نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ارتش جمهوری اسلامی جهت تامین نیروهای مورد نیاز خود، اقدام به جذب نیرو از بین جوانان علاقه مند و متعهد به جمهوری اسلامی می نماید. در همین راستا کلیه امور ثبت نام استخدام ارتش برای نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، درجه های افسری، درجه داری، پدافند، حفاظت، سازمان فاوا، نیروی دریایی و عقیدتی سیاسی برای تمامی واجدین شرایط پس از انجام مراحل مربوطه در سامانه استخدام افسری و درجه داری ارتش انجام می گیرد. برای اطلاع از شرایط استخدام دانشگاه افسری ارتش در ادامه همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که ممکن است شرایط استخدام نیروی هوایی ارتش، استخدام نیروی دریایی ارتش و استخدام حفاظت ارتش، با یکدیگر متفاوت باشد که در ادامه همه این موارد را بررسی خواهیم کرد. داوطلبان فارغ التحصیل گروه های آزمایشی ریاضی-فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی می توانند برای آزمون ورودی استخدام دانشگاه‌ افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهيد ستاری، علوم دريائی امام خمينی(ره) و فارابی اقدام نمایند. استخدام درجه داری و افسری ارتش جمهوری اسلامی همانند سنوات پیش به صورت اینترنتی از سامانه aja.ir انجام می گیرد.

نحوه ثبت نام استخدام ارتش در سال 1402

جهت استخدام نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش ابتدا لازم است کارت اعتباری مربوط به آزمون را خریداری نمایید. پس از خرید کارت اعتباری آزمون در سامانه استخدام لازم است با توجه به علاقه مندی خود، نیروی مورد نظر را انتخاب نمایید. بدیهی است که دارا بودن شرایط ثبت نام برای تمامی نیرو های ذکر شده الزامی می باشد.

آن دسته از متقاضیانی که در هر یک از نیروها عضویت دارند، لازم است فرم مربوط به عضویت را هنگام ثبت نام استخدام ارتش و خرید کارت اعتباری، عضویت خود را تعیین و انتخاب نمایند. در صورتی که کد رهگیری را دریافت نموده باشید، خرید شما با موفقیت انجام شده است.

تذکر: امکان تغییر در انتخاب های داوطلبان در مراحل مذکور به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. لذا نهایت دقت عمل را در وارد نمودن اطلاعات هنگام استخدام داشته باشید.

فرآیند ثبت نام به صورت دو مرحله ای انجام می گیرد. ابتدا شما باید کارت اعتباری آزمون را خریداری نمایید و پس از آن فرم مربوط به ثبت نام را تکمیل کنید. در انجام مراحل مذکور نهایت دقت عمل را داشته باشید. پس از وارد نمودن اطلاعات و تائید نهایی، شماره پرونده مربوط به ثبت نام برای شما ارائه خواهد گردید.

نحوه خرید کارت اعتباری ثبت نام استخدام ارتش 

برای خرید کارت اعتباری ثبت نام استخدام دانشگاه افسری ارتش ابتدا وارد سامانه ثبت نام شوید، پرداخت هزینه با توجه به کارت های عضو شبکه شتاب امکان پذیر است. با توجه به اینکه برای خرید کارت اعتباری لازم است اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را وارد نمایید، لذا در وارد نمودن صحیح این اطلاعات، دقت کافی داشته باشید.

جهت انتخاب حوزه امتحانی برای برخی از استان ها به ترتیبی که در جدول زیر ارائه می شود باید حوزه خود را انتخاب نمایند.

نام استان

نحو انتخاب حوزه امتحانی

داوطلبان ساکن استان های تهران – قم – البرز

(نام استان، تهران)

داوطلبان ساکن استان های اصفهان – یزد- چهارمحال بختیاری

(نام استان، اصفهان)

داوطلبان ساکن استان های فارس – کهگیلویه و بویراحمد

(نام استان، شیراز)

تذکر: اطلاعات فردی و تحصیلی، استان محل سکونت و حوزه امتحانی به هیچ عنوان قابل تصحیح نمی باشد لذا دقت لازم را در وارد نمودن اطلاعات مربوطه داشته باشید. برای اطلاع از شرایط استخدام حفاظت ارتش و شرایط  استخدام در نیروی دریایی و هوایی می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

لیست داوطلبان محروم از ثبت نام استخدام ارتش 

1- دانشجویانی که در سال های گذشته در استخدام دانشگاه افسری ارتش پذیرفته شده اند و به هر دلیلی از دانشگاه انصراف داده و یا اخراج شده اند حق ثبت نام در سامانه www.aja.ir را نخواهند داشت.

2- داوطلبانی که مشکلاتی از این قبیل دارند:

  • داوطلبانی که مشکلات جسمانی همانند تالاسمی مینور و غیره داشته باشند.
  • چاقی (BMI بالاتر از 30)
  • کور رنگی
  • سابقه جراحی های وسیع
  • مشکلات عمده ارتوپدی
  • سابقه هرگونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
  • هرگونه سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
  • کلیه بیماری های صعب العلاج
  • هرگونه بیماری یا سابقه بیماری که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو داشته باشد.
  • کاهش شنوایی متوسط و شدید (بر مبنای تست شنوایی سنجی)
  • هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان

زمان شروع ثبت نام استخدام دانشگاه افسری ارتش

شروع ثبت نام برای داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی فیزیک از دوم آذر ماه آغاز و تا نیمه دوم دی ماه ادامه خواهد داشت. پس از انجام ثبت نام، داوطلبان برای شرکت در آزمون لازم است کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

با توجه به اینکه شروع آزمون از اسفندماه آغاز می شود، لذا داوطلبان از 8 تا 11 اسفند مهلت دریافت کارت ورود به جلسه را خواهند داشت.

داوطلبان متقاضی دارای سهمیه شاهد، جانباز، آزاده، فرزند نظامی و بسیج فعال، مدارک خود را تا 20 دی ماه باید تحویل دهند در غیر این صورت پذیرش داوطلبان با مشکل مواجه خواهد شد.

 منبع: ثبت نام استخدام ارتش 1402 + aja.ir | + زمان و شرایط گزینش



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آزمون وکالت هر ساله با دو دسته سهمیه آزاد و ایثارگری برگزار می گردد. سهمیه ها تا قبل از سال 95 به صورت 25 درصدی از ظرفیت کل برای ایثارگران در نظر گرفته می شد و پس از سال 96 بر اساس قوانین و مصوبه های تعیین شده کانون وکلا موظف به افزایش 30 درصدی سهمیه ها می باشند. پس اگر شما جز افرادی می باشید که دارای سهمیه ایثارگری هستید و قصد شرکت در آزمون وکالت در سال جاری را دارید و نیاز به  اطلاعاتی در خصوص سهمیه در آزمون وکالت دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

سهمیه در آزمون وکالت شامل چه افرادی می باشد؟

یکی از سوالات داوطلبان این است که سهمیه در نظر گرفته شده برای چه افرادی می باشد؟ منظور از سهمیه ایثارگران برای داوطلبانی است که دارای شرایط زیر می باشند و شامل خانواده های محترم شاهد و ایثارگران می باشد.

???? کلیه داوطلبانی که فرزند و یا همسر شهدا می باشند.

???? جانبازانی که درصد جانبازی آنان 10 درصد می باشد.

???? آزادگانی که حداقل سه ماه سابقه اسارت در جبهه ها داشته اند و همچنین خانواده محترم آنان که شامل فرزندانشان می باشد مشمول این سهمیه خواهند شد.

???? رزمندگانی که حداقل شش ماه در جبهه حضور داشته اند خود آنان مشمول خواهند شد.

???? جانبازان عزیزی که درصد جانبازی آنان 25 درصد و یا بالاتر می باشد، خود آنان، همسر و فرزندانشان می توانند از تاثیر سهمیه بهره مند شوند.

???? کلیه فرزندان خانواده های محترم رزمندگانی که حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه را داشته باشند.

???? شرایط استفاده از سهمیه به هنگام ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲ برای هر یک از داوطلبانی که در بالا ذکر شد، می تواند با جزئیات بیشتری ارائه شود. در واقع اگر بخواهیم تقسیم بندی در رابطه با نحوه استفاده و همچنین مشمولین استفاده از این سهمیه ارائه نماییم، می توانیم با جزئیات زیر این تقسیم بندی را ارائه نماییم.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران برای خود افراد

شرایط استفاده از سهمیه در آزمون وکالت برای افرادی که خود آنان مشمول این سهمیه خواهند شد به شرح زیر می باشد.

???? جانبازان محترمی که میزان جانبازی آنان 10 درصد و یا بالاتر می باشد.

???? آزادگان محترمی که سابقه اسارت آنان سه ماه و یا بیش از سه ماه باشد.

???? کلیه رزمندگان عزیزی که سابقه حضور آنان در جبهه شش ماه و یا بیش از شش ماه می باشد. در رابطه با نوع حضور آنان در جبهه محدودیتی قرار داده نشده است.(حضور رزمندگان می تواند به صورت وظیفه و یا استخدامی در جبهه جنگ باشد).

 

شرایط استفاده همسران مشمول سهمیه

منظور از میزان تاثیر درصد سهمیه ایثارگران در آزمون وکالت برای همسران خانواده محترم ایثارگران افرادی است که مشمول شرایط زیر باشند.

???? همسران محترم شهدا

???? همسران جانبازانی که میزان جانبازی آنان 25 درصد و یا بالاتر می باشد

???? همسران آزادگانی که سه ماه و یا بیش از سه ماه سابقه اسارت داشته اند.

???? همسر رزمندگان به طور کلی امکان استفاده از سهمیه در آزمون وکالت را نخواهند داشت.

تاثیر سهمیه فرزندان جانباز در آزمون وکالت

???? فرزندان خانواده های محترم شهدا می توانند از تاثیر سهمیه فرزندان جانباز  بهره مند شوند.

????  فرزندانی که پدر و یا مادر آنان جانباز 25 درصد و یا بالاتر می باشد.

???? فرزندان خانواده های محترم آزادگانی که پدر و یا مادر آنان سابقه حضور سه ماه و یا بیش از سه ماه حضور در جبهه را خواهند داشت.

???? رزمندگانی که سابقه حضور آنان در جبهه داوطلبانه بوده و بیش از 12 ماه در جبهه جنگ حضور داشته اند.

???? به طور کلی پدر و مادر خانواده های محترم شهدا،آزادگان و رزمندگان نمی توانند از سهمیه و درصد سهمیه ایثارگران نخواهند بود.

 منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%b3%d9%87%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اشتباهات انتخاب رشته دکتری باعث می شود که شما در رشته مورد علاقه خود قبول نشوید یا این که نتوانید بهترین گزینه های تحصیلی را برای خود انتخاب کنید. با بررسی اشتباهات انتخاب رشته دکتری سال های گذشته متوجه شدیم که اکثر این داوطلبان چند مورد از اشتباهات را زیاد تکرار می کنند. لذا لازم است در این مورد توضیحاتی را ارائه دهیم تا شما بتوانید انتخاب رشته دکتری آگاهانه‌ای داشته باشید؛ زیرا انجام هر گونه اشتباه در آن می تواند روی نتیجه قبولی یا عدم قبولی شما موثر باشد. حال در صورتی که ممکن است شما برای قبولی در رشته مورد نظر خود مجبور شوید برای سال آینده در کنکور دکتری شرکت کنید که این کار می تواند روی روحیه شما تاثیر بگذارد.

رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402

انتخاب رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مرحله آخر قبولی در دانشگاه ها می باشد که شما بعد از آن می توانید وارد دانشگاه های مختلف شده و به تحصیل ادامه دهید. در دکتری چنین چیزی وجود ندارد و انتخاب رشته مرحله نیمه نهایی است؛ زیرا شما بعد از آن باید در مصاحبه نیز شرکت کنید تا در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه قبول شوید؛ بنابراین می توان دریافت که عوامل زیادی در انتخاب رشته دکتری موثر هستند که شما باید آنها را در نظر بگیرید. لذا لازم است با رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 آشنا شوید تا بتوانید در این مرحله موفق شوید. در ادامه به چند مورد از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری اشاره می کنیم تا شما آن ها را مدنظر قرار دهید.

توجه نکردن به کارنامه اولیه آزمون دکتری

شما برای این که بتوانید یک انتخاب رشته دکتری درستی داشته باشید باید تمام اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه دکتری را مطالعه و به آن ها توجه کنید. در کارنامه خود به تراز یا همان نمره کل توجه کنید و دقت کنید که آیا با آن می توانید در رشته مورد علاقه خود قبول شوید؟ برای این کار می توانید به تراز داوطلبانی که در این رشته قبول شدند،در سال های گذشته توجه کنید.

هر چند که این مقایسه با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، تعداد شرکت کنندگان و افرادی دارای سهمیه برای سال 1402 متفاوت خواهد بود؛ اما این مقایسه به شما کمک می کند تا شانس قبولی خود را بشناسید. برای این که تراز خودتان را با ترازهای قبولی سال گذشته در رشته مورد علاقه خود مقایسه کنید می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

مطالعه نکردن دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری

یکی از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 این است که اکثر داوطلبان دفترچه انتخاب رشته خود را به صورت کامل و دقیق مطالعه نمی کنند. این کار باعث می شود که آن ها انتخاب رشته نادرستی داشته باشند؛ زیرا آن ها از کلیه شرایط و ضوابط رشته های مختلف آشنایی ندارند و نمی توانند رشته های مورد علاقه خود را با دقت بالایی استخراج کنند.

عدم اطلاع از شرایط رشته های تحصیلی مختلف در مقطع دکتری

هر کدام از دانشگاه ها در مقطع دکتری برای تحصیل در آن ها شرایط ویژه‌ای دارند که اطلاع از آن ها برای قبولی در این دانشگاه ها الزامی است؛ بنابراین شما باید در مورد هر کدام از دانشگاه ها و شرایط اختصاصی و عمومی تحصیلی آن ها و حتی رشته های مختلف این دانشگاه ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید اشتباهات انتخاب رشته دکتری را تکرار نکنید. در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 منبع: اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 + خطاهای رایج



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اشتباهات انتخاب رشته دکتری باعث می شود که شما در رشته مورد علاقه خود قبول نشوید یا این که نتوانید بهترین گزینه های تحصیلی را برای خود انتخاب کنید. با بررسی اشتباهات انتخاب رشته دکتری سال های گذشته متوجه شدیم که اکثر این داوطلبان چند مورد از اشتباهات را زیاد تکرار می کنند. لذا لازم است در این مورد توضیحاتی را ارائه دهیم تا شما بتوانید انتخاب رشته دکتری آگاهانه‌ای داشته باشید؛ زیرا انجام هر گونه اشتباه در آن می تواند روی نتیجه قبولی یا عدم قبولی شما موثر باشد. حال در صورتی که ممکن است شما برای قبولی در رشته مورد نظر خود مجبور شوید برای سال آینده در کنکور دکتری شرکت کنید که این کار می تواند روی روحیه شما تاثیر بگذارد.

رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402

انتخاب رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مرحله آخر قبولی در دانشگاه ها می باشد که شما بعد از آن می توانید وارد دانشگاه های مختلف شده و به تحصیل ادامه دهید. در دکتری چنین چیزی وجود ندارد و انتخاب رشته مرحله نیمه نهایی است؛ زیرا شما بعد از آن باید در مصاحبه نیز شرکت کنید تا در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه قبول شوید؛ بنابراین می توان دریافت که عوامل زیادی در انتخاب رشته دکتری موثر هستند که شما باید آنها را در نظر بگیرید. لذا لازم است با رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 آشنا شوید تا بتوانید در این مرحله موفق شوید. در ادامه به چند مورد از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری اشاره می کنیم تا شما آن ها را مدنظر قرار دهید.

توجه نکردن به کارنامه اولیه آزمون دکتری

شما برای این که بتوانید یک انتخاب رشته دکتری درستی داشته باشید باید تمام اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه دکتری را مطالعه و به آن ها توجه کنید. در کارنامه خود به تراز یا همان نمره کل توجه کنید و دقت کنید که آیا با آن می توانید در رشته مورد علاقه خود قبول شوید؟ برای این کار می توانید به تراز داوطلبانی که در این رشته قبول شدند،در سال های گذشته توجه کنید.

هر چند که این مقایسه با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، تعداد شرکت کنندگان و افرادی دارای سهمیه برای سال 1402 متفاوت خواهد بود؛ اما این مقایسه به شما کمک می کند تا شانس قبولی خود را بشناسید. برای این که تراز خودتان را با ترازهای قبولی سال گذشته در رشته مورد علاقه خود مقایسه کنید می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

مطالعه نکردن دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری

یکی از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 این است که اکثر داوطلبان دفترچه انتخاب رشته خود را به صورت کامل و دقیق مطالعه نمی کنند. این کار باعث می شود که آن ها انتخاب رشته نادرستی داشته باشند؛ زیرا آن ها از کلیه شرایط و ضوابط رشته های مختلف آشنایی ندارند و نمی توانند رشته های مورد علاقه خود را با دقت بالایی استخراج کنند.

عدم اطلاع از شرایط رشته های تحصیلی مختلف در مقطع دکتری

هر کدام از دانشگاه ها در مقطع دکتری برای تحصیل در آن ها شرایط ویژه‌ای دارند که اطلاع از آن ها برای قبولی در این دانشگاه ها الزامی است؛ بنابراین شما باید در مورد هر کدام از دانشگاه ها و شرایط اختصاصی و عمومی تحصیلی آن ها و حتی رشته های مختلف این دانشگاه ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید اشتباهات انتخاب رشته دکتری را تکرار نکنید. در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 منبع: اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 + خطاهای رایج



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

داوطلبین زیادی هر ساله در آرزوی داشتن  شغل وکالت، جذب رشته علوم انسانی می شوند. این افراد باید پس از گذراندن تحصیلات خود، در آزمونی تحت عنوان آزمون وکالت  شرکت کرده و پس از گذراندن دوره کارآموزی خود، مجوز کار کردن در حوزه وکالت را دریافت نمایند. زمان ثبت نام آزمون وکالت را سازمان هایی که مجوز برای برگزاری آزمون دارند تعیین می کنند. یکی از این سازمان ها کانون وکلای دادگستری و دیگری قوه قضاییه می باشد. ثبت نام این آزمون از طریق سازمان سنجش و به صورت کاملا اینترنتی صورت می گیرد.

زمان ثبت نام آزمون وکالت 1402

???? مجری برگزار کننده آزمون وکالت قوه قضاییه و کانون وکلا دادگستری می باشند که هر یک زمان ثبت نام  مشخصی برای خود دارند. این زمان توسط سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  اطلاع رسانی می شود و افراد علاقه مند می توانند در زمان مشخص شده جهت ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام به صورت کاملا اینترنتی می باشد. و البته سازمان سنجش برای هر دو آزمون یک فرصت برای مهلت ثبت نام در نظر می گیرد تا افرادی که از ثبت نام جا مانده و یا ثبت نام خود را تکمیل نکرده اند، بتوانند در آن فرصت چند روزه ثبت نام خود را نهایی کرده و  در آزمون شرکت نمایند. در ادامه مقاله زمان ثبت نام آزمون  کانون وکلا و قوه قضاییه را شرح خواهیم داد:

همان طور که اشاره شد، مجری برگزاری آزمون وکالت، مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلا دادگستری می باشند. بنابراین داوطلبانی که مایل به شرکت در  هر یک از این آزمون ها هستند، باید در تاریخی که از سوی سازمان مربوطه اعلام می گردد،  از طریق سایت مربوط به خود اقدامات لازم برای نام نویسی خود را انجام دهند. همچنین توجه داشته باشید که بازه زمانی نام نویسی برای هر یک از این دو آزمون متفاوت می باشد.

زمان ثبت نام آزمون  کانون وکلا  1402

???? همان طور که اشاره شد یکی از مجریان برگزار کننده آزمون وکالت، کانون وکلا دادگستری می باشد که به صورت یک بار در سال برای تامین کارآموز مورد نیاز کانون وکلا انجام می گردد. در سال های گذشته زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا در اردیبهشت ماه بوده است و تقریبا در تمامی سال های قبل تر در مهر برگزار شده است . بنابراین زمان ثبت نام  1402 دقیق مشخص نیست و به محض مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون این مقاله نیز به روز خواهد شد.

 

⌚️ جدول زمانبندی حدودی آزمون وکالت ⌚️

مهلت اولیه ثبت نام آزمون 

تمدید مهلت ثبت نام 

مهلت مجدد ثبت نام 

اواسط اریبهشت تا اوایل خرداد ماه 1402

 اواسط خرداد 1402

  خرداد 1402

مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 1402

???? اصولا سازمان سنجش، پس از پایان تاریخ ثبت نام  یک فرصتی برای افرادی که به ثبت نام نرسیده اندو جا مانده اند می دهد تا بتوانند در مهلت ثبت نام وکالت مجدد وارد سایت شده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند. یکی دیگر از مزیت های مهلت ثبت نام وکالت برای افراد ویرایش اطلاعات آن ها می باشد و اگر در زمان ثبت نام افراد به هر دلیل اطلاعات خود را کامل وارد نکرده و یا قسمتی را به اشتباه وارد کرده باشند، می توانند در زمان مهلت ثبت نام وکالت، اطلاعات خود را ویرایش کرده و ثبت نهایی نمایند تا بتوانند بدون ایرادی در آزمون شرکت نمایند.

زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه  1402

???? یکی دیگر از مجریان برگزار کننده آزمون وکالت، قوه قضاییه می باشد که هر ساله با برگزاری این آزمون از طریق سازمان سنجش نیروهای مورد نیاز خود را دریافت می نماید. بر خلاف آزمون وکلا دادگستری که هر ساله تقریبا در تاریخ مشخصی برگزار می گردد، این آزمون تاریخ مشخصی ندارد و زمان ثبت نام آزمون در قوه قضاییه مشخص نیست اما زمان ثبت نام  وکالت در سال گذشته در اوایل مرداد ماه برگزار شده و با توجه به تاریخ سال گذشته ، انتظار می رود در سال 1402 نیز در همین تاریخ باشد. البته تاریخ دقیقی اعلام نشده و شما می توانید جهت پیگیری زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه با مشاورین ایران تحصیل  با شماره تلفن 9099075307 در ارتباط باشید.

مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1402

???? مهلت ثبت نام آزمون وکالت در قوه قضاییه فرصت مجددی برای افرادی است که در  زمان ثبت نام آزمون  از ثبت نام جا مانده اند و یا مدارک آن ها در آن زمان کامل نبوده است. این افراد در زمان تمدید ثبت نام می توانند اطلاعات خود را تکمیل و یا ویرایش نمایند. در سال گذشته مهلت ثبت نام تا مرداد ماه تمدید شد و برای سال آتی نیز پیش بینی می شود فرصت 2 الی 3 روزه برای افراد جامانده از ثبت نام داده شود.

زمان کارت ورود به جلسه آزمون وکالت 

???? آزمون وکالت کانون وکلا و آزمون وکالت قوه قضاییه، هر ساله در تاریخ مشخصی توسط سازمان سنجش بر گزار می گردد. با توجه به اینکه زمان دقیق آزمون وکالت در سال جدید هنوز مشخص نشده است، بنابراین اطلاع دقیقی از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت نیز در دسترس نمی باشد. زیرا در زمان انتشار دفترچه ثبت نام تاریخ دقیق زمان کارت ورود به جلسه آزمون نیز مشخص می شود. اما طبق سال های گذشته ند رو قبل از آغاز آزمون این کارت قابل مشاهده و پرینت می باشد. قابل ذکر است داشتن کارت ورود به جلسه برای آزمون وکالت الزامی میباشد و در صورتی که بدون کارت در آزمون شرکت نمایید محروم خواهید شد. 

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری

پس از انتشار  نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبانی که موفق به کسب نمره حد نصاب شده اند، می توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انجام این کار تنها در یک بازه زمانی مشخص امکانپذیر است و به همین دلیل از داوطلبان خواسته می شود تا در مهلت مقرر شده اولویت های خود را انتخاب نمایند.

اما گاهی ممکن است که برخی از متقاضیان در وارد نمودن اطلاعات خود دچار اشتباه شده یا حتی نتوانند انتخاب رشته کنند. به همین دلیل، سازمان سنجش شانس دیگری را تحت عنوان مهلت ویرایش انتخاب رشته دکتری در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا به اصلاح موارد درج شده بپردازند. همچنین، افرادی که اصلا انتخاب رشته نکرده اند، بتوانند در این بازه زمانی، اولویت های خود را به ثبت برسانند. زمان دقیق ویرایش انتخاب رشته مقطع دکتری به تازگی توسط سازمان سنجش اعلام شده است. داوطلبین عزیز می توانند از 25 تا 28 فروردین سال ۱۴۰۲، نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود و یا انتخاب رشته اولیه خود اقدام نمایند.

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد

حال که با زمان ویرایش انتخاب رشته مقطع دکتری در سال ۱۴۰۲ آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که چگونه باید انتخاب رشته خود را ویرایش کنیم؟ برای ویرایش انتخاب رشته داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش با نام sajesh.org مراجعه کرده و سپس مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهند. لازم به ذکر است تا بدانید که نحوه ویرایش انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد کمی با این روش متفاوت است که در ادامه به طور مفصل هر دو آن ها را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.  

نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

گرچه اعلام نتایج دکتری تمامی دوره ها از طریق سازمان سنجش اعلام می شود، اما مسیر انتخاب رشته دکتری آزاد  و سراسری با یکدیگر متفاوت است. به نحوی که متقاضیان می توانند همزمان با شروع مهلت ویرایش انتخاب رشته دکتری نسبت به اعمال تغییر، حذف یا اضافه بپردازند. طی کردن مراحل زیر برای داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد ضروری می باشد.

  1. وارد کردن سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org و ورود به صفحه اصلی. سپس بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه ازاد اسلامی” کلیک کنید. همچنین، با انتخاب منوی دکتری تخصصی نیز می توانید به لینک مورد نظر دست یابید.
  2. کد دسترسی را که در پایان کارنامه دکتری درج شده است را در کادر مربوطه وارد نمایید.
  3. با باز شدن فرم انتخاب رشته، امکان جابجایی، حذف یا اضافه موارد وجود دارد. اگر می خواهید رشته یا گرایش جدیدی را وارد کنید، می توانید کد آن را به همراه کد محل در کارد خواسته شده درج نموده و سپس گزینه ” انتخاب ” را لمس نمایید.
  4. اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر اولویت خود داشتید، این امکان وجود دارد که با وارد کردن کد محل مورد تقاضا و سپس گزینه ” انتخاب شما” آن را در هر محلی که می خواهید قرار دهید.
  5. اگر مایل به حذف رشته مورد نظر خود بودید، می توانید گزینه ” حذف ” را بفشارید.

مراحل ویرایش انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

شرکت کنندگان در آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز می توانند برای مراحل ویرایش انتخاب رشته دکتری اقدام کنند. مسیر انجام این کار با داوطلبان دکتری سراسری و آزاد متفاوت است. به نحوی که سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی متولی انتخاب رشته و اعمال اصلاحات آن می باشد. بر این اساس، لازم است که به ترتیب زیر عمل شود.

  1. وارد شدن به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی آدرس اینترنتی sanjeshp.ir 
  2. کلیک بر روی گزینه دکتری تخصصی که در سمت راست صفحه قرار دارد.
  3. گزینه ” انتخاب رشته/محل آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی ” را انتخاب نمایید.
  4. بر روی عبارت ” ویرایش اطلاعات ثبت نام ” کلیک کرده تا به صفحه انتخاب رشته هدایت شوید.
  5. حال می توانید هر گونه حذف، اضافه، یا تغییری را که نیز بود اعمال کنید.

منبع: زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری

 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هر یک از داوطلبان مایل به شرکت در آزمون دکتری ورودی دانشگاه ها به جز سؤالات دروس تخصصی ارشد و کارشناسی الزاماً باید سؤالات استعداد تحصیلی دکتری نیز پاسخ بدهند. در نتیجه، بر هر داوطلب شرکت کننده در این آزمون مهم کسب اطلاعاتی در رابطه با سؤالات استعداد تحصیلی دکتری از جمله آشنایی با نمونه سوالات استعداد تحصیلی دکتری الزامی و مهم به نظر می رسد.

از آن جایی که هر یک از داوطلبان حاضر در این آزمون مهم برای ادامه تحصیل و ثبت نام آزمون دکتری تحصیلی باید از نکات کلیدی و نمونه سوالات استعداد تحصیلی آزمون دکتری اطلاع داشته باشند از این رو یاری خواستن از مشاوری خبره می تواند در این رابطه بسیار کارساز و مؤثر باشد و از میزان نگرانی ها و استرس های فرد داوطلب تا حد زیادی کم کند.

معرفی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۲ 

استعداد تحصیلی دکتری یکی از دروس امتحانی مهم تمامی گروه های آزمون دکتری است که دارای ضریب یک می باشد. سوالات استعداد تحصیلی دکتری با هدف توانایی تجزیه و تحلیل، سرعت همل و تمرکز، سرعت انتقال مفاهیم و .. طراحی می شود. استعداد تحصیلی دکتری را در اکثر کشور ها به عنوان آزمون GMT و یا به عنوان GRE  شناخته می شود و به همین دلیل سوالات این آزمون در حد استاندارد و جهانی می باشد.

استعداد تحصیلی دکتری در حدود 17 درصد در نتیجه آخر آزمون موثر بوده و می توان گفت نقش موثری در زتبه داوطلبین خواهد داشت.

در مورد سوالات استعداد تحصیلی دکتری چه می دانید؟

 شاید تا به حال اسم آزمون استعداد تحصیل دکتری و  ثبت نام مصاحبه دکتری  به گوشتان خورده باشد اما اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با آن نداشته باشید. ما اینجاییم تا به طور مفصل شما را با این آزمون و نمونه سوالات استعداد تحصیلی دکتری آشنا کنیم. بببنید دوستان عزیز از حدود ده سال قبل و بنا به تصمیم سازمان های مربوطه شاهد گنجانده شدن سوالات استعداد تحصیلی دکتری در میان دیگر سؤال های مطرح شده در این آزمون با ضریب یک بودیم.

باید عرض کنیم که هدف اصلی از طرح سؤالات استعداد تحصیلی دکترا ارزیابی درجه هوشی داوطلبان و همین طور سرعت عمل و تمرکز آن هاست. البته به جز این موارد توانایی های دیگر داوطلب یعنی توانایی تصویرسازی ذهنی وی نیز با دقت تمام مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

سوالات استعداد تحصیلی از چه بخش هایی تشکیل شده اند؟

سؤالات استعداد تحصیلی دکترا از 5 بخش مختلف تشکیل شده و تمامی داوطلبان باید به سؤالات هر یک از این قسمت ها پاسخ بدهند. بخش کمی، تحلیل، تجسمی، استدلال منطقی و درک مطلب هر پنج بخش از سؤالات استعداد تحصیلی دکترا را تشکیل می دهند. در ادامه به طور مختصر در رابطه با سؤالات مطرح شده در هر بخش با شما صحبت می کنیم.

???? بخش کمی سؤالات استعداد تحصیلی

دقت داشته باشید که هدف اساسی از طراحی سؤالات مطرح شده در این بخش ارزیابی و تحلیل سطح تسلط داوطلب کنکور دکتری بر روی مبحث ریاضی است. البته داوطلبان گروه فنی مهندسی سؤالات بخش کمی را در دفترچه سؤالات استعداد تحصیلی خود نداشته و پاسخگوی آن ها نیستند.

???? بخش تحلیلی سؤالات استعداد تحصیلی

سؤالات تحلیلی یکی دیگر از بخش های استعداد تحصیلی دکتری بوده که هدف طراحان سؤال در این بخش تحلیل و سنجش توانمندی های تحلیلی فرد داوطلب و مایل به ادامه تحصیل در دوره دکتری بوده است.

???? بخش تجسمی سوالات استعداد تحصیلی

دقت داشته باشید که تنها داوطلبان شرکت کننده در کنکور گروه آزمایشی فنی مهندسی باید به سؤالات این بخش پاسخ بدهند. هدف نهایی طراحان سؤال در این بخش ارزیابی ضریب هوشی داوطلب و سنجش آن است. البته از طریق نحوه پاسخگویی داوطلب به سؤالات این بخش می توان به قدرت تجسم وی نیز پی برد.

???? بخش منطقی سوالات استعداد تحصیلی

در این بخش برای داوطلب پاراگرافی آورده شده که وی باید نزدیک ترین مفهوم به پارگراف را از میان چهار گزینه موجود انتخاب کرده و در پاسخ نامه علامت گذاری کند.

???? بخش درک مطلب سوالات استعداد تحصیلی

این بخش به این صورت می باشد که هر متن در حدود 200 الی 400 کلمه دارد و در هر پاراگراف 4 سوال به صورت درک مطلب پرسیده می شود . این سوالات از متون علمی، بازرگانی و چامعه شناسی است.

 منبع: معرفی استعداد تحصیلی دکتری ۱۴۰۲ 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

داوطلبانی که در کنکور دکتری شرکت کرده اند، بی صبرانه منتظر نتایج آزمون خود هستند. پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبانی که در این آزمون تراز قبولی را کسب کرده اند، مجاز به انتخاب رشته دکتری خواهند شد. انتخاب رشته در مقطع دکتری یکی از حساس ترین و مهم ترین کارهایی است که افراد برای انجام آن بهتر است از یک مشاور کمک بگیرند. مشاوره انتخاب رشته دکتری، باید با تجربه و ماهر باشد تا بتواند تمامی موضوعات را بررسی کرده و به افراد کمک کند تا بهترین رشته را انتخاب نمایند.

زمان انتخاب رشته دکتری

???? زمان انتخاب رشته دکتری هر سال با فاصبه کمی از اعلام نتایج مشخص می وشد و داوطلبین می توانند فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده و انتخاب رشته نمایند. زمان دقیق انتخاب رشته در سال جاری هنوز دقیق مشخص نشده اما بر اساس اطلاعیه های سال های گذشه اوایل اردیبهشت می باشد.

هر ساله پس از تعیین زمان انتخاب رشته، زمانی را نیز برای تمدید در نظر خواهند گرفت. پس از اعلام زمان انتخاب رشته، داوطلبان باید حداکثر 50 کد رشته را انتخاب نمایند. البته برای اینکه از شرایط و زمان انتخاب رشته آگاه باشید، نیاز است حتماً دفترچه را نیز مطالعه کرده باشید. دفترچه در وبسایت sanjesh.org منتشر خواهد شد. شما عزیزان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما، با کمک فردی ماهر، 50 کد رشته را بر اساس اولویت هایتان انتخاب کنید. پس از آن باید منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بمانید.

 مشاوره انتخاب رشته دکتری

???? در مشاوره انتخاب رشته دکتری اطلاعاتی مفید در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می تواند در فرایند انتخاب رشته آن ها بسیار مفید باشد. از جمله این موارد می توان به توضیح وضعیت مجاز و یا غیرمجاز بودن در هر یک از دانشگاه های سراسری، آزاد و بورس خارج از کشور اشاره کرد. اگر مجاز شده باشید، نیاز است کلمه “می باشید” را بینید. به علاوه هر داوطلب نیاز است حداکثر 50 کد رشته را انتخاب نماید.

مورد مهم دیگری که در مشاوره انتخاب رشته دکتری به آن اشاره خواهد شد، تهیه پیش نویس است که باید قبل از انتخاب رشته برای تهیه پیش نویس اقدام کرده باشید.

بررسی نحوه چینش کد رشته محل ها در مشاوره انتخاب رشته دکتری

???? یکی از موارد مهم در مشاوره انتخاب رشته دکتری که داوطلبان در مورد آن سوال می پرسند، نحوه چینش کد رشته ها است. برای چینش کد رشته ها داوطلبان نیاز است ابتدا از دفترچه کدهای مورد علاقه خود را استخراج کرده و سپس برای چینش آن به نسبت اولویت اقدام نمایند. برای چیدن باید طوری اقدام کنید که شانس دعوت شدن شما به مصاحبه بیشتر شود. برای بدست آوردن تجربیات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم، کارنامه های قبل به همراه فرم های انتخاب رشته آن ها را مطالعه کرده و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

???? برای اینکه انتخاب رشته شما به بهترین نحو انجام شود، توصیه می کنیم 10 مورد از انتخاب های خود را به صورت خوش بینانه وارد کرده و 30 انتخاب بعدی را کمی واقع بینانه تر ثبت کنید. در نهایت 10 انتخاب می ماند که آن ها را باید دقیقاً مطابق با نمره و رتبه قبولی وارد کنید تا حتماً در یکی از آن ها پذیرفته شوید.

معیار اصلی برای چینش کد رشته محل ها، علاقه است. البته که باید معیارهای دیگری را نیز در نظر گرفت، اما توصیه مشاوران به داوطلبان این است که در فرایند انتخاب رشته، حتماً علاقه در کنار سایر موارد در نظر گرفته شود. مورد مهم بعدی در نظر گرفتن احتمال دعوت به مصاحبه است که یعنی نحوه چینش کد رشته محل ها باید به گونه ای باشد که این احتمال افزایش یابد. برای این که این احتمال را افزایش دهید، یکی از راه ها بررسی کارنامه های سال های گذشته است که می تواند به شما کمک کند.

مشاوره انتخاب رشته دکتری و نکات مصاحبه حضوری

???? یکی از مراحل مهم برای قبولی در مقطع دکتری، به دست آوردن امتیاز لازم در مرحله مصاحبه است. در ابتدا قبل از اینکه به بررسی نکات مهم در مرحله مصاحبه بپردازیم یک سری موارد مهم تر را بررسی خواهیم کرد.

برخی از داوطلبان در جلسه مشاوره انتخاب رشته دکتری و نکات مصاحبه می پرسند که بر چه اساسی افراد به مصاحبه دعوت می شوند و آیا محدودیت خاصی برای آن وجود دارد؟ در این خصوص باید به شما بگوییم که تمامی دانشگاه های مطرح کشور در مرحله مصاحبه از چند برابر ظرفیت دانشجویان دعوت به عمل می آورند و در نهایت برخی از آن ها را می پذیرند. حتی گاهی ممکن است برخی داوطلبان به مصاحبه تمامی دانشگاه ها دعوت شوند، اما در مصاحبه هیچ کدام پذیرفته نشوند. یعنی دعوت شدن به مصاحبه لزوماً امتیاز مثبتی برای قبولی محسوب نمی شود؛ بلکه یک سری عوامل دیگر در آن موثر هستند که باید در نظر گرفته شود. مورد بعدی برگزاری مصاحبه دانشگاه آزاد و سراسری است که به صورت کاملاً جداگانه انجام شده و مراحل آن ها هر کدام به صورت جداگانه در مراکز مورد تایید انجام می شود.

???? حال با اطلاع از این موارد به سراغ مهم ترین نکاتی که در جلسات مشاوره مصاحبه دکتری پرسیده می شود، می پردازیم. گاهی برخی داوطلبان در مورد این موضوع سوال می پرسند که در جلسات مشاوره مصاحبه دکتری، چه سوالاتی پرسیده می شود. در این خصوص باید به شما بگوییم که در جلسات مصاحبه دکتری سوالات روتین و تکراری پرسیده نمی شود. به همین دلیل نمی توان به صورت دقیق نوع سوالات را معرفی کرد. با این وجود ما در ادامه قصد داریم برخی سوال های مهم تر و روتین تر را بررسی کنیم که ممکن است در جلسات دکتری پرسیده شود.

سوال 1: معرفی خود و هدف از تحصیل در مقطع دکتری

در ابتدای جلسه به احتمال زیادی ممکن است این سوال از شما پرسیده شود که انگیزه و هدف شما در ادامه تحصیل مقطع دکتری چیست. در این مورد باید کاملاً آماده باشید و قبل از آن هدف های خود از ادامه تحصیل در مقطع دکتری را مشخص نموده باشید.

سوال 2: پرسش از پایان نامه کارشناسی ارشد داوطلب

به احتمال زیادی در جلسه مصاحبه دکتری یک یا دو سوال و یا شاید هم بیشتر راجع به پایان نامه کارشناسی ارشد شما پرسیده می شود. در این مرحله شما باید روی موضوع و محور پژوهشی خود در مقطع ارشد اشراف کامل داشته و به سوالاتی که پرسیده می شود، به درستی پاسخ دهید.

سوال 3: پرسش از سوابق پژوهشی و علمی داوطلب

یکی از موارد بسیار مهم نیز سوال مربوط به سوابق پژوهشی و علمی داوطلب است. در این زمینه از سوابق پژوهشی داوطلب مانند نوشتن کتاب و مقاله و یا شرکت در انواع کنفرانس ها پرسیده می شود و بهتر است که داوطلبان با دست پر این مرحله را پشت سر بگذارند. زیرا برای دانشگاه های مطرح کشور این مورد بسیار مهم است. حتی اگر داوطلب رتبه خوبی را نیز کسب کرده باشد اما سوابق پژوهشی نداشته باشد، نمی تواند از این مرحله امتیاز خوبی را کسب نماید.

سوال 4: پاسخ دادن به سوالات به زبان انگلیسی

حتماً شنیده اید که می گویند برای مقطع دکتری، داشتن مدرک آیلتس بسیار مهم است. اگرچه اجباری نیست اما اگر این مدرک را داشته باشید کمک بسیاری به شما خواهد کرد تا بتوانید، به سوالات زبان انگلیسی پاسخ دهید.

سوال 5: سوال از دروس تخصصی رشته تحصیلی

طبیعی است که در جلسات مصاحبه از دروس تخصصی شما نیز سوالاتی پرسیده شود. دراین مورد نیز بهتر است با تسلط به موارد پرسیده شده پاسخ دهید و در این مورد مشکلی نداشته باشید.

سوال 6: زمینه پژوهشی مورد علاقه در مقطع دکتری

همانطور که می دانید مقطع دکتری بیش از آنکه آموزش محور باشد، پژوهش محور است. یعنی شما باید طرح تحقیقاتی خود را از قبل در ذهن آماده کرده باشید و اگر سوالی در آن مورد پرسیده شد، پاسخ دهیم.

 منبع: https://b2n.ir/w24455



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲، داوطلبانی که در کارنامه آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده اند و کد دسترسی به انتخاب رشته این دانشگاه را دریافت نمودند، می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ از شرایط مربوط به پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، سهمیه، نام و کد رشته ها و واحد های دانشگاهی، شرایط وضعیت خدمت وظیفه عمومی و … مطلع شوند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برای دانشجویان مجاز منتشر می شود. داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند با مطالعه دقیق موارد درج شده در دفترچه انتخاب رشته، کد رشته محل مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

???? دانشگاه آزاد هرساله تعداد محدودی دانشجو برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرش می کند. پس از سال ۹۶، تصویب شد که دیگر آزمون دکتری دانشگاه های آزاد و دولتی مجزا بر هم برگزار نگردد و کنکور تمامی داوطلبان دانشگاه سراسری و آزاد در یک روز برگزار شود. متقاضیان دانشگاه آزاد و سراسری با هم در آزمون دکتری ثبت نام کرده و برای شرکت در آزمون آماده می شوند. هرساله نتایج اولیه شرکت کنندگان در اوایل اردیبهشت ماه منتشر می شود.

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد نیز همزمان با اعلام نتایج منتشر می شود. داوطلبان که بعد از دریافت کارنامه خود در انتهای آن درج شده بود که مجاز به انتخاب رشته هستند می توانند دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را از لینک مستقیم دانلود کنند. لازم به ذکر است که باید کد دسترسی در انتهای کارنامه آنها درج شده باشند تا با استفاده از آن انتخاب رشته کنند. از میان کد رشته های محل مورد های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

  • انتخاب رشته و پذیرش دانشجو
  • پذیرش نهایی داوطلب
  • شرایط و نحوه ثبت نام در دکتری دانشگاه آزاد
  • سهمیه های موثر در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته اینترنتی

شامل ۳ جدول دیگر در مورد اولین جدول، درباره نام و کد رشته ها ، دومی شرایط خدمت وظیفه عمومی، سومی نام و کد استان به همراه نام و کد شهرستان محل تولد داوطلب می باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد علاوه بر این که لیست تمامی رشته ها درج شده است، شرایط و ضوابط عمومی و خصوصی انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه نیز درج شده است. مطالعه دفترچه انتخاب رشته برای تمامی داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند واجب می باشد. به همین خاطر در ادامه لینک دریافت دفترچه مذکور را برای سهولت شما عزیزان قرار داده ایم.

نحوه دانلود دفترچه آزمون دکتری آزاد 

???? تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری برای اطلاع دقیق از لیست رشته ها و واحد های دانشگاهی نیاز به دریافت دفترچه انتخاب رشته دارند. قابل ذکر می باشد که دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد با دانشگاه سراسری متفاوت می باشد. داوطلبان بعد از دریافت نتیجه اولیه و یا کارنامه خود در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته باید به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد ( azmoon.org ) مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته را دانلود کنند.

تمامی موارد درج شده در دفترچه دانشگاه آزاد و سراسری با هم فرق دارد و متفاوت می باشند. نکته مهم این است که داوطلبان باید دقت کنند بر اساس نمره کل و رتبه در سهمیه که کسب کرده اند، انتخاب های درست و بجا را انجام دهند. از آنجایی که انتخاب رشته بسیار مهم و اساسی می باشد داوطلبان می توانند برای دریافت کمک با مشاوران متخصص ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را کسب کنید و درست انتخاب رشته کنند.

موارد مهم در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور دکتری دانشگاه آزاد را دارند با دانلود دفترچه آزمون دکتری با موارد مهم و شرایط که در دفترچه درج شده است روبه رو می شوند. سهمیه های مربوط به هر یک از داوطلبان در این دفترچه نیز درج شده است. در ادامه موارد مهم موجود در دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد، مطرح شده است.

???? برای داوطلبانی که در آزمون قبول شده و یا مجاز به انتخاب رشته شده اند کد شناسه از سمت سامانه سازمان سنجش آموزش کشور که در آخر کارنامه ثبت شده است درج شده است. تا افراد بتوانند از این طریق اقدام به انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است که افراد باید مطابق رشته کارشناسی ارشد خود اقدام به انتخاب رشته کنند چرا که اگر داوطلبان رشته هایی به غیر از رشته تحصیلی خود انتخاب نمایند فرآیند انتخاب رشته آنها مورد قبول واقع نخواهد بود.

هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب حداکثر ۸۰ رشته برای دکتری می باشند که تمامی انتخاب ها باید مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد آنها باشد. داوطلبان می توانند بعد از ورود به سامانه سازمان سنجش و ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی ( azmoon.org ) و با وارد کردن کد دسترسی ۷ رقمی درج شده در پایین کارنامه اولیه به همراه کد ملی می توانند کد های رشته محل خود را وارد کنند.

در صورتی که داوطلب در مدت و بازه تعیین شده برای انتخاب رشته اقدام نکند، به منزله انصراف وی می باشد. بعد از گذشت بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته دیگر امکان انتخاب رشته ممکن نخواهد بود. کسانی به مصاحبه دعوت خواهند شد که در یکی از انتخاب های انجام داده خود قبول شده باشند.

پذیرش نهایی داوطلبان

???? زمانی که بازه تعیین شده برای انتخاب رشته به پایان رسید دانشگاه آزاد شروع به بررسی انتخاب های داوطلبان می کند و داوطلبانی که در رشته انتخابی خود قبول شده باشند را دعوت به مصاحبه می کنند. اسامی داوطلبان قبول شده در انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه از طریق سایت دانشگاه آزاد اعلام می گردد.

داوطلبان باید در زمان تعیین شده آمادگی خود را برای شرکت در مصاحبه اعلام کنند. در صورتی که فرد قبول شده مبلغ تعیین شده را پرداخت نکرده باشد و یا در زمان تعیین شده برای مصاحبه حضور نداشته باشد، به منزله انصراف وی می باشد. نتایج نهایی دانشگاه آزاد بعد از بررسی های نهایی از طریق سازمان سنجش اعلام می گردد. داوطلبان برای مشاهده قبولی و یا عدم قبولی نهایی می توانند به این سامانه مراجعه کنند.

منبع: https://b2n.ir/h98275



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

مشاوران تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند یک مسیر خوبی را برای خود در آینده رقم بزنند. آن ها راهنمای تحصیلی این افراد هستند تا در انتخاب مسیر درست راهنمایی کنند؛ بنابراین مشاور تحصیلی، یکی از شغل های پرطرفداری است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. آن ها همواره از خود سوال می کنند چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ و در این راه به چه مهارت هایی نیاز داریم. هر کسی به راحتی نمی تواند یک مشاور تحصیلی خوبی باشد و در این شغل به موفقیت برسد؛ مگر این که دانش و مهارت لازم را در این زمینه کسب کند.

چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ ذکر ویژگی ها و مهارت های آن

امروزه مشاوران زیادی در زمینه های تحصیلی وجود دارند که شما برای تبدیل شدن به یک مشاور تحصیلی حرفه ای باید مهارت ها و دانش بالایی را به دست بیاورید تا بتوانید مشاوره دهید. با توجه به این که امروزه تحصیل کردن یکی از معیارهای زندگی اجتماعی است و شما برای استخدام شدن در هر شغلی باید تحصیلات داشته باشید. لذا یک مشاور تحصیلی خوب می تواند شغل پردرآمدی باشد؛ اما شما باید ویژگی هایی داشته باشید تا بتوانید در این مراحل موفق شوید. در ادامه به ۱۳ ویژگی مشاور تحصیلی خوب اشاره می کنیم.

کسب دانش در مورد مشاور تحصیلی

اولین ویژگی که به کمک آن می توانید به یک مشاور تحصیلی خوب تبدیل شوید، مطالعه کردن در مورد شغل مشاور تحصیلی است تا شما بتوانید نحوه مشاوره دادن به افراد مختلف را یاد بگیرید. همان گونه که می دانید شغل مشاوره؛ یعنی مشورت دادن به افرادی که مشکلات زیادی در مسیر تحصیلی دارند. لذا شما باید تمام جوانب آن ها را در نظر بگیرید و با توجه به دانش و مهارت هایی که دارید برای آن ها یک مسیر خوب پیشنهاد کنید. به همین دلیل لازم است مطالعه کنید و در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهید.

همچنین مطالعه کردن به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات خود را بروز کنید و دانش خود را در مورد مشاوره دادن افزایش دهید. در واقع اگر شما بروز نباشید نمی توانید با دانش آموزان و دانشجویان خود تعامل کنید و یک راه حل خوبی را برای آن ها پیشنهاد دهید؛ زیرا دانش آموزان امروزی اطلاعات خود را با شبکه های اجتماعی افزایش می دهند و کمتر کسی به سنت های قدیمی اهمیت می دهد. لذا دانستن این موضوع و به کار بردن آن ها در مشاوره تحصیلی شما موثر خواهد بود.

داشتن درک بالا برای ارائه مشاوره تحصیلی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برای چگونه مشاور تحصیلی شویم باید داشته باشید داشتن درک بالایی از زندگی اجتماعی دانش آموزان است. به طوری که با آن ها تعامل برقرار کرده و در بیان حرف ها و صحبت های آن ها خویشتن داری کنید؛ زیرا این افراد مسلما دچار مشکل بزرگی شدند که برای راهنمایی در این مورد به شما اعتماد کرده اند؛ بنابراین مشکلاتی که در مسیر زندگی آن ها قرار دارند را در نظر بگیرید و خود را در جای آن ها قرار دهید تا تصمیمات بهتری را بگیرید.

بنابراین لازم است به صحبت های دانش آموزان و دانشجویان خود به خوبی گوش دهید و از صندلی خود جدا شده و به سمت آن ها متمایل شوید. همچنین محیط آرامی را برای آن ها فراهم کنید و وارد صحبت های آن ها نشوید. در واقع همه تمرکز خود را به او اختصاص دهید و فردی متخصص برای شنیدن صحبت های دانش آموزان باشید تا با درک کردن آن ها بتوانید یک مشاوره تحصیلی خوب برای آن ها ارائه دهید. دقت کنید که در حین جلسه مشاوره، با تلفن سرگرم نشوید؛ زیرا این کار باعث می شود که دانش آموزان احساس کنند که برای شما مهم نیستند.

کسب دانش در مورد اختلالات روانشناسی در شغل مشاور تحصیلی

اگر قصد دارید در شغل خود به یک مشاور تحصیلی حرفه ای تبدیل شوید باید دانش و مهارت هایی را در مورد اختلالات روانشناسی داشته باشید. در واقع شما به هنگام صحبت کردن با دانش آموزان خود متوجه شوید که آن ها اختلالات روانشناسی ندارند، در این صورت به او پیشنهاد کنید به یک متخصص یا روانشناس مراجعه کند؛ زیرا در این شرایط ارائه پیشنهادات توسط شما برای دانش آموزان موثر نخواهد بود.

آشنایی با تیپ های شخصیتی مختلف در شغل مشاور تحصیلی

یکی از معیارهایی که در چگونه مشاور تحصیلی شویم باید مدنظر قرار دهید، آشنایی با خلق و خوی مختلف است؛ زیرا در برخی مواقع مشاهده شده است دانش آموزانی برای مشاوره به شما مراجعه می کنند که درونگرا هستند و علاقه ای به ارائه اطلاعات زیاد در مورد خودشان و مشکلاتشان ندارند. لذا یک مشاور تحصیلی خوب  در این گونه مواقع به این شخصیت های مختلف آشنایی داشته باشد و با پرسیدن سوال های مختلف از دانش آموزان آن ها را وادار به صحبت کردن کند، در غیر این صورت بدون دریافت اطلاعات کافی از دانش آموزان نمی توانید مشاوره خوبی را به آن ها ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/q96177



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی مشخص شده است. سازمان تامین اجتماعی هر ساله از میان افراد متقاضی افرادی را استخدام می کند که برای این موضوع یک سری شرایط اولیه و نهایی تعیین شده است. افراد علاقه مند نیاز است واجد این شرایط باشند و در صورتی که تمامی موارد را بدست آورده باشند، می توانند با مطالعه منابعی که مشخص شده است، برای آزمون اقدام نمایند. آزمون این سازمان از یک سری منابع عمومی و تخصصی طرح سوال می شود که نیاز است افراد علاقه مند از این موارد نیز اطلاعات کافی را بدست آورده باشند. زیرا در صورت عدم اطلاع از مواد و منابع، افراد نمی توانند امتیاز لازم را بدست آورند و در آزمون پذیرفته نخواهند شد.

منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی از جمله ارگان های قدیمی و غیر دولتی می  باشد که برای کارگران و افراد حقوق بگیر و همچنین افراد دارای مشاغل آزاد مستمری واریز می نماید. در این سازمان هر ساله آزمون های استخدامی نیز برگزار می شود که  افراد علاقه مند بتوانند برای استخدام شدن اقدامات لازم را انجام دهند.داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ را دارند، می توانند برای شرکت در این آزمون از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی مواد عمومی، اختصاصی و منابع هر یک از آن ها آگاهی لازم را بدست بیاورند. لازم است بدانید مباحث عمومی آزمون های استخدامی مشترک بوده و سوالات آن ها تنها در بخش اختصاصی متفاوت می باشد.

مواد آزمون استخدامی تامین اجتماعی

منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی می تواند با یکدیگر متفاوت باشد و بسته به پستی که افراد برای آن آزمون می دهند، دارای منابع مختلف خواهد بود. افراد علاقه مند نیاز است از منابع اطلاعات لازم را بدست آورده و تا روز آزمون با مطالعه منابع مرتبط خود را به روز رسانی نمایند. مباحث عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی تامین اجتماعی شامل موارد زیر است.

نام دروس عمومی

مواد عمومی که مطرح می شود، شامل دروس دبیرستان خواهد بود. در جدول زیر می توانید دروس عمومی را مشاهده کنید.

فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه 2) ICDL زبان انگلیسی عمومی
درک مطلب، گرامر، معنی لغات آیین نگارش زبان فارسی : مفهوم جمله، ساختار جمله، معنی لغات، قرابت معنایی، ساختار فعل
دانش اجتماعی و حقوق اساسی معارف اسلامی : ترجمه و تفسیر آیات، توحید، نبوت، امامت، ولایت، شرک، معاد، مرگ و برزخ، توبه، عدالت، بندگی و اخلاص، احکام، احادیث، خانواده، عفاف
شناخت تامین اجتماعی مباحث مربوط به سنجش آشنایی با تامین اجتماعی
هوش و توانمندی های عمومی حل مسائل کیفی و جبری، حل مسئله توسط اشکال تجسمی، استدلال و درک مطلب

نام دروس اختصاصی

مواد اختصاصی آزمون نیز بر اساس زمینه های شغلی مورد نیاز متفاوت می باشد. در ادامه مواد اختصاصی آزمون را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

عنوان نام دروس اختصاصی
کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی بیوشیمی بالینی، انگل، قارچ، ویروس، باکتری، هماتولوژی و بانک خون، ایمونولوژی و سرولوژی، کنترل کیفی در آزمایشگاه
کارشناس هوشبری اصول و روشهای بیهوشی، بیماری شناسی، فارماکولوژی، مراقبتهای ویژه
پرستار پرستاری داخلی و جراحی 1 تا 4 ، مراقبت های ویژه، روان پرستاری ، کودکان، بهداشت
ماما بارداری و زایمان 1 تا 4، بیماری های زنان و ناباروری، بهداشت مادر و کودک، نوزادان
کارشناس اتاق عمل آشنایی با وسایل اتاق عمل، اصول و فنون عملکرد سیار و اسکراب، تکنولوژی جراحی
کارشناس امور مالی حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، اقتصاد خرد و کلان، حسابداری دولتی و بودجه،
کارشناس پذیرش و

 

مدارک پزشکی

کارشناس پرتوشناسی

فیزیک رادیولوژی تشخیصی، فیزیک پرتوها، رادیوبیولوژی و حفاظت، تکنیک های رادیوگرافی، مواد حاجب، ثبت و نمایش تصویر

کارشناس فنّاوری اطلاعات سیستم های عامل، ساختمان داده ها والگوریتم ها، پایگاه داده ها، مهندسی نرم افزار
کارشناس حقوقی حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق ادرای، حقوق جزای اختصاصی (جرایم علیه اموال)، آیین دادرسی مدنی، قانون تامین اجتماعی ریال قانون کار
دندانپزشک جراحی فک و صورت، ترمیمی دندان، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، رادیولوژی، تشخیص و بیماری های دهان و فک و صورت، درمان ریشه، پریو، پروتزهای دندانی، پاتولوژی
کارشناسی بهداشت محیط تکنولوژی آب و فاضلاب، آلودگی هوا و کنترل آن، مواد زائد جامد، کلیات بهداشت محیط (بهداشت پرتو ها و حفاظت، کاربرد گند زدا ها و پاک کننده ها، بهداشت مسکن و اماکن عمومی، کنترل بهداشتی اماکن تهیه و توزیع و نگه دارب مواد غذایی، مبارزه با ناقلین)
کارشناس بهداشت حرفه ای عوامل زیان آور فیزیکی محیط کار (صدا و ارتعاش، تنش های حرارتی، روشنایی و بهداشت پرتوها در محیط کار)، مهندسی فاکتور های انسانی، بیماری های ناشی از کار، سم شناسی شغلی، ایمنی در محیط کار، ارزیابی . مدیریت ریسک، مبانی نمونه برداری و ارزشیابی نمونه های هوا
کارشناسی پرتو درمانی (رادیوتراپی) فیزیک تشعشع مواد رادیو اکتیو، دستگاه های رادیوتراپی، اصول محاسبات و برنامه ریزی در رادیوتراپی، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتو، مولدینگ، تکنیک های رادیوتراپی
کارشناس بینایی سنجی اپتومتری عمومی، عدسی های تماسی، اپتومتری کودکان، اوپتومتری افراد مسن، اپتومتری دید دو چشمی، عینک طبی
کارشناس تجهیزات پزشکی زبان تخصصی مهندسی پزشکی، مقدمه ای بر مهندسی پزشکی زیستی و فیزیک پزشکی، حفاظت، ایمنی و استانداردهای عمومی بیمارستانی، تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی و اصول نگهداری آن ها، اصول سیستم های رادیولوژی، تصویرگری پزشکی و حسگر های زیستی، فناوری اطلاعات پزشکی 1
کارشناس توانبخشی فیزیکی (فیزیوتراپی) الکتروتراپی، تمرین درمانی(مباحث عمومی و تخصصی)، بیومکانیک و کینزیولوژی، فیزیوتراپی در بیماری ها (ارتوپدی، بیماری های داخلی، روماتیسمی و اعصاب)
مددکار بهداشتی و درمانی مبانی و نظریه های جامعه شناسی، مبانی توانبخشی، مددکاری اجتماعی، آسیب شناسی اجتماعی
داروساز دارودرمانی بیماری ها، فارماکولوژی، فارماکوگنوری، فارماسیوتیکس
کارشناس امور اداری روش تحقیق، آمار و کاربرد آن در مدیریت، اصول مدیریت، مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، حقوق اداری، قانون کار، قانون تامین اجتماعی
کارشناس امور مالی حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، اقتصاد خرد و کلان، حسابداری دولتی و بودجه، جسابداری مالیاتی

 

 

کارشناس تغذیه تغذیه اساسی، رژیم درمانی، تغذیه در دوران های مختلف زندگی، بیماری های ناشی از سوء تغذیه، بررسی وضعیت تغذیه
کارشناس امور بیمه ای اصول و تئوری های مدیریت، رفتار سازمانی و منابع انسانی، اصول و کلیات بیمه، حقوق بیمه و قوانین و مقررات بیمه های تامین اجتماعی
کارشناس آمار و اطلاعات ریاضی عمومی 1 و 2، آمار کاربردی (روش های آماری، رگرسیون و نمونه گیری)، آمار نظری (احتمال و کاربرد آن، آمار ریاضی 1 و 2)
فیزیست فیزیک رادیوتراپی 1، فیزیک رادیوتراپی 2، رادیوبیولوژی پایه و بالینی، حفاظت، دزیمتری
کارشناس مسئول آزمایشگاه بیوشیمی بالینی، انگل، قارچ، ویروس، باکتری، هماتولوژی و بانک خون، ایمونولوژی و سرولوژی، کنترل کیفی و مدیریت آزمایشگاه
پزشک عمومی

بیماری های داخلی، عفونی، روانپزشکی، جراحی عمومی و زنان زایمان، بیماری های کودکان، آمار حیاتی و اصول اپیدمیولوژی و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر

منبع: منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی 1402+ {دانلود مستقیم pdf}



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

خیلی ار افراد علاقه‌مند هستند که بعد از اتمام تحصیل، وارد شغل معلمی شوند و بدون شک اصلی‌ترین سوالی که برایشان مطرح میشود، این موضوع است که حقوق معلمان آموزش‌ و پرورش چقدر است؟ ما در این مقاله به بررسی کامل حقوق معلمان آموزش و پرورش میپردازیم و همچنین عواملی که باعث افزایش حقوق شغل معلمی میشوند را بررسی میکنیم. با ما تا انتهای مقاله از ایران تحصیل همراه باشید تا به تمام سوالات شما در رابطه با این شغل پرطرفدار پاسخ داده شود.

حقوق معلمان آموزش و پرورش در سال 1402

در پاسخ به این سوال که حقوق معلمان آموزش و پرورش چقدر است؟ باید به این موضوع توجه کنیم که عوامل مختلفی مانند سابقه‌کاری، میزان تحصیلات، سختی‌کار، نوع مقطعی که معلم در آن تدریس میکند و امتیاز رتبه‌بندی معلمین میتواند در میزان دریافتی فرد تاثیر‌گذار باشد. اما به طور کل در سال جاری، حداقل دریافتی معلمین 7 میلیون و 300 هزار تومان درماه، اعلام شده است؛ که این عدد در سال جدید قابل افزایش است. رتبه معلمین از جمله تاثیرگذار‌ترین عوامل در میزان دریافتی این شغل است که طبق طرح جدید اعلامی اکثر فرهنیگیان در رتبه‌های دو و سه قرار میگیرند. در زیر به مهم‌ترین عواملی که در این رتبه‌بندی مهم است میپردازیم:

  • پیشینه تدریس معلم
  • معلم باید ساعت‌های ضمن خدمت را گذرونده باشد
  • معلم باید دارای صلاحیت‌های سه‌گانه معلمی باشد

در کل رتبه معلمین به پنج طبقه تقسیم میشود  که حقوق معلمین ارتباط مستقیمی با رتبه او دارد. معلمین با سابقه کاری 24 سال با داشتن شرایط دیگر،  در رتبه 5 قرار میگیرند که بالا‌ترین رتبه در طبقه بندی ذکر شده است. در ادامه به این سوال که حقوق معلمان آموزش و پرورش چقدر است و چه عواملی باعث افزایش حقوق معلمین میشوند میپردازیم.

تاثیر رتبه بندی در حقوق معلمین

همینطور که اشاره کردیم دریافتی  معلمین ارتباط مستقیمی با رتبه و جایگاه تعیین شده برای دبیران دارد به عبارتی در سال‌های قبل، حقوق معلمین بر مبنا عوامل مختلفی بررسی میشد؛ اما  پس از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمین، معیار حقوق و افزایش حقوق دبیران بر اساس رتبه آن‌ها سنجیده میشود، هرچند که هدف از رتبه‌بندی معلمین صرفا بالارفتن حقوق نیست؛ اما در اصل از مهم‌ترین علل در افزایش حقوق محسوب میشود. معلمان از ابتدای فعالیت خود در طرح رتبه‌‌بندی قرار میگیرند. برای طرح رتبه‌بندی معیار‌هایی وجود دارد که دبیران متناسب با این معیار‌ها میتوانند در این رتبه‌بندی قرار بگیرند؛ مهم ترین عوامل تاثیر‌گذار برای رتبه‌بندی معلمین را در زیر بررسی میکنیم:

  1. داشتن تجربه کاری
  2. کسب شایستگی عمومی
  3. داشتن شایستگی تخصصی
  4. و در نهایت داشتن شایستگی حرفه‌ای

معلمین باید در نظر داشته باشند که حداقل سابقه کاری برای ورود به طرح رتبه‌بندی 2 سال است؛ پس شرکت در آزمون رتبه‌بندی، صلاحیت‌های معلمین بررسی و در صورتی که تمام صلاحیت‌های ذکر شده برای ورود به این طرح را داشته باشند، گواهینامه ورود به رتبه‌بندی برای آنها صادر میشود.

قانون رتبه‌بندی معلمان که توسط شورای توسعه مدیریت تصویب شده است و توسط وزارت آموزش و پرورش اجرا میشود؛ در اصل با هدف بالا رفتن کیفیت آموزش در سطح کشور شکل گرفته است؛ ولی در اصل یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش حقوق محسوب میشود؛ در جدول زیر به افزایش حقوق فرهنگیان بر مبنا رتبه‌بندی میپردازیم.

رتبه حقوق پایه معلمین افزایش دریافتی حقوق نهایی
1 5 میلیون و ششصد هزار تومان 45 درصد 8 میلیون و 120 هزارتومان
2 5 میلیون و ششصد هزار تومان 55 درصد 8 میلیون و 680 هزار تومان
3 5 میلیون و ششصد هزار تومان 65 درصد 9 میلیون و 240 هزار تومان
4 5 میلیون و ششصد هزار تومان 75 درصد 9 میلیون و 800 هزار تومان
5 5 میلیون و ششصد هزار تومان 95 درصد 10 میلیون و 920 هزار تومان

پس به عبارتی افزایش حقوق معلمین بر اساس رتبه آن‌ها که از رتبه یک تا رتبه پنج متغییر است؛ میتواند افزایش داشته باشد.

شرایط ورود در آزمون رتبه‌بندی

باید در نظر داشته باشیم که این آزمون در دو مرحله برگزار میشود که قسمتی مربوط به آزمون اول و قسمتی مربوط به آزمون دوم است؛ تمام اشخاصی که مشمول نظام رتبه‌بندی هستند میتوانند برای بالا‌رفتن درجه و جایگاه خود، در این آزمون شرکت کنند. زمان برگزاری این آزمون در سایت فرهنگیان به آدرس ltms اعلام میشود و علاقه‌مندان برای ورود به این آزمون باید در زمان اعلام شده در سایت این سازمان اقدام به ثبت نام نمایند.

متقاضیان پس از شرکت در آزمون در صورتی که حداقل نمره 80 را کسب کنند در بالا‌ترین رتبه یعنی رتبه پنج قرار میگیرند؛ و در صورتی که موفق به کسب نمره 50 شوند در رتبه یک قرار میگیرند.

باید اطلاع داشته باشید که معلمین از طریق گوشی تلفن همراه خود میتوانند در آزمون رتبه‌بندی شرکت کنند و هر داوطلب یک بار فرصت شرکت در آزمون را دارد.

تفاوت معلمین رسمی با معلمین حق‌التدریس

شاید شما هم کلمه معلم حق‌التدریس را  زیاد شنیده باشید، اما اطلاع دقیقی از شرایط این عنوان شغلی نداشته باشید، اگر قصد ورود به شغل تدریس را دارید پیشنهاد میکنم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. در یک تعریف ساده باید بگوییم به معلمانی که به جهت جبران کمبود معلم توسط آموزش و پرورش، جذب میشوند بدون اینکه تعهدی برای استخدام آموزش و پرورش داشته باشند؛ معلم حق‌التدریس گفته میشود.

اولین تفاوت معلم حق‌التدریس با معلم رسمی در میزان حقوق دریافتی است؛ به عبارتی میتوان گفت معلم حق‌التدریس از امکانات کم‌تری نسبت به معلم رسمی برخوردار هستند.  معلمین رسمی از امنیت شغلی بیشتری نسبت به معلمین حق‌التدریس برخوردار هستند و نگرانی قرارداد و یا اتمام قرارداد خود را ندارند.

منبع: حقوق معلمان آموزش و پرورش



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

یکی از اهداف شرکت در کنکور سراسری، قبولی در دانشگاه های بزرگ و معتبر می باشد. اما تنها راه وارد شدن به این دانشگاه ها کنکور نیست. در چند سال اخیر برخی از دانشگاه های بزرگ دولتی داوطلبینی را بر اساس مدارک تحصیلی و بدون کنکور پذیرش می نماید. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه پردیس کیش دانشگاه شریف است که هدف بسیاری از داوطلبین می باشد. برای اینکه بتوانید در دانشگاه شریف بدون دادن کنکور وارد شوید باید در ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون شرکت نمایید.

پردیس کیش دانشگاه شریف

پردیس کیش دانشگاه شریف برای جذف دانشجویان در سراسر جهان ایجاد شده است و هدف از تاسیس این دانشگاه ها جلوگیری از مهاجرت دانشجویان به کشورهای دیگر می باشد. ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف همراه با شهریه بوده و داوطلبین باید هر نیم سال شهریه خود را پرداخت نمایند. شهریه پردیس کیش دانشگاه شریف از دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد بیشتر می باشد و می توان گفت دانشگاه های پردیس بین المللی گران ترین دانشگاه های کشور است.

یکی از امتیازات این دانشگاه بورسیه شدن می باشد. به این صورت که دانشگاه برای ارتقا سطح علمی و آموزشی دانشجویان را در رشته های مختلف بورسیه می نماید. در ادامه به مبالغ شهریه پردیس کیش دانشگاه شریف خواهیم پرداخت.

شهریه تحصیل در پردیس کیش دانشگاه شریف

همان طور که بیان شد دانشگاه پردیس کیش دانشگاه شریف از دانشگاه های شهریه پرداز است.  شهریه تحصیل در پردیس کیش دانشگاه شریف در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

???? شهریه تحصیل در پردیس کیش دانشگاه شریف ???? 
???? شهریه ثابت پردیس کیش دانشگاه شریف ????دروس نظری ????دروس عملی مانند کارگاه، آزمایشگاه و پروژه (کارگاه، آزمایشگاه و پروژه) ???? کارآموزی
167,398,800 11,159,920 16,739,880 5,579,960

✖️ نکته: این شهریه ها شامل هزینه های مسکن، تغذیه دانشجو، کتاب و … نمی باشد. همچنین اگر دانشجو در هر یک از مراحل تحصصی خود انصراف بدهد باید شهریه ثابت نیم سال بعدی را پرداخت نماید.

✖️ نکته بعدی در مورد شهریه این می باشد که دانشجو در هر شرایطی باید شهریه ثابت خود را هر نیم ترم پرداخت نماید. به طور مثال اگر دانشجو در مرخصی تحصیلی باید باز موظف به پرداخت شهریه ثابت می باشد.

✖️ اگر دانشجو به هر دلیلی از دانشگاه انصراف دهد و یا اخراج گردد. وجوه دریافتی از دانشجو مسترد نخواهد شد.

نحوه ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون

در پردیس کیش شریف می توان به روش های مختلفی اقدام به ثبت نام نمود. یکی از راه های پذیرش و ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف، کنکور سراسری می باشد که می توان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری، جذب این دانشگاه شد. افراد باید در زمان انتخاب رشته دانشگاه های بین الملل را انتخاب نماید.

راه دیگر برای ثبت نام پردیس کیش شریف به روش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب می باشد. ثبت نام بدون کنکور پردیس کیش  شریف نیز در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا می باشد.

همچنین برای پذیرش در رشته های  پردیس کیش شریف بدون آزمون، داوطلبین می توانند در دو مرحله مهر و بهمن از طریق سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org در زمان اعلام شده مدارک ثبت نامی خود را ارسال نمایند.

مراحل ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف

ثبت نام دانشگاه های پردیس همگی به صورت کاملا اینترنتی می باشد و افراد داوطلب باید به صورت اینترنتی ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون را انجام دهند. برای ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون مراحل زیر را طی نمایید:

???? ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شده و سپس گزینه سراسری را از منوی سمت راست انتخاب نمایید.

???? سپس بر روی لینک ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کلیک نمایید.

???? در مرحله بعدی باید کارت اعتباری ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون را خریداری نمایید. برای این کار باید گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب نمایید.

???? پس از خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام پردیس کیش دانشگاه شریف بدون آزمون باید مجدد به صفجه اول بروید و گزینه بت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را انتخاب نمایید.

???? در مرحله بعد باید سریال کارت خود را وارد کرده و سپس عکس خود را با پشت زمینه سفید بارگزاری نمایید.

???? سپس باید مراحل ثبت نام را طی کرده و تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و انتخاب رشته نمایید

???? در نهایت شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی برای شما صادر می شود که باید آن ها را یادداشت و تا زمان اعلام نتایج نگه داری نمایید.

زمان ثبت نام پردیس کیش شریف

اطلاعیه های مهم اعمم از زمان ثبت نام در سایت رسمی خود دانشگاه پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف به نشانی اینترنتی kish.ac.ir قرار می گیرد که داوطلبین علاقه مند به ثبت نام باید در زمان اعلام شده اقدام به ثبت نام نمایند. در سال گذشته  ثبت نام پردیس کیش شریف از تاریخ  25 دی الی 10 بهمن بوده که احتمال می رود امسال نیز در همین تاریخ برگزار گردد.

در زمان زمان ثبت نام پردیس  شریف فرد باید ابتدا دفترچه ثبت نام را به طوذر دقیق مطالعه کرده و پس از داشتن شرایط لازم جهت ثبت نام با پرداخت هزینه کارت اعتباری برای ثبت نام، اقدام به ثبت نام نمایند.

توجه بفرمایید این هزینه برای بررسی مدارک و سوابق دانشجو دریافت م یشود و در صورت انصراف قابل استرداد نمی باشد.

همچنین نتایج نهایی ثبت نام از طریق سامانه kish .sharif.edu به اطلاع داوطلبین خواهد رشید و فرد داوطلب باید پس از گذشت مدت زمانی نتایج نهایی را مشاهده نماید.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%be%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%b3-%da%a9%db%8c%d8%b4-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a2%d8%b2%d9%85/

 



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اگر تا کنون به سوال «چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟» فکر کرده اید، این مقاله مختص شماست، چرا که به بررسی سامانه جذب صدا و سیما خواهیم پرداخت. هر ساله سازمان صدا و سیما فراخوانی را جهت استخدام صدا و سیما منتشر می کند و از افراد علاقمند به کار در سازمان دولتی که دارای مدرک های تحصیلی دیپلم، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، دعوت به نام نویسی می کند. در بازه زمانی مشخص شده می بایست متقاضیان به سایت گزینش صدا و سیما به نشانی اینترنتی jazbfani.irib.ir مراجعه کرده و درخواست استخدام دهند. همزمان با آغاز زمان ثبت نام، دفترچه راهنمایی نیز منتشر می گردد که لیستی از رشته های استخدام صدا و سیما و شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای هر رشته را اعلام می کند. به عنوان نمونه شرایط مورد نیاز برای استخدام خبرنگار صدا و سیما متفاوت با شرایط اختصاصی مورد نیاز برای استخدام حراست صدا و سیما می باشد.

آشنایی با سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اصلی ترین و تنها متولی قانونی پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی می باشد که به عنوان رسانه ای ملی از رویداد های مختلف داخل و خارج از کشور گزارش تهیه کرده و در اطلاع عموم مردم قرار می دهد. نفوذ و فراگیری این رسانه خبری در جمهوری اسلامی چنان حائز اهمیت می باشد که رهبر معظم انقلاب این نهاد را عمده ترین مرکز هدایت فکری قلمداد کرده است.

این رسانه اطلاع رسانی ملی، منابع و پایگاه های خبری بسیاری نیز در سرتاسر جهان دارد که در مجموع سالانه بیش از 50 هزار ساعت خبر، اطلاعات و گزارش متعدد در خصوص وضعیت داخلی کشور و سایر نقاط جهان را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. 

یکی از اقدامات این سازمان دولتی، راه اندازی باشگاه خبرنگاران جوان می باشد. این اقدام به منظور ایجاد انگیزه و اشتیاق در نسل جوان و ترغیب آنان به بهره گیری از توانایی و استعداد های خود صورت گرفته است. هم چنین این سازمان دولتی سالانه فراخوان متعددی را برای استخدام صدا و سیما منتشر می کند. با انتشار این فراخوان و دفترچه راهنما، متقاضیان می توانند برای استخدام خبرنگار صدا و سیما درخواست دهند و یا سایر رشته های استخدام صدا و سیما که در ادامه این مقاله لیستی کامل از آن ها ارائه خواهیم داد. 

زمان ثبت نام در سایت گزینش صدا و سیما

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در ابتدای اقدام به استخدام صدا و سیما می بایست کسب کنید، زمان ثبت نام می باشد. لازم است بدانید که سازمان صدا و سیما با برگزاری آزمون استخدامی، به افراد فرصت استخدام خبرنگار صدا و سیما یا سایر رشته ها را در بخش های مورد نیاز می دهد. با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت نام آزمون استخدامی توسط سامانه جذب صدا و سیما می توانید از جدول زمان بندی ارائه شده مطلع گردید و در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز، جهت نام نویسی اقدام کنید. 

افراد علاقمند به اشتغال در این سازمان می بایست با مراجعه به سایت گزینش صدا و سیما، نسبت به تکمیل اطلاعات و نام نویسی خود اقدام نمایند. 

 پس از اطلاع از زمان ثبت نام آزمون استخدامی و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی اینترنتی می بایست متقاضیان به سامانه جذب صدا و سیما به نشانی اینترنتی jazbfani.irib.ir مراجعه نمایند. این سامانه به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز سازمان صدا و سیما راه اندازی شده است و می بایست متقاضیان اطلاعات هویتی و فردی و تحصیلی خود را در کادر های خواسته شده تکمیل نمایند.

نحوه ورود به سایت گزینش صدا و سیما

در بخش قبلی در رابطه با سامانه جذب نیروی انسانی برای  استخدام خبرنگار صدا و سیما و یا سایر رشته های مورد نیاز در این سازمان توضیحات کلی ارائه گردید. در این بخش اما به بررسی نحوه ورود به سامانه جذب صدا و سیما خواهیم پرداخت تا متقاضیان گرامی بتوانند با مراجعه به این سامانه در ردیف های شغلی مورد نیاز، درخواست خود را نهایی کنند. فراموش نکنید که استخدام در این عناوین شغلی نیازمند برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. به عنوان مثال برای استخدام حراست صدا و سیما می بایست دارای توانایی بدنی مناسبی باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. 

 

???? مراحل ورود به سایت گزینش صدا و سیما: 

???? در ابتدا می بایست متقاضیان به سامانه جذب نیروی انسانی صدا و سیما به نشانی اینترنتی  jazbfani.irib.ir وارد شده و  سپس در سامانه جذب داوطلبان، لازم است تا نام نویسی خود را برای استان تهران و یا سایر استان ها مشخص کرده و انتخاب نمایند. 

???? در گام بعدی، عناوین شغلی مورد نیاز در استان انتخاب خود را به همراه مدرک تحصیلی و شرایطی که می بایست از آن ها برخوردار باشید، مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که مطالعه این شرایط بسیار پر اهمیت است.

???? پس از گذر از این مرحله، لازم است تا بر روی گزینه «ثبت نام جذب تمام وقت» کلیک نمایید تا به صفحه ای همانند زیر منتقل گردید و در نهایت با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، به صفحه ثبت نام وارد شوید. 

???? در این صفحه لازم است تا کلیه اطلاعات فردی، هویتی، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و اجرایی، توانمندی ها و استعداد و مهارت های عمومی و تخصصی خود را همراه با مدارک ثبت نام، آپلود کنید. با سپری کردن این مراحل، ثبت نام شما برای شرکت در آزمون استخدامی نهایی خواهد شد. 

 منبع: https://b2n.ir/n06349



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط استخدام سازمان تامین اجتماعی 1402 اعلام شد. این سازمان جهت تکمیل کادر نیروی انسانی خود در حوزه های مختلف آزمون استخدامی متمرکز برگزار می کند. داوطلبانی که واجد شرایط و علاقمند به ثبت نام آزمون استخدامی تامین اجتماعی باشند، می توانند در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و مراحل اسم نویسی خود را تکمیل نمایند.

 از آنجا که این سازمان هر سال برای تامین نیروی انسانی خود و به کار گرفتن نیروهای متخصص و آزمون استخدامی برگزار می‌کند، داوطلبان باید برای پذیرش نهایی در این آزمون  نمره حد نصاب را کسب کنند تا بتوانند در این سازمان استخدام شوند. از آنجایی که اطلاع از شرایط استخدام سازمان تامین اجتماعی برای همه افراد علاقه مند به اشتغال در این سازمان اهمیت دارد، در ادامه توضیحاتی در ارتباط با نحوه، زمان و شرایط استخدام تامین اجتماعی برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

 زمان استخدام سازمان تامین اجتماعی 1402

???????? سازمان تامین اجتماعی معمولاً هر سال برای تکمیل کادر اداری خود آزمون استخدامی متمرکز را برگزار می‌ کند که این آزمون توسط سازمان سنجش و تحت نظارت تامین اجتماعی برگزار می گردد. پس از اینکه اعلامیه از طریق سازمان تامین اجتماعی منتشر شد، جزئیات زمان ثبت نام برای آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی از طریق سازمان سنجش ابلاغ می شود.  ثبت نام برای آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ از تاریخ 31 مردادماه آغاز شد و تا شهریور ماه ادامه داشت. پس از برگزاری آزمون داوطلبان می توانند برای مشاهده نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از جمله نتیجه آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی از طریق سایت سنجش اقدام کنند. 

???????? زمان برگزاری آزمون استخدامی سازمان سنجش 1402 هنوز اعلام نشده است، پیش‌ بینی می‌ شود که طبق روال هر سال ثبت نام سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه می باشد. به محض دریافت اطلاعات به محض انتشار اعلامیه سازمان سنجش در رابطه با زمان استخدام سازمان تامین اجتماعی 1402 اطلاع رسانی خواهد شد.

 نحوه ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی 1402

????????همانگونه که اشاره شد مجری برگزار کننده آزمون تامین اجتماعی، سازمان سنجش و تحت نظارت سازمان تامین اجتماعی می باشد. داوطلبانی که علاقمند به استخدام سازمان تامین اجتماعی هستند، باید با مراجعه به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org مراحل ثبت نام و اسم نویسی خود را تکمیل کنند. فرایند ثبت نام به این شکل است که ابتدا داوطلبان باید هزینه تعیین شده را به صورت اینترنتی واریز کنند و سپس با تکمیل فرم ثبت نام، مراحل اسم نویسی خود را نهایی کنند. مراحل ثبت نام آزمون استخدامی تامین اجتماعی به شکل زیر است:

✔️ ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوید.

✔️سپس گزینه سایر آزمون های استخدامی را از سمت راست سایت انتخاب نمایید.

✔️پس از آن برای تکمیل خرید کارت اعتباری و تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنید.

 بررسی شرایط استخدام سازمان تامین اجتماعی 1402

???????? افرادی که مایل به ثبت نام در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی هستند، قبل از هر چیز باید شرایط استخدام سازمان تامین اجتماعی را که در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام شده است بررسی نمایند.شرایط استخدام سازمان تامین اجتماعی به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که هر کدام از داوطلبان باید شرایط لازم را داشته باشند. مهمترین شرایط استخدام سازمان تامین اجتماعی در ادامه ارائه شده است:

 شرایط عمومی استخدام سازمان تامین اجتماعی 1402

✔️ داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

✔️اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور

✔️اعتقاد و التزام عملی به نظام و قانون اساسی کشور

✔️ ضرورت داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم

✔️ داشتن شرایط احراز تحصیلی (تجانس رشته و مقطع تحصیلی) براساس شرایط هر رشته شغل

برای ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: بررسی شرایط استخدام تامین اجتماعی 1402



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

درک تحصیلی معتبر، یکی از راه هایی است که به کمک آن می توانید در شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی استخدام شوید. به همین دلیل اگر مدرک تحصیلی خوبی نداشته باشید احتمالا نمی توانید در این مراکز استخدام شوید و فرصت های زیادی را از دست خواهید داد.

درک تحصیلی معتبر، یکی از راه هایی است که به کمک آن می توانید در شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی استخدام شوید. به همین دلیل اگر مدرک تحصیلی خوبی نداشته باشید احتمالا نمی توانید در این مراکز استخدام شوید و فرصت های زیادی را از دست خواهید داد. لذا افراد زیادی به دنبال خرید مدرک دانشگاهی هستند تا از این طریق بتوانند در موسسات مختلف استخدام شوند؛ اما آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟ آیا خرید فوق لیسانس دانشگاه آزاد ممکن است؟ دیدگاه قانون نسبت به خرید مدرک دانشگاهی چیست؟ آیا خرید مدرک قانونی است؟

با توجه به این که در حال حاضر افرادی در حوزه فروش مدرک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری فعالیت می کنند. شما به دنبال راه هایی جهت خرید مدرک تحصیلی دانشگاهی باشید؛ اما آیا این کار ممکن است و چه نتیجه ای برای شما دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوالات می توانید با مشاوران خبره تحصیلی با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

آیا خرید مدرک قانونی است؟

بسیاری از افرادی که شرایط تحصیلی ندارند برای به دست آوردن مدرک تحصیلی دانشگاهی به دنبال خرید این مدارک هستند. داشتن مدرک تحصیلی، یکی از واجبات زندگی اجتماعی برای استخدامی است که برای مهاجرت تحصیلی، احداث شرکت و غیره نیز کاربرد دارد. به همین دلیل افراد زیادی قصد دارند تنها با پرداخت چند میلیون تومان، صاحب یک مدرک دانشگاهی معتبر شوند.

متاسفانه جعل مدرک تحصیلی یکی از موارد غیرقانونی است که در کشور ما وجود دارد و در آن متخلفان می توانند مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی، کاردانی، ارشد و دکتری را جعل کنند. آن ها علاوه بر مقطع تحصیلی می توانند در انتخاب رشته تحصیلی نیز متقاضیان خود را آزاد بگذارند تا رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. در اکثر مدارک جعل شده، نام دانشگاه های سطح پایینی به چشم می خورد که معمولا دریافت مدرک تحصیلی در آن ها آسان است. گرچه این نوع از مدارک هیچگونه سندیت قانونی ندارد و تنها با یک استعلام ساده جعلی بودن آن ها برملا خواهد شد.

کلیه متخلفان فروش مدرک تحصیلی کار خود را قانونی اعلام می کنند و به مشتریان خود می گویند که کلیه ضوابطشان بر اساس قانون است؛ در حالی که از نظر قانون ارائه هر گونه مدرک تحصیلی بدون طی کردن دوره آموزشی آن غیرمجاز است و در صورت شناسایی با متخلفان برخورد و به 1 الی 3 سال حبس محکوم خواهند شد.

آیا خرید مدرک تحصیلی جرم است؟

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم، خرید هر گونه مدرک دانشگاهی بدون گذراندن دوره آموزشی آن در دانشگاه ها و موسسات مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش کشور غیرقانونی است؛ بنابراین جعل هر گونه مدارک دانشگاهی جرم بوده و کسانی که مدرک جعلی را صادر و دریافت کردند، به مجازات محکوم می شوند. با توجه به اهمیت این موضوع در ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است، هرکسی که مدرک اشتغال به تحصیل، تاییدیه، فارغ التحصیلی، ریز نمرات یا ارزشنامه دانشگاه های داخلی و خارجی کشور را جعل کند باید خسارت آن را پرداخت کرده و به 1 تا 3 سال حبس محکوم شود. در صورتی که مرتکب شونده، جایگاه بزرگی در وزارتخانه ها، موسسات، نهاد و سازمان های دولتی داشته باشد باید به حداکثر مجازات محکوم شود.

این قانون تنها برای جعل مدارک دانشگاهی دیپلم به بالا است. لذا کسانی که مدارک جعلی پایین تر از دیپلم، مدارک موسسات آموزش زبان های، مدارک حوزوی، مدارک موسسات کمک آموزشی خارجی و سایر مدارک را دارند باید بر اساس ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی علاوه بر جبران خسارت به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم شوند.

منبع: https://b2n.ir/m96945



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط اپلای با مدرک دانشگاه آزاد چیست؟ آیا امکان اپلای با مدرک این دانشگاه وجود دارد؟ بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد در مورد موضوع مهاجرت با مدرک این دانشگاه، تصور غلطی دارند؛ به طور مثال این افراد تصور می کنند که اگر مدرک دانشگاه آزاد را بگیرند دیگر امکان مهاجرت نخواهند داشت و یا حداقل برای دانشگاه های برتر نمی توانند اپلای کنند. اگرچه این موضوع می تواند تا حدودی صحت داشته باشد، اما برای اپلای تنها مدرک دانشگاه مورد بررسی قرار نمی گیرد، بلکه یک سری شرایط دیگر نیز باید وجود داشته باشد که شما به عنوان فرد مناسب انتخاب شوید. این عوامل می تواند شامل نمره زبان، سابقه پژوهشی و یا توانایی های فردی باشد که در ادامه این موارد و تاثیر آن بر شرایط اپلای با مدرک دانشگاه ازاد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

تمامی افرادی که مراحل اپلای را پشت سر گذاشته اند، می دانند با یک اشتباه کوچک یا عدم آگاهی در رابطه با مدارک و شرایط اپلای کلیه زحمات شان به هدر رفته و باید از  نو تمامی مراحل را بگذرانند؛ اما اگر از همان ابتدا با آگاهی کامل قدم در این مسیر بگذارید، قطعاً می توانید با صرف زمان و هزینه کمتر به هدف خودتان در این مورد برسید. از آنجایی که دانشجویان دانشگاه آزاد شرایط متفاوت تری نسبت به سایر دانشجویان برای اپلای دارند نیاز است حتماً از مشاوران در این رابطه کمک بگیرند. پیشنهاد ما به دانشجویان دانشگاه آزاد استفاده از مشاوره تلفنی است که می تواند پاسخگوی تمامی سوالات شما در کمترین زمان باشد. برای دریافت مشاوره کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

شرایط اپلای با مدرک دانشگاه ازاد چیست؟

در خصوص شرایط اپلای با مدرک دانشگاه ازاد باید به شما بگوییم که نوع مدرک دانشگاهی نه تنها عامل تعیین کننده نیست حتی برای بسیاری از دانشگاه ها در اولویت های آخر قرار دارد. در واقع موارد مهم تر معدل فرد و تعداد مقالات او می باشد. پس در مورد شرایط اپلای با مدرک دانشگاه ازاد باید به شما بگوییم که شرایط پژوهشی فرد، مدرک زبان او و معدل تاثیر گذاری بیشتری خواهند داشت.

تاثیر مدرک دانشگاه آزاد در اپلای

اگر برای دانشگاه های خیلی خوب دنیا قصد اپلای کردن دارید، ممکن است شانس کمتری با مدرک دانشگاه آزاد داشته باشید؛ اما اگر برای شما بیشتر رشته مهم است و امتیاز و رتبه دانشگاه مهم نیست، می توانید با خیال راحت برای اپلای اقدام کنید و در این خصوص باید بدانید که مدرک دانشگاهی شما تاثیری روی آن نخواهد داشت.

تاثیر معدل در اپلای با مدرک دانشگاه آزاد

در خصوص معدل باید بدانید که هر چه دانشگاه و کشور مورد نظر شما بهتر باشد، باید معدل بالاتری داشته باشید. به طور مثال اینکه از شما از یک دانشگاه خوب مدرک داشته باشید؛ اما معدل شما بالا نباشد، وضعیت خوبی نخواهید داشت؛ اما اگر از دانشگاه آزاد مدرک بالا داشته باشید می توانید وضعیت خوبی در اپلای داشته باشید.

به طور کلی، شرط معدل برای اپلای در رشته‌های مختلف می تواند متفاوت باشد.

به طور مثال شرط معدل در دانشگاه تاپ و رده بالا در کشوری مثل فرانسه با دانشگاه متوسط در کانادا برابر نیست. در صورتی که قصد اپلای در دانشگاه‌های رده بالای کشورهای تاپ دنیا دارید، باید معدل بالای 16 داشته باشید و هر چه دانشگاه و کشور مورد نظر شما بهتر باشند، معدل بالاتری هم نیاز خواهید داشت.

 در خصوص معدل لازم است بدانید که همیشه معدل یک مقطع قبل تر از مقطع مورد درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد. به طور مثال اگر قصد اپلای برای مقطع ارشد را داشته باشید، معدل مقطع کارشناسی مهم است.

حد مشخصی وجود ندارد که بتوان گفت افراد فقط از بازه معدل x تا y می‌توانند در کشورهای خارجی اپلای داشته باشند. هر رتبه، معدل و مدرکی که داشته باشید، هنوز هم انتخاب‌های زیادی برای شما وجود خواهد داشت.

منبع: https://b2n.ir/j28656



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط تخفیف شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – 1402 اعلام شد. پرداخت شهریه برای سال تحصیلی 1402 از طریق سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir انجام می‌ شود و دانشجویانی که دارای شرایط تخفیف هستند مانند (داشتن رتبه برتر کنکور، رتبه قهرمانی) می توانند با مراجعه به این سایت مراحل پرداخت شهریه را طی نمایند و از تخفیف برخوردار شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته از دانشجویانی که نمی توانند شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد را بپردازند، شرایطی را در نظر گرفته است که با توجه به این شرایط افراد می‌توانند مشمول تخفیف در پرداخت شهریه دانشگاه آزاد شوند. باید برای پرداخت شهریه دانشجویان باید به سایت مورد نظر از سوی دانشگاه مراجعه کرده و با تکمیل فرم درخواست شهریه خود را بپردازند. در ادامه به شرایط تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1402 و همچنین فرایند پرداخت شهریه خواهیم پرداخت.

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1402

????????دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، باید قبل از هر چیز به میزان شهریه ثابت و متغیری که باید بپردازند، توجه داشته باشند. دانشگاه آزاد جزو دانشگاه های شهریه پرداز می باشد و دانشگاه باید شهریه خود را از طریق سایت edu.iau.ac.ir پرداخت نمایند.

شهریه دانشگاه آزاد در واقع در ازای ارائه خدمات آموزشی، تحصیلی و رفاهی برای دانشگاه می باشد و افرادی که نتوانند از عهده شهریه دانشگاه برآیند، می‌توانند مشمول دریافت تخفیف تخفیف شهریه دانشگاه آزاد شوند. اما شرایط تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای همه افراد یکسان نیست و طبق قوانین موارد تخفیف شهریه دانشگاه آزاد در سال جدید شامل موارد زیر می باشد:

✔️ تخفیف شهریه برای کارکنان شاغل در دانشگاه آزاد

✔️تخفیف شهریه برای دانشجویان دارای رتبه های قهرمانی

✔️تخفیف شهریه برای قاریان برجسته قرآن

✔️تخفیف برای دانشجویان کم درآمد

✔️ تخفیف برای دانشجویانی که بیش از یک دانشجو در دانشگاه آزاد دارند.

✔️دانشجویانی که دارای عناوین علمی هستند.

✔️تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز

✔️تخفیف شهریه برای نفرات برتر آزمون کارشناسی ارشد

✔️تخفیف شهریه برای نفرات برتر آزمون دکتری تخصصی

✔️تخفیف شهریه برای نفرات برتر آزمون کارشناسی

✔️ تخفیف شهریه برای نفرات برتر کارشناسی ارشد

???????? اما شرایط تخفیف دانشگاه آزاد برای هر کدام از این افراد به چه شکل می باشد؟ در ادامه به توضیح توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: شرایط تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1402



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد + لینک استعلام سریع

دانشجویان دانشگاه آزاد پس از پایان تحصیلات خود برای انجام کارهایی مانند استخدام در شرکت های دولتی یا خصوصی و یا برای ادامه تحصیل به کشورهای خارج از کشور نیاز به داشتن ریز نمرات هستند. نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد در گذشته به صورت حضوری بود و اکنون کاملا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشیار صورت می گیرد. افراد فارغ التحصیل با مراجعه به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir می توانند اقدام به دریافت ریز نمرات  نمایند. در ادامه مقاله راهنمای دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت کامل و تصویری بیان خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که چنانچه موفق به دریافت ریز نمرات خود نشدید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران مجرب ما راهنمای شما خواهند بود.

نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی 

در سال های گذشته فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که نیاز به دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد داشتند باید به صورت حضوری به دانشگاه خود مراجعه کرده و درخواست ریز نمرات خود را می داند اما اکنون دانشگاه آزاد با راه اندازی سامانه آموزشیار این کار برای فارغ التحصیلان خود آسان تر کرده و تنها با مراجعه به این سامانه می توانند اقدام به دریافت ریز نمرات خود نمایند.

لازم به ذکر است نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشیار برای افرادی است که قصد پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور را دارند و نیاز به ترجمه ریز نمرات خود را دارند و دیگر افراد فارغ التحصیل بر اساس اطلاعیه های اعلام شده از سوی وزارت علوم می توانند همچنان از طریق مراجعه حضوری نیز اقدام نمایند.

نحوه دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد به صورت حضوری

فرد فارغ التحصیل دانشگاه آزاد پس از اتمام تحصیلات خود برای استخدام در مراکز دولتی و یا برخی از مراکز خصوصی نیاز به دریافت ریز نمرات خود دارد. این افراد باید مراحل زیر را طی نمایند :

???? ابتدا باید دانشنامه تحصیلی خود را دریافت نمایند

???? سپس به دانشگاه محل تحصیل خود به صورت حضوری مراجعه کرده و درخواست دریافت ریز نمرات خود را ثبت نمایید.

???? در مرحله بعد باید هزینه دریافت ریز نمرات و هزینه های مربوط به تسویه حساب خود را انجام داده و ریز نمرات خود را دریافت نماید.

???? اگر فرد فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد برای پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور قصد دریافت ریز نمرات به صورت حضوری داشته باشد باید پس از دریافت ریز نمرات خود، مدارک و ریز نمرات توسط دارالترجمه های معتبر ترجمه گردد.

منبع: دریافت ریز نمرات از دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رشته روانشناسی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی در سراسر دنیا است. در ایران هم هرساله داوطلبان زیادی به دنبال تحصیل در یکی از گرایش‌های رشته روانشناسی بصورت آکادمیک هستند. این رشته در دانشگاه‌های کشور ما در تمامی مقاطع پذیرش دانشجو دارد و رقابت بر سر کارشناسی روانشناسی دانشگاه‌های سراسری بسیار زیاد است. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی روانشناسی در دانشگاه‌های سراسری، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. اگر علاقه‌مند تحصیل در رشته روانشناسی هستید، شاید بخواهید بدانید بهترین دانشگاه رشته روانشناسی در ایران کدام است. در این مقاله شرح مختصری از این رشته و گرایش‌های آن ارائه می‌کنیم و همچنین بهترین دانشگاه‌ها برای رشته روانشناسی در کشور را نیز معرفی خواهیم کرد.

معرفی رشته روانشناسی

 شاید از خود بپرسید رشته روانشناسی چگونه است؟ در تعریف روانشناسی آمده است، علمی که با بهره‌گیری از روش علمی، به پژوهش و مطالعه‌ی حالت‌ها و فرایندهای ذهنی و رفتاری در انسان و دیگر جانوران می‌پردازد. روانشناسی به نسبت دیگر شاخه‌های علوم نظری و به طور خاص علوم انسانی، رشته‌ای جدید محسوب می‌شود. روانشناسی تا اواخر قرن نوزدهم شاخه‌ای از علم فلسفه بود و تا قبل از آن به عنوان رشته‌ای آکادمیک جدی گرفته نمی‌شد.

 

اطلاعیه

با افزایش ظرفیت روانشناسی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار دانشجوی روانشناسی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند و تقریبا ۸۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل وجود دارد که از این میان، تعداد ۴۸ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی کشور هستند.

 

ارتباط نزدیک روانشناسی با شاخه‌های دیگر علوم نظری مانند، عصب‌ شناسی، زیست شناسی و مردم شناسی باعث شده است هرساله گرایش‌های نوظهور و جدیدی به رشته روانشناسی اضافه شود. طبق اعلام انجمن روانشناسی ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر بیش از 53 شاخه مختلف روانشناسی وجود دارد. بسیاری از این شاخه‌ها امروزه رشته‌/گرایش‌های اصلی روانشناسی هستند. در گذشته برای کارشناسی روانشناسی گرایش‌های متفاوتی وجود داشت، اما در دفترچه علوم انسانی مربوط به سال 1402، برای کارشناسی روانشناسی گرایشی در نظر گرفته نشده است.

رشته روانشناسی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی در سراسر دنیا است. در ایران هم هرساله داوطلبان زیادی به دنبال تحصیل در یکی از گرایش‌های رشته روانشناسی بصورت آکادمیک هستند. این رشته در دانشگاه‌های کشور ما در تمامی مقاطع پذیرش دانشجو دارد و رقابت بر سر کارشناسی روانشناسی دانشگاه‌های سراسری بسیار زیاد است. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی روانشناسی در دانشگاه‌های سراسری، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است. اگر علاقه‌مند تحصیل در رشته روانشناسی هستید، شاید بخواهید بدانید بهترین دانشگاه رشته روانشناسی در ایران کدام است. در این مقاله شرح مختصری از این رشته و گرایش‌های آن ارائه می‌کنیم و همچنین بهترین دانشگاه‌ها برای رشته روانشناسی در کشور را نیز معرفی خواهیم کرد.

معرفی رشته روانشناسی

 شاید از خود بپرسید رشته روانشناسی چگونه است؟ در تعریف روانشناسی آمده است، علمی که با بهره‌گیری از روش علمی، به پژوهش و مطالعه‌ی حالت‌ها و فرایندهای ذهنی و رفتاری در انسان و دیگر جانوران می‌پردازد. روانشناسی به نسبت دیگر شاخه‌های علوم نظری و به طور خاص علوم انسانی، رشته‌ای جدید محسوب می‌شود. روانشناسی تا اواخر قرن نوزدهم شاخه‌ای از علم فلسفه بود و تا قبل از آن به عنوان رشته‌ای آکادمیک جدی گرفته نمی‌شد.

 

اطلاعیه

با افزایش ظرفیت روانشناسی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار دانشجوی روانشناسی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند و تقریبا ۸۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل وجود دارد که از این میان، تعداد ۴۸ هزار نفر عضو سازمان نظام روانشناسی کشور هستند.

 

ارتباط نزدیک روانشناسی با شاخه‌های دیگر علوم نظری مانند، عصب‌ شناسی، زیست شناسی و مردم شناسی باعث شده است هرساله گرایش‌های نوظهور و جدیدی به رشته روانشناسی اضافه شود. طبق اعلام انجمن روانشناسی ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر بیش از 53 شاخه مختلف روانشناسی وجود دارد. بسیاری از این شاخه‌ها امروزه رشته‌/گرایش‌های اصلی روانشناسی هستند. در گذشته برای کارشناسی روانشناسی گرایش‌های متفاوتی وجود داشت، اما در دفترچه علوم انسانی مربوط به سال 1402، برای کارشناسی روانشناسی گرایشی در نظر گرفته نشده است. جهت ارائه اطلاعات تکمیلی، در جدول زیر گرایش‌های روانشناسی را قرار داده‌ایم.

معرفی بهترین دانشگاه‌های ایران برای روانشناسی

برای آشنا شدن داوطلبان با دانشگاه‌های برتر ارائه کننده رشته کارشناسی روانشناسی، در ادامه لیست بهترین دانشگاه‌ روانشناسی ایران را همراه با سطح هرکدام معرفی می‌کینم.

 

دانشگاه‌های سراسری سطح 1 ارائه کننده کارشناسی روانشناسی

اسامی این دانشگاه‌ها در جدول زیر قرار داده شده‌ است.

دانشگاه تهران

دانشگاه اصفهان

دانشگاه علامه طباطبایی تهران

دانشگاه تبریز

دانشگاه شهید بهشتی تهران

دانشگاه فردوسی مشهد

 

دانشگاه‌های سراسری سطح 2 ارائه کننده کارشناسی روانشناسی

دانشگاه ارومیه

دانشگاه الزهرا تهران

دانشگاه بوعلی سینا همدان

دانشگاه بیرجند

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه زنجان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشگاه کاشان

دانشگاه گیلان

دانشگاه یزد

   

 

 برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: بهترین دانشگاه های رشته روانشناسی

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ثبت نام سهام عدالت در سجام 1401 {راهنما گام به گام}

افرادی که قصد دارند در سازمان بورس فعالیت کنند باید مراحل ثبت نام سهام عدالت در سجام خود را تکمیل کنند. این سامانه به آدرس الکترونیکی sejam.ir در اختیار کاربران قرار دارد. شما برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود در بورس باید مراحل زیادی مانند احراز هویت و دریافت کد بورسی را طی کنید و در آن کلیه اطلاعات خود را دقیق وارد کنید.

پیش از این، خرید و فروش سهام در سازمان بورس کشور به صورت حضوری انجام می شد؛ اما بعد از سال 1384 با تصویب قوانینی در حوزه بازارهای مالی این فرآیند به صورت الکترونیکی شد. ثبت نام در سامانه سجام باعث می شود که شما بدون محدودیت زمانی و مکانی بتوانید در آن به خرید و فروش کالا و اوراق بهادار بپردازید.

نحوه ثبت نام در سامانه سجام sejam.ir

شما برای ثبت نام در سهام عدالت باید در سامانه سجام عضو شوید که امکان ثبت نام در آن به صورت آنلاین و غیرحضوری وجود دارد. این کار باعث شده تا پروسه ثبت نام در سامانه سجام به صورت چشمگیری کاهش یابد؛ بنابراین کلیه متقاضیانی که قصد دارند در بازار بورس فعالیت و سهام عدالت خود را دریافت کنند باید در این سامانه نام نویسی کنند.

زمان ثبت نام سهام عدالت 1401

دولت قصد دارد برای جاماندگان ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ فرصتی دوباره دهد تا بتوانند از حقوق و مزایا آن استفاده کنند. در حال حاضر تاریخ دقیقی برای شروع ثبت نام سهام عدالت سال 1401 مشخص نشده است؛ اما به محض اطلاع از آن برای شما اعلام خواهیم کرد. با شروع ثبت نام سهام عدالت سه دسته از افراد می توانند در آن نام نویسی کنند.

???? افرادی که در دوره های گذشته فرم ثبت نام سهام عدالت خود را تکمیل کردند؛ اما به دلایلی موفق نشدند فرآیند آن را اتمام کنند.

???? افرادی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده های تحت حمایت دولت هستند که در مراحل گذشته شناسایی نشدند یا پس از آن که به عضویت این سازمان ها درآمدند، ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

???? نوزادانی که در خانواده های تحت حمایت دولت متولد شدند.

???? افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بودند؛ اما در مراحل گذشته به هر دلیلی موفق نشدند، فرم ثبت نام سهام عدالت خود را تکمیل کنند.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: راهنمای گام به گام ثبت نام سهام عدالت در سامانه سجام

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

تغییر رشته دانشگاه آزاد 1402

یکی از چالش‌ها و سوالاتی که معمولا پس از پذیرش در دانشگاه برای داوطلبان به وجود می‌آید، موضوع تغییر رشته است. تغییر رشته دانشگاه آزاد مثل دانشگاه‌های دیگر کشور، از طریق شرایط و قوانین خاصی امکان پذیر است. به دلایل مختلفی ممکن است دانشجو درخواست تغییر رشته داشته باشد. به همین منظور امکان تغییر رشته در دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته امکان پذیر است. در ادامه مقاله شرایط و نحوه انجام هرکدام به استحضار همراهان گرامی خواهد رسید. 

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد

هرسال دانشجویان بسیاری در مقاطع مختلف وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند. این دانشجویان در واحدهای دانشگاهی مختلف از طریق بدون کنکور و با کنکور جذب می‌شوند. برخی از دانشجویان با گذشت چند ترم درصدد برمی‌آیند تا رشته تحصیلی خود را به رشته مورد علاقه‌شان تغییر دهند. تغییر رشته برای تمامی مقاطع ممکن نیست، اما در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته با موافقت سازمان مرکزی و دانشگاه مبدا و مقصد امکان پذیر است.

دانشجویانی که قصد تغییر رشته در دانشگاه آزاد را دارند هم می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در سامانه، و موافقت سازمان مرکزی نسبت به تغییر رشته اقدام کنند. در ادامه شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد را بررسی می‌کنیم.

شرایط تغییر رشته کاردانی آزاد

یکی از راه‌های انجام تغییر رشته بعد از دیپلم، تغییر رشته در مقطع کاردانی است. دقت داشته باشید که متداول‌ترین نوع تغییر رشته، هنگامی است که در مقطع کاردانی هستید، هرچه مقطع تحصیلی‌تان بالاتر می‌رود شرایط تغییر رشته و گرایش سخت‌تر می‌شوند. دانشجویان مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد می‌توانند در صورتی که از رشته خود راضی نیستند، با توجه به شرایط زیر نسبت به تغییر رشته خود اقدام کنند.

???? دانشجو حداقل ۱۲ واحد را گذرانده باشد.

???? معدل کل دانشجو کمتر از 12 نباشد.

???? فقط یک بار امکان تغییر رشته وجود دارد.

???? دانشجو باید ۶ هفته قبل از شروع ترم درخواست تغییر رشته را در آموزش دانشگاه ثبت کند.

???? رشته جدید متقاضی باید در دانشگاه مقصد وجود داشته باشد.

???? در صورت موافقت با تقاضای تغییر رشته، دانشجو می‌‌تواند در اولین ترم بعد از ثبت درخواست در رشته جدید انتخاب واحد کند.

???? ارسال درخواست و بررسی پرونده فقط در بازه زمانی گفته شده انجام می‌شود.

برای مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

 منبع: شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

مشکلات ثبت نام کنکور سراسری 1402 با باقی سال ها کمی متفاوت است. چرا که کنکور امسال در دو نوبت برگزار شده و برخی تغییرات اساسی مثل حذف دروس عمومی، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی و… باعث شده اند داوطلبین نگرانی های تازه ای داشته باشند.

در حساسیت ماه های آخر آمادگی کنکور در روز 15 فروردین 1402 ثبت نام برای متقاضیان آزاد میشود و تا تاریخ 21 فروردین 1402 نیز مهلت تعیین شده است. تاریخ برگزاری کنکور نیز 14 و 15 تیر ماه اعلام شده است. برای اینکه در ماه های آخر آمادگی دچار نگرانی بابت ثبت نام خود نباشید بهتر است مشکلات ثبت نام کنکور سراسری را بدانید و برای هر کدام از آن ها راهکاری داشته باشید.

مشکلات ثبت نام کنکور چه چیز هایی هستند؟

هرساله خیل عظیمی از داوطلبان شرکت در آزمون سراسری از مشکلات سامانه سنجش و مشکلاتی که برای کارت ورودشان به جلسه رخ میدهد شکایاتی دارند.

اما باید بدانید جلوگیری از بروز این گونه اتفاقات بسیار ساده است. این مشکلات را میتوان در چند دسته بندی کلی قرار داد:

  • مشکلات اینترنتی و سایت ثبت نام کنکور
  • مغایرت اطلاعات ثبت نام آزمون سراسری
  • بارگذاری نشدن عکس در سامانه سنجش
  • اشتباه در خریدن کارت اعتباری

در صورت بروز هر کدام از مشکلات فوق خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و به هیچ عنوان نگرانی به دل خود راه ندهید. در این مقاله راهکار های رفع تمامی این مشکلات آمده است.

مشکلات اینترنتی و سایت ثبت نام کنکور

 

یک دسته کلی از مشکلات اصلی از مشکلات ثبت نام کنکور تیر ماه، مشکلات سامانه ثبت نام هستند. این مشکلات عمدتا به علت ازدحام شدید کاربران برای ثبت نام رخ میدهد که باعث از کار افتادن موقت سایت شود.

برای حل این مشکل کافی است در روز های اول ثبت نام کنکور سراسری 1402 یعنی 15 فروردین 1402 اقدام به ثبت نام کنید. هرچه ثبت نام را به روز های پایانی موکول کنید احتمال بروز اینگونه مشکلات بیشتر می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آشنایی با مشکلات ثبت نام در کنکور سراسری و دانستن راه حل های این مشکلات امری بسیار ضروری برای همه داوطلبین شرکت در این آزمون سرنوشت ساز است. با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 یعنی 15 فروردین 1402 لغایت 21 فروردین 1402 این دغدغه بیشتر شده و آگاهی از مشکلات احتمالی که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید را مهم تر میکند.

در این مقاله به بررسی مشکلات ثبت نام کنکور سراسری 1402 پرداخته و راه حل هایی برای رفع این مشکلات ارائه میکنیم.

انواع  مشکلات ثبت نام در کنکور سراسری

مشکلاتی که احتمال پیش آمدن آن ها برای هر داوطلبی وجود دارد را میتوان به چند دسته بندی کلی تقسیم کرد. برای درک بهتر راه حل های رفع این مشکلات بد نیست نگاهی اجمالی به کلیت آن ها پرداخته و سپس جزئیات آن ها را بررسی کنیم.

  • وجود اختلال در سامانه سنجش
  • افت سرعت سایت org
  • نقص در مدارک ارسال شده هنگام ثبت نام آزمون سراسری
  • مشکل در بارگذاری عکس ثبت نام کنکور
  • پرداخت و خرید کارت اعتباری کنکور

برای آمادگی برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ در این رقابت حساس و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در این راستا در ادامه به توضیح و ارائه راه حل برای آن ها می‌پردازیم.

وجود اختلال در سامانه سنجش

یک دسته کلی از مشکل  ثبت نام کنکور، مشکلات سامانه ثبت نام کنکور هستند. شاید حل این مشکلات از دست شما خارج باشد و عملا نتوانید کاری در رابطه با حل آن ها انجام دهید اما با روش هایی میتوان از آنها پیشگیری کرد.

در برخی مواقع، سامانه ثبت نام با مشکلات فنی روبرو می‌شود که موجب تأخیر در ثبت نام و همچنین عدم اطمینان دانش‌آموزان از صحت و سالم بودن ثبت نام خود می‌گردد.

در این شرایط سایت sanjesh.org به دلیل ازدحام مراجعین به آن موقتا از کار می‌افتد و برای مدت نا مشخصی هیچکس نمیتواند در این سامانه عملیاتی انجام دهد.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هر ساله ثبت نام مدارس نمونه دولتی در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم از دانش آموزان باهوش و با استعداد از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی صورت می گیرد. گرچه در سال های اخیر، پذیرش آن ها از طریق آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود.

دانش آموزان گرامی باید جهت ثبت نام مدارس نمونه دولتی از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی اداره کل آموزش و پرورش استان خود اقدام نمایند. ثبت نام نمونه دولتی همانند سال های گذشته که هر یک از مراکز استان های کشور برای دانش آموزان آن استان یک سامانه ثبت نام معرفی کرده بود برای سال تحصیلی نیز دانش آموزان می توانند از همان درگاه های ثبت نام قبلی اقدام به ثبت نام نمایند لازم به ذکر است که پذیرش در مدارس نمونه دولتی از پذیرش در مدارس تیزهوشان راحت تر است.

این موضوع به دلیل این است که ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی بیشتر از ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان است لذا دانش آموزانی که تلاش کنند حتما در آزمون موفق می شوند و این هدف برای آن ها دست یافتنی خواهد بود

ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 همانند سال های گذشته  به صورت هماهنگ و از طریق سامانه ثبت نام استانی انجام می شود. ثبت نام این آزمون در سال گذشته از اواسط فروردین ماه آغاز گردید و تا 10 روز تمدید شد، لذا ممکن است تاریخ ثبت نام آزمون نمونه دولتی برای سال تحصیلی 1402 – 1403​ نیز حوالی همین تاریخ انجام شود.

اولیا گرامی قبل از هر گونه اقدامی در راستای خرید کارت ثبت نام و یا تکمیل مراحل نسبت به مطالعه شیوه نامه و شرایط ثبت نام اقدام نمایند و یا از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پیش شماره از سراسر کشور با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایند شایان ذکر است ثبت نام این دوره مدارس نمونه دولتی طبق سنوات گذشته به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد.

هیچگونه پذیرشی به صورت حضوری انجام نخواهد شد لذا داوطلبان گرامی می توانند پس از آگاهی از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و زمان نام نویسی در آزمون مدارس نمونه دولتی از طریق مطالعه دفترچه ثبت نام به سامانه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی مراجعه کرده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند ضمنا دانش آموزان گرامی باید کارت حضور در جلسه آزمون نمونه دولتی را دریافت کرده و در آزمون شرکت کنید.

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی به صورت هماهنگ در استان ها اعلام می شود. مدارس تیزهوشان برای هر پایه تحصیلی با توجه به زمان بندی ثبت نام آزمون تیزهوشان دانش آموزان را در پایه های مختلف تحصیلی ثبت نام می نماید. مدارس نمونه  نیز ، همانند سایر مدارس دیگر ابتدا زمان بندی برای هر پایه در نظر دارند و بر اساس آن، ثبت نام را برای کلیه داوطلبان به انجام خواهد رسانید. ثبت نام هایی که به صورت اینترنتی می باشند ، از طریق سامانه ثبت نام تیزهوشان صورت می پذیرد. لذا داوطلبان در صورتی خواهند توانست در ثبت نام این مدارس شرکت نمایند که سامانه امکان ثبت نام را در اختیار آنان قرار دهد. پس از اتمام مهلت ثبت نام ، سامانه به صورت خودکار بسته خواهد شد و لذا امکان ثبت نام برای هیچ یک از دانش آموزان پس از آن وجود نخواهد داشت.

در زمان ثبت نام نمونه دولتی دفترچه ثبت نام در اختیار کلیه داوطلبان از طریق سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان قرار داده خواهد شد. لذا آن دسته از داوطلبانی که مایل به شرکت در این آزمون می باشند، لازم است ابتدا به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون اقدام نمایند و پس از آن نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک در سامانه مورد نظر اقدام نمایند.

 منبع: شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در سال 1400 سیاست های جدیدی برای کنکور 1402 تصویب شد که این سیاست ها شامل باید ها و نباید هایی خواهد شد که ادامه مقاله به آن میپردازیم. برگزاری آزمون 1402 در دو نوبت انجام میشود به این معنی که اگر داوطلب برای دروس کنکور نوبت اول آمادگی لازم را داشته باشد و نتیجه خوبی کسب کند میتواند از این فرصت برای پذیرش در دانشگاه استفاده کند در غیر این صورت دانش آموز میتواند برای نوبت دوم کنکور آماده شود. اما سوالاتی که برای بسیاری از شرکت کنندگان حائز اهمیت است این است که زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 در چه تاریخی میباشد؟ شرایط ثبت نام در کنکور امسال شامل چه مواردی میشود؟ دفترچه ثبت نام کنکور چه زمانی منتشر خواهد شد؟ و …

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402

ثبت نام نوبت اول کنکور 1402 در دی ماه سال 1401 انجام گرفت و از تاریخ 8/8/1401 تا تاریخ 14/8/1401 ادامه داشت. تاریخ برگزاری آزمون نوبت اول نیز در 29 و 30 دی ماه 1401 اعلام شد.

اما زمان ثبت نام کنکور سراسری نوبت دوم در تیر ماه 1402 از تاریخ 15/01/1402 شروع میشود و تا تاریخ 21/020/1402 ادامه خواهد داشت. تاریخ برگزاری آزمون سراسری نوبت دوم نیز در 14 و 15 تیر ماه برگزار میگردد. متقاضیان در هریک از گروه های تجربی، ریاضی، هنر، انسانی و زبان های خارجه ضمن ثبت نام باید مدارک لازم را ارائه دهند.

لازم به ذکر است که مراحل ثبت نام آزمون سراسری 1402 کاملا به صورت اینترنتی بوده و از طریق سامانه sanjesh.org  انجام میپذیرد.

در ذیل به بخشی از نکات حائز اهمیت در هنگام ثبت نام کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت:

  • قبل از تایید نهایی داوطلب میبایست تمامی اطلاعات خود را چک کند و در صورت نیاز، اقدام به اصلاح آن کند.
  • بدیهی است که دریافت کد پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی از الزامات ثبت نام محسوب میشود و عدم دریافت آن به منزله عدم ثبت نام داوطلب میباشد.
  • عکس بارگذاری شده باید به صورت تمام رخ و در ابعاد 3*4 باشد و حجم آن بیش از 70 کیلوبایت نباشد.
  • بعد از ثبت نهایی اطلاعات، از مشخصات یک برگه پرینت تهیه کنید تا در صورت بروز خطای احتمالی در هنگام ثبت مشخصات، اقدام به ویرایش کنید.

در صورتی که با ضوابط و زمان ثبت نام کنکور سراسری آشنایی ندارید میتوانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا به صورت استاندارد و طبق شرایط خواسته شده از طرف سازمان سنجش اقدام به ثبت نام شما در آزمون سراسری 1402 نمایند.

منبع: sanjesh.org



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

همه ما می دانیم بدون برنامه ریزی تحصیلی، هر هدفی تنها آرزویی بیش نیست و باید برای رسیدن تمامی اهداف خود از کوچک ترین تا بزرگ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. برنامه ریزی درسی نه تنها به شما کمک می کند از وقت تان بیشترین استفاده را نمایید می توانید نقاط قوت و ضعف خودتان را نیز پیدا کنید. برای داشتن یک برنامه اصولی، باید مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی خوبی داشته باشید و در این رابطه شما عزیزان باید نکاتی را دانسته و رعایت کنید.

در حال حاضر با توجه به این که رقابت زیادی بین دانش آموزان مختلف در سراسر کشور وجود دارد. لذا لازم است شما در اسرع وقت با مشاوران خبره صحبت کنید. به همین دلیل ما در سایت برنامه ریزی درسی ایران تحصیل سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که شما بتوانید برنامه ریزی درسی آنلاین دریافت کنید و پاسخ تمامی سوالات خود را بگیرید. تفاوتی ندارد که پشت کنکوری باشید یا دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی، در هر صورت به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از سامانه مشاوره و برنامه ریزی درسی، از برنامه ریزی آنلاین و دیگر خدماتی که برای شما آماده کرده ایم بهره مند شوید.

تحصیل در هر یک از دانشگاه ها با توجه به رویکردی که دانشگاه مورد نظر دارد می تواند متفاوت از سایر دانشگاه های دیگر باشد؛ به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که ممکن است دانشجویان با آن درگیر باشند، بحث اشتغال همزمان با تدریس است که این امر داشتن یک برنامه ریزی درست را پررنگ تر می نماید.

اگر در دانشگاه های روزانه مشغول به تحصیل هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که برای اساتید دانشگاه های روزانه معمولا فعال بودن دانشجو بسیار مهم است. به همین دلیل در صورتی که شما بتوانید مطالعه بیشتری داشته باشید، حضور پررنگ تری در کلاس داشته باشید و همچنین نظر استاد را به خود جلب نمایید، حتی در صورتی که در زمان امتحان نتوانید نمره مناسبی را کسب کنید، اساتید معمولا با توجه به دانش شما نمره ای خارج از برگه برای شما در نظر خواهند گرفت.

چنانچه در دانشگاه پیام نور تحصیل می نمایید، یکی از نکات برنامه ریزی درسی در این دانشگاه این است که سوالات سال های گذشته را دانلود نمایید و به مطالعه آن بپردازید، زیرا به طور معمول بسیاری از سوالات سال های گذشته در همین آزمون نیز تکرار خواهند شد. برای سایر دانشگاه هایی همانند دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی و علمی کاربردی، ممکن است سخت گیری کمتری داشته باشند، اما باز هم این موضوع بسته به شرایط هر یک از دانشگاه ها می تواند متفاوت باشد.

منبع: یک برنامه ریزی درسی شگفت انگیز {روش رتبه 2 کنکور تجربی}

 



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی درسی ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()