نوشته شده توسط : مشاور ارشد

یکی از کشورهایی که اکثر دانشجویان دوست دارند در آن به تحصیل بپردازند کشور ترکیه است. کشور ترکیه در کنار زیبایی هایی که دارد از دانشگاه های معتبری هم برخوردار است. این نکته را در نظر داشته باشید افراد زیادی طی سال های اخیر به دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و غیره مراجعه کرده اند. این دسته از افراد در حال حاضر هم در تخصص های گوناگون فارغ تحصیل شده اند و در حال خدمت به مردم هستند. حال که در این مقاله هستید مطمئنا تصمیم دارید بدانید در این مقاله چه مواردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید ما تصمیم داریم در این محتوا اطلاعات دقیقی نسبت به شرایط تخصص پزشکی در ترکیه، هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه، اعتبار جهانی دانشگاه های این کشور، شرایط گرفتن تخصص پزشکی در ترکیه و غیره در اختیار شما قرار دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید که یک پاراگراف در این محتوا به سوال تخصص پزشکی در ترکیه چند سال است اختصاص خواهیم داد زیا این سوال توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. در نهایت امیدواریم با مطالعه این مقاله و متوجه شدن دلایل مثبت تحصیل در ترکیه بتوانید آینده ای روشن برای خود بسازید. برای کسب اطلاعات کامل نسبت به تخصص پزشکی در ترکیه تا پایان این مقاله با ما در سایت یوس لند همراه باشید.

چرا تخصص پزشکی در ترکیه؟

این سوال یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود و دلایلی هم وجود دارد که ما قصد داریم در این بخش از مقاله به آن‌ها اشاره کنیم تا شما هم نسبت به آن ها آگاه شوید. در گام اول به بهتر است بدانید که ترکیه و ایران از نظر فرهنگی شباهت زیادی به یکدیگر دارند همین مسئله موجب می گردد تا یک دانشجو در کشور ترکیه احساس راحتی داشته باشد در نتیجه وجود این پارامتر میتواند باعث شود یک دانشجو در بهترین شرایط تخصص پزشکی در ترکیه را دریافت کند.

از سوی دیگر بخشی از کشور ایران دارای زبان مشترک با کشور ترکیه می‌باشد که این آیتم هم میتواند باعث شود تا شما راحت تر با مردم کشور ترکیه ارتباط برقرار کنید. در ادامه بهتر است به دانشگاه های معتبر ترکیه اشاره کنیم که اعتبار مدارک آنها در سطح بالایی قرار دارد  و به دلیل وجود خشی از این کشور در اروپا، مدارک دانشگاه های ترکیه در اتحادیه اروپا مورد تایید قرار می گیرد.

 

بررسی اعتبار دانشگاه های کشور ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان گفت که در سطح بین المللی قرار دارند. دانشگاه های علوم پزشکی کشور ترکیه در رتبه بندی های رنکینگ جهانی بسیار معتبر هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که از سال ۲۰۰۱ کشور ترکیه عضو نظام بلونیا شده است.

این نظام همان گروه هماهنگ آموزشی اتحادیه اروپا می باشد. یکی دیگر از دلایل اعتبار جهانی دانشگاه های کشور ترکیه اساتید آن هستند. در واقع اساتید دانشگاه های کشور ترکیه اکثراً از کشورهای آمریکا و اروپا می باشند که همین مسئله باعث می شود تا دانشجویان فرصت شرکت در پروژه های مشترک و دانشگاه های برتر جهان را پیدا کنند. البته این اساتید دارای سطح علمی بالایی هستند و این مسئله می‌تواند سطح کیفی آموزش را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

شرایط تخصص پزشکی در ترکیه

پزشکان عمومی که تصمیم دارند برای تحصیل و دریافت تخصص پزشکی در ترکیه اقدام کنند باید در زبان انگلیسی مهارت داشته باشد. البته داشتن مدرک پزشکی عمومی هم اجباری است. زمانی که شما وارد دانشگاه می شوید باید به دلیل ارزیابی از نظر زبان انگلیسی و مدرک پزشکی عمومی در دو آزمون STS و TUS شرکت کنید. در واقع افرادی می توانند وارد دانشگاه شوند و به تحصیل بپردازند که شرایط تخصص پزشکی در ترکیه را داشته باشند. در نتیجه اگر شما نمره لازم در آزمون STS و TUS را به دست بیاورید به راحتی می‌توانید برای دریافت تخصص پزشکی در ترکیه اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش

زمانی که قصد دارید برای ثبت نام در دوره تخصص پزشکی در ترکیه اقدام کنید باید مدارکی را ارائه دهید. برای مثال باید مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم به همراه ترجمه آن، مدرک پزشکی عمومی و ریز نمرات به همراه ترجمه آن، سوابق کاری دوره پزشکی عمومی، پاسپورت معتبر، مدرک شناسایی متقاضی و سوابق کاری در دوره کارآموزی را باید به دانشگاه ارائه دهید.

 

آزمون تخصص پزشکی در ترکیه

همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم افرادی که قصد دارند برای دریافت تخصص پزشکی اقدام کنند باید در آزمون TUS ترکیه شرکت نمایند. متقاضیان با دریافت نمره بالا می توانند به تحصیل در دانشگاه ترکیه بپردازند. این آزمون توسط شورای عالی ترکیه در شهر آنکارا اجرا می شود. توجه داشته باشید که آزمون های TUS در ماه سپتامبر و ماه آپریل برگزار می گردد. حداکثر نمره که میتوان از این آزمون کسب کرده 100 است که اگر یک دانشجو بتواند نمره ۶۰ را هم کسب کند نمره مورد نیاز برای تحصیل را اخذ کرده است.

معادل سازی مدرک برای تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه

یکی از مسائلی که اکثر دانشجوها با آن مواجه می‌شوند معادل سازی مدرک برای تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه است. توجه داشته باشید. شما برای تخصص پزشکی باید مدرک خود را معادل سازی کنید. در واقع مدرک پزشکی عمومی داوطلب باید توسط وزارت بهداشت ترکیه تایید گردد. در ادامه بهتر از ذکر کنیم کشور ترکیه در حال حاضر قوانینی را وضع کرده است که مطابق با آن قوانین مجوز استخدام و تحصیل پزشکان عمومی بنا به شرایطی همچون معادل سازی مدارک و شرکت در آزمون های تخصصی فراهم شده است و متقاضیان می توانند دانشنامه پزشکی خود را برای شورای آموزش عالی کشور ترکیه که YOK نام دارد ارسال کنند.

تخصص پزشکی در ترکیه چند سال است؟

در این مقاله قصد داریم یکی از متداول ترین سوالاتی که توسط اکثر متقاضیان مطرح می‌شود را پاسخ دهیم. توجه داشته باشید در این بخش تصمیم داریم چند نمونه از تخصص ها را نام برده و مدت زمان برای تحصیل در این تخصص ها را ذکر کنیم. در گام اول بهتر است بدانید که مدت زمان مورد نیاز برای دریافت تخصص در اکثر رشته‌های تحصیلی ۴ ساله می باشد.

برای مثال تخصص چشم پزشکی، تخصص زنان و زایمان، تخصص پوست و مو، تخصص کودکان، تخصص پزشکی قانونی، تخصص پزشکی اورژانس، تخصص کلیه و مجاری ادرار، تخصص مغز و اعصاب، متخصص بیماری های قفسه سینه، تخصص جراحی داخلی و تخصص بیهوشی را میتوان طی 4 سال دریافت کرد. البته متقاضیانی که قصد دارند تخصص خود را در رشته‌های پزشکی دیگری همچون جراحی عمومی، جراحی قلب و عروق، جراحی پلاستیک، جراحی کودکان، جراحی مغز و اعصاب و جراحی ارتوپدی دریافت کنند باید پنج سال زمان صرف نمایند.

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه

یکی از مواردی که در هر شرایط باید با ان توجه کرد هزینه تحصیل در کشور ترکیه می باشد. توجه داشته باشید یک دانشجو برای 4 سال تحصیل در کشور ترکیه باید هزینه ای حدود به 14 الی 16 هزار دلار بپردازد. البته این میزان هزینه برای اشخاصی است که قصد دارند در دانشگاه های خوصوصی تحصیل کنند صدق می کند. زیرا اشخاصی که از بورسیه استفاده می کنند هزینه کمتری را میپردازند. در ادامه بهتر است ذکر کنیم هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه به رشته هم بستگی دارد. برای مثال هزینه تحصیل برای دریافت تخصص پزشکی در رشته هوشبری حدود به 600 الی 900 دلار در ماه می باشد که این هزینه در رشته های دیگر متفاوت است.

 

خلاصه مطلب

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به شرایط تخصص پزشکی در ترکیه در اختیار نداشته اید اما در حال حاضر اطلاعات کاملی نسبت به هزینه تحصیل تخصص پزشکی در ترکیه به دست آورده اید. مطمئنا می دانید که تخصص پزشکی در ترکیه چند سال است زیرا این مورد را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

در ادامه توضیح دادیم که چرا باید ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. از سوی دیگر دانشگاه های کشور ترکیه را از نظر اعتبار بررسی کردیم. این نکته را در نظر داشته باشید که در این مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه قید شده است. در نهایت امیدواریم مطالب موجود در این مقاله بتواند در هنگام ثبت نام در دانشگاه های ترکیه به شما کمک شایانی کند.

برای دانلود فایل PDF تخصص پزشکی در ترکیه بر روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: تخصص پزشکی در ترکیه



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

چگونه ثبت چک صیادی بانک صادرات را انجام دهیم؟ منظور از چک صیادی بانک صادرات چیست؟ راهنمای ثبت چک در سامانه صیاد را توضیح دهید؟ نحوه ثبت و تایید چک در سامانه صیاد چگونه انجام می‌گیرد؟

شاید تاکنون به گوش شما در مورد چک صیاد بانک صادرات ایران اطلاعاتی رسیده باشد و چیزهایی را در مورد مزایا و کاربرد آن شنیده باشید. به همین دلیل در حال حاضر قصد دارید بدانید چک صیاد چیست و چگونه ثبت چک صیادی بانک صادرات را انجام دهیم؟‌ و چه افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند؟

در سال 1397 اکثر بانک‌های کشور برای افزایش امنیت چک‌های خود قوانین جدیدی را تصویب کردند و در نحوه ثبت، دریافت و تایید چک‌های خود تغییراتی را ایجاد کردند. در همین راستا نیز بانک صادرات ایران چک‌های صیادی را راه‌اندازی کرد تا از سو استفاده‌های احتمالی در صدور چک‌ها جلوگیری کند. به طوری که مشترکان در آن می‌توانند به صورت آنلاین ثبت چک صیادی بانک صادرات را انجام دهند و با خیال راحت آن‌ها را تایید و انتقال دهند. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در ارائه خدمات حضوری بانکی محدودیت‌هایی ایجاد شده است. لذا در این بخش از مقاله مشورت قصد داریم در مورد ثبت چک صیادی بانک صادرات و مراحل مختلف آن صحبت کنیم.

هم‌چنین در این نرم‌افزار ، خدمت شاهکار برای ثبت کد ملی، کد اتباع سایر کشورها هنگام ثبت ‌نام اولیه در صاپ و کنترل تطبیق کد ملی و کد اتباع ثبت‌شده با شماره موبایل کاربران پیاده‌سازی شده است. امکان کارت به کارت با مبدأ بانک سامان نیز در این نسخه جدید نرم‌افزار صاپ اضافه شده است. البته افزودن فهرست شعب بانک صادرات برای احراز هویت حضوری در سجام نیز یکی از قابلیت‌های جدید آن است.

منظور از چک صیادی بانک صادرات ایران چیست؟

بانک صادرات ایران یکی از بانک‌های پیشکسوت کشور است که برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان خود تلاش می‌کند. این بانک برای راحتی مشتریان خود استفاده از خدمات الکترونیکی را مانند بانک‌های دیگر فراهم کرده است. با توجه به این که امروزه افراد زیادی به دنبال ثبت و تایید چک‌های صیادی هستند. بانک صادرات نیز به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور ارائه خدمات اینترنتی چک‌های صیادی را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

در حال حاضر کاربران بانک صادرات می‌توانند برای ثبت چک صیادی بانک صادرات به سامانه پیچک به آدرس اینترنتی eb.bsi.ir  یا نرم‌افزار چک صیادی آن مراجعه کنند.

خوب است بدانید که چک‌های صیادی به رنگ بنفش هستند و مشترکان صادر کننده باید این چک‌های صیادی را در سامانه ثبت کنند. دریافت‌کنندگان چک نیز اطلاعات موجود در آن را پس از مطالعه باید تایید کنند. در حال حاضر استفاده از چک‌های صیادی تنها برای کاربرانی مجاز است که دارای چک صیادی بانک صادرات می‌باشند و رمز عبور و کلمه کاربری خود را دریافت کرده باشند. البته داشتن یک حساب بانکی در بانک صادرات یکی از الزامات مبرم از این خدمات الکترونیکی می‌باشد.

چک‌های صیادی بانک صادرات یک کد شناسه 16 رقمی دارند که در چک‌های سایر بانک‌ها وجود ندارد. استفاده از این شناسه 16 رقمی برای انجام هرگونه فرآیند روی چک لازم است. لذا در حفظ آن کوشا باشید.

خوب است بدانید که در حال حاضر نرم‌افزار چک صیادی بانک صادرات ایران برای گوشی‌های اندروید و IOS فراهم شده است. لذا کلیه کاربرانی که به گوشی‌های هوشمند مجهز هستند می‌توانند با اتصال به اینترنت این نرم‌افزارها را دانلود و استفاده کنند.

نحوه ورود به سامانه ثبت چک صیادی بانک صادرات ایران

سامانه ثبت چک صیادی بانک صادرات به آدرس اینترنتی eb.bsi.ir توسط این بانک راه‌اندازی شده است. به طوری که کاربران حقیقی و حقوقی می‌توانند از کلیه خدمات آن استفاده کنند. کاربران برای استفاده از خدمات چک‌های صیادی می‌توانند علاوه بر سامانه eb.bsi.ir  از روش‌های دیگری مانند پیچک بانک مرکزی ،  سامانه ثبت چک صیادی بانک سامان  و سامانه ثبت چک صیادی بانک سپه  استفاده کنند. نحوه ورود به سامانه ثبت چک صیادی بانک صادرات بسیار آسان است. به این شکل که کاربران آدرس اینترنتی eb.bsi.ir  را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه اصلی شوند. سپس جهت استفاده از هر خدمات آن روی گزینه مورد نظر کلیک کنند.

راهنمای ثبت چک صیادی در سامانه eb.bsi.ir  بانک صادرات

بانک صادرات، سایت eb.bsi.ir برای استفاده از چک‌های صیادی و کلیه خدمات مربوط به آن ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند با مراجعه به این سایت از خدماتی مانند ثبت چک، تایید و انتقال آن در سامانه استفاده کنند. در ادامه نحوه ثبت چک‌های صیادی بانک صادرات ایران را در سامانه eb.bsi.ir  بیان می‌کنیم:

  • کاربران بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه چک صیادی بانک صادرات ایران  به آدرس https://eb.bsi.ir اطلاعات خود را در صفحه باز شده درج کنند.
  • برای ورود دکمه آبی رنگ «ورود به سامانه» را کلیک نمایند.
  • بعد از ورود به حساب کاربری و بررسی اطلاعات وارد شده ، جهت ثبت چک در سامانه صیاد گزینه مربوط به خدمات بانک صادرات را لمس کنند.
  • در میان گزینه‌های موجود روی ثبت ضربه بزنند.
  • شناسه 16 رقمی بالای چک را در کادر مشخص شده وارد کرده و گزینه تایید و ادامه را بزنند.
  • صفحه جدیدی برای آن‌ها باز می‌شود که کلیه اطلاعات خواسته شده مانند تاریخ سررسید چک، مبلغ چک و غیره را وارد نمایند.
  • سپس گزینه تایید و ادامه را بزنند.
  • اطلاعات مربوط به گیرنده چک را به صورت کامل و دقیق درج و تایید کنند.
  • در صفحه باز شده توضیحات لازم در مورد چک را درج کنند.
  • گزینه ادامه را بزنند.
  • در این قسمت پیش نمایش اطلاعات ثبت شده را نمایش می‌دهند که در صورت تایید آن‌ها روی گزینه «تایید و صدور چک» ضربه بزنند. در غیر این صورت به مراحل قبلی باز گشته و آن‌ها را اصلاح کنند.

اگر چک صادر شده بیش از 15 میلیون تومان باشد، می‌بایست شماره شبای مقصد را نیز در قسمت مشخص شده درج کنند. حال اگر هرگونه سوالی در مورد نحوه ثبت چک صیادی بانک صادرات در سامانه eb.bsi.ir  را داشته باشید می‌توانید برای توضیحات بیشتر از کارشناسان مشورت کمک بگیرید.

راهنمای تایید چک صیادی در سامانه صیاد بانک صادرات

طبق قانون جدید چک صیاد، آن دسته از افرادی که چک صیادی دریافت می‌کنند باید اطلاعات موجود در این چک را تایید کنند. برای این کار باید به سامانه eb.bsi.ir  مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل ذکر شده برای ثبت چک، این بار روی گزینه «تایید چک توسط گیرنده» کلیک می‌کنند. در واقع کلیه مراحل آن‌ها یکسان است.

به طوری که در این مرحله کاربر به جای ثبت چک گزینه «تایید چک توسط گیرنده» را می‌زند. سپس با مشاهده اطلاعات درج شده توسط فرستنده چک، در صورت درستی گزینه تایید را می‌زند. خوب است بدانید که تا زمانی که گیرنده چک آن‌ها را تایید نکند ، چک ارزش اعتباری ندارد و قابل وصول نیست.

نحوه انتقال چک‌های صیادی در سامانه صیاد بانک صادرات

انتقال چک‌های صیادی ، یکی از خدمات سامانه پیچک بانک صادرات است. افرادی که چک‌های خود در سامانه آنلاین پیچک ثبت کردند می‌توانند آن‌ها را از طریق همین سامانه انتقال دهند. برای این کار لازم است بعد از ورود به سایت eb.bsi.ir  با زدن گزینه «انتقال چک» خدمات مربوط به آن را انجام دهند.

استعلام چک‌های صیادی در سامانه بانک صادرات

برخی از مشترکین بعد از آن که چک خود را ثبت کردند و منتظر تایید آن توسط گیرنده هستند. در این صورت آن‌ها می‌توانند برای استعلام وضعیت چک خود وارد سامانه eb.bsi.ir  شوند و با درج کد رهگیری 16 رقمی از وضعیت کنونی چک خود مطلع شوند. حال اگر شما به جزئیات بیشتری در مورد استعلام چک صیادی بانک صادرات ایران دارید ، کارشناسان مشورت آماده پاسخ‌گویی به شما هستند.

چگونه نرم‌افزار ثبت و تایید چک صیادی بانک صادرات را دانلود و نصب کنیم؟

کاربرانی که قصد دانلود و نصب نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک صادرات را دارند می‌توانند از طریق گوشی اندروید خود روی لینک زیر کلیک کنند تا نرم‌افزار ثبت و تایید چک صیادی بانک صادرات به صورت مستقیم روی گوشی آن‌ها نصب و راه‌اندازی شود.  

کاربران، برای دانلود مستقیم نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک صادرات ایران برای IOS نیز می‌توانند از طریق گوشی خود روی لینک زیر کلیک کرده تا به صفحه اصلی دانلود اپلیکیشن ثبت چک صیادی بانک صادرات ایران برای IOS هدایت شوند. سپس با خیال راحت آن را روی گوشی آیفون خود نصب کنند. حال اگر به هنگام نصب نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک صادرات به هرگونه خطایی برخورد کردید می‌توانید جهت برطرف کردن آن از کارشناسان مشورت کمک بگیرید. 

نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی در نرم‌افزارهای چک صیادی بانک صادرات

مشتریان بانک صادرات ایران بعد دانلود و نصب نرم‌افزارهای چک صیادی می‌توانند به راحتی از کلیه خدمات آن استفاده کنند. معمولا نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی در نرم‌افزارهای آن مانند سامانه آنلاین بانک صادرات است. لذا اگر شما نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی را در سامانه آنلاین بانک صادرات یاد گرفتید می‌توانید به راحتی آن‌ها را روی گوشی نیز انجام دهید.

روش‌های  ورود به سامانه صیاد بانک صادرات

برای ورود به سامانه صیاد بانک صادرات ایران علاوه بر سامانه eb.bsi.ir  و نرم‌افزار آن روش‌های دیگری نیز وجود دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

اینترنت بانک صادرات:

این سامانه یکی از روش‌های استفاده از چک‌های صیادی است که در آن شما با وارد شدن به نشانی اینترنتی https://bib.bsi.ir می‌توانید از این سامانه استفاده کنید. اما لازم است بدانید که این بخش را قبلا توسط بانک صادرات فعال کنید.

نرم‌افزار صاپ:

نرم‌افزار صاپ، نیز یکی از گزینه‌های ثبت چک در سامانه صیاد است. این نرم‌افزار خدمات دیگری را نیز ارائه می‌دهد که شما برای آشنایی بیشتر می‌توانید به نشانی www.bsi.ir مراجعه کرده و پس از دانلود و نصب از خدمات آن استفاده کنید.

برنامه‌های معتبر در حوزه پرداخت:

شما برای استفاده از خدمات چک صیاد بانک صادرات می‌توانید از برنامه‌های معتبر در حوزه پرداخت مانند آپ و 724 استفاده کنید. در حال حاضر همه این برنامه‌ها در سامانه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) به نشانی اینترنتی  www.shaparak.ir وجود دارند. لذا شما با مراجعه به آن‌ها می‌توانید از این نرم‌افزارها استفاده کنید.

مراجعه حضوری به بانک صادرات:

هرچند که استفاده از نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های آنلاین خدمات صیاد بانک صادرات ایران رایج هستند. اما هنوز افرادی نیز وجود دارند که برای استفاده از این خدمات به صورت حضوری به یکی از شعب بانک صادرات ایران مراجعه می‌کنند. معمولا مبلغ چک این افراد بسیار بالا است و مراجعه حضوری برای آن‌ها گزینه خوبی است.

خلاصه مطلب

با تصویب قوانین جدید در حوزه چک‌ های بانکی، سامانه صیاد بانک صادرات نیز در این راستا راه‌اندازی شده است. این سامانه با چک‌های صیادی بانک‌های دیگر تفاوت بارزی دارد و آن هم کد شناسه 16 رقمی است که شما از آن برای انجام هرگونه تغییرات در چک مانند ثبت، انتقال، تایید یا رد، استعلام و غیره باید استفاده کنید. در بالا در مورد همه این موارد صحبت کردیم و به دلیل اهمیت نرم‌افزارهای ثبت چک صیادی بانک صادرات لینک آن‌ها را برای گوشی‌های آیفون و اندروید قرار دادیم. حال اگر شما به هنگام کار با سامانه و نرم‌افزارهای ثبت چک صیادی بانک صادرات به هر گونه مشکلی برخورد کردید می‌توانید با کارشناسان مشورت صحبت کنید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

منبع: ثبت چک صیادی بانک صادرات



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

مخابرات یکی از محبوب ترین و معروف ترین مراجعی است که مصرف کنندگان برای دریافت خدمات اینترنتی از آن استفاده می کنند، شما با استفاده از اینترنت و خدمات اینترنتی مخابرات می توانید اقدام نیاز خود را بر طرف نمایید، با توجه به اینکه اینترنت امروزه یکی از اصلی ترین نیاز های همه ما می باشد نحوه شارژ سریع اینترنت مخابرات تبدیل به یکی از مواردی شده که مشترکین اینترنت مخابرات باید به طور کامل با آن آشنایی داشته باشند.

شارژ سریع اینترنت مخابرات از جمله خدمات این شرکت می باشد که در هر ساعتی از شبانه روز ممکن است و مشترکین بعد از ثبت درخواست از این طریق می توانند مشکل تمام شدن حجم اینترنت خود را در کوتاه ترین مدت ممکن بر طرف نمایند.

در صورتی که با مشکل اتمام حجم اینترنت مخابرات مواجه شده اید اما با نحوه شارژ بسته اینترنت مخابرات آشنا نیستید در ادامه با آموزش کامل نحوه انجام این کار با ما همراه باشید.

سامانه شارژ سریع اینترنت مخابرات

یکی از بهترین خدماتی که توسط شرکت ملی مخابرات به مشترکین اینترنت این مرکز ارائه می شود ارائه امکان شارژ سریع حجم اینترنت به صورت سریع می باشد، شرکت ملی مخابرات تهران برای انجام این کار سامانه adsl.tci.ir را در نظر گرفته است که مشترکین با ورود به آن با طی کردن مراحلی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت می توانند حجم بسته اینترنت خود را تمدید نمایند. 

نحوه شارژ اینترنت مخابرات

امروزه با پر رنگ تر شدن تاثیر اینترنت در مشاغل و روی بورس آمدن مواردی مانند آموزش آنلاین اصلی ترین موردی که برای مشترکین و مصرف کنندگان اینترنت حائز اهمیت است عدم قطعی دسترسی آن ها به اینترنت پر سرعت می باشد، از همین جهت هم آشنایی با نحوه شارژ اینترنت مخابرات حائز اهمیت می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

شما با ثبت اشتراک در اینترنت ملی مخابرات از یک حساب کاربری همراه با نام کاربری و رمز عبور بهره مند می شوید، بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در این حساب می توانید از امکانات مختلفی بهره مند شوید که یکی از آن ها شارژ اضافه یا همان ترافیک اضافه می باشد؛ شما با کلیک روی این گزینه از میان بسته ها و امکانات موجود در سامانه می توانید اقدام به شارژ ترافیک اینترنت خود نمایید. 

راهنمای تصویری شارژ سریع اینترنت مخابرات

گرچه نحوه شارژ سریع اینترنت مخابرات با استفاده از سامانه ای که معرفی شد بسیار ساده می باشد، اما در صورتی که تا به حل این کار را انجام نداده اید نگران نباشید، کافیست تا برای رفع مشکل خود به طور دقیق طبق راحل زیر اقدام نمایید:

  • در گام اول باید آدرس adsl.tci.ir را در موتور جستجوی خود سرچ کنید.
  • در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود شما باید مواردی اعم از نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی که در صفحه نمایش داده می شود را وارد کنید تا بعد از انتخاب گزینه شارژ سریع که پایین صفحه قرار دارد بتوانید به پنل بعدی راه پیدا کنید.

 

  • در این مرحله بسته های مختلفی را برای خرید اینترنت مخابرات مشاهده می کنید و می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید. 

خرید بسته مخابرات از طریق پنل کاربری

همانطور که پیش از این ذکر شد برای هر مصرف کننده اینترنت مخابرات یک پنل مدیریتی در نظر گرفته می شود تا فرد برای خرید و شارژ بسته بتواند به آن وارد شود، علاوه بر این فرد با ورود به این پنل می تواند حجم باقی مانده اینترنت خود را هم مشاهده نماید.

برای ورود به این سامانه باید نام کاربری خود که همان شماره موبایل شما می باشد را همراه با رمز عبور خود وارد کنید، بعد از آن صفحه ای با امکانات مختلف به شما نمایش داده می شود، شما در این صفحه می توانید اقداماتی نظیر مشاهده حجم باقی مانده اینترنت، خرید بسته جدید اینترنت، شارژ حجم و … را انجام دهید.

هزینه شارژ سریع اینترنت مخابرات

مشترکین اینترنت مخابرات می توانند بسته به نیاز خود در زمان انجام شارژ سریع بسته هایی با قیمت های مختلفی را خریداری نمایند، قیمت این بسته ها مستقیما وابسته به حجم و مدت زمان در نظر گرفته شده برای استفاده آن ها می باشد و همین به معنای طیف گسترده قیمتی این بسته های اینترنتی می باشد.

اخبار پیرامون اینترنت مخابرات

  • جمعه 26 فروردین 1401 

محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات طبق بیانیه ای اعلام که قیمت و تعرفه بسته های اینترنتی تا 90 درصد افزایش داشته و آخرین کف و سقف اعلام شده برای اینترنت مخابرات در سال 1396 بوده است.

  • 14 فروردین ماه 1401

طبق اعلام مجید سلطانی (شرکت مخابرات ایران) مخابرات در چشم اندازی که سال قبل برای بهبود کیفیت بسته های اینترنت خود در نظر داشت عملکردی کاملا موفق داشته و توانسته در طی 12 ماه با برنامه مسیر بهبود بسته های اینترنتی خود را جلو ببرد.

خلاصه مطلب

تا قبل از ارائه سرویس شارژ سریع اینترنت مخابرات یکی از جمله مشکلاتی که مشترکین با خرید بسته اینترنتی از طریق حساب کاربری خود در سایت مخابرات داشتند سرعت خرید و فعال سازی بسته اینترنتی بود، اما با ارائه این خدمت از سوی شرکت ملی مخابرات این مشکل رفع شد و مشترکین با مراجعه به سایت adsl.tci.ir می توانند با استفاده از نام کاربری و پسووردی که دارند اقدام به شارژ سریع اینترنت خود نمایند.

سرعت شارژ سریع اینترنت مخابرات نسبت به شارژ کردن اینترنت از طریق پنل کاربری بسیار بیشر خواهد بود و تقریبا بدون فاصله به خصوصی از زمان خرید ترافیک اینترنت برای شما فعال خواهد شد.

منبع: شارژ سریع اینترنت مخابرات



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

افرادی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، پس از اعلام نتایج اگر مجاز به انتخاب رشته باشند، باید در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. همه ما می دانیم که انتخاب رشته، یکی از تصمیمات مهم و سرنوشت ساز است. بنابراین، افراد برای انتخاب رشته حتما باید نکاتی را بدانند و رعایت کنند. یکی از مهم ترین نکات که در زمان انتخاب رشته اهمیت بسزایی دارد، توجه به علایق فردی است. هر داوطلب می تواند 150 کد رشته را طبق این نکات مهم و بر اساس نحوه اولویت بندی انتخاب رشته، انتخاب نماید. 

اگر شما هم جز افرادی هستید که امسال در کنکور شرکت کرده اید و یا می خواهید در سال های آینده در کنکور شرکت کنید، فراموش نکنید که باید نکات مهم را بدانید که با نحوه اولویت بندی انتخاب رشته صحیح آشنا باشید. برای آشنایی با تمامی این نکات و نحوه اولویت بندی، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این موضوعات بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.  

اهمیت اطلاع از نحوه اولویت بندی انتخاب رشته 

شاید از خود بپرسید که چرا باید از نحوه اولویت بندی انتخاب رشته اطلاع داشته باشم؟ در جواب باید عرض کنیم که علت اطلاع از اهمیت اولویت بندی در انتخاب رشته کنکور این است که امر انتخاب رشته بسیار مهم است و در واقع آینده شغلی و تحصیلی شما را رقم می زند. شاید در صورت انجام انتخاب رشته ای نادرست و غیرمنطقی با خود بگویید که خب در نهایت رشته یا دانشگاهم را عوض می کنم. اما باید عرض کنیم که در صورت نیاز به تغییر دانشگاه یا رشته مجبور به تحمل خسارات مالی زیادی هستید و از طرفی زمان زیادی را نیز از دست می دهید. همین مسائل است که اطلاع از نحوه اولویت بندی انتخاب رشته و توجه به اهمیت اولویت بندی در انتخاب رشته کنکور را بیش از پیش روشن می کند.

به یاد داشته باشید که در زمان اولویت بندی کد رشته ها، بهتر است تا از یک مشاور با تجربه و ماهر کمک بگیرید. زیرا، مشاوران طبق رتبه و تراز قبولی شما، به شما می گویند که ممکن است در کدام رشته ها و در کدام دانشگاه ها قبول شوید. سپس، طبق گفته آن ها، می توانید کد رشته ها را در اولویت قرار داده و انتخاب رشته ای درست و خوب داشته باشید. مشاوران ما در ایران تحصیل، با داشتن چندین سال سابقه می توانند به شما عزیزان کمک نمایند.  

نکات مهمی که در نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور باید بدانید

در رابطه با نحوه اولویت بندی انتخاب رشته باید چند اصل مهم و کلیدی را مدنظر داشته باشید. در واقع، به دلیل اهمیت اولویت بندی در انتخاب رشته کنکور توجه به این اصول و 8 نکته طلایی در چیدمان انتخاب رشته کنکور از اهمیتی اساسی برخوردار است. برخی از مهم ترین این نکات، شامل موارد زیر می باشند:

در هنگام انتخاب رشته به علاقه و استعداد خود توجه کنید

اولین نکته که باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه کنید، علاقه شما است. شما باید رشته ای را که به آن علاقه دارید انتخاب نموده و در اولویت قرار دهید. سپس، طبق استعداد و توانایی های خود آن را انتخاب کنید. در واقع، باید هم به علاقه و هم به توانایی های خود توجه لازم را داشته باشید. بنابراین، از 150 کد رشته انتخابی، حتما موارد اولیه را جز رشته های مورد علاقه خود قرار دهید. 

موقعیت شغلی و بازار کار رشته ها را بررسی کنید

موقعیت های شغلی و بازار کار رشته ها از جمله مواردی است که قبل از هر گونه تصمیمی برای انتخاب رشته باید در نظر داشت. زیرا، برخی از رشته وجود دارند که بازار شغلی مناسبی ندرند و شما عزیزان پس از فارغ التحصیلی ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. بنابراین، پس از این که دانستید به چه شته ای علاقه دارید و استعداد کدام رشته را دارید، باید حتما بازار کار آن را نیز بررسی کنید. شما قرار است چندین سال در آن رشته درس بخوانید، لذا، رشته ای را انتخاب کنید که بتوانید پس از فارغ التحصیلی در آن زمینه مشغول به کار شوید.

امکان یا عدم امکان ادامه تحصیل در رشته مورد نظر در مقاطع بالاتر را بررسی کنید

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید و می خواهید پیشرفت بیشتری در حوزه تحصیلی داشته باشید، در زمان انتخاب رشته به این موضوع توجه کنید و آن را مدنظر قرار دهید. زیرا در صورت انتخاب رشته هایی که امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از جمله ارشد و دکتری را در ایران و یا خارج از کشور ندارند، ممکن است دیگر فرصت جبران نداشته باشید.

به حرف و نظر دیگران توجه نکنید

گاهی اوقات ممکن است که برخی از شما عزیزان به خاطر توجه به نظر و حرف دیگران، رشته مورد علاقه خود را انتخاب نکنید. این کار، بدترین کاری است که شما می توانید در حق خودتان انجام دهید. زیرا، شما قرار است چندین سال در آن رشته درس بخوانید و پس از فارغ التحصلی در آن حرفه مشغول به کار شوید. لذا اگر علاقه ای به آن نداشته باشید، تمامی این چندین سال برای شما به سخت ترین سال های زندگیتان تبدیل خواهند شد. بنابراین، در هنگام انتخاب رشته حرف و نظر دیگران برایتان اهمیتی نداشته باشد.

تسهیلات رفاهی و خوابگاه های دانشجویی را بررسی کنید

بحث خوابگاه های دانشجویی و تسهیلات رفاهی از جمله مواردی هستند که در زمان انتخاب رشته های تحصیلی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بعضی از دانشگاه ها ممکن است از سطح کیفی، امکانات و تسهیلات خوبی برخوردار نباشند و حتی امکان اقامت دانشجو در خوابگاه را نیز فراهم نکنند. به عنوان مثال، دانشگاه های شبانه فاقد خوابگاه های دانشجویی هستند و فرد در صورت قبولی باید فکری به حال محل اقامت خود کند. از این رو در زمان انتخاب رشته و اولویت بندی رشته ها حواستان به این موضوع مهم و کلیدی باشد. 

به شهریه پرداختی برای هر دانشگاه توجه کنید و از آن اطلاع حاصل کنید

بحث شهریه از جمله موارد مهمی است که در زمان اولویت بندی رشته ها باید به آن توجه کنید. با توجه به این که تحصیل در دانشگاه های شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و حتی پردیس خودگردان در گرو پرداخت شهریه است. پس قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب انواع کد رشته محل ها این موضوع را مدنظر قرار دهید. زیرا شاید به علت بالا بودن شهریه های پرداختی علی الخصوص در دانشگاه های پردیس خودگردان استطاعت مالی پرداخت هزینه ها را نداشته باشید. از طرفی به جز شهریه پرداختی در هر ترم تحصیلی دانشگاه هزینه اقامت در خوابگاه، رفت و آمد و خورد و خوراک را نیز باید مدنظر داشته باشید.

به بومی گزینی برخی از رشته ها توجه کنید

لازم به ذکر است تا بدانید که در انتخاب رشته کنکور سراسری، نحوه گزینش دانشجویان، به صورت بومی گزینی می باشد. ممکن است سوال کنید که بومی گزینی به چه معنا است؟ بومی گزینی یعنی در برخی از رشته ها اولویت انتخاب با دانشجویانی است که در آن بوم قرار دارند. علاوه بر این، برخی از رشته های وجود دارند که مختص افراد بومی آن استان هستند. خوشبختانه بنا به تصمیم سازمان سنجش به علت مشکلات و مسائل معیشتی و اقامتی و همین طور ایجاد مشکلات روحی در برخی از دانشجویان به علت دوری از خانه و خانواده بحث بومی گزینی برای برخی از رشته ها را مطرح کرد. بنابراین، شما دوست عزیز کنکوری باید در زمان انتخاب رشته و اولویت بندی رشته های انتخابی خود توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید و رشته هایی که تنها دانشجویان بومی را پذیرش می کنند را بشناسید.

جنسیت و ظرفیت دانشگاه مد نظر خود را بررسی کنید 

دقت داشته باشید که برخی از رشته های تحصیلی تنها جنس مذکر و برخی دیگر تنها جنس مؤنث را پذیرش می کنند و این گونه نیست که از دو جنس پذیرش داشته باشند. پس در زمان انتخاب رشته به این موضوع دقت کافی را داشته باشید. علاوه بر این در صورتی که دانشگاه مورد علاقه و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده اید، باید به میزان ظرفیت آن توجه کنید. گاهی اوقات برخی از دانشگاه ها در برخی از رشته ها، تعداد کمی دانشجو می پذیرند. اگر رتبه شما چندان خوب نیست، بهتر است که دانشگاه دیگری را انتخاب نمایید.  

به شرایط جغرافیایی و سهمیه های کنکور توجه کنید

بحث شرایط جغرافیایی و آب و هوای شهر موردنظرتان برای ادامه تحصیل از جمله موضوعاتی است که در زمان انتخاب رشته باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. زیرا ممکن است زندگی در برخی از شهرها به علت سرما یا گرمای زیاد برایتان بسیار سخت باشد و نتوانید در آنجا تاب بیاورید. یکی از عواملی که در انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیر بسزایی می گذارد، سهمیه ها هستند. برخی از افرادی که جز خانواده های جانبازان، ایثارگران و …. می باشند، دارای سهمیه های مختلفی هستند. در زمان انتخاب رشته، افرادی که دارای سهمیه هستند، در اولویت قرار دارند. لذا، اگر خودتان نیز جز افرادی هستید که دارای سهمیه هستند، حتما در زمان انتخاب رشته به نوع سهمیه خود توجه کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته 

مهلت انتخاب رشته داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد تمدید شد

آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ که بر اساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه سازمان سنجش تا روز شنبه ۱۸ تیر با مراجعه به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز سنجش مراجعه نمایند. 

وزیر علوم: توزیع استعدادها در رشته‌های مختلف متوازن نیست

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج، گفت: انتخاب رشته تحصیلی این روزها بر اساس آینده شغلی است در حالی که هر داوطلب باید بر اساس علاقه ذاتی و استعداد رشته مورد نظر خود را انتخاب کند.

 

نتایج اولیه آزمون سراسری امسال اواسط مردادماه اعلام شود

انتظار می‌ رود نتایج اولیه آزمون سراسری امسال همانند سنوات گذشته اواسط مردادماه اعلام شود.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با نکات مهمی که باید در نحوه اولویت بندی انتخاب رشته بدانید و رعایت کنید را بیان کنیم. به یاد داشته باشید که بهتر است تا زمان انتخاب رشته حتما از یک مشاور با تجربه و با مهارت کمک بگیرید. مشاوران می توانند به شما عزیزان کمک کنند تا رشته ای را انتخاب کنید که هم مورد علاقه شما باشد و هم با تمامی شرایط شما سازگار باشد. علاوه بر این، یک مشاور خوب به شما کمک می کند تا بهترین رشته و دانشگاه را طبق رتبه خود انتخاب نمایید. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه می توانند به شما عزیزان در این زمینه یاری رسانند. اگر به کمک نیاز دارید و یا سوالی دارید، کافی است تا با ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. مشاوران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ خواهند داد و شما را یاری خواهند رساند.

 

منبع: نحوه اولویت بندی انتخاب رشته



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط تحصیل در رشته ریاضی به دلیل سر و کار داشتن با دروس ریاضی، هندسه و فیزیک، یکی از دغدغه های محصلین است. بسیاری از افراد وارد این رشته می شوند، اما در طول تحصیل به دلیل سختی دروس و عدم علاقه، تغییر رشته می دهند. به همین دلیل محصلین باید بدانند که رشته ریاضی مناسب چه کسانی است؟ و چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند؟ و بعد از فهم توانایی های لازم برای رشته ریاضی وارد پروسه انتخاب رشته شوند. رشته ریاضی در مجموع مناسب کسانی است که به مباحث ریاضی و حل مسائل آن علاقه مند هستند.

اشخاصی وارد این رشته می‌شوند که به دنبال بدست آوردن ذهن ریاضی قوی و قدرت تحلیل بالا هستند و تمایل به ادامه تحصیل در حوزه‌ های مختلف علم ریاضی دارند. به طور کلی فاکتورهای مهمی برای انتخاب این رشته از جمله علاقه به مسائل مختلف ریاضی، فکری و چالش‌های جدید ذهنی است. در ادامه به طور مفصل به این سوال پاسخ می دهیم که “چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند؟” و همچنین توانایی های لازم برای رشته ریاضی و تیپ شخصیتی مناسب این رشته چیست.

چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند؟

اگر می خواهید بدانید که چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند باید گفت افرادی موفق خواهند شد که علاقه زیادی به مباحث ریاضی و حل مسائل آن دارند. اگر بخواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم، باید گفت عموماً افرادی وارد تحصیل در این رشته می‌شوند که می‌خواهند ذهن ریاضی قوی و قدرت تحلیل بالایی به دست آورند، به علاوه تمایل دارند تا در حوزه‌ های مختلف علم ریاضی ادامه تحصیل دهند و به تدریس آن مشغول شوند. علاقه به حل مسائل مختلف ریاضی و همین‌ طور مسائل فکری و چالش‌های جدید ذهنی، می‌توانند از جمله مهم‌ ترین فاکتور ها برای انتخاب رشته ریاضی باشند. آن‌هایی که این رشته را انتخاب می‌کنند، در آینده ذهن و حافظه منطقی، باز، تحلیلگر و استدلالی پیدا خواهند کرد. 

اگرچه از طریق رشته ریاضی می توان به سوی انتخاب مشاغلی رفت که به مهندسی هیچ ارتباطی ندارند، اما با این حال بیشتر دانش آموزان بخاطر رشته های مهندسی، ریاضی فیزیک را در دبیرستان انتخاب می کنند. لذا اگر بخواهیم اکثریت رشته ها را معیار سنجش قرار دهیم، افرادی بهتر است در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کنند که توانایی انجام کارهای فنی و مهندسی را داشته باشند.

توانایی های لازم برای رشته ریاضی

از جمله توانایی های لازم برای رشته ریاضی، علاقه و مهارت در حل مسائل این رشته است که از پیش نیازهای اصلی برای موفقیت در این رشته به حساب می آید. بنابراین دانش آموزانی که وارد رشته ریاضی فیزیک می شوند، باید در دروس ریاضی و علوم قوی باشند و به ویژه در پایه نهم چنانچه نمره دانش آموزان در این درس کمتر از 17 باشد، این دانش آموز در این رشته مشکلات جدی پیدا خواهد کرد، زیرا در رشته ریاضی فیزیک، درس های فیزیک و شیمی و ریاضی نیاز به توانایی ذهنی بالا و سرعت عمل ذهنی مناسب نیاز دارد. قدرت تجسم فضایی (تصور اشکال هندسی و اجسام در ذهن ) از دیگر توانایی های لازم برای موفقیت در این رشته است.

در مجموع شخصی که می خواهد در رشته ریاضی ادامه تحصیل دهد باید 9 توانایی مهم زیر را داشته باشد:

  1. داشتن دانش ریاضی: با استفاده از دانش ریاضیات برای حل مسائل. 
  2. توانایی حل مسائل پیچیده: شناسایی مشکلات پیچیده و بررسی اطلاعات  و ارزیابی گزینه ها و پیاده سازی راه حل. 
  3. تفکر انتقادی: استفاده از منطق و استدلال برای شناسایی نقاط قوت و ضعف راه حل های جایگزین.
  4. درک قواعد ریاضی: درک درست از قواعد و راه حل های مسائل ریاضی.
  5. یادگیری فعال: درک اطلاعات جدید در حال حاضر و آینده جهت حل مسئله و تصمیم گیری. 
  6. استدلال ریاضی: توانایی انتخاب روش ها یا فرمول های ریاضی مناسب برای حل یک مسئله. 
  7. توانایی اضافه کردن، تفریق، ضرب، یا تقسیم سریع و صحیح.
  8. استدلال کسری: توانایی اعمال قوانین کلی به مشکلات خاص برای خلق پاسخ منطقی.
  9. توانایی ترکیب بخش هایی از اطلاعات برای تشکیل قوانین کلی یا نتیجه گیری (شامل پیدا کردن رابطه در میان رویدادهای به ظاهر غیر مرتبط).

 

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته ریاضی بیشتر کاربرد دارند؟

بدیهی است که داشتن پایه قوی در دروس ریاضی، هندسه و حسابان دوره دبیرستان، برای آن هایی که می‌خواهند وارد رشته ریاضی در دانشگاه شوند بسیار حائز اهمیت است. این افراد حتماً باید مباحث ریاضی ۱، ۲ و ۳ و همچنین حسابان ۱ و ۲ را در سطح عالی فرا بگیرند.

گرایش‌ های رشته ریاضی برای ادامه تحصیل چه هستند؟

رشته ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد به 3 دسته کلی ریاضی محض و ریاضی کاربردی و ریاضی دبیری تقسیم می‌شود که هر کدام از این سه دسته زیر گرایش‌های متفاوتی دارند. ریاضی محض شامل زیر گرایش‌های آنالیز، جبر و هندسه (توپولوژی) است و از سوی دیگر، ریاضی کاربردی زیرگرایش‌های آنالیز عددی و تحقیق در عملیات را در بر می‌گیرد.

زیر گرایش‌های ریاضی محض بیشتر به مفاهیم محض و اصول اساسی ریاضی می‌پردازند. دروسی که در این گرایش‌ها وجود دارد، بیشتر جنبه ذهنی دارند و به همین دلیل بسیار جذاب هستند. در گرایش‌های اشاره شده معمولاً قضایای مهمی که در ریاضی کشف شده‌اند ،مورد توجه قرار می‌گیرند و اثبات دقیق آنها مطرح می‌شود.

اشخاصی که علاقه بیشتری به اثبات و مطالب تصوری دارند، از این شاخه‌های به یقین ریاضی لذت خواهند برد. کاربرد این گرایش‌ها در همه جای ریاضی کاربردی به طور محسوس دیده می‌شود و البته این مباحث تقریباً در بسیاری از رشته‌های دیگر نیز نقش پر رنگی دارند. به طور مثال در گرایش آنالیز، مفاهیم آنالیز از جمله آنالیز تابعی، آنالیز هارمونیک، آنالیز مالی و آنالیز ریاضی مورد بحث هستند. در گرایش جبر همچنین به جبر رمزنگاری، جبر گراف، جبر جابجایی، جبر گروه‌ها، جبر لی و جبر نظریه نمایش پرداخته خواهد شد. در گرایش هندسه، تمرکز بر روی دروسی چون هندسه توپولوژی، هندسه متروئید، هندسه منطق ریاضی است.

زیر گرایش‌های ریاضی کاربردی بیشتر سویه محاسباتی دارند و دانشجویانی که از محاسبه و عملیات محاسباتی لذت می‌برند بهتر است این گرایش‌ها را انتخاب کنند. در واقع، افرادی که از اثبات فراری هستند، می‌توانند با خیال راحت به این سمت گرایش پیدا کنند. در همه جای اکثر رشته‌های دانشگاهی، ردپایی از دروس ریاضی کاربردی دیده می‌شود و به جرأت می‌توان گفت بسیاری از علوم دیگر، بدون ریاضی کاربردی بی‌معنا هستند. به زبان ساده، می‌توان گفت مفاهیم و مسائل سایر رشته‌ها با فرمول‌ها و مفاهیم رشته ریاضی کاربردی، معنا می یابند.

در گرایش آنالیز عددی، می‌توان در زمینه آنالیز عددی سیستم‌های دینامیکی، آنالیز عددی حل معادلات انتگرالی، آنالیز عددی حل عددی معادلات دیفرانسیل، آنالیز عددی روش‌های عددی در جبر خطی، آنالیز عددی موجک و پردازش تصویر کار کرد که در سایر رشته‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند.

در گرایش تحقیق در عملیات، می‌توان در زمینه‌های کد گذاری، گراف و ترکیبات، ریاضی فیزیک، کنترل و بهینه‌ سازی به ادامه تحصیل پرداخت که نزدیک به رشته‌ های پر کاربرد و پر درآمد هستند. بسیاری از رشته‌ های دانشگاهی وابستگی مستقیمی به ریاضی دارند و بدون این دانش و مفاهیم آن عملاً معنایی پیدا نمی‌کنند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، باید اشاره کرد که چالش اکثر دانشجویان سایر رشته‌ ها فهم و تحلیل مفاهیم ریاضی رشته خود است.

سومین شاخه از رشته های ریاضی با عنوان ریاضی دبیری شناخته می‌شود. هدف از ایجاد این رشته، تربیت دبیران و کارشناسان متخصص آموزش ریاضی است که بعد از اتمام دوره باید با بیش‌ ترین توانایی پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش ایران در مقطع تحصیلی پیش‌ دانشگاهی باشند.

در پایان باید اشاره کرد که گرایش ریاضی مالی یکی از گرایش‌های پر طرفدار و پر کاربرد در بین تمام گرایش‌ های رشته ریاضی محسوب می‌شود و در حوزه بانکداری و اقتصاد نیز همواره به این گرایش نیاز است. این گرایش در حال حاضر بازار کار بسیار خوبی نیز دارد.

آینده شغلی فارغ التحصیل رشته ریاضی چگونه است؟

در گذشته بازار کار رشته ریاضی محدود بود. اما امروزه با توجه به کاربردهای این رشته، بازار کار گسترده‌تر شده است. از طرفی، تدریس خصوصی این روزها در بازار کار این رشته بسیار پر رنگ است و افراد متعددی از طریق تدریس در حوزه کنکور سراسری و مشاوره در همین رابطه، درآمد مناسبی را کسب می‌کنند. داشتن تجربه در بحث تدریس و ارائه روش‌های مبتکرانه در همین راستا، می‌توانند نقش بسزایی را در موفقیت‌های آتی دانشجویان رشته ریاضی ایفا کنند.

فارغ‌التحصیلان رشته ریاضی می‌توانند در حوزه بانکداری، آموزش و پرورش، تألیف مبحث های آموزشی و تدریس خصوصی (به ویژه در مقطع کنکور سراسری) فعالیت نمایند. در حال حاضر در رشته‌هایی همچون ریاضی و آمار در زمینه‌های هوش مصنوعی و داده بسیار پرکاربرد شده‌اند و بر همین اساس، بازار کار این رشته‌ها نسبت به گذشته که تنها در موارد معدودی تعریف می‌شد، هم اکنون بسیار گسترده‌تر شده است.

از مزایای رشته ریاضی این است که دانشجویان آن می‌توانند همزمان با تحصیل در مقاطع مختلف، اقدام به تدریس خصوصی یا گروهی در آموزشگاه‌های مختلف نمایند و یا به تألیف کتاب نیز بپردازند. این مسئله، باعث خواهد شد تا افراد در کنار کسب درآمد مناسب همزمان با تحصیل، برای ورود قدرتمند به بازار کار در آینده پیش‌رو نیز آماده شوند.

اما در مجموع باید توجه داشته باشید که بازار کاری مشخصی برای این رشته تعریف نشده است و شاغل شدن دانشجویان ارتباط مستقیمی با مهارت آنها دارد. اما به  می توان گفت که فرصت های شغلی که در ادامه شرح خواهیم داد در افرادی است که موفق شده اند مدرک خود را در رشته ریاضیات و کاربردها بگیرند. 

این فرصت های شغلی عبارتند از:

  •  تدریس ریاضی متناسب با مدرک و دانش کسب شده در مکان هایی از جمله: مدرسه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم)، موسسات آموزشی، دانشگاه و به صورت خصوصی برای متقاضیان
  •  استخدام در آموزش و پرورش
  •  تحصیل در گرایش های مختلف در حوزه کارشناسی ارشد، بازار کار متفاوتی را برای فارغ التحصیل به ارمغان خواهد آورد.
  •  امکان استخدام در بانک ها
  •  به طور معمول سازمان های دولتی نیازمند حضور یک ریاضیدان در دستگاه خود هستند.
  •  امکان تأسیس آموزشگاه تحصیلی و اخذ مجوز آن
  •  تحقیقات و تحلیل داده در سازمان های دولتی و خصوصی

 

تناسب دروس تدریس شده رشته ریاضی در دانشگاه با بازار کار 

متأسفانه سیستم آموزشی ایران از چندین سال گذشته پیشرفت چشمگیری نداشته است. به همین علت در تمامی رشته های تحصیلی این ناکارآمدی قابل انکار نیست. در رشته ریاضی نیز این کمبودها در سیستم سنجش مستثنی نیست.

دانشجویانی که در دانشگاه به موفقیت رسیده اند، با ورود به بازار کار متوجه خواهند شد که انجام تجزیه و تحلیل داده ها در محیط کار بسیار متفاوت با سیستم ایزوله دانشگاهی است.

به علاوه از آنجا که در دانشگاه چگونگی تدریس ریاضی و آموزش آن به دیگر افراد تدریس نمی شود، هنگامی که دانشجو بخواهد اطلاعات خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهد، با یک مانع بزرگ به اسم عدم توانایی بیان علم ریاضی و ابراز آن مواجه خواهد بود.

با توجه به این شرایط لازم است که تمام دانشجویان این حوزه سعی کنند در کنار فراگیری آموزش عالی، به یادگیری برخی از مهارت های مهم زندگی بپردازند تا پس از فارغ التحصیلی و در هنگام ورود به دنیای واقعی مأیوس نشوند.

شرایط ادامه تحصیل در رشته ریاضی در داخل ایران چگونه است؟

از مهم ترین محاسن رشته ریاضی این است که تقریباً‌ همه دانشگاه‌‌های سراسری به دلیل ازدیاد اساتید آن، اقدام به جذب دانشجو در کلیه مقاطع این رشته می نمایند. بنابراین ادامه تحصیل در این رشته بسیار راحت است، البته به شرط اینکه دانشجو برحسب علاقه تحصیل خود را ادامه دهد و نه از روی اجبار.

لازم به ذکر است که تعدادی از دانشجویان رشته ریاضی در مقطع ارشد به رشته‌های اقتصاد، MBA و مهندسی صنایع روی می‌آورند، در این رشته‌ها، ریاضی نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. بر همین اساس، دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را در رشته ریاضی گذارنده‌اند، جهت ادامه تحصیل در رشته‌های ذکر شده نه تنها مشکلی نخواهند داشت، بلکه در تمام گرایش های آن بسیار موفق هم می‌شوند.

شرایط ادامه تحصیل در رشته ریاضی در خارج از کشور به چه صورت است؟

در خارج از کشور به رشته‌‌ های علوم پایه اهمیت زیادی می‌دهند. به همین جهت چنانچه شخصی برای تحصیل در رشته ریاضی در خارج از ایران اقدام کند، در مقایسه با سایر رشته‌های دانشگاهی شانس بیشتری برای دریافت پذیرش خواهد داشت.

این نکته را نیز باید ذکر عنوان کرد که استانداردهای تدریس رشته ریاضی در ایران، بسیار نزدیک به استانداردهای دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر است. لذا اگر کسی در زمینه ریاضی علاقه‌ مند به تحصیل در خارج از کشور باشد، با داشتن سوابق مناسب، می‌تواند به دانشگاه‌های مطرح دنیا و دارای اساتید به نام وارد شود تا موفقیت‌های بیشتری را به دست آورد.

واضح است که با انجام فعالیت‌های پژوهشی و ارائه مقاله، فرآیند دریافت بورسیه برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور آسان‌ تر خواهد شد و به این ترتیب آن‌ ها می‌توانند ادامه تحصیلی راحت‌ تری را در دانشگاهی معتبر و در خارج از ایران تجربه نمایند. 

برخلاف ایران کشورهای اروپایی اهمیت بیشتری برای دروس پایه قائل هستند. بر همین اساس دانش آموزانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های شیمی، فیزیک، زیست شناسی و به ویژه ریاضی هستند، بیشتر از سایر درس های دانشگاهی شانس اخذ پذیرش از سمت دانشگاه های خارج از کشور را دارند.

نکته قابل توجه اینکه استاندارد تدریس ریاضی در ایران بسیار نزدیک به استانداردهای بین المللی است؛ بنابراین مدرک اخذ شده در ایران برای بیشتر کشورهای اروپایی قابل قبول خواهد بود.

در نظر داشته باشید چنانچه تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجه را دارید، باید رزومه و سوابق تحصیلی مناسبی داشته باشید و بتوانید از یک استاد با مدرک علمی بالا توصیه نامه بگیرید. انجام فعالیت های پژوهشی به همراه ارائه مقالات معتبر می تواند روند اخذ بورسیه یا پذیرش را تسهیل نماید.

دانشگاه های برتر ایران در تدریس رشته ریاضی

اکثر دانشکده های دانشگاه های دولتی، رشته ریاضیات را آموزش خواهند داد، با این دانشگاه هایی وجود دارند که دانش آموزان برای ورود به آن با یک دیگر رقابت می کنند.

دانشگاه هایی که رشته ریاضی را آموزش می دهند عبارتند از:

 دانشگاه تهران

 دانشگاه صنعتی شریف

 دانشگاه فردوسی مشهد

 دانشگاه امیرکبیر تهران

 دانشگاه خوارزمی

 دانشگاه اصفهان

 دانشگاه ارومیه

 دانشگاه کردستان

 دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی تهران

 دانشگاه شهید باهنر تهران

دانشگاه های برتر جهان در تدریس رشته ریاضی

از آنجا که مناطق اروپا و آمریکا طرفدار علوم پایه هستند، دانشگاه های معتبر و مشهور زیادی در این زمینه دارند.

پنج دانشگاه به نامی که دانشجوی ریاضیات را از سرتاسر جهان جذب می کند به قرار زیر است:

 دانشگاه آکسفورد

 دانشگاه کمبریج

 دانشگاه استنفورد

 دانشگاه ام آی تی

دانشگاه کلتک

نکته قابل توجه اینکه دانشگاه های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که دانشجویان رشته ریاضیات و کاربردها را بورسیه می کنند؛ اما پنج مورد بالا پر تقاضا ترین دانشگاه های جهان هستند.

چه کسانی در رشته ریاضی موفق خواهند شد؟

شرایط ورود به رشته ریاضی در دبیرستان

  • نمره های دروس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۳ محاسبه خواهد شد.
  • مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس باید حداقل ۲۵۲ باشد. به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع کنیم، سپس حاصل جمع آن بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم شود، معدل رشته باید حداقل ۱۴ باشد.
  • مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس‌های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب نباید کمتر از ۴۲ باشد.

 

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته ریاضی

مهم‌ترین دروس رشته ریاضی به شرح زیر هستند که باید در هرکدام از این دروس به سطح توانایی خاصی رسید:

  • (+) ریاضی 1
  • (+) ریاضی 2
  • ریاضی 3
  • (+) معادلات دیفرانسیل
  • (+) آنالیز عددی
  • (+) جبر خطی
  • جبر 1
  • (+) آنالیز 1
  • (+) هندسه دیفرانسیل

 

مزایای تحصیل در رشته ریاضی

باید توجه داشته باشید که یکی از مزیت های رشته ریاضی این است که چون رشته ریاضی طرفداران کمی دارد، با اشباع نیروی کار مواجه نیست.

 پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع این رشته بدون محدودیت است و تنها کافی است رتبه مورد نظر سنجش را کسب کنید.

 ورود به رشته هایی همچون مهندسی صنایع، MBA، اقتصاد و… برای کارشناسی ارشد با داشتن مدرک کارشناسی ریاضیات و کاربردها بلامانع می باشد.

معایب تحصیل در رشته ریاضی

سخت بودن دروس و چالش در پاس کردن واحدهای درسی، باعث می شود تا دانشجو از ادامه تحصیل در این رشته منصرف شود و در نیمه سال تغییر رشته دهد.

آینده نامشخص به همراه فرصت های شغلی کمی که برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد، یکی دیگر از معایب این رشته است که سبب دلسردی دانشجویان از ادامه تحصیل در این رشته می شود.

از معایب دیگر این رشته می توان به پذیرش زیاد دانشجو در برخی از سال ها اشاره کرد. با وجود اینکه پذیرش در این رشته بالا است، اما با بررسی آمار فارغ التحصیلان متوجه خواهیم شد که تعداد فارغ التحصیلان پایین است؛ به همین دلیل اگر علاقه کافی به خواندن دروس حل کردنی و تحلیلی ندارید از ورود به این رشته خودداری نمایید.

تیپ شخصیتی مناسب برای تحصیل در رشته ریاضی

به طور قطع تست های شخصیتی زیادی وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها، تیپ های شخصیتی که برای تحصیل در رشته ریاضی فیزیک مناسب هستند، استخراج کرد. در این بخش می توانید اطلاعات کاملی درباره تیپ های شخصیتی مناسب برای تحصیل در رشته ریاضی به دست آورید. 

 تیپ شخصیتی رشته ریاضی بر اساس MBTI

بر اساس نتایج به دست آمده از «تست تیپ شناسی شخصیت MBTI»، افراد با تیپ شخصیتی زیر برای رشته ریاضی مناسب تر هستند:

  • افراد با تیپ شخصیتی INTP
  • افراد با تیپ شخصیتی ENTP
  • افراد با تیپ شخصیتی ESTJ
  • افراد با تیپ شخصیتی ISTJ

به این امر توجه داشته باشید که تیپ شخصیتی افراد هر چند سال یک بار تغییر می کند و اگر در لیست بالا نیستید، به هیچ عنوان به این معنا نیست که در رشته ریاضی موفق نمی شوید و این افراد توانایی های لازم برای رشته ریاضی را ندارند. با پاسخ به سوالات بالا و مشورت با یک مشاور با تجربه می توانید نتایج بهتری بگیرید.

 تیپ شخصیتی رشته ریاضی از دیدگاه جان هالند

از معتبرترین تست های شخصیت شناسی که به این سوال پاسخ می دهد که چه افرادی  توانایی های لازم برای رشته ریاضی را دارند و به طور معمول در مدارس نیز از آن استفاده می شود، «تست تیپ شناسی شخصیت جان هالند» است.

بر مبنای دیدگاه جان هالند، افراد زیر برای تحصیل در رشته ریاضی مناسب تر هستند:

  • افراد با تیپ شخصیتی تیپ واقع گرا
  • افراد با تیپ شخصیتی تیپ جستجوگر

 تیپ شخصیتی رشته ریاضی بر اساس ۴ بعد اصلی شخصیت

یکی دیگر از روش های که می توان به این سوال پاسخ داد که چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند؟ و توانایی های لازم برای رشته ریاضی چیست، شناسایی تیپ شخصیتی بر اساس ۴ بعد اصلی یعنی «شمی – حسی، برونگرایی – درونگرایی، فکری – احساسی، داوری کننده – ملاحظه کننده» است که به شما می گوید که برای چه رشته و کاری مناسب هستید.

تست تیپ شناسی شخصیت دیگری که نشان می دهد شخص برای رشته تحصیلی ریاضی مناسب است، توانایی های لازم برای رشته ریاضی کدام توانایی ها هستند و عموماً در پاسخ به این سوال است چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند؟ 

 

براساس تست ۴ بعد اصلی شخصیت، افراد با تیپ شخصیتی زیر برای رشته ریاضی مناسب تر هستند:

  • افراد با تیپ شخصیتی «درونگرا – شمی، فکری – داوری‌ کننده»
  • افراد با تیپ شخصیتی «درونگرا – حسی، فکری – داوری‌ کننده»
  • افراد با تیپ شخصیتی «درونگرا – شمی، فکری – ملاحظه ‌کننده»
  • افراد با تیپ شخصیتی «برونگرا – حسی، فکری – ملاحظه کننده»

لازم به ذکر است که این تست ها صرفاً جهت شناخت بهتر از خودتان است. اما در نهایت برای انتخاب رشته باید با یک مشاور با تجربه مشورت نمایید.

 

 

 

رتبه لازم برای قبولی در هر یک از زیر گروه های رشته ریاضی

کارنامه داوطلبان کنکور ریاضی و سایر رشته ها در سه بخش بررسی می شود. بخش اول به اطلاعات فردی، استان، معدل و نوع سهمیه اختصاص دارد. بخش دوم به وضعیت مجازی در هر کدام از دوره های روزانه، شبانه و فرهنگیان ارتباط دارد و بخش سوم شامل درصدها، نمره و رتبه داوطلب می شود. بخش سوم تعیین می کند که آیا احتمال قبولی در رشته های موجود زیر گروه های رشته ریاضی برای داوطلب وجود دارد یا خیر.

 براساس موارد ذکر شده، آگاهی از فهرست کامل زیر گروه ها و رتبه مورد نیاز این ضرورت را ایجاد می کند که چند نمونه از کارنامه های افراد قبول شده در برخی از کد رشته محل ها را بررسی کنید. باید گفت هر ساله ممکن است تغییراتی در سهمیه های اختصاص یافته صورت گیرد. در جدول زیر، آخرین رتبه قبولی در رشته ریاضی در دانشگاه های مختلف براساس منطقه ارائه شده است. 

 

نام دانشگاه

آخرین رتبه قبولی منطقه ۱

آخرین رتبه قبولی منطقه ۲

آخرین رتبه قبولی منطقه ۳

برق دانشگاه صنعتی شریف – تهران

۳۹

۵۴

۳۰

برق دانشگاه تهران

۲۰۷

۱۵۵

۷۰

برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهران

۵۰۸

۳۱۷

۱۱۹

مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تهران

۱۹۱

۱۴۱

۸۰

مهندسی مکانیک دانشگاه تهران

۴۵۲

۲۵۵

۱۴۵

مهندسی عمران دانشگاه تهران

۴۸۸

۳۳۵

۱۸۹

مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران

۹۷۰

۶۷۱

۲۵۱

مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی – تهران

۱۳۶۹

۹۲۲

۴۴۸

 

استفاده از مشاوره انتخاب رشته ریاضی چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از داطلبان کنکور ریاضی فیزیک پس از صرف هزینه های بسیار برای شرکت در کلاس های کنکور در انواع مؤسسات کنکوری، خواندن کتاب های درسی و همچنین کتب مختلف کمک آموزشی از انتشارات مختلف و با بهترین و دقیق ترین برنامه ریزی توقع قبولی در بهترین دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی را دارند.

اگرچه این موارد اهمیت بسیاری در قبولی داوطلبان دارند، اما در صورت انتخاب رشته نادرست در رشته های ریاضی، باعث هدر رفتن تمام تلاش ها و برنامه ریزی ها خواهد شد. اگر به دنبال موفقیت و بالابردن شانس خود برای قبولی در رشته های دانشگاهی ریاضی هستید، بهترین راه، دریافت مشاوره مناسب انتخاب رشته ریاضی است که می تواند آینده ای روشن را برایتان به ارمغان بیاورد.

انتخاب کارشناسان مجرب و گرفتن مشاوره های دقیق از این اشخاص که معمولاً اطلاع دقیقی از تمامی ضوابط و شرایط انتخاب رشته گروه ریاضی دارند و برای تعداد بی شماری از افراد انتخاب رشته کرده است، می تواند راه را برای شما هموار سازد. 

توجه کنید که شیوه انتخاب رشته مشاوران رشته ریاضی با در نظر گرفتن مواردی همچون شرایط فردی و خانوادگی، علاقه ها و خصوصیات هر شخص کنکوری با یکدیگر متفاوت است. با این حال شما داوطلبان می توانید جامع ترین و دقیق ترین مشاوره انتخاب رشته ریاضی برای پاسخ به این سوال که چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند؟ و توانایی های لازم برای رشته ریاضی کدام است را از مشاوران کاردان دریافت نمایید و آن ها به بهترین نحو، فرایند انتخاب رشته ریاضی را برای کلیه داوطلبان انجام خواهند داد.

جدیدترین اخبار رشته ریاضی

تنها ۱۰ درصد شرکت کنندگان کنکور امسال داوطلبان رشته ریاضی هستند.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان گفت: تنها ۱۰ درصد شرکت کنندگان کنکور امسال داوطلبان رشته ریاضی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نسرین سلطان خواه گفت: علم ریاضی مادر همه علوم و منطق صحیح فکر کردن است، اما این روزها در مدارس و دانشگاه‌ها دچار افول شده است.

معاون سابق علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: رشته ریاضی در مدارس مورد استقبال دانش آموزان نیست و خیلی از صندلی‌ها خالی مانده است.

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان افزود: در دانشگاه‌ها دانشجویان رشته ریاضی و علوم پایه را انتخاب نمی‌کنند، در سال جاری برای کنکور ۱۴۰۱ پایین‌ترین تعداد شرکت کنندگان را رشته ریاضی داشته است. 

سیستان و بلوچستان رتبه ۱۸ کشوری در قبولی کنکور ریاضی

عبدالرسول پور عباس در مورد وضعیت داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، گفت: نرخ قبولی داوطلبان این استان در بخش با آزمون حدود ۹ درصد است که نشان می‌دهد با تقویت آموزشی این استان، باید تلاش مضاعفی برای کاهش فاصله نرخ قبولی با استان‌های رده بالاتر به عمل آید، زیرا میانگین نرخ کشور در پذیرش با آزمون حدود ۱۳ درصد است و استان سیستان و بلوچستان در رتبه ۲۸ کشوری است. 

خلاصه مطالب

بسیاری از محصلین دوره دبیرستان، دغدغه این را دارند که بین رشته ریاضی و رشته های دیگر کدام یک را انتخاب نمایند و اغلب این سوال به وجود می آید که چه کسانی در رشته ریاضی موفق می شوند؟ و توانایی های لازم برای رشته ریاضی چیست. در مطالب بالا سعی کردیم با اشاره به شخصیت افراد، دروس ارائه شده، بازار کار و همچنین مزایا و معایب این رشته، به این سوال پاسخ دهیم. اگر شما برای انتخاب مسیر تحصیلی خود و تصمیم گیری برای انتخاب رشته بر سر دو راهی قرار دارید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 منبع: رشته ریاضی مناسب چه کسانی است؟

 



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

کنکور سراسری یکی از مسائل مهمی است که ذهن داوطلبان و خانواده های آن ها را به خود مشغول کرده است، از این رو هر فردی به دنبال راهی است که بتواند به بهترین روش ممکن به هدف خود برسد. امکان دریافت بهترین مشاوره کنکور به صورت آنلاین یا تلفنی با کمترین هزینه برای این عزیزان فراهم شده است.

دریافت مشاوره کنکور با توجه به اهمیت آزمون ورودی دانشگاه ها و همین طور مشکل بودن این آزمون، برای هر داوطلب کنکور از اهم واجبات است. چه بسیار افرادی بوده اند که در طول سال های قبل، با دریافت مشاوره کنکور در ردیف رتبه های برتر قرار گرفته اند و پیشرفت و موفقیت را از آن خود کرده اند.

در زمان دریافت انواع مشاوره کنکور باید به قیمت مشاوره کنکور نیز توجه داشت و به دنبال مرکزی بود که بهترین قیمت را به شما پیشنهاد کند. با دریافت بهترین مشاوره کنکور، از ده مشاور برتر کنکور می توانید به قبولی تضمینی در کنکور سراسری برسید و موفق عمل کنید. 

اهمیت استفاده داوطلب کنکوری از مشاوره کنکور چیست؟

شاید این پرسش مهم از ذهن شما هم عبور کند که دریافت مشاوره کنکور از مشاور خصوصی یا ده مشاور برتر کنکور برای داوطلبان آزمون سراسری چه اهمیتی دارد و چرا باید از این مشاوره استفاده کنند.

زمانی که داوطلبی قصد شرکت در آزمون سراسری را دارد الزاماً باید با موارد و نکات مهمی نیز آشنایی لازم را پیدا کند. به طور مثال باید بداند که چه منابعی را باید برای مطالعه انتخاب کند و کدام یک بهترین هستند.

بعلاوه، با توجه به کمبود وقت برای درس خواندن باید بداند که کدام یک از روش های مطالعه برای وی بهترین هستند و حتی در رابطه با انواع روش های تندخوانی نیز اطلاعاتی را بدست آورد.

اینجاست که نقش مشاوره خصوصی و دریافت این مشاوره از ده مشاور برتر کنکور آن هم با مناسب ترین قیمت اهمیت بسیار زیادی برای هر یک از داوطلبان مایل به شرکت در انواع گروه های آزمایشی پیدا می کند.

فرد ارائه دهنده مشاوره کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از آن جایی که کنکور یکی از حساس ترین و مهم ترین آزمون هایی است که هر فرد ممکن است در طول زندگی خود در آن شرکت کند از این رو مشاوری که خدمات مشاوره را با بهترین قیمت به شما ارائه دهد، باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد تا بتواند قبولی شما را در این آزمون مهم تضمین کند و نگرانی شما را در این رابطه برطرف سازد.

حتماً‌ می پرسید این مشاور که البته بهتر است از میان ده مشاور برتر کنکور انتخاب شود الزاماً از چه خصوصیاتی باید برخوردار باشد تا بتوان وی را بهترین نامید و در زمینه ارائه

انواع خدمات مشاوره کنکور آن هم با پرداخت بهترین قیمت به وی تکیه کرد؟

در ادامه به ذکر لیستی از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات یک مشاور کنکور حاضر در تیم مشاوره برای شما عزیزان می پردازیم. با حرفه ای ترین مشاوره کنکور آینده رؤیایی را برای خود رقم بزنید.

مشاور باید دلسوز و با محبت باشد

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می توان برای تیم مشاور کنکور در نظر گرفت برخورد دلسوزانه وی با داوطلبان است.

زیرا در صورت داشتن برخوردی نامناسب و بسیار خشک با داوطلب کنکور، وی پس از مدتی دیگر تمایل چندانی به دریافت خدمات مشاوره از مشاور کنکور حتی در صورت پرداخت مناسب ترین قیمت مشاوره را ندارد.

 

به ضعف های درسی شما در انواع دروس پی ببرد

یکی دیگر از خصوصیات مهم یک تیم مشاوره کنکور خوب که می توان به آن اشاره کرد، شناخت وی در رابطه با نقاط ضعف شما در انواع دروس است.

با شناخت این نقاط ضعف در جلسات یک تیم مشاوره کنکور حرفه ای می توانید برای رفع آن ها اقدامات لازم را انجام دهید و بهترین درصدها را در دروس مختلف از آن خود کنید.

به طور مرتب پیگیر درس خواندن و روند پیشرفت شما باشد

از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات مطرح شده برای تیم مشاوره کنکور، پیگیر بودن مدام آن ها در رابطه با درس خواندن و روند پیشرفت شما دوستان عزیز است.

اگر مشاور خصوصی کنکور، پیگیر کار شما و برگزاری منظم و مرتب جلسات مشاوره کنکور نباشد شما هم بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می دهید و مانند سابق درس نمی خوانید.

نتیجه هم که چیزی به جز قبول نشدن در رشته و دانشگاه مورد علاقه نیست.

بتواند بهترین برنامه ریزی درسی را برای موفق شدن شما تنظیم کند

مشاور خوب کسی است که بتواند بهترین و جامع ترین برنامه ریزی ها را برای رسیدن شما به موفقیت و پیشرفت داشته باشد.

آن هم برنامه ریزی که با توجه به اصول مشخص و با توجه به وضع درسی و شرایط خانوادگی و فردی شما و همین طور نقاط قوت و ضعفتان در انواع دروس عمومی و تخصصی نوشته شده باشد.

شما را با اصول و فوت و فن رسیدن به موفقیت آشنا کند

یک مشاور خصوصی کنکور باید بتواند راه و چاه رسیدن به پیشرفت و موفقیت را به شما نشان دهد و در این راه همراه خوبی برایتان باشد.

فردی که بتواند شما را با بهترین و اصولی ترین روش های درس خواندن آشنا کند و راهکارهای لازم برای قبولی از جمله شرکت در بهترین کلاس های آمادگی کنکور، مطالعه معتبرترین منابع و کتب کمک درسی و غیره را به شما ارائه کند. 

مشاور خود تجربه رتبه برتر شدن در کنکور را داشته باشد

یکی دیگر از مهم ترین خصوصیاتی که بهتر است یک مشاور خصوصی کنکور داشته باشد در رابطه با رتبه برتر شدن وی در کنکور است.

حتماً‌ می پرسید که اصلاً چه لزومی بر رتبه برتر بودن مشاور است و چرا باید چنین فردی را برای دریافت خدمات مشاوره کنکور انتخاب کنیم؟

در پاسخ باید عرض کنیم مشاوری که خود روزی جز رتبه برترهای کنکور بوده به مراتب چند پیراهن بیشتر از شما پاره کرده و اطلاعات و تجربیات خوبی هم در رابطه با نحوه رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری و رتبه برتر شدن دارد.

شخصی که می تواند در رابطه با روش های مطالعه خود در دوران کنکور و همین طور شیوه های موفقیت آمیز تست زنی با شما صحبت کند و اطلاعات خوبی را در قبال دریافت قیمتی مناسب در اختیارتان قرار دهد.

مشاوره کنکور با بهترین قیمت مشاوره کنکور ارائه شود

از دیگر ویژگی های بهترین مشاوره کنکور می توان از ارائه خدمات مشاوره با بهترین و مناسب ترین قیمت مشاوره کنکور نام برد.

در حال حاضر، مراکز مشاوره مختلفی در زمینه ارائه خدمات مشاوره فعالیت می کنند اما خدمت ارائه شده در این مراکز چندان مناسب نیست.

در نتیجه، قبل از هر گونه اقدامی برای انتخاب مشاور جهت دریافت مشاوره خصوصی و قیمت آن اطلاع حاصل کنید.

مشاوره کنکور گروه آزمایشی تجربی

از سال ها قبل رشته علوم تجربی، به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین رشته ها در میان تمامی رشته های گروه نظری مطرح بوده است و طرفداران خاص خودش را هم در میان داوطلبان و دانش آموزان کنکوری دارد.

اما نکته ای که در اینجا مهم به نظر می رسد اطلاع از فوت و فن پذیرش در رشته های سطح بالای این گروه آزمایشی و کسب موفقیت و پیشرفت است.

در ادامه این مبحث با ذکر توضیحات و نکاتی مفصل برای قبولی و پذیرش در کنکور تجربی در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم.

در مورد رشته های گروه علوم تجربی شناختی کلی را به دست آورید

اولین مورد مهمی که در مورد کنکور تجربی باید خدمت شما عرض کنیم، کسب شناختی کلی در رابطه با رشته های این گروه آزمایشی است.

رشته هایی که به مراتب طرفداران پروپاقرص خود را در میان دانش آموزان و داوطلبان کنکوری دارند و می توانند به عنوان بهترین رشته های تحصیل مطرح باشند.

با شناخت این رشته ها می توانید به انتخاب شغل مورد علاقه خود برای آینده پرداخته و بدانید که به چه رشته ای علاقه مند هستید.

در ادامه این نوشته با ذکر شماری از مهم ترین و پرطرفدارترین رشته های گروه آزمایشی تجربی در خدمت شما هستیم.

 

رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی (مقطع کارشناسی)

آموزش ابتدایی

آموزش کودکان استثنایی

اعضای مصنوعی

بهداشت مواد غذایی

علوم آزمایشگاهی

فیزیوتراپی

تکنولوژی اتاق عمل

میکروبیولوژی

شنوایی شناسی

بینایی سنجی

مامایی

آموزش کودکان استثنایی

پرستاری

هوشبری

تکنولوژی پرتو درمانی

روان شناسی

گفتار درمانی

علوم تغذیه

زیست شناسی دریا

کادر درمانی

علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

علوم و صنایع غذایی

تکنولوژی پزشکی هسته ای

زیست شناسی جانوری

فیزیوتراپی

مدیریت بازرگانی

بهداشت و بازرسی گوشت

آموزش شیمی

مدیریت بیمه

ساخت پروتزهای دندانی

شیمی محض

اعضای مصنوعی

زیست فناوری

مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار

تکنولوژی پرتو شناسی

تکنولوژی پرتو درمانی

 

در مورد ضرایب زیر گروه های تجربی چه اطلاعاتی دارید؟

هر یک از گروه های رشته علوم تجربی ضرایب متفاوتی دارند که در زمان شرکت در کنکور این رشته تحصیلی باید به آن توجه لازم را داشته باشید.

با اطلاع از این ضرایب مهم می توانید به میزان اهمیت دروس گنجانده شده در هر کدام از زیر گروه ها پی ببرید تا بدین ترتیب زمان بیشتری را برای مطالعه آن ها بگذارید.

در ادامه این نوشته با ذکر جداول ضرایب دروس مختلف در انواع زیر گروه های تجربی در خدمتتان هستیم.

 

ضرایب درس های تخصصی زیر گروه های علوم تجربی

زیر گروه ها / اسامی دروس

فیزیک

ریاضی

زمین شناسی

شیمی

زیست شناسی

زیر گروه یک تجربی

2

2

0

3

4

زیر گروه دو تجربی

2

3

1

4

4

زیر گروه سه تجربی

2

3

4

2

2

زیر گروه چهار تجربی

3

4

1

2

2

زیر گروه پنج تجربی

2

3

1

2

2

 

 

ضرایب درس های عمومی زیر گروه های علوم تجربی

زیر گروه ها / اسامی دروس

دینی

عربی

زبان

ادبیات فارسی

ضرایب دروس

3

2

2

4

زیر گروه دو تجربی

2

3

1

4

 

در مورد بودجه بندی مباحث دروس گروه تجربی چه می دانید؟

یکی از مهم ترین مواردی که قبل از شرکت در کنکور تجربی و در واقع شروع مطالعه برای این آزمون حساس و سرنوشت ساز باید به آن توجه خاصی را مبذول دارید، در رابطه با بودجه بندی دروس عمومی و اختصاصی است.

حتماً‌ می پرسید که خب بودجه بندی یعنی چه و اطلاع از آن چه لزومی برای من دارد؟

بودجه بندی به این معناست که هر یک از بخش های مطرح شده در کتاب های عمومی و اختصاصی گروه تجربی، چند سؤال در کنکورهای سال های گذشته مطرح شده است.

در واقع، با اطلاع از بودجه بندی کنکور تجربی و لیست زیر گروه های رشته تجربی است که می توانید به این موضوع پی ببرید کدام یک از فصول کتاب با توجه به تعداد بیشتر سؤالات مطرح شده از بقیه مهم تر هستند و الزاماً باید زمان بیشتری را برای خواندن آن ها اختصاص بدهید.

در ادامه با ذکر جداول حاوی بودجه بندی کنکور گروه علوم تجربی در تعدادی از دروس مهم این رشته براساس آزمون سال گذشته در خدمت شما عزیزان و همراهان هستیم.

 

بودجه بندی درس دین و زندگی تجربی

شعر

1 سوال

احکام

1 سوال

متنی

9 سوال

آیات و روایات

14 سوال

 

بودجه بندی درس ادبیات فارسی گروه تجربی

مباحث ادبیات

شمار سؤالات در کنکور

تاریخ ادبیات

1 سوال

دستور فارسی

5 سوال

املاء

3 سوال

آرایه های ادبی

4 سوال

قرابت معنایی

9 سوال

 

بودجه بندی درس ریاضی گروه تجربی

مباحث درس ریاضی

شمار سؤالات در کنکور

احتمال

 2 سؤال

مثلثات

 4 سؤال

توان های گویا

 0 سؤال

مشتق

 4 سؤال

معادله ها و نامعادله ها

 3 سؤال

 حد و پیوستگی

4 سؤال

شمارش/ بدون شمارش

1 سؤال

دنباله، الگو، مجموعه

1 سؤال

کاربرد مشتق

2 سؤال

توابع نمایی و لگاریتمی

2 سؤال

 

 

بودجه بندی درس ادبیات فارسی گروه تجربی

مباحث درس ادبیات

شمار سؤالات در کنکور

تاریخ ادبیات

 1 سؤال

دستور فارسی

 5 سؤال

املاء

 3 سؤال

آرایه های ادبی

 4 سؤال

قرابت معنایی

 9 سؤال

 

برنامه ریزی برای کنکور تجربی را فراموش نکنید

برنامه ریزی درسی کنکور تجربی نیز یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی است که الزاماً در جلسات مشاوره کنکور در رابطه با آن صحبت می شود.

در واقع، داشتن برنامه ریزی تجربی آن قدر مهم است که در صورت عدم وجود آن نمی توانید انتظار پذیرش در یکی از بهترین رشته های تحصیلی و دانشگاه های معتبر کشور را داشته باشید.

چه بسیار افرادی که علیرغم اوضاع درسی نه چندان مناسب و معدل نسبتاً پایین اما با داشتن برنامه ریزی دقیق درسی و ملزم کردن خود به اجرای آن، به موفقیت های بزرگی در انتخاب رشته کنکور تجربی دست پیدا کرده اند و پذیرش در رشته های سطح بالایی همچون پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی و یا دندان پزشکی را آن هم در بهترین دانشگاه ها از آن خود کرده اند.

پس هرگز بدون برنامه ریزی برای مطالعه دروس گروه تجربی حال چه عمومی و چه اختصاصی را آغاز نکنید که هیچ اثر و نتیجه مطلوبی را به دست نمی آورید.

 

نکات مورد نیاز برای داشتن بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی

برای داشتن بهترین و جامع ترین برنامه ریزی کنکور تجربی توجه به یک سری نکات از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به ذکر این نکات و ویژگی های خاص و منحصر به فرد برای شما دوستان و همراهان عزیز می پردازیم.

 

در برنامه ریزی درسی تجربی برای کنکور از توجه به نقاط ضعف و قوت خود غافل نشوید

یکی از مهم ترین مواردی که باید در زمان برنامه ریزی برنامه درسی گروه آزمایشی تجربی، به آن توجه کنید توجه به نقاط قوت و ضعف است.

با شناخت نقاط قوت و ضعف است که می توانید به این موضوع پی ببرید که چه مقدار زمان را می توانید برای مطالعه دروس مختلف اختصاص بدهید و هر درس به چند ساعت زمان برای مطالعه نیاز دارد.

در واقع، اگر در درسی مشکل داشته باشید به مراتب نیاز به اختصاص زمان بیشتری برای مطالعه آن ها دارید و باید تمرکز بیشتری بر روی آن داشته باشید.

از توجه به ضرایب دروس عمومی و اختصاصی غافل نشوید

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان تنظیم برنامه درسی تجربی باید به آن توجه لازم را مبذول دارید، ضرایب دروس عمومی و اختصاصی است.

حتماً‌ می پرسید توجه به ضرایب دروس مختلف چه اثری در نحوه برنامه ریزی درسی ما در کنکور تجربی می تواند داشته باشد؟

در پاسخ باید عرض کنیم که دروسی همچون ادبیات فارسی، فیزیک و شیمی که ضرایب آن ها در مقایسه با دیگر دروس بیشتر است به مراتب نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارند و باید وقت بیشتری را برای آن ها بگذارید.

از گنجاندن زمانی برای استراحت و تفریح در برنامه ریزی خود غافل نشوید

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان برنامه ریزی درسی در گروه علوم تجربی، به آن توجه لازم را مبذول دارید در رابطه با اختصاص زمانی برای استراحت و تفریح است. استراحتی که بتواند خستگی را به میزان زیادی از شما دور کند و انرژی تان را بازگرداند.

می توانید بعد از هر یک ساعت و نیم الی دو ساعت از مطالعه درسی خاص، به مدت ده الی پانزده دقیقه استراحت داشته باشید و یا حتی روزهای جمعه را بی خیال درس خواندن شوید و کامل استراحت کنید و وقت خود را در کنار خانواده، دوستان و آشنایان بگذارنید.

در رابطه با منابع مورد نیاز برای قبولی در کنکور تجربی چه می دانید؟

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام شرکت در کنکور گروه تجربی به آن توجه خاص و ویژه ای داشته باشید در رابطه با منابع مورد نیاز برای مطالعه، یعنی همان منابع عمومی و اختصاصی است.

آیا اطلاعی از منابع اختصاصی و عمومی برای مطالعه در زمان شرکت در کنکور تجربی دارید؟ آیا می دانید چه تعداد دروس عمومی و چه تعداد درس اختصاصی را باید بخوانید؟

در این بخش با ذکر لیست دروس و منابع مورد نیاز عمومی و اختصاصی برای کنکور تجربی در خدمتتان هستیم.

 

منابع مورد نیاز برای دروس عمومی رشته تجربی (نظام جدید)

نام درس

مقطع تحصیلی

سال چاپ کتاب

انگلیسی (سال سوم)

پایه دوازدهم تحصیلی

سال 98

انگلیسی (سال دوم)

پایه یازدهم تحصیلی

سال 97

انگلیسی (سال اول)

پایه دهم تحصیلی

سال 96

دین و زندگی (سال سوم)

پایه تحصیلی دوازدهم

سال 97

دین و زندگی (سال دوم)

پایه تحصیلی یازدهم

 سال 98

دین و زندگی (سال اول)

پایه تحصیلی دهم

 سال 97

عربی، زبان دین و قرآن (سال سوم)

پایه تحصیلی دوازدهم

سال 97

عربی، زبان دین و قرآن (سال دوم)

پایه تحصیلی یازدهم

سال 98

عربی، زبان دین و قرآن (سال اول)

پایه تحصیلی دهم

سال 97

فارسی (سال سوم)

پایه تحصیلی دوازدهم

سال 96

فارسی (سال دوم)

پایه تحصیلی یازدهم

سال 97

فارسی (سال اول)

پایه تحصیلی دهم

سال 96

 

 

منابع مورد نیاز برای دروس تخصصی رشته تجربی (نظام جدید)

نام درس

مقطع تحصیلی

سال چاپ کتاب

شیمی (سال سوم)

پایه دوازدهم تحصیلی

 سال 97

شیمی (سال دوم)

پایه یازدهم تحصیلی

 سال 96

شیمی (سال اول)

پایه دهم تحصیلی

 سال 95

زمین شناسی

پایه تحصیلی یازدهم

 سال 96

فیزیک شناسی (سال سوم)

پایه تحصیلی یازدهم

 سال 98

دین و زندگی (سال اول)

پایه تحصیلی دهم

 سال 97

عربی، زبان دین و قرآن (سال سوم)

پایه تحصیلی دوازدهم

 سال 97

عربی، زبان دین و قرآن (سال دوم)

پایه تحصیلی یازدهم

 سال 98

عربی، زبان دین و قرآن (سال اول)

پایه تحصیلی دهم

 سال 97

فارسی (سال سوم)

پایه تحصیلی دوازدهم

سال 96

فارسی (سال دوم)

پایه تحصیلی یازدهم

سال 97

فارسی (سال اول)

پایه تحصیلی دهم

سال 96

 

 

مشاوره کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی

گروه علوم انسانی نیز یکی دیگر از گروه های آزمایشی است که طرفداران خاص خود را در میان داوطلبان کنکوری دارد.

از میان رشته های بسیار پرطرفدار گنجانده شده در این گروه آزمایشی می توان رشته حقوق، روانشناسی و همین طور رشته های مدیریتی را نام برد که هر یک مورد توجه دانش آموزان و داوطلبان کنکوری هستند.

در این گروه آزمایشی هم همچون گروه آزمایشی علوم تجربی هر فرد نیاز به دریافت مشاوره کنکور برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مورد پسند خود دارد.

فردی که بتواند داوطلب را از بهترین منابع مورد نیاز و همین طور انواع کتب کمک درسی برای مطالعه آگاه کند و بهترین شیوه مطالعه هر یک از دروس گنجانده شده در این رشته تحصیلی از جمله ریاضیات، روانشناسی، زبان انگلیسی و دروس دیگر را به وی بگوید. 

اهمیت داشتن برنامه ریزی برای قبولی در کنکور انسانی در چیست؟

برنامه ریزی درسی برای قبولی و پذیرش در کنکور گروه علوم انسانی یکی از موارد مهمی است که جهت رسیدن به بهترین نتیجه در آزمون و ورود به رشته های تاپی همچون حقوق نباید از آن غفلت کرد.

البته دقت داشته باشید که این برنامه ریزی کنکور علوم انسانی باید دقیقاً براساس هدف داوطلب یعنی این که قصد قبولی و پذیرش در کدام رشته و دانشگاه را دارد تنظیم شود.

از طرف دیگر، توانایی های وی نیز باید مدنظر قرار بگیرد و برنامه طوری تنظیم شود که فرد داوطلب بتواند به آسانی و بدون هیچ مشقت و سختی آن را اجرا کند.

مورد مهم دیگر این که، برای رسیدن به بهترین نتیجه در کنکور انسانی، گنجاندن ساعاتی برای تست زنی و همین طور مرور مطالب نیز برای هر یک از افراد در جستجوی موفقیت ضروری و مهم به نظر می رسد.

 

 

از توجه به بودجه بندی دروس اختصاصی و عمومی انسانی غافل نشوید

اگر واقعاً خود را برای رقابتی سخت با رقبای خود در کنکور انسانی آماده کرده اید از توجه به بودجه بندی دروس و اطلاع از آن ها از طریق مشاوری خبره آن هم با پرداخت بهترین قیمت مشاوره کنکور انسانی غافل نشوید.

زیرا در این صورت است که امکان آشنایی با سؤال های پرتکرار را در هر یک از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور پیدا می کنید و می توانید به میزان اهمیت هر یک از فصول کتاب نیز پی ببرید.

برای تسلط بیشتر و یادگیری بهتر مطالب مهم گنجانده شده در کتب اختصاصی و عمومی گروه علوم انسانی، هرگز از مرور مکرر آن ها در طول هفته و ماه غافل نشوید.

اطلاع از رشته های گروه انسانی در جلسات مشاوره کنکور

یکی از موارد مهمی که در جلسات مشاوره کنکور انسانی در رابطه با آن بحث می شود، رشته های گنجانده شده در زیر گروه های رشته انسانی خاص و منحصر به فرد است.

رشته هایی که شما به عنوان یک داوطلب گروه علوم انسانی باید به آن توجه خاصی را مبذول دارید و اطلاعات خوب و دقیقی را در رابطه با آن ها بدست آورید.

در ادامه این مبحث با ذکر شماری از مهم ترین رشته های گنجانده شده در گروه علوم انسانی در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم.

 

رشته های تحصیلی گروه علوم انسانی در مقاطع کارشناسی و کاردانی

کاردانی بیمه

مدیریت بیمه اکو

جغرافیا

کاردانی جهانگردی

مدیریت صنعتی

باستان شناسی

حسابداری

هتلداری

آموزش ابتدایی

امنیت اقتصادی

کاردانی امور بانکی

آموزش علوم ورزشی

اقتصاد

آمار

علوم تربیتی

مدیریت امور گمرکی

آموزش تاریخ

علوم ورزشی

مشاوره

کاردانی امور بانکی

آمار

آموزش تاریخ

جغرافیا

باستان شناسی

آموزش ابتدایی

آموزش علوم ابتدایی

آموزش علوم ورزشی

علوم تربیتی

آموزش راهنمایی و مشاوره

مردم شناسی

علوم ورزشی

مطالعات خانواده

برنامه ریزی اجتماعی و تعاون

مشاوره

کاردانی آموزش و پرورش کودکان استثنایی

مردم شناسی

کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی

جامعه شناسی

آموزش علوم اجتماعی

پژوهشگری امنیت

زبان و ادبیات فارسی

مترجمی زبان عربی

ایران شناسی

کاردانی حقوق قضایی

تربیت مروج سیاسی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

فلسفه

مددکاری اجتماعی

 

 

آیا اطلاعاتی در رابطه با زمینه های کاری رشته انسانی دارید؟

یکی دیگر از موارد بسیار مهم و کلیدی که باید از طریق تیم مشاوره انتخاب رشته انسانی در رابطه با رشته علوم انسانی بدانید، در رابطه با زمینه های کاری این رشته شناخته شده است.

به این معنا که باید بدانید در صورت قبولی و پذیرش در رشته های مختلف معرفی شده در این گروه آزمایشی، در آینده چه مشاغلی در انتظار شماست.

به فرض مثال، در صورت ادامه تحصیل در رشته پرطرفداری همچون روانشناسی می توانید در مهد کودک ها، آموزش و پرورش، بیمارستان، بهزیستی، کانون اصلاح تربیت، شهرداری، کلینیک مشاوره، روانشناسی و دیگر مؤسسات مشغول به کار شوید.

از طرف دیگر، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه مدیریت مانند مدیریت بازرگانی، صنعتی، بیمه و غیره را دارید می توانید در شرکت ها و مؤسسات خصوصی و دولتی مشغول به کار شوید و شغلی را در این مراکز برای خود دست و پا کنید.

اگر تمایل به تحصیل در رشته ای همچون حسابداری دارید باید عرض کنیم که مراکزی همچون دفاتر حسابداری، بیمارستان ها، شرکت های خصوصی و دولتی و غیره در انتظار استخدام شما در آینده ای نه چندان دور هستند. 

آشنایی با دانشگاه های پذیرنده رشته علوم انسانی در جلسات مشاوره کنکور

یکی از مهم ترین مواردی که به طور معمول در جلسات مشاوره کنکور گروه انسانی می توان اطلاعاتی را در رابطه با آن از طریق مشاور به دست آورد دانشگاه های پذیرنده رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی است.

به طور کلی می توان گفت که دانشگاه های پذیرنده رشته های علوم انسانی شامل دانشگاه های غیرانتفاعی، روزانه، شبانه، دولتی و پیام نور می شوند.

البته به جز این دانشگاه ها امکان ادامه تحصیل داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مختلف تحصیلی گنجانده شده در گروه علوم انسانی نیز وجود دارد.

در ادامه این نوشته تعدادی از دانشگاه های پذیرنده رشته های تحصیلی گروه علوم انسانی را در شهرهای مختلف برای شما ذکر می کنیم.

 

اسامی دانشگاه های پذیرنده رشته های گروه علوم انسانی

دانشگاه لرستان-خرم آباد

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه گنبد

دانشگاه صنعتی شاهرود

دانشگاه گلستان-گرگان

دانشگاه شیراز

دانشگاه کاشان

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان-تبریز

دانشگاه قم

دانشگاه شهید چمران-اهواز

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه شهید بهشتی-تهران

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

دانشگاه شهید باهنر-کرمان

دانشگاه شهرکرد

دانشگاه سیستان و بلوچستان-زاهدان

دانشگاه شاهد-تهران

دانشگاه سمنان

دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی-اسدآباد همدان

دانشگاه زنجان

دانشگاه زابل

دانشگاه خلیج فارس-بوشهر

دانشگاه رازی-کرمانشاه

دانشگاه حکیم سبزواری-سبزوار

دانشگاه دامغان

دانشگاه جیرفت

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه جهرم

دانشگاه تهران

دانشگاه تربت حیدریه

 

مشاوره کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک

گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و رشته های معرفی شده در آن یکی از بهترین و در واقع پرطرفدارترین رشته هایی هستند که داوطلبان می توانند برای انتخاب آن ها، از طریق ده مشاور برتر کنکور اقدام کنند.

از آن جایی که راه یابی به رشته و دانشگاه مورد علاقه، آشنایی با بهترین و شناخته شده ترین منابع درسی و کمک درسی و همین طور درس خواندن آن هم با برنامه ریزی دقیق روزانه، هفتگی و ماهانه برای هر یک از داوطلبان این گروه آزمایشی اهمیت بالایی دارد از این رو دریافت خدمات مشاوره کنکور ریاضی از تیم ده مشاور برتر کنکور می تواند بسیار مهم تلقی شود.

اطلاع از رشته های گروه ریاضی فیزیک در جلسات مشاوره کنکور

رشته های گروه ریاضی را می توان در دسته های مختلفی از جمله رشته های گروه علوم پایه و همین طور رشته های گروه فنی مهندسی دسته بندی کرد.

شما دوست عزیز کنکوری قبل از اقدام برای انتخاب رشته در گروه ریاضی فیزیک و پر کردن فرم انتخاب رشته باید در مورد این رشته های تحصیلی و همین طور بازار کار آن ها اطلاعات موثق و خوبی را بدست آورید و سپس دست به انتخاب آن ها براساس علاقه خود کنید.

از آن جایی که بد نیست با اسامی شماری از مهم ترین و پرطرفدارترین رشته های گروه ریاضی فیزیک آشنا شوید در این بخش قصد داریم اسامی شماری از این رشته ها را خدمتتان ذکر کنیم.

 

اسامی رشته های گروه ریاضی فیزیک

شیعه شناسی

شیمی کاربردی

مهندسی برق

شیمی محض

کاردانی علوم ورزشی

کاردانی مدیریت صنعتی

کاردانی پالایش گاز

کاردانی معماری

کاردانی فنی برق

کاردانی فنی کشتی

کاردانی نقشه برداری

مهندسی دریانوردی

کاردانی فنی معدن

امنیت اطلاعات

مهندسی نفت

علوم ورزشی

مهندسی پلیمر

آموزش ریاضی

ریاضیات و کاربردها

حسابداری

علوم انتظامی

مهندسی صنایع

ریاضیات و کاربردها

مهندسی شهرسازی

مهندسی ماشین آلات دریایی

مهندسی ماشین های ریلی

 

اطلاع از بهترین رشته های گروه ریاضی فیزیک در مشاوره کنکور

یکی از موارد مهمی که در جلسات مشاوره خصوصی کنکور ریاضی فیزیک و از طریق مشاور برتر کنکور می توانید در رابطه با آن اطلاعاتی بدست آورید، بهترین رشته های معرفی شده در گروه ریاضی فیزیک و آشنایی با زیرگروه های رشته ریاضی است.

آیا می دانید کدام یک از رشته های گروه ریاضی فیزیک که شماری از آن ها را در بالا خدمتتان معرفی کردیم از بقیه بهتر هستند و جایگاه بالاتری در میان داوطلبان و متقاضیان این رشته دارند؟

به طور معمول داوطلبان گروه ریاضی از انتخاب و تحصیل در رشته های گروه مهندسی همچون مهندسی برق، نفت، کامپیوتر و صنایع استقبال بیشتری می کنند.

البته رشته های مدیریتی هم در میان داوطلبان گروه ریاضی جایگاه خاص و ویژه ای دارد و آن ها تمایل زیادی به انتخاب این رشته ها از خود نشان می دهند.

آشنایی با لیست دانشگاه های پذیرنده گروه ریاضی فیزیک در جلسات مشاوره کنکور

 لیست دانشگاه های پذیرنده رشته های گروه ریاضی فیزیک نیز از مواردی است که در جلسات مشاوره خصوصی و از طریق ده مشاور برتر کنکور می توانید اطلاعاتی را در رابطه با آن ها بدست آورید.

دانشگاه هایی که انواع غیرانتفاعی، پیام نور، روزانه و همین طور شبانه را شامل می شوند.

در ادامه این بحث با شما در ذکر شماری از دانشگاه های پذیرنده رشته ریاضی فیزیک همراه شما هستیم.

 

دانشگاه های پذیرنده رشته های گروه ریاضی فیزیک

دانشگاه اصفهان

دانشگاه تفرش

دانشگاه تهران

دانشگاه تربت حیدریه

دانشگاه شهید بهشتی-تهران

دانشگاه حکیم سبزواری-سبزوار

دانشگاه الزهرا-خواهران-تهران

دانشگاه دامغان

دانشگاه بناب

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه بوعلی سینا-همدان

دانشگاه زنجان

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)- قزوین

دانشگاه سمنان

 

نظرتان راجع به مشاوره خصوصی کنکور چیست؟

آیا تا به حال چیزی در مورد مشاوره اختصاصی کنکور شنیده اید؟ آیا می دانید دریافت مشاوره خصوصی کنکور از ده مشاور برتر کنکور چه مزیت هایی را برای شما در پی دارد؟ 

از میان این مزیت ها می توان به برقراری تماس تلفنی آن هم به صورت مداوم اشاره کرد و این که مشاوره خصوصی کنکور باکیفیت بالاتری به وسیله تیم مشاوره کنکور که شامل ده مشاور برتر کنکور هستند ارائه می شود. 

از طرف دیگر با دریافت مشاوره کنکور می توانید برنامه شخصی متناسب با روحیات و اوضاع درسی خود دریافت کنید.

از دیگر مزایای دریافت مشاوره اختصاصی کنکور می توان به ارائه گزارش درس خواندن به تیم مشاوره کنکور اشاره کرد که می تواند بسیار مهم باشد. 

با این تفاسیر حتماً شما هم به دریافت مشاورهکنکور از تیم مشاوره کنکور شامل ده مشاور برتر کنکور علاقمند و شده اید و قصد دارید بهترین خدمات مشاوره را از تیم مشاوره کنکور با بهترین قیمت دریافت کنید.

 

 

جهت دانلود نحوه دریافت مشاوره کنکور بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع: مشاوره کنکور



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

این روز ها بسیاری از داوطلبان به دنبال دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 هستند. توجه داشته باشید ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی در سه ماه اول سال بر روی سایت رسمی سازمان سنجش فعال می شود در نتیجه متقاضیان می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. این نکته را در نظر داشته باشید برخی از رشته‌ها دارای آزمون هستند و برخی دیگر بدون آزمون می‌باشند. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم اطلاعات دقیق نسبت به زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ در اختیار شما قرار دهیم.

از سوی دیگر نحوه دریافت کارت ورود به جلسه را هم ذکر خواهیم کرد. توجه داشته باشید در ادامه بخشی از این مقاله را به رفع نواقص احتمالی در کارت ورود به جلسه اختصاص خواهیم داد که می‌تواند به شما کمک شایانی کند. نهایتا پیشنهاد می کنیم برای مطلع شدن از موارد ذکر شده تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

اینترنت این روزها نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا می کند، این نقش در آینده دانشجویان پر رنگتر است. توجه داشته باشید دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی در سال ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی می‌باشد. در واقع شما به راحتی میتوانید با استفاده از لپ تاپ، کامپیوتر و حتی تلفن همراه هوشمند وارد سایت رسمی سازمان سنجش کشور شوید بعد و برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایید. سازمان سنجش چهار روش را برای داوطلبان در نظر گرفته است تا هر داوطلب بتواند با استفاده از روش دلخواه خود، کارت ورود به جلسه را دریافت کند.

در تصویر زیر چهار روش مشخص شده است که تصمیم داریم شما را با این 4 روش آشنا کنیم. روش اول دریافت کارت ورود به جلسه با استفاده از شماره پرونده و شماره سریال ثبت نام است. در روش دوم شما میتوانید با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام، کارت ورود به جلسه را دریافت کنید.

روش سوم برای اکثر افراد آسان تر است زیرا در این روش می توان با استفاده از شماره پرونده، نام، نام خانوادگی، کد ملی و سال تولد برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کرد. آخرین روش برای دریافت کارت ورود به جلسه استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی می باشد. در نهایت امیدوارم بتوانید با کمک یکی از روش های موجود در تصویر زیر برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۱ اقدام کنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

ورود سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تعریف شده است. با استفاده از این سامانه نیازی به مراجعه حضوری به کافی نت‌ها و همچنین واحدهای دانشگاهی وجود نخواهد داشت. در واقع داوطلبان با استفاده از شبکه های اینترنتی قادر خواهند بود تا با استفاده از سامانه مورد نظر کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

توجه داشته باشید کلیه داوطلبان می توانند جهت ورود به سامانه ابتدا به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند و پس از ورود به صفحه اصلی از قسمت دوم لینک های کمکی سمت راست صفحه نمایش خود وارد قسمت کاردانی به کارشناسی شوند، سپس وارد اطلاعیه صدور کارت شده و با ورود اطلاعات داوطلبی خود نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند. شایان ذکر است بدانید سامانه دریافت کارت آزمون کاردانی به کارشناسی همزمان با انتشار اطلاعیه مبنی بر صدور کارت وورد به جلسه قبل از آزمون که در واقع حدودا یک هفته قبل از برگزاری آزمون باز می‌باشد، امکان پذیر خواهد بود. لذا داوطلبان در این زمان لازم است نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

این نکته مهم را رد نظر داشته باشید زمان امتحان و همچنین حوزه انتخابی در این کارت قابل مشاهده خواهد بود. داوطلبان با توجه به کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ، اطلاعاتی همچون کاره پرونده و شماره داوطلبی را دریافت خواهند کرد. این اطلاعات با ورود به سامانه، قابل دریافت می باشد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۱ همچنان منتشر نشده است. اما می‌توان با تجربه ای که نسبت به سال های گذشته وجود دارد زمان دریافت کارت ورود به جلسه را به صورت حدودی تخمین زد. در سال گذشته طبق روال هر سال، کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی چند روز قبل از برگزاری کنکور در وب سایت رسمی سازمان سنجش کشور منتشر شد.

به همین دلیل می‌توان به این استنباط رسید که در سال ۱۴۰۱ هم زمان دریافت کارت ورود به جلسه چند روز قبل از تاریخ برگذاری آزمون منتشر شود. شاید برای شما سوال پیش بیاید که زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی درذ سال 1401 دقیقا چه تاریخی است؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم کنکور کاردانی به کارشناسی توسط سازمان سنجش مشخص می شود و این آزمون در سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

در ادامه با استناد به این موضوع می‌توان تشخیص داد داوطلبان می توانند از یک شهریور سال ۱۴۰۱ برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام کنند. این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، ما در وب سایت ایران تحصیل زمان و لینک برای دریافت کارت ورود به جلسه را در این محتوا قرار خواهیم داد.

 

سامانه دریافت کارت ورود به جلسه ایران تحصیل

با استفاده از سامانه دریافت کارت ورود به جلسه کلیه داوطلبان می توانند با استفاده از همین سامانه به راحتی و با استفاده از تنها یک تماس کارت ورود به جلسه خود را دریافت نماید. با توجه به مراجعه به کافی نت ها و مشکلاتی که داوطلبان عزیز در این رابطه داشته اندف ما برآن شدیم که سامانه مذکور را برای دریافت کارت ورود به جلسه راه اندازی نماییم.

لازم به ذکر است به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی کلیه اطلاعات خود را بررسی نموده و چنانچه این اطلاعات اشتباهی دارند، حتما به رفع آن اقدام نمایید. زیرا در صورت هر گونه مغایرت با مدارک شماف در آنیده دچار مشکل خواید شد و همچنین در برخی موارد حتی در صورت پذیرفته شدن نیز، امکان ادامه تحصیل از شما سلب خواهد گردید.

برای استفاده از سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ناپیوسته ، کلیه داوطلبان عزیز می توانند با متخصصین کنکور کاردانی به کارشناسی ایران تحصیل تماس حاصل نمایند. همچنین با استفاده از همین سامانه علاوه بر دریافت کارت ورود به جلسه و نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام نمایند.متخصصین ما همه روزه و درهر ساعت از شبانه روز در خدمت شما خواهند بود. 

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

اگر قصد دارید اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام کنکور وارد کرده اید را ویرایش کنید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید زیرا بخشی از این مقاله را به این موضوع اختصاص داده ایم. لازم به ذکر است بدانید که سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات را برای متقاضیان در نظر گرفته است. در نتیجه داوطلبان می‌توانند در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش کشور برای ویرایش اطلاعات وارد شده اقدام نمایند.

در ادامه بهتر است بدانید که تمام اطلاعات قابل ویرایش نیستند و شما می‌توانید به بخشی از اطلاعات مانند شماره سریال شناسنامه، محل تولد، معدل دوره، سهمیه که در اختیار شما قرار دارد مثل سهمیه ایثارگران، خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان و به موارد دیگر همچون وضعیت اشتغال برای ویرایش دسترسی دارید. در واقع ویرایش موارد مهمی همچون گروه آزمایشی، عکس، حوزه آزمون و غیره را نمیتوان تغییر داد. 

رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

همانطور که میدانید بسیاری از داوطلبان بعد از دریافت کارت ورود به جلسه متوجه میوشند که برخی از اطلاعات موجود در کارت اشتباه می باشد. لازم به ذکر است بدانید این مشکل میتواند باعث به چالش کشیده شدن متقاضیان زیادی شود. به همین دلیل سازمان سنجش کشورمدت زمانی را برای رفع نواقص در نظر گرفته است تا داوطلبان بتوانند اشتباهات را تصیح کنند. این نکته مهم را در نظر داشته باشید باجه های رفع نقص در تمام استان ها وجود دارد.

در ادامه بهتر است به سراغ افرادی برویم که نتوانستند با مراجعه به وب سایت رسمی سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. توجه داشته باشید این مسئله بسیار نادر است و به ندرت پیش می آید اما در مجموع امکان بروز چنین مشکلی وجود دارد در نتیجه بهتر است ذکر کنیم که داوطلبان در این صورت میتوانند به باجه های رفع نقص مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

اخبار کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

بر اساس اعلام سازمان سنجش داوطلبانی که به اطلاعات خود دسترسی نداشته اند و یا آن ها را گم کرده‌اند، می توانند از طریق سیستم ارسال درخواست به سازمان سنجش، اطلاعات خود را مجددا بازیابی کنند.

طبق اعلام سازمان سنجش افرادی که موفق نشده اند به صورت آنلاین کار ورود به جلسه را دریافت کنند میتوانند با مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. 

بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد. 

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعات دقیق نسبت به نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، نحوه ورود به سامانه، ویرایش اطلاعات ثبت شده را در اختیار شما قرار داده ایم. در واقع شما می توانید در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش کشور برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام نمایید. در ادامه بهتر از ذکر کنیم یک راه حل برای افرادی که نتوانستند از طریق سایت رسمی سازمان سنجش کشور کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند ارائه دادیم که بر اساس این راه حل داوطلب می توانند با مراجعه به باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه این مشکل را مرتفع سازد. 

برای دانلود فایل PDF کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

منبع:کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

این روز ها بسیاری از داوطلبان به دنبال دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401 هستند. توجه داشته باشید ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی در سه ماه اول سال بر روی سایت رسمی سازمان سنجش فعال می شود در نتیجه متقاضیان می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. این نکته را در نظر داشته باشید برخی از رشته‌ها دارای آزمون هستند و برخی دیگر بدون آزمون می‌باشند. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم اطلاعات دقیق نسبت به زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱ در اختیار شما قرار دهیم.

از سوی دیگر نحوه دریافت کارت ورود به جلسه را هم ذکر خواهیم کرد. توجه داشته باشید در ادامه بخشی از این مقاله را به رفع نواقص احتمالی در کارت ورود به جلسه اختصاص خواهیم داد که می‌تواند به شما کمک شایانی کند. نهایتا پیشنهاد می کنیم برای مطلع شدن از موارد ذکر شده تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

اینترنت این روزها نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا می کند، این نقش در آینده دانشجویان پر رنگتر است. توجه داشته باشید دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی در سال ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی می‌باشد. در واقع شما به راحتی میتوانید با استفاده از لپ تاپ، کامپیوتر و حتی تلفن همراه هوشمند وارد سایت رسمی سازمان سنجش کشور شوید بعد و برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایید. سازمان سنجش چهار روش را برای داوطلبان در نظر گرفته است تا هر داوطلب بتواند با استفاده از روش دلخواه خود، کارت ورود به جلسه را دریافت کند.

در تصویر زیر چهار روش مشخص شده است که تصمیم داریم شما را با این 4 روش آشنا کنیم. روش اول دریافت کارت ورود به جلسه با استفاده از شماره پرونده و شماره سریال ثبت نام است. در روش دوم شما میتوانید با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام، کارت ورود به جلسه را دریافت کنید.

روش سوم برای اکثر افراد آسان تر است زیرا در این روش می توان با استفاده از شماره پرونده، نام، نام خانوادگی، کد ملی و سال تولد برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کرد. آخرین روش برای دریافت کارت ورود به جلسه استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی می باشد. در نهایت امیدوارم بتوانید با کمک یکی از روش های موجود در تصویر زیر برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۱ اقدام کنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی 1401

ورود سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تعریف شده است. با استفاده از این سامانه نیازی به مراجعه حضوری به کافی نت‌ها و همچنین واحدهای دانشگاهی وجود نخواهد داشت. در واقع داوطلبان با استفاده از شبکه های اینترنتی قادر خواهند بود تا با استفاده از سامانه مورد نظر کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

توجه داشته باشید کلیه داوطلبان می توانند جهت ورود به سامانه ابتدا به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند و پس از ورود به صفحه اصلی از قسمت دوم لینک های کمکی سمت راست صفحه نمایش خود وارد قسمت کاردانی به کارشناسی شوند، سپس وارد اطلاعیه صدور کارت شده و با ورود اطلاعات داوطلبی خود نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند. شایان ذکر است بدانید سامانه دریافت کارت آزمون کاردانی به کارشناسی همزمان با انتشار اطلاعیه مبنی بر صدور کارت وورد به جلسه قبل از آزمون که در واقع حدودا یک هفته قبل از برگزاری آزمون باز می‌باشد، امکان پذیر خواهد بود. لذا داوطلبان در این زمان لازم است نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

این نکته مهم را رد نظر داشته باشید زمان امتحان و همچنین حوزه انتخابی در این کارت قابل مشاهده خواهد بود. داوطلبان با توجه به کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ، اطلاعاتی همچون کاره پرونده و شماره داوطلبی را دریافت خواهند کرد. این اطلاعات با ورود به سامانه، قابل دریافت می باشد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۱ همچنان منتشر نشده است. اما می‌توان با تجربه ای که نسبت به سال های گذشته وجود دارد زمان دریافت کارت ورود به جلسه را به صورت حدودی تخمین زد. در سال گذشته طبق روال هر سال، کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی چند روز قبل از برگزاری کنکور در وب سایت رسمی سازمان سنجش کشور منتشر شد.

به همین دلیل می‌توان به این استنباط رسید که در سال ۱۴۰۱ هم زمان دریافت کارت ورود به جلسه چند روز قبل از تاریخ برگذاری آزمون منتشر شود. شاید برای شما سوال پیش بیاید که زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی درذ سال 1401 دقیقا چه تاریخی است؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم کنکور کاردانی به کارشناسی توسط سازمان سنجش مشخص می شود و این آزمون در سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

در ادامه با استناد به این موضوع می‌توان تشخیص داد داوطلبان می توانند از یک شهریور سال ۱۴۰۱ برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام کنند. این نکته مهم را هم در نظر داشته باشید به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، ما در وب سایت ایران تحصیل زمان و لینک برای دریافت کارت ورود به جلسه را در این محتوا قرار خواهیم داد.

 

سامانه دریافت کارت ورود به جلسه ایران تحصیل

با استفاده از سامانه دریافت کارت ورود به جلسه کلیه داوطلبان می توانند با استفاده از همین سامانه به راحتی و با استفاده از تنها یک تماس کارت ورود به جلسه خود را دریافت نماید. با توجه به مراجعه به کافی نت ها و مشکلاتی که داوطلبان عزیز در این رابطه داشته اندف ما برآن شدیم که سامانه مذکور را برای دریافت کارت ورود به جلسه راه اندازی نماییم.

لازم به ذکر است به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی کلیه اطلاعات خود را بررسی نموده و چنانچه این اطلاعات اشتباهی دارند، حتما به رفع آن اقدام نمایید. زیرا در صورت هر گونه مغایرت با مدارک شماف در آنیده دچار مشکل خواید شد و همچنین در برخی موارد حتی در صورت پذیرفته شدن نیز، امکان ادامه تحصیل از شما سلب خواهد گردید.

برای استفاده از سامانه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ناپیوسته ، کلیه داوطلبان عزیز می توانند با متخصصین کنکور کاردانی به کارشناسی ایران تحصیل تماس حاصل نمایند. همچنین با استفاده از همین سامانه علاوه بر دریافت کارت ورود به جلسه و نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام نمایند.متخصصین ما همه روزه و درهر ساعت از شبانه روز در خدمت شما خواهند بود. 

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

اگر قصد دارید اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام کنکور وارد کرده اید را ویرایش کنید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید زیرا بخشی از این مقاله را به این موضوع اختصاص داده ایم. لازم به ذکر است بدانید که سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات را برای متقاضیان در نظر گرفته است. در نتیجه داوطلبان می‌توانند در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش کشور برای ویرایش اطلاعات وارد شده اقدام نمایند.

در ادامه بهتر است بدانید که تمام اطلاعات قابل ویرایش نیستند و شما می‌توانید به بخشی از اطلاعات مانند شماره سریال شناسنامه، محل تولد، معدل دوره، سهمیه که در اختیار شما قرار دارد مثل سهمیه ایثارگران، خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان و به موارد دیگر همچون وضعیت اشتغال برای ویرایش دسترسی دارید. در واقع ویرایش موارد مهمی همچون گروه آزمایشی، عکس، حوزه آزمون و غیره را نمیتوان تغییر داد. 

رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۱

همانطور که میدانید بسیاری از داوطلبان بعد از دریافت کارت ورود به جلسه متوجه میوشند که برخی از اطلاعات موجود در کارت اشتباه می باشد. لازم به ذکر است بدانید این مشکل میتواند باعث به چالش کشیده شدن متقاضیان زیادی شود. به همین دلیل سازمان سنجش کشورمدت زمانی را برای رفع نواقص در نظر گرفته است تا داوطلبان بتوانند اشتباهات را تصیح کنند. این نکته مهم را در نظر داشته باشید باجه های رفع نقص در تمام استان ها وجود دارد.

در ادامه بهتر است به سراغ افرادی برویم که نتوانستند با مراجعه به وب سایت رسمی سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. توجه داشته باشید این مسئله بسیار نادر است و به ندرت پیش می آید اما در مجموع امکان بروز چنین مشکلی وجود دارد در نتیجه بهتر است ذکر کنیم که داوطلبان در این صورت میتوانند به باجه های رفع نقص مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

اخبار کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی

بر اساس اعلام سازمان سنجش داوطلبانی که به اطلاعات خود دسترسی نداشته اند و یا آن ها را گم کرده‌اند، می توانند از طریق سیستم ارسال درخواست به سازمان سنجش، اطلاعات خود را مجددا بازیابی کنند.

طبق اعلام سازمان سنجش افرادی که موفق نشده اند به صورت آنلاین کار ورود به جلسه را دریافت کنند میتوانند با مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. 

بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۱ در تاریخ ۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد. 

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعات دقیق نسبت به نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، نحوه ورود به سامانه، ویرایش اطلاعات ثبت شده را در اختیار شما قرار داده ایم. در واقع شما می توانید در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش کشور برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام نمایید. در ادامه بهتر از ذکر کنیم یک راه حل برای افرادی که نتوانستند از طریق سایت رسمی سازمان سنجش کشور کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند ارائه دادیم که بر اساس این راه حل داوطلب می توانند با مراجعه به باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه این مشکل را مرتفع سازد. 

برای دانلود فایل PDF کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

منبع:کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

وزارت آموزش و پرورش از احتمال ثبت نام استخدام آموزش و پرورش در ماه های پیش رو خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، علاقه مندان می توانند در زمان های مقرر که متعاقبا اعلام خواهد شد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود دفترچه راهنما اقدام کرده و در صورت برخورداری از شرایط لازم، اقدام لازم جهت نام نویسی را انجام دهند. چنانچه این افراد بتوانند پس از حضور در جلسه آزمون استخدام آموزش و پرورش، نمره حد نصاب را کسب نمایند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

در ادامه با جزئیات و روند شرکت در استخدام آموزش و پرورش بیشتر آشنا می شویم. اما برای کسب اطلاعات دقیق از تاریخ ثبت نام، برگزاری آزمون، اعلام نتایج و دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط بوده و سایت ما را پیگیری نمایید.    

نحوه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

سازمان آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور، چند سالی است که بخشی از نیروی انسانی خود، یعنی معلمان و دبیران گرامی را به دو روش تامین می کند. یکی از این روش ها که از دیرباز شیوه معمول جذب معلم به شمار می رفته است، ورود به دانشگاه فرهنگیان می باشد که البته در گذشته به آن تربیت معلم می گفتند.

اما روش دوم که قصد پرداختن به آن را داریم، برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش است. در این آزمون که به طور هماهنگ با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار می شود، سازمان آموزش و پرورش فراخوانی را در زمان های مشخص منتشر کرده و افراد واجد شرایط رشته های مختلف می توانند ضمن نام نویسی، در این آزمون شرکت کنند.

چنانچه این داوطلبان بتوانند نمره حد نصاب را به دست آورده و از سایر رقبا پیشی بگیرند برای مصاحبه سه برابر ظرفیت دعوت می شوند. متقاضیانی که موفق به قبولی در مرحله مصاحبه و گزینش شوند، پذیرش نهایی خواهند شد و پس از طی یک دوره آموزشی مشغول تدریس خواهند شد.

 

نحوه ثبت نام

زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

اگر فردی علاقه مند است که در آزمون استخدام آموزش و پرورش شرکت کند، بایستی گوش به زنگ زمان ثبت نام باشد، چرا که تقریبا در هر سال یکبار این فراخوان منتشر می شود. به طور معمول زمان نام نویسی استخدام آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش که مجری اصلی برگزاری آزمون است منتشر می شود. در سال گذشته آگهی آزمون فراگیر استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش، در اواسط شهریور ماه اعلام و علاقه مندان توانستند تا اواخر شهریور اقدامات لازم برای نام نویسی را انجام دهند.

گرچه برخی اوقات زمزمه هایی در مورد ثبت نام آزمون آموزش و پرورش به گوش می رسد، اما هنوز تاریخ دقیقی در این مورد منتشر نگردیده است. اما داوطلبان عزیز می توانند با عضویت در کانال تلگرامی ایران تحصیل و یا پیگیری این سامانه، از جدیدترین اخبار در این زمینه مطلع شوند. 

سامانه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

تمامی مراحل نام نویسی آزمون استخدام آموزش و پرورش به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ نهادی است. برای این منظور، به محض اینکه زمان فرایند نام نویسی اعلام گردید، داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بارگذاری دفترچه راهنمای ثبت نام، به مطالعه آن بپردازند. این افراد می توانند در صورت داشتن شرایط لازم و وجود سهمیه های مرتبط با مدرک تحصیلی آن ها، سایر مراحلی را که در زیر آمده است را انجام دهند.

وارد کردن آدرس سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org و کلیک بر روی لینک  آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” . همچنین برای این منظور می توانید به منوی ” استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی ” بنفش رنگ سمت راست نیز مراجعه فرمایید.

 

 

سامانه استخدام

در مرحله اول ثبت نام، لازم است که بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” قرار گرفته در سمت راست صفحه کلیک کنید

 

سایت سازمان سنجش

 

گزینه ” سریال ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور ” را انتخاب نموده و سپس بر روی دکمه ” تایید و ادامه” ضربه بزنید.

 

 

استخدامی متمرکز دستگاه اجرایی

 

حال نوبت به وارد کردن اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه است.

 

 

ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

 

در این مرحله باید با مطالعه شرایط ذکر شده و تایید اینکه شماره پیگیری را یادداشت نموده ام، ” ادامه روند پرداخت” را کلیک کنید. پس از آن نوبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت عابر بانک تان است.

 

 

در این مرحله از کار باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید. در ادامه بهتر است بدانید که این درگاه مربوط به شاپرک می باشد و امنیت آن بسیار بالا است به همین دلیل امکان لو رفتن اطلاعات شما به هیچ وجه وجود ندارد.

 

 

آزمون آموزش و پرورش

 

حال می توانید شماره سریالی را که بعد از خرید کارت اعتباری دریافت نموده اید را وارد و به سیستم اصلی نام نویسی وارد گرید

 

 

 

در گام اخر با پر کردن فرم تقاضانامه، اطلاعات هویتی خودرا تکمیل نمایید. در نهایت یک کد رهگیری به شما داده می شود که باید تا آخرین مرحله پذیرش آن را نزد خودنگه دارید.

  

شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش

در این بخش از مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید عدم برخورداری از هر یک از شرایط ها موجود در قسمت زیر میتواند موجب استخدام نشدن شما شود.

  • برخورداری از تابعیت ایرانی
  • معتقذد بودن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان قید شده در قانون اساسی
  • التزام عملی به قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم با تایید مراجع ذی صلاح. تاریخ کارت پایان خدمت باید قبل از آخرین روز تاریخ ثبت نام استخدام آموزش و پرورش باشد
  • نداشتن مشکلات جسمی و روحی و برخورداری از سلامت
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها
  • عدم سوء پیشینه کیفری ممنوع برای استخدام آموزش و پرورش
  • عدم برخورداری از ممنوعیت هایی که مانع از استخدام در دستگاه های اجرایی می شود
  • جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی به شمار نیاید
  • پذیرفته شدگان نهایی در ازمون استخدام آموزش و پرورش نباید در سایر دستگاه های اجرایی مشغول به کار بوده و یا جزء مستخدمین ان ها محسوب شوند
  • دارندگان مدرک دیپلم باید حداقل 20 و حداکثر 25 سال تمام داشته باشند
  • دارنگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 30 سال
  • دارندگان مدرک لیسانس حداکثر 35 سال
  • دارندگان مدرک فوق لیسانس حداکثر 40 سال
  • داوطلبانی که اعضای خانواده جانبازان، شهدا، ایثارگران و آزادگان به شمار می آیند، از شرایط سنی معاف خواهند بود. البته در این مورد تبصره هایی وجود دارد که برای اطلاع بیشتر می توانید از همکاران ما راهنمایی بگیرید.

 

رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

شاید برای شما سوال پیش بیاید رشته های مجاز برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش کدام رشته ها هستند؟ در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم ثبت نام استخدام آموزش و پرورش به نحوی است که تنها برخی از رشته ها که برای تدریس در مدارس کاربرد دارند. توجه داشته باشید در قسمت زیر یک جدول بارکذاری کرده ایم تا شما از رشته های مجاز به ثبت نام استخدام آموزش و پرورش مطلع شوید در نتیجه پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات کامل جدویل زیر را مشاهده نمایید.

 

رشته های مجاز به ثبت نام استخدام آموزش و پرورش

 

مهندسی تاسیسات

گرافیک

صنایع دستی – فرش

آموزگار تربیت بدنی

 

ارتباط تصویری

مهندسی سرامیک

مهندسی چاپ

حسابداری

 

علوم تجربی

فیزیک

تاریخ

آموزش ابتدایی

 

آموزش کودکان استثنایی

الهیات و معارف اسلامی

فلسفه تعلیم و تربیت

مهندسی نقشه کشی معماری

 

شیمی

ماشین ابزار

ادبیات عرب

زبان و ادبیات فارسی

 

پویانمایی

طراحی دوخت

ریاضی

زبان انگلیسی

 

بازیگری

مهندسی صنایع شیمیایی

علوم اجتماعی

عکاسی

 

مهندسی صنایع فلزی

مهندسی الکترونیک

زیست شناسی

مدیریت خانواده

 

مهندسی عمران

مهندسی کامپیوتر

مهندسی مکانیک خودرو

مهندسی معدن

 

مهندسی برق

زمین شناسی

مهندسی صنایع چوب

تربیت کودک

 

  

 

سامانه استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش

در این قسمت از مقاله تصمیم داریم اطلاعاتی را در مورد  سامانه استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که می دانید سامانه استخدام نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش هر ساله با توجه به نیاز مناطق و استان ها و گاها شهرستان در رابطه با کمبود نیرو، تعداد ظرفیت خاصی را در برخی از رشته ها برای استخدام در نظر می گیرد.به همین دلیل میزان ظرفیت و رشته های مورد نظر این سازمان، هر ساله متفاوت می باشد و نمی توان این تعداد را از قبل مشخص دانست.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم برخی از متقاضیان شرکت کننده در آزمون آموزش و پرورش ممکن است اینگونه تصور کنند که در فلان مدرسه و در فلان رشته ما با کمبود نیرو مواجه هستیم و به همین دلیل با این تصور در این آزمون کارت اعتباری خریداری نمایند، اما پس از آن متوجه شوند که این ظرفیت تعیین نشده است. فرآیند تعیین ظرفیت مورد نظر با توجه به نامه نگاری ها و سیاست گذاری های خاص صورت می پذیرد. متقاضیان گرامی شرکت کننده توجه داشته باشند که ثبت نام برای بسیاری از رشته های مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش امکان پذیر می باشد. به همین دلیل به مطالعه دقیق دفترچه آزمون استخدامی قبل از ثبت نام بپردازید.

 

مواد امتحانی آزمون استخدام آموزش و پرورش

هر کدام از متقاضیانی که در ثبت نام استخدام آموزش و پرورش شرکت نموده اند، بایستی در روز آزمون به دو دسته از سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند. سوالات اختصاصی هر رشته با دیگری متفاوت است. اما اگر مایل به اطلاع از مواد امتحانی سوالات عمومی هستید، به لیست زیر توجه کنید. به یاد داشته باشید که سوالات به صورتی تستی بوده و جواب های اشتباه دارای امتیاز منفی می باشند. یعنی به ازای هر سوال اشتباه، یک سوم نمره مکتسبه از جواب های درست زایل می شود.

  • زبان و ادبيات فارسي
  • معارف اسلامي ( اقلیت های مذهبی از پاسخ دادن به سوالات این بخش معاف خواهند بود)
  • فناوری اطلاعات ( مهارت هاي هفتگانه )
  • .رياضي و آمار مقدماتي
  • . زبان انگليسي ـ عمومي
  • اطلاعات عمومي، دانش اجتماعي و حقوق اساسي
  • هوش و توانمندي هاي عمومي

  

زمان ثبت نام آزمون

زمان ثبت نام برای استخدام در آموزش و پرورش یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. توجه داشته باشید سازمان سنجش به عنوان برگزارکننده آزمون استخدام زمان ثبت نام را مشخص می کند، در سال های گذشته ثبت نام از تاریخ ۲۷ بهمن الی 2 اسفند ماه صورت میپرفت اما در حال حاضر زمان دقیق مشخص نشده است. اگر بخواهیم بر اساس تجربه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم بهتر است ذکر کنیم که ممکن است ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ همانند سال های گذشته از ۲۷ بهمن الی ۲ اسفند در نظر گرفته شود.

 

 

مشاوره قبولی در ازمون استخدام آموزش و پرورش

ما در سال های اخیر شاهد بودیم که تعداد افرادی که در ثبت نام استخدام آموزش و پرورش شرکت نموده اند، بیش از پیش بوده است. همین امر باعث تشدید فضای رقابتی شده است. از سوی دیگر، سهمیه های اختصاص یافته به بسیاری از رشته ها بسیار پایین و حتی غالبا تک ظرفیتی هستند.

بنابراین، اگر تصمیم جدی در رسیدن به شغلی شریفی همچون معلمی را دارید، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید از این  آزمون سربلند بیرون آیید. اول اینکه بایستی منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش رشته خود را بشناسید. چنین آزمون هایی گرچه در برخی از منابع کتاب های پراکنده ایی دارند، اما یک سری از منابع به خوبی می تواند نیاز شما برای پاسخ دادن به سوالات را برآورده نمایند.

از سوی دیگر، آشنایی با نمونه سوالات اصلی می تواند یک راهنمای عالی برای روشن شدن مسیر مطالعه شما باشد. نوع، زمان و شکل مطالعه و برنامه ریزی که دارید هم فاکتورهایی مهمی هستند. البته دستیابی به همه این ها کار چندان راحتی هم نیست و نیاز به مشورت با افرادی دارید که در این راه از تجربه کافی برخوردارند. مشاوران ایران تحصیل که سال هاست به راهنمایی داوطلبان عزیز در همه آزمون های استخدامی می پردازند، با آمادگی کامل شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری می دهند. 

 

جهت دانلود مقاله نحوه و ثبت نام استخدام آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع: ثبت نام استخدام آموزش و پرورش



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

افراد داوطلب و علاقه ‌مند به استخدام در سپاه و فعالیت در محیط نظامی آن، می توانند در هر کدام از رشته ‌های فنی در دانشگاه افسری ثبت ‌نام کنند. دانشگاه افسری در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هر سال دانشجو می‌پذیرد. بسیاری از علاقه‌ مندان به استخدام در سپاه پس ‌از فارغ ‌التحصیلی تمایل دارند در در شغل‌ های نظامی در هر یک از مقاطع تحصیلی فعالیت نمایند. بهترین روش برای ورود به هر یک از این شغل‌ ها، تحصیل در دانشگاه افسری می ‌باشد.

دانشگاه افسری امام حسین از جمله دانشگاه های مطرح در کشور است که واقع در استان تهران می ‌باشد. اما رشته های فنی در دانشگاه افسری 1401 که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ‌ارشد و دکتری ارائه می شوند، کدام رشته ها هستند؟ و آیا با رشته های فنی میتوان به دانشگاه افسری رفت؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

لیست رشته های فنی در دانشگاه افسری

دانشگاه افسری امام حسین (ع) از دانشگاه های نظامی در کشور ایران است که تنها دانشجویان دارای شرایط خاص می توانند به این دانشگاه وارد شوند. شرایط گوناگونی برای ورود به دانشگاه افسری امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است که داوطلبان می توانند با داشتن هر کدام از این شرایط پذیرش دانشگاه امام حسین، در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در این دانشگاه ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

 

 

 

 

لیست رشته های فنی در دانشگاه افسری در مقطع کارشناسی 1401

دانشگاه افسری از طریق کنکور سراسری و مصاحبه های حضوری اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی می نماید. رشته های فنی در دانشگاه افسری 1401 در مقطع کارشناسی، در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج می شوند و لازم است که متقاضیان برای ثبت نام در این دانشگاه از لیست رشته ها مطلع شوند. در ادامه لیست رشته های فنی مقطع کارشناسی دانشگاه افسری را معرفی می کنیم:

  • مهندسی برق
  •  مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی صنایع
  •  مهندسی فناوری اطلاعات
  • ریاضی فیزیک
  • شیمی
  • هوانوردی
  • مهندسی عمران
  •  مهندسی نقشه‌برداری

رشته های فنی در دانشگاه افسری در مقطع کارشناسی ارشد 1401

دانشگاه افسری سپاه به منظور پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نیز یک سری رشته هایی را ارائه می کند. دانشجویان فارغ التحصیل شده از مقطع کارشناسی، می توانند به منظور ثبت نام دانشگاه افسری در مقطع کارشناسی ارشد ابتدا در کنکور ارشد ثبت نام کنند و سپس در هر یک از رشته های ارائه شده از سوی این دانشگاه ثبت نام نمایند.

بدیهی است که انتخاب رشته در هر یک از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه افسری سپاه 1401 به منزله قبولی دانشجویان نبوده و لازم است که دانشجویان در مصاحبه های حضوری و دیگر مراحل پذیرش هم نمره قبولی را کسب کنند تا بتوانند برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین اقدام کنند. در ادامه لیست رشته های ارشد دانشگاه افسری سپاه را مشاهده می کنید:

  •  مهندسی افزونه های میکرو و نانو الکترونیک
  • مهندسی مخابرات رمز و سیستم
  • مهندسی شیمی
  •  مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی فیزیک هسته‌ای
  • مجموعه مهندسی عمران (سازه)
  • مهندسی برق (الکترونیک قدرت)
  • مهندسی برق (سیستم های قدرت)
  • مهندسی برق (مخابرات امن و رمزنگاری)
  • مهندسی برق (مخابرات سیستم)
  • مهندسی برق (مخابرات و میدان و موج
  • مهندسی برق (مدارهای مجتمع)
  • مهندسی کامپیوتر (رایانش امن)
  • مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)
  • مهندسی شیمی (طراحی فرآیند)
  • مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی)
  • مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی)
  • مهندسی صنایع (سیستم های کاربردی)
  • مهندسی صنایع (لجستیک و زنجیره تامین)
  • مهندسی هوافضا (آیرودینامیک)
  • مهندسی هوافضا (سازه های هوایی)

لیست رشته های فنی در دانشگاه افسری در مقطع دکتری 1401

دانشجویانی که از هر یک از دانشگاه های افسری و یا غیر افسری در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در سراسر کشور فارغ التحصیل شده اند، می توانند به منظور ثبت نام در رشته های دکتری دانشگاه افسری سپاه اقدام کنند. ثبت نام در این مقطع تحصیلی، مانند دیگر دانشگاه های کشور انجام خواهد شد و داوطلبان می توانند با ثبت نام در کنکور دکتری ۱۴۰۱، در رشته های دکتری دانشگاه افسری سپاه شرکت کنند.

با توجه به نیاز دانشگاه افسری سپاه، رشته های دانشگاه افسری سپاه 1401 در مقطع دکتری تعیین می شوند. در ادامه لیست رشته هایی که از سوی این دانشگاه برای ثبت نام در مقطع دکتری ارائه شده بودند را مشاهده می کنید:

  • مهندسی برق جنگ الکترونیک (گرایش‌های راداری مخابراتی و الکترومغناطیس)
  • ریز زیست فناوری نانو بیوتکنولوژی
  •  فیزیک هسته‌ای
  • فیزیک اپتیک و لیزر
  •  مهندسی صنایع
  •  مهندسی مکانیک
  •  طراحی کاربردی داینامیکس کنترل و ارتعاشات

 

 

شرایط ثبت ‌نام در دانشگاه افسری 1401

اگر می خواهید بدانید که آیا با رشته های فنی میتوان به دانشگاه افسری رفت؟ باید ابتدا از شرایط ثبت نام در دانشگاه افسری اطلاع یابید. ورود به دانشگاه افسری سپاه در سال 1401 شرایط عمومی و اختصاصی مانند شرط سنی و شرط معدل دارد که در فراخوان دانشگاه افسری درج می شود. دانشجویانی که واجد شرایط باشند، می توانند در رشته‌ های دانشگاه افسری سپاه 1401 ثبت ‌نام نمایند و بعد از پذیرش در دانشگاه، از امتیازات تحصیل در آن بهره ‌مند گردند.

شرایط عمومی ثبت ‌نام در دانشگاه افسری 1401

هر کدام از دانشگاه های سراسر کشور شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجو ارائه می‌کنند که این شرایط به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم‌ بندی می شوند. دانشگاه افسری نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای ثبت ‌نام در دانشگاه افسری سپاه از جمله دانشگاه افسری امام حسین، دانشجویان باید واجد شرایط خاصی باشند.

شرایط ثبت ‌نام دانشگاه افسری امام حسین از طریق سایت این دانشگاه به نشانی ihu.ac.ir و همچنین در مقاطع ارشد و دکتری از طریق دفترچه انتخاب رشته و اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع‌ رسانی می شود. شرایط عمومی ثبت ‌نام در دانشگاه افسری سپاه یا همان دانشگاه امام حسین در سال 1401 به ‌شرح زیر است:

  1. دارا بودن تابعیت ایرانی
  2.  اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول در قانون اساسی کشور
  3. پذیرفتن قانون اساسی کشور
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم سوء پیشینه
  5.  التزام و اعتقاد عملی به ولایت مطلقه فقیه
  6. پذیرش فقط برای داوطلبان مرد مجرد
  7. عدم سابقه عضویت یا هواداری از احزاب و گروه‌های غیر اسلامی و غیر قانونی
  8. رعایت همه قوانین و مقررات دانشگاه امام حسین (ع) در طول تحصیل و پس ‌از اتمام آن
  9. دارا بودن حداقل قد 165 و حداکثر 190 سانتی‌ متر

شرایط اختصاصی ثبت ‌نام در دانشگاه افسری 1401

برای ثبت نام در دانشگاه افسر یا دانشگاه جامع امام حسین (ع) دانشجویان باید شرایط اختصاصی معینی را نیز داشته باشد. شرایط اختصاصی نیز از طریق سایت دانشگاه جامع امام حسین و همچنین از طریق دفترچه انتخاب رشته اعلام و منتشر خواهد شد. شرایط اختصاصی مربوط به ثبت ‌نام به شرح زیر است:

  1. داشتن آمادگی برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد درخواست سپاه
  2. داشتن حداکثر سن 22 سال و حداقل سن 16 سال برای تمام رشته ‌ها و داشتن حداکثر سن 20 سال برای رشته خلبانی که در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت و حداکثر سن داوطلب اضافه خواهد شد.
  3. دارا بودن معدل 14 برای سال آخر تحصیلی داوطلب
  4. کسب موفقیت در مراحل آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی سپاه

نکات مربوط به شرایط ثبت ‌نام در دانشگاه افسری 1401

  • داوطلبان متقاضی دارای مدرک کار و دانش و فنی و حرفه ای، مجاز به ثبت نام در دانشگاه افسری سپاه نمی باشند.
  •  
  • دانشجویان باید درس های نظامی، فرهنگی و ورزشی را مطابق با مصوبات وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه بگذرانند.
  • در ابتدای ورود به دانشگاه، دانشجویان به ‌عنوان پاسدار محصل شناسایی ‌شده و باید به مدت یک ترم تحصیل در یکی از مراکز آموزشی سپاه، دوره آموزشی عمومی پاسداری را طی نمایند.

 

 

شرایط پذیرش دانشجوی بورس در دانشگاه امام حسین (ع)

  1. اعضای رسمی سپاه و یا سایر نیروی های مسلح
  2. کارکنان رسمی سپاه اگر مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین (ع) باشند، باید از بخش عملیات نیروی انسانی تعهد نامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل دریافت نمایند.
  3. حداکثر سن مجاز برای ثبت نام داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد،24 سال تمام است، اما آن دسته از داوطلبانی که خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده اند، مدت زمان خدمت آن ها به حداکثر سنشان اضافه خواهد شد.
  4. متقاضیان دارای سابقه عضویت در بسیج، به ازای هر سال عضویت آن ها به میزان 3 ماه به حداکثر سن آن ها افزوده می شود. (بسته به آن که عضویت آن ها فعال است یا عادی)
  5. فرزندان شهدا، جانبازان، مفقود الاثرها و آزادگان تا مدت 5 سال به حداکثر سنشان افزوده خواهد شد.
  6. دارا بودن حداقل معدل کل 14  در مقطع کارشناسی از دانشگاه های دولتی و معدل 15 از دانشگاه های آزاد و پیام نور برای متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد.
  7. داشتن حداقل معدل کل 15 در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه های دولتی و حداقل معدل 16 از سایر دانشگاه ها برای متقاضیان شرکت در دوره دکتری.
  8. حداکثر سن متقاضیان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد 24 سال و در مقطع دکتری، 26 سال است.

 

شرایط پذیرش دانشجوی غیر بورس در دانشگاه امام حسین (ع)

  1. برخورداری از یک سال سابقه عضویت در سازمان بسیج مستضعفان و ارائه مدرک مورد تأیید در زمان مصاحبه.
  2. داشتن آمادگی برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد درخواست سپاه.
  3. امضاء تعهد نامه کتبی مبنی برعدم ادعای استخدام در سپاه

 

شرایط ارفاقی ثبت ‌نام در دانشگاه افسری 1401

  1. لازم به ذکر است که خانواده شهدا و ایثارگراندر صورت داشتن معدل بالا، برای پذیرش در اولویت قرار دارند.
  2. افراد داوطلبدارای معدل بالای 17 در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی دوره کارشناسی و همچنین معدل بالای 18 در رشته های علوم انسانی، در اولویت پذیرش هستند.
  3. داوطلبانی که در کنکور سراسریرتبه دو رقمی کسب کرده اند.
  4. متقاضیانی که در انتخاب رشته، علاقمندی خود را به کد رشته محل های دانشگاه امام حسین قبل از اولویت 5 اعلام کرده باشند.

یکی از اقدامات مهم برای ثبت نام در هر دانشگاهی اعم از دانشگاه های افسری، اطلاع از شرایط پذیرش و ضوابط مربوط به آن است، چرا که اگر داوطلبان بدون آگاهی اقدام به اسم نویسی کنند، حتی در صورتی که در مراحل اولیه پذیرفته شوند، دعوت به مصاحبه نخواهند شد. علاوه بر این کسب اطلاع از روش هایی که هر یک از دانشگاه های افسری برای ثبت نام دانشجویان تعیین کرده اند، برای کسب آمادگی بیشتر متقاضیان لازم است.

 

آموزش های دانشگاه افسری

آموزشگاه دانشگاه افسری سپاه دارای شرایط و تقسیم بندی های متفاوتی است که این آموزش ها به شرح زیر می باشند:

  • آموزش های عمومی 20 درصد
  • آموزش های فرهنگی 30 درصد
  • آموزش روش های مبارزه با جنگ نرم 20 درصد
  • آموزش های نظامی 30 درصد

 

زمان ثبت نام دانشگاه افسری سپاه

زمان تعیین شده جهت ثبت نام دانشگاه امام حسین در اولین مرحله هم زمان با ثبت نام کنکور سراسری 1401 خواهد بود. با توجه به اینکه دانشگاه امام حسین از جمله دانشگاه های دارای پذیرش با شرایط خاص است، پذیرش دانشکده افسری از طریق کنکور سراسری انجام می شود. لذا بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری، زمان ثبت نام مرحله اول دانشگاه امام حسین برای سال تحصیلی 1401-1402 خواهد بود. داوطلبان برای ثبت نام در سال تحصیلی 1401 – 1402 ملزم به ثبت نام در کنکور 1401 می باشند.

 

مزایای تحصیل در دانشگاه افسری 1401

همانگونه که اشاره شد دانشگاه افسری در سال 1401 در مقاطع مختلف دانشجو می ‌پذیرد که به لیست رشته‌ های فنی ارائه‌ شده در دانشگاه اشاره شد. اما دانشجویانی که رتبه لازم برای ثبت ‌نام در دانشگاه را داشته باشند، می ‌توانند از میان رشته‌ های فنی اعلام‌ شده در فراخوان، نسبت ‌به انتخاب رشته اقدام نمایند. تحصیل در رشته‌ های فنی در دانشگاه افسری دارای امتیازهای خاصی است که در ادامه آنها را بررسی می ‌کنیم.

  1. دانشجویان پذیرفته‌ شده در دانشگاه افسری می ‌توانند از بورسیه تحصیلی سپاه استفاده کنند.
  2. دانشجویان دانشگاه افسری می توانند از امکانات رایگان این دانشگاه مانند غذا و پوشاک خوابگاه دانشجویی و غیره استفاده نمایند.
  3. دانشجویانی که به استخدام دانشگاه افسری سپاه درمی آیند، حقوق ماهیانه دریافت نموده و از سایر مزایای دانشگاه برخوردار می شوند.
  4. تمام حقوق دوره تحصیل دانشجویان از طریق دانشگاه متقاضیان پرداخت می شود. علاوه‌ برا ین سنوات تحصیلی دانشجویان جزء سوابق خدمت آن ‌ها به حساب می آید.
  5. همه دانشجویان دانشگاه افسری دارای گواهی معافیت از آموزش وظیفه و کسر خدمت خواهند بود و امکان استفاده از مزایای طرح جایگزین خدمت دانشگاه امام حسین را دارند.
  6. افرادی که در استخدام سپاه قرار نمی ‌گیرند، در صورت علاقه، بلافاصله پس‌ از اتمام تحصیل می توانند خدمت وظیفه را در سپاه بگذرانند یا برای خدمت و استخدام در دانشگاه افسری سپاه اقدام نمایند.

مشاوره رشته‌ های فنی در دانشگاه افسری 1401

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد دانشگاه افسری سپاه که به دانشگاه امام حسین نیز معروف است، جزو دانشگاه‌ های مطرح سراسر کشور است که هر سال در رشته های فنی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ‌ارشد و دکتری اقدام به پذیرش می ‌کند.

 افرادی که قصد ورود به دانشگاه افسری را دارند، می توانند در هر کدام از رشته های فنی دانشگاه افسری ثبت نام کنند. از آنجا که رشته های فنی در دانشگاه افسری تنوع زیادی دارد، دانشجویان می توانند در بیش ‌از 30 نوع رشته در مقاطع مختلف تحصیل کنند. مزایای زیادی برای تحصیل در هر کدام از رشته های دانشگاه افسری سپاه وجود دارد که دانشجویان می توانند از این مزایا برخوردار شوند.

در مطالب بالا برای پاسخ به این سوال که آیا با رشته های فنی میتوان به دانشگاه افسری رفت؟ به معرفی رشته های و همچنین شرایط و مزایای تحصیل در دانشگاه افسری سپاه را بیان کردیم. چنانچه شما داوطلبان گرامی در مسیر انتخاب رشته های فنی در دانشگاه افسری 1401 سوالی داشته باشید، می توانید با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید تا بتوانید از تمام فرایند ثبت نام و انتخاب رشته آگاهی کامل پیدا کنید.

 

 

 

جدیدترین اخبار دانشگاه افسری

پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه جامع امام حسین(ع) سپاه

دانشگاه جامع امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد که بر اساس آیین‌ نامه پذیرش 

بدون آزمون در دوره های تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، از میان دانشجویان ممتاز دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام در دانشگاه افسری بانوان اعلام شد

دانشگاه افسری بانوان دارای شش دانشکده تخصصی، یک مجتمع آموزش عالی ویژه آموزش پلیس زن و پنج مرکز آموزشی است. این دانشگاه با 31 گروه آموزشی و 23 رشته تحصیلی با 29 گرایش در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت است که شرایط ثبت نامی در این دانشگاه در سال 1401 اعلام شد.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به ارائه لیست رشته های فنی در دانشگاه افسری 1401 اشاره کردیم. در ادامه این مقاله با بررسی شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه افسری یا همان دانشگاه امام حسین (ع) به این سوال پاسخ دادیم که آیا با رشته های فنی میتوان به دانشگاه افسری رفت؟ در انتها نیز مزایای تحصیل و زمان ثبت نام در این دانشگاه را بررسی کردیم.

از آنجا که ثبت نام و انتخاب رشته های فنی در دانشگاه افسری سپاه در مقاطع مختلف، متنوع است، بسیاری از داوطلبان در این مسیر دارای سؤالات و ابهام ‌های زیادی هستند. چنانچه شما نیز در این خصوص نیاز به راهنمایی داشته باشید، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: رشته ‌های فنی در دانشگاه افسری 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()