نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پس از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتند که برای جلوگیری از گسترده شدن این بیماری، تعطیلی دانشگاه‌ها را هرچه سریع‌تر در اولویت‌های اول کارهای خود قرار دهند. در نتیجه برای اینکه در تحصیل دانشجویان خللی ایجاد نشود و از آموزش خود عقب نمانند، همه دانشگا‌های کشور می‌بایست آموزش دروس خود را به شکل آنلاین و اینترنتی پیش می‌بردند. دانشگاه پیام نور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و موظف به اجرای این دستور بودند. اما با این وجود برخی از دانشجویان هنگام استفاده از سامانه کلاس مجازی با مشکلاتی مواجه هستند. در نتیجه در این مقاله از ایران تحصیل قرار است تا به طور کامل به مشکل ورود به کلاس مجازی پیام نور و نکات مربوط به آن بپردازیم.

راهنمای شرکت در کلاس مجازی دانشگاه پیام نور

???? همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، سامانه lms.pnu.ac.ir برای آموزش مجازی دانشجویان پیام نور راه‌اندازی شده است. بنابراین اگر شما جزو دانشجویان یکی از دانشگاه‌های پیام نور هستید، می‌بایست طبق توضیحاتی که در این بخش از مقاله گفته می‌شود، وارد کلاس‌های مجازی خود شوید. البته این نکته نیز گفتنی است که پیش از این کلاس‌های مجازی دانشگاه پیام نور از طریق سامانه lmss1.pnu.ac.ir برگزار می‌شد؛ اما در حال حاضر آدرس این سایت تغییر کرده و کلاس‌های مجازی این دانشگاه‌ها به سایت lms.pnu.ac.ir منتقل شده است.

???? لازم به ذکر است که کلاس‌های مجازی دروس معارف در همه دانشگاه‌های سراسری و پیام نور از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان به نشانی اینترنتی ec.nahad.ir برگزار می‌شود.

???? در ادامه این قسمت از مقاله به نکات مهم ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور می‌پردازیم:

✔ برای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور ابتدا وارد سایت lms.pnu.ac.ir شده و نام کاربری یا همان شماره دانشجویی خود را به همراه کلمه عبور که کد ملی شما است را وارد کنید.

✔ زمانی که به پنل کاربری خود وارد شدید، صفحه‌ای را خواهید دید که دارای برخی قسمت‌ها از جمله فهرست میزگردها، کلاس‌های امروز، ارسال مطلب، فیلتر مطالب، چت، پیام‌ها و تنظیمات است. اگر در روز و ساعت مورد نظر شما کلاسی از سوی دانشگاه تعریف شده باشد، آن را در قسمت “کلاس‌های امروز” مشاهده خواهید کرد. در نتیجه شما با کلیک بر روی آن کلاس می‌توانند وارد شوید. لازم به ذکر است که تا قبل از شروع کلاس، لینک آن در سامانه فعال نخواهد شد.

✔ وقتی مرحله قبل را انجام دادید، وارد کلاس آنلاین مورد نظر خود خواهید شد که به طور کلی دارای 4 قسمت “Share” ،”Video” ،”Attendees” و “Chat” می‌باشد.

✔ هرکدام از قسمت‌هایی که در مرحله قبل گفته شد، برای انجام یک سری کارها و به طور کلی در جهت برگزاری راحت‌تر کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها طراحی شده است. به طور کلی قسمت ”Video” برای مشاهده تصویر استاد درس شما، قسمت “Share” برای نمایش محتوای استاد به دانشجویان، قسمت ”Attendees” برای مشاهده لیست افرادی که در کلاس حاضر هستند و همچنین قسمت “Chat” در جهت ارتباط نوشتاری میان استاد درس و باقی افرادی که در کلاس حاضر هستند، قرار گرفته‌اند.

نرم افزارهای شرکت در کلاس مجازی پیام نور

شما در جهت اینکه بتوانید با راحتی بیشتری در کلاس‌های آنلاین دانشگاه پیام نور شرکت کنید، ابتدا باید موارد مورد نیاز آن را انجام دهید. لازم به ذکر است که دانشگاه پیام نور به طور مشخص چند نرم‌افزار را برای ورود به کلاس مجازی معرفی کرده است. از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به مرورگر Firefox-Aurora، اپلیکیشن pnulms، برنامه AdobeConnectAddin-9، نرم افزار FlashPlayer و LibreOffice-Portable اشاره کرد. لازم به ذکر است که علاوه بر لینک دانلود این نرم‌افزارها، یک سری فایل پی دی اف نیز برای آشنایی بیشتر شما با قسمت‌های مختلف سامانه قرار گرفته است.

منبع: مشکل ورود به کلاس مجازی پیام نور



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

افرادی که می خواهند انتخاب رشته نمایند، هر چه به زمان انتخاب رشته نزدیک تر می شوند، بیشتر استرس و اضطراب می گیرند که چه رشته ای خوب است؟ آن ها از اغلب اطرافیان خود می پرسند که چه رشته ای انتخاب کنم؟ در واقع، آن ها دغدغه دارند که این انتخاب مهم و سرنوشت ساز زندگی شان را چگونه باید انجام دهند. این افراد، برای این که انتخاب رشته ای موفق داشته باشند، باید در هنگام انتخاب رشته نکاتی را رعایت کنند. توجه و بررسی این نکات، سبب می شوند تا آن ها انتخاب رشته ای موفق داشته باشند.

زمان انتخاب رشته ۱۴۰۲

شما عزیزان که در کنکور سراسری شرکت کرده اید، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج این آزمون هستید. باید بیان کنیم که هنوز زمان دقیقی از سمت سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام نشده است. اما انتخاب رشته شرکت کنندگان نوبت اول و دوم کنکور سراسری 1402 در نیمه دوم مرداد ۱۴۰۲ صورت می گیرد.

شما عزیزان باید پس از دریافت کارنامه اولیه، با رعایت نکات مهم به بهترین نحو فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهید. شما می توانید 150 کد رشته را به ترتیب اولویت خود انتخاب نمایید. پس از انتخاب رشته، باید مدتی را صبر کنید تا کارنامه نهایی شما صادر شود. از طریق کارنامه نهایی مشخص می شود که شما در کدام دانشگاه و در چه رشته ای قبول شده اید.  

از کجا بدانم که چه رشته ای انتخاب کنم؟

هر شخصی می تواند برای خود معیارهای منحصر به فردی جهت انتخاب رشته داشته باشد. ممکن است شخصی این سوال برایش مطرح شود که کدام رشته امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارد؟ کدام یک از موقعیت اجتماعی بالاتری برخوردار است؟ در کدام رشته بازار کار بهتری وجود دارد و یا چه رشته ای انتخاب کنم که پولدار شوم؟ و در کل چه رشته ای خوب است؟ این سوالات را نمی توان تنها با یک سری موارد خاص پاسخ داد، چرا که ملاک های انتخاب برای هر فردی با دیگری متفاوت می باشند. اما به طور کلی، یک سری معیارها برای عموم افراد مشترک هستند و می توانند تاثیر گذار باشند. در واقع، افراد  می توانند با برسی هر یک از آن ها، رشته ای را انتخاب نمایند که برایشان مناسب است. برخی از مهم ترین این نکات، شامل موارد زیر می باشند: 

به علایق فردی خود توجه کنید

شما به عنوان فردی که قرار است آینده خود را رقم بزنید، بایستی بدانید که به دنبال چه چیزی هستید و به چه زمینه هایی علاقه دارید. اینکه صرفا بخواهید بر اساس رضایت دیگران عمل کنید و یا بهترین رشته برای پولدار شدن را انتخاب کنید، نمی تواند ملاک درستی برای یک انتخاب باشد. البته همانطور که می دانید در زمان انتخاب رشته کنکور شما حق انتخاب چند اولویت را خواهید داشت. سعی کنید ترتیب چینش را طبق آنچه که در حیطه سلیقه و علاقه تان است قرار دهید. زیرا، افراد زیادی بودند که عواملی غیر از علایق شخصی را در نظر گرفتند و در آینده به خاطر این امر، احساس نارضایتی داشتند. یک شغل یا رشته هر چقدر هم که از موقعیت مالی و اجتماعی خوبی برخوردار باشد، تا زمانی که احساس رضایت درونی را به همراه نداشته باشد، نمی تواند احساس خوشبختی را به ارمغان آورد.

 

به استعداد و توانایی های خود توجه کنید

علاوه بر داشتن علاقه، شما عزیزان باید به توانایی ها و استعدادهای خود نیز توجه کنید. گاهی اوقات ممکن است که شما به رشته ای علاقه داشته باشید اما، مهارت کافی برای آن را نداشته باشید. در این صورت نیز در آن رشته با شکست رو به رو خواهید شد. البته، گاهی اوقات افراد با شرکت در کلاس های مختلف این مهارت ها را کسب می نمایند. اما، بهتر است که پیش از انتخاب رشته حتما پس از توجه به علاقه خود، به میزان مهارت و استعداد خودتان نیز توجه کرده و سپس رشته ای را انتخاب کنید.

 

از رشته مورد نظر شناخت کافی داشته باشید

مسلما انتخاب رشته ایی که بدون شناخت و آگاهی باشد، می تواند به پشیمانی منجر شود. برای مثال: شما باید بدانید که ماهیت رشته چیست؟ چه مهارت ها و توانایی هایی را می طلبد؟ با چه گروهی از جامعه سر و کار خواهید داشت؟ آیا وظایف آتی با تیپ شخصیتی شما همخوانی دارد یا خیر؟ در چه نوع محیط های قرار است مشغول به کار شوید؟ و سوالاتی از این دست از اهمیت بالایی برخوردارند. البته نمی توان انتظار داشت که همه افراد با تمامی رشته ها آشنا باشند و یا آن ها را به طور کامل بشناسند، چرا که تنوع رشته ها بسیار بالا هستند. برای آشنایی با آن ها باید با افراد متخصص مشورت کنید و از آن ها در رابطه با رشته های مورد علاقه خود، اطلاعات کاملی را بدست آورید. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه و دانش کافی می توانند به شما عزیزان کمک کنند. 

 منبع: https://b2n.ir/f58079

 



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اغلب محصلین به ویژه داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند، در طی مطالعه دروس خود این مشکل را دارند که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ مشکل عدم یادگیری و فراموشی دروس به مسائل مختلفی برمی‌گردد. در واقع ممکن است که شما در یک درس قوی باشید و به خوبی مطالب آن درس را به خاطر بسپارید و برخی از دروس که معمولاً ریاضی یا شیمی هستند، برای شما چالش‌برانگیز باشند و شما دچار استرس و اضطراب شوید و این سؤال را از خود بپرسید که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ در این مقاله سعی داریم راهکارها و تکنیک‌هایی که رتبه‌های برتر کنکور بیشتر آن را بکار می‌برند تا بر این مشکل غلبه کنند به شما عزیزان ارائه کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

۱۰ راهکار رتبه‌ها برای غلبه بر عدم یادگیری دروس

 همانگونه که اشاره شد افراد ممکن است به دلایل متعددی در یادگیری دروس مشکل داشته باشند و در هنگام مراجعه به مشاوران برای دریافت مشاوره تحصیلی این سؤال را دارند که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ در بخش قبل به دلایل مربوط به عدم یادگیری دروس اشاره کردیم. اما در این بخش می‌خواهیم به ۱۰ راهکار رتبه‌های برتر کنکور که می‌تواند به شما در غلبه بر مشکل عدم یادگیری کمک کند اشاره خواهیم کرد.

 در یادگیری فعال باشید

برای اینکه شما بتوانید دروس را یاد بگیرید و مشکلات خود را در ارتباط با این سؤال که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ حل کنید، این است که به روش فعال درس بخوانید. هنگامی که در حال شنیدن، تفکر و مطالعه کردن هستید، باید تلاش کنید از مطالبی که فرد دیگر به شما می‌گوید، نکته برداری کنید. اگر موقع مطالعه غیر فعال و بیحال باشید، مغز شما دچار کندی و تعلل می‌شود و اگر بتوانید یک خواننده فعال باشید، ذهن شما آنچه را که می‌بیند یا می‌شنود، ثبت می‌کند و راحتتر می‌توانید آن را به خاطر بسپارید.

سعی کنید تمرکز خود را بالا ببرید

برای اینکه بر مشکل عدم یادگیری غلبه کنید، سعی کنید به جزئیات توجه کنید. در طول روز چیزهای زیادی به گوشمان می‌خورد و ما تنها آنهایی را به یاد می‌آوریم برای ما اهمیت دارند. بنابراین سعی کنید هنگام مطالعه دروس مخصوصاً دروس کنکوری در مورد مسائلی که مورد اهمیت هستند، بیشتر تأمل کرده و آنها را به خاطر بسپارید.

مطالب خوانده شده را تکرار کنید

 یکی از راه‌های غلبه بر عدم یادگیری و فراموشی دروس این است که آنچه را که تاکنون خوانده‌اید، تکرار کنید. تکرار کردن مطالب مخصوصاً دروس تخصصی می‌تواند پاسخ این سؤال که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ باشد. در واقع هرگاه شما مطلبی را که بر روی کاغذ نوشته‌اید، چند بار تکرار کنید، می‌توانید به تثبیت آن در ذهن خود کمک کنید.

هدف خود را از خواندن یک درس مشخص کنید

اولین سوالی که باید هنگام خواندن یک درس به آن توجه داشته باشید، این است که برای چه آن مطلب را می‌خوانید. اگر هدف واضح و مشخصی برای خود تعیین کرده‌اید، می‌توانید نتیجه مطلوبی از فرایند درس خواندن و مطالعه خود داشته باشید. برای گرفتن نتیجه مطلوب، این است که اول علاقه و شناخت خود را بالا ببرید و سعی کنید روی این موضوع نیز توجه داشته باشید که برایپی درس می‌خوانم.

افزایش عمق یادگیری در مطالعه دروس

برای اینکه بتوانید راحت‌تر به این سؤال که چرا هرچی میخونم یاد نمی‌گیرم؟ پاسخ دهید باید سطح یادگیری خود را نیز به چالش بکشید. بکارگیری تکنیک‌های مختلف مطالعه نباید مانع ایجاد یادگیری دقیق و درست شود. برخی از داوطلبان به محض اینکه بدانند از روش مطالعه خوبی بهره مند شده‌اند، برخی از معیارهای دیگر را کاملاً فراموش می‌کنند.

مهم‌ترین وظیفه شما این است که عمق یادگیری خود را افزایش دهید تا راحت‌تر مطالب را به خاطر بسپارید و اگر یک تکنیک مناسب را به کار می‌گیرید، دلیلی بر تسلط شما بر روی دیگر متغیرها نیست.

اگر هنگام درس خواندن برای فهم مطالب مشکل دارید و دچار لکنت در یادگیری هستید، باید فرآیند مطالعه خود را عوض کنید، چرا که این کار می‌تواند اشتباه باشد. چنانچه در این خصوص نیازمند دریافت مشاوره هستیید، کافی است با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا بهترین تکنیک‌ها و روش‌های مدرن مطالعه را در اختیار شما عزیزان قرار داده و در این مسیر شما را به بهترین شکل یاری کنند.

 منبع: https://irantahsil.org/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%87%d8%b1%da%86%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%ae%d9%88%d9%86%d9%85-%db%8c%d8%a7%d8%af-%d9%86%d9%85%db%8c%da%af%db%8c%d8%b1%d9%85%d8%9f/



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور طرفداران زیادی دارند و هر سال افراد زیادی در دوره‌های بدون کنکور این مرکز دانشگاهی شرکت می‌کنند. افرادی که متقاضی اسم‌نویسی در رشته‌های بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور در ورودی مهر و بهمن هستند، باید قبل از هر چیز مدارک لازم ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را برای بارگذاری اینترنتی و ارائه حضوری به واحدهای دانشگاهی پیام نور آماده کنند تا بتوانند فرآیند نام‌نویسی خود را تکمیل نمایند. بسیاری از متقاضیان در ارتباط با مدارک مورد نیاز ثبت‌نام حضوری دانشگاه پیام نور و مدارکی که باید در سامانه سنجش ارائه کنند، سوال دارند. به همین دلیل در ادامه توضیحاتی در خصوص مدارک لازم ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ اشاره خواهیم کرد.

ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1402

هر سال دانشگاه پیام نور در ورودی های نیمسال اول و نیمسال دوم بدون کنکور پذیرش دارد و افراد واجد شرایط می توانند با فراهم کردن مدارک لازم ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه نام‌نویسی خود را انجام دهند. در سال جاری آغاز فرایند ثبت‌نام در نوبت مهر ماه به احتمال زیاد در مرداد ماه می باشد و ورودی های بهمن ماه نیز می توانند از دی ماه مراحل بارگذاری مدارک و  ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهند.

 افراد واجد شرایط برای تکمیل فرآیند اسم‌نویسی باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و با ارائه مدارک مورد نیاز ثبت‌نام اینترنتی مراحل ثبت اطلاعات و درخواست خود را انجام دهند. در برخی از موارد به دلیل وجود نقص در مدارک داوطلبان، عملیات اسم‌نویسی به طور کامل تکمیل نمی شود و در نتیجه این افراد از سوی دانشگاه پذیرش نخواهند شد. به دلیل اهمیت اطلاع از مدارک مورد نیاز ثبت‌نام حضوری دانشگاه پیام نور و مدارکی که باید در هنگام ثبت‌نام در سایت سنجش بارگذاری شوند، در ادامه بیشتر در ارتباط با مدارک لازم ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ در ورودی مهر و بهمن توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم جهت ثبت‌نام اینترنتی بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

 افرادی که مایل به ثبت‌نام در دوره های بدون آزمون مقاطع مختلف دانشگاه پیام نور در دوره مهر و بهمن سال 1402 هستند، باید پیش از هر چیز مدارک زیر را در سایت سنجش بارگذاری نمایند:

  • بارگذاری عکس 3 * 4 به صورت فایل اسکن شده
  • درج کردن اطلاعات مربوط به مقطع تحصیلی قبلی (رشته تحصیلی، محل فارغ‌التحصیلی و معدل شخص داوطلب)
  • ارائه اطلاعات شخصی (ثبت کردن نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه داوطلب،، کد ملی، تاریخ تولد و …)
  • ثبت اطلاعات مربوط به محل سکونت (نشانی محل سکونت، ارائه شماره تلفن ثابت، شماره همراه، کد پستی و …)
  • ارائه کردن اطلاعات مربوط به رشته محل های مورد تقاضا که در دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ ذکر شده است.


مدارک لازم جهت ثبت‌نام نهایی بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1402

 علاوه بر مدارکی که در بخش قبل اشاره شد، دانشجویان برای پذیرفته شدن در رشته‌های جدید بدون کنکور پیام نور باید مدارکی را به صورت حضوری یا از طریق بارگذاری در سامانه جامع گلستان ارائه دهند. مهمترین مدارک مورد نیاز ثبت‌نام حضوری دانشگاه پیام نور در مرحله نهایی شامل موارد زیر می باشد:

  • ارائه گواهی دیپلم متوسطه (اصل گواهی یا گواهی موقت)
  • ارائه گواهی پیش دانشگاهی (اصل گواهی یا ارائه گواهی موقت)
  • ارائه نمودن گواهی مربوط به تائیدیه سهمیه ایثارگری از نهادهای ذیربط 
  • ارائه اصل و تصویر همه صفحات شناسنامه متقاضی
  • ارائه اصل کارت ملی و فایل آن
  • ارائه 6 قطعه عکس 3 * 4 دارای زمینه روشن
  • ارائه مدرک وضعیت نظام وظیفه (ویژه داوطلبان مرد) 
  • ارائه عکس رسید پستی مربوط به تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی

 متقاضیان اسم‌نویسی در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور، قبل از اقدام به اسم‌نویسی ابتدا باید دفترچه دانشگاه پیام نور را دانلود کنند و از طریق آن نسبت به شرایط اعلام شده و همچنین مدارک مورد نیاز ثبت‌نام حضوری دانشگاه پیام نور و مدارکی که باید به صورت آنلاین بارگذاری کنند، مطلع شوند.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%84%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%ab%d8%a8%d8%aa%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87/



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پتروشیمی بندر امام خمینی، یکی از مراکز بزرگ پتروشیمی در خوزستان است که هر چند سال یک بار آزمونی را برای استخدام نیروهای مورد نیاز خود به صورت سراسری برگزار می کند. بعد از برگزاری آزمون، اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام یکی از مهم ترین سوالاتی است که داوطلبان همواره به دنبال آن هستند تا بتوانند نتایج اولیه آن را مشاهده کنند.

اعلام جواب آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام معمولا طبق اعلامیه ای از طریق سایت autazmoon.ir منتشر می شود. شما برای مشاهده نتایج اولیه آن به سایت مذکور مراجعه کرده و در صورت قبولی برای مصاحبه آماده شوید. جهت شرکت در مصاحبه آزمون پتروشیمی بندر امام خمینی باید کارت ورود به جلسه مصاحبه تخصصی –روانشناختی دریافت کنید. در این مرحله از آزمون استخدامی نیز باید نکاتی را رعایت کنید تا در آن قبول شوید، اما چگونه برای آزمون مصاحبه تخصصی-روانشناختی بندر امام آماده شوید؟ برای قبولی در این مرحله از آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام خمینی باید نمونه سوالاتی را دانلود و مطالعه کنید که برای دانلود این نمونه سوالات می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام مرحله اول 1402

جواب آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام از طریق سایت autazmoon.ir منتشر می شود. داوطلبان در تاریخ مقرر شده برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود به این سامانه مراجعه کرده و با درج اطلاعات خواسته شده شماره پرونده و کد رهگیری، کد ملی و کد داوطلب یا کد ملی و سریال شناسنامه نتایج آن را مشاهده کنند. بعد از آن لازم است برای شرکت در مصاحبه به سایت aut.ac.ir مراجعه کنند. این سایت متعلق به دانشکده ماهشهر دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که شما باید اطلاعات لازم جهت حضور در مصاحبه را از این سامانه دریافت کنید.

با توجه به این که در حال حاضر برای سال 1402 هیچ گونه اخباری در رابطه با آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام منتشر نشده است. لذا تاریخ اعلام جواب آزمون آن مشخص نیست. نکته مهمی که در رابطه با اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام وجود دارد این است که معمولا 2.5 برابر ظرفیت از میان داوطلبان جهت مصاحبه دعوت به عمل می آورند. قبول شدگان در مرحله اول باید خود را برای مصاحبه و آزمون عملی آماده کنند. لذا آن ها جهت اطلاع از این موضوع می توانند با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند.

سایت اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام 1402

کلیه داوطلبانی که در آزمون پتروشیمی بندر امام خمینی 1402 شرکت کردند باید برای مشاهده نتایج اولیه و نهایی آن به سایت autazmoon.ir مراجعه کنند. این سایت در حال حاضر مرجع رسمی ثبت نام و مشاهده نتایج آزمون های پتروشیمی بندر امام خمینی است. به همین دلیل شما بعد از شرکت در آزمون می توانید برای مشاهده جواب آن به این آدرس در تاریخ مقرر شده مراجعه کنید و در صورت قبولی برای شرکت در جلسه مصاحبه تخصصی-روانشناختی آماده شوید. برای شرکت در این مصاحبه نیز باید کارت ورود به جلسه داشته باشید که برای دریافت آن نیز باید به این سامانه مراجعه کنید. بعد از آن باید منتظر نتایج نهایی آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام خمینی باشید.

اگر به هنگام مشاهده نتایج اولیه آزمون به آن اعتراضی داشته باشید می توانید جهت راهنمایی بیشتر با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

نحوه دریافت کارت مصاحبه تخصصی –روانشاختی پتروشیمی بندر امام خمینی

اگر از میان 2.5 برابر ظرفیت قبولی جزو یکی از قبول شدگان آزمون باشید باید در تاریخ مشخص شده از طرف این سایت برای مصاحبه حضوری مراجعه کنید. معمولا آدرس دقیق مصاحبه حضوری برای قبول شدگان مرحله اول آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام خمینی مشخص می شود که برای سال 1400 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشکده ماهشهر به مدت 6 روز بوده است. لذا شما در این مرحله از آزمون باید شرکت کرده و منتظر نتیجه نهایی آن باشید. برای دریافت کارت ورود به جلسه مصاحبه نیز باید به سایت autazmoon.ir مراجعه کنید و در آن جا کارت خود را پرینت بگیرید. با توجه به این که داشتن پرینت کارت ورود به جلسه مصاحبه تخصصی- روانشناختی اجباری است لذا اگر در مورد پرینت گرفتن آن مشکلی داشته باشید می توانید آن را با مشاوران ایران تحصیل در میان بگذارید.

 زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام نهایی 1402

معمولا حدود 2 الی 3 هفته بعد از مصاحبه حضوری نتیجه نهایی آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام خمینی منتشر می شود. شما در این زمان می توانید برای مشاهده جواب آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام نهایی دوباره به سایت autazmoon.ir مراجعه کنید و در آن جا طبق مراحل گفته شده در بالا برای مشاهده اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام اقدام کنید. اگر در این مرحله نیز قبول شده باشید خود را برای دوره کارآموزی آماده کنید.

منبع: اعلام نتایج آزمون استخدامی پتروشیمی بندر امام 1402



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آزمون کارگزاری گمرک یا حق العمل کاری تحت نظارت سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان سنجش برگزار می شود. توجه داشته باشید این آزمون به صورت سالانه برگزار نمی شود و برگزاری آن هر چند سال یک بار و بر اساس نیاز سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران است. شایان ذکر است کلیه افراد دارای کاردانی امور گمرکی و یا کارشناسی سایر رشته ها می توانند در آزمون کارگزاری گمرک ثبت نام نمایند. در خصوص تاریخ آزمون حق العمل کاری سال ۱۴۰۲ نیز باید بگوییم هنوز هیچ اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش  منتشر نشده است و به محض اعلام زمان برگزاری آزمون کارگزاری گمرک از سوی این سازمان، اطلاع رسانی های لازم از طریق این مقاله انجام خواهد شد.

 

آزمون حق العمل کاری یا کارگزاری گمرک چیست؟

آزمون کارگزاری گمرک یا آزمون حق العمل کاری ویژه افرادی است که علاقه مند به دریافت پروانه کارگزاری گمرک می باشند.

آنچه باید در خصوص این آزمون بدانید این است که آزمون کارگزاری گمرک سالانه برگزار نمی شود بلکه با توجه به نیاز گمرک جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی سازمان سنجش برگزار می گردد و به افرادی که موفق به قبولی در این آزمون شوند حق فعالیت در گمرک اعطاء می شود، به این معنی که افراد پذیرفته شده در آزمون و مصاحبه آن برای ترخیص کالا از گمرک اجازه فعالیت خواهند داشت.

چه شرایطی برای ثبت نام آزمون حق العمل کاری لازم است؟

برای شرکت در آزمون کارگزاری گمرک نیازمند داشتن شرایطی هستید و بدون داشتن این شرایط قادر به ثبت نام در این آزمون نخواهید بود. ما این شرایط را برای مشاهده شما در زیر ذکر کرده ایم تا قبل از زمان برگزاری آزمون کارگزاری گمرک از آن ها اطلاع پیدا کنید.

✅ داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

✅ نداشتن سوء پیشینه کیفری و قاچاق گمرکی

✅ الزام و پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

✅ انجام کامل خدمت سربازی یا ترخیص دائم قبل از تاریخ آزمون حق العمل کاری سال 1402

✅ عدم استخدام رسمی، دائمی و قراردادی داوطلب در موسسات و مراکز دولتی

تبصره : افراد دارای بیمه خدمات درمانی کارمند دولت محسوب می شوند اما کسانی که بیمه آن ها تامین اجتماعی است مشکلی در این بند ندارند.

✅ داشتن حداقل 25 سال سن تا تاریخ آزمون حق العمل کاری سال 1402

✅ داشتن مدرک مطابق با دفترچه آزمون

بررسی تاریخ آزمون حق العمل کاری سال 1402

مهمترین سوالی که در مورد آزمون کارگزاری گمرک مطرح می شود مربوط به تاریخ آزمون حق العمل کاری سال 1402 است.

لازم است بدانید آخرین تاریخ برگزاری آزمون حق العمل کاری مربوط به سال گذشته است و هنوز هیچ اطلاعیه ای در خصوص برگزاری این آزمون در سال جاری از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است به همین علت در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی را برای آن ذکر کرد.

شما همراهان گرامی می توانید برای اطلاع از زمان دقیق آزمون کارگزاری گمرک با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون کارگزاری گمرک

پس از زمان برگزاری آزمون کارگزاری گمرک، نتایج این آزمون نهایتا تا 45 روز بعد در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام می شود و پس از مراجعه به این سایت می توان از نتایج کسب شده اطلاع پیدا کرد.

به خاطر داشته باشید پذیرفته شدگان اولیه این آزمون می بایست مدارک لازم برای مصاحبه آزمون حق العمل کاری گمرک را آماده کرده و در روز مصاحبه ارائه نمایند. در ادامه این مدارک را بیان می کنیم.

 منبع: تاریخ آزمون حق العمل کاری سال 1402



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

افرادی که مایل به شرکت در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست در سال 1402 هستند، باید در زمان مقرر به سامانه سنجش مراجعه کنند و مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست انجام دهند.اما ثبل از هر چیز داوطلبان باید دفترچه آزمون سازمان حفاظت محیط زیست را دریافت کنند. با دانلود دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون، داوطلبان می‌توانند از مهمترین مفاد آن آگاه شوند.

یکی از مهمترین دلایل اهمیت دریافت دفترچه استخدامی محیط زیست این است که افراد ابتدا باید با شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش این سازمان مطلع شوند. از آنجا که هر شخصی نمی‌تواند برای آزمون ثبت‌نام کند، تنها افرادی می‌توانند برای حضور در این آزمون آماده شوند که برخوردار از شرایط عمومی و اختصاصی باشند. برای اطلاع از شرایط اعلام شده تنها باید به دفترچه راهنمای این آزمون مراجعه کنید.

علاوه بر این برای اطلاع از سهمیه‌های ارائه شده از جمله سهمیه جانبازان، ایثارگران و معلولین افراد باید ابتدا دفترچه آزمون سازمان حفاظت محیط زیست را دریافت کنند و از میزان سهمیه‌های آزمون آگاهی یابند.

از سوی دیگر اطلاع از مواد امتحانی که در آزمون استخدامی سازمان محیط زیست ارائه شده‌اند، بسیار اهمیت دارد و افراد می‌توانند برای اطلاع از دروس و مواد امتحانی، برای مطالعه خود و انتخاب مهم‌ترین منابع برنامه‌ریزی داشته باشند. بنابراین دانلود دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق سامانه سنجش بسیار ضروری می‌باشد و افراد باید در زمان مقرر دفترچه خود را دریافت کنند.


مفاد دفترچه استخدامی محیط زیست 1402

همانگونه که اشاره شد داوطلبان برای نام‌نویسی در آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست، در زمان مقرر باید دفترچه آزمون سازمان حفاظت محیط زیست را دانلود کرده و پس از مطالعه و بررسی موارد درج شده در این دفترچه، برای نام‌نویسی خود اقدام نمایند. این دفترچه دارای اطلاعات کامل و مهمی در مورد آزمون استخدامی از جمله مدارک ثبت‌نام، زمان ثبت‌نام، شرایط عمومی و اختصاصی، رشته‌های ارائه شده، زمان برگزاری آزمون، زمان اعلام نتایج می‌باشد. بنابراین دانلود این دفترچه الزامی است. دفترچه آزمون سازمان حفاظت محیط زیست مجزا نیست و به عنوان بخشی از دفترچه راهنمای آزمون استخدامی دستگاه اجرایی در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. اما مهمترین مفاد این دفترچه شامل موارد زیر است:

  • نشانی سایت ثبت‌نام آزمون استخدامی محیط زیست
  • تاریخ آغاز و پایان ثبت‌نام آزمون
  • ارائه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت‌نام آزمون محیط زیست
  • مهم‌ترین مدارک جهت ثبت‌نام در آزمون
  • سهمیه‌های اعمال شده در آزمون محیط زیست
  • منابع و موارد امتحانی جهت ثبت‌نام آزمون
  • ارائه کد رشته‌های لازم برای شرکت در آزمون
  • ارائه توضیحات لازم در ارتباط با نحوه اجرای فرآیند ثبت‌نام آزمون
  • اطلاعات مربوط به نحوه دریافت کارت آزمون
  • اطلاعات مربوط به چگونگی برگزاری  و تاریخ اعلام نتایج اولیه آزمون
  • اطلاعات مربوط به جزییات مصاحبه حضوری و اعلام نتایج نهایی آزمون محیط زیست

نحوه دریافت دفترچه استخدامی محیط زیست 1402

همانطور که در بخش قبل اشاره شد دفترچه آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست به شکل مجزا ارائه نمی‌شود و به عنوان بخشی از دفترچه راهنمای آزمون فراگیر دستگاه اجرایی در اختیار افراد داوطلب قرار می‌گیرد و شرکت کنندگان باید در زمان مقرر با مراجعه به سامانه سنجش به آدرس sanjesh.org دفترچه استخدامی محیط زیست را دانلود کنند. برای دریافت دفترچه باید به سامانه سنجش مراجعه کنید.

در مرحله بعد بر روی دفترچه راهنمای امتحان مشترک فراگیر دستگاه اجرایی کلیک نمایید. با کلیک بر روی لینک فایل pdf دفترچه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 منبع: https://irantahsil.org/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

با اطلاع از رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402 شما می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای کنکور سراسری داشته باشید. از آنجا که با توجه به درصدهای کسب شده در هر درس، رتبه داوطلبان مشخص می‌گردد، با مشاهده آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد، هریک از داوطلبان می‌توانند نسبت به پذیرش و یا عدم پذیرش در این رشته اطلاع یابند و با کمک درصدها و رتبه‌های قبولی سال‌های گذشته، شانس خود را برای قبولی در آزمون سراسری تخمین بزنند. با توجه به ادغامی که در کنکور سراسری و آزاد در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است، درصدهای لازم برای رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد برحسب کنکور سراسری تعیین می‌گردد. از سوی دیگر افرادی که در هیچ یک از سهمیه ها، قبول نشوند، می‌توانند با بررسی رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد سهمیه 25 درصد و رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد سهمیه 5 درصد، شانس قبولی خود را در این رشته تخمین بزنند. 

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد مازاد ظرفیت خودگردان 1402

همانگونه که می دانید در حال حاضر کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد با یکیدیگر ادغام شده‌اند و معمولاً پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، بسیاری از داوطلبان انتخاب رشته خود را آغاز می‌کنند. هدف اصلی بسیار از شرکت کنندگان کنکور سراسری گروه تجربی، قبولی در رشته دندانپزشکی می‌باشد. لازم به ذکر است ظرفیت دانشگاه آزاد برای این رشته نسبیت به سایر دانشگاه‌های سراسری کمتر است، اما همین میزان ظرفیت هم برای بسیاری از داوطلبان اهمیت دارد. از این رو بسیاری از داوطلبان این سؤال را دارند که رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد در سال 1402 چه رتبه‌ای است؟ 

در حال حاضر نحوه پذیرش دانشگاه آزاد تغییر کرده است و شرایط گزینش دانشجویان بر طبق رتبه در سهمیه و ظرفیت مازاد خودگردان می‌باشد. ظرفیت مازاد خودگردان، در واقع دوره‌ای است که از طریق آزمون، دانشگاه آزاد در ازای دریافت شهریه‌ای برابر با شهریه دانشگاه پردیس خودگردان، دانشجو می‌پذیرد. در ادامه براساس اطلاعات سال گذشته، رتبه آخرین قبولی دندانپزشکی ظرفیت مازاد خودگردان دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه شده است. 

آخرین رتبه قبولی رشته دندانپزشکی آزاد ظرفیت مازاد خودگردان

رتبه کشوری اخذ شده

دانشگاه محل پذیرش دانشجو

6378

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد تهران

5913

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد تهران

5922

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد تهران

6246

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد تهران – کیش

6227

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد تهران

6366

دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی آزاد تهران – کیش

7076

دانشگاه آزاد واحد اصفهان – خوراسگان

7368

دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)

6174

دانشگاه آزاد واحد اصفهان – خوراسگان

6125

دانشگاه آزاد واحد تبریز

6295

دانشگاه آزاد واحد تبریز

6405

دانشگاه آزاد واحد تبریز

5749

دانشگاه آزاد واحد شیراز – ظرفیت خودگردان

6212

دانشگاه آزاد واحد بروجرد – ظرفیت خودگردان

6130

دانشگاه آزاد واحد ساری

6299

دانشگاه آزاد واحد مشهد

6751

دانشگاه آزاد واحد شاهرود

11177

دانشگاه آزاد واحد زاهدان

6676

دانشگاه آزاد واحد نجف آباد

درصدهای رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد 1402

با توجه به اینکه در کنکور سهمیه‌های مختلفی وجود دارد. لذا رتبه‌های داوطلبان تحت تأثیر این سهمیه‌ها قرار دارد. اما در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی آزاد، هیچ گونه سهمیه‌ای در نظر گرفته نخواهد شد. لذا رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد فارغ از سهمیه‌ها برای داوطلبان و تنها از طریق رتبه‌های کشوری و یا تراز داوطلبان صورت می‌پذیرد.

خوشبختانه با توجه به انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد، این امکان به وجود آمده است که داوطلبان می‌توانند با استفاده از آن و وارد نمودن این اطلاعات ، از وضعیت خود برای پذیرش و یا عدم پذیرش اطلاع یابند. البته رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد ممکن است در سال‌های مختلف با در نظر گرفتن ظرفیت در هر رشته متفاوت باشد.

آنچه با عنوان کارنامه آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد در سال شاهد می‌باشیم، بسته به شرایط کنکور می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل، ممکن است حتی تفکیک ظرفیت نیز به صورت زن و مرد و یا زن و مرد به صورت جداگانه، موجب شود داوطلب حتی با وجود رتبه خوب، نتواند در لیست رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد قرار گیرد. در ادامه درصدهای رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد سال گذشته ارائه شده است.

رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد _ دکتری عمومی

نام دانشگاه

رتبه کشوری آخرین نفر قبولی

رتبه در منطقه 1 آخرین نفر قبولی 

رتبه در منطقه 2 آخرین نفر قبولی

رتبه در منطقه 3 آخرین نفر قبولی

 واحد دندانپزشكي دانشگاه آزاد تهران _ مازاد ظرفیت خودگردان

6312

2010

3018

1180

واحد دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) _ ظرفيت مازاد خودگردان

6628

2105

3168

1249

 منبع: آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد مازاد ظرفیت خودگردان 1402

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

امروزه تحصیل در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده است؛ زیرا قسمت گسترده‌ای از آموزش‌های این افراد را برنامه‌های عملی تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تحصیل در رشته‌های دیگر اغلب به صورت تئوری هستند. بنابراین افرادی که در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، به صورت عملی تجربه کسب کرده و برای بازار کار آماده‌تر هستند. در ضمن گاهی این افراد حتی می‌توانند به صورت انفرادی به ایجاد اشتغال بپردازند. از این رو در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای بپردازیم و پس از آن پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای را در ایران و خارج از کشور بیان کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

معرفی پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای در ایران

مدت‌ها است که رشته‌های فنی و حرفه‌ای با استقبال گسترده‌ای مواجه بوده و بازار کار خوبی در کشورمان پیدا کرده‌اند. بنابراین نه یک رشته بلکه بسیاری از رشته‌ها را می‌توان به عنوان پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای به حساب آورد. از جمله این رشته‌ها می‌توان به مکانیک، صنایع فلزی، چوب و مبلمان سازی، تاسیسات، معماری و ساختمان، کشاورزی و پرورش گیاهان، صنایع غذایی، نساجی، طراحی لباس، تدوین فیلم، گرافیک، نقاشی، سینما، موسیقی و نوازندگی، نقشه کشی، تعمیر لوازم الکترونیکی و کارهای برقی، مخابرات، شبکه، برنامه نویسی، بازی سازی، بازرگانی، حسابداری، طراحی دوخت و کودک یاری اشاره کرد.

معرفی پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای خارج از کشور 

اینکه پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای خارج از کشور چیست؟ سوالی است که ذهن بسیاری از افراد تحصیل کرده در شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش را به خود مشغول می‌کند که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند. البته نیاز به هر یک از رشته‌ها در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ اما به طور کلی رشته‌های مربوط به صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر نیز در خارج از کشور بازار کار خوبی دارند.

اما لازم به ذکر است معمولاً اسامی مشاغلی که در کشورهای مختلف و مهاجرپذیر ارائه می‌‌شوند، هر ساله دچار تغییراتی شده و نمی‌‌توان هیچ رشته‌ای را به طور صد در صد به عنوان پردرآمدترین رشته فنی و حرفه ای در خارج از کشور ذکر کرد. کشورهای استرالیا، آلمان و کانادا نیز از جمله مهاجرپذیرترین کشورها برای افراد دارای مدرک فنی و حرفه‌ای هستند. به همین جهت در جدول زیر رشته‌های پردرآمد در هر یک از این کشورها ذکر شده‌اند.

کانادا

استرالیا

آلمان

خدمات درمانی و پرستاری

شغل‌های مرتبط با صنعت

مشاغل مرتبط با تعمیر و نگهداری

منابع انسانی

موسیقی و نقاشی

مدیریت MBA 

مهندسی مکانیک و صنایع

حسابداری و حسابرسی

رشته برق، برنامه نویسی و تعمیرات موبایل

مدیریت MBA 

برنامه نویسی و تعمیرات موبایل

حسابداری  و مدیریت مالی

دامداری و دام‌پروری

کشاورزی و دامپروری 

کشاورزی و دامپروری 

کابینت‌سازی، جوشکاری، لوله کشی

برق لوله کشی و جوشکاری

ساخت و ساز

بررسی ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای

امروزه بیشتر دانش آموزان علاقه دارند تا به جای مطالعه دروس به صورت تئوری، وارد زیرشاخه‌های کار و دانش و همچنین فنی و حرفه‌ای شوند تا بتوانند همزمان با تحصیل خود، مهارت و تجربه لازم برای ورود به بازار کار را نیز به صورت عملی کسب کنند. اما بسیاری از این دانش‌آموزان نگران ادامه تحصیل خود بوده و می‌خواهند پس از دریافت مدرک دیپلم خود به ادامه تحصیل بپردازند. از این رو در ادامه این بخش از مقاله روش‌هایی را که دانش‌آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند معرفی می‌کنیم.

???? دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی

???? آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای

???? ورود به دانشگاه از طریق شرکت در کنکور سراسری 

???? شرکت در دوره‌های فراگیر پیام نور

???? دوره‌های کاردانی پیوسته بدون آزمون دانشگاه‌های آزاد

???? دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

???? دانشگاه‌های غیرانتفاعی به صورت با آزمون و بدون آزمون 

میزان سرمایه برای شروع مشاغل فنی و حرفه ای 

میزان سرمایه لازم برای شروع مشاغل فنی و حرفه‌ای با توجه به هر شغل متفاوت بوده و حداقلی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت. به عنوان مثال برای شروع شغل برنامه نویسی به یک سیستم قوی نیاز است اما برای ایجاد یک کارگاه مبلمان‌سازی هزینه خرید یا اجاره کارگاه، چوب و مواد اولیه، ابزار و دستگاه‌های مورد نیاز و غیره لازم می‌باشند و یا تعمیرکار لوازم خانگی نیاز به قطعه و ابزار دارد. این در حالی است که یک فارغ التحصیل رشته خیاطی می‌تواند با هزینه کمتری به اشتغال بپردازد.

بنابراین هر یک از افراد با توجه به رشته انتخابی خود و لوازم و پیش‌نیازهای مورد استفاده، باید ابتدا سرمایه ضروری برای ایجاد اشتغال را محاسبه نموده و پس از آن وارد بازار کار شوند. البته در این راه می‌توان از تسهیلات و وام‌های اشتغال‌زایی نیز استفاده کرد. 

منبع: پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای 1402 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زیر شاخه های رشته تجربی بسیار متنوع می باشد و به همین دلیل افرادی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند در رابطه با زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز سوالات بسیاری را می پرسند. در جلسات مشاوره در رابطه با زیرشاخه ها توضیحات کامل داده می شود  و داوطلبان می توانند با توجه به علایق و استعدادهای خود در زیرشاخه مرتبط شروع به تحصیل نمایند. به علاوه فرصت های شغلی که در هریک از رشته های کنکور تجربی وجود دارد نیز توضیح داده خواهد شد. از نظر درآمدی نیز هر یک از زیرشاخه ها مقایسه شده و حوزه های پرطرفدار برای داوطلبان شفاف سازی می شوند. در این مقاله نیز جدول زیر شاخه های کنکور تجربی با رتبه مورد نیاز ارائه شده است. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز

هنگامی که صحبت از کنکور تجربی می‌شود، قریب به اتفاق بسیاری از افراد اولین رشته‌ای که به ذهنشان می‌رسد، رشته پزشکی می‌باشد.

در حالی که کنکور تجربی شامل رشته های متعددی می‌باشد که هر یک از آن‌ها می‌تواند سهم شما را در قبولی به میزان بسیار زیادی تعیین نماید. بنابراین مشخص کردن هدف در وهله اول از اولویت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

در ادامه به صورت جدول به معرفی زیر شاخه های رشته تجربی با رتبه مورد نیاز خواهیم پرداخت. ما این مقاله را به دو صورت و برای دو دسته از داوطلبان ارائه خواهیم داد. یکی از این دسته؛ شامل داوطلبانی می‌باشد که به در حال حاضر برای آمادگی در کنکور در حال مطالعه می‌باشند و در حال برنامه‌ریزی کنکور می‌باشند.

دسته دیگر شامل داوطلبانی می‌باشند که کارنامه کنکور سراسری خود را دریافت نموده‌اند، و حال مایل به انتخاب رشته می‌باشند و قصد آگاه شدن در رابطه با نحوه قبولی و احتمال قبولی خود با توجه به رشته موردنظر می‌باشند. بنابراین برای انتخاب رشته مایل به اطلاع دقیق در رابطه با رشته‌های پذیرفته شده خود می‌باشند.

جدول زیر شاخه های رشته تجربی 

زیرگروه 1

روانشناسی

هوشبری

كارشناسی بهداشت محيط

زيست شناسی

مامایی

كارشناسی تكنولوژی پرتودرمانی (راديوتراپی)

زيست شناسی سلولی مولكولی

بینایی سنجی

كارشناسی تكنولوژی پرتوشناسی (راديولوژی)

بهداشت مواد غذائی، بينایی سنجی

علوم تغذیه

كاردانی بهداشت محيط

پرستاری

شنوايی شناسی

كاردانی ساخت پروتزهای دندانی

اعضای مصنوعی

كارشناسی ساخت پروتزهای دندانی

فيزيوتراپی

بهداشت و بازرسی گوشت

دبيری زيست شناسی

كاردانی بهداشت حرفه ای

دكترای پيوسته بيوتكنولوژی

كاردانی فوريت های پزشكی

كاردانی مامایی

دندانپزشكی

كاردانی تكنولوژی (راديوتراپی)

كاردرمانی

اتاق عمل

پزشكی

علوم و صنايع غذایی

رشته های شامل زیر گروه 2 در جدول زیر آورده شده است.

زیرگروه 2

داروسازی

آموزش شيمی

شيمی محـض

بهداشت عمومی

فنـاوری اطلاعات سلامت

مهندسی بهداشت حرفه ای

بيولوژی و كنترل ناقلين بيماری ها

كاردانی بهداشت حرفه ای

شيمی كاربردی

مهندسی بهداشت محيط

ضرایب دروس رشته تجربی

رشته تجربی دارای 140 رشته دانشگاهی و 5 زیر گروه می باشد که به همین دلیل می توان آن را یکی از متنوع ترین گروه های آزمایشی کنکور دانست. داوطلبانی که موفق به کسب رتبه مجاز می شوند، می توانند از میان زیر شاخه های رشته تجربی، 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند. نکته قابل توجه این است که دروس متعدد کنکور تجربی در هر کدام از این زیرگروه ها دارای ضریب متفاوتی است. بنابراین، آگاهی از این ضرایب بسیار اهمیت دارد. جدول زیر نشان دهنده ضرایب دروس رشته تجربی می باشد.

نام درس

زیرگروه 1

زیرگروه 2

زیرگروه 3

زیرگروه 4

زیرگروه 5

زمین شناسی

0

1

4

1

1

ریاضی

2

3

3

4

3

زیست شناسی

4

4

2

2

2

فیزیک

2

2

2

3

2

شیمی

3

4

2

2

2

اهمیت اطلاع از جدول رشته های کنکور تجربی با رتبه مورد نیاز

حال که در بالا ضرایب زیر شاخه های رشته تجربی را ذکر کردیم، خوب است که از محتوای هر کدام از زیرگروه ها آگاه شویم. اهمیت این زیرشاخه ها نه تنها به هنگام انتخاب رشته، بلکه حتی پیش از آن و دوران مطالعه برمی گردد. برای مثال، اگر فردی قصد دارد تا در رشته پرستاری یا دندانپزشکی قبول شود، با توجه به زیرگروه ها متوجه خواهد شد که این رشته ها در زیرگروه 1 قرار داشته و ضریب درس زمین شناسی در آن ها صفر است. از این رو، بهتر است به جای صرف کردن وقت برای این درس، زمان خود را به دروس مهمتری همچون زیست شناسی، شیمی، ریاضی و یا فیزیک اختصاص دهد.

بعلاوه، در کارنامه اولیه هر کنکوری، رتبه در زیرگروه نیز قید شده است. این بدان معناست که به شما نشان میدهد در کدام زیرگروه رتبه بهتری کسب نموده و احتمال قبولی بیشتری خواهی داشت. البته بهتر است که در این مورد از راهنمایی های یک مشاور خبره و کاردان نیز بهره ببرید.

در سال های اخیر برخی از رشته های علوم انسانی به رشته های علوم تجربی اضافه شده است که به همین دلیل می توان آن ها را جزو رشته های شناور دانست و داوطلبان لازم است با استفاده از یک انتخاب رشته درست و اصولی، بتوانند به رشته موردنظر خود راه یابند. بنابراین به نسبت سال های مختلف این مورد می تواند متفاوت باشد.

 منبع: https://b2n.ir/f46732



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

بهترین مشاور انتخاب رشته در اراک باید برای تمامی داوطلبان کنکوری که در این استان زندگی میکنند قابل تشخیص باشد و خدماتی که باید از آن انتظار داشت به طوری باشد که بتوان در این تصمیم گیری حساس به وی اعتماد کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت زمان، محدودیت های جغرافیایی برای دریافت مشاوره از میان برداشته شده و عملا میتوان از هر نقطه ای از کشور با بهترین اساتید انتخاب رشته ارتباط برقرار کرده و اقدام به دریافت مشاوره کرد.

مجموعه ایران تحصیل با سابقه طولانی در زمینه مشاوره تحصیلی و کنکور، مرکزی است که جمعی از بهترین اساتید، مشاوران تحصیلی و قبولی های سال های گذشته را گرد هم آورده تا قادر باشید بدون محدودیت مکانی و اتلاف وقت با رفت و آمد های بیهوده، مستقیما اقدام به دریافت یک مشاوره با کیفیت به صورت آنلاین کنید.

بهترین مرکز مشاوره انتخاب رشته در اراک

بهترین مشاور ها کسانی هستند که تجربه درخشانی در قبولی مراجعان خود داشته باشند. همین تجربه موجب میشود تا با خیال راحت تر و قدمی استوار در انتخاب رشته خود گام بردارید. علاوه بر این یک مشاور خوب باید در جریان آخرین اخبار اعلام نتایج و انتخاب رشته باشد و اطلاعات وی بروز باشد.

در مقیاسی بزرگتر، بهترین مرکز مشاوره باید این دست مشاوران را در خود داشته باشند. اینکه با توجه به نیاز داوطلب شما به کدام مشاور ارجاع داده میشوید نیز به خودی خود تاثیر خوبی بر کیفیت مشاوره خواهد داشت.

یکی از مهم ترین مسائل در زمینه مراکز مشاوره انتخاب رشته، موضوع وقت شناسی است. شما باید انتظار داشته باشید سیستم نوبت دهی و زمان بندی محل مراجعه شما به گونه ای باشد که کمترین میزان اتلاف وقت را شاهد باشید.

مجموعه ایران تحصیل تیمی بزرگ از مشاوران تخصصی انتخاب رشته، اساتید و قبولی های گذشته را در کنار خود دارد که بصورت آنلاین و 24 ساعته میتوانید تنها با یک تماس با شماره 9099075307 با آن ها در ارتباط باشید. با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی کنکور سراسری نیازی به نگرانی در خصوص رفت و آمد و معطلی و هزینه های گزاف نخواهید داشت.

ویژگی های یک مشاور انتخاب رشته خوب در اراک

انتخاب رشته‌ی مناسب برای کنکور سراسری یکی از مهمترین تصمیمات در زندگی دانش‌آموزان است. این تصمیم می‌تواند تاثیر زیادی بر آینده و شغل دلخواه شخص داشته باشد.

  •  تجربه: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک مشاور خوب برای انتخاب رشته کنکور سراسری باید داشته باشد، تجربه کافی در حوزه کنکور و انتخاب رشته است. این تجربه می‌تواند از طریق آموزش‌های تخصصی و تجربه کاری در حوزه‌ی مشاوره کنکور کسب شود.
  •  آگاهی از رشته‌ها: مشاور خوب باید آگاهی کاملی از رشته‌های مختلف داشته باشد، بتواند به دانش‌آموزان نکات مثبت و منفی راجع به هر رشته بگوید و رشته‌ای را که به اهداف و علاقه‌مندی‌های دانش‌آموز بیشترین تطابق را دارد، پیشنهاد دهد.
  •  قدرت تحلیل و ارزیابی: مشاور خوب باید بتواند با تحلیل و ارزیابی وضعیت موجود، به دانش‌آموزانش راهکارهایی را پیشنهاد دهد. او باید بتواند به درستی مسائل را تجزیه و تحلیل کند و به صورت دقیق به نیازهای دانش‌آموزانش پاسخ دهد.
  • صداقت و شفافیت: مشاور خوب باید دارای شخصیتی صادق و شفاف باشد و همیشه به دانش‌آموزانش راهنمایی صحیح را ارائه دهد. او باید بتواند به دانش‌آموزانش اعتماد سازی کند و به نیازهای آن‌ها پاسخ دهد.
  • توانایی ارزیابی شخصیتی: مشاور خوب باید بتواند به دانش‌آموزانش کمک کند تا شخصیت خود را بهتر بشناسند و برای انتخاب رشته‌ای که با شخصیتشان هماهنگی دارد، بهترین تصمیم را بگیرند.

در کل، یک مشاور خوب برای انتخاب رشته کنکور سراسری باید ویژگی‌هایی را داشته باشد که به دانش‌آموزانش کمک کند تا رشته‌ای را که با علاقه‌مندی‌ها و هدفشان هماهنگی دارد، انتخاب کنند.

 منبع: https://irantahsil.org/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DA%A9/



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق سامانه ثبت‌نام کنکور سراسری امکان‌پذیر خواهد بود. لذا به اطلاع کلیه داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند می‌رسانیم که می‌توانید با مراجعه به سامانه سنجش کشور، اعتراض خود را مبنی بر نتایج آزمون سراسری اعلام نمایید. اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور به صورت مرحله به مرحله در این مقاله از ایران تحصیل توضیح داده شده است.

در حال حاضر و با اعلام نتایج و انتشار کارنامه هر داوطلب می‌توان جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری اقدامات لازم را انجام داد. البته دقت داشته باشید که این اعتراض شما در صورتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که دلیل آن معقول و منطقی باشد؛ در غیر این صورت به هیچ وجه به درخواست داوطلب ترتیب اثری داده نخواهد شد. 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری

سازمان سنجش یکی از ارگان‌های دولتی است که کار خود را به صورت دقیق و به بهترین نحو انجام می‌دهد. به همین دلیل شک و تردید در رابطه با درستی و یا نادرستی نتایج شاید محلی از اعراب نباشد. اما با این وجود برخی از داوطلبان در زمان انتشار نتایج کنکور سراسری ممکن است نسبت به نتایج آزمون در کارنامه اولیه و یا کارنامه نهایی خود معترض باشند. به همین دلیل اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری می‌نمایند.

خوشبختانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور کاملاً امکان‌پذیر است و البته در این رابطه نباید فراموش کرد که قوانین خاصی برای این اعتراض وجود دارد که هر داوطلب کنکور در صورت دارا بودن این شرایط و تنها موارد تعیین شده اعتراض خود را به ثبت می‌رساند. لازم به ذکر است که اعتراض داوطلبان گرامی ممکن است شامل موضوعات مختلفی باشد. این نکته را نیز توجه داشته باشید که اگر اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور واقع نگردد یا شما در رشته‌های مورد انتخابی خود موفق به پذیرش نشوید، می‌توانید در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نمایید.

سامانه اعتراض به نتایج کنکور 

سازمان سنجش هر ساله شاهد برخی از اعتراضات از سوی داوطلبان گرامی است و تعداد مراجعه حضوری جهت ثبت این اعتراضات موجب بروز برخی از مشکلات در عملکرد این سازمان می‌گردد. بنابراین، سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور را راه‌اندازی نمود تا با توجه به آن هر یک از داوطلبان بتوانند در رابطه با اعتراض خود بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام نمایند. در ادامه به شرح کامل نحوه استفاده از سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور می‌پردازیم.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

قبل از اینکه به نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری بپردازیم، بهتر است در رابطه با متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش اطلاعات لازم را کسب کنید. به این نکته دقت نمایید که برخی از داوطلبان در رابطه با شرایط مورد پذیرش نسبت به اعتراض آگاهی و اطلاع نداشته و ممکن است بدون داشتن اطلاعاتی در این مورد نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اعتراض به نتایج کنکور اقدام نمایند. توصیه ما این است که حتماً با یک متخصص از جمله متخصصان ایران تحصیل برای به نتیجه رساندن اعتراض خود مشورت نمایید. در ادامه به راهنمای تصویری اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور می‌پردازیم:

✅ به منظور ثبت اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور، می‌بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

✅ سپس بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

✅ اگر در سایت عضو نشده‌اید در این قسمت باید بر روی لینک عضویت در سایت کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

✅ آن دسته از داوطلبانی که در سایت عضو شده بودند، می‌توانند با کلیک بر گزینه ورود به سیستم، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس درخواست اعتراض خود را در سایت ثبت کنند. اما آن دسته از افرادی که تا پیش از این در سامانه عضو نشده‌اند، می‌بایست طبق تصویر زیر اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه «تایید» را انتخاب نمایند.

✅ پس از اینکه وارد سیستم شدید، در سمت راست سامانه بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید.

✅ در مرحله بعد باید نوع آزمون در کنکور سراسری و سال کنکور را ثبت کنید.

✅ در مرحله بعدی باید نوع مشکل خود را انتخاب کرده و سپس درخواست خود را در بخش “پیام” وارد کنید. لازم به ذکر است که در پیام خود باید اطلاعات خود اعم از کد ملی، شماره داوطلبی، شماره پرونده را یادداشت کنید.

روش دوم اعتراض به نتایج کنکور

علاوه بر روش قبل، روش دیگری نیز برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود دارد. در این روش آن دسته از افرادی که قصد دارند متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش را ارسال کنند، می‌بایست درخواست خود را طبق مراحل زیر انجام دهند:

✔ ابتدا وارد سامانه darkhast.sanjesh.org شوید.

✔ اطلاعات مورد نیاز سایت را وارد کنید.

✔ در این مرحله کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد کرده و در نهایت تصویر درخواست خود را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید.

✔ شما می‌توانید نتیجه درخواست خود را با مراجعه به سامانه rahgiri.sanjesh.org پیگیری کنید.

 منبع: https://irantahsil.org/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

بحث تأثیر انواع سهمیه‌ها از جمله مواردی است که در زمان انتخاب رشته ذهن تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به خود مشغول می‌کند. سهمیه ایثارگران یکی از آن سهمیه‌هایی است که داوطلبان مایل به اطلاع از درصد تأثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ها هستند و به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال مهم هستند که تخمین رتبه ایثارگران چه اثر مثبتی در زمان انتخاب رشته می‌تواند داشته باشد؟ در حال حاضر 30 درصد از ظرفیت مراکز دانشگاهی کشور مختص به سهمیه ایثارگران است. 

داوطلبان عزیز باید در زمان انتخاب رشته حتما انواع سهمیه‌ها را در نظر گرفته و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. اگر شما هم جز داوطلبانی هستید که قصد انتخاب رشته دارید، فراموش نکنید که باید ابتدا اطلاعات دقیقی در رابطه با این موضوع بدست آورده و سپس با کمک یک مشاور خوب اولویت‌های خود را انتخاب کرده و انتخاب رشته کنید. برای آشنایی با نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران، در ادامه مقاله این مقاله از ایران تحصیل با ما همراه باشید. 

تخمین رتبه ایثارگران با سهمیه 5 و 25 درصدی

در ابتدای نوشته مرتبط با تخمین رتبه ایثارگران بهتر است کمی در رابطه با تأثیر سهمیه ایثارگران بر روی رتبه و تراز داوطلبان صحبت کنیم. به یاد داشته باشید که می‌توان هم از طریق نرم‌افزارهای مختلف و هم از طریق دریافت مشاوره، تخمین رتبه ایثارگران 5 درصد و تخمین رتبه ایثارگران 25 درصد را به طور دقیق به دست آورد.

دسته اولی که سهمیه ایثارگران شامل حال آن‌ها می‌شود و باید دست به تخمین رتبه ایثارگران بزنند، فرزندان و همسران جانبازانی با درصد 25 هستند. فقط کافی است که این قبیل از افراد حداقل 80 درصد از تراز آخرین داوطلب قبول شده در سهمیه عادی کد رشته محل مورد نظر را بدست آورده باشند. مثلاً فرض کنید که تراز آخرین داوطلب کنکور پذیرفته شده در رشته پرستاری برابر با 10000 باشد. در این صورت، فرد متقاضی استفاده و تخمین رتبه ایثارگران فقط باید تراز 8000 را از آن خود کند. حال این سؤال پیش می‌آید که چند درصد از ظرفیت پذیرش در هرکدام از رشته محل‌ها شامل حال این دسته از داوطلبان می‌شود؟ باید عرض کنیم که بیشترین درصد یعنی 25 درصد از کل ظرفیت هریک از رشته محل‌های اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور، شامل حال این قبیل از افراد و داوطلبان می‌گردد و نیاز به تخمین رتبه ایثارگران 25 درصد دارند.

گروه دوم افرادی هستند که سهمیه 5 درصدی شامل حال آن ها می‌شود و در زمان انتخاب رشته و تخمین رتبه باید تخمین رتبه ایثارگران خود را با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده یعنی 5 درصد انجام دهند. در صورت عدم تکمیل ظرفیت با سهمیه 25 درصدی باقی‌مانده ظرفیت رشته‌ها تحت عنوان ظرفیت مازاد به افراد دارای سهمیه 5 درصدی تعلق می‌گیرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که بر اساس آخرین مصوبه‌های مجلس، احتمالاً برای کنکور سال 1402 ظرفیت 25 درصدی به 30 درصد افزایش پیدا کند. دقت داشته باشید که در زمان تخمین رتبه ایثارگران باید این موضوع لحاظ شود.

تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری

همانطور که در بخش بالایی مقاله مطالعه کردید، بنا بر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و سایر قوانین مربوطه، ظرفیت ویژه‌ای را در آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها برای مشمولین سهمیه ایثارگران در نظر گرفته می‌شود. مجموع ظرفیتی که به این داوطلبان اختصاص داده شده است 30 درصد (25 درصد و 5 درصد) می باشد که این ظرفیت در میان ایثارگران بر اساس 25 و 5 درصد تقسیم بندی خواهد شد.

برای درک بهتر این مسئله در نظر بگیرید که اگر در دانشگاهی برای رشته ای 50 ظرفیت وجود داشته باشد، 15 نفر از این 50 نفر، افرادی خواهند بود که دارای سهمیه 25 درصدی ایثارگری بوده اند و 3 نفر، افراد دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری و در نهایت 32 ظرفیت باقی مانده متعلق به داوطلبانی است که دارای سهمیه مناطق 1 تا 3 و یا مناطق محروم هستند. در این شرایط تمامی کسانی که به عنوان مثال دارای سهمیه 25 درصد هستند، تنها با کسانی که این سهمیه را دارند رقابت خواهند کرد نه کسانی که دارای سهمیه 5 درصد ایثارگری هستند و در نهایت نیز با توجه به رتبه در سهمیه خود در کارنامه کنکور سراسری، رشته مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%AA%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86/



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هر دانش آموزی با نزدیک شدن به سالی که باید در کنکور سراسری شرکت کند، حداقل یکبار به فکر مشاور تحصیلی افتاده است. مشاور تحصیلی خبره می تواند نقش کاربری و مهمی را در مسیر آمادگی شما برای کنکور سراسری داشته باشد؛ علت آن هم آشنایی با بهترین شیوه های مطالعاتی، تکنیک های تست زنی، روش های برنامه ریزی صحیح باتوجه به شرایط دانش آموز و … است. به همین دلیل هم قصد داریم تا بهترین مشاوره تحصیلی در شیراز را به شما در این مقاله معرفی کنیم. فراموش نکنید که هر مرکز مشاوره و مشاوری قابل اطمینان نیست و اعتماد کردن به آن هم قابل جبران نیست؛ چرا که زمان از دست رفته باز نخواهد گشت و نقش آن در آینده شما فراموش نخواهد شد.

تمامی مشاوران تحصیلی مرکز ایران تحصیل با داشتن سال ها تجربه و مهارت در ارائه انواع برنامه ریزی های تحصیلی و روش های تست زنی موفق، در این مسیر همراه شما خواهند بود. برای تجربه مشاوره تلفنی با مشاوران خبره ایران تحصیل تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

معرفی بهترین مراکز مشاوره تحصیلی شیراز 1402

امروز قصد داریم به سوالات مکرری مثل بهترین مشاوره تحصیلی در شیراز کجاست؟ شماره مشاوره تحصیلی در شیراز چند است؟ یا معرفی یک مشاوره تحصیلی خوب در شیراز پاسخ دهیم و بهترین مشاوران کنکور در شیراز را به شما معرفی کنیم تا روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور را نیز به شما معرفی کنند. با ما همراه باشید!

قبل از اینکه به معرفی بهترین مشاوره تحصیلی در شیراز بپردازیم، ابتدا این نکته‌ را مد نظر قرار دهید؛ موضوعی است که مایلید برای آن به مشاوره بگیرید، چیست؟ شما در چه مقطعی مشغول به تحصیل می‌ باشید؟ موفقیت محصلان شیراز در هر مقطعی راه‌ های مخصوص به خود را خواهد داشت که هر فرد باید از فنون و روش‌ های مخصوص به خود آگاه شود.

مشاوره تحصیلی موارد زیادی را شامل می‌ گردد. به عنوان مثال یکی از دغدغه‌ هایی که والدین و دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز دارند را می‌ توان پذیرش در آزمون تیزهوشان دانست. و یا ورود به مدارس نمونه دولتی شیراز، شاهد و … . به همین دلیل، پیدا کردن بهترین مشاوره تحصیلی در شیراز می‌ تواند به شما در این زمینه کمک نماید.

در بررسی بهترین مرکز مشاوره تحصیلی در شیراز به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ نباید منکر زحمات و همچنین تخصص مشاورین خصوصی شویم. اما نکته‌ ای که ذکر آن شاید خالی از لطف نباشد، به موضوع خصوصی بودن و عدم نظارت دولت بر این مراکز در شیراز باز می‌ گردد. خوشبختانه مفتخریم بهترین مرکز مشاوره تحصیلی شیراز را مرکز مشاوره دولتی ایران تحصیل معرفی نماییم که با گردآوری برترین مشاوران تحصیلی کشور در تمامی مقاطع آماده ارائه خدمات به تمامی ساکنین استان های کشور، از جمله شیراز می باشند. برای برقراری تماس با مشاورین ما تنها کافیست با شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

چرا مراجعه به مشاور تحصیلی اهمیت دارد؟

بهترین مشاوره تحصیلی در شیراز چه امتیازاتی باید داشته باشد؟ به نکات مهم در زمینه انتخاب مشاور تحصیلی خوب در شیراز توجه داشته باشید. خصوصیات انسان‌ ها، توانایی یادگیری آنان، اهداف، استعداد و همچنین هوش و دیدگاه آنان متفاوت است. بنابراین چنانچه در انتخاب مشاور تحصیلی بی‌ توجهی کنیم، نتیجه‌ ای جز تلف کردن وقت و همچنین هدر رفتن انرژی و همچنین هزینه مراجعه نخواهد داشت.

شرایطی را تصور نمایید که در آن، داوطلبان شیراز در سال‌ های گذشته نتوانسته‌ اند موفقیت مطلوب را کسب نمایند. و به همین دلیل دچار افسردگی شده‌ اند. آنچه بهترین مشاوره تحصیلی در شیراز انجام می‌ دهد، ابتدا کار کردن بر روی این احساس شکست محصلان شیرازی و همچنین در گام بعدی توجه به اشتباهات داوطلب که صورت پذیرفته است و آن چه در این مرحله باید برای رفع آن انجام دهد، می باشد.

اگر در انتخاب خود دقت نکنیم چه مشکلاتی را خواهیم داشت؟ هنگامی که فردی خود به تنهایی از عهده حل مشکلات برنمی آید، به دنبال فردی برای مشورت می گردد. در مورد مسائل درسی نیز بهترین روش، مراجعه به مشاور تحصیلی است.  اگر همین مشاور هم نتواند به او کمک نماید، طبق اصل روانشناسی او دچار درماندگی آموخته شده می‌ گردد. بدین معنا که او دچار یاس خواهد شد و هرگز به موفقیت و تلاش امیدی نخواهد داشت. 

منبع: https://irantahsil.org/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2/

 



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

متقاضیانی رشته هنر که امسال شرکت در کنکور را دارند باید در زمان مقرر وارد سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org شده و دفترچه انتخاب رشته هنر را دانلود نمایند. سپس به مطالعه دقیق شرایط دفترچه پرداخته و اقدام به ثبت نام نمایند. ما  در این مطلب قصد داریم نحوه انتخاب رشته در کنکور هنر را مطابق با آخرین تغییرات در دفترچه انتخاب رشته هنر شرح دهیم. در ادامه می‎‌توانید منابع کنکور هنر مطابق با دفترچه، رشته‌های زیرگروه‌های مختلف را مطالعه نمایید. برای دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته هنر به سایت سنجش مراجعه کرده و یا از لینک درون مقاله استفاده نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر باید از طریق سامانه سنجش استفاده نمود. سامانه سنجش قبل از برگزاری آزمون دفترچه را در سامانه خود قرار داده تا افراد بتوانند مندرجات آن را مطالعه کرده و سپس برای ثبت نام اقدام نمایند.

ما لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر را در زیر برای شما قرار داده ایم که به محض انتشار این دفترچه لینک آن به روز رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت‌نام در کنکور هنر 1402

قبل از ثبت‌نام بهتر است دفترچه ثبت نام هنر را به دقت مطالعه نمایید.

به صورت کلی ثبت‌نام تفاوتی با دیگر رشته‌ها ندارد ؛ اما دقت داشته باشید در صورتی که تمایل به شرکت در کنکور دیگری به جز کنکور هنر دارید، لازم است دو کارت اعتباری خریداری نمایید.

همچنین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند تا 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند که باید بر اساس علاقه، مسافت دانشگاه، شهریه، تراز علمی دانشگاه و … این موارد را وارد نمایند. اگر نیاز به راهنمایی در خصوص رشته مورد علاقه خود را دارید، با مشاورین ایران تحصیل با شماره 909 9075307 در ارتباط باشید.

دفترچه هنر شامل چه قسمت‌هایی می‌شود؟

دفترچه از قسمت‌هایی مختلفی تشکیل شده که سه قسمت اصلی آن شامل، كلیات ، شرایط و ضوابط ، ضوابط عمومی و اختصاصی موسسات و لیست کد رشته محل ها ، فرم پیش نویس انتخاب رشته می‌شود.

با مطالعه قسمت اول می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود در رابطه با شرایط کلی پذیرش، سهمیه‌ها، نحوه انتخاب رشته و قسمت‌های درج شده در کارنامه داوطلبان را ببینید. در قسمت دوم شهریه‌ها و شرایط برخی مراکز آموزشی خاص را می‌توانید ملاحظه کنید. در این قسمت نیز اصلی‌ترین مواردی که نیاز دارید، مشاهده خواهید کرد که شامل ، کد رشته‌ها و ظرفیت هر یک از دانشگاه‌ها می‌شود.

به طور کلی می توان برخی از مهمترین قسمت های  دفترچه انتخاب رشته هنر را به این صورت بیان نود:

???? راهنمای انتخاب رشته 

این قسمت یکی از مهمترین بخش های دفترچه می باشد که افراد می توانند از نحوه انتخاب رشته خود مطلع گردند.

???? مقررات انتخاب رشته

در این قسمت مقررات و شرایط انتخاب رشته بیان شده  است که یکی از مهمترین مواردی که در این بخش می توانید مشاهده نمایید، قسمت سهمیه های کنکور است و افراد در این قسمت می تواند میزان تاثیر بومی گزینی خود را در انتخاب رشته مشاهده نمایید

???? توضیحات و جداول کد رشته محل

در این قسمت تمامی کد رشته و ظرفیت هر رشته مشخص شده است که شما باید قبل از انتخاب رشته خود حتما به ظرفیت هر رشته توجه گردد و سپس رشته های مورد نظر خود را می توانید در فرم پیش نویس در انتهای دفترچه انتخاب رشته هنر وارد کرده و سپس اقدام به انتخاب رشته نمایید.

 

زمان و نحوه انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 1402

زمانی که قصد انتخاب رشته کنکور هنر را دارید باید در ابتدا دفترچه انتخاب رشته هنر را دانلود کرده و سپس شرایط انتخاب رشته را مطالعه نمایید. همان طور که بیان شد برای دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر باید وارد سامانه سنجش شده و سپس اقدام به دانلود نمایید، همچنین می توانید از طریق همین مقاله دفترچه انتخاب رشته هنر، را دانلود نمایید.

 منبع: https://b2n.ir/j85212



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. برخی از این افراد تصمیم دارند تا در دانشگاه های آزاد ثبت نام کنند و پس از مجاز شدن به انتخاب رشته و انجام این فرآیند، به آن ها کدی داده می شود تا با کمک آن بتوانند نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کنند؛ به همین دلیل هم به داوطلبان پیشنهاد می شود که جهت پیشگیری از گم کردن کد دسترسی انتخاب رشته، آن را در جایی امن یادداشت کنند. اما اگر به دلایلی این کد دسترسی را فراموش یا گم کردند، سوال می کنند که کد دسترسی انتخاب رشته را فراموش کردم؟ نحوه بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته به چه صورت است؟ چگونه رسید انتخاب رشته را پیدا کنیم؟ برای مشاهده پاسخ این سوالات تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، پس از انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد، کدی متشکل از 7 عدد به آن ها داده می شود. آن ها می توانند از طریق این کد، به اطلاعات خود دسترسی پیدا کرده و نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که نام دیگر کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، شناسه انتخاب رشته آزاد نیز می باشد. داوطلبان باید این کد را در جایی امن یادداشت کنند و از گم کردن کد دسترسی انتخاب رشته بپرهیزند. اما اگر کد خود را گم کردید و سوال می کنید تا چگونه رسید انتخاب رشته را پیدا کنیم؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تمامی داوطلبان گرامی، تنها از طریق همین کد می توانند وارد سایت سازمان سنجش شده و از وضعیت کنونی خود اطلاع یابند. بنابراین، آن ها باید حتما این کد را یاد داشت نموده و در نزد خود نگهدارند. اما، اگر به هر دلیلی این کد را فراموش و یا گم کردند چه می شود؟ آیا می توان آن را بازیابی کرد؟ در پاسخ به این سوالات باید عرض کنیم که بله، می توان کد دسترسی فراموش شده را بازیابی کرد. اما، بازیابی این کد دارای مراحلی است که مقداری سخت می باشند. برای آشنایی با این مراحل، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. همچنین، اگر که می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این کد و نحوه دریافت اولیه آن به دست آورید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

نحوه بازیابی کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همان طور که بیان شد، برخی از افراد ممکن است بنا به دلایل مختلفی این کد را فراموش کنند و یا آن را در جایی یادداشت نمایند، اما ندانند که یاد داشت را کجا گذاشته اند. در هر حال، زمانی که فرد می پرسد کد دسترسی انتخاب رشته را فراموش کردم؟ چگونه باید آن را بازیابی کنم؟ باید بگوییم که برای این کار باید مراحلی را با دقت و به ترتیب طی نماید که این مراحل شامل موارد زیر می باشند:

  • افراد ابتدا باید وارد سایت اصلی سازمان سنجش به نشانی اینترنتی Sanjesh.org شوند. 
  • سپس، از منوی سمت راست، گزینه «سراسری» را انتخاب نمایند. 
  • در این مرحله، باید به دنبال گزینه «اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری» گشته و بر روی آن کلیک نمایند. 
  • در مرحله چهارم، آن ها باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کرده و گزینه «تایید» را انتخاب نمایند. 
  • در این قسمت، پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، آن ها می توانند کارنامه خود را مشاهده نموده و آن را دانلود نمایند.
  • در مرحله آخر، داوطلبان عزیز می توانند کد دسترسی را مجدد مشاهده نموده و یادداشت نمایند. 

 منبع: https://b2n.ir/e88464



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری اعلام گردید. کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و انتخاب رشته خود را انجام داده اند؛ در صورت بروز اشتباه می‌توانند در زمان تعیین شده برای ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح انتخاب رشته سراسری اقدام نمایند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که پس از مهلت مقرر، سامانه بسته خواهد شد و امکان تصحیح و یا تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری وجود نخواهد داشت.

داوطلبان شرکت کننده در کنکور می‌ بایست با توجه به رتبه و تراز خود انتخاب رشته نمایند و بر اساس ظرفیت پذیرش در هر رشته و دانشگاه، نتیجه انتخاب رشته خود را دریافت کنند. بنابراین در صورت بروز اشتباه در وارد کردن کد رشته ها، نیازمند ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری و مراحل و نکات مهم آن را بیشتر بررسی کنیم.

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری

اصلاح انتخاب رشته سراسری همانند سال‌های گذشته به‌صورت الکترونیکی در سایت سنجش و آموزش کشور خواهد بود. لذا داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به این سایت، نسبت به تصحیح کد رشته محل های انتخابی خود اقدام نمایند بدین صورت که لینکی پس از انتخاب رشته هر داوطلب در اختیار او قرار داده خواهد شد و با توجه به آن، می‌توان به صفحه ویرایش اطلاعات وارد شد.

انتخاب رشته در تمامی مقاطع، حساسیت‌های بالایی را خواهد داشت زیرا چنانچه اشتباهاً یکی از کدها را وارد نموده باشید، ممکن است کد اشتباه وارد شده به جای یکی از اولویت‌های شما قرار گیرد باعث شود از پذیرش در رشته مورد نظر خود فاصله بگیرید. به همین دلیل سازمان سنجش امکان اصلاح انتخاب رشته را برای تمامی داوطلبان قرار داده است.

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

هر ساله هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور، امکان ویراش موارد انتخاب شده نیز وجود دارد. ویرایش به این منظور ایجاد شده است که داوطلبان بتوانند انتخاب های خود را بازبینی کرده و نسبت به جابه جایی آن ها اقدام نمایند.

البته علاوه بر تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری، امکان های دیگری نیز وجود دارد که شامل حذف انتخاب ها، اضافه کردن و یا حذف کد رشته ها می شود.

طبق آخرین اخبار در دسترس، زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرداد ماه است و این کار همزمان با شروع فرآیند انتخاب‌ رشته آغاز می گردد و تا پایان این زمان برای تمامی داوطلبان در هریک از گروه های آزمایشی میسر می باشد.

نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری

 متقاضیان می توانند از طریق سامانه سنجش نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند. نحوه ویرایش به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام

از طریق شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

در مرحله بعد چنانچه اطلاعات وارد شده توسط کاربر صحیح باشد، میز کار داوطلب نمایش داده می شود و از آنجا می تواند وارد گزینه ویرایش انتخاب رشته شود و به اصلاح موارد مورد نظر خود بپردازد.

منبع: ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را دارند میتواند مفید باشد و مطالعه آن تصویر درستی از فرایند کلی انتخاب رشته را ارائه میدهد.

اگر می خواهید بدانید انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه انجام می شود، باید به سایت دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه کنید و از طریق آن فرایند انتخاب رشته را انجام دهید. داوطلبان برای داشتن مشاوره انتخاب رشته آزاد دقیق، می توانند از راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد استفاده نمایند تا در نحوه چینش انتخاب های خود با اشتباهات رایج در انتخاب رشته رو به رو نشوند. 

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید در دانشگاه های آزاد انتخاب رشته کنید، بهتر است که برای این کار حتما از یک مرکز مشاوره خوب کمک بگیرید. مشاوران ما می توانند به طور کامل و مفصل شما عزیزان را راهنمایی کرده و از طریق راهنمایی جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به شما کمک نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد موجب ایجاد تغییراتی در مراحل ثبت نام، زمان برگزاری و اعلام نتایج این آزمون شده است، با این وجود انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به روال سابق و به طور مجزا صورت می گیرد. در واقع با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، مسیر انتخاب رشته این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می شود.

افراد متقاضی رشته های با آزمون دانشگاه آزاد به جز 4 رشته دانشگاهی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1402، می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته محل های گروه آزمایشی امتحانی خود اقدام نمایند و آن را در فرم راهنمای انتخاب رشته در سایت azmoon.org وارد کنند.

از آنجا که مرحله گزینش رشته برای داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد بسیار حائز اهمیت است، در ادامه این مقاله به نحوه ثبت نام، تکمیل فرم و زمان انتخاب رشته اشاره خواهیم کرد.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

با توجه به اطلاعات داده شده، نتایج کنکور آزاد و سراسری به شکل کارنامه ای شامل درصدها، تراز و رتبه داوطلب در سایت منتشر می شود. همزمان با انتشار کارنامه شاهد انتشار دفترچه انتخاب رشته آزاد توسط مسئولین امر نیز هستیم.

پس از دریافت دفترچه مذکور نوبت به الویت بندی کد رشته های مورد علاقه توسط داوطلب می رسد. در رابطه با زمان ثبت نام دانشگاه آزاد در سال جاری هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و از آن جا که اطلاعیه های مربوطه هنوز منتشر نشده است اعلام هرگونه زمان دقیق در خصوص انتخاب رشته آزاد تنها در حد گمانه زنی خواهد بود.

در طول سال های قبل بدون هیچ وقفه و مشکلی شاهد برگزاری کنکور دانشگاه آزاد در تیر ماه و به دنبال آن انتخاب رشته در مرداد بودیم. اما با توجه به این که امسال کنکور در دو نوبت برگزار خواهد شد و از طرفی نوبت اول آن یعنی تیر ماه با یک هفته تاخیر و در تاریخ 14 و 15 تیر ماه 1402 برگزار میشود میتوان انتظار داشت زمان انتخاب رشته نیز با تعویق اعلام شود.

از طرفی همان طور که شاهد بودیم براساس تصمیمات گرفته شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور زمان برگزاری آزمون های ارشد و دکتری سراسری به تعویق افتاد که این موضوع مسلماً عقب افتادن زمان انتخاب رشته برای این دو مقطع تحصیلی را نیز به همراه دارد.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد به اختصار در ذیل آمده است.

  • دریافت کارنامه اولیه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ و بررسی مجاز بودن داوطلب
  • مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
  • دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • اولویت بندی کد رشته محل های انتخابی
  • پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • تکمیل فرم انتخاب رشته 

منبع: راهنمای جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور انسانی می باشند، باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. با توجه به اطلاعاتی که در کارنامه داوطلبان نوشته می شود افراد می توانند رشته مد نظر خود را انتخاب کنند. افراد برای این که بتوانند انتخاب رشته خوبی داشته باشند بهتر است ابتدا با لیست رشته های کنکور انسانی با رتبه مورد نیاز و تمامی شاخه های رشته انسانی آشنا شده و سپس طبق علاقه خود، یکی از آن ها را انتخاب نمایند. در این مقاله لیست رشته های انسانی با رتبه مورد نیاز و جدول زیر شاخه های کنکور انسانی با رتبه مورد نیاز را آورده ایم تا داوطلبان گروه علوم انسانی بتوانند با مقایسه آخرین رتبه های قبولی هر رشته در سالیان گذشته اقدام به انتخاب رشته کنکور انسانی نمایند. در صورتی که کنکور سراسری در زمان معین و موعد مقرر برگزار شود، داوطلبان بایستی در مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند. برای آشنایی با شاخه های رشته انسانی و لیست تمامی رشته های کنکور انسانی و همچنین زیر شاخه های کنکور انسانی با رتبه مورد نیاز، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

انتخاب رشته های کنکور انسانی ۱۴۰۲

هر ساله با برگزاری کنکور سراسری در سراسر کشور، به تمامی داوطلبانی که در تمامی زیرگروه های آزمایشی رشته علوم انسانی شرکت کرده اند، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه داده می شود. کارنامه اولیه منتشر شده نشان دهنده اطلاعات مهمی مانند: رتبه و تراز علمی داوطلبان و نیز وضعیت مجاز شدن و یا نشدن آن ها است.

پس از مشاهده این اطلاعات در کارنامه اولیه، متقاضیان می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را پیش گیرند. با توجه به وضعیت قبولی، هر داوطلب می تواند در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و … ثبت نام کند. لازم به ذکر است تا بدانید که در روند انتخاب رشته، دانشگاه محل تحصیل، مسافت تا محل زندگی، رتبه علمی دانشگاه و … نیز حائز اهمیت است. علاوه بر این، داوطلبان باید با تمامی شاخه های رشته انسانی به خوبی آشنا شده و سپس، بر اساس علایق خود یکی از آن ها را انتخاب نماید. 

زمان انتخاب رشته های کنکور انسانی 

انتخاب رشته کنکور سراسری در رشته علوم انسانی می تواند یکی از تصمیمات مهم زندگی و  مشخص کننده آینده شغلی و زندگی هر فردی باشد و دلیل اهمیت انتخاب رشته نیز همین است. با اطلاع داشتن از زمان انتخاب واحد رشته علوم انسانی، داوطلبان می توانند با درج کد رشته محل های مورد علاقه شان در فرم انتخاب رشته و درج آن در سامانه سازمان سنجش انتخاب خود را نهایی کنند. زمان تقریبی انتخاب واحد رشته انسانی مانند رویه سال های گذشته مرداد ماه می باشد. لازم به ذکر است که زمان دقیق انتخاب واحد پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد. برای اطلاع دقیق از زمان آن، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

منبع: https://irantahsil.org/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2/



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رشته های کنکور ریاضی از جمله رشته های محبوب در میان داوطلبان کنکور بوده و هست. دلیل آن هم رشته های متنوع و جذابی است که معمولا در جامعه نیز از جایگاه خوبی برخوردارند. رشته های کنکور ریاضی 1402 نیز به چند شاخه و زیر شاخه مختلف تقسیم می شوند. از این رو برای آگاهی بیشتر متقاضیان عزیز جدول زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

رشته های کنکور ریاضی طیف گسترده ای از انواع رشته های مهندسی و رشته های صنعتی را در بر میگیرد و از آنجا که داوطلبان شرکت در کنکور ریاضی خیل عظیمی از دانش آموزان را در بر میگیرند رقابت بر سر به دست آوردن بهترین جایگاه در دانشگاه ها بسیاز قوت گرفته است.

آشنایی با رشته های کنکور ریاضی 1402

مطابق با روال هر ساله، پس از برگزاری کنکور در اوایل تیر ماه، نتایج اولیه حدود یک ماه بعد و در مرداد منتشر خواهد شد. کنکور رشته ریاضی و فیزیک نیز از این قائده مستثنی نیست. سازمان سنجش رشته های دانشگاهی ریاضی را در قالب دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد. در این دفترچه رشته های کنکور ریاضی 1402 در چند دسته روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس قید گردیده است.

البته قبولی در این رشته ها به رتبه هر فرد در زیر گروه های مختلف بستگی دارد. ضرایب دروس کنکور ریاضی در هر کدام از سه زیر گروه این رشته متفاوت است. داوطلبان کنکور سراسری مجاز خواهند بود که حد اکثر 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند. نتایج نهایی نیز در اواسط شهریور اعلام خواهند شد و پذیرفته شدگان می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

بازار کار رشته های کنکور ریاضی

برای بسیاری از داوطلبان سوال است که کدام رشته می تواند آینده خوبی را برای آن ها رقم بزند. قبل از اینکه در مورد بهترین رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۲ صحبت کنیم، یک نکته را باید مد نظر داشته باشیم. افراد بسیاری بوده اند که حتی با رتبه های بسیار خوب در رشته های برتر وارد دانشگاه شده اند، اما نتواسته اند آینده شغلی خوبی داشته باشند. بی شک چند عامل می تواند دخیل باشد. که مهمتریت آن ها علاقه و تلاش است.

بنابراین بیش از اینکه به منافع مالی یا اجتماعی توجه کنید، این عوامل را نیز در نظر داشته باشید. اما همانطور که می دانید محبوبترین رشته های ریاضی عبارتند از مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و مهندسی معماری است. یک تصور عمومی این است که این رشته ها در بازار کار اشباع شده اند و آینده مالی خوبی نخواهند داشت.

اما برای نمونه رشته های مانند مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق حتی در اوضاع بد اقتصادی نیز می توانند درآمدهای بسیار خوبی داشته باشد. یک نکته مهم در چنین مشاغلی داشتن خلاقیت بالا و ایده های جدید است. برنامه نویسان زیادی هستند که با ارائه نرم افزارهای نوین و کاربردی، درآمدهای بسیار بالایی را کسب می کنند. این موارد در مورد همه رشته های دیگر نیز صدق می کند.

منبع: https://irantahsil.org/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-1400/



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی، پس از شرکت در کنکور این رشته، یکی از مهم ترین مراحل پیش روی داوطلبان است زیرا در حال حاضر گروه آزمایشی ریاضی فیزیک در کنکور سراسری جایگاه سوم را دارد. از این رو اگر هریک از داوطلبان کنکور از راهنمای انتخاب رشته ریاضی استفاده نمایند می توانند به راحتی در بهترین رشته ها و دانشگاه ها قبول شوند. البته لازم به ذکر است دریافت مشاوره انتخاب رشته ریاضی نیز می تواند کمک بسیاری به داوطلبان این رشته نماید.

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی

کلیه افراد شرکت کننده در کنکور سراسری رشته ریاضی که در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند؛ می‌ توانند در نیمه مرداد ماه سال ۱۴۰۲ براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته ریاضی، در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، به انتخاب رشته و دانشگاه های مورد نظر خود بپردازند.

لازم به ذکر است تمام افراد مجاز شده در هر دو نوبت دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ می‌ توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند و از میان دانشگاه های روزانه، شبانه، علمی کاربردی، غیر انتفاعی، پردیس های بین الملل ،پیام نور و دانشگاه های آزاد انتخاب های خود را انجام دهند.

توجه داشته باشید معمولا زمان انتخاب رشته کنکور تمدید خواهد شد اما پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته خود را به کمک مشاوره انتخاب رشته ریاضی انجام دهید و این کار را به روزهای پایانی و مهلت تمدید شده موکول نکنید.

اهمیت مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی 

انتخاب رشته کنکور ریاضی برای داوطلبان ریاضی از مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل می‌ باشد زیرا پس از یک سال زحمت و تلاش مداومِ داوطلبان کنکور این گروه آزمایشی، حالا نوبت به انتخاب رشته کنکور ریاضی رسیده است و در صورت انتخاب نادرست زحمت آن ها به هدر می رود.

شاید به جرات بتوان گفت انتخاب رشته کنکور مانند انتخاب همسر است که مسیر بازگشت از رشته انتخابی شما اگرچه غیر ممکن نیست، اما بسیار سخت خواهد بود.

بنابراین اگر می‌ خواهید در زمان انتخاب رشته موفق شوید، باید به نکات مهم توجه نمایید و همچنین حتما از راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی کمک بگیرید.

علاوه بر این، می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب رشته ریاضی همه روزه حتی در روزهای تعطیل با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا مشاوران این مرکز شما را برای رسیدن به رشته و دانشگاهی که مورد نظر شماست راهنمایی نمایند.

مشاوره کارنامه انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور گروه آزمایشی ریاضی 

نتایج کنکور سراسری به صورت کارنامه برای کلیه داوطلبان در سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org قرار می‌گیرد و کارنامه اولیه ای که در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد متشکل از سه قسمت است که در ادامه به بررسی این قسمت ها می‌پردازیم.

در قسمت نخست کارنامه داوطلبان کنکور ریاضی، اطلاعاتی همچون مشخصات هویتی، معدل، نوع سهمیه و استان بومی درج شده است.

در قسمت دوم کارنامه کنکور رشته ریاضی، اطلاعات مربوط به وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته در دوره روزانه، شبانه و یا فرهنگیان با در نظر گرفتن رتبه کسب شده در کنکور سراسری مشخص شده است که معمولا برای انتخاب رشته دانشگاه در بسیاری از دوره‌ها اکثر افراد داوطلب مجاز می‌شوند.

در بخش سوم کارنامه نیز اطلاعات نمره، درصدها و رتبه شما در کنکور سراسری قرار می‌گیرد.  این اطلاعات از اهمیت به سزایی برخوردارند و برای تحلیل آن نیازمند هستید با تعابیری همچون رتبه در سهمیه، رتبه در زیر گروه‌ های ریاضی، رتبه کشوری و نمره آزمون آشنایی داشته باشید.

منبع: https://b2n.ir/g64418



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

با دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین، کلیه دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری می‌توانند برای بدست آوردن بهترین نتیجه در انتخاب رشته از شانس بالایی بهره مند شوند. انتخاب رشته کنکور حساسیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل دقت و اطلاع دقیق از شرایط آن می‌تواند موجب رسیدن داوطلبان به اهداف و رشته مورد نظرشان شود. مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین این امکان را برای کلیه داوطلبان فراهم می‌نماید تا پاسخ آنلاین به سؤالات را در مسیر انتخاب رشته آنلاین کنکور دریافت نمایند. استفاده از این نوع مشاوره با مزایای بسیاری از جمله استفاده بهینه از زمان همراه است و می‌تواند در زمان فرد بسیار صرفه‌جویی شود. 

بی‌شک دسترسی به بهترین مشاوره برای کلیه داوطلبان بخصوص افرادی که در شهرهای کوچک و محروم زندگی می‌کنند، میسر نیست؛ به همین سبب مشاوره انتخاب رشته آنلاین به کمک این افراد آمده است و داوطلبان مناطق محروم هم می‌توانند با استفاده از مشاوره تلفنی در کنکور خود بهترین انتخاب رشته را انجام دهند. مشاوران ما در ایران تحصیل هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین به داوطلبان خدمات را ارائه می‌دهند. برای داشتن انتخاب رشته‌ای خوب می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا همکاران ما در مسیر انتخاب رشته اصولی و دقیق شما عزیزان را یاری کنند.

مشاوره آنلاین انتخاب رشته کنکور

به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دنیای مجازی، مزایای متنوعی به افراد جامعه تعلق گرفته است، توانسته تا در افزایش کیفیت خدمات و پیشرفت آن تأثیر زیادی داشته باشد. این موضوع دنیای کنکور و آزمون سراسری را هم در خود جای داده است و به نوعی افراد می‌توانند پس از  اعلام نتایج آزمون از سوی سازمان سنجش با راهنمایی‌های مشاوره انتخاب رشته تحصیلی آنلاین آینده کاملاً درخشانی را برای خود رقم بزنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های مشاوره انتخاب رشته آنلاین کنکور عبارت است از:

  • صرفه جویی در وقت 
  • گستردگی امکانات 
  • کاهش هزینه‌ها 
  • حذف محدودیت‌ها 
  • حذف حضور فیزیکی و مشکلات آن 

خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین در سه مرحله صورت می‌پذیرد. در مرحله اول انتخاب رشته پس از انتشار کارنامه کنکور سراسری و اعلام نتایج کنکور برای کلیه داوطلبان انجام می‌شود. در این مرحله ما با دو دسته انتخاب رشته رو به رو خواهیم بود که شامل انتخاب رشته با کنکور و بدون کنکور است. در انتخاب رشته با کنکور با توجه به رتبه کسب شده داوطلب در هر گروه آزمایشی انتخاب رشته صورت می‌گیرد.

آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب رتبه مجاز برای رشته‌های با آزمون دانشگاه‌های سراسری شوند، می‌توانند با استفاده از رتبه کسب شده در هر یک از زیرگروه‌ها و با توجه به میزان ظرفیت رشته‌ها در هر یک از دانشگاه‌ها و همچنین نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط آن، اقدام به انتخاب رشته کنند. ارائه اطلاعات در رابطه با دفترچه انتخاب رشته کنکور از وظایف مشاورین ایران تحصیل است.

آیا مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین توسط ربات یا نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش صورت می‌پذیرد؟ خیر! مشاوره تحصیلی آنلاین با توجه به متخصصینی که آنلاین هستند به داوطلبان کمک می‌نمایند تا با توجه به علایق و استعداد و همچنین راهنمایی و معرفی رشته‌های دانشگاهی به شما کمک کنند تا به راحتی دست به انتخاب رشته بزنید.

مزایای داشتن مشاوره آنلاین کنکور

تمامی افرادی که مشاوره تحصیلی آنلاین دارند، از مزایایی برخوردار هستند که این مزایا سبب شده‌اند تا افراد زیادی به سراغ انتخاب مشاوره آنلاین بروند. برخی از مهم‌ترین این مزایا، شامل موارد زیر می‌باشند: 

صرفه جویی در زمان

استفاده از این مشاوره آنلاین می‌تواند از حضور فیزیکی در جلسات و اتلاف وقت در زمان‌های رفت و آمد، به ویژه در شهرهای شلوغ و بزرگ‌تر بکاهد و هزینه‌های اضافی در این راستا را نیز کاهش دهد.

 کاهش هزینه‌ها

یکی دیگر از موارد مهمی که این نوع از مشاوره برای داوطلب به همراه دارد، کاهش هزینه‌ها به دلیل امکان شرکت تعداد بیش‌تری از دانش آموزان به صورت غیر حضوری، کاهش هزینه‌های جانبی و موارد دیگر می‌باشد که سبب می‌گردد هزینه‌های متحمل شده به داوطلب کاهش محسوسی داشته باشد.

گستردگی امکانات

مشاوره انتخاب رشته آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد تا شرکت کنندگان از اقصی نقاط کشور با شرایطی کاملاً برابر با دیگر افراد، از مشورت با بهترین و مجرب‌ترین مشاوران بهره مند شوند. در این نوع از مشاوره، هیچ داوطلبی به علت کمبود امکانات در محل زندگی خود، از رسیدن به اهداف اصلی که با شرکت در کنکور سراسری قصد رسیدن به آن‌ها را داشته است، باز نخواهد ماند.

حذف محدودیت‌ها

مشاوره انتخاب رشته آنلاین ایران تحصیل سبب می‌شود تا محدودیت‌های زمانی در برقراری تماس با مشاورها از بین رفته و در ساعت مناسب مقرر شده برای دانش‌آموز، ارتباط با کیفیت، از طرق مختلفی بر قرار گردد. داوطلب در مشاوره غیر حضوری، می‌تواند حتی پس از پایان جلسه خود با مشاور در ارتباط باقی بماند و در صورت وجود سؤالات دیگر، ارتباط خود با وی را حفظ نموده و کمال استفاده جهت کسب نتیجه مطلوب را داشته باشد.

منبع: https://b2n.ir/y59848



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان 1402 برای رشته‌های با آزمون و بدون آزمون می‌باشد. امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته پردیس بین‌الملل در زمان انتخاب رشته و پس از برگزاری آزمون سراسری امکانپذیر است. توصیه سازمان سنجش و آموزش کشور به تمامی داوطلبان این است که قبل از انتخاب رشته، حتماً دفترچه راهنمای ثبت‌نام  دانشگاه پردیس خودگردان که شامل اطلاعاتی در ارتباط با شرایط و قوانین پذیرش، فرایند ثبت‌نام و فهرست رشته محل‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌باشد را به درستی و به طور کامل مطالعه نمایند.

مفاد دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان 1402

یکی از موارد بسیار مهمی که در دفترچه راهنمای پردیس بین‌الملل ذکر شده است لیست دانشگاه های پردیس خودگردان می‌باشد. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که پذیرش در لیست این دانشگاه، به صورت با آزمون و بدون آزمون می‌باشد. هر یک از این دانشگاه‌ها دارای ظرفیت و رشته‌های متفاوتی می‌باشند که متاسفانه و یا خوشبختانه باید بگوییم که تعداد این دانشگاه‌ها نیز عدد بالایی را شامل نمی‌شود.

مطابق با شرایط تعیین شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان، کلیه متقاضیان رشته‌های با آزمون در صورتی پذیرفته خواهند شد که واجد شرایط رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها باشند. کسب رتبه مورد نیاز با توجه به ظرفیت پذیرش تعیین شده هریک از دانشگاه‌های پردیس خودگرادان، از جمله موارد بسیار ضروری برای قبولی در این دانشگاه خواهد بود.

پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته پردیس بین‌الملل، متوجه خواهید شد که برای رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پردیس خودگردان نیز، در صورت دارا بودن حداقل معدل لازم برای پذیرش در این دانشگاه، می‌توانید جهت انجام ثبت‌نام اقدام نمایید.

نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته پردیس بین‌الملل 1402

برای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان بدون کنکور، لازم است برای ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان اقدام نموده و شماره پرونده و همچنین کد رهگیری مورد نظر را دریافت نموده باشید. به طور معمول تنوع رشته‌های ارائه شده برای ترم مهر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون کنکور بسیار بیشتر از ترم بهمن می‌باشد. به همین دلیل برای انتخاب رشته‌های مورد علاقه خود بهتر است برای انتخاب رشته درترم مهر اقدام نمایید.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته پردیس بین‌الملل لازم است در زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و بر روی دریافت دفترچه انتخاب رشته پردیس خودگردان کلیک کنید. با توجه به اینکه پذیرش در این دانشگاه به صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می‌پذیرد، لذا برای انتخاب رشته‌های با آزمون این دانشگاه، حتماً باید دفترچه انتخاب رشته با آزمون را دانلود نمایید.

برای رشته‌های بدون آزمون نیز، در صورتی که برای ثبت‌نام در زمان کنکور اقدام ننموده‌اید، لازم است برای دریافت دفترچه راهنما ثبت‌نام دانشگاه پردیس خودگردان اقدام نمایید. انجام ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون کنکور، به صورت همزمان صورت می‌پذیرد. در رابطه با نحوه انتخاب رشته دانشگاه پردیس با سایر دانشگاه‌های دیگر، هیچ گونه تفاوتی قرار داده نشده است و شما می‌توانید با بررسی و مطالعه دفترچه انتخاب رشته پردیس بین‌الملل از جزئیات رشته‌های ارائه شده مطلع شوید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پردیس بین‌الملل نوبت بهمن ماه 1402

از آنجا که دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پردیس بین‌الملل نوبت بهمن ماه 1402 قبل از شروع فرایند گرزینش کد محل رشته‌ها، بسیار اهمیت دارد، شما داوطلبان عزیز می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پردیس خودگردان نوبت دوم سال 1401 دتسرسی داشته باشید. با توجه به اینکه هنوز دفترچه راهنمای انتخاب رشته پردیس خودگردان در سال 1402 هنوز منتشر نشده، به محض ارائه آن، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 منبع: https://b2n.ir/f64064



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

امانه سنجش تنها سایتی است که تمامی دانشجوها و فارغ التحصیلان آن را می شناسند. توجه داشته باشید اطلاع از نحوه کار با سایت sanjesh.org از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است عموم افراد در حداقل یک مرحله از زندگی خود با این سایت مواجه خواهند شد. برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون های سراسری و سایت سنجش انتخاب، رشته استخدامی و دیگر امکانات این سایت، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. لازم به ذکر است، در صورت نبود امکانات و وقت کافی می توانید سوالات خود در خصوص روند ثبت نام آزمون ها در سایت سنجش را تنها از طریق تماس با شماره 909075307 مطرح کنید و از به روز ترین اخبار آزمون ها نیز، اطلاع یابید.

نحوه ورود به سایت  sanjesh.org + راهنمای تصویری

در گام اول بهتر است به سراغ نحوه ورود به سایت سازمان سنجش برویم. همانطور که می دانید سامانه سنجش برای انجام کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون ها، مشاهده نتایج آزمون ها، شرکت در آزمون ها و بسیاری امکانات دیگر راه اندازی شده است. اولین موردی که لازم است در سامانه سنجش بدانید، نحوه ورود به آن است. برای ورود به سایت نیز چند مرحله ساده وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

برای ورود ابتدا آدرس سامانه را در مرورگر خود وارد کنید. آدرس مرورگر  sanjesh.org می باشد. عموماً اولین سایتی که بالا می آید همان سامانه سنجش می باشد و کافی است روی آن کلیک کنید. اکنون شما وارد سایت سازمان سنجش شده اید و می توانید برای انجام اموری که در نظر دارید، اقدام نمایید. در ادامه بخش های مختلف سامانه سنجش را توضیح داده و به عملکرد هر کدام از این بخش ها می پردازیم؛ در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را بدست آورید.

 

امکانات سامانه سنجش | Sanjesh.org

امکانات سامانه سنجش بسیار گسترده است و برای هر یک از امکانات نیز بازه زمانی خاصی وجود دارد که در زمان مقرر در دسترس می باشد. در این قسمت ما به تمامی  امکانات و خدمات ارائه شده توسط سایت سامانه سنجش مانند سایت سنجش انتخاب رشته می پردازیم. شما با ورود به سایت سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org می توانید از خدمات این سایت، نظیر ثبت نام آزمون ها، مشاهده نتایج، دریافت کارد ورود به جلسه و … برخوردار شوید.

???? ثبت نام آزمون های سراسری

✔️ ثبت نام کنکور سراسری (سازمان سنجش ثبت نام کنکور)

✔️ ثبت نام بدون کنکور سراسری

✔️ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد (سازمان سنجش کارشناسی ارشد)

✔️ ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور (سازمان سنجش پیام نور)

✔️ ثبت نام آزمون دکتری (سازمان سنجش دکتری)

✔️ ثبت نام دانشگاه پیام نور (سازمان سنجش پیام نور)

✔️ ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

️ ثبت نام آزمون استخدامی (سازمان سنجش استخدامی)

ثبت نام آزمون های استخدامی از طریق سایت سنجش

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل ورود به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام آزمون های استخدامی را بیشتر بررسی کنیم. همانطور که می دانید یکی از امکانات سایت سنجش، ثبت نام در آزمون های استخدامی است.  برای ثبت نام در آزمون های استخدامی، نیاز است ابتدا از تاریخ های مربوط به اطلاع رسانی ها اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس از طریق سایت ادامه مراحل را انجام دهید. در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل ورود به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام آزمون های استخدامی را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید در موعد مقرر و طبق راهمای تصویری زیر، نسبت به ثبت نام انواع آزمون های استخدامی برگزار شده توسط سازمان سنجش، اقدام نمایید.

???? در گام اول به سایت سازمان سنجش، به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و از زیر منوی آزمون ها، گزینه سایر آزمون های استخدامی را انتخاب کنید.

???? در این مرحله، از کادر موجود در پایین صفحه ( مطابق تصویر ) گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. با توجه به زمان مراجعه شما، لینک های ثبت نام فعال برای شما به نمایش در خواهد آمد، لینک ثبت نام مود نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال ما در تصویر زیر، لینک ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ( ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنایی) سال ۱۴۰۲ را انتخاب کرده ایم.

نحوه ثبت نام  آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از طریق سایت سنجش

هر ساله بسیاری از افراد در ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور، با هم به رقابت می پردازند. در هر دوره برخی از نهاد ها و سازمان هایی که دچار کمبود در کادر نیروی انسانی خود هستند، از منتخبان این آزمون دعوت به مصاحبه می کنند. مجری این آزمون سازمان سنجش می باشد و برای ثبت نام نیز، باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت سنجش، از منوی موجود در بالای صفحه، گزینه آزمون ها و سپس ” استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی ” را انتخاب کنید. سپس بر بروی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورتی که در زمان مقرر شده، وارد سایت شده باشید، لینک ثبت نام آزمون، برای شما فعال خواهد بود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک و خرید کارت اعتباری و تکمیل فرم های موجود، مراحل ثبت نام را تکمیل کرده و در این آزمون شرکت نمایند. دقت کنید که در پایان ثبت نام کدی تحت عنوان شماره پیگیری ثبت نام، برای شما صادر خواهد شد؛ این کد را یادداشت کرده تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری کنید.

 

 منبع: https://b2n.ir/n37592



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اگر در رابطه با اصلاحیه حذفیات امتحان نهایی اطلاعات کافی را ندارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا جزییات مربوط به حذفیات امتحان نهایی آموزش و پرورش را در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که می دانید هر ساله برای پایه های نهم  و دوازدهم امتحانات نهایی برگزار می شود و دانش آموزان لازم است برای این امتحانات تمامی تلاش خود را نمایند تا بتوانند با معدل خوب این امتحانات را پشت سر بگذارند. از آنجایی که برخی از قسمت های کتاب بسیار مهم تر از سایر بخش ها است، برای تخفیف در مطالعه یک سری قسمت ها به عنوان حذفیات معرفی می شود. از آنجایی که اطلاع از حذفیات منجر به سهولت در یادگیری خواهد شد؛ ما در ادامه قصد داریم حذفیات امتحان نهایی را بیشتر بررسی کنیم.

اهمیت اطلاع از حذفیات امتحان نهایی چیست؟

هر ساله سازمان آموزش و پرورش در روزهای نزدیک امتحانات نهایی دانش آموزان لیست حذفیات امتحان نهایی آموزش و پرورش را خدمت دانش آموزان اعلام می کند.

کلیه دانش آموزان باید قبل از شرکت در امتحانات نهایی پایان ترم از حذفیات امتحان نهایی و به خصوص اصلاحیه حذفیات امتحان نهایی اطلاعات لازم را بدست آورند و با آن ها آشنا شوند.

زیرا در غیراینصورت دانش آموز بخش های حذف شده را نیز مطالعه می کند و از مطالعه بخش های مهم تر جا می ماند. حتی این موضوع می تواند موجب عدم کسب نمره مناسب برای فرد دانش آموز شود.

حذفیات امتحان نهایی نهم 1402

دانش آموزان نهم از آنجایی که باید انتخاب رشته نمایند، لازم است نمرات خوبی را در امتحانات نهایی کسب کرده باشند. در پایه نهم قسمت هایی از کتب درسی برای کم کردن حجم مطالعه افراد، کم می شود؛ اما از آنجایی که شرایط استان ها در زمان بندی و برنامه امتحانی متفاوت است، بخش هایی که حذف می شود نیز متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از حذفیات نهم می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

حذفیات امتحان نهایی دوازدهم 

در پایه دوازدهم معدل کتبی دانش آموزان محاسبه می شود و به همین دلیل نمرات امتحان نهایی تاثیر بسیاری روی موفقیت دانش آموزان در کنکور و کسب رتبه مورد نظرشان خواهد داشت.

تا به امروز که خبری برای حذفیات سال 1402 اعلام نشده است؛ اما ما در ادامه مباحثی که در سال های گذشته حذف شده بود، بررسی خواهیم کرد.

حذفیات امتحان نهایی دروس عمومی

درس ادبیات :

گنج حکمت ، روان خوانی و شعرخوانی

درس عربی :

بخش ترجمه جمله های عربی به فارسی از (اعلموا) و تمرینات ، البحث العلمی (پژوهش)

زبان انگلیسی :

 

what you learned

حذفیات امتحان نهایی فیزیک

سقوط آزاد

تکانه

قانون دوم نیوتن

ادراک شنوایی در صفحه 81 تا پایان فصل 3

سراب ، پاشندگی نور ، از موج ایستاده و تشدید در لوله های صوتی تا پایان

 فصل لیزر و پرسش های مرتبط با آن در پایان فصل

شکاف و همجوشی و پرسش های مربوط به آن در آخر فصل

حذفیات شیمی به شرح زیر است.

حذفیات امتحان نهایی شیمی

درس شیمی

ابتدای فصل تا صفحه 5

در جستجوی پاک کننده های جدید

پیوند با صنعت و پاک کننده های خورنده

صفحه 31 تا پایان فصل (تمرینات دوره ای)

ابتدای فصل تا صفحه 39

پیوند با زندگی صفحه 49 و 52

پیوند با صنعت صفحه 58 تا پایان فصل ( آبکاری و فرآیند هال، تمرین های دوره ای)

ابتدای فصل تا صفحه 67

سازه های یخی ساده و زودگذار صفحه 73

پیوند با زندگی صفحه 83

با هم بیندیشیم صفحه 82 تا پایان فصل (رنگ، مدل دریای الکترونی، تیتانیم، تمرین های دوره ای)

انرژی فعال سازی تا صفحه 100

آمونیاک و بهره وری در کشاورزی تا صفحه 108

حذفیات درس زیست نیز طبق جدول زیر می باشد.

حذفیات امتحان نهایی زیست

فصل 1 : گفتار 1 از تلاش برای کشف ساختار مولکولی دنا تا ابتدای مدل مولکولی دنا، گفتار3 از سطوح ساختاری پروتئین ها تا ابتدای نقش پروتئین ها، از عملکرد اختصاصی آنزیم ها تا

پایان فصل.

فصل 2 : از تغییرات رنای پیک تا پایان گفتار 1، از محل پروتئین سازی و سرنوشت آن ها تا

پایان گفتار 2.

فصل 3 : از مهار بیماری های ژنتیک تا آخر فصل.

فصل 4 : از ابتدای گفتار 3 تا ابتدای گونه زایی.

فصل 5 : از تنظیم تنفس یاخته ای: تولیدی اقتصادی تا آخر گفتار 2 / از سلامت بدن: پاداکسنده ها تا آخر فصل.

فصل 6 : از اثر محیط بر فتوسنتز تا آخر گفتار 2 / از جانداران فتوسنتزکننده دیگر تا آخر فصل.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%ad%d8%b0%d9%81%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی مشخص شده است. همانطور که می‌دانید برای ثبت نام کنکور سراسری، یکی از اطلاعات مورد نیاز کد مدرسه است. دریافت کد مدرسه مدت‌هاست که دیگر از طریق سایت همگام انجام نشده و روش‌های دیگری برای آن نیاز است. یکی از راه‌های دریافت این کد مراجعه به کارنامه و برداشتن کد مدرسه یا آموزشگاه از قسمت بالای کارنامه است؛ اما اگر به کارنامه خود دسترسی ندارید راه دیگر استفاده از استفاده از سامانه dipcode.medu.ir می‌باشد.

از آنجایی که برای دریافت کد از سامانه dipcode.medu.ir نیاز است با مراحل و جزئیات آن آشنایی داشته باشید. ما قصد داریم در ادامه این مطلب شرایط و ضوابط و مراحل آن را بررسی کنیم. همچنین این موضوع که چه افرادی مشمول دریافت این کد هستند نیز به شما گفته خواهد شد زیرا این سوال برای برخی وجود دارد و پرسیده می‌شود.

توجه داشته باشید که ارائه این کد الزامی بوده و یکی از ضروریات کنکور سراسری به شمار می‌رود. این کد در مرحله پیش ثبت‌نام از شما خواسته شده و اگر آن را ارائه ندهید، موفق به ثبت نام در کنکور نخواهید شد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، قرار است در این مقاله از ایران تحصیل به طور کامل به آن پرداخته و شما را با نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی آشنا کنیم. چنانچه در این باره سوالی دارید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذراید.

نحوه دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۲

کد مدرسه برای دریافت کد سوابق تحصیلی مورد نیاز است. پس از وارد شدن به سامانه دیپ کد جهت دسترسی به کد سوابق تحصیلی خود نیاز است اطلاعات خواسته شده آن که شامل تاریخ تولد، کد مقطع، کد منطقه و کد دانش‌آموزی می‌شود را در اختیار این سامانه قرار دهید. کد منطقه در سایت سنجش و کد مدرسه در بالای کارنامه‌های دریافتی شما درج خواهد شد.

از آنجایی که بسیاری از مشمولان اعمال سوابق تحصیلی با خود می‌گویند که ” کد مدرسه چیست و از کجا پیدا کنم” برای پاسخ به این سوال باید بگوییم این کد در قسمت بالای کارنامه دانش آموزی ثبت می‌شود. اما اگر به کارنامه خود دسترسی ندارید نگران نباشید، چراکه در ادامه روش‌های دیگری را نیز که برای دسترسی به این کد تعیین شده بررسی خواهیم کرد.

دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی از طریق سایت my.medu.ir

 همانطور که در موارد قبلی اشاره کرده بودیم، دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی از طریق سایت my.medu.ir نیز امکان‌پذیر است.

به صورت کلی مراحل شامل موارد زیر می‌شود:

  • در ابتدا نیاز است به سایت my.medu.ir مراجعه کنید.
  • اگر فارغ التحصیل شده‌اید گزینه والدین و سایر را بزنید و اگر در حال تحصیل پایه دوازدهم هستید بر روی گزینه دانش‌آموز کلیک کنید.
  • شماره همراه و کد امنیتی را در این مرحله وارد کنید تا رمز یکبار مصرف برای شما ارسال شود.
  • کد فعالسازی که برای شما پیامک شده را وارد کرده و وارد پرتال شخصی خود شوید و بر روی گزینه سوابق تحصیلی کلیک کنید.
  • در پایان می‌توانید اطلاعات شخصی را در صفحه خود مشاهده کنید که یکی از آن موارد کد مدرسه است.

کد مدرسه در چه مواردی نیاز است؟

???? در حال حاضر اصلی‌ترین کاربرد این کد برای دریافت کد سوابق تحصیلی می‌باشد. اما همانطور که می‌دانید سوابق تحصیلی برای تمامی داوطلبان بررسی نخواهد شد. با توجه به این موضوع می‌توان گروه‌های زیر را افراد تعیین شده برای دریافت کد مدرسه دانست که شامل موارد زیر می‌شوند:

✔ دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان پایه دوازدهم نظام جدید ( 6-3-3) که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 موفق به دریافت مدرک دیپلم خود شده‌اند. تاثیر سوابق تحصیلی برای این افراد به میزان 30 درصد و مثبت است.

✔ کلیه فارغ‌التحصیلان نظام ترمی واحدی – سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را در هریک از رشته‌های گروه نظری (ریاضی، انسانی و تجربی) از سال 84 به بعد دریافت کرده‌اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم می‌شوند که تاثیر آن در کنکور 25 درصد و مثبت است.

✔ فارغ‌التحصیلان مقطع پیش دانشگاهی که از سال 91 به بعد مدرک خود را گرفته‌اند. این افراد نیز مشمول اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به میزان 30 درصد و به صورت مثبت هستند.

 منبع: https://irantahsil.org/%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%da%a9%d8%af-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%a8%d9%82-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

راه قبولی در آزمون نمونه دولتی در نگاه اول کمی دشوار به نظر میرسد اما پس از بررسی نکات قبولی در این آزمون و همچنین بررسی موارد مهم در زمینه راهیابی به مدارس نمونه دولتی میتوان با یک برنامه ریزی خوب و استمرار در یادگیری و مطالعه به این مهم دست یافت.

برای ورود به مدارس نمونه دولتی مهم ترین مساله قبولی در آزمون نمونه دولتی است که برای بسیاری از دانش آموزان کار راحت و آسانی نمی باشد. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی مطالب مفیدی را به شما دانش آموزان عزیز ارائه نماییم.

علاوه بر ارائه توضیح در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی در رابطه با اینکه چگونه برای نمونه دولتی برنامه ریزی نماییم و به ارائه توضیح در رابطه با اینکه درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی چه درصدی می تواند باشد نیز، مطالب مفید و جامعی را به شما داوطلبان عزیز ارائه خواهیم نمود.

مشاوران ایران تحصیل در خصوص سامانه سمپاد تمامی سوالات شما دانش آموزان و اولیا گرامی را پاسخ خواهند داد و با ارائه برنامه ریزی تحصیلی مناسب شما را تا رسیدن به هدق قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی راهنمایی خواهند کرد.

قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

بسیاری از دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی می باشند، اضطراب و استرس هایی دارند که همین احساس اضطراب موجب می شود تا نتوانند به نحوه صیحح به مطالعه بپردازند و به نتیجه مطلوب دست یابند. بخشی از این نگرانی ها به انتقال نگرانی هایی مربوط می شود که والدین به فرزندان خود منتقل می نمایند و بخش دیگر در خود دانش آموزان نشات گرفته و به ترس از شکست، انتظارات دیگران از آنان و باورهای غلط در رابطه با توانایی های خود مربوط می شود.

اگر بخواهیم در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی توضیحی ارائه دهیم، باید در یک کلمه آن را خلاصه نماییم و آن هم هوشمندانه عمل کردن است. در ابتدا لازم است باورهای خود را تغییر دهید. دانش آموزی که توانسته است درصدهای لازم برای قبولی در آزمون نمونه دولتی را به دست آورد نیز، همانند شما روزی تصمیم به راهیابی به مدارس نمونه دولتی گرفته. پیدا کردن راه درست و اصولی را برای قبولی در این آزمون موضوع اصلی این مقاله است.

اگر به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سری بزنید و از پذیرفته‌‌شدگان در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی سوال کنید، آن ها به شما پاسخ خواهند داد که قبولی در این آزمون اصلا سخت نیست و فقط باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید و همچنین یک مشاور در کنار خود برای دریافت راهنمایی های لازم داشته باشید. اطلاع از بهترین منابع، نحوه تست زنی، نحوه برنامه ریزی، حداقل تراز لازم برای قبولی، از جمله مواردی است که به قبولی شما در مدارس نمونه دولتی کمک خواهد کرد.

هدف گذاری برای قبولی در آزمون نمونه دولتی

راز موفقیت در این آزمون در ابتدا هدف گذاری است. آیا می دانید مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ آیا این مدارس همان مدارسی است که شما مایل به ادامه تحصیل در آن می باشید؟ در واقع اولین گام بدست آوردن شناخت از هدف است.

برای دریافت نتیجه بهتر هدف های خود را به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید. در این مقوله هدف بلند مدت شما قطعا قبولی در آزمون نمونه دولتی است و هدف گذاری های کوتاه مدت شما میتوانند کسب نمره های مناسب در آزمون های دوره ای یا جمع بندی یک مبحث تا یک تاریخ معین باشد.

در صورتی که تصمیم خود را گرفته اید و قصد دارید در این راه قدم بگزارید پس وارد مرحله بعد خواهیم شد. در گام دوم ، باید به برنامه ریزی دقیق بپردازید. برنامه ریزی باید به نحو درست و اصولی صورت پذیرد. بطوریکه شامل زمان بندی روزانه برای مطالعه، استراحت کافی و حتی ورزش های روزانه شود.

منبع: راه قبولی در آزمون نمونه دولتی 1402 

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در سال های گذشته هریک از دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس نمونه دولتی را داشتند به سایت استان خود مراجعه می کردند و مراحل نام نویسی خود را انجام می دادند. برای مثال دانش آموزان استان گلستان می بایست به سامانه ثبت نام نمونه دولتی گلستان به آدرس اینترنتی nemooneh.goledu.ir مراجعه می کردند اما در حال حاضر ثبت نام تمامی مدارس نمونه دولتی در سراسر کشور در سایت my.medu.ir انجام می شود.

افزون بر این تمام افراد شرکت کننده در آزمون مدارس نمونه دولتی سراسر کشور برای مشاهده نتایج آزمون خود باید به سایت ذکر شده فوق مراجعه کنند. 

از این رو در این مقاله به طور کامل در خصوص تمامی مراحل مربوط به ثبت نام مدارس نمونه دولتی در گلستان و نحوه مشاهده نتایج آزمون آن توضیح خواهیم داد.

 معرفی سامانه ثبت نام نمونه دولتی گلستان

تحصیل در مدارس دولتی هدف بسیاری از دانش آموزان و اولیای آن ها است، چرا که فضای آموزشی خوب و با کیفیت، دانش آموزان را ترغیب به پیشرفت و جدیت بیشتری در درس می کند.

در حقیقت امکانات مناسب، سابقه خوب علمی معلمان، شهریه پایین و سطح آموزش بالا باعث شده است تا دانش آموزان بسیاری تمایل داشته باشند در مدارس نمونه دولتی تحصیل کنند.

در این میان، استان گلستان نیز شرایطی را فراهم آورده تا افراد علاقمند بتوانند در مدارس نمونه دولتی به تحصیل بپردازند.

همانطور که پیشتر هم گفتیم دانش آموزان استان گلستان که قصد ثبت نام در مدارس نمونه دولتی این استان را دارند باید به جای مراجعه به سامانه ثبت نام نمونه دولتی گلستان به آدرس nemooneh.goledu.ir، وارد سایت my.medu.ir شوند و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

شایان ذکر است دانش آموزان گرامی و یا اولیاء آن ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان و یا نحوه ورود به سامانه آزمون نمونه دولتی استان گلستان با همکاران ما در ایران تحصیل در تماس باشند.

زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان گلستان

زمان ثبت نام برای مدارس نمونه دولتی استان گلستان بنابر اعلام سازمان آموزش و پرورش، 15 الی 30 فروردین ماه سال 1402 است که به طور معمول این مهلت تمدید می شود تا افرادی که در مدت تعیین شده موفق به ثبت نام نشده اند، در تاریخ تمدید شده برای این کار اقدام کنند.

اما این احتمال نیز وجود دارد که تمدیدی در نظر گرفته نشود، بنابراین، توصیه می شود که حتما در تاریخ های اعلام شده به سامانه ثبت نام نمونه دولتی گلستان مراجعه و ثبت نام را انجام دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

برای ثبت نام نمونه دولتی هفتم نیز به دلیل برگزار نشدن آزمون ورودی، متقاضیان می بایست به صورت حضوری به مدارس مربوطه استان گلستان مراجعه و اطلاعات لازم را کسب نمایند.

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان گلستان پایه ششم

به دلیل ورود به نمونه دولتی بر اساس سوابق تحصیلی، شرایط پذیرش این مقطع نیز به شرح زیر می باشد:

✅ همه دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی فرد متقاضی باید دارای مقیاس ” خیلی خوب ” باشد. البته داشتن حداکثر یک ” خوب ” نیز بلامانع است.

✅ همه دروس نیمسال دوم داوطلب، بایستی مقیاس ” خیلی خوب ” را کسب کرده باشد. در این مورد نیز داشتن حداکثر یک ” خوب ” مانعی ندارد.

✅ داشتن تابعیت ایرانی

 منبع: https://b2n.ir/r96105



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت این سؤال را دارند که از زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی وزارت بهداشت 1402 در چه تاریخی می‌باشد. باید بگوییم که افراد داوطلب می‌توانند از طریق سامانه sanjeshp.ir از زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی را مطلع شوند. طبق اطلاعیه منتشر شده سایت سنجش پزشکی کشور، این آزمون در ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

آزمون دکتری تخصصی داروسازی مطابق هرسال شامل دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه می‌باشد و آن دسته از متقاضیانی که مدارک تحصیلی مورد پذیرش دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده مراحل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون را انجام داده و برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی داروسازی خود را آماده کنند. از آنجا که بسیاری نیازمند دریافت اطلاعات در مورد زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی هستند، در ادامه توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

سایت ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی 1402

 ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت طبق روال سال‌های گذشته به طور همزمان با گروه علوم پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت انجام نخواهد شد و به صورت مستقل و از طریق سایت سنجش پزشکی صورت خواهد گرفت. داوطلبان شرکت در این آزمون باید برای ثبت‌نام و دانلود دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، به سامانه sanjeshp.ir مراجعه کنند. داوطلبان باید در مهلت تعیین شده، مراحل اسم‌نویسی خود را طی نموده  و هزینه ثبت‌نام را پرداخت نمایند.

گفتنی است هزینه ثبت‌نام دکتری وزارت بهداشت و داروسازی در سال گذشته یکسان بود، اما در سال جاری هزینه ثبت‌نام دکتری تخصصی داروسازی به صورت مستقل به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. آن دسته از داوطلبانی که متوجه بروز اشتباهات در اطلاعات ثبت شده خود دارد یا مدارک آنها ناقص می‌باشد، در صورت اعلام مهلت مجدد یا تمدید زمان ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی می‌توانند از طریق سایت sanjeshp.ir برای ویرایش و تصحیح اطلاعات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

علاوه بر این افرادی که از ثبت‌نام جامانده‌اند می‌توانند فرآیند اسم‌نویسی را در این سامانه تکمیل نمایند. بسیاری از افراد این سؤال آن که زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی چه تاریخی می‌باشد که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تاریخ برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی 1402

آزمون دکتری تخصصی داروسازی هر سال یک بار برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه sanjeshp.ir از منابع آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت مطلع شده و خود را برای این آزمون سرنوشت‌ساز آماده کنند. در دو سال گذشته، آزمون دکتری تخصصی داروسازی با آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت همزمان برگزار مشود و اطلاعیه‌های مربوط به هر دو آزمون نیز از طریق سامانه sanjeshp.ir انتشار می‌یافت. اما در سال جدید آزمون دکتری تخصصی داروسازی به صورت جداگانه و مستقل برگزار می‌شود. براساس آخرین اخبار سازمان سنجش پزشکی کشور، زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی داروسازی در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ خواهد بود. چنانچه نیازمند دریافت مشاوره برای برنامه ریزی و کسب آمادگی در آزمون می‌باشید، می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید، مشاوران متعهد و مجرب ما با داشتن سال‌ها سابقه در امر مشاوره می‌توانند بهترین برنامه مطالعاتی را به شما عزیزان ارائه کنند.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7/



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان ویرایش انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۲ اعلام گردید. کلیه داوطلبانی که در ثبت نام کنکور ارشد شرکت نموده اند و در وارد نمودن کد رشته محل های دچار خطا شده اند، می‌توانند در زمان ویرایش اطلاعات ارشد سراسری، نسبت اصلاح آن اقدام نمایند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که پس از مهلت قرار داده شده، سامانه بسته خواهد شدو امکان ویرایش وجود نخواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت می‌نمایند با توجه به رتبه و تراز خود، دست به انتخاب رشته می زنند. با توجه به ظرفیت پذیرش در هر رشته و دانشگاه، نتیجه مورد نظر را دریافت می نمایند. بنابراین در صورت بروز اشتباه در وارد نمودن کد رشته ها، نیازمند ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه ویرایش و مراحل و نکات مهم آن را بیشتر بررسی کنیم.

ویرایش انتخاب رشته سراسری 

اصلاح انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری همانند سال‌های گذشته به‌صورت الکترونیکی خواهد بود. لذا داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش و آموزش کشور، نسبت به تصحیح کد رشته محل های انتخابی می توانند اقدام نمایند. لینکی پس از انتخاب رشته کارشناشی ارشد سراسری در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد که با توجه به آن ، می‌توانند به صفحه ویرایش هدایت شوند.

انتخاب رشته در تمامی مقاطع ، خصوصاً مقطع کارشناسی ارشد، حساسیت‌های بالایی را خواهد داشت. چنانچه اشتباهاً یکی از این کدها را وارد نموده باشید ، ممکن است در اولویت‌های شما قرار گیرد و به همین دلیل این امر موجب می‌شود تا از پذیرش در رشته مورد نظر خود فاصله بگیرید. به همین دلیل امکان اصلاح انتخاب رشته ارشد سراسری برای تمامی داوطلبان مد نظر قرار داده شده است.

زمان ویرایش انتخاب رشته سراسری ۱۴۰۲

هنرساله هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد، امکان ویراش موارد انتخاب شده نیز وجود دارد. ویرایش به این منظور ایجاد شده است که داوطلبان بتوانند انتخاب های خود را بازبینی کرده و نسبت به جابه جایی آن ها اقدام نمایند.

البته علاوه بر جا به جایی انتخاب ها، امکان های دیگری نیز وجود دارد که شامل، حذف انتخاب ها و یا اضافه و حذف کد رشته ها می شود. طبق آخرین اخبار در دسترس زمان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دهه دوم خرداد ماه می باشد.

نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری 

 متقاضیان می توانند از طریق سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد نسبت به ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود اقدام نمایند. نحوه ویرایش به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

  1. با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. از طریق شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

در مرحله بعد چنانچه اطلاعات وارد شده توسط کاربر صحیح باشد، میز کار داوطلب نمایش داده می شود و از آنجا می تواند وارد گزینه ویرایش انتخاب رشته شود و به اصلاح موارد مورد نظر خود بپردازد.

در ادامه به منظور سهولت شما عزیزان راهنمای تصویری موارد ذکر شده را قرار داده ایم. با ایران تحصیل همراه باشید.

راهنمای تصویری ویرایش انتخاب رشته سراسری 

در این قسمت همراه ما باشید تا یک راهنمای تصویری جهت آشنایی با نحوه ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد ارائه دهیم.

ابتدا قبل از بررسی مراحل ویرایش یک سری نکات را لازم است بدانید که بررسی خواهیم کرد.

اولین نکته مربوط به آماده کردن لیست رشته های انتخاب می باشد. در واقع شما باید مواردی را که برای تان در اولویت قرار دارد، تعیین کنید. زیرا تعداد انتخاب های تان محدود است.

در ادامه مراحل را بررسی خواهیم کرد.

اولین کاری که باید انجام دهید، وارد شدن به سایت سازمان سنجش و انتخاب قسمت کارشناسی ارشد از سمت راست صفحه می باشد.

عداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

شاید این موضوع برای بسیاری از داوطلبان سوال برانگیز باشد که تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 به چه صورت است. در این خصوص باید به شما بگوییم که تعداد دفعات ویرایش به اندازه محدود می باشد و شما نمی توانید هر تعدادی که می خواهید ویرایش را انجام دهید. در سال های گذشته داوطلبان می توانستند 5 بار برای ویرایش اقدام نمایند. برای سال جاری هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست اما به احتمال زیاد بین 3 الی 5 بار می توانید برای ویرایش اقدام کنید.

 

موارد قابل ویرایش در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

هنگام شروع ویرایش رشته ها در انتخاب رشته، می توانید موارد متعددی را ویرایش کنید.

به طور مثال امکان تغییر و یا اصلاح و جا به جایی کد رشته ها وجود دارد.

به علاوه افرادی که معدل مدرک کارشناسی خود را به اشتباه وارد سیستم کرده اند، می توانند در این بازه زمانی برای تغییر و اصلاح آن اقدام کنند.

به علاوه افرادی که علاقه مندی های خود را نسبت به دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی اعلام نکرده اند، می توانند آن را اعلام نمایند.

 منبع: https://b2n.ir/n01845



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1402 | نظرات ()