار كار ندارند البته براي مهندسان كامپيوتر بازار كار به شيوه مناسب و با افقي پر‌نور وجود داراست.

 

 

 

 


نتیجه گیری

 در صورتی در گزینش رشته مورد نظرتان به سه فاکتور: علاقه مند بودن به رشته انتخابی، داشتن استعداد در مورد رشته تحصیلی خویش ، داشتن بازار کاری مطلوب دقت داشته باشید دیگر نگران آینده شغلی و درآمدی خویش نخواهید بود. درضمن رشته های که در کالج پرمتقاضی می باشند و از بازار کار خوبی برخوردارند طبیعتا رقابت برای ورود به‌این رشته ها سخت و دشوار میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

داوطلبان برای انتخاب رشته خود نیاز به آشنایی با رشته های دانشگاهی دارند تا بتوانند هم در طول تحصیل انگیزه لازم برای یاد گرفتن موضوعات و درس های مختلف آن رشته تحصیلی داشته باشند و هم بتوانند بعد از فارغ التحصیلی بازار کار متناسب با آن رشته را پیدا کرده و بتوانند خود را با محیط کاری آن رشته وفق دهند. شاید بتوان معیار موفقیت در انتخاب رشته دانشگاهی را دو نکته خلاصه نمود. اولین معیار داشتن انگیزه لازم در طول تحصیل در رشته انتخابی و دومین معیار داشتن بازار کار مناسب در رشته انتخاب شده بعد از فارغ التحصیلی است.

 

 

 

اهمیت معرفی رشته های دانشگاهی به فرد داوطلب چه می باشد؟

 می بایست خدمت شما دوستان عزیز داوطلب عرض کنیم که معیارها و ملاک های موردنیاز برای گزینش  و معرفی رشته های دانشگاهی را می توان در دو مورد بسیار اساسی خلاصه کرد. از بین این معیارها و ملاک های اساسی می توان از داشتن پشتکار، عزم و انگیزه موردنیاز در طول مدت علم آموزی در دانش گاه و مورد دیگر بازار کار رشته دانشگاهی انتخابی بعداز اتمام زمان علم آموزی در کالج و علم آموختگی میباشد. در شرایطی‌که که هر شخص داوطلب در جستجوی گزینش رشته تحصیلی باشد که‌این دو ملاک و معیار اصلی را یک جا داشته باشد به مراتب بایستی دور اندیشی و آشنایی کافی را درباره با گونه های رشته های دانشگاهی بدست آورد.

 

 

 

شناخت با رشته های تحصیلی چگونه صورت می گیرد؟

 در گزینش صحیح، بایستی خصوصیت های علم آموز مثلا واحد سنجش بهره هوشی، نمرات تحصیلی، نقاط ضعف و قوت در دروس گوناگون، استعداد و واحد سنجش علاقه مندی مورد بررسی قرار بگیرد. در شرایطی‌که علم آموز بتواند رشته ای را تعیین نماید که با توان ها و علاقه هایش منطبق داشته باشد  وبا معرفی رشته های تحصیلی تا حد متعددی توانسته در مسیری گام بردارد که به موفقیت ختم می‌گردد. میزان علاقه مندی هر قدر در رشته انتخابی بیشتر باشد سبب تلاش و عملکرد بیشتر برای رسیدن به هدف می گردد.

 

 

 


اهمیت اطلاع از پردرآمدترین رشته تحصیلی دنیا چه میباشد؟

مثلا معیارهای اصلی اکثری از اشخاص مایل به ادامه علم آموزی در دانش کده های خارج از کشور بحث حقوق و مزایای عایدی از اشتغال در حوزه رشته دانشگاهی میباشد. اینجاست که می شود به نقش پرررنگ کسب آشنایی داوطلب در آشنایی پر درآمدترین رشته های تحصیلی دنیا در اشکال مجموعه های آزمایشی برای مثال گروه ریاضی، انسانی و یا این که علوم تجربی پی برد. فعلا و با اعتنا به سرایت ویروس کشنده و مهلک ویروس کرونا شاهد بهم ریختن وضع و اوضاع اقتصادی در سرتاسر جهان هستیم. از این رو، اکنون داوطلبان کنکور سراسری در پی بهترین و پردرآمدترین رشته های تحصیلی دنیا  میباشند. آشنایی پر درآمدترین رشته های تحصیلی دنیا میتواند کمک خوبی بدین قبیل از داوطلبان باشد و آن‌ها‌را به سمت داشتن آینده ای درخشان و عالی هدایت نماید. به خصوص در‌حالتی که اراده خویش را برای ادامه علم آموزی در رشته های ارائه گردیده در دانش کده های بیرون از ایران جزم نموده اید به مراتب نیاز جدی به کسب اطلاعاتی درباره با پر درآمدترین و در عین اکنون با کلاس ترین رشته های دانشگاهی دارید.

 

 

 


حرفه‌های پولساز بازار کار جهان کدامند؟

 اینکه چه رشته‌ای برای علم آموزی در دانش کده میتواند درآمدهای آتی را ارتقاء دهد، تصمیم بزرگی به لحاظ میرسد. درین در میان می‌توان شکاف درآمد پنج‌سال بعداز فارغ‌التحصیلی در میان علم‌آموزانی را که بیشترین و کمترین حقوق و دستمزد را دارا هستند، گزینه ارزیابی قرار بخشید. به عنوان مثال فارغ‌التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی به‌طور میانگین به ۴۶‌هزار و ۷۰۰ پوند دست پیدا می‌نمایند، درحالی ‌که عده ای که رشته آن‌ها اقتصاد بوده، ۴۰هزار پوند به دست می آورند. این ارقام دوبرابر حقوق و دستمزد میانگین فارغ‌التحصیلان هنرهای خلاق (۲۰‌هزار و۱۰۰ پوند)، کشاورزی (۲۲‌هزار پوند) و ارتباطات جمعی (۲۲‌هزار و ۳۰۰ پوند) میباشد. ولی این شکاف درآمد در بعضا موارد بزرگتر میگردد،‌ هنگامی که کالج معتبرتر و نمرات دانشجو یان نسبت به یکدیگر مختلف‌‎تر یا این که فراتر باشد. با این وجود یکی نشریه‌های انگلیسی زبان، فهرستی از پولسازترین شغل ها دنیا را در ‌سال میلادی جدید منتشر کرد که در صدر آن رشته‌های مدیریت، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک جا خوش کرده‌اند.

 

 

 


شغل های پردرآمد

پردرآمدترین کارهای دنیا در سال 2020 به ترتیب عبارتند از:

: 1. پزشکی 2. داروسازی 3. توسعه و گسترش دهنده نرم افزار 4. صنعت گردشگری 5. خلبان 6. مشاوران شرکت ها 7. حوزه رباتیک 8. مدیران فناوری داده ها 9. متخصص اسکرام 10. مهندس نفت 11. مدیریت تحلیل و برنامه ریزی مالی 12. مدیران کارخانه 13. مدیریت فروش 14. معمار سیستم 15. پرستاری 16. مهندسی اپلیکیشن 17. فریلنسر 18. ری اکت



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

بودجه بندی کنکور یکی از کلیدی ترین و مفیدترین گنجینه برای هر دانش آموز کنکوری است تا با آشنایی با نحوه سوال های طراحان با ذهنی بازتر مباحث را فرا می گیرد. در کنکور تمامی دروس و مطالب مهم هستند و باید مطالعه شوند اما طبیعتا برخی از فصول از نظر طراحان کنکور می تواند برای طرح سوال بسیار جذاب و چالش برانگیز باشد و به همین دلیل شما با بررسی بودجه بندی می توانید پی ببرید در سال های گذشته خط فکری طراحان کنکور بیشتر به کدام سمت بوده است. به همین دلیل بررسی و مطالعه آن می تواند در روند مطالعاتی شما بسیار مفید باشد.

 

 

 

 

بودجه بندی دینی کنکور چه چیزی است؟

بودجه بندی دینی کنکور و اهمیت به آن مورد مهمی میباشد. درس آیین و زندگی ضریب 3 داراست و از دروس اساسی عمومی محسوب می شود. علم آموزان برای مطالعه و تست زدن در‌این درس زمان متعددی را صرف می نمایند. ولی با این حالا نتیجه دلخواه را کسب نمی‌کنند پس در نتیجه با مطالعه بودجه بندی دین و زندگی کنکور می توانند به نتیجه دلخواهشان دست پیدا کنند.

 

 

 

 


بودجه بندی دینی کنکور بر پایه ی منابع نظام جدید

 تعداد سوال ها آئین و زندگی در کنکور سراسری ۲۵ عدد میباشد. علم‌آموزان می بایست بر طبق منابع نظام جدید بدین سوالهای جواب دهند. سوال های از دینی پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم در کنکور جمع‌آوری شده‌است. دینی پایه دهم از ۹ سوال ساخته شده میباشد که ۳۶ درصد سوالهای آئین و زندگی کنکور سراسری را دربرگیرنده میشود. دینی پایه یازدهم از ۸ سوال ساخته شده میباشد یعنی علم‌آموزان با مطالعه این پایه به ۳۲ درصد از سوالهای دینی در کنکور جواب میدهد. آیین و زندگی پایه دوازدهم از ۸ سوال تشکیل‌شده میباشد و ۳۲ درصد از سوال ها آیین و زندگی کنکور را دربرگیرنده میشود.

دینی پایه دهم: ۹ پرسش

دینی پایه یازدهم: ۸ پرسش

دینی پایه دوازدهم: ۸ پرسش

 


مطالعه آیات دینی برای کنکور چه اهمیتی دارد؟

همانگونه که می دانید سوال های مرتبط با آیات از مهم ترین درس های دینی کنکور است که  بیش تر از ۶۵ درصد سوال ها درس دینی در کنکور سراسری را دربرمی‌گیرد. شیوه مطالعه آیه‌ها دینی برای کنکور متنوع میباشد . اکثری از داوطلبان آیه‌ها را حفظ می‌کنندودر ادامه متن را مطالعه می‌نمایند ،ولی حفظ کردن آیات نمی‌تواند تضمین موفقیت در‌این درس باشد ،آیات درس دینی می بایست مفهومی مطالعه شوند تعدادی از داوطلبان روزانه ساعتی را به درس دینی تخصیص میدهند با این فعالیت به انگیزه تمرین و تکرار زیاد مطالب در ذهن از حافظه کوتاه زمان به حافظه بلند مدت می‌رود سعی نمائید پیش از مطالعه آیات درس جدید آیات درس‌های قبل را مرور نمایید با این فعالیت آیات مدت زمانی طولانی‌تری در ذهن می مانند. در مطالعه درس دینی برای کنکور کتاب درسی را فراموش نکنید داوطلبان متعددی به مطالعه کتاب های کمک آموزشی اکتفا می‌نمایند البته این عمل غلط میباشد وقتی که شما از روی کتاب درسی آیات را مطالعه می کنید به هنگام طرح پرسش از نشانه‌ها میدانید که‌این آیه در کدام درس مطرح گردیده و در نتیجه پیام آیه با دیدن مورد ها در ذهنیت شما نمایان میشود با این عمل در وقتتان هم صرفه جویی میشود .

 

 

 

 

 


بودجه بندی زبان انگلیسی کنکور چگونه است؟

 تعداد پرسش هاي زبان انگليسي كنكور ٢٥ پرسش میباشد اين درس ضريب ٢ داراست و در این درس بودجه بندی زبان کنکور بسیار مهم است و زمان بازه پاسخگويي به سوال های آن ٢٠ دقيقه میباشد ٦ تا ٨ پرسش نخستین زبان انگليسي مرتبط با واژگان مي گردد . شما براي حل سوال های اين قسمت بايد هم لغت ها و هم گرامر كتاب را به خوبي بلد باشيد ٣ تا ٤ پرسش تنها مرتبط با گرامر می باشند ٥ پرسش مرتبط با تست كلوز مي باشد براي حل سوالهای اين تست بايد بتوانيد هم به گرامر بلد باشيد و هم به خوبي معني كنيد در واقع پرسش آن به طور جا خالي مي باشد كه بايد پاسخ مطلوب را از بين گزينه ها تعیین كنيد ٨ تا ١٠ پرسش اخر مرتبط با درك مطلب مي باشد براي حل سوالهای اين بخش بايد معني كردنتان خيلي خوب باشد تا متن را به خوبي بفهميد و به سوالهای آن جواب دهيد براي اشراف در اين قسمت شما بايد پرسش هاي مرتبط با درك مطلب كنكور سال هاي قبلی را زياد حل كنيد . تقريبا هرشب يا يك شب در ميان يك درك مطلب را كامل و دقيق بخوانيد و کل سوالهای مرتبط با آن را حل كنيد و مسلما واژگان كتاب درسي را خوب بخوانيد و بلد باشيد

 

 

 


1- اطلاع از بودجه بندی چه کمکی به داوطلبان کنکور سراسری می نماید ؟

 اطلاع از بودجه بندی به داوطلبان یاری می نماید تا مباحث اصلی و پر تکرار را از مباحث کم اهمیت تفکیک نمایند و زمان خویش را بیشتر بر روی قسمت های پر پرسش در هر درس متمرکز نمایند .

 

 


2- منبع بودجه بندی کنکور چه است ؟

منبع بودجه بندی کنکور سراسری ، سوال ها آزمون در چند کنکور اخیر میباشد .

 


3- بودجه بندی کنکور سراسری از چه طریقی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد ؟

 از طریق سازمان سنجش خدمت شما دوستان عزیز ارایه میشود که شما برخی آز آن ها در این مقاله آشنا ساختیم.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

دوستان عزیزم در این دوره از تاریخ که ما روزگار می گذرانیم ، پولدار شدن مهم ترین دلیل دانش آموزان ایرانی برای رفتن به دانشگاه و انتخاب پردرآمدترین رشته های دانشگاهی است. دکتر یا مهندس شدن ، آرزوی بسیاری از دانش آموزان است. متاسفانه امروزه تنها مهندسی ، دکتری و وکالت جز رشته های پردرآمد در ایران به شمار می آیند. رشته هایی هم چون فنی حرفه ای و بیشتر رشته های علوم انسانی به فراموشی سپرده شده اند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

ایران با توجه به شرایط اقتصادی و دیگر مسائل چه رشته هایی بازار کار خوبی دارا‌هستند؟

با توجه به شرایط اقتصادی کشور می توانیم چندنمونه از بهترین رشته های آینده ایران را برای شما عزیزان نام ببریم:

رشته کامپیوتر

فرایند رو به رشد به کارگیری از کامپیوتر در زندگی روزمره، اشتغال فارغ التحصیلان این رشته را مهیا نموده است که بتوانند در قالب موسسات تولید کننده قطعات، شرکت های تولیدی و خدماتی، شرکتهای تولید کننده نرم افزارها و هر شرکتی که نخواهد از این غافله عقب بماند، فعالیت داشته باشند. رشته کامپیوتر دارنده دو گرایش سخت افزاری و نرم افزاری میباشد. فارغ التحصیلان گرایش اپلیکیشن در‌حالتی که که از برنامه نویس ها حرفه ای باشند به جهت نیاز هر شرکت به‌این گرایش، میتواند با درآمد بالا براحتی جذب بازار کار شوند.


رشته مدیریت MBA ا

از بازار کار خیلی خوبی برخوردار‌است زیرا در کلیه شرکت های و ارگانهای دولتی و غیر دولتی نیاز به نیروی دارنده مهارت در موضوع مدیریت بازاریابی و مارکتینگ، مدیر استراتژیک، مدیر منابع انسانی، تجارت و ایجاد اشتغال نیاز میباشد.

 

رشته علوم آزمایشگاهی

 آشنایی علل ایجاد بیماری ها ی متفاوت و عامل ها ایجاد کننده آنان از وظیفه اصلی رشته علوم آزمایشگاهی میباشد. رادیولوژی، رشته های توان بخشی و … از گرایش های این رشته میباشد. این رشته از دید کاربرد و بازار فعالیت، یکی رشته های خوب و ولی پردرآمد به حساب آورده می شود. اکثر وقت ها فارغ التحصیلان این رشته براحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

 

 


برخی ازبهترین شغل‌های ۱۰ سال آینده‌ در کشور ایران

 

1)  فضای مجازی

2)  با رشد و پیشرفت فضای مجازی، نیاز آدم به اینترنت و هر آنچه در این مورد مورد به کارگیری قرار میگیرد روزبه‌روز بیشتر شده‌است. زندگی آدم‌های مدرن به تلفن همراه‌های گوشی هوشمندی که دستشان میباشد بیشتراز هر چیز متعلق میباشد. خرید لباس، لوازم منزل، کرایه ماشین، شنیدن اخبار و هزاران هزار مورد‌ای که زندگی آدم امروزی را به خویش متعلق نموده است. با این حساب می‌توان بیان کرد این مراحل روزبه‌روز پرورش بیشتری داشته باشد و نیاز به عده ای که در این باره بتوانند برنامه‌های لازم برای بشر‌ها ایجاد و عرضه نمایند گشوده هم وجود خواهد داشت. اصولا می بایست اعلام کرد مجموع مشاغلی که به ناحیهی فضای مجازی و دنیای وب، موبایل، تبلت و رایانه متعلق‌اند رشد چشمگیری خواهند داشت.

 

3)  تولیدکننده‌های نرم افزار

4)   نیاز به اشخاصی برای ارائه‌ی اپ‌های موردنیاز برای موبایل‌های هوشمند که بتوانند در آینده نیازهای انسان را برطرف سازند بسیار احساس گردد، ازاین‌رو تولید کننده‌های اپ‌های گوشی، در صورتی توان خوبی برای ساخت نرم‌افزار‌های جالب داشته باشند شغل خوب و پردرآمدی خواهند داشت.

 

 

اهمیت اطلاع از پرکارترین رشته های دانشگاهی چه است؟

 روزگاری شاید تعیین رشته های تحصیلی آن قدرها هم دشوار نبود و اکثر قریب به اتفاق اشخاص و داوطلبان می توانستند رشته تحصیلی گزینه علاقه خویش را از در بین لیست رشته های تحصیلی که اکثراً هم درآمد خوبی داشتند گزینش نمایند. البته اکنون وضع واقعاً عوض شده میباشد و شماری از رشته های تحصیلی که سابق بر این بازار فعالیت خوبی داشتند دیگر اشباع گردیده اند و بازار کار چندان خوبی ندارند. از طرف دیگر، ورود بیماری کرونا به کلیه کشورهای دنیا و همه گیر شدن آن به مجموع وضعیت اقتصادی عموم را بهم ریخت و آسیب متعددی به کسب و کارهای عموم وارد شد. از این رو، اکنون داشتن درآمد و گزینش پرکاربردترین رشته های دانشگاهی به یکی‌از مهم‌ترین ملاک های گزینش رشته برای داوطلبان و متقتاضیان ورود به دانش گاه های متفاوت کشور ایران تبدیل شده‌است. چون به هر اکنون نمی توان از بحث داشتن درآمد بالا درین حال و روز بد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران غافل شد. ولی این قضیه اطلاع از پرکارترین رشته های دانشگاهی کشور‌ایران صرفا برای دانش گاه های کشور ایران درستی نمی نماید و در حالتی که که شما دوست عزیز قصد مهاجرت به کشوری خارجی و ادامه علم آموزی در دانش کده های آن را داشته باشید نیز میتواند مورد توجه قرار گیرد. به خصوص در‌حالتی که زندگی در کشوری خارجی با هزینه متعددی همراه باشد و شما ناچار به پرداخت هزینه ای بالا برای زندگی در آن کشور داشته باشید.

 

 

 

گرم بودن بازار ۲۰ درصد رشته‌ها

در صورتیکه بخواهیم فهرسی از پولسازترین شغل ها دنیا اسم ببریم؛ مدیریت، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، طراحی و گرافیک، مهندسی نفت و مهندسی مکانیک رشته هایی می باشند که خود نمایی میکنند. البته به گفته شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم که اعتقاد دارد که رشته هایی زیرا مدیریت و علوم ارتباطات درعین درآمدزا بودن برای کشورهای توسعه یافته صنعتی البته در کشور ما خیلی پرکشش وجود ندارد و جزء ۸۰ درصد رشته هایی میباشد که صرفا ۲۰ درصد داوطلبان به آن تمایل دارا‌هستند. در واقعیت عدم احساس نیاز جامعه به‌این نوع رشته ها را دلیل این قضیه میباشد که سبب کم توجهی به آنان در جامعه ما می‌گردد. مثلا از رشته های جدید دانشگاهی  که تقاضای بیشتری در بازار کار و جامعه برای آن وجود داراست، رشته حسابداری میباشد و جزء رشته‌های پرمتقاضی در کشور محسوب می شود.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

باید به شما دوستان عزیزم بگویم ، بی دقتی ، حواس پرتی ، تسلط کم به دروس ، استرس شدید هنگام امتحان و ... از عواملی هستند که ممکن است که هنگام تحلیل آزمون ها به آن پی ببرید. اما یکی از نگرانی های همیشگی دانش آموزان ، سرعت تست زنی است. سرعت تست زنی در کنکور بسیار تعیین کننده است. سرعت تست زنی در آزمون های آزمایشی بسیار مهم است. زیرا شما در این آزمون ها تمرین می کنید و خود را می سنجید تا در آزمون کنکور بهترین عملکرد را داشته باشید و با تجربیاتی که از آزمون ها بدست آوردید با اطمینان در کنکور شرکت کنید.

 

 

 

تست‌زنی سریع به چه قیمت؟

اهمیت تست‌زنی در زمانه متوسطه بسیار زیاد میباشد و علم‌آموزان بایستی عملکرد نمایند سرعت تست‌زنی خویش را بالا ببرند. برخی از علم‌آموزان صرفا می دانند که بایستی سریع به مجموع سوال ها جواب دهند. البته بایستی اعتنا داشته باشید ممکن میباشد خیلی سریع بتوانید بخش اعظمی از پرسش‌ها را جواب دهید البته تعداد بسیار متعددی هم خطا داشته باشید. قرار وجود ندارد سریع به تمامی‌ی سوالهای جواب اشتباه بدهید. بدین ترتیب شما می بایست مهارت تست‌زنی را یادبگیرید؛ تا بتوانید از معلومات‌تان به خوبی استفادهنمائید و به خوبی زمان آزمون را مدیریت فرمائید. به جرئت می‌توان خاطرنشان کرد مهارت تست‌زنی یکی‌از مهمترین مهارت‌هایی میباشد که می بایست برای کنکور از آن بهره برد. به این دلیل که موفقیت در کنکور به نوعی هنر مدیریت بازه و استفاده از معلومات و می داند هاست. که‌این مورد ها در مهارت تست زنی نهفته شده‌است.

 

 

 


شیوه حل تست های استعداد تحلیلی چگونه است؟

 همان طور که میدانید، سوال های تحلیلی تیزهوشان منبع درسی ندارد و به همین دلیل نیازی به مطالعه منابع کتاب و حفظ کردن مطلب نخواهد بود. تا به هم اکنون به غذا خوردن یک کودک دقت نموده اید؟؟ آیا شما می‌توانید بدون اینکه به کودک به طور عملی فراگیری دهید که به چه شکل قاشق را نگاه داراست، چه طور لقمه را در دهان خویش بگذارد، روند را توضیح دهید و انتظار داشته باشید که وی تماما آن را یاد بگیرد؟ به طبع نه.  روش حل کردن تست های استعداد تحلیلی دقیقا به همین صورت میباشد. شما نمی توانید بدون اینکه تمرین کافی داشته باشید، انتظار موفقیت و درصد بالا داشته باشید. بهترین شیوه حل تست های استعداد تحلیلی که میتوانیم به شما معرفی نماییم، تمرین، تمرین و تمرین میباشد. برای اولی بار وقتی که‌این تست ها را حل میکنید، مسلما درصد خطای شما بالا میباشد و به همین دلیل ممکن میباشد مقداری این قضیه شمارا اندوهگین و ناامید کند. ولی به هیچ وجه نباید این حس به شما القا گردد. هدف شما از تست زنی در‌این مرحله فقط تمرین و یادگیری میباشد. بدین ترتیب به طبع و قطعا جواب تشریحی تست را به خوبی مطالعه نمائید تا متوجه راه حل های احتمالی آن بشوید.

 

 

 

 

محاسبات سریع ریاضی در شیمی
او‌لین محاسبه سریعی که میخواهیم به شما اموزش دهیم ضرب در عدد پنج می‌باشد که در کنکور سراسری بسیار از ان به کارگیری می تشود . به نمونه های پایین اعتنا نمایید ۵*۱۲ ۵*۱۶ در موقعیت معمولی برای به دست اورد جواب ضرب های بالا می بایست این گونه فعالیت کنیم . از جمله اول پنج را یک باردر ده ضرب میکنیم و یک بار در دو ضرب می‌کنیم و پاسخ های به دست امده را به هم جمع می‌کنیم . ضرت پنج در ده می‌گردد پنجاه و ضرب پنج در دو می‌گردد ده نتایج جمع پنجاه و ده میگردد شصت . یا این که مثلا دوم ضرب پنج در ده می‌شود پنجاه و ضرب پنج در شش میگردد سی و نتایج جمع سی با پنجاه می گردد هشتاد ولی در‌صورتی‌که بخواهیم این ضرب ها را به طور سریع انجام بدهیم صرفا کافیست که عدد دوم را تقسیم بر دو کنیم و ضرب در ده کنیم ، به عنوان مثال در پنج ضرب در دوازده ، دوازده را تقسیم بر دو میکنیم که میشود شش، و آن گاه شش را در ده ضرب می‌کنیم که می شود شصت

 

 

 


ارتقاء سرعت محاسبات شیمی در کنکور چگونه انجام می پذیرد؟

از آن جایی که تست های حفظی شیمی بسیار فرار میباشند اکثری از رتبه های برتر معتقدند بهتر میباشد هنگامی که برای یادگیری و مرور درس شیمی تخصیص مییابد صرف محاسبات شیمی گردد. با احاطه بر روشهای متفاوت در جهت حل مسائل و محاسبات شیمی می توان درصد بالایی را از این درس کسب کرد. برای مثال مهم‌ترین روش محاسبات سریع  شیمی موردها ذیل می‌باشد: • جدول تناوبی و نکات مهم آن : یادگیری عناصر از ۱ تا ۲۱ و ستون ها و ردیف های آن • تست های تناسبی: انجام تست هایی که اختصاصی محاسبات و تناسب میباشد می‌تواند کمک متعددی به یادگیری و اشراف کافی بر آن داشته باشد • تکرار و تمرین محاسبات و یادداشت برداری از آن‌ها: یادداشت برداری و اصطلاحا نت برداری از مسائل و محاسباتی که انجام داده ایم منجر میگردد تا در دراز دوران به اهمیت مباحث و اختصاص دادن زمان بیشتر پیرامون مرور و یادگیری دوباره آن‌ها پی ببریم و در وقتی که برای آخری مرور درس شیمی برای کنکور در نظر گرفته ایم با مشاهده خلاصه نویسی ها و کد نویسی ها سریعا مطالب را به خاطر بیاوریم.

 

 

 


بازار چه رشته‌هایی اشباع شده‌است؟

 در ۶۰‌سال قبل و در حین حیات یادگرفتن عالی، داوطلبان گسترش فراگیری عالی را جهت‌دهی می‌کرده‌اند؛ زمانی ۱۰۰ نفر یا این که ۱۰۰۰ نفر اولیه کنکور، یک رشته خاص را گزینش می‌نمایند، به‌طور طبیعی یک کدام از عوارض آن، کشش بازار عمل و درآمدزا بودن آن رشته میباشد. درحال حاضر در قوانینی هستیم که ۸۰‌درصد جمعیت داوطلبان کشور در ۲۰‌درصد رشته‌ها علاقه‌مند به ادامه علم آموزی می باشند که در ابتدا آن پزشکی، رشته‌های مهندسی همانند برق، کامپیوتر، عمران و رشته‌های حقوق و دستمزد و روانشناسی قراردارد. بررسی‌های اول نشان می دهد که بازار کار این رشته‌ها، بازار خوب و پرکششی میباشد. بعضا رشته‌ها که در گذشته تصور می شد بازار کارشان بسیار خوب میباشد، امروز به مرز رشته های اشباع شده دانشگاهی رسیده‌اند؛ مثلا دستمزد، روانشناسی و بعضی رشته‌های مهندسی مانند مهندسی برق، براین اساس به شما سفارش میکنیم که‌این رشته‌ها را جزو آخرین انتخاب‌هایتان قرار دهید.

 

 

 


گزینش رشته های اشباع شده دانشگاهی

  تعیین رشته های اشباع گردیده دانشگاهی شمارا به مسیری سوق می‌دهد که ناچار به اشتغال در کار هایی خواهید شد که علاقه به آنان ندارید. حفاظت از محیط زیست 49 درصد، علوم کامپیوتر 40 % ، هنر 27 % بیشترین آمار بیکاری را داشتند. با اعتنا استقبال بازار از رشته‌ها و حرفه‌های مهندسی نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها 21/10 % میباشد. رشته هنر با آمار بیکاری 23/5 % مواجه میباشد. نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی ها و آمار نیز 15/4 % میباشد که در مقایسه با برخی دیگر از رشته‌ها چندان بد وجود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم ، سامانه همگام با هدف تولید محتوای الکترونیکی در سایت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. اولین و مهم ترین کاربرد پورتال همگام مدارس در خصوص مطلع شدن دانش آموزان و والدین آن ها از جدیدترین اطلاعیه هایی است که وزارت آموزش و پرورش در مورد فرآیندهای مختلف مدارس اعلام می نماید. همچنین پرسنل محترم آموزش و پرورش می خواهند جهت انجام امور مربوطه مدارس به سامانه همگام دسترسی داشته باشند می بایست به کارشناسان فناوری آموزش و پرورش استان خود مراجعه کرده و رمز عبور خود را دریافت نمایند.

 

 

 

آزمون همگام هدایت تحصیلی چه میباشد؟

آزمون همگام معمولا در قالب دو تا آزمون تمایل و توانایی گرفته میشود که داوطلبان برای اطلاع از اینکه چگونه در سایت همگام آزمون دهیم  به نسبت گزینش خویش در گزینش رشته بایستی سوال ها را به صورت منظم جواب داده و بر پایه ی درجه بندی علاقه و یا این که به عبارتی تمایل و توان از عدد یک که پایین ترین و بالاترین درجه که عدد پنج هست را شامل خواهد شد انتخاب کرده و تا حدودی گزینش رشته خویش را برای ادامه تحصیلی در زیرگروه های متعدد مثلا علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه ای و کاردانش همینطور گروه ادبیات و هنر انجام میدهند.

 

 

 


روند نحوه شرکت در آزمون های وب سایت همگام

 1) ورود به وبسایت hamgam.medu.ir 2) وارد کردن کد ملی و رمز همگام 3) انتخاب مورد آزمون مربوطه 4) شرکت در آزمون

 

 

 


مراحل بعد از شرکت در آزمون مشاوره ای در هدایت تحصیلی

بعداز این که علم آموزان مرحله شرکت در آزمون های مشاوره ای را پشت سر گذاشتند، باید به انجام بقیه اقدامات لازم در راستای هدایت تحصیلی و مشاوره تحصیلی همگام  خویش بپردازند. به همین منظور بایستی در‌این مرحله نسبت به تکمیل فرم اولویت خویش مبادرت نمایند. در صورتیکه که اولویت های مورد نظر علم آموزان با امتیازات مکتسبه آن‌ها در فرایند گذشته همخوانی داشته باشد، روند هدایت تحصیلی متناسب با علایق و اولویت علم آموزان خواهد بود. روند تکمیل فرم اولویت علم آموزان • به صفحه کاربری خویش در سامانه همگام وارد گردید و مورد “ماژول هدایت تحصیلی” را برگزینید. • درین مرحله، روی موردتکمیل فرم اولویت” کلیک فرمائید. • آیتممدیریت کارها مربوطه (فرم)” را گزینش فرمائید و نسبت به درج داده ها منظور گردیده در‌این فرم مبادرت نمایید.

 

 

 


آزمون مشاوره ای همگام پایه هفتم راست یا این که دروغ؟

 در پاسخ به‌این سوال اساسی که آیا آزمون مشاوره ای همگام پایه هفتم وجود دارد یا این که نه بایستی خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که امتحان مشاوره ای همگام پایه هفتم وجود خارجی ندارد. در واقع، امتحان همگام فقط برای اساس نهم تحصیلی و جهت گزینش رشته و ورود به اساس دهم تحصیلی اجرا مي شود. شاید بپرسید که خب با اعتنا به وجود نداشتن امتحان همگام پایه هفتم چه آزمونی برای سنجش علم آموزان اساس ششم به هفتم اجرا مي شود؟ در پاسخ به‌این سؤال اصلی می بایست عرض کنیم که یک کدام از امتحان هایی که برای ورود به پایه هفتم مدرسه های تیزهوشان اجرا مي شود امتحان سنجش هوش و استعداد میباشد آزمونی که به جای برای داوطلبان و علم آموزان متعدد اجرا مي شود گردد و قادر است موجبات ادامه علم آموزی و ورود علم آموزان به مدرسه ها تیزهوشان را مهیا نماید.

 

 

 


استعداد های درخشان چیست؟

 دانش آموزای پایه ششم ابتدایی و پایه نهم دبیرستان زمان اول می تونن از روش سامانه همگام ، نام نویسی مدرسه های تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم رو انجام بدن و با سایر علم آموزا رقابت کنن . این علم آموزا می تونن هم از روش این سامانه ( hamgam.medu.ir ) و هم از روش سامانه نام نویسی آزمون تیزهوشان به نشانی azmoon.medu.ir واسه نام نویسی استعداد های درخشان نهم به دهم مبادرت کنن . علم آموزایی که می خوان نام نویسی مدرسه های سمپاد ششم به هفتم رو انجام بدن بایستی به طبع موقعیت نام نویسی تیزهوشان رو داشته باشن تا بتونن وارد پورتال همگام یا این که سامانه نام نویسی سنجش و پذیرش پایه هفتم متوسطه های استعداد های درخشان دوره اول به آدرس hoosh.medu.ir بشن و نام نویسی کنن . علم آموزا اعتنا داشته باشن که اعلام نتایج امتحان مدرسه های تیزهوشان هم به طور اینترنتی و از طریق همین سامانه ها اعلام میشه .



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

خدمت شما عرض می کنم سایت استعلام شماره دانشجویی از وزارت علوم برای دانشجویان فعال شد. کلیه دانشجویان می توانند در صورت نیاز برای استعلام شماره دانشجویی با کد ملی از طریق وزارت خانه اقدام کنند. البته در این میان برخی افراد هم به دنبال استعلام دانشجو دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی هستند. شما در زمان قبولی و پذیرش دانشگاهی چه دولتی جه هر دانشگاه دیگری برای دسترسی به شماره دانشجویی خود نیازی به استعلام شماره دانشجویی از وزارت علوم داشته باشید.

 

 

 

استعلام شماره دانشجویی از وازرت علوم راست یا این که دروغ؟

دوستان عزیز چیزی به عنوان استعلام شماره دانشجویی از وزارت علوم وجود خارجی ندارد. یعنی این گونه وجود ندارد که شما در حین قبولی و پذیرش در دانشگاهی چه دولتی چه هر دانشکده دیگری برای دسترسی به شماره دانشجویی خویش نیازی به استعلام شماره دانشجویی از وزارت علوم داشته باشید. در واقع، با پذیرش در هر دانشگاهی می‌توانید از روش پرسنل دانش کده شماره دانشجویی خویش را اخذ فرمایید و نیازی به استعلام شماره دانشجویی از وزارت علوم ندارید. اما شاید نیاز به طی مراحلی هم برای اخذ شماره دانشجویی باشد البته این گونه وجود ندارد که احتیاج به استعلام شماره دانشجویی از وزارت علوم داشته باشید. در نتیجه، هیچ زمان جریان استعلام شماره دانشجویی از وزارت علوم را باور نکنید و خیالتان راحت باشد که به‌این نحوه قابلیت اخذ و اطلاع از شماره دانشجویی برای شما دوست عزیز و گرامی فراهم وجود ندارد.

 

 

 


هدف از ایجاد سامانه دانشجویی استعلام مدارک دانش آموختگان چه است؟

هدف این سامانه، ارائه خدمات الکترونیک به ارباب رجوع، بانک اطلاعاتی از حوزه دانشجویی برای انجام برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در وزارت علوم، سازمان کارها دانشجو یان و دیگر دستگاه‌ها میباشد. ۹۵ درصد خدمات سازمان کارها دانشجو یان مرتبط با چهار اداره دانشجو ها باطن، دانشجوها غیرایرانی، دانشجوها بورسیه و اعزام دانش‌آموختگان می گردد؛ برهمین پایه ۷۰ درصد پروسه الکترونیکی مرتبط با این چهار بخش میباشد. با دقت به فعال‌سازی این سامانه دانشجویی، صادر شدن گواهی اشتغال به علم آموزی به طور متمرکز و قابل استعلام، به طور آنلاین و بدون نیاز به کاغذ در دسترس میباشد. همینطور استعلام مدارک دانش‌آموختگان داخل و خارج به راحتی انجام می شود و با دقت به اینکه سال آینده انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در پیش میباشد، صدور کد تائید مدارک نامزدهای انتخاباتی به راحتی انجام میگردد.

 

 


سامانه پاسخگویی الکترونیکی دانشجو ها پیام نور

این سامانه در راستای تحقق و توسعه دولت الکترونیک و به خواسته سهولت و تسریع در پاسخگویی به همه درخواست های آموزشی، فرهنگی، اداری و... دانشجوها دانش کده پیام نور طراحی و پیاده سازی شده است. براین اساس که تمامی درخواست های دانشجو یان در قالب فرم های مربوطه درین سامانه تعریف گردیده‌است و دانشجو یان میتوانند از اين طریق با کارشناسان دانش کده خویش در ارتباط بوده و فرایند ثبت،  استعلام شماره دانشجویی پیام نور  و پیگیری و جواب درخواست های خویش را بدون مراجعه حضوری مشاهده کنند

 

 

 

 


طرز بازیابی کلمه و واژه عبور نام نویسی بدون کنکور دانشکده آزاد

کلمه و واژه عبور برای نام نویسی رشته های بدون کنکور کالج آزاد الزامی هست ولی ممکن میباشد در‌این در بین برخی از اشخاص واژه عبور خویش را فراموش نموده باشند و با نحوه بازیابی آن آشنا نباشند   . بازیابی رمز  دانشجویی دانشگاه آزاد رشته های بدون کنکور دانش گاه آزاد تنها به طور اینترنتی و از روش سامانه اخذ کلمه عبور ثبت نام دانش کده آزاد انجام میگردد.

 

 

 

 


1- آیا قابلیت بازیابی رمز عبور نام نویسی دانش کده آزاد وجود داراست ؟

بله ، داوطلبان میتوانند با مراجعه به وبسایت کالج آزاد رمز خویش را بازیابی نمایند

 


2- برای بازیابی رمز عبور نام نویسی دانشکده آزاد به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

برای این کار نیاز به کد ملی و شماره موبایل داوطلب است

 


3- آیا بدون اسم کاربری و رمز عبور می توان داده ها ثبت نامی دانشکده آزاد را بازنویسی کرد ؟

نه . در‌صورتی‌که که به‌این داده ها دسترسی ندارید می‌توانید از طریق وبسایت دانش گاه آزاد این داده ها را بازیابی فرمائید



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

قبولی در کنکور هنر تنها با کسب رتبه دو یا سه رقمی امکان پذیر است. در صورتی می توانید این رتبه را کسب نمایید که بانک سوالات کنکور هنر را به خوبی مطالعه کرده باشید. یکی از فواید کسب اطلاعات از نمونه سوالات هنر آشنایی با سوالات کنکور هنر سال های اخیر است . شما می توانید در هر زمان و شرایطی که داشتید با مطالعه این نمونه سوالات به رتبه برتر با تلاش خود دست پیدا کنید.

 

 

 

 

مزایای مطالعه سوالهای کنکور سراسری رشته هنر چیست؟

 اکثر زمان ها علم آموزان در ماه ها و هفته های پایانی در حدود زمان برگزاری کنکور، بیشتراز پیش مبادرت به مرور و بخصوص تست زنی می نمایند، که درین فی مابین علم آموزانی می باشند که به منظور آمادگی بیشتر در جلسه مهم کنکور، ترجیح می‌دهند سوال ها سال های گذشته را مطالعه نمایند تا نحوه ی پرسش دهی در کنکور و مدیریت زمان را بصورت آزمایشی و پیش از حضور در جلسه مهم کنکور، تجربه نمایند. مرور سوالهای کنکور سال های پیشین و همچنین بانک سوالات کنکور هنر ، این مجال را به علم آموزان میدهد تا معیاری از شیوه ی برگزاری این آزمون برایشان حاصل گردد که در این شیوه به آنان کمک می نماید تا واحد سنجش آمادگی و تسلط شان را بسنجند.

 

 

 

 


دسترسی به سوالهای و پاسخ نامه کنکور سراسری هنر از چه سایتی امکان پذیر میباشد؟

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در حین برگزاری کنکور به دو دفترچه مختلف جواب داده اند . دفترچه نخستین دربرگیرنده سوال های تخصصی و دفترچه دوم دربرگیرنده سوال های دروس عمومی میباشد . داوطلبان می‌توانند بعداز نظارت دفترچه سوالهای و پاسخ نامه آن چنانچه که دلایل کافی برای نادرست بودن جواب ذکر شده در پاسخنامه دارند ، در مدت زمان محدود میتوانند اعتراض خویش را در وب سایت snjesh.org تثبیت کنند .

 

 


بانک تست کنکور چه میباشد؟

بانک تست کنکور دربرگیرنده سوالاتی در همه رشته ها و گروه های آزمایشی میباشد. در واقع با دانلود ۳۰ هزار بانک پرسش رایگان نظام جدید و قدیم طبقه بندی گردیده میتوانید آمادگی خویش را برای امتحان داشته باشید. برای دانلود رایگان بانک تست کنکور میتوانید در هر وقتی که مایل می‌باشید مبادرت نمائید. بعداز اخذ بانک تست کنکور  طبقه بندی گردیده کنکور مسلما و قطعا همگی سوال های را به طور دقیق تحلیل و ارزیابی کنید.

 

 

 

 


معرفی رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای شاخه هنر

 هنرستان های فنی و حرفه ای از مدرسه ها دارای اعتبار تحت نظر وزارت آموزش و پرورش میباشند و رشته های بسیار متنوعی را در شاخه فنی و حرفه ای ارائه می‌دهند. هنرستان فنی و حرفه ای سعی دارد به تربیت نیروی کارشناس و فنی در رشته های تحصیلی هنرستان متعدد بپردازد. در هنرستان های فنی و حرفه ای بیشتر دروس به طور عملی و در کارگاه ها اجرا می‌شوند و تعداد کمتری از دروس به طور نظری میباشند.

گروه هنر

 مجموعه هنر دربرگیرنده 13 زیرگروه میباشد و بیشترین درخواست کننده بین 4 زیرشاخه را دارا هست

1 فتوگرافیک

 2. طراحی دوخت

 3. معماری داخلی

 4. صنایع دستی

 5. انیمیشن و پویانمایی

 6. ایجاد اپلیکیشن تلویزیونی

 7. گرافیک

 8. نقاشی

 9. نوازندگی ساز جهانی

 10. نوازندگی ساز اهل ایران

 11. نمایش

 12. سینما

 13. نقشه کشی معماری

 14. طراحی زبان بصری

 15. مرمت آثار فرهنگی

 16. موسیقی مبانی آهنگ سازی

 17. پشتیبانی صحنه

 18. چاپ دستی

 

 

 

 


تفاوت کنکور هنر و رشته های گروه هنر در شاخه فنی و حرفه ای

 خیلی از علم آموزان رشته های هنر شاخه فنی و حرفه ای را با کنکور سراسری هنر اشتباه میگیرند، کنکور سراسری هنر هرساله در تیرماه اجرا مي شود هر علم آموز با هر نوع دیپلمی میتواند در‌این امتحان نام نویسی و شرکت نماید کنکور هنر یک امتحان شناور فی مابین کل دانش آموزانی میباشد که دیپلم دارا‌هستند. رشته های هنر در شاخه فنی و حرفه ای دربرگیرنده 12 رشته میباشد که گرافیک یک کدام از آنهاست.

 

 

 


صحبت پایان

 متأسفانه اکثر اوقات رشته‌های هنری از بازار کار و درآمد قابل قبولی برخوردار نیستند و اکثر اوقات اشخاصی که علاقه و استعداد فراوانی دارا هستند و در حین علم آموزی به کسب مهارت‌های تازه خارج از حوزه‌‌ی درسی می پردازند میتوانند چیره شوند. پس می بایست داوطلبین این رشته بازار فعالیت رشته‌های دلخواه خویش را از روش اشخاص تحصیل‌کرده درین رشته و یا این که شاغلین این حوزه‌ جویا شوند. رشته‌ی هنر چیزی وجود ندارد که به‌مرورزمان استعداد و یا این که علاقه را در شخص ایجاد نماید. برای ورود بدین رشته بهتر میباشد از این نظر اطمینان کافی را به دست آورید که آیا از علاقه‌ی کافی و استعداد مورد نیاز برخوردار می‌باشید. برای موفقیت درین رشته با اشخاص آگاه به‌خصوص مشاوران تحصیلی مشاوره فرمائید و با دیده گشوده به سمت رشته‌های هنری بروید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

کلیه دانشجویان می توانند برای ثبت نام میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای از طریق سایت  khedmat.tvu.ac.ir   اقدام کنند. راه اندازی میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای به دلیل آسان تر بودن ارتباط دانشجویان پرسنل دانشگاه و پیشگیری از ابتلای آن ها به ویروس به کروناست. با توجه به اهمیت این موضوع شما را با توضیحات بیشتری همراه خواهیم کرد.

 

 

 

 

شناخت با سامانه سمیاد دانش گاه فنی و حرفه ای و نحوه ورود به آن

جدیدا با توجه به سرایت کرونا و تغییر و تحول روش آموزشی دانشگاها از حضوری به فراگیری از راه و روش دور، کالج فنی و حرفه ای در سوی جلوگیری از پراکندگی یادگرفتن ها و یکدست سازی آنها،  ثبت نام سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای را ایجاد نمود. دانشجویانی که در یکی رشته های تحصیلی کالج های فنی و حرفه ای سرگرم به علم آموزی هستند، میتوانند بدین وبسایت مراجعه کرده و از تجهیزات آموزش الکترونیکی منفعت بگیرند. همینطور امکان دارد تا دوران ها یادگرفتن ها به همین شیوه ارائه گردند و در‌این‌صورت واضح میباشد که تحلیل آخرین دانشجو یان نیز از روش همین سامانه صورت بپذیرد. لازم میباشد بدانید که برنامه ارائه هر درس و مدت برگزاری امتحان آن در سامانه سمیاد اطلاع رسانی میگردد. بدین ترتیب دانشجوها باید شیوه ورود به‌این وب سایت و به کارگیری از آن را بیاموزند. ورود به وب سایت سمیاد طبق راهنمای زیر شکل می‌گیرد. • به سامانه سمیاد به آدرس samyad.tvu.ac.ir رجوع کنید. • در صفحه اصلی وب سایت، یک نقشه در مقابل شما قرار گرفته میباشد که باید استان محل علم آموزی خویش را از روش آن تعیین نمایید. • به‌این وسیله به سامانه آموزش مجازی دانشکده فنی و حرفه ای هدایت خواهید شد. • در صفحه نمایان گردیده با درج نموده خصوصیات آیتم درخواست که مشتمل بر اسم کاربری و رمز عبور می‌باشد، میتوانید وارد پروفایل کاربری و فردی خویش گردید. • در منوی سمت راست صفحه، بر روی آیتم درس های من کلیک فرمایید. اینک میتوانید به مشاهده جزئیات دروس و تکالیف بپردازید.

 

 

 

 


نام نویسی میز خدمت دانشکده فنی حرفه ای در کدام سامانه صورت میگیرد؟

دوستان عزیز توجه داشته باشید که برای نام نویسی میز خدمت فنی حرفه ای الزاماً بایستی به سامانه ای تحت عنوان khedmat.tvu.ac.ir مراجعه کرده و نام نویسی خویش را درین سامانه یعنی khedmat.tvu.ac.ir انجام دهید. با مراجعه به سامانه khedmat.tvu.ac.ir میتوانید ثبت نام  میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای اما با طی مراحلی یک‌سری انجام دهید. در نتیجه پیش از انجام نام نویسی میز خدمت فنی حرفه ای در وبسایت khrdmat.tvu.ac.ir الزاماً می بایست از فرآیند و فرآیندهای نام نویسی در‌این سامانه آگاه گردید.

 

 

 

 


طریق درخواست نقل و انتقالی و مهمانی دانش گاه فنی حرفه ای چه گونه میباشد؟

سامانه سماد دانشکده فنی و حرفه ای به منظور ساخت نظم و انسجام در فرآیند درخواست نقل و انتقالی و مهمانی دانشجوها و هم چنین برای تسهیل پروسه نظارت پرونده ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . دانشجوها دانش گاه فنی و ماهر که درخواست کننده تثبیت شرایط  انتقالی دانشگاه فنی حرفه ای  و مهمانی نیمسال تحصیلی اول ۹۹ - ۱۴۰۰ را دارا‌هستند می‌توانند در زمان رقم خورده به سامانه سماد دانشکده فنی حرفه ای به آدرس samad.tvu.ac.ir مراجعه کرده و درخواست خویش را تثبیت نمایند .

 

 

 


عدم پذیرش و تحلیل درخواست در خارج از سامانه

در مرکز ها مبدا و مقصد فقط درخواست هایی که در سامانه تثبیت می گردند قابل تحلیل و اعلام نظر خواهند بود بدین ترتیب مرکزها از پذیرش درخواست ها در بیرون از سامانه جدا خوداری نمایند. درصورتی که که با درخواست تقاضاکننده در سامانه موافقت به کار آید جهت انجام پروسه نام نویسی، گزینش واحد ارائه نامه موافقت از طرف مبدا و مقصد نیاز وجود ندارد. مطابق روال قبلی انتقال دایم به شهر تهران ممنوع بوده واضح میباشد که موردها خاص فقط در کمیته انتقال معاونت آموزشی بررسی خواهد. ملاک تمدید میهمانی یا این که تعدیل به انتقال، عدم مشروطی و کسب میانگین مورد نظر مرکز مقصد میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم ، سامانه آموزش مجازی دانشگاه فنی حرفه ای جهت دریافت آموزش های آنلاین برای دانشجویان فعال شد. کلیه دانشجویان می توانند با ورود به این سامانه یادگیری الکترونیک دانشگاه فنی حرفه ای آموزش های درسی مربوط به دروس هر ترم تحصیلی را در کنار اساتید خود دریافت نمایند. البته به این موضوع مهم نیز توجه لازم را مبذول دارید که با استفاده از سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه فنی حرفه ای می توانید آموزشی با کیفیت را دریافت نمایید.

 

 

 

 

روش ورود به سامانه سمیاد دانش گاه فنی و حرفه ای چه طور است؟

دانشجو یان دانش گاه فنی حرفه ای به خواسته ورود به سامانه آموزش برخط دانشکده خویش میتوانند وارد سامانه سمیاد ( samyad ) شوند و از روش این سامانه راحت تر به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فنی حرفه ای خویش دست پیدا نمایند . دانشجو ها فنی و حرفه ای به‌این خواسته می‌توانند وارد وب سایت مدیر یادگیری الکترنیکی دانش کده فنی و حرفه ای آدرس samyad.tvu.ac.ir شوند . به دنبال روند ورود به سامانه سمیاد دانش گاه فنی و حرفه ای ارائه شده‌است . ورود به سامانه سمیاد به آدرس samyad.tvu.ac.ir گزینش استان محل تحصیل از روی نقشه ارائه گردیده انتقال به سامانه یادگرفتن مجازی کالج فنی حرفه ای ورود به سامانه با به کار گیری از اسم کاربری و رمز عبور ورود به صفحه شخصی دانشجو تعیین آیتم درس های من از منوی سمت راست و مشاهده جزئیات دروس و تکالیف

 

 

 

 


زمان و طریق نام نویسی کاردانی فنی حرفه ای

 نام نویسی بدون کنکور و با کنکور کاردانی فنی حرفه ای از روز یک‌شنبه 11 خرداد آغاز گردیده و تا روز یک‌شنبه مورخ 18 خرداد نیز ادامه خواهد داشت که  برای ثبت نام دانشجویان فنی حرفه ای می‌توانند به ترتیب پروسه ذیل نام نویسی خویش را انجام دهند. 1. مراجعه کردن به وب سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org 2. اخذ دفترچه نام نویسی و تعیین رشته کاردانی فنی حرفه ای از روش وب سایت و مطالعه آن 3. پرداخت هزینه نام نویسی کاردانی فنی حرفه ای با به کارگیری از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب 4. داوطلبانی که علاقه مند به تعیین رشته در دانش کده ها و موسسات غیرانتفاعی میباشند می بایست هزینه نام نویسی آن را نیز به طور جدا پرداخت کنند. 5. فراهم کردن مدارک و داده ها لازم برای نام نویسی 6. در آخر بعداز بار گذاری مدارک و تکمیل فرم تقاضانامه، از شماره پرونده و کد پیگیری ارائه گردیده پرینت تهیه و تنظیم فرمائید و تا برهه زمانی پذیرش در دانش کده نزد خویش محافظت نمایید.

 

 

 

 

وضعیت نام نویسی کنکور کاردانی فنی حرفه ای چه گونه هست؟

همونطور که گفته شد پذیرش بعضا از رشته های کنکور کاردانی از روش آزمون و برخی ها بر طبق سابقه تحصیلی داوطلباس . البته برای پذیرفته شدن تو کنکور کاردانی شرایط و ضوابط خاصی نهاده گردیده و تنها کسایی که همگی موقعیت گفته شده رو داشته باشن می تونن نام نویسی و تعیین رشته خودشون رو انجام بدن . پیرو وضعیت مورد نیاز برای نام نویسی رو گفتیم : داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا این که دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم داوطلبایی که مدرک دیپلم دبیرستان نظری هم دارن می تونن با اعتنا به رشته تحصیلی خودشون تنها رشته های زمان تحصیلی کاردانی ناپیوسته رو گزینش کنن . داوطلبایی که میزان کافی قبولی تو یکی کد رشته های اعلام گردیده برای نیمسال اول تحصیلی رو کسب کنن ، اما نتونن تا شهریور  دیپلمشون رو بگیرن ، پذیرششون کنسل میشه . پذیرفته گردیده های رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای نیمسال دوم تحصیلی ، در‌صورتی‌که مجاز به نام نویسی هستن که گواهی فارغ التحصیلی خودشون رو تا انتها نیمسال اولیه تحصیلی بگیرن .

 

 

 


آیا ممکن است برای بازیابی شماره دانشجویی کالج فنی حرفه ای مبادرت کرد؟

 معمولاً پیش می‌آید که شماره دانشجویی خویش را فراموش نموده اید و اصلا آن را به حافظه نمی آورید. ولی در اینجا این سؤال مطرح میگردد که آیا قابلیت و امکان بازیابی شماره دانشجویی دانش گاه فنی حرفه ای برای دانشجو ها وجود داراست؟ در جواب بدین سوال اصلی بایستی خدمت شما عزیزان و دوستان گرامی عرض کنیم که قابلیت دریافت شماره دانشجویی  فنی حرفه ای به هیچ عنوان برای شما دوست عزیز نیست. این مسئله از آنروست که شماره دانشجویی اصلا قابل تغییر وجود ندارد و نمی توان در صورت فراموشی آن را عوض کرد. با این تفاسیر بهتر میباشد فکر بازیابی شماره دانشجویی فنی حرفه ای را از سرتان بیرون نمایید و دیگر حتی به آن تاءمل هم نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

خدمت شما عزیزان عرض می کنیم ، فنون تست زنی و یادگیری مهارت های مربوط به آن نقش مهمی در موفقیت کنکور دارد. حتی اگر به مبحثی مسلط باشید ممکن است در مواجه با تست های آن مبحث عملکرد خوبی را در مدت زمان مشخص نداشته باشید. برای موفقیت در کنکور ، مطالعه عمیق و مفهمومی در یک سو و مهارت تست زنی در سوی دیگر قرار دارد. از این رو برای کسب نتیجه مطلوب در کنکور ، باید زمان زیادی را برای کسب مهارت تست زنی صرف کرد. یکی از اهداف شرکت در آزمون های آزمایشی نیز ، یادگیری اصول و تکنیک های تست زنی است.

 

 

 

 

اگه در تست زنی کند هستی

چطوری تست بزنم ؟ در حل تست در آغاز می بایست به حل صحیح اعتنا کنی. سپس به سرعت حل تست . اولیه یه فعالیت رو انجام بده ، سپس به تامل خوب انجام دادنش باش. یعنی اولیه به اندیشه توان باش آن‌گاه سرعت! اول خوب تمرین کن ، آنگاه به اندیشه مسابقه باش! اگه درصدی که می‌زنی زیر ۳۰ درصده، پس مشکلت سرعت وجود ندارد . به اندازه ی کافی احاطه نداری! بایستی بیشتر بخونی

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا میتوان در کنکور تقلب کرد؟

 یه موضوعی بین کنکوریا رواج داره  اونم تقلب در تست زنی است که میگن آره اگه به پاسخنامه صابون خانگی بمالیم و این داستانا، دستگاه تصحیح برگه قاطی میکنه و همگی ی سوالارو صحیح رد میکنه:)))))، خداوند وکیلی این حرف خنده دار نیست؟؟؟ ابدا همچین داستانی برقرار وجود ندارد، دنبال به دور زدن دستگاههای تصحیح نباشید، شاید جور دیگه ای بشه تقلب کرد، ولی دستگاهارو نمیشه دور زد. البته مسئله ی این صابون خانگی زدن چیه؟ خب ، این زمینه کالا خیلی سال پیش هاست، حدودا ۲۰ سال پیش، موقعی که دستگاهای اصلاح صفحه ها ذغالی بودن، اون موقع ها می‌شد یه جورایی مثل همین صابون زدن، دستگاهارو دور زد، ولی شرایط فعلی اونقدر پیشرفت کردن که هیچ باگی ندارن. بنابر این درباره ی دستگاهها خودتونو خسته نکنید. .

 

 


بانک تست کنکور چه است؟

بانک تست کنکور مشتمل بر سوالاتی در همگی رشته ها و مجموعه های آزمایشی هست. در واقع با دانلود ۳۰ هزار بانک سوال رایگان نظام تازه و قدیم طبقه بندی گردیده میتوانید آمادگی خویش را برای آزمون داشته باشید. برای دانلود رایگان بانک تست کنکور میتوانید در هر وقتی که مایل می‌باشید مبادرت فرمایید. بعد از اخذ بانک تست طبقه بندی گردیده کنکور مطلقا و مسلما همه سوال های را به طور دقیق بررسی و محاسبه نمائید.

 

 

 

کاربرد پکیج محاسبات عددی چیست؟

 در واقع یکی کاربردهای اصلی پکیج محاسبات سریع منتظری در مبحث مسائل شیمی میباشد. بسیار از علم آموزان مسائل شیمی را به صحت و کامل و بهترین روش حل می‌نمایند اما در آخر به یک کسر خیلی گسترده می‌رسند که برای حل و ساده سازی آهنگ کسر به مدت و اطلاعات ریاضی لازم دارد و از‌آن‌جا‌که در کنکور دوران یکی بهترین و اولویت دار ترین مباحث می باشد علم‌آموزان می بایست به‌این مسئله به قطب نمایند که در حین خویش صرفه جویی بکنند. به همین دلیل میباشد که مدرس منتظری برای اینکه علم آموزان در ساده سازی کسر ها و یا این که محاسبات مسائل شیمی در گیر مشکل نباشند مبادرت به فراگیری پکیج محاسبات سریع منتظری را کردند. جزوه  محاسبات سریع منتظری مدرس منتظری با به کارگیری از انیمیشن سازی و تصویر سازی روشهای یا این که به شما علم آموزان عزیز تدریس می نماید که با استفاده از این نحوه ها و بدون به کارگیری از طریق های ریاضی بتوانید به راحتی و در عرض یک سری ثانیه به همه کسرها پاسخ درست دهیم و این کار سبب می‌گردد مبحث مسائل شیمی را به بهترین صورت ممکن و در زمان کم بتوانید به پاسخ پرسش دست پیدا بکنید.

 

 

 


خلاصه مقاله

درین نوشته ی علمی تلاش کردیم تا درباره با درستس یا این که نادرستی تقلب در تست زنی مطلبی را ارایه نماییم. همینطور درباره با طرز وچگونگی منابع تستی دروس صحبت کردیم. حال برای نحوه مطالعه درست ، اطلاع از شرایط تست زنی کنکور ، اطلاع ازمنابع درسی و تستی می توانید به نوشته‌علمی ارایه گردیده مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان که به اختصار سناد نامیده می شود و به آدرس  snd.medu.ir  از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است. هدف آموزش و پرورش از تولید و راه انداری این سامانه ارایه خدمات هوشمند بوده و خدمت اصلی آن گردآوری اطلاعات دانش آموزان از سراسر کشور است. این یکپارچه سازی اطلاعات برای مدیران آموزش و پرورش جهت برنامه ریزی اصولی بسیار مفید واقع شده است و انجام هرگونه نظارت ، بازرسی و ارزیابی را تسریع بخشیده است.مدیران مدارس می بایست هر ساله از طریق سامانه سناد برای ثبت نام دانش آموزان و کلاس بندی آنان در سال تحصیلی جدید اقدام نمایند.

 

 

 

 

خدمات سامانه سناد دانش آموزی

 همان گونه که اشاره شد، بسیاری از خدمات سامانه سناد مرتبط با نام نویسی علم آموزان در همه مقاطع تحصیلی در سایت  snd.medu.ir است البته دیگر امکاناتی از قبیل نام نویسی کتاب های درسی به طور گروهی به وسیله مدیر مدرسه نیز برای مثال خدمات این سامانه به شمار می رود. از سایر تجهیزات این سامانه می شود به موردها زیر اشاره کرد.

مدیریت انتقال علم آموزان

صادر شدن گواهی اشتغال به علم آموزی

نام نویسی دانش آموزان میان پایه

 • مدیریت اطلاعات شناسنامه ای علم آموزان

تثبیت و مشاهده لیست علم آموزان مردودی

 • فروش و توزیع مواد آموزشی

 • مدیریت کلاس ها

تغییر تحول نظام آموزشی استثنائی به عادی

 گزارش حالت علم آموزان مدرسه

 و…

 

 

 

 


نام نویسی معلمان در سامانه سناد با چه هدفی انجام می‌شود؟

دوستان عزیز اعتنا داشته باشید که کلیه استاد های مدرسه های ابتدایی و دبیرستان الزاماً بایستی برای نام نویسی و تکمیل داده ها مدرس در سناد اقدامات لازم را انجام دهند. به طبعً می‌پرسید که لزوم نام نویسی معلمان در سامانه سناد و تکمیل داده ها معلم در سناد چه می‌باشد و چرا مدرس ها بایستی برای این امر مبادرت نمایند؟ در جواب بایستی خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که از آن جایی که کارنامه و نمرات علم آموزان پایه های تحصیلی ابتدایی و همین طور زمان اولیه و زمان دبیرستان در سامانه سناد منتشر میگردد تمامی معلم ها می بایست به وبسایت سناد دسترسی داشته باشند و از سناد تازه برای تثبیت نمرات علم آموزان به کار گیری نمایند. در واقع، هیچ یک از مدرس ها برای به کار گیری از سامانه سناد برای معلمان و تکمیل داده ها مدرس در سناد محدودیتی ندارند و به راحتی میتوانند از آن برای تثبیت نمرات همگی علم آموزان درگیر به علم آموزی در مدرسه ها متفاوت کشور اقداماتی را انجام دهند.

 

 

 

 


چه‌گونه می توان برای نام نویسی معلمان در سامانه سناد مبادرت کرد؟

 . در بالا بایستی عرض کنیم که نام نویسی معلمان در سامانه سناد توسط مدیران مدرسه ها برای هرمورد از معلم ها انجام میگردد. . در اول گام برای تکمیل داده ها معلم در سناد و به کارگیری از سناد جدید برای تثبیت نمرات هر مورد از مدیران بایستی از اسم کاربری و رمز عبور خویش از روش پرس و جو از اداره فراگیری و رشد حیطه خویش به صورت دقیق با خبر شوند. ولی دقت فرمائید که کلیه مدیران مدارس برای ورود به سامانه سناد جهت نام نویسی معلمان و استفاده هر معلم از سامانه سناد تازه برای تثبیت نمرات الزاماً بایستی کد ملی خویش را نیز در فیلد مربوطه در وب سایت درج نمایند. . در قدم بعدی می بایست خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که هرکدام از مدیران برای تکمیل داده ها در سامانه سناد برای معلمان میتوانند از یک کدام از دو شیوه اعلام گردیده مبادرت فرمایند. مدیر در ابتدا بایستی به بخشی به عنوان کارها دفترداری در سامانه سناد وارد خواهد شد و در‌پی تثبیت خصوصیات را بزند. در حالتی‌که معلم مورد نظر مدیر که قصد تکمیل داده ها ایشان را در سامانه سناد داراست تا قبل از این تحت عنوان مدرس در همین مدرسه خدمت می نموده است به مراتب داده ها شخصی ایشان در سامانه سناد برای معلمان درج شده‌است. البته در مقابل در صورتیکه داده ها شخص در سامانه مو جود نبود رئیس مکتب میتواند از روش بخش کد ملی معلم برای ثبت نام  معلمان در سامانه سناد و تکمیل داده ها مدرس در سناد مبادرت نماید. بدین شکل که تحت عنوان یک مدیر بایستی بر روی مورد ای به عنوان مدیر علم آموزان کلیک بفرمایید و به‌دنبال مورد ای به اسم مدیریت داده ها شناسنامه ای معلم را بزنید. با گشوده شدن کاغذ تازه برای تثبیت داده ها در سامانه سناد برای معلمان الزاماً می بایست مورد ای به اسم اصلاح ویژگی ها شناسنامه والدین علم آموز و یا این که دبیران و معلمان را تکمیل بفرمایید. اما برای بی نقص کردن اطلاعاتی مثلا شماره تلفن گوشی موبایل معلم، تاریخ تولد و شماره شناسنامه ایشان و اسم، اسم خانوادگی و صد البته کد ملی در سامانه سناد برای معلمان نیز می بایست اقداماتی را نیز انجام دهید. هنگامی که از درج کلیه این داده ها اطمینان خاطر پیدا کردید نوبت به کلیک بر روی آیتم ای به اسم تثبیت و ادامه در انتهای فرم کامل شدن گردیده می‌رسد.

 

 

 


راهنمای اخذ کد علم آموزی با کد ملی

داوطلبانی که مشمول اخذ کد سابقه تحصیلی میباشند و دست‌کم یکبار در کنکور سراسری شرکت کرده اند ، می‌توانند با مراجعه به وبسایت سازمان سنجش ، نسبت به اخذ شماره علم آموزی خویش مبادرت کنند . در‌پی فرایند و راهنمای طریق اخذ کد علم آموزی با به کارگیری از شماره ملی از روش وب سایت سازمان سنجش توضیح داده شده‌است . • پروسه بازیابی شماره ملی دانش آموز  ورود به وب سایت سازمان سنجش به آدرس      sanjesh.org 

تعیین گزینه سراسری

گزینش مورد سابقه تحصيلی علم آموزان

 وضعيت نمرات ارسالی از یادگرفتن و رویش وارد کردن داده ها نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عرض می کنم ، سایت پشتیبانی سامانه سناد برای دانش آموزان و معلمان فعال شد. کلیه دانش آموزان مشغول به تحصیل در مقاطع مختلفی هم چون پیش دبستانی ، دوره اول و دوم متوسطه و همینطور دوره ابتدایی و البته مدیران و معلمان می توانند از سایت پشتیبانی سامانه سناد برای مشکلات خود در زمان کار از سامانه استفاده کنند. البته در این میان کسب اطلاعاتی در رابطه نحوه کار با سایت پشتیبانی سناد به جز آموزش سناد بسیار ضروری است.

 

 

 

پشتیبانی سامانه سناد  چگونه است؟

پشتیبانی سامانه سناد در جهت پاسخگویی به سوال ها و مشکلاتی که ممکن میباشد برای علم آموزان و کاربران آن پیش آید ، پباده سازی شده‌است. ورود به  سایت پشتیبانی سامانه سناد از روش نشانی support-snd.medu.ir امکان پذیر میباشد و هریک از علم آموزان در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی ، ابتدایی ، دوره اول متوسطه و دوم دبیرستان مدارس معمولی و استثنایی و هم چنین معلمان و مدیران میتوانند از این سامانه برای حل خطاها خویش به کار گیری نمایند.

 

 

 

 


چرا می بایست برای تغییر رمز سامانه سناد مبادرت کنیم؟

شاید دراین جا این سؤال مطرح گردد که چرا می بایست برای تغییر رمز سناد مبادرت نمائید؟ به هیچ عنوانً انگیزه بازیابی رمز عبور سامانه سناد چه می تواند باشد؟ در جواب بایستی خدمت شما دوستان عزیز و گرامی عرض کنیم که انگیزه تغییر رمز سناد برای علم آموزان و یا این که معلمان مدارس میتواند به دو انگیزه باشد. یکی‌از این که علم آموز یا این که معلم رمز سامانه سناد خویش را فراموش نموده است و الزاماً بایستی برای برای تغییر‌و تحول رمز سناد خویش اقداماتی را انجام دهد و یا آنها جهت نگهداری امنیت بیشتر خویش در وب سایت میخواهند برای بازیابی رمز عبور سامانه سناد خویش اقداماتی را انجام دهند. ولی پیش از هر چیز کسب اطلاعاتی درباره با طرز تغییر رمز سامانه سناد برای هر شخص علم آموز و یا این که معلم الزامی میباشد. در هر شکل آن‌ها می بایست از شیوه بازیابی رمز عبور سامانه سناد برای معلم ها و علم آموزان اطلاعاتی را بدست آورند تابه این ترتیب بتوانند جهت تغییر رمز سامانه سناد اقداماتی را انجام دهند.

 


وب سایت هدایت تحصیلی پایه نهم

هدف اساسی نظام تعلیمی و تربیتی از شیوه نامه جدید سایت رشد  هدایت تحصیلی و تعیین رشته نهم  رساندن علم آموزان به سطحی از تمایزیافتگی میباشد که خویش بصورت به طور کامل آگاهانه و با دقت به استعدادها توانایی‌ها و رغبت‌های خود و همینطور ظرفیت‌ها و محدودیت‌های محیطی، آزادانه گزینش نمایند و بعد تصمیم گیری نهایی کیفی خویش را در تعامل سه جانبه در بین خودشان خانواده و مشاور انجام دهند.

 

 

 

 


مقصود از هدایت تحصیلی چه می‌باشد ؟

 ، به معنای راهنمایی و مشخص و معلوم کردن یک مسیر برای ادامه علم آموزی در رشته های متعدد میباشد هدایت تحصیلی پایه نهم تا بر پایه ی آن علم آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خویش را گزینش نمایند. راهنمایی و هدایت تحصیلی علم آموزان عزیز بایستی مبتنی بر توان آنان، عشق و علاقه، بازار کار و پیش بینی و آینده نگری انجام گردد.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()