نوشته شده توسط : مشاور ارشد

مشکلات سربازی در سپاه 2022 + لاتاری، مهاجرت، ویزا و اپلای

 
مشکلات سربازی در سپاه
 
 
 

مشکلات سربازی در سپاه ، سربازی در سپاه و لاتاری، سربازی در سپاه و مهاجرت، سربازی در سپاه و اپلای، تاثیر خدمت در سپاه و ویزای امریکا، آیا خدمت در سپاه مانع از ورود به امریکا میشود؟ خدمت در سپاه و ویزای کانادا، شرایط مهاجرت به آمریكا از طریق لاتاری برای ایرانیان به صورت قرعه كشی است كه سالی یكبار انجام می شود.

با برنده شدن متقاضیانی كه فرم لاتاری پر كرده اند، امكان مهاجرت به آمریكا فراهم خواهد شد. لاتاری در واقع قرعه کشی گرین کارت آمریکا یا Dv Iottery (به اختصار DV ) می باشد که تحت نظارت کنگره ایالات متحده آمریکا برگزار می شود.

برندگان در لاتاری آمریکا واجد شرایط گرین کارت آمریکا هستند و می توانند در این کشور زندگی و کار کنند. لاتاری موجب شده تا شهروندان کشورهایی از جمله ایران که شانس کمتری جهت دریافت ویزا از راه های دیگر دارند، هر سال برای مهاجرت به این کشور تلاش کنند اما این فقط قسمت خوب ماجراس، و خیلی ها از معایب آن مطلع نمی باشند. با ایران تحصیل همراه باشید.

 

مشکلات سربازی در سپاه

مشکلات سربازی در سپاه، سربازی در سپاه و لاتاری، سربازی در سپاه و مهاجرت، سربازی در سپاه و اپلای، تاثیر خدمت در سپاه و ویزای امریکا، آیا خدمت در سپاه مانع از ورود به امریکا میشود؟ خدمت در سپاه و ویزای کانادا

با عناوینی همچون Travel Ban یا فرمان بن ترامپ یا بن سوم، موضوع فرمان ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا شناخته می شود که مربوط به تمام انواع ویزاهای آمریکا برای کسانی است که محل تولد آن ها ایران می باشد.

گرچه سه نوع ویزای FMJ در این ابلاغ وجود ندارند به این معنی که ویزاهای تحصیلی FMJ بدون هیچ ممنوعیتی در حال صدور است اما سایر ویزاهای آمریکا پیش از صدور برای ایرانیان باید از یک فیلتر تحت عنوان معافیت از ابلاغ ریاست جمهوری ۹۶۴۵ عبور کنند.

 

سربازی در سپاه و لاتاری

مشکلات سربازی در سپاه، سربازی در سپاه و لاتاری، سربازی در سپاه و مهاجرت، سربازی در سپاه و اپلای، تاثیر خدمت در سپاه و ویزای امریکا، آیا خدمت در سپاه مانع از ورود به امریکا میشود؟ خدمت در سپاه و ویزای کانادا

لاتاری آمریکا یک برنامه تنوع نژادی می باشد که برای اولین بار در سال 1990 میلادی به منظور حضور شهروندان مختلف و افزایش تنوع نژادی در آمریکا ایجاد شد.

ویزای گوناگونی یا Diversity Visa عنوان دیگری است که در کنار لاتاری (lottery) شناخته می‌شود. در این برنامه سالانه  55.000 نفر که به صورت تصادفی انتخاب شده‌ و شانس دریافت اقامت دائمی و گرین کارت را خواهند داشت که سهم ایرانیان از این برنامه 3.000 نفر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

معافیت سربازی کولیت اولسرو 1401 + شرایط و مراحل اخذ

 
معافیت سربازی کولیت اولسرو
 

معافیت سربازی کولیت اولسرو موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. همانطور که می دانید بیماری های بسیاری در لیست معافیت های سربازی هستند که افراد مبتلا شده به این بیماری ها با دریافت معافیت پزشکی می توانند به صورت دائم یا موقت از رفتن به خدمت سربازی معاف باشند. یکی از این بیماری ها معافیت سربازی کولیت اولسرو می باشد که ما در ادامه قصد داریم شرایط و مراحل اخذ این معافیت را بیشتر بررسی کنیم.

 

بیماری کولیت اولسرو چیست؟

کولیت اولسروبا نام های دیگری همچون کولیت زخمی، کولیت اولسروز و پس روده آماس زخمی نیز شناخته می شود که نوعی بیماری التهابی مربوط به روده است. در این بیماری روده بزرگ شامل پس‌روده (کولون) وراست‌روده (رکتوم) درگیر شده و نوعی پس‌روده‌آماس (کولیت) است. هنوز دلیل اصلی بروز آن مشخص نشده است اما می تواند مجموعه ای از عوامل میکروبی، ژنتیکی، ایمنی و عوامل مرتبط با سبک زندگی (نظیر رژیم غذایی) را در بروز آن موثر دانست. به علاوه استرس که عامل بسیاری از بیماری ها است نیز در بروز آن می تواند نقش داشته باشد. از آنجایی که نوعی زخم در نتیجه این بیماری در روده ایجاد می شود، در فرد اسهال خونی تشدید شونده مشاهده خواهد شد. بیماری کرون نیز شباهت بسیاری با این بیماری دارد. ممکن است گاهی علائم آن خود به خود درمان شود اما اصولاً نیاز به درمان و تحت نظر قرار گرفتن دارد.

 

 

معافیت بیماری های گوارشی

 

 

شرایط دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو چیست؟

در این بیماری نیز مانند تمامی موارد دیگر، شدت بیماری متفاوت بوده و در نتیجه نوع معافیتی که داده می شود، متفاوت خواهد بود. زیرا با توجه به شدت بیماری توانایی فرد در انجام کارها متفاوت می شود. افرادی که دارای این بیماری هستند، به چهار گروه زیر تقسیم خواهند شد:

کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و می توانند خدمت خود را به سرانجام برسانند.

افرادی که سلامتی آن ها تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و می توانند امروز غیررزمی را انجام دهند.

افرادی که به صورت موقت نمی توانند دوره خدمت را به سرانجام برسانند.

افرادی که نقص عضو داشته و یا بیماری های جسمی و روانی دارند و به همین دلیل به صورت دائمی نمی توانند خدمت خود را به پایان برسانند.

البته توجه داشته باشید که در کلیه معافیت های پزشکی سربازی اگر شرایط جنگ باشد، هر فردی با توجه به نوع بیماری که دارد به خدمت اعزام خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 
مشاوره غیبت سربازی
 
 
 
 
 

مشاوره غیبت سربازی، امری ضروری برای تمامی مشمولانی است که در غیبت به سر می برند، افرادی پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی، بنا به هر دلیلی از رفتن به خدمت سربازی امتناع می کنند و در آینده دچار مشکل خواهند شد.

مشاوره غیبت سربازی، جهت راهنمایی برای مشمولانی می باشد که به دلایل مختلفی دارای غیبت سربازی هستند و هنوز موفق به دریافت تایید سازمان نظام وظیفه نشده اند و بنابر مقررات، شامل جریمه غیبت سربازی خواهند شد.

مشاوره غیبت سربازی همچنین مناسب مشمولانی است که به دلیل عدم اطلاع و آگاهی کافی از انجام امور لازم پس از رسیدن به سن مشمولیت، وارد دوره غیبت خدمت سربازی شده اند و نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند. برای این امر می توانید از کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل راهنمایی دریافت کنید.

 

مشاوره غیبت سربازی

چنانچه در حال تحصیل و یا دانشجو می باشید، بهتر است بلافاصله پس از تمام شدن دوره تحصیل خود به منظور مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه جهت استعلام و محاسبه غیبت سربازی دست بکار شوید.

به همین منظور، افرادی که می خواهند در مقاطع بالاتر به تحصیل بپردازند، می توانند از معافیت های تحصیلی استفاده نمایند‌.

 

توجیه غیبت سربازی

دلایل گوناگونی جهت توجیه غیبت سربازی وجود دارد که در صورت دارا بودن شرایط مورد نظر، می توانید جهت توجیه غیبت در خدمت سربازی از آن ها استفاده نمایید.

در ابتدا می بایست نسبت به ثبت و ارسال دفترچه اعزام به خدمت اقدام نمایید و پس از آن پر کردن فرم های نظام وظیفه و برقراری کمیسیون با درخواست مشمول موافقت و یا مخالفت می شود.

تاییدیه های مربوط به مشکل و دلیل غیبت از جمله مدارکی است که باید توسط مشمول غایب ارسال گردد. برای اینکار باید با توجه به مشکلات خود نامه را از سازمان های دولتی دریافت کنید.

برای مثال چنانچه دچار درگیری و اختلافات و طلاق هستید باید به اداره ثبت احوال مراجعه کنید یا در صورت بیماری لازم است به پزشکان معتمد نظام وظیفه و شورای پزشکی سازمان مراجعه کنید.

در اثر بروز بلای طبیعی مانند: سیل، طوفان، زلزله و حوادث ناگوار با مراجعه به مراجع قضایی و پزشکی قانونی و انتظامی، گواهی لازم را دریافت کنید و … از جمله مواردی است که مشمول باید با توجه به شرایط خود به انجام آن ها پرداخته و از غیبت و محدودیت های آن خارج شود.

پس از مورد بررسی قرار دادن مدارک و اعلام نظر قطعی کمیسیون، چنانچه دلایل و مدارک مشمول قابل توجیه باشد، محدودیت های مقرر در قانون و آئین نامه ها از جمله اضافه خدمت، دستگیری و … معاف می گشته و در نتیجه می تواند از معافیت که در زمان غیبت با محدودیت مواجه بود استفاده کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

مراکز گزینش سپاه 1401 + لیست جدید آدرس و تماس

 
مراکز گزینش سپاه
 
 

مراکز گزینش سپاه، جهت مراجعه متقاضیان واجد شرایط برای شرکت در فراخوان های استخدامی این ارگان، در زمان ثبت نام در نظر گرفته شده است و به همین خاطر مدارک خواسته شده می بایست تحویل این مراکز گردد.

در مراکز گزینش سپاه، به صورت حضوری ثبت نام انجام گرفته و این امکان به صورت آنلاین و غیر حضوری وجود ندارد و علاقه مندان جهت استخدام در این ارگان بزرگ و مهم می بایست از نحوه پذیرش آگاه شوند.

در نتیجه اطلاع از آدرس مراکز گزینش سپاه، برای متقاضیانی که خواستار پذیرش و ثبت نام می باشند، امری ضروری است تا نسبت به گذراندن مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند. برای اطلاع از آدرس مراکز گزینش سپاه تا انتهای این مقاله با ایران تحصیل همراه باشید.

 

مراکز گزینش سپاه

استخدام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، با توجه به حساسیت هایی که این ارگان بزرگ دارد، امری دشوار می باشد و به همین خاطر امکان پذیرش متقاضیان دارای شرایط مورد نیاز، تنها از طریق مراکز گزینش سپاه و به صورت حضوری می باشد.

سپاه پاسداران در سه دسته شغلی اعم از: کارمندی، شغل نظامی و شغل مشترک با توجه به شرایط خاص، نسبت به استخدام متقاضیان می پردازد.

مشاغل نظامی شامل فرماندهی، مدیریت سطوح بالا و همچنین مهارت های نظامی با توجه به دسته بندی مشاغل سپاه پاسداران می باشد و در نتیجه داوطلبانی که بتوانند تمامی مراحل استخدام، گزینش، مصاحبه و معاینه پزشکی را با موفقیت پشت سر بگذارند، توسط سپاه جذب می شوند.

متقاضیان جهت طی کردن مراحل مصاحبه و جذب با توجه به استخدام نیرو در سپاه از طریق مراکز گزینش سپاه، می بایست شرایط و مراحل لازم را از مراکز گزینش سپاه استان ها پیگیری نمایند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

معافیت دنده گردنی 1401 + توراسیک اوت لت سندروم TOS

 
معافیت دنده گردنی
 
 
 

معافیت دنده گردنی موضوع مورد بحث ما در این مطلب خواهد بود. ما سعی کردیم تمامی نکات مربوط به معافیت پزشکی TOS را بررسی کنیم و همچنین شرایط دریافت معافیت سایر بیماری های مغز و اعصاب را نیز معرفی کنیم. قوانین و شرایط معافیت دنده گردنی دارای بندهای مختلفی است که کلیه بندهای آن در این مطلب بررسی گردید و همچنین تغییرات آن نیز ارائه شد. البته کلبه قوانین نظام وظیفه ممکن است هر ساله تغییراتی را داشته باشید که به محض تصویب شدن هر قانون جدید ما این مطلب را به روزرسانی خواهیم کرد. معافیت پزشکی TOS نیز دارای شرایط و مراحل مختلفی است که این موارد را نیز در این قسمت بررسی گردید.

 

 

معافیت پزشکی TOS و معافیت دنده گردنی

معافیت پزشکی برای بیماری های متعددی ارائه می شود که معافیت پزشکی TOS یکی از آن ها است. جهت دریافت این معافیت نیاز است که ابتدا با ویژگی های این بیماری آشنا باشید. در این بیماری نشانگان خروجی قفسه سینه یا توراسیک اوت لت سندرم تنگی فضای خروجی قفسه سینه است که موجب فشار بر عروق و اعصاب ناحیه آگزیلاریمی‌شود.

در وقوع این سندرم عوامل مختلفی می تواند تاثیر داشته باشد که شامل، دنده گردنی، تومور پان کوست، علل شغلی و ترومای ناشی از تصادف اتومبیل می شود. در این سندرم فشار بر عروق ساب کلاوین و شبکه عصبی بازویی موجب علائمی مانند احساس گزگز در انگشتان، درد در گردن، شانه و دست، سردرد و افتادن مکرر اجسام از دست خواهد شد.

 

شرایط دریافت معافیت دنده گردنی

در خصوص معافیت دنده گردنی لازم است بدانید که شرایط و نوع بیماری بر نوع معافیت شما تاثیر گذار خواهد بود. زیرا شدت بیماری توانایی افراد برای انجام کارها را تغییر خواهد داد.

به صورت کلی برای دریافت معافیت پزشکی افراد به گروه های زیر دسته بندی می شوند:

کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قادر به انجام کلیه امور هستند.

کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما می توانند عملیات رزمی را انجام دهند.

کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری به صورت موقت قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به صورت کامل قادر به انجام هیچ کاری نخواهند بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ثبت نام کنکور سراسری 1401 + زمان و شرایط جدید

 
 
ثبت نام کنکور سراسری
 

ثبت نام کنکور سراسری 1401 طبق اعلامیه سازمان سنجش آموزش کشور از امروز 10 بهمن ماه 1400 آغاز می گردد لذا داوطلبان گرامی دقت فرمایند مطابق سال های  گذشته این ثبت نام به صورت الکترونیکی از طریق سامانه sanjesh.org سایت ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد که داوطلبان گرامی می توانند در صورت داشتن شرایط اقدام به ثبت نام نمایند.

ثبت نام کنکور 1401 از امروز 1400/11/10 لغایت 1400/11/20 ادامه خواهد داشت لذا داوطلبان گرامی حتما در بازه زمانی ذکر شده نسبت به آماده سازی مدارک و مشخصات مورد نیاز جهت ثبت نام مانند کد شهرداری محل سکونت، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و کد مدرک تحصیلی و…  اقدام نموده و حتما قبل از ثبت نام تمامی شرایط مندرج در دفترچه کنکور 1401 بررسی نمایند.

 

ثبت نام مجدد کنکور برای داوطلبانی که در این بازه زمانی موفق به ثبت نام نشوند متعاقبا اعلام خواهد شد شایان ذکر است در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در روند ثبت نام کنکور سراسری 1401، اطلاع از آخرین منابع، حذفیات آزمون، ضرایب دروس و برنامه ریزی رتبه های برتر متقاضیان محترم می توانند از خدمات مشاوره و پشتیبانی آنلاین سامانه مشاوره تحصیلی ایران تحصیل در راستای ثبت نام کنکور بهره مند گردیدند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1400 | نظرات ()