نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > تیزهوشان و نمونه دولتی > چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم؟

 

چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم ؟ برای موفقیت در آزمون نمونه دولتی ابتدا باید بر راه های قبولی در این آزمون تسلط یابید. بهترین روش مطالعه برای آزمون نمونه دولتی چیست؟ روش های تست زنی نمونه دولتی چیست ؟ در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا در رابطه با اینکه چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم و چگونه می توانیم بر این آزمون تسلط یابیم؟ مطالب مفیدی را به شما داوطلبان عزیز ارائه نماییم.

 

 

چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم ؟

 

اکثر دانش آموزانی که نسبت به ثبت نام مدارس نمونه دولتی 98-99 اقدام می نمایند، این سوال را دارند که چگونه می توانند در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شوند؟ دیگران چه روش هایی را امتحان و همچنین طی نموده اند که توانسته اند موفقیت لازم را به دست آورند؟ آیا من نیز می توانم در این آزمون موفقیت لازم را به دست آورم؟ در ادامه راه هایی را برای قبولی در این آزمون به شما داوطلبان عزیز ارائه خواهیم نمود تا بتوانید موفقیت و تراز لازم را کسب نمایید.

 

از منابع کمک آموزشی آگاه باشید

 

منابع آزمون نمونه دولتی نهم 98-99 که در سامانه ثبت نام آزمون نمونه دولتی موجود می باشد، تنها منحصر به منابع دروس اصلی می باشد و به همین دلیل نمی تواند کمک زیادی به شما نماید. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که منابع کمک آموزشی در این دروس نقش و اهمیت ویژه ای برای افزایش دانش و همچنین سرعت عمل شما در آزمون خواهد داشت.

 

بر کسی پوشیده نیست که انتخاب و بکار گیری یک روش اصولی برای مطالعه می تواند میزان بهره وری از مطالعه را تا حد زیادی بالا برده ، احتمال موفقیت را افزایش دهد.
اغلب دانش آموزان و داوطلبان آزمون تیزهوشان ونمونه دولتی از من این سوال را می پرسند که “چگونه درس بخوانیم تا مطالب را بهتر در ذهن سازماندهی کنیم؟
برای دستیابی به نتیجه دلخواه در امتحانات مذکور حتما در زمان درس خواندن ، به این نکات توجه نمایید.

1-در فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته مطالعه داشته باشید

تحقیقات علمی بیانگر این واقعیت است که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمانهای طولانی عمل می کند. حتما پس از هر مرتبه درس خواندن به خودتان استراحت دهید. از آنجا که مغز به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو نیازمند زمان می باشد ، روش مذکور کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت، مغز را برای جذب مطالب آموخته شده آماده می سازد ، در حالی که درس خواندن برای مدت طولانی علاوه بر کسالت آور بودن ، باعث خستگی ، استرس و گیج شدن می شود که در نهایت به کاهش قدرت یادگیری می انجامد.

2-وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید

وقتی خسته ، عصبانی ، حواس پرت و شتاب زده هستید به هیچ وجه درس نخوانید. مغز انسان در حال آرامش مانند یک اسفنج ، اطلاعات را جذب می کند. بر عکس زمانی که استرس دارید ، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در چنین حالتی ذهن شما اطلاعات جدید را دفع می کند. بنابراین درس خواندن در زمانی که فکر شما مشغول است چیزی جز اتلاف وقت نیست.

3-درس داده شده در هر روز را در همان روز مرور کنید

چنانچه مطلب جدیدی یاد گرفتید، سعی کنید حتما در همان روز مطالعه کرده و نکات مهمش را دوره کنید. چون با گذشت زمان برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. حتی اگر وقت کافی ندارید، یک مرور سریع هم می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

4-محیط مناسبی را برای درس خواندنتان فراهم نمایید

فراهم کردن یک محیط مناسب که شما در آن آرامش دارید و باعث حواس پرتی نمی شود بسیار حائز اهمیت است. برای مثال اگر در سکوت راحت تر هستید ، سعی کنید در محیطی بدون سر و صدا به درس خواندن بپردازید.

5-مطالب را از کل به جزء بخوانید

هنگام درس خواندن ابتدا یک درک کلی از مطالب پیدا کنید ، سپس وارد جزئیات شوید .ممکن است ندانید که از کل به جزء رسیدن ، روشی بسیار موثر در امر یادگیری در تمامی سنین است.

6-مغز انسان نیز دچار خستگی می شود

چگونه درس بخوانیم تا دچار فراموشی نشویم؟ کاملا طبیعی است که گاهی اوقات در اثر خستگی مغزتان، مطالب را فراموش کنید و این امر اصلا به این معنی نیست که شما حافظه ضعیفی دارید. پس به جای عصبانی شدن، سعی کنید این حالت را پیش بینی نمایید. مغز انسان لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند. پس با قرار گرفتن مطالب جدید در لایه های بالاتر، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده و مانند قبل قابل دسترسی نخواهند بود. به همین دلیل فراخوانی مطالب قدیمی تر سخت تر خواهد بود. با مرور کردن دوره ای مطالب به راحتی می توان از پس این مشکل برآمد.

7-با برنامه ریزی درس بخوانید

داشتن یک برنامه برای مطالعه می تواند رسیدن به موفقیت را تضمین نماید.سعی کنید حتما برنامه شما تمامی دروس را شامل شود و برای دروسی که در آزمون تیزهوشان از اهمیت بیشتری برخوردارند (همانند ریاضی،استعداد تحلیلی و علوم) وقت بیشتری بگذارید.
حتما از یک دفتر برنامه ریزی استفاده نمایید که در انتهای هر هفته بتوانید آنالیز کنید که برای هر درس چند ساعت وقت گذاشته اید.

و در نهایت هرگز این مورد را فراموش نکنید که ناامیدی دشمن یادگیری است. بسیاری از دانش آموزان زمانی که در حال مطالعه هستند، وقتی با سوالی پیچیده و دشوار مواجه می شوند، اعتماد به نفس خود را از دست داده و مدام به خود تلقین می کنند که “من توانایی قبولی در آزمون تیزهوشان را ندارم” همین امر باعث می شود علاوه بر اینکه اعتماد به نفس خود را از دست بدهند، دیگر قادر به تمرکز هنگام مطالعه نباشند. همیشه امیدوار باشید و اگر با سوال سختی مواجه شدید، بهاین فکر کنید که این سوال به احتمال قوی برای رقبای شما نیز مشکل است.

 

ویژگی مدارس تیزهوشان

- مدارس تیزهوشان ازمدارس عادی و حتی نمونه خصوصیت های بهتری دارند

- استفاده از معلمان نمونه و با سابقه

- مجهز بودن به وسایل ازمایشگاهی برای یادگیری بهتر دروس

 

                                                                                                            ]

   

یکی از اشتباهات اکثر دانش آموزان این است که هر روز که به خانه می‌آیند بجای آنکه تکالیف درسی مربوط به همان روز را انجام دهند و مطالب تدریس شده در آن روز را در بعد از ظهر همان روز مطالعه کنند و زمان کمی را نیز برای یادآوری دروس فردا صرف کنند، تمام وقت  بعد از ظهر را  صرف  دروس  و  مسائل عقب  افتاده  دیروز، پریروز و روزهای قبل

می کنند و یادگیری دروس امروز را به فردا و پس فردا و روز جمعه موکول می کنند. بنابراین دانش آموز همیشه از درس ها عقب می‌ماند و هیچگاه همگام با معلم و کلاس درس نمی‌باشد.

دانش آموزان عزیز بدلیل همین روش غلط درس خواندن و عقب بودن از کلاس درس یک نفرت و انزجاری از درس خواندن در دل خود دارند و همین امر سبب می‌شود که کم‌کم از کتب درسی دوری کرده و با سرگرم نمودن خود به اموری دیگر وقت گرانبهای خود را از دست می دهند .

مطالب درسی چون آهن رباست، هرچه بیشتر به آن نزدیک شوید شما را با نیروی مغناطیسی بیشتر بسوی خود جذب و به خود علا‌قمند می‌کند. هرچه از مطالب درسی دوری کنید و سعی در یادگیری آنها نکنید از آن متنفر خواهید شد.

 

Source: چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه > رشته های دانشگاه آزاد > لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی ترم مهر 99 مشخص گردید ، پیرو آخرین اطلاعیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همانند سنوات گذشته کلیه رشته های دانشگاهی کشور در 5 زیر گروه اصلی ریاضی – تجربی – انسانی – هنر و زبان به صورت بدون کنکور با سوابق تحصیلی پذیرش خواهند داشت.

به اطلاع متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد می رسانیم پذیرش در لیست رشته های دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته پذیرش خواهد شد و هر یک از این مقاطع دانشجو دارای مدرک تحصیلی و شرایط متناسب به خود را جذب خواهد کرد.

 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کارشناسی

دانشگاه آزاد اسلامی در دو مقطع کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته اقدام به جذب دانشجویان خود می نماید. رشته های موجود در هر ترم مهر و بهمن متقاوت می باشد و این موضوع نیز همانطور که ذکر گردید، با توجه به واحد دانشگاهی متفاوت خواهد بود.

 

 

سوالات متداول

 

1- لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 99 را چه زمانی می توان دریافت کرد ؟

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه ازاد را همزمان با شروع ثبت نام می توانید دریافت کنید که در این مقاله توضیحات مربوط به زمان ارائه داده ایم .

 

2- چگونه می توان لیست رشته های بدون کنکور آزاد 99 را دریافت کرد ؟

چگونه می توان لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد را به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد می توان دریافت کرد که لینک دانلود لیست رشته های مربوط به هر مقطع در این مقاله قرار داده می شود .

 

3- آیا لیست رشته های همه مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون دانشگاه ازاد 99 همزمان نتشر می شود ؟

رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 99 همزمان با شروع ثبت نام در دفترچه های مجزا منتشر می شود که ممکن است زمان انتشار هر مقطع تفاوت داشته باشد که پس از اعلام زمان دقیق انتشار لیست رشته این مقاله به روزرسانی می شود .

 

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

مهم ترین رشته های بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد شامل : کاردانی فنی برق ،  کاردانی فنی عمران ،  کاردانی مخابرات و ... در گروه ریاضی ، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی ، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی ، کاردانی تکنولوژی مواد غذایی و ... در گروه تجربی و کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی ، کاردانی مدیریت بازرگانی ، کاردانی دینی و عربی و ... در گروه انسانی هستن . البته با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹​ می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

 

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

تو این بخش به معرفی مهم ترین رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد رو گفتیم که شامل : مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی هسته ای و ... در گروه ریاضی ، میکروبیولوژی ، گیاه پزشکی ، زیست فناوری و ... در گروه تجربی و حقوق ، روانشناسی ، مدیریت کسب و کارهای کوچک و ... در گروه انسانی هستن .  البته با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 99 می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

Source: رشته های بدون آزمون آزاد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > کنکور ریاضی > لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

 

لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز از جمله موارد مهمی است که هر فرد مایل به شرکت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها در رشته ریاضی ملزم به اطلاع از آن است. بعلاوه، این قبیل از افراد باید از آخرین رتبه قبولی رشته های ریاضی نیز اطلاع حاصل کنند.

 

اهمیت اطلاع از لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز البته آخرین رتبه قبولی رشته های ریاضی از این روست که هر فرد باید بداند که برای قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر خود چه رتبه ای را باید کسب کند. با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها در این نوشته لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز را خدمت شما ذکر می کنیم.

  

چرا باید از لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز اطلاع پیدا کنم؟

حتماً به عنوان یک داوطلب کنکور به دنبال اطلاع از این موضوع هستید که چرا باید از لیست رشته های ریاضی با رتبه مطلع شوید؟ البته منظور آخرین رتبه قبولی رشته های ریاضی است.

ببینید دوستان زمانی که شما قصد شرکت در آزمون ریاضی و انتخاب یکی از رشته های این گروه آزمایشی را دارید لزوماً باید از این موضوع مطلع باشید که برای قبولی در فلان دانشگاه مورد نظرتان مثلاً دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق چه رتبه ای را باید کسب کنید.

اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته های ریاضی با بررسی کارنامه افراد قبول شده در کنکورهای گذشته علی الخصوص کنکور سال گذشته حاصل می شود.

بهترین رشته های پردرآمد ریاضی 99

بهترین رشته های پردرآمد ریاضی ، که به دلیل پردرآمد بودن از رشته های پرطرفدار رشته ریاضی می باشد، رقابت بر سر قبولی در رشته هایی نظیر مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و… که در این مقاله به توضیح کامل آن می پردازیم، بسیار بالا می باشد. برخی افراد بر این باور هستند که رشته هایی نظیر آنچه ذکر شد، دیگر اشباع شده و درآمد بالایی نخواهند داشت، ولی حقیقت این است که اگر به عنوان یک فرد عادی در هر رشته و شغلی فعالیت نمایید، احتمالا درآمد بالایی نخواهید داشت ولی اگر با علاقه ، خلاقیت و به روزرسانی اطلاعات خود به کسب درآمد بپردازید قطعا در رشته هایی که به ظاهر اشباع شده است درآمد بسیار بالایی کسب خواهید نمود.یکی از رشته های پرطرفدار که در لیست پردرآمدترین رشته های ریاضی می باشد ، رشته مهندسی کامپیوتر است که بسته به دانش عملی که کسب می نمایید رشته بسیار عالی برای کسب درآمد بالا خواهد بود. در رابطه با رشته مهندسی مکانیک باید بگوییم که میزان حقوق و دستمزد مهندس مکانیک برای کارمندان شرکت های کوچک مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین خواهد شد و برای افراد خلاق و منعطف در این رشته محدودیتی در کسب درآمد بالا وجود نخواهد داشت. در زیر لیست رشته های پرطرفدار و پردرآمد رشته های کنکور ریاضی را ملاحظه می نمایید.

 

1- لیست رشته های کنکور ریاضی در چه سایتی منتشر می شود؟

در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که البته در این مقاله لیست رشته محل های مذکور قرار گرفته شده است .

 

2- هر داوطلب مجار به انتخاب چند کد رشته محل می باشد ؟

هر داوطلب می تواند انتخاب های خود را در حداکثر 150 کد رشته محل اولویت بندی نماید که توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است .  

 

 

3- لیست رشته های بدون کنکور ریاضی در دفترچه انتخاب رشته ریاضی منتشر می شود ؟    

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی به صورت جداگانه در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری منتشر می شود که در این مقاله توضیحات تکمیلی ارائه شده است .  

 

Source: لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > سامانه پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد سال 99-140

 

چنانچه به هنگام دریافت نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شما متوجه عدم موافقت با درخواست خود شدید، می توانید از قسمت پیگیری نقل و انتقال دانشگاه آزاد از نتایج آن آگاه شوید. جواب انتقالی دانشگاه آزاد به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه مورد نظر ارائه می گردد. برای پیگیری مهمانی دانشگاه آزاد می توانید به صورت الکترونیک اقدام نمایید. در ادامه در رابطه با نحوه پیگیری نقل و انتقال دانشگاه آزاد مطالبی را به شما ارائه خواهیم نمود.

 

نحوه ی پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

خبر خوب برای دانشجویانی که در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ثبت نام نموده‌اند. جهت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. دانشگاه آزاد جهت رفاه حال دانشجویان خود، گزینه‌های متعددی را برای پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در نظر گرفته است. 

دانشگاه آزاد اسلامی برای سهولت در مراجعه و کاهش مراجعات به سازمان مرکزی جهت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد و همچنین جهت بالا بردن رضایت ارباب رجویان خود، سامانه پاسخگویی را تدارک دیده است. یکی از خدماتی که دانشگاه آزاد به منظور پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در نظر گرفته است،ارائه شماره تماس نقل و انتقالات دانشگاه آزاد می‌باشد.

داوطلبینی که شرایط عمومی و اختصاصی  آیین‌نامه نقل و انتقال را دارا می باشند و همچنین ثبت نام آن‌ها به صورت کامل صورت گرفته است، می‌توانند در این مرحله نقل و انتقال خود را پیگیری نمایند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای شما مطالبی را ارائه دهیم. ابتدا مختصر توضیحی در مورد برخی از شرایط نقل و انتقال خدمت شما ارائه می‌دهیم.

 

نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 99

به منظور ثبت درخواست خود مبنی بر انتقال به سایر واحدهای دانشگاه آزاد ، می بایست ابتدا به سامانه monada.iau.ir مراجعه کرده و مطابق با راهنمای موجود در ادامه مقاله ، به تکمیل مراحل لازم بپردازید.

  • پس از ورود به سامانه منادا به نشانی monada.iau.ir ، در صفحه اول شرایط عمومی و تعهدات مرتبط با درخواست نقل و انتقال قابل مشاهده است. مطابق آن چه در تصویر زیر مشاهده می نمایید به دانشجوی متقاضی نقل و انتقالات پیشنهاد می شود به اطلاعات درج شده در سایت توجه کند و با آگاهی کامل نسبت به تایید و رفتن به مرحله بعدی اقدام نماید. پس از مطالعه مندرجات این صفحه ، تیک عبارت “تمام مطالب فوق را مطالعه و تایید می نمایم” را فعال نموده و کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 98

شرایط مورد نیاز جهت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه منادا و در آیین نامه مربوطه به شرح زیر می باشد.

  • دانشجویان ملزم به تحصیل به مدت یک ترم در دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند ( دانشگاه مبدا ) می باشند.
  • دانشجویان نباید از نظر آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.
  • نقل و انتقالات دانشگاه آزاد منحصرا برای دانشجویانی امکان پذیر است که از طریق کنکور و انتخاب رشته وارد دانشگاه شده اند.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل در واحدهای خودگردان می باشند ، فقط مجاز به انتقالی به واحدهای خودگردان هستند.
  • دانشجویان متقاضی میهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد ، ملزم هستند درخواست خود را برای دانشگاه هایی ثبت کنند که رشته و گرایش آن ها را داشته باشند.
  • دانشجویان ترم آخر ، مجاز به ثبت درخواست انتقالی در سایت نمی باشند.
  • علاوه برا اخذ مجوز میهمانی و یا انتقالی دانشجویان ، موافقت واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد جهت پذیرش دانشجویان الزامی است.
  • امکان ثبت درخواست انتقالی برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار امکان پذیر است.
  • امکان انتقال دانشجویان واحدهای الکترونیکی به سایر دانشگاه ها وجود نخواهد داشت.
  • انتقال و میهمانی دانشجویان خارج از کشور برای دانشگاه های داخل کشور میسر نمی باشد.
  • دانشجویان دوره های پژوهش محور مجاز به نقل و انتقال و میهمانی نمی باشند.
  • امکان انتقال دانشجویان به واحدهای دانشگاهی که در آن عضو کارکنان یا هیئت علمی می باشند ، وجود نخواهد داشت.
  • درخواست نقل و انتقال دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

Source: نتایج انتقالی دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد 

شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد 97 – 98

سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، در سال دو بار برای دانشجویان متقاضی نقل و انتقال باز می‌باشد. دانشجویانی که شرایط نقل و انتقال را دارا باشند، می‌توانند درخواست خود را به صورت اینترنتی در سایت monada.iau.ac.ir ثبت نمایند. دانشجویانی که به دلایل مختلف مایل به تغییر واحد دانشگاهی خود می‌باشند، از فرصت نقل و انتقال دانشگاه آزاد که در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می‌گیرد، می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند. قبل از ثبت نام ، لازم است از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد مطلع شوید و با توجه به مدراک مورد نیاز و شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد نیز، یکی از سوالاتی است که دانشجویان  متقاضی انتقالی از مشاورین ما دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد و نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد برای شما سخن بگوییم.

 

نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد

همان‌طور که خدمتتان عرض کردیم دانشگاه آزاد در سال، 2 بار سامانه نقل و انتقالات را برای دانشجویان متقاضی باز می‌کند. دانشجویانی که شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را دارا می‌باشند، می‌توانند از طریق سامانه منادا جهت ثبت نام اقدام نمایند. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که، هر گونه درخواست نقل و انتقالی که در هر سامانه و یا سایتی غیر از سامانه منادا صورت گیرد، پیگیری نخواهد شد. ثبت نام به صورت اینترنتی انجام خواهد گرفت و به درخواست‌های حضوری پاسخ داده نخواهد شد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که درخواست خود را تنها در زمان مقرر ثبت نمایند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نمایند همچنین قبل از ثبت نام در سامانه azmoon.org از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به طور کامل اطلاع یابند.

 

شرایط عمومی ثبت درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تنها در صورت داشتن شرایط عمومی زیر می توانند براي میهمانی و یا انتقال درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند . لازم به یادآوري است دانشجوي متقاضی انتقال یا میهمانی مسئول صحت اطلاعات و مدارکی که در سامانه بارگذاری نموده می باشد و در صورت عدم صحت اطلاعات مدارک ارائه شده در هر مرحله از فرآیند رسیدگی ، درخواست دانشجو کان لم یکن تلقی خواهد شد و ضرر و زیان مالی ناشی از آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود .


نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه
دانشجوی متقاضی حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت نام نموده باشد . ( به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش )

انتقال صرفاً براي پذیرفته شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان پذیر است .
انتقال و میهمانی دانشجویان دوره های خودگردان فقط به واحدهاي مجري دوره های خودگردان امکان پذیر است .
 انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی در واحد مقصد امکان پذیر است .
انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیل ممنوع است .
 در صورت داشتن مجوز میهمانی اخذ پایان نامه تنها با موافقت واحدهاي مبدأ و مقصد امکان پذیر است .
انتقال و میهمانی در مقطع دکتری تخصصی به غیر از مواد 2-1 و 2-2 و 10 و 12 شیوه نامه ممنوع است .
انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی به غیر از ماده 12 شیوه نامه ممنوع می باشد .
انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوري بودن تحصیل ) به سایر واحدها ممنوع می باشد .
انتقال و میهمانی از واحدهای بین الملل تنها به واحدهاي بین المللی امکان پذیر است .
انتقال و میهمانی از واحدهای برون مرزی به سایر واحدهاي دانشگاهی در داخل کشور ممنوع است .
انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع می باشد .
انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت ممنوع می باشد .
 درخواست نقل وانتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی می باشد .

شرایط اختصاصی ثبت درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد

 ماده 1 : ضوابط انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج و متارکه:
-1-1 به منظور ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه دانشجوئی درصورتی که دانشجو پس از انتخاب رشته محل، ازدواج دائم کرده با ارائه مدارك لازم، انتقال یا میهمانی وي به هریک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است.
-2-1 انتقال یا میهمانی دانشجویان متأهل زن که پس از انتخاب رشته محل متارکه نموده اند با ارائه مدارك لازم به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است.
-3-1 میهمانی دانشجویان زن تا پایان سال اول شیردهی امکان پذیر است.

 ماده 2: ضوابط انتقال یا میهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران
به منظور ارج نهادن به مقام والاي خانواده شاهد و ایثارگران و طبق ماده 62 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقال یا میهمانی دانشجویان مذکور به شرط پذیرش با آزمون به شرح ذیل امکان پذیر است.
-1-2 انتقال آزادگان، اسرا، جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارك لازم به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است.
-2-2 انتقال یا میهمانی دانشجویان آزادگان، اسرا، جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد پس از ثبت نام در واحد مبدأ با ارائه مدارك لازم به هر یک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است.
-3-2 میهمانی جانبازان 10 % درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و رزمندگان داراي حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 67/7/24 با ارائه مدارك لازم به هریک از واحدهاي دانشگاهی امکان پذیر است .

Source: شرایط انتقالی دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > پذیرش بدون کنکور > پذیرش بدون کنکور پرستاری > ثبت نام رشته ی پرستاری بدون کنکور 99

 

ثبت نام پرستاری بدون کنکور سال 99 آغاز شد ، پیرو اطلاعیه وزارت بهداشت مبنی بر کمبود نیروی انسانی در کادر پرستاری و دیگر رشته های پیراپزشکی کشور ثبت نام رشته پرستاری بدون آزمون – مامایی – بهداشت محیط – بهداشت دهان و دندان و… سازمان سنجش آموزش کشور موظف به تامین نیروی انسانی این بخش از طریق پذیرش بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی و معدل متقاضیان شد.

پرستاری بدون کنکور از رویا تا واقعیت!

پرستاری بدون کنکور برای بار اول سال 1395 از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری از بخش پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان انجام پذیرفت که متقاضیان این رشته و دیگر رشته های پیراپزشکی در سال 95 با شرایط ویژه در این رشته ها پذیرفته شده و وارد این حرفه ها شدند در سال های 97 و 98 با توجه به عدم انتشار دفترچه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی از جانب سازمان سنجش تعداد زیادی از داوطلبان پرستاری بدون آزمون از پذیرش در این رشته جا ماندند که امسال می توانند اقدام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور پرستاری 99 به صورت اینترنتی انجام می گیرد ضمنا کلیه متقاضیان محترم می توانند جهت تکمیل روند ثبت نام بدون کنکور پرستاری و اطلاع از لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با شماره های مرکز ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی تماس حاصل نموده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

 

شرایط تحصیل بدون کنکور رشته پرستاری دانشگاه های سراسری

داوطلبانی که قصد ثبت نام و تحصیل بدون آزمون در رشته پرستاری یا هر یک از رشته های پیراپزشکی ارائه شده را دارند باید از شرایطی که برای آن ها در نظر گرفته می شود نیز مطلع باشند.

شرایط عمومی

  • دارندگان مدرک دیپلم رشته تجربی نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم ، مجاز به انتخاب رشته های بدون آزمون پیراپزشکی دانشگاه های سراسری می باشند. (نوع دیپلم متقاضیان ممکن است در دوره های مختلف متفاوت بوده و صرفا ویژه دانش آموختگان گروه آزمایشی علوم تجربی نباشد.)
  • علاقه مندان به ثبت نام و تحصیل در رشته پرستاری به صورت بدون آزمون ، باید از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار باشد.
  • برای داوطلبان آقا ، از لحاظ خدمت سربازی نباید مشکلی وجود داشته باشد.
  • قبولی در جلسه مصاحبه

با توجه به حجم بالای تقاضا برای رشته های پیراپزشکی بدون کنکور ، نتایجی که ابتدا منتشر می شود ، چند برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده است. زیرا اسامی که در ابتدا اعلام می شوند باید در یک جلسه مصاحبه شرکت کنند و از میان آن ها ، داوطلبانی که مورد تایید قرار گیرند و شرایط لازم جهت تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور را داشته باشند ، به عنوان پذیرفته شدگان نهایی انتخاب می گردند.

شرایط اختصاصی

  • داوطلبانی که قصد تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری را دارند باید هنگام ثبت نام کنکور سراسری حداکثر 25 سال داشته باشند. (برای آقایان با 2 سال خدمت سربازی شان محاسبه می گردد ، یعنی 27 سال.)
  • در برخی از دوره ها شرط معدل در نظر گرفته می شود که در این صورت معدل متقاضیان باید15 به بالا باشد.
  • در برخی از دوره ها شرط بومی پذیری نیز مطرح است. به این صورت که بومیان هر استان برای پذیرش در دانشگاه استان محل سکونت خود شانس بیشتری نسبت به سایر داوطلبان دارند.
  • پذیرفته شدگان رشته های پیراپزشکی بدون کنکور معمولا باید 3 برابر طول مدت تحصیل خود ، دوره تعهد خدمت را سپری کنند. (در طی این دوره از تمامی حقوق و مزایا برخوردارند.)
  • آن دسته از افرادی که دانشجو هستند و یا جزو فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر می باشند ، مجاز به ثبت نام و شرکت در دوره های بدون آزمون رشته پرستاری نیستند.

سوالات متداول

1- آیا می توان بدون شرکت در کنکور ، به تحصیل در رشته پرستاری پرداخت؟

بله ، اما در صورتی که رشته پرستاری جزو رشته های ارائه شده بدون کنکور پیراپزشکی دانشگاه های سراسری باشد.

2- کدام یک از واحدهای دانشگاه آزاد ، رشته پرستاری بدون کنکور را ارائه می دهند؟

رشته پرستاری و به طور کلی رشته های پیراپزشکی که به صورت بدون آزمون ارائه می شوند متعلق به دانشگاه های سراسری هستند که ملزم به شرکت در آزمون سراسری است. تا کنون مشاهده نشده است که دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون دانشجوی پرستاری جذب کند.

3- معدل بالا تاثیری در پذیرش بدون کنکور رشته پرستاری دارد؟

در برخی از دوره ها ممکن است شرط معدل برای پذیرش داوطلبان در دوره بدون آزمون مقطع کاردانی رشته پرستاری در نظر گرفته شود که 15 به بالا است ، اما جزو شرایط ثابت و قطعی محسوب نمی شود.

Source: ثبت نام پرستاری بدون کنکور

 



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > بدون کنکور ارشد > ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

 

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 در جلسه هیئت مدیره سازمان سنجش آموزش کشور به تصویب رسید. پیرو آخرین اطلاعیه تمامی متقاضیان محترم ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند برای ثبت نام در پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 

 

اقدامات لازم را انجام دهند. باید عرض کنیم که داشتن شرایط ارشد بدون کنکور آزاد برای داوطلبان و متقاضیان شرکت در این دوره الزامی به نظر می رسد. در این نوشته، کلیه اطلاعات مورد نیاز شما را در رابطه با ثبت نام در ارشد بدون کنکور آزاد در اختیار شما قرار می دهیم. 

 

اطلاعیه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد در رشته‌های مختلف و در دانشگاه‌های متفاوت بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌پذیرد.

پذیرش داوطلبان متقاضی ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آن‌هاست و این نوع ثبت نام مختص به داوطلبانی است که از سهمیه استعداد درخشان برخوردار باشند.

چگونگی ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد و زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد با زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد سراسری متفاوت است و داوطلبان دارای سهمیه استعداد درخشان، بر اساس قوانین و ضوابط می‌توانند در سایت دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند.

شایان ذکر است که ثبت نام منحصراً از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد پذیرفت و به مراجعات حضوری مگر در رابطه با قوانین تعیین شده برای ثبت نام، پاسخی داده نمی شود.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

با توجه به این که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ ، مختص استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان برتر مقطع کارشناسی می باشد ، ضوابطی برای پذیرش این دسته از داوطلبان در نظر گرفته شده و تحت عنوان شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . در این قسمت به برخی از این شرایط می پردازیم .
 

1 – حداقل معدل لازم برای واجدین شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای رشته های علوم انسانی 17 و برای رشته های غیر علوم انسانی 16 می باشد که بر اساس ظرفیت 10 درصدی هر یک از رشته محل های انتخابی گزینش خواهند شد .
2 – پذیرش فارغ التحصیلان واجد شرایط در هر سال تحصیلی تنها برای یک بار و فقط در همان سال امکان پذیر است .
3 – رشته محل های انتخابی داوطلبان می بایست هم نام و متناجس با رشته تحصیلی کارشناسی آن ها باشد .
4 – تعداد نیمسال های تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته از 8 سال بیش تر نشود .
5 – تعداد نیمسال های تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته از 4 سال بیش تر نشود .
( ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند )
6 – دانشجویانی که طول مدت تحصیل شان به دلایلی خارج از اختیارات خود ( بیماری ، ماموریت والدین یا همسر ، ازدواج ، طلاق ، زایمان ) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور شود در صورت تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند .
7 – فارغ التحصیلان برخی رشته های کارشناسی ناپیوسته که بر اساس سر فصل مصوب ، طول مدت تحصیل شان حداقل 5 نیمسال تعریف شده باشد می توانند از مزایای این آیین نامه برخوردار شوند .
8 – دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند ، شامل پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نمی شوند .
9 – امتیاز پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز و واجد شرایط این دانشگاه بوده و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها مجاز به ثبت نام نمی باشند .
10 – متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد باید رشته ای متجانس و هم نام با رشته فارغ التحصیلی کارشناسی خود را انتخاب نمایند .

 

سوالات متداول

 

1- آیا فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه های دولتی هم می توانند برای پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند ؟

خیر ، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مختص فارغ التحصیلان کارشناسی این دانشگاه است که جزئیات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ذکر شده است . 

 

2- آیا برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید هزینه ای پرداخت کرد ؟

بله ، هزینه این مرحله برابر با هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است که در متن مقاله به آن اشاره شده است . 

 

3- آیا متقاضیان پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد باید در مدت زمان مشخصی از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند ؟

بله ، مدت زمان فارغ التحصیلی این داوطلبان نباید از 8 نیمسال بیش تر شود بجز موارد خاصی که در متن مقاله به آن اشاره شده است . 

Source: ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > آزمون نظام مهندسی > inbr.ir – سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99

 

سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 – www.inbr.ir

آزمون نظام مهندسی 98 مهم ترین رویداد سال 98 برای مهندسین و دانشجویان رشته های فنی مهندسی می باشد که پیرو اطلاعیه سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 98 www.inbr.ir جزئیات مهمی از این آزمون مطرح خواهیم کرد.

inbr.ir سامانه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی است که از جانب سازمان نظام مهندسی کشور در اختیار تمامی متقاضیان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ساختمان قرار گرفته است شایان ذکر است همان طور که مستحضر هستید مراحل اولیه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ساختمان چند سالی است صرفا به صورت اینترنتی از درگاه معرفی شده سازمان نظام مهندسی کشور به نشانی www inbr.ir انجام می پذیرد لذا هر گونه مراجعه حضوری متقاضیان محترم به این سازمان بی پاسخ خواهد بود.

مون نظام مهندسی عمران 99 – inbr.ir

شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران 99 مستلزم داشتن شرایط عمومی شرکت در آزمون های رسمی جمهوری اسلامی ایران می باشد پس از آن باید بگوییم اگر داوطلب قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران را با مدرک کارشناسی داشته باشد می بایست حداقل پس از اخد مدرک کارشناسی خود سه سال به صورت حرفه ای در یکی از شاخه های مرتبط با آزمون و مدرک تحصیلی خود سابقه کار داشته باشد.

از جمله رشته هایی که دانش آموختگان این رشته های حق شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران را خواهند داشت رشته های مهندسی عمران زیر گروه آب – عمران زیر گروه خط و ابنیه – عمران زیر گروه راهسازی – عمران زیر گروه عمران روستایی – عمران زیر گروه ساختمان سازی و عمران – عمران می باشد که در سامانه inbr.ir ثبت گردیده.

 

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

  • برای انجام ثبت نام می بایست ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی را با دقت مطالعه نموده ، چرا که این امر به موجب تسهیل و تسریع در انجام مراحل ثبت نام می گردد.
  • در گام بعدی باید وارد سامانه ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان شده و و بر روی “ثبت نام اردیبهشت” کلیک کنید.
  • صفحه ای برای شما نمایان خواهد شد که باید دستورالعمل ثبت نام آزمون های ورود به حرفه ی مهندسان را مطالعه و بر روی گزینه “تایید” کلید کنید.
  • در این مرحله باید لینک خرید کارت اعتباری را انتخاب و هزینه را به مبلغ 75 هزار تومان به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید.
  • پس از خرید کارت و دریافت شماره سریال به مرحله قبل بازگشته و بر روی عبارت “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.
  • پس از وارد شدن به سامانه اصلی ثبت نام ، کاربرگ مربوطه را تکمیل کنید.
  • ثبت نام شما زمانی تکمیل می گردد که پس از اتمام مراحل ثبت نام کد پیگیری 16 رقمی دریافت نمایید.

سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی inbr.ir

  • آزمون ورود به حرفه معمولا هر سال دو نوبت در فواصل زمانی اسفند و شهریور ماه و با همکاری سازمان نظام مهندسی و سازمان سنجش برگزار می‌شود.
  • آزمون ورود به حرفه برای دریافت پایه سه مهندسی برای مهندسان عمران شامل سه بخش نظارت، محاسبات و اجرا است که بخش اجرا به تازگی از این نوبت در فهرست آزمون ورود به حرفه قرار گرفته است.
  • برای شرکت در آزمون چنانچه در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اید می‌بایست حداقل ۳ سال و چنانچه از مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اید، حداقل ۲ سال از تاریخ فارغ‌التحصیلی‌تان گذشته باشد یا به تعبیری همان سابقه کار حرفه‌ای داشته باشید.
  • مطابق دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی، عضویت در سازمان نظام مهندسی برای شرکت در این آزمون اختیاریست.
  • از آزمون بهمن ۹۴ در وبسایت inbr.ir قسمتی برای کنترل سنوات مورد نیاز برای شرکت در آزمون ایجاد شده است که دعوت میکنم حتما این صفحه را ملاحظه بفرمایید.
  • آن دسته از مهندسانی که دوره مدت سربازی در پیش رو دارند نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، طوریکه با قبولی در این آزمون تا ۴ سال وقت دارند که مدرک اصلی خود را برای دریافت پروانه اشتغال به کار به نظام مهندسی برسانند.
  • ثبت نام آزمون رشته عمران در صلاحيت‌های محاسبات، نظارت و اجرا به صورت مجزا صورت می‌پذيرد، بدين معنی كه متقاضيان رشته عمران در صورتي‌كه متقاضی هر سه صلاحيت محاسبات، نظارت و اجرا باشند، لازم است سه بار در آزمون ثبت نام کنند.
  • آزمون در هر سه بخش نظارت، محاسبات و اجرا به صورت تستی چهار گزینه‌ای و جزوه باز برگزار می‌شود و حد نصاب قبولی شرکت کنندگان در آن ۵۰% است.
  • مثل هر کنکور دیگری شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان به خصوص در بخش مربوط به محاسبات نیاز به تمرین و مطالعه شیوه تست‌زنی کنکوری مخصوص به آن دارد. بنابراین حتی اگر شما به دلایل ذکر شده بالا مجاز به شرکت در آزمون این نوبت نیستید برای کسب تجربه هم که شده توصیه می‌کنم تو این نوبت آزمون شرکت کنید چون با این همه نظم برگزارکنندگان آزمون در برگزاری آن دیگه بعدا معلوم نیست آزمون نوبت بعدی چه تاریخی برگزار شود!

Source: سامانه ثبت نام نظام مهندسی 



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > جامع علمی کاربردی > ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر و بهمن 99

 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر 99 آغاز شد متقاضیان محترم جهت پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی واحد های دانشگاهی علمی کاربردی سراسر کشور می توانند با ورود به سامانه بت نام ترم مهر دانشگاه علمی کاربردی دفترچه ثبت نام علمی کاربردی را مطالعه نمایند و پس از اطلاع از رشته های موجود در واحد های دانشگاهی مختلف و همچنین شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت خرید کارت اعتباری ثبت نام ، ورود اطلاعات هویتی و تکمیل روند ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی نیمسال دوم – کاردانی و کارشناسی

پذیرش دانشگاه علمی کاربردی  آغاز شد .کلیه داوطلبان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند جهت ثبت نام از سایت دانشگاه علمی کاربردی یا همان سامانه ثبت نام اینترنتی علمی کاربردی به آدرس edu.uast.ac.ir اقدام نمایند یا جهت ثبت نام و اطلاع از لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی و … با مرکز مشاوره به شماره 9099072952 از سراسر کشور تماس حاصل نمایند

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 99

شرایط عمومی

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جهموری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی و کینه توزی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • الزام به انجام احکام عملی دین اسلام
  • متناسب بودن وضعیت جسمانی داوطلب با رشته انتخابی
  • عدم شهرت به انجام کارهای غیراخلاقی در طی دوران شغلی و تحصیلی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش جهت ثبت نام در دوره کاردانی
  • دارا بودن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته
  • دارندگان مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری نیز می توانند ثبت نام بدون آزمون دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهند.
  • داوطلبانی که بدون توجه به نوع رشته فارغ التحصیلی خود در رشته ای غیرهمنام با مدرک تحصیلی شان ثبت نام می کنند ، می بایست دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده را بگذرانند.
  • دارا بودن شرایط مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت)
  • پذیرش داوطلبان در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس معدل کل یا کتبی مدرک تحصیلی آن ها و با در نظر گرفتن سهمیه های مربوط به شاغلین ، متقاضیان بومی و ایثارگر انجام می گیرد.

منظور از داوطلب شاغل یعنی :

  1. در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی فعالیت داشته باشد.
  2. در زمان ثبت نام مشغول به فعالیت باشد.
  3. در حرفه ای منطبق با رشته انتخابی خود شاغل باشد.
  1.  
  2. معمولا فرآیند ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال تحصیلی بهمن ماه نیز انجام می شود اما برای اطمینان از آن می توانید در کانال های تلگرامی ایران مشاوره عضو شوید.
  3. بله ، اخیرا دانشگاه علمی کاربردی امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی را برای علاقه مندان فراهم کرده است.
  4. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی معمولا به صورت اینترنتی از سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود اما گاهی شاهد اجرای این فرآیند به صورت حضوری و با مراجعه به دانشگاه ارائه دهنده رشته مورد نظر نیز می باشیم.

5.      سوالات متداول

6.      1- دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال تحصیلی بهمن ماه پذیرش دانشجو دارد یا خیر؟

8.      2- بنده در حال خدمت سربازی هستم و قصد ادامه تحصیل دارم. آیا دانشگاه علمی کاربردی این اجازه را به من می دهد؟

10.  3- ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به چه صورت انجام می شود؟

Source: سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی و کارشناسی 99

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 99

با توجه به دوره های قبل که زمان و نحوه ثبت نام بسیار متفاوت بوده است برای اطلاع از زمان احتمالی ثبت نام لازم است منتظر اطلاعیه سازمان سنجش بود . طبق اطلاعیه سازمان سنجش ثبت نام ورودی مهر 99 به تعویق افتاده است. ثبت نام بدون کنکور مهر 99 عمزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری 99 انجام خواهد شد و زمان دقیق مرداد ماه اعلام خواهد شد .

 

جزئیات ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مهر 99

پیرو این اطلاعیه دانشگاه آزاد تمامی متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در کد رشته های موجود در واحد های سراسر کشور می توانند از امروز مراحل ثبت نام خود را با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون و یا تماس با مرکز مشاوره و ثبت نام دانشگاه آزاد با شماره های تماس بگیرید ضمنا متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اطلاعیه این صفحه را با دقت مطالعه نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی ترم مهر 99 امسال بر خلاف سال های گذشته بسیار زودتر از موعد در حال انجام گیری می باشد لذا متقاضیان محترم توجه داشته باشند با توجه به محدودیت در ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در اولین فرصت با مرکز ثبت نام دانشگاه آزاد به شماره 9099072952 تماس بگیرند و امور ثبت نام خود را پیگیری نمایند.

ضمنا به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رسانیم سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد از نشانی azmoon.org به نشانی azmoon.iau.ac.ir تغییر نشانی داده ضمنا در راستای رفاه حال متقاضیان محترم در صورتی که وارد نشانی قبلی نیز شوید به صورت خودکار به سیستم سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتقل خواهید شد.

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 99

مطابق روند ثبت نام سال گذشته، نحوه ثبت نام بدون ازمون سراسری مهر 99 به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان برای ثبت نام می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند .

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 :

    ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

    پرداخت هزینه مقرر ثبت نام از درگاه های بانکی پرداخت الکترونیک و تهیه کارت اعتباری ثبت نام

    ورود به لینک ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری 99

    بارگزاری فایل اسکن شده عکس 3 * 4

    تکمیل فرم مشخصات فردی و آموزشی مطابق مدارک و مستندات

    انتخاب حداکثر 100 رشته محل

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99

از مهم ترین شرایط اختصاصی که پس از شرایط عمومی می توان به آن اشاره کرد آخرین مدرک تحصیلی مورد پذیرش داوطلبان است . به صورت مختصر شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۹ را در 4 بند عمومی و 5 بند اختصاصی می توان عنوان کرد : 

عمومی :

  1. عدم عناد و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  2. تبعیت دانشجو از قوانین جمهوری اسلامی ایران
  3. پذیرش مقررات دانشگاه  
  4. عدم سابقه کیفری و فساد اخلاقی

اختصاصی :

  1. محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 98
  2. نداشتن منع نظام وظیفه برای آقایان
  3. حق انتخاب رشته حداکثر در100 رشته محل
  4. ارائه تعهدنامه مبنی بر تحصیل در یک رشته محل قبولی
  5. پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته های نظری و معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان فنی حرفه ای و کار دانش

Source: ثبت نام دانشگاه بدون آزمون

 

 



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه > رشته های دانشگاه آزاد > لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی ترم مهر 99 مشخص گردید ، پیرو آخرین اطلاعیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همانند سنوات گذشته کلیه رشته های دانشگاهی کشور در 5 زیر گروه اصلی ریاضی – تجربی – انسانی – هنر و زبان به صورت بدون کنکور با سوابق تحصیلی پذیرش خواهند داشت.

به اطلاع متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد می رسانیم پذیرش در لیست رشته های دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته پذیرش خواهد شد و هر یک از این مقاطع دانشجو دارای مدرک تحصیلی و شرایط متناسب به خود را جذب خواهد کرد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی

پذیرش در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد با میزان تاثیر معدل صفر صورت می پذیرد. بدین معنا که داوطلبان بدون نیاز به ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی می توانند در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ترم مهر و بهمن پذیرفته شوند.

 

لیست زیر شامل برخی از رشته های موجود در واحد های دانشگاه آزاد می باشد. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد لیست مخصوص به خود را خواهند داشت که لازم است از با توجه به مقطع و همچنین لیست مورد نظر اقدام به انتخاب رشته نمایند.

 

 

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

تو این بخش رشته های پر متقاضی تو مقطع کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد رو معرفی کردیم که شامل : نقشه کشی معماری ، معدن - استخراج معدن ، نرم افزار کامپیوتر ، مکانیک خودرو - مکانیک خودرو ، الکترونیک - برق صنعتی ، گرافیک - گرافیک ، تربیت بدنی ، حسابداری ، نقشه کشی معماری - معماری ، هنرهای تجسمی و ... می شن . با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

 

 

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

مهم ترین رشته های بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد شامل : کاردانی فنی برق ،  کاردانی فنی عمران ،  کاردانی مخابرات و ... در گروه ریاضی ، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی ، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی ، کاردانی تکنولوژی مواد غذایی و ... در گروه تجربی و کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی ، کاردانی مدیریت بازرگانی ، کاردانی دینی و عربی و ... در گروه انسانی هستن . البته با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹​ می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

 

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

تو این بخش به معرفی مهم ترین رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد رو گفتیم که شامل : مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی هسته ای و ... در گروه ریاضی ، میکروبیولوژی ، گیاه پزشکی ، زیست فناوری و ... در گروه تجربی و حقوق ، روانشناسی ، مدیریت کسب و کارهای کوچک و ... در گروه انسانی هستن .  البته با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 99 می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین

 

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

از مهم ترین رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد می تونیم به مهندسی تکنولوژی الکترونیک ، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید ، مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر ، مهندسی اجرایی عمران ، مهندسی تکنولوژی الکترونیک ، مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی ، مدیریت بازرگانی ، حسابداری ، آموزش و پرورش ابتدایی و ... اشاره کنیم . با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 99 می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

Source: لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد
  •  

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی و کارشناسی 99

 

جزئیات ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مهر 99

پیرو این اطلاعیه دانشگاه آزاد تمامی متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در کد رشته های موجود در واحد های سراسر کشور می توانند از امروز مراحل ثبت نام خود را با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون و یا تماس با مرکز مشاوره و ثبت نام دانشگاه آزاد با شماره های تماس بگیرید ضمنا متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اطلاعیه این صفحه را با دقت مطالعه نمایند.

 

سوالات متداول

 

1- زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 99 چه زمانی است ؟

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 98 حدودا نیمه دوم اسفند ماه آغاز شود که توضیحات تکمیلی این موضوع در این مقاله آمده است .

 

2- تاریخ ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد 99 در نیمسال دوم تحصیلی چه زمانی است ؟

تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 99 از حدودا نیمه دوم آبان یا اوایل آذر ماه شروع می شود که برای اطلاع از زمان دقیق می توانید متن این مقاله را مطالعه کنید .

 

3- مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 ورودی مهر و بهمن یکسان است  ؟

خیر . داوطلبان ورودی مهر ماه حدودا 6 ماه و داوطلبان ورودی بهمن ماه حدودا 2 ماه فرصت خواهند داشت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند که زمانبندی دقیق ثبت نام و مهلت ثبت نام هر مقطه در این مقاله آمده است .

 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

همان طور که در بالا اشاره شد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۹۹در 2 نوبت برگزار می شود و مهلت ثبت تجربه ثابت کرده است معمولا مهلت ثبت نام حدودا یک هفته تمدید می شود تا داوطلبانی که در بازه زمانی اعلام شده و قانونی ، ثبت نام نکرده اند بتوانند پروسه ثبت نام خود را تکمیل نمایند .

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 99

سال گذشته ثبت نام دوره های مختلف ورودی مهر ماه در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی ناپیوسته از 26 اسفند و مقطع کاردانی پیوسته از 18 تیر ماه آغاز شد و مدت ثبت نام همه مقاطع تا 6 شهریور ماه ادامه داشت و تا 20 شهریور تمدید شد . بنابراین داوطلبان به مدت حدودا 6 ماهه و ( مقطع کاردانی پیوسته ) حدودا 3 ماه فرصت داشتند تا مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

احتمالا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۹۹ همانند ادوار گذشته برای هر دو ورودی مهر به صورت اینترنتی  از طریق سایت دانشگاه آزاد برگزار شود . برای این منظور داوطلبان باید مراحل ثبت نام اینترنتی را مطابق مراحل زیر انجام دهید :


1 – مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
2 – دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99
( با توجه به مقطع مورد تقاضا ) 
3 – مطالعه شرایط و ضوابط و بررسی لیست رشته های ارائه شده 
4 – آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام
5 – خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام ( دریافت سریال ثبت نام ) 
6 – تکمیل فرم ثبت نام و فرم انتخاب رشته
7 – دریافت کد رهگیری ثبت نام

 

احتمال داده می شود که ثبت نام برای ورودی بهمن به صورت حضوری برگزار شود و داوطلبان باید مراحل ثبت نام حضوری را مطابق مراحل زیر انجام دهید :

  1. مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.net
  2. دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 98 ( با توجه به مقطع مورد تقاضا )
  3. مطالعه و بررسی لیست رشته های ارائه شده
  4. آماده نمودن مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام 
  5. مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی مورد نظر
  6. تکمیل فرم ها و پیوست های ثبت نام حضوری ( از پرسنل دانشگاه دریافت نمایید ) 
  7. حضور در کلاس درس طبق زمانبندی شروع کلاس ها در دانشگاه ثبت نامی

Source: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99

 

امکان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99 تنها یک بار در سال برای هر یک از دانشجویان وجود  خواهد داشت. پس از مراجعه به سایت ثبت درخواست میهمانی دانشگاه آزاد لازم است موافقت خود را با قوانین و شرایط تقاضانامه اعلام نمایید.

ثبت درخواست انتقالی و مهمانی در دو ترم مهر و بهمن امکان پذیر است. بدیهی است سامانه مورد نظر تنها در مهلت ثبت نام باز خواهد بود. توصیه ما به داوطلبان این است که ثبت درخواست خود را به روزهای پایانی زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی موکول ننمایید.

  

شرایط مهمانی دائم دانشجویان دختر دانشگاه آزاد

دانشجویان دختر دانشگاه آزاد در صورتی که واجد شرایط زیر باشند، می توانند در سامانه درخواست میهمانی دانشگاه آزاد درخواست خود را ثبت نمایند که واجد شرایط زیر باشند.

  • برخورداری از شرایط عمومی که در شیوه نامه نقل و انقالات تعیین شده است.
  • موجود بودن رشته دانشجوی متقاضی در دانشگاه مقصد مورد نظر.
  • تایید شدن یکسانی محل سکونت و واحد انتخابی مورد انتخاب.

 

مدارک لازم برای ثبت نام مهمانی دائم دانشجویان دختر دانشگاه آزاد

  • مدارک مربوط به سکونت والدین و یا سکونت همسر
  • کپی کلیه صفحات شناسنامه
  • کپی مدرک دو سال تحصیلی آخر (پیش دانشگاهی و دیپلم)

شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 98

شرایط مورد نیاز جهت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه منادا و در آیین نامه مربوطه به شرح زیر می باشد.

  • دانشجویان ملزم به تحصیل به مدت یک ترم در دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند ( دانشگاه مبدا ) می باشند.
  • دانشجویان نباید از نظر آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.
  • نقل و انتقالات دانشگاه آزاد منحصرا برای دانشجویانی امکان پذیر است که از طریق کنکور و انتخاب رشته وارد دانشگاه شده اند.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل در واحدهای خودگردان می باشند ، فقط مجاز به انتقالی به واحدهای خودگردان هستند.
  • دانشجویان متقاضی میهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد ، ملزم هستند درخواست خود را برای دانشگاه هایی ثبت کنند که رشته و گرایش آن ها را داشته باشند.
  • دانشجویان ترم آخر ، مجاز به ثبت درخواست انتقالی در سایت نمی باشند.
  • علاوه برا اخذ مجوز میهمانی و یا انتقالی دانشجویان ، موافقت واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد جهت پذیرش دانشجویان الزامی است.
  • امکان ثبت درخواست انتقالی برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار امکان پذیر است.
  • امکان انتقال دانشجویان واحدهای الکترونیکی به سایر دانشگاه ها وجود نخواهد داشت.
  • انتقال و میهمانی دانشجویان خارج از کشور برای دانشگاه های داخل کشور میسر نمی باشد.
  • دانشجویان دوره های پژوهش محور مجاز به نقل و انتقال و میهمانی نمی باشند.
  • امکان انتقال دانشجویان به واحدهای دانشگاهی که در آن عضو کارکنان یا هیئت علمی می باشند ، وجود نخواهد داشت.
  • درخواست نقل و انتقال دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم است بدانید که انتقال و میهمانی در مقطع دکتری به غیر از موارد زیر ممنوع می باشد:

  • انتقال و میهمانی دانشجویان آزادگان ، اسرا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به هریک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
  • میهمانی وزراء ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاونین رئیس جمهور ، استانداران و سفرا و همسر و فرزندان آنان در هر نیمسال تا پایان سال تحصیلی که در حال انجام وظیفه هستند ، به محل ماموریت یا نزدیک ترین شهر به محل اشتغال پس از تایید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر است.
  • انتقال و میهمانی داوطلبان بر اساس جدول همترازی بر اساس شرایط در نظر گرفته شده امکان پذیر می باشد.

شرایط انتقال یا میهمانی بر اساس جدول هم ترازی

انتقال دانشجویان به هر یک از واحدهای گروه همتراز و پایین تر ، در صورتی امکان پذیر است که واحدهای مبدا و مقصد موافقت خود را اعلام کرده و فرد هزینه لازم را پرداخت نماید.

هم چنین امکان میهمانی دانشجویانی با شرایط زیر به هر یک از واحدهای جدول همترازی وجود دارد:

  • داشتن شرایط عمومی
  • کسب امتیاز و اولویت نسبت به دیگر دانشجویان متقاضی میهمانی در واحد مقصد با توجه به ظرفیت در رشته / مقطع شهر و امتیاز (بر اساس نسبت جدول همترازی واحد مقصد و مبدا ، میانگین کل ، سابقه میهمانی و ضریب اولویت دانشجویان خواهر)

 Source: زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

ایران تحصیل > آزمون نظام مهندسی > inbr.ir – سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99

 

زیر گروه های آزمون نظام مهندسی 99 – inbr.ir

به اطلاع تمامی متقاضیان شرکت در آرمون نظام مهندسی 99 می رسانیم مطابق روال گذشته و اعلامات سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 inbr.ir آزمون نظام مهندسی 99 در هفت شاخه اصلی عمران – معماری – نقشه برداری – شهر سازی – ترافیک – تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی برگزار خواهد شد.

پیرو اطلاعیه های مندرج در سامانه inbr.ir هر یک از متقاضیان جهت شرکت در آزمون می بایست شرایط شرکت در آزمون شاخه مربوطه را داشته باشند در غیر این صورت پذیرش وی حتی در صورت قبولی در آزمون ملغی تلقی خواهد شد لذا داوطلبان شرکت در آزمون حتما قبل از اقدام جهت ثبت نام قوانین و شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی را از سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 www.inbr.ir مطالعه نمایند و یا از طریق مشاوره تلفنی آزمون نظام مهندسی با شماره های مذکور تماس حاصل نمایند.

شایان ذکر است مهندسین گرامی تا در آزمون نظام مهندسی حد نصاب قبولی را کسب ننمایند نمی توانند به صورت رسمی در حرفه مهندسی مشغول به کار شوند از سوی دیگر آزمون نظام مهندسی سالانه دو نوبت برگزار می گردد و با توجه به خیل عظیم دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی رقابت در قبولی در این آزمون بسیار سخت و سنگین خواهد بود لذا در راستای ارائه خدمات و تسهیل در روند قبولی داوطلبان مرکز ایران تحصیل از طریق مشاوره تلفنی نظام مهندسی آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد.

 

شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی 99 به تفکیک رشته – inbr.ir

شرکت در آزمون نظام مهندسی 99 مستلزم رعایت تمامی قوانین و ضوابط مندرج در سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی INBR.IR می باشد که به برخی شرایط و ضوابط شرکت در آزمون در این اطلاعیه اشاره می کنیم :

آزمون نظام مهندسی عمران 99 – inbr.ir

شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران 99 مستلزم داشتن شرایط عمومی شرکت در آزمون های رسمی جمهوری اسلامی ایران می باشد پس از آن باید بگوییم اگر داوطلب قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران را با مدرک کارشناسی داشته باشد می بایست حداقل پس از اخد مدرک کارشناسی خود سه سال به صورت حرفه ای در یکی از شاخه های مرتبط با آزمون و مدرک تحصیلی خود سابقه کار داشته باشد.

از جمله رشته هایی که دانش آموختگان این رشته های حق شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران را خواهند داشت رشته های مهندسی عمران زیر گروه آب – عمران زیر گروه خط و ابنیه – عمران زیر گروه راهسازی – عمران زیر گروه عمران روستایی – عمران زیر گروه ساختمان سازی و عمران – عمران می باشد که در سامانه inbr.ir ثبت گردیده.

 

آزمون نظام مهندسی شهرسازی 99 – inbr.ir

داوطبانی که قصد اخد پروانه شهرسازی دارند نیز می بایست دارای شرایط عمومی شرکت در آزمون های سراسری کشوری را باشند و همچنین دانش آموخته یکی از رشته های شهرسازی – کارشناسی ارشد محیط زیست یا برنامه ریزی ریزی محیط – مهندسی محیط شهرسازی – طراحی فضای سبز و محوطه سازی و همچنین رشته شهرسازی زیر گروه طراحی شهری باشند جهت اطلاع از دیگر شرایط تکمیلی با مرکز تماس بگیرید.

 

آزمون نظام مهندسی معماری 99 – inbr.ir

یکی دیگر از زیر گروه هایی که سازمان نظام مهندسی در راستای ارائه محوز قانونی به تحصیل کردگان این گروه آزمون برگزار می نماید گروه معماری است ، شرایط شرکت در آزمون معماری سازمان نظام مهندسی همانند دیگر آزمون های سراسری کشور می باشد با این تفاوت که تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در این زیر گروه را دارند می بایست در یکی از رشته های دانشگاهی معماری سنتی – مهندسی معماری – دبیری معماری و معماری زیر گروه مرمت بناهای تاریخی باشد.

 

آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی 99 – inbr.ir

از دیگر زیر گروه های پرطرفدار آزمون نظام مهندسی که در امور عمران و ساختمان سازی نیز کاربرد قراوان دارد زیر گروه مکانیک یا تاسیسات مکانیکی است شرکت در آزمون نظام مهندسی مکانیک نیز مطابق اعلامات سامانه www.inbr.ir مستلزم دانش آموخته بودن در یکی از رشته های مهندسی مکانیک – مهندسی مکانیک طراحی و جامدات – مهندسی مکانیک حرارت و سیالات – مدرک معادل لیسانس مکانیک حرارت و سیالات یا مدرک دبیری فنی مکانیک حرارت و سیالات علاوه بر داشتن شرایط عمومی شرکت در آزمون های سراسری کشور خواهد بود.

 

آزمون نظام مهندسی برق یا تاسیسات برقی 99 – inbr.ir

آزمون نظام مهندسی در زیر گروه برق یا تاسیسات برقی نیز بسیار متقاضی دارد و درآمد مهندسان این زیر گروه نیز قابل توجه است شایان ذکر است شرکت در آزمون نظام مهندسی برق 98 مستلزم رعایت شرایط شرکت در آزمون های سراسری می باشد از دیگر شروط شرکت در آزمون این زیر گروه داشتن مدرک کارشناسی مهندسی برق – مهندسی برق ابزار دقیق – مهندسی برق مخابرات – مهندسی برق کنترل – دبیری فنی برق قدرت یا مدرک معادل لیسانس برق قدرت خواهد بود.

 

آزمون نظام مهندسی ترافیک و نقشه برداری 99 – inbr.ir

اخذ مدرک معتبر فعالیت در زمینه ترفیک و نقشه برداری تنها از راه شرکت در آزمون نظام مهندسی این رشته های می باشد ، متقاضیان شرکت در آزمون نظام مهندسی این زیر گروه ها نیز مستلزم اخذ مدرک کارشناسی مهندسی نقشه برداری یا معادل آن برای آزمون نقشه برداری و مدرک معادل لیسانس مهندسی ترافیک یا مدرک راه و ترابری برای آزمون نظام مهندسی ترافیک خواهد بود شایان ذکر است شرکت در آزمون تمامی زیر گروه های نظام مهندسی مطابق اعلامات سامانه inbr.ir مستلزم داشتن شرایط شرکت در آزمون های سراسری کشور می باشد.

 

نکته مهم : شرکت در آزمون نظام مهندسی 99 پیرو اطلاعیه سامانه inbr.ir مستلزم داشتن مدرک نظام وظیفه برای متقاضیان آقا نخواهد بود.

Source: INBR.IR



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > بدون کنکور ارشد > ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

 

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری برای داوطلبان و متقاضیان شرکت در این طرح جامع آغاز شد. هر داوطلب در صورت داشتن شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه دولتی می تواند جهت ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه دولتی اقدامات لازم را انجام دهد.

 

باید عرض کنیم که شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری برای متقاضیان شرایطی بسیار خاص است که در صورت نداشتن این شرایط به خصوص امکان ثبت نام برای داوطلب به هیچ وجه وجود ندارد. دقت کنید که افراد تنها با مراجعه به سایت هر کدام از دانشگاه های پذیرنده می توانند عملیات ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری را انجام دهند.

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

در رابطه با زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که هر کدام از دانشگاه های دولتی زمان مختلفی را برای ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه دولتی اعلام می کنند.

در نتیجه، در صورت تمایل به ثبت نام ارشد بدون کنکور هر کدام از دانشگاه های سراسری و البته اگر شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری را دارید باید از طریق سایت خود دانشگاه ها عملیان ثبت نام را انجام دهید.

جهت اطلاع از زمان شروع ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه دولتی در سال جاری می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری

تعداد زیادی از دانشگاه های ایران با توجه به مندرجات موجود در آیین نامه جذب دانشجو از بین دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی مراکز دانشگاهی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

باید عرض کنیم که تمامی متقاضیان و افراد داوطلب شرکت در این دوره لزوماً باید از طریق آیین نامه منتشره از شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه دولتی مطلع شوند و سپس با کسب اطلاعات و آگاهی کامل از شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری اقدامات ضروری جهت ثبت نام را انجام دهند.

در این بخش، شماری از شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری را خدمتتان عرض می کنیم.

. بر طبق آیین نامه جذب و پذیرش بدون کنکور دانشجویان در دوره های ارشد استعداد درخشان هیچ فردی به هیچ طریق امکان تغییر دانشگاه محل تحصیل و یا رشته دانشگاهی خود را ندارد.

مورد دیگر این که، دانشجویان دانش آموخته دیگر دانش آموخته دیگر دانشگاه ها یعنی پردیس خودگردان، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی و پیام نور به هیچ وجه امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور را ندارند.

. هر دانشجو و یا دانش آموخته فقط یک بار و نه بیشتر امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور را دارند و جذب دانشجو بنا به تأیید شورای آموزشی و تشخیص گروه اموزشی انجام می گیرد.

 

 

ظرفیت پذیرش رشته های بدون کنکور آزمون سراسری 99

در کنکور سراسری  در ۱۶۹ کد رشته در ۹۲ دانشگاه، دانشکده، مجتمع آموزش عالی، مرکز آموزش عالی دولتی، دانشگاه پیام نور و بیش از ۳۳۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی ظرفیت برای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته کنکور اعلام شده بود. در سال گذشته ظرفیتی حدود ۵۸۲ هزار نفر برای پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده بود.

این میزان ظرفیت با توجه به اعلام خالی ماندن حدود ۳۰۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها و زیر نظام‌های متعدد نشان می‌دهد که ممکن است بخشی از این ظرفیت تکمیل نشده باشد.

وضعیت دانشگاه‌ها و پذیرش دانشجو در این شیوه نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ دانشگاه دولتی و ۳۰۰ دانشگاه و مرکز غیردولتی در این شیوه دانشجو می‌پذیرند.

تعداد ۷۴ دانشگاه دولتی و ۲۸ دانشکده و مرکز آموزش عالی دولتی، واحدهای دانشگاه پیام نور در ۳۰ استان کشور و تعداد ۳۰۴ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در استان‌های مختلف نیز از طریق بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند.

ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه به میزان ۲۰ هزار و ۱۳۶ نفر، در دوره شبانه یا نوبت دوم ۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر، در پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی ۶۲۵ نفر، در دوره‌های مجازی ۱ هزار و ۶۸۰ نفر، در رشته‌های مختلف دانشگاه پیام نور ۳۴۶ هزار و ۵۳۰ نفر و در رشته‌های مختلف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ۱۸۹ هزار و ۳۰۵ نفر است. در مجموع ظرفیت پذیرش بدون کنکور در مهرماه 98، تعداد ۵۶۸ هزار و ۷۲۷ نفر است

Source: ثبت نام ارشد بدون کنکور سراسری

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > انتخاب رشته > 10 اصل مهم برای انتخاب رشته موفق

 

داشتن انتخاب رشته موفق از جمله مهم ترین گام ها جهت داشتن آینده ای درخشان برای هر فرد داوطلب است. با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سراسری بحث انتخاب رشته و این که چگونه انتخاب رشته موفقی داشته باشیم اهمیت بسیاری برای داوطلبان و متقاضیان آزمون سراسری پیدا می کند.

 

در این نوشته در خدمت شما برای پاسخگویی به این سؤال مهم هستیم و می خواهیم بدانیم که به عنوان یک داوطلب کنکور چگونه در سایت سنجش انتخاب رشته کنیم. مطمئناً با مطالعه دقیق این مطلب و همین طور کمک گرفتن از مشاور تحصیلی خبره می توانید در زمینه انتخاب رشته بسیار مؤفق عمل کنید و آینده ای درخشان را برای خود رقم بزنید.

 

رمز و راز انتخاب رشته موفق چیست؟

رمز و راز انتخاب رشته موفق چیست؟ این سؤال مسلماً پرتکرارترین و مهم ترین سوالی است که این روزها در ذهن داوطلبان آزمون سراسری می چرخد.

اما آيا بهترین راه برای داشتن انتخاب رشته ای حرفه ای وجود دارد؟ در صورت وجود چگونه باید این کار را انجام داد که خدایی ناکرده در آینده نتیجه ای جز پشیمانی به همراه نداشته باشد؟

در ادامه به 10 اصل مهم برای انتخاب رشته موفق کنکور برای شما عزیزان می پردازیم. به کمک این 10 اصل مهم برای انتخاب رشته موفق کنکور می توانید بهترین انتخاب رشته را برای خود رقم بزنید.

 

 

10 اصل مهم برای انتخاب رشته موفق کنکور چیست؟

در این بخش قصد داریم 10 اصل مهم برای انتخاب رشته موفق کنکور را خدمت شما عرض کنیم. با مطالعه این بخش می توانید به آسانی به پاسخ این سؤال که چگونه انتخاب رشته موفقی داشته باشیم دست پیدا کنید.

 

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری چیست؟ این احتمالا پر تکرار ترین  سوال این روزهای انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری است. اما آیا واقعا یک بهترین روش برای انتخاب رشته وجود دارد؟ و اگر وجود دارد چگونه باید آن را انجام دهیم که در آینده پشیمان نشویم. برای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری یک سری نکات را باید در نظر بگیرید که در این مطلب به آن می پردازیم.

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری| وارد کردن انتخاب رشته در سایت سنجش

آخرین راز از رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری، وارد کردن انتخاب رشته در سایت سنجش می باشد. خوشبختانه در سال های اخیر انتخاب رشته سازمان سنجش هوشمندتر شده است. و وقتی کد رشته ای را وارد می کنید اسم رشته و محل شهر و دانشگاه را به شما نشان می دهد. اما متاسفانه هنوز هم داوطلبانی هستند که با یک بی دقتی از داشتن انتخاب رشته موفق باز می مانند. حتما بعد از اینکه هر 150 انتخاب خود را تعیین کردید آن ها را با دقت در قسمت انتخاب رشته سایت سنجش وارد کنید و در نهایت نیز همه ی صفحه انتخاب رشته خود را چک کنید تا مشکلی پیش نیاید. با وارد کردن یک کد رشته اشتباه در میان کد رشته های مختلف خود ممکن است سرنوشت شما به کلی تغییر کند و در همان کد رشته از انتخاب رشته خود قبول شوید.

 

در نهایت برای داشتن یک انتخاب رشته صحیح و موفق، اول با حوصله و دوم با مطالعه و تحقیق و مشورت با خانواده ، مشاوران، پشتیبانها، دانشجویان و معلم های خود،  همه موارد ذکر شده را نیز در نظر بگیرید و در رشته های مورد نظر خود تحقیق کنید و  سپس انتخاب رشته خود را انجام دهید.  همچنین بهتر است  قبل از انتخاب رشته به سایت های اینترنتی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی،‌سایت سازمان سنجش،‌وزارت علوم ، اطلاعیه های مندرج در سایت های دانشگاه و سازمان سنجش مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. دفترچه انتخاب رشته را با دقت بخوانید و هنگام انتخاب رشته قسمت توصیحات هر رشته و هر دانشگاه را دقیق مطالعه کنید.

Source: انتخاب رشته موفق



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد > ثبت نام بدون کنکور معماری دانشگاه آزاد 99

 

ثبت نام بدون کنکور معماری دانشگاه آزاد در دو ترم مهر و بهمن برای برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در زمان مقرر صورت می پذیرد لذا متقاضیان پذیرش بدون آزمون در رشته معماری جهت اطلاع از روند ثبت نام – مدارک لازم و واحد های پذیرنده با مرکز مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد ایران تحصیل تماس بگیرند.

از جمله شرایط ثبت نام رشته معماری بدون کنکور برخورداری از حداقل معدل لازم برای پذیرش در این دانشگاه می باشد. پس از پذیرش بدون آزمون رشته معماری داوطلبانی که دیپلم آنان متفاوت با رشته ریاضی بوده است، لازم است واحدهای پیش نیاز را بگذارنند. علاوه بر دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی اقدام به ثبت نام داوطلبان می نماید.

معرفی رشته مهندسی معماری

قبل از اینکه در ثبت نام بدون کنکور معماری دانشگاه آزاد شرکت نمایید، توصیه می کنیم ابتدا از این رشته و نحوه کار و شغل آن اطلاع یابید و پس از آن برای انجام ثبت نام اقدام نمایید. در واقع رشته معماری ، ترکیبی از هنر و مهندسی است. شاید بتوان گفت یکی از شرایط ثبت نام رشته معماری بدون کنکور نا نوشته این رشته، داشتن مهارت در نقاشی باشد. اطلاع از سبک های سنتی ، منطقه – اقلیم – دید و منظر مناسب – کاربری فضا از جمله ملزومات این رشته خواهد بود که متقاضیان این رشته باید از آن اطلاع داشته باشند.

آنچه یک مهندس معمار به انجام می رساند، طرح ریزی بناهای تاریخی ، همچنین خلق آثار هنری می باشد. در واقع یکی از نام هایی که برای این رشته در نظر گرفته شده است، با نام مهندس ناظر نیز از این رشته یاد می کنند. در واقع نظارت بر کار رشته مهندسین عمران – تأسیسات الکتریکی – تأسیسات مکانیکی کار عمده افرادی است که موفق به پذیرش بدون آزمون رشته معماری دانشگاه آزاد شده اند. رشته معماری و عمران با یکدیگر متفاوت می باشند اما در برخی از موارد ممکن است داوطلبان این دو رشته را اشتباه با یکدیگر بگیرند.

آنچه یک مهندس عمران می تواند به انجام برساند، سد سازی، ساختمان سازی و… می باشد. اما آنچه یک فارغ التحصیل رشته مهندسی معماری به انجام می رساند، طرح ریزی یک شهرک توریستی، یک هتل، فرودگاه، بیمارستان می باشد. بنابراین قبل از انجام ثبت نام بدون کنکور معماری دانشگاه آزاد توصیه می نماییم که حتما ابتدا از تمامی جزئیات این رشته آگاه شوید سپس برای انجام ثبت نام اقدام نمایید. زیرا در صورت ناآشنا بودن با آن، می تواند مشکلات و عدم تخصص در رشته مورد نظر را برای شما در پی داشته باشد.

 

کارگروهی خوب از توانایی های لازم برای رشته مهندسی معماری بدون کنکور است.

گرایش های رشته معماری

گرایش های رشته مهندسی معماری بدون کنکور شامل ۶ گروه است به شرح زیر:

  • معماری -معماری
  • معماری -منظر
  • معماری-معماری داخلی
  • معماری-معماری اسلامی
  • معماری –بازسازی پس از سانحه
  • معماری-مطالعات معماری ایران

همچنین رشته هنر و ساخت از رشته های شناور معماری می باشد که شامل سه گرایش می باشد:

  • مدیریت پروژه و ساخت
  • تکنولوژی معماری
  • انرژی معماری

Source: ثبت نام بدون کنکور معماری دانشگاه آزاد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > بدون کنکور ارشد > کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی

 

کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی آغاز شد. کلیه داوطلبان عزیز می‌توانند با استفاده از شرایط موردنظر برای ثبت نام و همچنین پذیرش در این دانشگاه نسبت به ثبت نام در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف اقدام کنند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که ثبت نام تنها در مهلت تعیین شده امکان پذیر است و سامانه مورد نظر پس از زمان تعیین شده قابل دسترسی نخواهد بود.

 

کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیل در رشته های مختلف امکان پذیر است. رشته‌های ارشد بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی در گرایش‌های مختلفی هستند. ورود بدون کنکور مقطع بدون کنکور ارشد با توجه به کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور ، ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

 

 

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی امکان دارد یا خیر؟ 

در اینجا باید نکته مهمی را خدمت شما دوستان عزیز داوطلب عرض کنیم که ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی چیزی به جز یک رؤیا نیست و به هیچ وجه تا همین لحظه این امکان برای شما دوست عزیز داوطلب وجود ندارد. 

البته در یک صورت که آن هم به همین راختی ها نیست و تحت شرایط و ضوابطی بسیار سخت گیرانه انجام می شود این امکان برای متقاضیان فراهم است. حتماً مشتاق هستید بدانید که خب این روش چیست؟ 

ببینید دوستان عزیز شما در صورتی که جزء افراد استعداد درخشان و برتر دانشگاه محل تحصیل خود در دوره کارشناسی باشید و به عبارت دیگر در کارنامه دوران تحصیل خود افتخارات علمی زیادی داشته باشید می توانید شانس خود را برای قبولی در رمان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی امتحان کنید. 

در غیراینصورت قید تحصیل و ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی در شهرهای مختلفی از جمله شیراز، اصفهان و تهران را به کل بزیند و به فکر راه دیگری برای تحصیل در ارشد بدون کنکور باشید. 

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری کاردانی و کارشناسی  دانشگاه غیرانتفاعی

  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی برای ثبت نام کارشناسی پیوسته
  • مدرک دیپلم برای ثبت نام مقطع کاردانی
  • مدرک کاردانی برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته
  • مدرک نظام وظیفه برای آقایان مشمول (برادرانی که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکنند ثبت نام آنها لغو می شود)
  • فارغ التحصیلان رشته های نظری که فقط مدرک دیپلم دارند، یا فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای، فقط مجاز به انتخاب رشته های مقطع کاردانی می باشند و پس از دریافت مدرک کاردانی می توانند برای ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته اقدام کنند.
  •  
  • به دو روش ی توانید وارد دانشگاه های غیرانتفاعی شوید ، یکی از طریق کنکور و دیگری با ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون این دانشگاه ها.
  • برای نیمسال تحصیلی اول ، معمولا ثبت نام از اسفند ماه سال گذشته اغاز و تا شهریور سال جاری ادامه دارد. اما برای نیمسال دوم تحصیلی ، در دی ماه انجام می شود.
  • سایت رسمی سنجش آموزش کشور ، مسئولیت این امر را بر عهده می گیرد.

·         سوالات متداول

·         1- برای ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های غیرانتفاعی باید چه اقدامی انجام دهم؟

·         2- زمان ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی چه موقعی از سال است؟

·         3- برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون از چه سایتی می توانم اقدام کنم؟

Source: ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی

 



:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > بدون کنکور ارشد > کارشناسی ارشد بدون آزمون مجازی

 

تحصیل در کارشناسی ارشد بدون آزمون مجازی فرصتی است برای افراد شاغل که زمان کافی برای رفتن به دانشگاه را ندارند. کلیه داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد مجازی ویژه شاغلین می توانند اقدام به ثبت نام در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی می کنند.

 

اما آیا می دانید دوره مجازی کارشناسی ارشد چیست؟ در این نوشته توضیحاتی جامع و کاملی را در رابطه با کارشناسی ارشد بدون آزمون مجازی خدمتتان ارائه می کنیم و پاسخگوی این سؤال مهم یعنی دوره مجازی کارشناسی ارشد چیست؟ برای شما دوستان عزیز و گرامی مایل به ثبت نام و تحصیل در این دوره هستیم.

دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون مجازی چیست؟

در ابتدای مقاله لازم است توضیحاتی را در رابطه با این که دوره مجازی کارشناسی ارشد چیست؟ را خدمتتان عرض کنیم. ببینید دوستان دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور مجازی در واقع همان ورود به دانشگاه الکترونیک است که تدریس در مقطع ارشد را به صورت بدون آزمون و البته مجازی را برای فرد فراهم می کند.

در واقع، با این نوع آموزش هر فرد می تواند بدون نیاز به حضور فیزیکی در سر کلاس درس آموزش را به صورت اینترنتی و از راه دور دریافت کند.

در نتیجه، شما به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد مجازی ویژه شاغلین می توانید فایل های درسی خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید.

 

شرایط و ضوابط تحصیل در دانشگاه مجازی 98 – 99 چیست؟

  1. تحصیل هم‌زمان دو رشته مجازی و یا یک‌رشته حضوری با یک‌رشته الکترونیکی امکان‌پذیر نیست.
  2. برای دانشجویان دوره‌های الکترونیکی امکان تغیر رشته و انتقالی وجود ندارد.
  3. بعضی از دانشگاه‌ها امتحانات میان‌ترم را به‌صورت مجازی و امتحانات پایان‌ترم را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنند.
  4. مدارک پایان تحصیلی کاملاً مورد تأیید وزارت علوم می‌باشد.
  5. کلاس‌های مجازی بسته به رشته‌های تحصیلی 12-16 جلسه در هر ترم برگزار می‌شود.
  6. در بعضی از دانشگاه‌ها کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. حضور دانشجو در ساعت مشخص و آنلاین واجب می‌باشد.
  7. غیبت در کلاس‌های آنلاین بیشتر از 3 بار موجب حذف دانشجو از کلاس درسی موردنظر می‌شود.
  8. دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند یک‌ترم تحصیل به مدت 6 ماه را از مرخصی استفاده کنند. (برای خانم‌های شاغل و باردار، این قانون متفاوت می‌باشد.)

شرایط و امکانات ثبت‌نام دوره مجازی 98 – 99:

  1. داشتن لپ‌تاپ
  2. اینترنت با سرعت حداقل 256
  3. امکان دانلود 4 گیگابایت در ماه برای دانلود کلاس‌های درس.

Source: کارشناسی ارشد بدون آزمون مجازی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > اخبار > دریافت گذر واژه تامین اجتماعی

 

امکان دریافت گذر واژه تامین اجتماعی به طرق مختلفی امکان پذیر است. پس از ورود به سامانه بازیابی و ساخت گذره واژه سوابق بیمه تامین اجتماعی می توانید هر یک از راه های تعیین شده را که مایل هستید انتخاب و برای دریافت گذرواژه خود اقدام نمایید. خوشبختانه بازیابی گذرواژه سوابق بیمه تامین اجتماعی به صورت الکترونیک امکان پذیر است لذا می توانید پس از مراجعه به سایت بیمه تامین اجتماعی، برای این منظور اقدام نمایید. در ادامه روش بازیابی رمز بیمه تامین اجتماعی را به صورت تصویری برای شما بیمه گذاران عزیز ارائه خواهید داد.

 نحوه ثبت نام در سیستم:

پس از مراجعه به آدرس اینترنتی هر یک از سامانه های مرتبط با خدمات غیر حضوری سازمان به صورت اتوماتیک به آدرس account.tamin.ir منتقل خواهید شد. در صورتی که قبلا ثبت نام نکرده‌اید همانطور که در شکل زیر مشخص شده است روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

نکات قابل توجه:

  1. کلیه اطلاعات هویتی می‌بایست مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه باشد. دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده حساب کاربری برای شما ایجاد نخواهد شد.
  2. افرادی که کد ملی و شماره شناسنامه یکسانی دارند لازم است هر دو قسمت کد ملی و شماره شناسنامه را با مقدار یکسان پر نموده و از وارد نمودن عدد 0 (صفر) به جای شماره شناسنامه خودداری نمایند.
  3. در به خاطر سپردن پاسخ سوالات امنیتی خود دقت داشته باشید. این سوالات جهت بازیابی گذرواژه شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. خواهشمند است در وارد نمودن شماره تلفن همراه و ایمیل خود دقت نمایید. این اطلاعات پر ارتباطی سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی با شما می‌باشد.

فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه:

  • باید با کاراکترهای لاتین باشد.
  • باید با یک حرف آغاز شود.
  • باید حداقل شامل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.
  • طول گذرواژه نباید کمتر از 8 کاراکتر باشد.
  • گذرواژه نباید شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی باشد.
  • فقط کارکترهای لاتین حرف و عدد و ! # $ % & مجاز می‌باشند.

بیمه شده گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذرواژه) خود دقت نمایید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن به عهده شما می باشد.

راهنمای ثبت نام در سایت جدید سوابق بیمه تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه با اهداف مختلفی می تواند انجام شود. اینکه بدانیم تاکنون چقدر سابقه بیمه تامین اجتماعی داریم و آیا همه سوابق بیمه ما اعمال شده است یا خیر برای ما مهم می باشد. در اینجا در مورد انواع روش های مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی یا شماره بیمه صحبت می کنیم.

در صورتیکه برای بازنشستگی، بیمه بیکاری، شکایت از کارفرما بابت رد نشدن سوابق بیمه، سختی کار و دیگر موضوعات مربوط به تامین اجتماعی نیاز به مشاوره تلفنی یا حضوری دارید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی یا حضوری بیدبرگ که به صورت تخصصی در حوزه بیمه تامین اجتماعی فعالیت می کند بهره مند شوید.

نحوه تعیین بهترین رمز عبور تامین اجتماعی

پس از اینکه مراحل لازم را برای دریافت گذر واژه تامین اجتماعی پشت سر گذراندید، باید گذرواژه ای را تعیین نمایید. گذرواژه تعیین شده باید شرایط زیر را داشته باشد.

  • کارکترهای مورد استفاده برای رمز عبور حتما باید لاتین باشد. لذا قبل از وارد نمودن رمز عبور خود، حتما کیبورد را به حالت انگلیسی در بیاورید.
  • اگر تصمیم به تعیین رمز عبور عددی دارید، حتما باید قبل از آن یک حرف را وارد نمایید (رمز عبور باید با حرف آغاز شود).
  • در رمز تعیین شده حتما باید یک کارکتر بزرگ و یک کارکتر کوچک قرار دهید. (برای ایجاد کارکتر بزرگ می توانید به صورت همزمان shift و کلید مورد نظر را وارد نمایید.)
  • طول گذرواژه تعیین شده نباید از 8 کارکتر کمتر باشد و می تواند شامل عدد بزرگتری نیز باشد.
  • گذرواژه تعیین شده نباید شامل نام ؛ نام خانوادگی و کد ملی باشد. زیرا این موارد به راحتی قابل هک شدن هستند.
  • برای قوی تر کردن رمز عبور خود می توانید از کارکترهای & % $ # !  استفاده نمایید.(کارکترهای مجاز برای وارد نمودن رمز عبور می باشند).

در صورتی که مشکلی در رابطه با رمز عبورهای تعین شده دارید و یا اینکه قادر به ایجاد رمز عبور به هر دلیلی نمی باشید، با شماره های پشتیانی 9099072952 ( از سراسر کشور) و 9099072952 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

Source: دریافت گذر واژه تامین اجتماعی

 



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > پیراپزشکی بدون کنکور > لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 99

 

اطلاعیه جدید رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد. کلیه داوطلبان می‌توانند با توجه به لیست رشته‌های با آزمون و بدون آزمون با سوابق تحصیلی و تعهد خدمت دانشگاه آزاد، نسبت به ثبت نام و یا انتخاب رشته اقدام نمایند. متقاضیان محترم جهت پذیرش ترم مهر 99 در رشته های بدون آزمون پیراپزشکی – مهندسی و انسانی – هنر و زبان می تواندد از طریق سامانه مشاوره و ثبت نام تلفنی اقدام به ثبت نام نمایند.

 

جهت ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور – اطلاع از شرایط پذیرش و دیگر رشته محل ها با شماره های مرکز مشاوره و ثبت نام دانشگاه تماس بگیرید پاسخگویی همه روزه 8 صبح الی 1 شب

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

لیست جدید رشته های بدون کنکور پیراپزشکی

لیست رشته‌های پیراپزشکی دانشگاه آزاد با توجه به واحدهای مختلف، متفاوت می‌باشد و بنابراین هر داوطلب با توجه به واحد دانشگاهی مورد نظر خود، این لیست را انتخاب می نماید. داوطلبانی که متقاضی رشته‌های بدون آمون دانشگاه آزاد می‌باشند، می‌توانند در زمان ثبت نام که در ترم مهر و ترم بهمن که اطلاعیه آن در سایت ایران تحصیل قرار می گیرد، نسبت به ثبت نام و همچنین انتخاب رشته به صورت هم‌زمان اقدام نمایند.

 
 رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور سراسری
همانطور که ذکر گردید، ورود به رشته‌های پیراپزشکی به صورت بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری نیز امکان پذیر است. شرایط خاص برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های سراسری موجب می‌شود تا امکان ادامه تحصیل برای داوطلبان با تعداد 10 تا 20 نفر پذیرش را فراهم نماید.  پذیرش این داوطلبان با توجه به سوابق تحصیلی آنان تعیین خواهد گردید.
•    کاردانی بهداشت عمومی – بهداشت خانواده
•    کاردانی بهداشت عمومی – مبارزه با بیماری‌ها
•    کاردانی بهداشت محیط
•    کاردانی علوم آزمایشگاهی
•    کاردانی هوشبری


رشته‌های  پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد
خوشبختانه لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد متنوع تر از سایر دانشگاه‌های دیگر می‌باشد. به عنوان مثال پذیرش در رشته مامایی بدون کنکور دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبانی که واجد شرایط تعیین شده باشند امکان پذیر است. امکان ثبت نام برای داوطلبان دانشگاه آزاد در دو ترم مهر و بهمن امکان پذیر است.
پذیرش در رشته پرستاری بدون کنکور دانشگاه آزاد در برخی از واحدهای این دانشگاه امکان پذیر است. امکان ورود داطلبان به رشته پرستاری بدن کنکور دانشگاه آزاد تنها به برخی از واحدهای این دانشگاه محدود می‌باشد و همچنین لازم به ذکر است که ظرفیت هر یک از این دانشگاه‌ها محدود بوده  و داوطلبان دارای سوابق تحصیلی بهتر، در اولویت می‌باشند.


شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور سال 99
برای انتخاب رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور لازم است ابتدا دفترچه انتخاب رشته را به صورت دقیق مطالعه نمایید. رشته‌های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی به صورت جداگانه و در انتهای دفترچه وجود خواهد داشت که داوطلبان در صورتی که واجد شرایط تعیین شده زیر باشند می‌تتوانند اقدام به انتخا رشته نمایند.

  •    دارا بودن مدرک دیپلم سه ساله برای داوطلبان نظام قدیم و دارا بودن گواهی پیش دانشگاهی برای داوطلبان دوره پیش دانشگاهی
•    حداقل معدل کتبی مورد نیاز برای پذیرش داوطلبان 15 می‌باشد.
•    برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته تحصیلی داوطلب
•    برخورداری از شرایط سنی همانند دارا بودن حداقل سن 18 سال و حداکثر سن مورد نیاز برای داوطلبان 25 سال می‌باشد. برای آثایان در صورتی که خدمت سربازی را گذرانده باشند، می‌توانند تا سن 27 سال تمام در رشته هیا بدون کنکور پیراپزشکی ثبت نام نمایند.
•    فارغ التحصیلان رشته‌های غیر مرتبط امکان ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور را نخواهند داشت.
•    داوطلبان آفا از نظر وضعیت ادامه تحصیل و همچنین خدمت سربازی نباید مشکالی داشته باشند.
•    برخی از رشته‌های پیزاپزشکی بدون کنکور تنها در مقطغ کاردانی ارائه می‌شوند.
•    برخی از رشته‌های موجود در دانشگاه به ازای پذیرش داوطلبان تعهد خدمت 3 سال طول خدمت در نظر می‌گیرند. فارغ التحصیلان لازم است در یکی از خدمات پزشکی معرفی شده خدمت خود را بگذارنند.
•    فارغ التحصیلان رشته‌های فوق در صورتی می‌توانند ادامه تحصیل دهند که دوره تعهد خدمت خود را گذرانده باشند. پذیرش این داوطلبان بر اساس این مورد می‌باشد.
•    داوطلبانی که متاهل می‌باشند در صورت رضایت همسر می‌توانند ادامه تحصیل دهند.
•    برای رشته‌های دانشگاه‌های سراسری ادامه تحصیل به صورت رایگان می‌باشد و برای دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و‌... در صورت چرداخت شهریه امکان پذیراست.

Source: رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

 



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > پیراپزشکی بدون کنکور > نحوه ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

                           شرایط پذیرش پیراپزشکی بدون کنکور

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد پیراپزشکی بدون کنکور – پزشکی بدون کنکور شرایط ثبت نام و پیش ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

 تماس با شماره 9099072952 از کل کشور 

 تماس با شماره 9099072952 از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در میان داوطلبان رشته های پیراپزشکی بدون کنکور است با توجه به نیاز جامعه به رشته های پیراپزشکی بدون کنکور و بازار کار نسبتا خوبی که برای این رشته ها فراهم است میتوان گفت داوطلبان پذیرش در رشته های پیراپزشکی و یا پیراپزشکی بدون آزمون انتخاب درستی را با توجه به توانایی های خود داشته اند.

رشته های پیراپزشکی بدون آزمون به طور کلی در بحث بهداشت و درمان تحت نظر و مشورت پزشکان فعالیت دارند که و اکثر دانشجویان این رشته ها پس از فارغ التحصیلی در بیمارستان ها – کلینیک ها – مراکز درمان – فیزیوتراپی و … مشغول به کار می شوند. برای آشنایی بیشتر و دقیق تر شما عزیزان با این رشته ها گروه های رشته های پیراپزشکی را ذکر می کنیم  :

 

  • علوم آزمایشگاهی
  • گروه اتاق عمل
  • کتابداری
  • هوشبری
  • رادیولوژی
  • فناوری اطلاعات سلامت
  • کاردرمانی
  • فوریت های پزشکی

 

شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور 99

ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی است که تنها داوطلبان واجد شرایط مجاز به انتخاب رشته های بدون کنکور پیراپزشکی می کند. از جمله این شرایط عبارتنداز :

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون جمهوری اسلامی ایران
  • عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • نداشتن سابقه همکاری با گروه های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی و یا مدرک پایان دوره متوسطه دوم نظام جدید
  • داشتن شرایط جسمی و روانی متناسب با رشته انتخابی
  • قبولی در مصاحبه

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن حداکثر 25 سال تمام برای داوطلبان خانم و حداکثر 27 سال تمام ( با احتساب گذراندن خدمت سربازی) برای داوطلبان آقا در هنگام ثبت نام کنکور سراسری
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته های پیراپزشکی بدون کنکور نمی باشند.
  • داشتن شرایط بومی حوزه جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی برگزارکننده دوره

ثبت نام بدون کنکور رشته های پیراپزشکی به چه صورت می باشد ؟

با وجود آنکه پذیرش در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی بر اساس سوابق تحصیلی است ، اما شما باید حتما در کنکور سراسری شرکت نمایید ، به عبارت دیگر بایستی همانند سایر داوطلبان کنکوری ، در نیمه دوم بهمن ماه ثبت نام کنکور سراسری تجربی را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام دهید.

پس از ثبت نام و حضور در جلسه کنکور ، بایستی منتطر اعلام نتایج باشید تا برای انتخاب رشته اقدام نمایید. حال در این بین ممکن است سوالی ذهن داوطلبان را مشغول به خود کند که مگر این رشته ها بدون کنکور نیست ؟ پس چه لزومی دارد در کنکور سراسری شرکت نماییم ؟

در پاسخ باید بگوییم که شما برای انتخاب رشته نیاز به شماره پرونده و شماره داوطلبی دارید و هدف از شرکت در کنکور ، به دست آوردن اطلاعات لازم برای انتخاب رشته است و رتبه اکتسابی شما تاثیر چندانی در پذیرشتان نخواهد داشت.

انتخاب رشته در رشته های بدون کنکور پیراپزشکی را چگونه انجام دهیم ؟

کد رشته های مربوط به رشته های بدون کنکور پیراپزشکی ، در دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی تجربی قرار دارد بنابراین باید این دفترچه را از سایت سنجش دانلود و از کد رشته ها مطلع شوید.

پس از یادداشت نمودن کد رشته ها ، بایستی از طریق لینک فعال شده انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سنجش ، برای انجام انتخاب رشته اقدام و کدرشته ها را در سامانه ثبت نمایید. البته توجه داشته باشید که شما باید شرایط لازم برای تحصیل بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی دارا باشید که در این مطلب به آن شرایط اشاره شده است.

Source: پیراپزشکی بدون کنکور

 

 



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > تحصیل در خارج از کشور > راهنمای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل رایگان

 

شاید ادامه تحصیل رایگان در خارج از ایران و علی الخصوص در بهترین کشور برای تحصیل رایگان آرزوی هر کدام از دانشجویان باشد. با توجه به افزایش روز به روز هزینه های تحصیل در شماری از دانشگاه های خارجی شماری از دانشجویان بر این باور هستند که به هیچ وجه امکان ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را ندارند.

 

اما باید عرض کنیم که کشورهایی با ارائه تحصیلات رایگان در دانشگاه ها وجود دارند که می توانید از آن ها درخواست بورس تحصیلی کنید. آیا می دانید بهترین کشور برای تحصیل رایگان کدام کشور است؟ آیا شناختی در مورد کم هزینه ترین کشور اروپایی برای تحصیل دارید؟ با توجه به وجود بهترین کشورها برای بورسیه تحصیلی دیگر جای نگرانی برای شما دوست عزیز وجود ندارد.

 

در این نوشته، سعی در معرفی بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان را برای شما عزیزات داریم. با ما همراه باشید تا با بهترین کشور برای تحصیل به صورت رایگان آشنا شوید.

بیابید.

شرایط بهترین کشور برای تحصیل رایگان

کشورهای شمال اروپا شرایط مناسبی را برای تحصیل در خارج از کشور دارند و به دلیل سیاست هایی مثل های تحصیلی خارجی قرار دارند. تحصیل در خارج از کشور، در کشور هایی مانند فنلاند، آلمان و نروژ، امکان پذیر است، این کشورها هر سال هزاران دانشجوی خارجی را می پذیرند.

تحصیل رایگان در فنلاند

چه کسی را پرداخت نمی کند؟ دانشگاه های دولتی فنلاند به دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی تقسیم می شوند و همه آن ها برای دانشجویانی که از کشورهای EEA که در مقاطع تحصیلی مختلف می خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، باید هزینه های تحصیل را پرداخت کنند. حداقل هزینه آموزش و پرورش که توسط دولت فنلاند تعیین می شود، حدود 1500 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

مزایای تحصیل در مالزی

- هزینه های زندگی و تحصیل مقرون به صرفه در مالزی

همانطور که می دانید مالزی کشوری آسیایی بوده و هزینه زندگی در آن قابل مقایسه با کشور های اروپایی نمی باشد و دانشجویان می توانند با صرف هزینه کمتری (سالانه حدود 800 تا 12 هزار دلار بسته به مقطع تحصیلی) در این کشور به تحصیل مشغول شوند.

- جایگاه علمی مناسب دانشگاه های مالزی

دانشگاه های مالزی از نظر علمی دارای جایگاه بسیار مناسبی می باشد و مدارک صادر شده توسط این دانشگاه ها اعتبار بسیاری در سطح جهان دارند.

معایب تحصیل در مالزی

- کیفیت زندگی معمولی در مالزی

کشور مالزی به نسبت سایر کشور های موجود در لیست بهترین کشور ها برای تحصیل، از کیفیت زندگی پایین تری برخوردار است و افراد متقاضی تحصیل در این کشور باید بدانند که رفاه نسبی در مالزی وجود دارد اما اگر مایل اید در شرایط زندگی مطلوب تحصیل کنید مالزی مقصد مناسبی برای شما نمی باشد.

- الزام فراگیری زبان مالزیایی

مالزیایی زبان رسمی کشور مالزی می باشد و دانشجویان این کشور فارغ از اینکه برنامه تحصیلی آن ها به چه زبانی می باشد، ناچار به فرا گیری زبان مالزیایی یا مالایی هستند. 

Source: بهترین کشور برای تحصیل رایگان

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > آزمون نظام مهندسی > نتایج آزمون نظام مهندسی 98

 

نتایج آزمون نظام مهندسی 99 از مواردی است که متقاضیان اخذ پروانه مهندسی از سازمان نظام مهندسی کشور پس از ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 و شرکت در آزمون منتظر مشاهده و دریافت این مورد می باشند. اخذ پروانه نظام مهندسی برای تمامی مهندسان عزیز، منوط به همین نتیجه می‌باشد ، مطالعه منابع آزمون در هر رشته ، تمرین و تست زنی ، برنامه‌ریزی، تلاش سخت و… همگی از مواردی است که داوطلبان برای پذیرش در این آزمون بزرگ و دریافت نتیجه مطلوب می بایست در نظر داشته باشند.

نتایج آزمون نظام مهندسی 99 معمولاً دو یا سه ماه پس از برگزاری آزمون نظام مهندسی اعلام می‌گردد. دریافت و مشاهده نتایج به صورت الکترونیک امکان‌پذیر می‌باشد و داوطلبان در هیچ یک از مراحل ثبت نام و … نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت. متقاضیان لازم است در زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی99، به سامانه ایران تحصیل برای مشاهده نتایج خود، مراجعه نمایند.

خوشبختانه راه‌های پیش بینی شده برای دریافت نتایج بر اساس مدارک هویتی نیز امکان‌پذیر می‌باشد و چنانچه شماره داوطلبی خود را فراموش کرده باشید، باز هم می‌توانید از سایر روش‌ها برای دریافت نتایج، اقدام نمایید. نتایج آزمون نظام مهندسی99 توسط دفتر مقررات ملی ساختمان اعلام می‌گردد و بنابراین برای مشاهده نتایج با استفاده از سامانه ایران تحصیل ،می‌توانید با شماره‌های 9099072952 و 9099072952 ( استان تهران) تماس حاصل نمایید.

نحوه دریافت نتایج آزمون نظام مهندسی 99

همان‌گونه که ذکر گردید، نتایج آزمون نظام مهندسی  به سه صورت قابل دریافت می‌باشد. کلیه متقاضیانی که در آزمون نظام مهندسی شرکت نموده‌اند ؛ در زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی 99 می‌توانند نتیجه خود را دریافت نمایند. دو روش بر حسب اطلاعات هویتی می باشد و روش دیگر نیز، بر حسب اطلاعات داوطلبی به علاوه مدارک هویتی قابل جستجو می باشد.

  • اولین روش دریافت نتایج آزمون نظام مهندسی 99 بر حسب نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد امکان پذیر می‌باشد. در واقع با استفاده از این روش ، شما نیازی به همراه داشتن اطلاعات ثبت نامی و یا داوطلبی خود نخواهید داشت و به‌ راحتی در هر کجا که مایل باشید، می‌توانید این اطلاعات را دریافت نمایید.
  • دومین روش نیز، باز هم با استفاده از مشخصات شما همانند ، شماره ملی ، شماره شناسنامه و سال تولد قابل انجام خواهد بود. و همواره در این روش، نیازی به اطلاعات داوطلبی نخواهد بود.
  • سومین روش برای دریافت نتایج آزمون نظام مهندسی نیازمند داشتن شماره داوطلبی می‌باشد. با وارد نمودن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد، امکان‌ جستجو وجود خواهد داشت. بسته به انتخاب داوطلبان ، هر کدام از این روش‌ها را می‌توانند جهت مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی 99
  •  انتخاب نمایند.

 اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی بهمن 99

ثبت نام آزمون نوبت دوم حرفه مهندسان سال 99 در 23  آبان آغاز شد و آزمون در روزهای 11 و 12 بهمن برگزار شده و نتایج 26 اردیبهشت ماه اعلام شد . مطابق زمانبندی سال گذشته انتظار داریم پس از اتمام مهلت ثبت نام و برگزاری آزمون حدودا در دهه دوم بهمن ماه ، نتایج آزمون نظام مهندسی بهمن 99 حدودا 4 ماه بعد یعنی در نیمه دوم اردیبهشت ماه بر روی سایت inbr.ir اعلام شود

اطلاعیه درج پاسخنامه و اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسی مهرماه ۹۸

بدینوسیله به اطلاع کلیه شرکت‌کنندگان آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان مهر ۹۸ می‌رساند با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قبلی، دفترچه سوال‌های آزمون‌های یاد شده به انضمام پاسخنامه اولیه، در روز پانزدهم آبانماه سال جاری در سامانه آزمون‌ها به آدرس inbr.ir منتشر می‌گردد، پس از این تاریخ کلیه شرکت کنندگان محترم می توانند به مدت یک هفته درخواست‌های بازنگری در سوال‌ها یا اعتراضات خود را به‌طور مستدل و مستند، شفاف و صریح در قالب فایل ضمیمه، تکمیل و از طریق آدرس الکترونیکی azmoon@inbr.ir ارسال نمایند.

نتایج قطعی آزمون‌های موصوف (به استثنای آزمون معماری – صلاحیت طراحی) پس از رسیدگی به اعتراضات و با رعایت موارد مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون‌ها، تا پایان آذرماه اعلام و کلیه داوطلبان گرامی می‌توانند از آن تاریخ نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند.

Source: اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دیگر معافیت های سربازی > سامانه استعلام معافیت تحصیلی دانشجویان

 

پسران پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، مشمول خدمت سربازی می شوند. با توجه به اینکه امکان همرمان تحصیل و خدمت سربازی وجود ندارد، لذا مشمولین باید برای معافیت تحصیلی دانشجویان اقدام نمایند. آن دسته از دانشجویانی که معافیت تحصیلی را اخذ نموده اند، می توانند از طریق استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی اقدام نمایند. تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ یکی از سوالاتی است که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دارند.در رابطه با اینکه چگونه بفهمیم تا کی معافیت تحصیلی داریم؟ سوالی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

مشمولین  معافیت تحصیلی دانشجویان چه کسانی هستند؟

همانطور که می دانید، معافیت تحصیلی برای دانش آموزان مختلف امکان پذیر است. شرایط در نظر گرفته شده برای هر یک از مقاطع متفاوت می باشد و به تبع آن افراد می توانند برای اعزام به خدمت سربازی معاف شوند. دارا بودن شرایط زیر برای تمامی متقاضیان الزامی می باشد.

  • کلیه دانش آموزان مدارس مختلف و مراکز آموزش عالی که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می باشند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد, دکتری و بالاتر که در هر یک از دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و آزاد مشغول به تحصیل می باشند و مورد تائید وزارت علوم و تخقیقات رسیده اند .
  • طلاب عزیزی که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل می باشند.

مشمولین عزیز توجه داشته باشند که اخذ معافیت تحصیلی دانشجویان در صورتی خواهد بود که با درخواست دانشجویان و دانش آموزان موافقت گردد و در زمان تعیین شده برای اخذ این نوع از معافیت اقدام نموده باشند. چنانچه دانش آموز و یا دانشجویی، برای اخذ معافیت سربازی به موقع اقدام ننموده باشد، مشمول خدمت محسوب خواهد شد و در صورت عدم مراجعه به موقع به مراکز پلیس + 10 غیبت سربازی برای آنان محاسبه می شود و بعضا در صورت خدمت سربازی لازم است که زمان اضافه تری را برای خدمت بگذرانند.

تمدید معافیت تحصیلی چه شرایطی دارد؟

تمدید معافیت تحصیلی یکی از موضوعات خیلی مهم برای دانش آموزان و دانشجویان مرد می باشد. اگر بخواهیم تعریفی از معافیت تحصیلی بیاوریم باید به این اشاره کنیم که تمامی افراد هنگامی که سن آن ها به سن قانونی ۱۸ سال تمام می رسد ، از نخستین ماه تولد آن ها مشمول قانون وظیفه عمومی می شوند . اگر دانش آموز در رشته های مختلف پیش دانشگاهی در حال تحصیل باشد تا سن ۲۴ سال و اگر دانش آموز در رشته های کاردانی و فنی حرفه ای باشد حداکثر تا سن ۲۲ سالگی می تواند به تحصیل ادامه داده و به تحصیل مشغول باشد. گفتنی است بعد از گذشت از این سن وارد دوره مشمولیت سربازی شده و برای فرد غیبت سربازی رد می شود.

چه کسانی شامل معافیت تحصیلی می شوند؟

کلیه افراد زیر تا زمانی که در حال تحصیل باشند و به تحصیلات خود می پردازند مشمول تمدید معافیت تحصیلی شده و از اعزام به خدمت سربازی معاف می شوند :

۱) دانش آموز های مدارس کشور و مرکز های آموزش عالی کشور که فعالیت آن های زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است

۲) دانشجو های مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و مقاطع بالاتر دانشگاه های ملی (دولتی) و غیر دولتی که شامل دانشگاه های پیام نور ، دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های پردیس ، دانشگاه های غیر انتفاعی و . . . که فعالیت کلیه این دانشگاه ها زیر نظر وزارت علوم است.

۳) طلاب و طلبه هایی که در حوزه های علمیه مشغول تحصیلات خود هستند.

 

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان به راحتی امکان پذیر نخواهد بود. به موجب قوانین سازمان نظام وظیفه ناجا، تمدید معافیت برای تحصیل دانشجویان در شرایط خاص امکان پذیر خواهد شد. مشمولین عزیز باید دقت داشته باشند که سنوات معافیت تحصیلی آن ها در مقطع ها، متفاوت خواهد بود.

مثلا کسانی که در مقطع کاردانی درس می خوانند با افرادی که در مقطع ارشد ادامه تحصیل می دهند یک مدت مشخصی می توانند از سنوات تحصیلی استفاده کرده و درس خود را بخوانند. این تمدید معافیت به شکل زیر برای مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است. آن ها را بادقت خوانده و به خاطر بسپارید.

Source: معافیت تحصیلی دانشجویان



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > انتخاب رشته > مشاوره انتخاب رشته ریاضی

 

از مهم ترین تصمیماتی که هر فرد دانش آموز یا پشت کنکوری در رشته ریاضی فیزیک در طول دوران زندگی و تحصیل خود می گیرد تصمیم به انتخاب رشته ای برای گذراندن تحصیلات دانشگاهی است. در این زمان استفاده از مشاوره انتخاب رشته ریاضی و دریافت راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی اثری فوق العاده بر زندگی و آینده تحصیلی و کاری فرد داوطلب دارد.

 

در نتیجه، مشاهده می کنید که بهره گیری از مشاوره انتخاب رشته ریاضی تا چه حد می تواند ارزشمند و کاربردی باشد. با توجه به اهمیت بالای موضوع مشاوره انتخاب رشته ریاضی در این متن می خواهیم اطلاعاتی موثق و مفید را درباره مشاوره انتخاب رشته ریاضی برای شما داوطلبان این گروه آزمایشی عرض کنیم.

 

اهمیت استفاده از مشاوره انتخاب رشته ریاضی چیست؟

اکثر قریب به اتفاق دانش آموزان و داطلبان کنکور ریاضی فیزیک بعد از پرداخت هزینه ای بالا برای شرکت در کلاس های کنکور انواع مؤسسات کنکوری، خواندن کتاب های درسی و حتی کتب مختلف کمک آموزشی از انتشارات مختلف و با بهترین و دقیق ترین برنامه ریزی توقع قبولی در بهترین دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی را دارند.

درست است که این موارد اهمیت زیادی در قبولی دارند اما در صورت داشتن انتخاب رشته ای نادرست در رشته های ریاضی تمامی این زحمات و هزینه ها به باد می رود و هیچ ارزشی ندارد.

اما انتخاب رشته ای منطقی و درست چگونه حاصل می شود؟ جواب این سؤال چیزی نیست به جز دریافت مشاوره انتخاب رشته ریاضی که می تواند آینده ای درخشان را برایتان به ارمغان بیاورد.

حتماً‌ می پرسید دلیل اهمیت دریافت مشاوره انتخاب رشته در این گروه آزمایشی چه می تواند باشد؟

در جواب باید عرض کنیم که به هر حال یک فرد مشاور اطلاع دقیقی از تمامی ضوابط و شرایط انتخاب رشته گروه ریاضی دارد و برای تعداد بی شماری از افراد انتخاب رشته کرده است.

پس با این تفاسیر وی می تواند قبولی شما را با ارائه بهترین مشاوره انتخاب رشته به میزان زیادی ضمانت کند.

دقت کنید شیوه انتخاب رشته مشاوران رشته ریاضی با در نظر گرفتن مواردی همچون شرایط فردی و خانوادگی، علاقه ها و خصوصیات هر شخص کنکوری با یکدیگر فرق دارد.

ولی شما می توانید بهترین و جامع ترین مشاوره انتخاب رشته ریاضی را از مشاورانی خبره و کاردان دریافت کنید و آن ها به بهترین شکل انتخاب رشته ریاضی را برای کلیه داوطلبان انجام می دهند.

 

پارامترهایی هستند که باید در زمان انتخاب رشته مدنظر قرار دهید.

ترتیب چینش کدرشته ها در فرم انتخاب رشته باید به چه صورت باشد ؟

انتخاب های خوش بینانه : بسیاری از داوطلبان این سوال برایشان ایجاد می شود حتی با وجود کسب رتبه های نه چندان جالب ، می توانیم رشته های تاپ و پرمتقاضی را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهیم ؟ در پاسخ باید بگوییم که حتی اگر شانش پذیرش شما در رشته ای بسیار پایین می باشد ، آن کدرشته را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهید تا حتی اگر به احتمال 1 درصد امکان قبولی داشته باشید ، شانس خود را از دست نداده باشید. 20 الی 30 درصد از فرم انتخاب رشته خود را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید.

انتخاب های واقع بینانه : مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته ، انتخاب های واقع بینانه می باشند که بیش از 50 درصد فرم را باید به آن اختصاص داد. این انتخاب ها متناسب با رتبه شما می باشند. برای مثال داوطلبی که رتبه 1500 را کسب کرده است ، به طور معقول با این رتبه در رشته های مهندسی دانشگاه های روزانه پذیرفته خواهد شد.

انتخاب های بدبینانه : انتخاب های بدبینانه آخرین بخش فرم انتخاب رشته می باشند و مربوط به کدرشته هایی هستند که شانس قبولی داوطلب در آن ها بسیار زیاد است. برای مثال داوطلبان دارای رتبه حدود 2000 الی 3000 حتما در رشته های مهندسی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران پذیرفته می شوند ولی باید این رشته ها را در آخرین بخش فرم قرار دهند تا اگر در انتخاب های خوش بینانه و واقع بینانه پذیرفته نشدند ، حتما در این انتخاب ها پذیرفته شوند.

کارنامه انتخاب رشته ریاضی

نتایج کنکور سراسری در قالب کارنامه ای برای هر داوطلب در سایت سازمان سنجش قرار میگیرد . کارنامه اولیه ای که در اختیار داوطلبان قرار میگیرد شامل سه بخش می باشد که توضیحاتی درباره هرکدام از این بخش ها در اختیارتان قرار میدهیم تا از تاثیر این اطلاعات در انتخاب رشته مطلع شوید .
در بخش اول کارنامه ریاضی اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی ، معدل ، نوع سهمیه و استان بومی داوطلب درج شده است . بخش دوم کارنامه ریاضی اطلاعات وضعیت مجاز به انتخاب رشته قرار دارد . مجاز شدن به انتخاب رشته در دوره های روزانه ، شبانه و فرهنگیان با توجه به رتبه شما در کنکور سراسری تعیین خواهد شد و برای انتخاب رشته در سایر دوره ها همه داوطلبان مجاز خواهند شد .

در بخش سوم کارنامه ریاضی اطلاعات نمره و رتبه و درصدهای کسب شده شما در کنکور سراسری درج شده است . اطلاعاتی که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند و برای تحلیل آن نیازمند آن هستید که با تعابیری همچون رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری و نمره آزمون آشنایی داشته باشید . برای اطلاع بیشتر از محتویات کارنامه ، درباره کارنامه کنکور را در مقاله توضیحات کارنامه کنکور سراسری در اختیارتان قرار داده ایم .

Source: مشاوره انتخاب رشته ریاضی



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > بدون کنکور ارشد > کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور 99

 

پیرو آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در مورد پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور ، پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از ابتدای سال 99 آغاز شد لذا کلیه متقاضیان ورود به مرحله تحصیلات تکمیلی می توانند پس از اطلاع از رشته محل ها و شرایط پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 99-1400 اقدام به ثبت نام نمایند شایان ذکر است کلیه امور پشتیبانی – ثبت نام – پرسش و پاسخ در مورد شهریه و رشته محل ها با پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های زیر در اختیار متقاضیان خواهد بود.

  

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور 99

کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور طی سال‌های اخیر با توجه به سختی آزمون ارشد، طرفداران بسیاری را در رشته‌های مختلف به دست آورده است. محاسن بدون کنکور ارشد که به موجب آن ، داوطلبان بدون نیاز به خواندن منابع مختلف آزمون کارشناسی ارشد و تحمل استرس نتیجه و… می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون آزمون شرکت نمایند، ترجیح بسیاری از متقاضیان برای ورود به مقطع ارشد، پذیرش بدون کنکور در این مقطع می‌باشد.

 

کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یا همان دوره‌های فراگیر، این امکان را برای علاقه‌مندان به وجود می‌آورد که اولویت اول را علاقه خود قرار دهند. سپس به انتخاب در زمینه انتخاب رشته بپردازند. البته نمی‌توان شرایط پذیرش بدون کنکور پیام نور را فراموش نمود. و لازم است با توجه به این شرایط، نسبت به انتخاب و یا عدم انتخاب، تصمیم گیری شود.

شایان ذکر است که ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور تنها یک‌بار در سال صورت می‌پذیرد . همانند سنوات گذشته، ثبت نام به صورت الکترونیک امکان پذیر می‌باشد و داوطلبان با توجه به واجد شرایط بودن در این زمینه ، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته از بین لیست رشته‌های مورد نظر، دست به انتخاب بزنند.

 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 توسط سازمان سنجش صورت گرفته و داوطلبان بدین منظور می بایست در مهلت مقرر به سایت این سازمان به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و آشنایی با شرایط ، ضوابط ، نحوه ثبت نام و لیست رشته های امتحانی نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند .

متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند یکی از رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را انتخاب کرده و حداکثر در 20 کد رشته محل دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور متقاضی ادامه تحصیل شوند . شرکت در این مرحله مستلزم پرداخت هزینه ای تحت عنوان هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400 می باشد که متقاضیان پس از پرداخت این هزینه به وسیله یکی از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب مجاز به ثبت نام می باشند .

 

 

نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400

کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در نحوه برگزاری آزمون با سایر آزمون های مربوط به کارشناسی ارشد متفاوت می باشد . هر داوطلب پس از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به عنوان دانش پذیر تلقی شده و می بایست برای حضور در جلسه آزمون ، منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مندرج در دفترچه ثبت نام را مطالعه نماید . این منابع در واقع دروس مربوط به ترم 1 داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد رشته امتحانی مورد نظر می باشد .

به عبارت دیگر متقاضیان پس از دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در آزمونی شرکت می کنند که سوالات آن از دروسی تهیه شده که داوطلب باید در ترم 1 پاس کند . قبولی داوطلب در مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به منزله پشت سر گذاشتن ترم 1 و ورود به دوره دانشجویی و ترم 2 می باشد . از مزایای این آزمون معرفی دقیق منابع کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توسط سازمان سنجش می باشد .

 

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400

به متقاضیان توصیه می کنیم کلیه اخبار مربوط به کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99-1400 را فقط از طریق سایت سازمان سنجش پیگیری کرده و برای موفقیت در این آزمون منابع مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 را مطالعه کرده و به نکات ذکر شده در این دفترچه توجه نمایند .

این داوطلبان در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 می توانند علاقه مندی خود را برای شرکت در این آزمون نیز اعلام کرده و با تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام شانس خود را برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی افزایش دهند . 

Source: کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد > آخرین مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن

 

ورود به سیستم اعلام نتایج نهایی ثبت نام بدون کنکور آزاد

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد | مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد | آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد | مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای هر دو ترم مهر و بهمن حدودا یک هفته می باشد. چنانچه در مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد برای انجام ثبت نام اقدام ننمایید، امکان ورود مجدد به سامانه را نخواهید داشت. ممکن است پس از آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد تمدید زمانی در نظر گرفته نشود لذا حتی الامکان در مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایید.

 

دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون و با آزمون در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرند . متقاضیان پذیرش این دانشگاه می توانند لا اطلاع از شرایط پذیرش و در زمان مقرر ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند .

دانشگاه آزاد چند سالی است که رشته های خود را به دو صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می دهد. همین امر موجب می شود تا داوطلبانی که بنا به هر دلیلی نتوانسته اند از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه شوند و یا بعد از شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته، در هیچ یک از کد رشته های مورد نظر خود پذیرفته نشده اند، برای تحصیل در رشته های متنوع و بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

Source: زمان ثبت نام دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > نظام وظیفه > استعلام غیبت سربازی با کد ملی

 

آن دسته از مشمولینی که خدمت خود را به پایان نرسانده اند، حتما برای استعلام غیبت سربازی با کد ملی اقدام نمایید. در رابطه با اینکه غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود؟ باید بگوییم با توجه به سن و همچنین میزان تحصیلات فرد. چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم؟ اگر درخواست خود را برای معافیت موقت ارائه نموده اید، می توانید از استعلام نظام وظیفه با کد ملی استفاده نمایید. با استفاده از استعلام غیبت سربازی با کد سخا کلیه مشمولین می توانند بدون مراجعه حضوری، استعلام بگیرند.

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگران- ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98- قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا- لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98- استعلام کارت پایان خدمت با کد ملی- بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده است- شرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98- استعلام کارت ایثارگران ارتش 98- وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد- بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98- آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی -     خرید خدمت سربازی 98 – 99

Source: استعلام غیبت سربازی با کد ملی

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > انتخاب رشته > انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99‌ برای کلیه متقاضیان محترم آغاز شد. هر داوطلب در صورت برخورداری از شرایط مندرج در دفترچه با کنکور آزاد اسلامی باید در مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد هر گونه اقدام لازم برای انتخاب رشته در دوره های مختلف آزاد و در رشته های علوم پزشکی و غیر پزشکی را انجام دهد.

 

علی رغم تصمیم مسئولین بر ادغام شدن ثبت نام هر دو کنکور دانشگاه آزاد و سراسری و به وجود آمدن تغییراتی چند در نحوه اجرا و برگزاری این آزمون ولی هنوز هم شاهد برگزاری انتخاب رشته آزاد به صورت کاملاً مجزا از دانشگاه سراسری هستیم. به این معنی که بعد از شرکت هر داوطلب در آزمون آزاد و قرار گرفتن کارنامه انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به وسیله داوطلب در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می شود.

 

 

متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 می توانند با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و خرید کارت اعتباری انتخاب رشته با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org ، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند .

با توجه به این مسئله که انتخاب رشته ، از مهم ترین و حساس ترین مراحل آزمون سراسری به شمار می آید بهتر است که داوطلبان پیش از انجام این مرحله از نکات و جزئیات انتخاب رشته آگاه شوند تا انتخاب رشته ای ایده آل داشته باشند. برخی از نکات لازم جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد در ادامه این مطلب آورده شده است.

Source: انتخاب رشته دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > ارشد > ثبت نام ارشد علمی کاربردی 99-1400

 

ثبت نام ارشد علمی کاربردی 99 به صورت بدون کنکور و با کنکور امکان پذیر است. زمان ثبت نام کارشناسی ارشد علمی کاربردی با آزمون و بدون آزمون تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. پذیرش کارشناسی ارشد این دانشگاه با توجه به سوابق تحصیلی داوطلبان امکان پذیر است.

 

تنوع رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور علمی کاربردی خوشبختانه بسیار بیشتر از سایر دانشگاه های دیگر است. برای ثبت نام ارشد این مرکز دانشگاهی می توانید به صورت الکترونیک اقدام به ثبت نام نمایید.

 

تاریخچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی

اولین ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی دی ماه 92 بود و شرایط ثبت نام بدین شرح بود :
1-    داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری در رشته انتخابی
2-    قبولی در آزمون ورودی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی
3-    قبولی در مصاحبه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی
4-    هر کس فقط حق داشت در زمینه رشته کارشناسی خود ادامه تحصیل دهد. یعنی حق تغییر رشته برای هیچ کسی وجود نداشت.
خب این ها تماما مواردی بود که کاملا قبولی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی را سخت می کرد. یعنی نه تنها کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی آزمون ورودی دارد بلکه باید سابقه کار داشت و در مصاحبه نیز شرکت کرد. اما سختی بیشتر اینجا بود که برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی هیچ کس حق تغییر رشته نداشت و باید در زمینه رشته انتخابی خود نیز 3 الی 5 سال سابقه کار می داشت.

Source: ثبت نام ارشد علمی کاربردی         



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > جامع علمی کاربردی > جدول شهریه دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی 99-1400

 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی هرساله با افزایش 10 الی 15 درصدی مواجه است. پذیرفته شدگان در صورتی که شهریه دانشگاه علمی کاربردی 99-1400 را نپردازند، امکان انتخاب واحد را نخواهند داشت. بنابراین قبل از انتخاب رشته در مقطع کاردانی ابتدا جدول شهریه کاردانی علمی کاربردی را ملاحظه نموده و قبل از انتخاب رشته در مقطع کارشناسی از میزان شهریه کارشناسی علمی کاربردی آگاه شوید.

 

 

 

 

شهریه مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 98 – 99

گروه آزمایشی

صنعت

کشاورزی

مدیریت و خدمات اجتماعی

فرهنگ و هنر

شهریه ثابت

523 هزار و 963 تومان

408 هزار و 100 تومان

365 هزار و 115 تومان

434 هزار و 124 تومان

شهریه متغیر دروس عمومی

واحد نظری: 20 هزار و 268 تومان

واحد نظری: 20 هزار و 268 تومان

واحد نظری: 20 هزار و 268 تومان

واحد نظری: 20 هزار و 268 تومان

واحد عملی: 33 هزار و 178 تومان

 واحد عملی: 33 هزار و 178 تومان

واحد عملی: 33 هزار و 178 تومان

واحد عملی: 33 هزار و 178 تومان

شهریه متغیر دروس پایه ، اصلی و تخصصی

واحد نظری: 28 هزار و 100 تومان

واحد نظری: 21 هزار و 670 تومان

واحد نظری: 18 هزار و 467 تومان

واحد نظری: 22 هزار و 120 تومان

واحد آزمایشگاهی: 46 هزار و 250 تومان

واحد آزمایشگاهی: 31 هزار و 550 تومان

واحد آزمایشگاهی: 30 هزار و 230 تومان

واحد آزمایشگاهی: 33 هزار و 180 تومان

واحد کارگاهی پروژه: 50 هزار و 100 تومان

واحد کارگاهی پروژه: 37 هزار و 570 تومان

واحد کارگاهی پروژه: 33 هزار و 600 تومان

واحد کارگاهی پروژه: 36 هزار و 870 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 100 هزار و 380 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 100 هزار و 380 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 87 هزار و 500 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 96 هزار تومان

 

شهریه مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 98 – 99

گروه آزمایشی

صنعت

کشاورزی

مدیریت و خدمات اجتماعی

فرهنگ و هنر

شهریه ثابت

534 هزار و 83 تومان

419 هزار و 170 تومان

371 هزار و 410 تومان

442 هزار تومان

شهریه متغیر دروس عمومی

واحد نظری: 22 هزار و 119 تومان

واحد نظری: 22 هزار و 119 تومان

واحد نظری: 22 هزار و 119 تومان

واحد نظری: 22 هزار و 119 تومان

واحد عملی: 36 هزار و 167 تومان

واحد عملی: 36 هزار و 167 تومان

واحد عملی: 36 هزار و 167 تومان

واحد عملی: 36 هزار و 167 تومان

شهریه متغیر دروس پایه ، اصلی و تخصصی

واحد نظری: 29 هزار و 600 تومان

واحد نظری: 22 هزار و 650 تومان

واحد نظری: 18 هزار و 900 تومان

واحد نظری: 22 هزار و 800 تومان

واحد آزمایشگاهی: 47 هزار و 450 تومان

واحد آزمایشگاهی: 33 هزار تومان

واحد آزمایشگاهی: 31 هزار و 70 تومان

واحد آزمایشگاهی: 34 هزار و 100 تومان

واحد کارگاهی پروژه: 51 هزار و 300 تومان

واحد کارگاهی پروژه: 39 هزار تومان

واحد کارگاهی پروژه: 34 هزار و 400 تومان

واحد کارگاهی پروژه: 37 هزار و 800 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 100 هزار و 380 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 100 هزار و 380 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 87 هزار و 500 تومان

واحد کاربینی و کارورزی: 96 هزار تومان

 

Source: شهریه علمی کاربردی



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > پربازدید > دانلود دفترچه دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی 99

 

دفترچه علمی کاربردی 99-1400 ترم مهر 99 – 1400 منتشر شد جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور این دانشگاه ابتدا نسبت به دانلود دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی اقدام نمایید و با توجه به رشته محل های ارائه شده و شرایط پذیرش دانشجو اقدام به ثبت نام نمایید.

لازم به ذکر است که دفترچه کاردانی و کارشناسی  علمی کاربردی به صورت جداگانه منتشر می شود. شرایط پذیرش در دفترچه کاردانی و کارشناسی برای متقاضیان ثبت نام علمی کاربردی متفاوت خواهد بود لذا متقاضیان گرامی قبل از هر گونه اقدامی حتما به صورت کامل و جامع دفترچه ها را مطالعه نمایند.

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی هستند باید قبل از ثبت نام ، دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی را دریافت کرده و از ضوابط و مدارک مورد نیاز ثبت نام و رشته های ارائه شده مطلع شوند .

Source: دفترچه علمی کاربردی

 



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > پربازدید > سامانه اعلام نتایج قبولی علمی کاربردی مهر 99

 

اعلام نتایج علمی کاربردی ترم مهر 99 امروز در سامانه قرار گرفت کلیه متقاضیان پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی می توانند از امروز به منظور مشاهده اسامی پذرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی در واحد های مختلف وارد سامانه شوند و پس از ورود اطلاعات جواب قبولی در واحد های مورد تقاضا را مشاهده نمایند.

 

پس از مشاهده نتایج علمی کاربردی در صورت پذیرفته شدن لازم است برای ثبت نام دانشگاه محل پذیرفته شده اقدام نمایید. آنچه در زمان اعلام نتایج کاردانی علمی کاربردی مشاهده خواهید نمود، نتیجه انتخاب رشته شما بر اساس سوابق تحصیلیتان می باشد. متقاضیان مقطع کارشناسی نیز در صورتی که در زمان اعلام نتایج کارشناسی علمی کاربردی موفق به پذیرش نشده باشند، می توانند در نیمسال بعدی برای انتخاب رشته اقدام نموده و در همان سامانه اعلام نتایج قبولی علمی کاربردی کارنامه خود را مشاهده نمایند.

 

 

مشاوره اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی بهمن

 گفتنی است ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمنبه صورت تکمیل ظرفیت برگزار می شود و در لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی بهمن  شامل رشته محل هایی است که در ثبت نام ورودی مهر ماه خالی باقی مانده است . بنابراین لیست رشته های ارائه شده محدودتر خواهد بود . همان طور که اشاره شد در صورتی که ثبت نام به صورت حضوری انجام شود ، دیگر لینک اعلام نتایجی هم در سایت سازمان سنجش فعال نمی شود و پیگیری نتایج از طریق خود دانشگاه امکان پذیر است .

پس از اعلام نتایج ، داوطلبان پذیرفته شده می بایست با مدارک اعلام شده از سوی دانشگاه حضورا به واحد مورد نظر مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند ، هم چنین برخی از مراحل نهایی ثبت نام و پرداخت شهریه نیز از طریق سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی صورت می گیرد .

Source: اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی بهمن

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد > سامانه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99

 

 

 

سامانه مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد ترم مهر همزمان با نتایج دانشگاه های سراسری قابل دریافت می باشد. در زمان اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور داوطلبان می توانند با وارد نمودن اطلاعات خود نسبت به دریافت کارنامه اقدام نمایند. جواب ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور به صورت الکترونیک در سامانه دیگری منتشر می شود. به هنگام مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز ملاحظه نمایید.

 

 

داوطلبان علاقه مند به پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد باید بعد از مطالعه لیست رشته های بدون کنکور این دانشگاه و با رعایت شرایط و ضوابط ثبت نام خود را انجام دهند . مدتی پس از اتمام مهلت ثبت نام ، نتایج نهایی داوطلبان اعلام می شود و پذیرفته شدگان باید برای تکمیل فرآیند ثبت نام به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنند .

 

سوالات متداول

 

1- نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه برای ورودی بهمن ماه چه زمانی اعلام میشه ؟

این نتایج احتمالا دهه سوم بهمن ماه منتشر میشه که به محض اینکه زمان اعلام نتایج مشخص بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

2- نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به چه صورتی اعلام میشه ؟

احتمالا این نتایج به صورت اینترنتی و یا حضوری اعلام میشه که نحوه اعلام نتایج بهمن ماه به طور کامل تو این مقاله گفته شده .

3- نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تو چه سایتی اعلام شد ؟

این نتایج تو سایت azmoon.org اعلام شد که لینک ورود به سایت رو تو این مقاله گذاشتیم .

Source: نتایج ثبت نام دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > جامع علمی کاربردی > سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی – edu.uast.ac.ir

 

 

سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی با هدف سهولت امر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی گردیده . یکی از سوالات دانشجویان در رابطه با سامانه هم آوا علمی کاربردی این این که چگونه وارد سایت هم آوا شویم؟ سامانه هم آوا مشاهده نمرات نشانی edu.uast.ac.ir صورت می پذیرد. ضمنا بحث اعتراض در سامانه هم آوا و مشکلات سایت دانشگاه علمی کاربردی هم آوا را نیز بررسی خواهیم کرد.

 

معرفی سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

هر یک از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی ، دارای حساب کاربری مختص خود در سامانه هم آوا به آدرس edu.uast.ac.ir می باشند. این سایت جایگزین سامانه “سجاد” بوده و امکاناتی از قبیل ثبت نام ، انتخاب واحد ، حذف و اضافه ، پرداخت شهریه و… از طریق این سامانه برای دانشجویان مهیا گردیده است. اساتید دانشگاه نیز می توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه هم آوا ، از خدمات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

 

با معرفی سامانه هم آوا به جای سامانه سجاد برای دانشگاه علمی کاربردی ، دانشجویان این دانشگاه می بایست امور آموزشی و دانشگاهی خود را از طریق این سایت انجام دهند . دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی باید با امکانات و هم چنین نحوه ورود به این سایت آشنایی کامل داشته و بتوانند با ورود به پورتال شخصی خود از امکانات این سامانه استفاده کنند .

Source: سامانه هم آوا علمی کاربردی

 



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > پربازدید > سایت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

 

سایت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 99-1400

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی نیمسال اول و دوم

 

 

دانشجویان عزیزی که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه محل پذیرش را ندارند، می توانند نسبت به ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اقدام نمایند. ورود به سامانه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد زمانی امکان پذیر است که در زمان تعیین شده مراجعه نمایند. شرایط ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد با توجه به آئین نامه های دانشگاه آزاد تعیین می گردد. متقاضیان ورود به سامانه ثبت درخواست انتقال دانشگاه آزاد جهت ثبت درخواست بهتر است هر چه سریع تر اقدام نمایند. لازم به ذکر است جز در شرایط تعیین شده، انجام ثبت نام انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد برای دانشجویان ترم اول مهر و بهمن امکان پذیر نمی باشد.

 

 

دانشجوی گرامی

 

با سلام،

خواهشمند است با توجه به راهنمایی های ذیل و پس از مطالعه دقیق شیوه نامه نقل و انتقالات و ماده الحاقیه آن نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه منادا اقدام نمایید.

 

1- زمان ثبت درخواست واجدین شرایط نقل و انتقالات دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98، به اتمام رسیده است، متقاضیان نتایج درخواست خود را از طریق سامانه پیگیری نمایند.

 

2- با اطلاع کامل از مفاد شیوه نامه و انتخاب ماده متناسب با شرایط خود، ماده درخواستی را انتخاب نمایید. (تغییر نوع درخواست در زمان مقرر ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویی در سامانه منادا، حداکثرتا 24 ساعت پس از ثبت درخواست، بدون پرداخت هزینه بررسی مدارک امکان پذیر خواهد بود و پس از آن با پرداخت هزینه بررسی مدارک امکان ثبت مجدد وجود خواهد داشت.)

3- پیگیری آخرین وضعیت درخواست های مواد ثبت شده بر اساس مواد 1 تا 12-1 و 16 شیوه نامه نقل و انتقالات به صورت آنلاین در سامانه قابل مشاهده خواهد بود و متقاضیان میهمانی بر اساس ماده 12-2 ، می توانند  تا قبل از زمان شروع کلاسها نتایج درخواست خود را از طریق سامانه مشاهده نمایند(پیگیری وضعیت دانشجویان صرفا از طریق سامانه انجام می گردد و نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای مبدا، مقصد و سازمان مرکزی دانشگاه نمی باشد)

4-  از نهایی شدن درخواست خود اطمینان حاصل نمایید.

5-  از سپردن ثبت درخواست به افراد دیگر خودداری نمایید.

6- با توجه به اینکه امکان انتخاب چند واحد مقصد در ماده 12-2 وجود دارد توصیه می شود از این امکان استفاده نمایید تا در صورت عدم کسب امتیاز لازم برای واحد مقصد، اولویت های بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

Source: ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > جامع علمی کاربردی > فراخوان سامانه ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی سال 99

 

هم‌زمان با انتشار اطلاعیه ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی در سامانه جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی 99 داوطلبان محترم می توانند تمامی مدارک خود را جهت ثبت نام ارائه نمایند. متقاضیان واجد شرایط مندرج در سامانه جذب مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی لازم است در زمان مقرر تمامی مدارک خود را در سامانه در نظر گرفته شده آپلود نمایند. همچنین از نحوه دریافت کد مدرسی دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام مطلع گردند. لازم به ذکر است که نحوه ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی برای رشته های مختلف یکسان می باشد.

 

 

 

برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی ، شرایط پذیرش مدرسی دانشگاه علمی کاربردی و همچنین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام  با مشاوران ایران تحصیل به شماره های

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

فراخوان ثبت نام و دعوت به همکاری متقاضیان حق‌التدریس

فراخوان ثبت نام و دعوت به همکاری متقاضیان حق‌التدریس مراکز آموزش عالی غیردولتی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی سال

دانشگاه جامع علمی کاربردی از واجدان شرایط تدریس در مراکز آموزش علمی کاربردی زیر نظر این دانشگاه دعوت به ثبت نام و همکاری می نماید. متقاضیان محترم می­توانند مدارک خود را جهت ثبت نام از طریق سامانه جامع جذب و مدرسان دانشگاه به آدرس ارائه نمایند. افراد واجد شرایط مندرج در متن فراخوان از روز یکشنبه مورخ به مدت دو هفته تمامی مدارک و مستندات را مطابق با راهنمای سامانه بارگذاری نمایند و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و اخذ کد رهگیری از سامانه فوق الذکر اقدام نمایند.

Source: ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه > رشته های دانشگاه آزاد > لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن 99

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی ترم مهر 99 مشخص گردید ، پیرو آخرین اطلاعیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همانند سنوات گذشته کلیه رشته های دانشگاهی کشور در 5 زیر گروه اصلی ریاضی – تجربی – انسانی – هنر و زبان به صورت بدون کنکور با سوابق تحصیلی پذیرش خواهند داشت.

به اطلاع متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد می رسانیم پذیرش در لیست رشته های دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته پذیرش خواهد شد و هر یک از این مقاطع دانشجو دارای مدرک تحصیلی و شرایط متناسب به خود را جذب خواهد کرد.

توجه توجه : متقاضیان ثبت نام دانشگاه آزاد جهت تکمیل روند ثبت نام و اطلاع از رشته های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با شماره 9099072952 تماس حاصل نمایید.

 

مقطع

گروه

مهم ترین رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته

کارشناسی پیوسته

ریاضی

مهندسی برق 

مهندسی مکانیک

مهندسی عمران

مهندسی صنایع

مهندسی کامپیوتر

تجربی

مهندسی صنایع غذایی

زیست سلولی مولکولی

میکروبیولوژی

شیمی کاربردی

گیاه پزشکی

انسانی

گرایش های مدیریت

روانشناسی

مشاوره

حقوق

حسابداری

هنر

ارتباط تصویری 

عکاسی

بازیگری

طراحی لباس

طراحی صنعتی

زبان

زبان و ادبیات انگلیسی

مترجمی زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی

مترجمی زبان فرانسه

مترجمی زبان آلمانی

 Source: رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد

 



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد 99 – کاردانی و کارشناسی

مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه آزاد اعلام شد! چنانچه متقاضی ثبت نام رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد می باشید حتما مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی و کارشناسی را در زمان ثبت نام حضوری یا اینترنتی همراه داشته باشید.

 

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باید به صورت الکترونیک در همان زمان ثبت نام بارگذاری شوند. پدیرفته شدگان رشته های با آزمون پس از قبولی لازم است مدارک لازم جهت ثبت نام کاردانی به کارشناسی آزاد را به صورت حضوری ارائه نمایند. متقاضیانی که دارای سهمیه های پذیرش می باشند، لازم است علاوه بر مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد تمامی مدارک سهمیه ای خود را ارائه نمایند.

 

جهت آپلود مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق شماره های زیر با مرکز در ارتباط باشید

 

جهت اطلاع از مدارک ثبت نام دانشگاه آزادویرایش اطلاعات و مدارک ثبت نام  و زمان و نحوه تحویل لیست مدارک ثبت نام کاردانی و کارشناسی به دانشگاه آزاد از سراسر کشور با مرکز مشاوره و ثبت نام دانشگاه آزاد تماس بگیرید

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته 

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته 

دیپلم در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای یا کاردانش یا دیپلم سه ساله متوسـطه نظـری یـا دیـپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه و ریز نمرات آن

اصل و کپی شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی

کارت پایان خدمت (یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان را با توجه به قوانین نظام وظیفه آقایان مشخص کند)

12 قطعه عکس ۴×۳

دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره
پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و ریز نمرات آن الزامی است.اصل و کپی شناسنامهاصل و کپی کارت ملیکارت پایان خدمت (یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان را با توجه به قوانین نظام وظیفه آقایان مشخص کند)12 قطعه عکس ۴×۳

 

Source: مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()