نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد ۱۴۰۲ مشخص شد. در رابطه با شرایط تطبیق واحد پیام نور به آزاد  باید گفت در صورتی که دانشجویان واجد شرایط تعیین شده باشند، می توانند نسبت به معادل سازی و یا تطبیق واحد اقدام نمایند. با توجه به شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی در صورتی دانشجویان می توانند نسبت به تطبیق واحد اقدام نمایند که نمره آن ها در درس قبلی کمتر از 12 نشده باشد.

تطبیق واحد دانشگاه های مختلف چگونه است؟

???? زمانی که در یک رشته تحصیلی در هر مقطعی قبول می‌شوید، برای فارغ التحصیلی باید تعداد مشخصی درس و واحد را پاس کنید. حال فرض کنید به دلایلی شما نمی‌خواهید در رشته اول ادامه دهید و تصمیم می‌گیرید در یک رشته دیگر ادامه تحصیل دهید.

یا شما فارغ التحصیل شده‌اید و می‌خواهید در یک رشته دیگر در همان مقطع نیز تحصیل کنید و یا مدرک کاردانی دارید و می‌خواهید در کارشناسی پیوسته شرکت کنید. حال نتایج دروسی که پاس کرده‌اید چه می‌شود و اگر در رشته جدید همان دروسی که قبلا پاس کرده‌اید وجود داشته باشد، باید مجددا آن‌ها را پاس کنید؟ پاسخ منفی است.

در اینجا می‌توانید با تطبیق واحد نمرات دروس پاس‌شده‌قبلی خود را برای همان دروس در رشته جدید قرار دهید و دیگر دروس تکراری را مجددا پاس نکنید. این عمل را تطبیق واحد می‌نامند. در تطبیق واحد به دانشگاه اجازه می‌دهید دروس رشته شما را با دروسی که قبلا در همان مقطع پاس کرده‌اید مقایسه و تطبیق دهد. اگر دروس و واحدها شرایط لازم را داشته باشند، نمرات کسب‌شده‌قبلی شما برای همان دروس در رشته جدید ثبت می‌شود و نیازی به اخذ مجدد دروس نیست.

❌ به عنوان مثال، شما قبلا درس اندیشه اسلامی را پاس کرده اید، حال به دلیل تغییر رشته، نام درس اندیشه اسلامی مجددا در لیست انتخاب واحد شما قرار گرفته است. شما می‌توانید درخواست کنید که نمره قبلی شما برای درس اندیشه در رشته جدید ثبت شود، اما اگر شرایط لازم را داشته باشد.

برای درخواست تطبیق واحد چه افرادی صلاحیت دارند؟

افرادی که در یک رشته انصراف داده و در رشته دیگری در همان مقطع تحصیل می‌کنند. افرادی که در همان دانشگاه خود رشته تحصیلی خود را تغییر داده‌اند. افرادی که مدرک کاردانی دارند و می‌خواهند در رشته‌های کارشناسی پیوسته شرکت کنند. (این دسته از افراد می‌توانند دروس کاردانی خود را با دروس کارشناسی پیوسته تطبیق دهند)

تبصره: اگر شخص در دانشگاه پیام نور مدرک کاردانی داشته باشد اما مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشد و می‌خواهد در کارشناسی پیوسته شرکت کند، دروسش تطبیق نمی‌خورد. افرادی که به صورت همزمان در یک مقطع در دو رشته تحصیل می‌کنند.

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد چیست؟

????آن دسته از دانشجویانی که برخی از واحدهای دانشگاهی را در دانشگاه آزاد و پیام نور گذرانده اند و یا به صورت دولتی در برخی از دانشگاه ها تحصیل نموده اند در حال حاضر می توانند با توجه به شرایط تعیین شده و آیین نامه های دانشگاه ها نسبت به تطبیق واحد در هر یک از دروس اقدام نمایند. لازم به ذکر است که تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد نیز متفاوت می باشد.

هریک از دانشگاه ها با توجه به ضوابط و مقررات خود شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد خاصی را برای تطبیق واحد دانشجویان در نظر می گیرد که متناسب با آن کلیه دانشجویان می توانند نسبت به انتخاب واحد و همچنین تطبیق آن اقدام نمایند. کلیه دانشجویان توجه داشته باشند که امکان تطبیق واحد در هر مقطع تحصیلی به تعداد تعییم شده دانشگاه تعیین می‌نماید وجود خواهد داشت.

برای آشنایی شما دانشجویان عزیز در رابطه با نحوه تطبیق واحد در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم کرد تا بتوانید از شرایط و ضوابط تعیین شده برای هر یک از دانشگاه ها اطلاع یابید و در زمان مقرر برای انجام انتخاب واحد اقدامات لازم را به انجام برسانید.

 



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور، موردی است که تمام دانشجویان این دانشگاه در اول هر ترم و زمان انتخاب رشته به آن نیاز پیدا میکنند. شهریه این دانشگاه ها عموما از سایر مراکز عالی کمتر است در نتیجه بهتر است نگران پرداختی ادامه تحصیل خود نباشید و بیشتر بر روی کسب دانش خود تمرکز کنید.

تحصیل در دوره ارشد فراگیر پیام نور در گرو پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور است. در نتیجه، هر فرد داوطلب باید پیش از اقدام برای تحصیل در ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور از جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و هزینه ی فراگیر پیام نور در هر ترم تحصیلی اطلاع حاصل کند. فراموش نکنید که شهریه ثابت ارشد فراگیر پیام نور (علی رغم نام آن) و همین طور نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر پیام نور هر ساله با تغییراتی مواجه هستند.

در این نوشته، به طور مفصل  توضیحاتی در رابطه با شهریه فراگیر ارشد و تفاوت شهریه فراگیر ارشد با شهریه دوره با کنکور پیام نور خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد.

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ثابت و شهریه متغیر کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

دانشجویان در هر ترم تحصیلی و در هنگام پرداخت شهریه در سامانه گلستان پیام نور، عموما با دو نوع شهریه مواجه میشوند. شهریه ثابت که معیار آن سال ورودی شما به دانشگاه است و معمولا تا پایان دوره تحصیلی شما تغییر نمیکند و شهریه متغیر که در واقع بسته به تعداد و نوع واحد های انتخابی شما در هر ترم میتواند متفاوت باشد.

منظور از نوع واحد درسی، واحد‌های نظری، واحد‌های عملی و واحد‌های پرهزینه است که در رشته‌ها و ترم‌های مختلف میتواند هزینه‌های متفاوتی را برای دانشجویان رقم بزند. در نتیجه به طور کلی میتوانید بسته به تعداد واحدهایی که در این ترم انتخاب میکنید و سال ورودی، با استفاده از جدول زیر بطور حدودی شهریه خود را محاسبه نمایید.

جدول شهریه ثابت و شهریه متغیر کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1401-1402

شهریه ثابت

17.192.500 ریال

شهریه متغیر واحدهای نظری

1.613.000 ریال

شهریه متغیر واحدهای عملی کم هزینه

4.761.000 ریال

شهریه متغیر واحدهای عملی پرهزینه و پایان نامه

7.895.320 ریال

روش محاسبه و استفاده از این جدول نیز به شرح زیر است:

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (شهریه متغیر * تعداد واحد)

برای مثال و درک بهتری تصور کنید دانشجویی از این قرار انتخاب واحد کرده است: 2 واحد نظری، 2 واحد عملی کم هزینه و 6 واحد پایان نامه

شهریه این ترم = 17.192.500 + (2*1.613.000) + (2*4.761.000) + (6*7.895.320) = 77.312.420 ریال

لازم به ذکر است هنوز میزان دقیقی برای مبلغ شهریه سال تحصیلی 1402-1403 از سوی دانشگاه پیام نور اعلام نگردیده است. ارقام جدید به محض انتشار در همین مقاله بروزرسانی میشوند، اما بطور قطع این هزینه ها در سال جدید افزایش داشته و عدد محاسبه شده شما ممکن است با شهریه ترم حال حاضر کمی مغایرت داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

با توجه به سوالات متداول کارجویان متعدد در رابطه با شیوه مطالعه برای قبولی در آزمون های استخدامی بانک ها و پیگیری این افراد برای پاسخ به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ لازم دانستیم گوشه ای از تجربیات استخدام شدگان آزمون را در این مقاله به اشتراک بگذاریم.

برای شرکت در هر آزمون استخدامی، افراد متقاضی می بایست از شرایط عمومی و اختصاصی آزمون، منابع آن و موارد مصاحبه و همچنین گزینش حضوری اطلاعات کافی داشته باشند. از این رو بررسی تجربه افرادی که در آزمون های بانک در سال های قبل شرکت کرده اند و قبول شده اند بسیار مفید است.

آیا آزمون بانک سخت است؟

تجربه استخدام شدگان از مرحله علمی آزمون بانک ها

بسیاری از افراد حاضر در آزمون استخدامی بانک، به این سوال که آیا آزمون بانک سخت است؟ اینگونه پاسخ داده اند که بستگی به آمادگی هر فرد برای حضور در آزمون دارد. برای بسیاری از افراد که به یکی دو منبع اکتفا می کنند، قبولی در آزمون می تواند بسیار سخت باشد و برای برخی از متقاضیان که با برنامه ریزی دقیق، پا به محل آزمون گذاشته اند، روند پاسخگویی به سوالات می تواند راحت تر باشد.

به طور کلی این افراد بر تسلط روی منابع عمومی همچون دروس زبان و کامپیوتر تأکید داشتند و به همین جهت است که شغل بانکداری، یکی از مشاغلی است که میزان تسلط بر کامپیوتر و همچنین آشنایی با زبان انگلیسی در آن امری ضروری به حساب می آید. بنابراین مطالعه دروس مربوط به این حوزه ها از ضروریات خواهد بود.

بسیاری از شرکت کنندگاه دوره های قبل آزمون بانک ها نیز بر زمان مطالعه و بالا بردن میزان آن تأکید داشتند. به گفته بسیاری از آن ها زمان مطالعه و بالا بردن میزان آن به این دلیل حایز اهمیت است که منابع آزمون بانک از جمله منابعی چون قانون بانکداری، قانون تجارت و … بسیار زمان بر هستند و اگر برنامه ریزی مطالعاتی مناسبی وجود نداشته باشد، قطعاً زمان کمی برای مطالعه تمام منابع در اختیار خواهید داشت. از همین رو داشتن برنامه روزانه و افزایش زمان مطالعه امری است که بسیار ضرورت دارد.

از سوی دیگر بسیاری از افراد بر مجری برگزار کننده آزمون تأکید کردند. چرا که برگزار کننده آزمون می تواند در منابع مطالعاتی افراد تأثیرگذار باشد. برخی از افراد پذیرفته شده معتقدند چنانچه مجری آزمون استخدامی بانک، سازمان سنجش باشد، سوالات آزمون استاندارد خواهد بود و سبک به اصطلاح کنکوری خواهد داشت. اما اگر مجری برگزار کننده آزمون جهاد دانشگاهی باشد، تنها سوالات عمومی نسبت به سوالات سنجش راحت تر خواهد بود و چنانچه مجری برگزاری، ایران آزمون باشد، استفاده از سوالات پیام نور سال های گذشته می تواند منبع مناسبی برای مطالعه دروس عمومی باشد.

آئین‌ نامه استخدامی نظام بانکی جمهوری اسلامی

آئین‌ نامه استخدامی بانک ها به پیشنهاد مجمع عمومی بانک‌ ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استناد ماده 90 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، در مورخ 14 اسفند 1379 به تصویب هیئت‌ وزیران رسید.

مطابق با ماده 6 آئین‌ نامه مذکور، جذب نیرو در بانک‌ های کشور تنها از طریق آزمون علمی و مصاحبه صورت خواهد گرفت.

بر اساس این آئین‌ نامه، شرایط عمومی شرکت در آزمون استخدام بانک به قرار زیر هستند:

???? همه متقاضیان شرکت در آزمون باید تابعیت ایرانی داشته باشند.

???? متعهد بودن به نظام جمهوری اسلامی برای داوطلبان الزامی است.

???? متدین به یکی از ادیان رسمی کشور باشند.

???? انجام خدمت زیر پرچم و داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت قانونی (برای آقایان) ؛ نکته: تاریخ ترخیص از خدمت نظام وظیفه سربازی یا صدور کارت معافیت باید قبل از تاریخ برگزاری آزمون باشد.

???? عدم اشتغال رسمی یا پیمانی و عدم تعهد و اشتغال در ارگان ها، سازمان‌ ها، دستگاه‌ ها و موسسات دولتی و غیر دولتی.

???? برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کافی جهت انجام وظایف بانکداری.

???? عدم اعتیاد به هر نوع ماده مخدر و روان‌ گردان و نداشتن سوء پیشینه کیفری

حداقل معدل برای استخدام در بانک‌ ها 

شرط معدل یکی از مواردی است که بسیاری از بانک ها در طول فرایند ارزیابی متقاضیان به آن ها توجه خواهند کرد. به‌ طور کلی، حداقل معدل برای حضور در آزمون استخدامی بانک ها، 15 است. هرچند برخی بانک‌ ها معدل 14 و بعضی دیگر معدل 16 را معیار ارزیابی جهت جذب نیرو قرار می‌ دهند.

 

حداکثر سن مجاز برای آزمون استخدامی بانک 

اکثر بانک‌ های دولتی و خصوصی، حداکثر سن 28 سال برای مقطع کارشناسی و حداکثر 30 سال برای مقطع کارشناسی ارشد را معیار ارزیابی داوطلبان قرار می‌ دهند. اما باید گفت در مورد بعضی از بانک‌ ها چون بانک ملت، این شرط سنی کمی متفاوت بوده و حداکثر 30 برای کارشناسی و حداکثر 32 برای فوق ‌لیسانس اعلام‌ شده است.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d8%b3%d8%ae%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آن دسته از داوطلبانی که برای آزمون دفتریاری ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند برای ویرایش ثبت نام آزمون دفتریاری اقدام کنند. به این منظور افراد می‌توانند اطلاعاتی را که به صورت اشتباه ثبت کرده‌اند، در هنگام ویرایش اصلاح کنند. برای شرکت در آزمون، اطلاعات فرم ثبت نام با اطلاعات اصلی متقاضیان مطابقت داده می‌شود. بنابراین اصلاح فرم ثبت نام بسیار مهم می‌باشد.

آزمون دفتر یاری برای جذب دفتر یاران اول و دوم در کانون سردفتران و دفتریاران در زمان‌های مختلف به صورت استانی برگزار می‌شود. بنابراین افرادی که هنگام ثبت نام اطلاعات خود را به اشتباه ثبت کرده‌اند، باید با مراحل ویرایش اطلاعات خود آشنایی داشته باشند.

 

تاریخ ویرایش ثبت نام آزمون دفتریاری 1402

داوطلبان آزمون دفتریاری که به عنوان دفتریار اول و دوم ثبت نام کرده‌اند، باید اطلاعات ثبت نام خود را در زمان نام نویسی آزمون دفتری ثبت کنند تا بتوانند کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند.

اما در برخی از مواقع ممکن است که اطلاعات ثبت نامی اشتباه ثبت شده باشد و داوطلبان قصد ویرایش آنها را داشته باشند. در این صورت می‌توانند در صورت تعیین شدن زمان ویرایش ثبت نام آزمون دفتریاری، مراحل و روند مربوط به تصحیح اطلاعات خود را انجام دهند.

غالباً تاریخ ویرایش ثبت نام آزمون دفتری از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در قالب یک اعلامیه تعیین می‌شود و داوطلبان می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده فرایند ویرایش اطلاعات هویتی خود را انجام دهند.

در سال‌های قبل تاریخ ثبت نام آزمون ۱۳ تا ۲۰ شهریور بود که در این بازه زمانی افراد می‌توانستند مراحل اسم نویسی خود را انجام دهند و در صورت نیاز اطلاعات ثبت نام خود را ویرایش نمایند. لذا توصیه می‌شود با توجه به محدود بودن زمان ثبت نام داوطلبان، اگر می‌دانند که اشتباهی در اطلاعات آنها وجود دارد برای ویرایش ثبت نام آزمون دفتریاری اقدام کنند.

اطلاعیه: در زمان ویرایش ثبت نام آزمون دفتری متقاضیان جدید هم می‌توانند مراحل اسم‌نویسی خود را انجام دهند. لذا تاریخ ویرایش ثبت نام آزمون دفتری از ۱۳ شهریور تا ۲۰ شهریور تعیین شده است.

 

چگونگی ویرایش ثبت نام آزمون دفتریاری 1402

آزمون دفتری دارای یک بازه زمانی مشخص می‌باشد که افراد باید برای ثبت نام خود اقدام کنند و اطلاعات خود را ثبت نمایند. برای ویرایش کردن اطلاعات ثبت نامی داوطلبان می‌بایست به سامانه آزمون دفتری به آدرس  saazmoon.com مراجعه نمایند و از طریق این سامانه روند ویرایش و اصلاح اطلاعات را انجام دهند.

به این منظور داوطلبان باید در هنگام ثبت نام به سایت مذکور وارد شوند و پس از ورود به پنل ثبت نامی خود اطلاعات خود را ویرایش نمایند و پس از ثبت درست اطلاعات می‌توانند منتظر دریافت کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند. مراحل ویرایش اطلاعات آزمون دفتریاری به شکل زیر می‌باشد:

✔ ابتدا باید به سامانه آزمون دفتریابی به آدرس  saazmoon.com مراجعه کنید.

✔ در قسمت بعد باید لینک مربوط به ثبت نام آزمون دفتریایی را وارد نمایید.

✔ در بخش بعد باید اطلاعات ثبت نام خود را ثبت کنید و ویرایش اطلاعات ثبت نامی را که به اشتباه ثبت کردید انجام دهید.

✔ در این مرحله باید اطلاعات خود را ثبت کنید و با موفقیت از سامانه خارج شوید.

 

صلاحیه‌های مربوط به ثبت نام آزمون دفتریاری 1402

برای نام نویسی در آزمون دفتریاری و شرکت در این آزمون بدون هیچگونه مشکلی، ابتدا باید تمامی داوطلبان فرم مربوط به آزمون دفترچه ثبت نام خود را با دقت چک کنند، چراکه در صورت ثبت اشتباه اطلاعات نمی‌توانند در آزمون حضور یابند. بنابراین افراد باید یک بار فرم را قبل از اتمام ثبت نام چک کنند تا در صورت نیاز مجدد به ویرایش بتوانند مراحل ویرایش ثبت نام آزمون دفتری را انجام دهند.

در برخی از مواقع در هنگام ثبت نام آزمون استخدامی دفتریاری اصلاحات مربوط به آزمون ارائه می‌شود که داوطلبان باید مجدداً فرم ثبت نام خود را با اصلاحات ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد کشور یا سایت‌های اطلاع رسانی معتبر ویرایش کنند.

بنابراین ضرورت دارد که همه داوطلبان اطلاعیه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایت‌های معتبر اطلاع رسانی را تا قبل از اتمام فرایند ثبت نام آزمون دفتریاری مطالعه کنند تا در صورتی که اصلاحات از سوی مرجع مربوطه ارسال شود، بتوانند در صورت سریع‌ترین زمان ممکن فرم ثبت نام خود را ویرایش نمایند.

طبق روال هر سال اصلاحیه‌های آزمون دفتری در سامانه مربوط به ثبت نام این آزمون منتشر می‌شود و اطلاعیه‌ها لازم برای تصحیح فرم داوطلبان برای حضور در آزمون دفتریاری منتشر خواهد شد.

مشاوره مربوط به ویرایش ثبت نام آزمون دفتریاری 1402

آزمون دفتریایی در بازه زمانی مشخصی برگزار می‌شود و افراد علاقمند باید همه اطلاعات وارد شده در فرم اسم نویسی خود و اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه را به صورت صحیح وارد کنند.

به این منظور حتماً باید اطلاعات ویرایش شده خود را در فرم ثبت نام چک کنند تا در صورت نیاز ویرایش ثبت نام آزمون دفتری‌، روند مربوط به اصلاح اطلاعات را انجام دهند.

مهلت ویرایش اطلاعات هر سال محدود است و افراد باید در بازه زمانی ثبت نام خود، روند مربوط به اصلاحات را نیز انجام دهند و اشتباهات فرم را اصلاح کنند.

قابل ذکر است که در موارد خاصی امکان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دفتری از سوی سازمان اسناد و املاک کشور وجود دارد و افراد در این بازه زمانی می‌توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

در واقع در زمان ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات نیز برای افراد وجود دارد و افراد جدید هم می‌توانند ثبت نام در آزمون را انجام دهند.

مهلت زمان تمدید شده آزمون دفتریان بسیار محدود است و در بعضی از مواقع افراد می‌توانند وارد فرایند تمدید زمان ثبت نام شوند. این مهلت زمان ثبت نام برای داوطلب قابل تمدید نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً در بازه زمانی ثبت نام اولیه ویرایش ثبت نام آزمون دفتری را انجام دهید تا با مشکل ترافیک سایت مواجه نشوید.

چنانچه در ارتباط با مراحل ثبت نام و ویرایش آزمون دفتریاری سوالی دارید، کارشناسان آکادمی ایران تحصیل آماده‌اند تا اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما انجام دهند یا می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی این سامانه بهره‌مند شوید.

منبع

https://irantahsil.org/%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-1402-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%ae/



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط آزمون سردفتری اعلام شد. آزمون سردفتری برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق بسیار مهم است و در این میان داوطلبان آزمون‌های حقوقی در انتظار انتشار آگهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی هستند، شرایط ثبت نام آزمون سردفتری شامل موارد مختلفی مانند شرایط عمومی، اختصاصی، سنی و غیره می‌باشد. سردفتران بر اساس پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک انتخاب می‌شوند و قابل توجه است که بر این حرفه بیشترین نظارت از سوی نهادهای مختلف صورت می‌گیرد.

نکته مهم در این میان وظایف سردفتری است که می‌توان به طور خلاصه به مواردی همچون ثبت نمودن و تنظیم سندهای مالی و غیرمالی، بررسی صحت و سقم هویت طرفین معامله، کنترل اسناد و ارائه رونوشت گواهی شده از اسناد ثبت شده به اشخاص و همچنین تأیید صحت امضا یا گواهی امضای اشخاص و قبول به امانت مانند وصیت‌نامه و غیره اشاره کرد. برای اطلاع بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام آزمون، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید. 

 

ضرورت برگزاری آزمون سردفتری

آزمون سردفتری ظرف 14 سال اخیر تنها یکبار در اردیبهشت ماه 1397 برای جذب حدود 1000 سردفتر جدید برگزار شد و از آن زمان تاکنون شاهد انحصار در جذب سران دفاتر اسناد رسمی بودیم.

این در حالی است که براساس ماده‌ای در قانون دفاتر اسناد رسمی، به ازای هر ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمعیت باید یک دفترخانه وجود داشته باشد، به همین دلیل احتمال ثبت نام و برگزاری این آزمون در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

آزمون سردفتری با ابلاغ آیین نامه جدید «قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران» برگزار می‌شود تا ضمن ایجاد تحول در حوزه سردفتری شاهد رفع کمبود دفترخانه در برخی از شهرها باشیم.

در این راستا سازمان ثبت اسناد و املاک بر اساس ماده ۳ آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مکلف است پس از اجازه از رییس قوه قضائیه، جهت رفع نیاز مناطقی که به دلیل نیازهای منطقه‌ای، اقتصادی، میزان کار و ارباب رجوع، نیاز به تأسیس دفترخانه دارد، پس از اعلام عمومی و انتشار نیاز خود جهت برگزاری آزمون نسبت به پذیرش سردفتر اقدام کند.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در فراخوان خود ابتدا مهلت ثبت نام و شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام داوطلبان را اعلام می‌کند و سپس در مهلت تعیین شده از واجدین شرایط ثبت نام کرده و نسبت به برگزاری آزمون کتبی روز و زمان را مشخص و آزمون را برگزار می‌کند.

ضرورت برگزاری آزمون سردفتری

 

شرایط برگزاری آزمون سردفتری 1402

از آنجایی که سردفتری، یکی از مشاغل حساس و پر مسئولیت محسوب می‌شود لازم است که داوطلبان شرکت در این آزمون نیز شرایط خاصی را که در دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی تعیین می‌شود را داشته باشند.

از جمله شرایط آزمون سردفتری آن است که متقاضیان نباید به مشاغل قضاوت، وکالت، عضویت در مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت و شهرداری‌ها، عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت‌های تجاری و بانک‌ها یا مؤسسات بیمه‌ای و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت مبادرت ورزیده و اشتغال داشته باشند.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون سردفتری 1402

  1. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  3. داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان ثبت نام آزمون (برای آقایان).
  4. نداشتن سوء سابقه کیفری و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شود.
  5. عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق
  6. داوطلبین باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانایی‌های جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند.

شرایط اختصاصی آزمون سردفتری 1402

سردفتران از طریق آزمون انتخاب می‌شوند و آزمون سردفتری با انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار با اعلام شرایط عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود.

انتخاب و انتصاب سردفتران از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین قانونگذار تمام سعی خود را بکار گرفته تا بتواند در شرایطی از ظرفیت و تجربیات سردفتران پیشین برای انتخاب و انتصاب سردفتر جدید استفاده کند. امسال بر اساس قانون متقاضیان آزمون سردفتری باید شرایط ماده شش قانون دفاتر اسناد رسمی را داشته باشند که در این ماده قانونی آمده است.

  • اشخاصی که دارای لیسانس حقوق در رشته قضایی یا الهیات از دانشکده الهیات باشند.
  • کسانی که دارای دو سال سابقه خدمات قضایی یا وکالت پایه یک دادگستری باشند.
  • سایر لیسانسیه ها به شرط داشتن سه سال سابقه دفتریاری.
  • اشخاصی که از مراجع مسلم دارای تصدیق اجتهاد طبق آیین نامه‌ای که به تصویب وزارت دادگستری می‌رسد؛ باشند.
  • دفتریارانی که دارای گواهی قبولی امتحان مخصوص سردفتری و دفتریاری موضوع شق سوم ماده 10 قانون دفتر اسناد رسمی مصوب 1316 باشند به شرط داشتن پنج سال سابقه دفتریاری.
  • دفتریارانی که دارای دیپلم کامل متوسطه باشند به شرط داشتن 7 سال سابقه دفتریاری اول.
  • دفتریاران اول که در تاریخ تصویب این قانون شاغل بوده و 15 سال سابقه دفتریاری اعم از متناوب و مستمر داشته باشند.
  • عدم اشتغال هر یک از داوطلبان در زمان ثبت نام به مشاغلی مانند وکالت، قضاوت، مدیریت شرکت‌ها، مدیریت مؤسسات دولتی

مواد امتحانی آزمون سردفتری 1402

در آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲، 9 مبحث مورد سؤال واقع می‌شود که بعضی از آن‌ها مباحث غیرحقوقی می‌باشند مانند:

  1. ادبیات فارسی (با ضریب ۲)
  2. عربی (با ضریب ۱)
  3. حقوق ثبت (با ضریب ۳)
  4. حقوق مدنی (با ضریب ۳)
  5. حقوق جزاء (با ضریب ۲)
  6. حقوق تجارت (با ضریب ۲)
  7. احکام شرعی (با ضریب ۲)
  8. قانون و آئین نامه‌های دفاتر اسناد رسمی (با ضریب ۳)
  9. اطلاعات عمومی و هوش (با ضریب ۱)

تأثیر سهمیه‌ها در آزمون سردفتری 1402

  • آزادگانی که حداقل 3 ماه سابقه اسارت داشته باشند و خانواده آنها
  • افرادی که حداقل به مدت 6 ماه سابقه حضور در جبهه را داشته باشند و خانواده آنها
  • خانواده شهدا
  • خانواده جانبازان عزیزی که درصد جانبازی آنها کمتر از 25 درصد نباشد.
  • افراد ایثارگری که میزان جانبازی آن‌ها کمتر از 10% نباشد.

پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی چه مراحلی را برای سردفتری طی کنند؟

متقاضیان آزمون سردفتری پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی باید خود را برای تست شفاهی آماده کنند و بعد از تأیید گزینش، در نهایت می‌توانند به شغل سردفتری مشغول شوند.

حداقل نمره قبولی در مرحله آزمون کتبی برای مناطق مختلف، متفاوت است و این میزان نیز از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مشخص می‌شود.

پس از اعلام نتایج آزمون کتبی مصاحبه شفاهی با افراد قبول شده انجام می‌شود و بدین شکل مرحله اول گزینش انجام می‌شود.

بنابراین پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی باید در مرحله گزینش، کارآموزی و اختبار شرکت کنند و پس از آن به عنوان سردفتر منصوب می‌شوند. در مرحله اختبار سؤالات علمی به صورت شفاهی از متقاضیان پرسیده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون اعلام شد. کلیه افراد و داوطلبان می توانند بعد از کسب اطلاعاتی در رابطه با شرایط و ضوابط اخذ پروانه وکالت اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام دهند. دقت داشته باشید که در صورت نداشتن حتی یک مورد از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون امکان دریافت آن برای شما دوست عزیز داوطلب وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از آخرین اخبار شرایط و ضوابط اخذ پروانه وکالت تنها لازم است از تلفن ثابت بدون کد با شماره 9099075307 تماس بگیرید و حتی در ایام تعطیل راهنمایی دریافت کنید.

 

اهمیت اطلاع از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون چیست؟

به طور معمول افراد بر این باور هستند که برای اخذ پروانه وکالت باید در آزمون شرکت کرد و راهی به جز این نیست. اما باید عرض کنیم که خوشبختانه شما می توانید بدون شرکت در آزمون وکالت نیز برای دریافت پروانه آن اقدامات لازم را انجام دهید.

اما دقت داشته باشید که در قدم اول باید از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون مطلع شوید و در ادامه برای دریافت آن اقدام کنید. زیرا بدون اطلاع از شرایط و ضوابط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون، انجام این کار غیر ممکن است و بالاجبار باید در آزمون وکالت شرکت نمایید.

چه کسانی واجد شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون هستند؟

آیا می دانید چه کسانی از شرایط دریافت پروانه وکالت بدون آزمون برخوردار هستند؟ در صورت عدم اطلاع از این موضوع با ما در ادامه این نوشته همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این رابطه بدست آورید.

افراد واجد شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون می بایست حدااقل یکی از شروط ذکر شده زیر را داشته باشند:

✅ در صورتی که فرد متقاضی دریافت پروانه وکالت آخرین حکم بازنشستگی یا محل خدمتش در شهرهای مشمول کانون مرکزی باشد پس از سپری کردن دوره نه ماه کارآموزی و در ادامه حضور در امتحانات برگزار شده امکان دریافت پروانه وکالت را دارد.

✅ در صورتی که به عنوان افسر بازنشسته نیروهای مسلح با داشتن مدرک کارشناسی حقوق سابقه کاری هشت ساله در فعالیت های خدمات یا سازمانی را دارید و یا این که به مدت پنج سال تمام در نیروهای مسلح خدمت کرده اید به مراتب شرایط دریافت پروانه وکالت بدون آزمون را دارید.

✅ تمامی نمایندگان مجلس در صورت داشتن شرایطی از جمله پنج سال سابقه کار به عنوان قاضی برخورداری از مدرک اتمام تحصیلات از حوزه علمیه قم و یا مدرک کارشناسی در رشته های مربوط به حوزه قضایی امکان اخذ پروانه وکالت بدون آزمون را دارند.

✅ هر فرد عضو هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در صورت داشتن پانزده سال سابقه کار در حوزه قضایی و همین طور برخورداری از مدرک دکتری در رشته های مختلف و مرتبط، شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون را دارد.

✅ کلیه افراد عضو هیأت علمی دانشکده های حقوق در صورت داشتن مدرک دکتری در این قیبل از رشته ها و همین طور داشتن سابقه کاری زیاد (حداقل پانزده سال) در زمینه تدریس در دانشگاه امکان دریافت پروانه وکالت بدون آزمون را دارند.

مدارک لازم برای اخذ پروانه وکالت بدون آزمون 1402

داوطلب باید پس از ثبت نام اینترنتی، در طی ۴۸ ساعت مدارک مورد نیاز خود را به آدرس واحد صدور پروانه کانون وکلای دادگستری ارسال کند.

این مدارک شامل عکس کامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، دانشنامه لیسانس، عکس پرسنلی، فرم تقاضای پروانه پس از ثبت نام اینترنتی، فرم شماره ۸ و مدارک خاص برای بندهای «ب»، «ج» و «د» است. مدارک باید اسکن‌شده‌از اصل باشند،

نباید تا شوند و در پاکت پستی A۴ قرار گیرند. برای ارسال مدارک باید از کد پستی ۱۵۱۴۹۳۴۴۱۱ استفاده کنند.

افراد مشمول دریافت پروانه وکالت بدون آزمون در چه صورت نیاز به شرکت در کارآموزی ندارند؟

دوستان عزیز دقت داشته باشید که در صورت داشتن شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون ملزم به شرکت و حضور در دوره های کارآموزی هستید.

اما خبر خوش این که در صورت داشتن چند شرط می توانید در دوره های کارآموزی شرکت نکنید و به راحتی برای دریافت پروانه وکالت خود اقدام نمایید.

اما آیا می دانید این شرایط مهم شامل چه مواردی می شوند؟

در صورت عدم اطلاع از این شرایط مهم باید عرض کنیم که در صورتی که سابقه کاری زیادی در پست هیأت علمی دانشگاه ها دارید از گذراندن دوره کارآموزی برای احزار پروانه وکالت معاف هستید.

اما اگر در یکی از رشته مرتبط با حقوق مشغول به کار در دانشگاه هستید و به عنوان یکی از اعضاء هیات علمی فعالیت می کنید؛ مدت دوره کارآموزی شما برای دریافت پروانه وکالت بدون آزمون به نصف کاهش پیدا می کند.

برای دریافت پروانه وکالت به داشتن چه شرایط عمومی نیاز است؟

دریافت پروانه وکالت برای افراد متقاضی آن نیازمند داشتن شرایطی می باشد که در صورت عدم اطلاع از شرایط و ضوابط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون، نمی توانید درخواست بدهید. 

این شرایط شامل موارد زیر هستند:

✅وابسته نبودن به هیچ یک از رژیم های حکومتی از جمله رژیم سابق پهلوی

✅ عضو نبودن در هیچ یک از گروه های مخالف و معاند با اسلام و مسلمین

✅ تبعیت از قوانین و ضوابط دین اسلام و توجه به آن ها

✅ باور و ایمان قلبی به قانون اساسی جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی

✅ محکوم نشدن در دادگاه انقلاب اسلامی و نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری

✅ عدم اعتیاد به انواع مشروبات الکلی و مواد مخدر 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

این روزها بسیاری از افراد به دنبال استخدام در دانشگاه علمی کاربردی هستند تا بتوانند در این دانشگاه تدریس کنند. توجه داشته باشید برای این که بتوانید جذب دانشگاه علمی کاربردی شوید و به تدریس بپردازید، باید منتظر فراخوان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی باشید. لازم به ذکر است تا بدانید که برای جذب در دانشگاه علمی کاربردی شما باید شرایط عمومی و اختصاصی که توسط دانشگاه اعلام می‌شود را دارا باشید. به گفته معاون آموزشی این دانشگاه، جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ از 1 آذر آغاز شده و تا 15 آذرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

زمان انتشار فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی که یکی از دانشگاه‌های غیردولتی و شهریه پرداز به شمار می‌رود، هر ساله دانشجویان بسیاری را در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کند. این دانشگاه در سال‌های اولیه تاسیس، مدرسان خود را از فیلتر خاصی رد نمی‌کرد و بسیاری از آن‌ها تنها با داشتن کد مدرسی مشغول به تدریس می‌شدند. اما در طی نشست‌هایی که صورت گرفت، تصمیم گرفته شده تا برای ارتقای سطح علمی دانشجویان و بالا بردن کیفیت دانش خروجی، انتخاب مدرسان با وسواس بیشتری صورت گیرد.

برای این منظور، مقرر شد تا افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی که هر از چندگاهی منتشر می‌شود، شرکت کنند.  چنانچه این داوطلبان از شرایط لازم برای تدریس در این دانشگاه برخوردار بوده و از ارزیابی‌های عمومی و مصاحبه با موفقیت عبور نمودند، به استخدام درآیند. طبق جدیدترین اخبار، فراخوان جذب مدرس ۱۴۰۲ از 2 ماه آینده شروع می‌شود.

 

مراحل ثبت نام در جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی

برای نام نویسی در فراخوان دانشگاه علمی کاربردی، نیازی به مراجعه نیست. داوطلبان می‌توانند از طریق ورود به سامانه جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی، به راحتی نام نویسی کنند. به همین منظور لازم است که مراحل زیر طی گردد:

✔️ جستجوی آدرس اینترنتی uast.ac.ir در موتور جستجوگر خود و ورود به سامانه جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی.

✔️بر روی گزینه “ثبت نام کنید” کلیک نمایید.

✔️اطلاعات خواسته شده اعم از کد ملی، نام و نام خانوادگی، موبایل، و کد امنیتی را وارد نمایید.

مراحل-ثبت-نام-در-جذب-مدرس-دانشگاه-علمی-کاربردی

✔️مجددا به صفحه اول برگردید و در قسمت “ورود به سامانه” نام کاربری و رمز عبور را که خود ساخته‌اید، وارد کنید. بعد از درج ” کد امنیتی” بر روی “ورود” کلیک نمایید.

✔️شرایط ذکر شده را مطالعه کرده و در صورت داشتن تطابق با آن بر روی دکمه “شرکت در فراخوان تدریس در دانشگاه علمی کاربردی” فشار دهید.

✔️در مرحله بعد وارد صفحه ایی می‌شوید که باید در آن وضعیت ورود به صفحه اصلی از طریق نام کاربری و رمز عبور (متقاضی باید خود این رمز را تعیین نماید.)

✔️مطالعه دقیق شرایط مورد نیاز

✔️پر کردن اطلاعات فرم ثبت نامی

شرایط جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان نه تنها باید با نحوه دریافت کد مدرسی دانشگاه علمی کاربردی آشنایی داشته باشند، بلکه از یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند. به همین خاطر لازم است قبل از ثبت نام با شرایط جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی آشنا شوند.

شرایط عمومی ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

شرایط عمومی که بین تمامی دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور مشترک است؛ به شرح زیر می‌باشد:

معتقد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی

التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران

دارای تابعیت ایرانی

عدم هر گونه سوء سابقه کیفری و یا مواردی که باعث محرومیت از برخی حقوق اجتماعی می شود.

عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان ها

عدم سوء سابقه اخلاقی و یا ارتکاب به رفتارها و اعمال ضد اجتماعی که با شئون و عرفیات مخالف باشد

داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه

برخورداری از تقوای دینی و عمل به احکام اسلامی

نداشتن هیچ گونه رابطه با احزاب یا گروهک های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران مانند عضویت در ساواک یا فرقه های وابسته به معاندان و یا هواداری از آن ها

دریافت تایید صلاحیت های عمومی و علمی از سوی هیات اجرایی جذب دانشگاه ها و هیات های مرکز جذب

وزارت متبوع بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

متعهد بودن به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه. اگر متقاضی اهل سنت باشد، از این قاعده مستثنی هستند، البته به شرطی که به طور عملی به دین خود معتقد باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اختصاصی ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی که با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، به شرح زیر می‌باشد:

✅ سن داوطلب باید حداقل 28 سال بوده و تا تاریخ فراخوان از 70 سال تجاوز نکند.

اگر متقاضی جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر به تدریس مشغول باشد، بایستی علاوه بر داشتن شرایط عمومی و کلی، از شرایط اختصاصی زیر برخوردار باشند.

دارای مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد مرتبط

مدارکی همچون گواهی آزمون جامع، صورت جلسه دفاع و لغو معافیت تحصیلی(برادران) را نمی توان به عنوان آخرین مدرک تحصیلی در نظر گرفت و فاقد اعتبار و ارزش ارزیابی می‌باشند.

دارندگان مدرک دکتری حرفه ایی، دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد باید حداقل معدل 15 و نیم را داشته باشند. در سایر موارد معدل های A و B و معدل های ۴و ۳ قابل قبول می باشد. اگر معدل در آخرین مدرک تحصیلی قید نشده باشد، ریز نمرات معتبر دارای مهر دانشگاه محل تحصیل را می توان عرضه کرد.

داوطلبانی که مدرک آن ها کمتر از کارشناسی ارشد و یا معادل باشد، مجاز به نام نویسی در فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی نمی‌باشند.

افرادی که در دوره های تحصیلی الکترونیکی، غیرحضوری، نیمه حضوری یا مجازی، تحصیل کرده و مدرک اخذ نموده اند، مجاز به ثبت نام نبوده و پرونده این قبیل افراد بررسی نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی هر ساله از طریق سازمان سنجش اعلام می شود و برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در کاردانی به کارشناسی با شرط معدل برگزار می گردد. داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته هستند با مشاهده لیست رشته های اعلام شده می توانند بر اساس علاقه خود رشته مورد نظر را انتخاب کنند. گفتنی است ثبت نام کاردانی به کارشناسی با سوابق تحصیلی ورودی های مهر سال آینده در تاریخ 1402/3/28 لغایت 1402/4/4 انجام می شود.

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی

برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی، در دفترچه منتشر شده هر ساله تعدادی رشته ارائه می شود که از این تعداد 6 رشته دارای آزمون و بقیه رشته ها بدون آزمون هستند.

داوطلبانی که مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم دارند و می خواهند در آزمون کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی ثبت نام کنند و در دانشگاه ادامه تحصیل دهند،  باید دفترچه منتشر شده را با دقت مطالعه نمایند. شایان ذکر است در دفترچه ثبت نام کاردانی به کارشناسی با شرط معدل هر سال تعدادی رشته ارائه می شود که از این تعداد 6 رشته دارای آزمون و بقیه رشته ها بدون آزمون هستند.


زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1402

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در هر سال برای دو نیمسال تحصیلی می توانند اقدام به ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی نمایند. در ادامه تاریخ و زمان ثبت نام بدون آزمون کاردانی به کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی را ذکر کرده ایم. 

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور مهر ماه

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی در ترم تحصیلی مهر 1402 از 28خرداد آغاز می شود و تا 4 تیرماه ادامه خواهد داشت. البته لازم به یادآوری است که هر ساله سازمان سنجش چند روز قبل از آغاز زمان ثبت نام اطلاعیه ای را در این خصوص منتشر می نماید.

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور بهمن ماه

افراد علاقه مندی که در آزمون کاردانی به کارشناسی بدون کنکور یا با کنکور شرکت کرده اند اما از نتیجه آزمون و یا رشته های قبولی رضایت ندارند می توانند مجدد در بهمن ماه برای ثبت نام اقدام نمایند. همچنین افرادی که در مهر ماه ثبت نام کرده باشند اما انتخاب رشته نکرده باشند نیز مجددا مجاز به ثبت نام برای ترم بهمن هستند.

نکته قابل توجه اینکه بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش اگر ظرفیت پذیرش نیمسال اول (مهر) یک دانشگاه در رشته محل های با آزمون دوره کاردانی به کارشناسی خالی بماند، آن دانشگاه می تواند از میان افراد داوطلبی که شرط حد نصاب معدل را داشته باشند ظرفیت خود را تکمیل نماید بنابراین افراد یاد شده باید در زمان 16 لغایت 22 آذر ماه برای پذیرش به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

تمدید و ویرایش ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

هر ساله هنگام ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با سوابق تحصیلی مشاهده کرده ایم که پس از اتمام مهلت ثبت نام باز هم یک فرصت تمدید یک هفته ای برای افرادی که از فرآیند نام نویسی جا مانده اند در نظر گرفته می شود که در این زمان افرادی که قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند نیز قادر به تصحیح اشتباهات خود هستند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

افراد فارغ التحصیل شده در رشته های پیرا پزشکی گروه علوم پزشکی می توانند با شرکت در کنکور سراسری وزارت بهداشت، ادامه تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد آغاز کنند. در سال جاری متاسفانه مهلت ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت به اتمام رسیده است و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را در تاریخی که توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد برای سال تحصیلی 1403 انجام دهند. برای افراد جا مانده از ثبت نام نیز زمان ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت مشخص خواهد شد که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

زمان ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام در کنکور سراسری وزارت بهداشت برای مقطع کارشناسی ارشد، معمولا از اوایل بهمن ماه (10 الی 13 ام) آغاز شده و تا اوایل اسفند ماه (6 الی 9 ام) ادامه می یابد. در این بازه زمانی مشخص شده، ممکن است برخی از داوطلبان به هر دلیلی موفق به تکمیل نام نویسی خود نشوند و فرصت ثبت نام را در سامانه سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir از دست دهند. برای این دسته از افراد، مهلت ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت مقرر می شود تا بتوانند در فرصت نهایتا دو الی سه روزه، درخواست خود را نهایی کنند. 

لازم به ذکر است که زمان ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت 1402 به اتمام رسیده است؛ از طرفی هنوز تاریخ دقیق ثبت نام اصلی این کنکور برای سال 1403 مشخص نگردیده است که بتوانیم مهلت ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت را برای 1403 اعلام کنیم. اما با توجه به روند سال های گذشته که زمان ثبت نام مجدد در اواسط فروردین ماه (15 و 16 ام) صورت می گرفت، می توان تخمین زد که در سال تحصیلی پیش رو نیز زمان ثبت نام مجدد ارشد وزارت بهداشت در سایت سنجش در همین بازه زمانی خواهد بود.

 نکته مهم: به محض اعلام زمان ثبت نام اصلی و مجدد کنکور وزارت بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد، این مقاله بروز رسانی شده و اطلاعات تکمیلی در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار داده خواهد شد. 

منبع: https://irantahsil.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%ac%d8%af%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

لیست و زمان ثبت نام انتخاب رشته های کنکور وزارت بهداشت اعلام شد. آن دسته از متقاضیانی که علاقه مند ورود به رشته های ارشد وزارت بهداشت دانشگاه آزاد و سراسری هستند، می بایست در زمان های اعلام شده، ضمن دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه دقیق آن، در صورت داشتن شرایط لازم برای نام نویسی اقدام نمایند. گفتنی است که ظرفیت رشته های ارشد بدون کنکور و با کنکور وزارت بهداشت محدود می باشد و به همین دلیل برای کسب مشاوره و بالا بردن احتمال قبولی خودف می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

زمان ثبت نام رشته های کنکور وزارت بهداشت

وزارت بهداشت هر ساله فرصتی را ایجاد می کند تا علاقه مندان به رشته های علوم پزشکی بتوانند تحصیلات خود را در مقطع ارشد ادامه دهند. بر این اساس، داوطلبان بایستی در زمان های مشخصی که از سوی این وزارت خانه اعلام می شود، برای بارگزاری دفترچه و انجام مراحل ثبت نام در آزمون رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت اقدام نمایند.

نام نویسی آزمون ارشد رشته های علوم پزشکی سال ۱۴۰۲ در تاریخ 6 الی 16 اسفند ماه 99 انجام شد و از داوطلبان خواسته شد تا مدارک خود را تکمیل و به صورت اینترنتی ارائه دهند. همچنین، برای افرادی که فرم ثبت نام آن ها به هر دلیل نیازمند اصلاح یا تکمیل بود، از 23-25 اسفند 99 این فرصت داده شد تا ویرایش های لازم را انجام دهند.

البته از آنجا که آزمون رشته های ارشد وزارت بهداشت دانشگاه آزاد و سراسری به طور مشترک برگزار می شود، این تاریخ ها برای متقاضیان هر دو دانشگاه یکسان بود. علاوه بر این، ثبت نام در رشته های بدون کنکور وزارت بهداشت که ویژه افراد دارای شرایط استعدادهای درخشان می باشد، در 9-12 خرداد ۱۴۰۲ صورت پذیرفت.

نحوه ثبت نام رشته های کنکور وزارت بهداشت

  • ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کاملا به صورت اینترنتی بوده و متقاضیان با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir، می توانند به انجام فرایندهای لازم بپردازند.
  • جهت انتخاب هر کدام از مجموعه های امتحانی و رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت پرداخت ، پرداخت هزینه 90 هزار تومان ضروری می باشد. البته افرادی که در مهلت تمدید مجدد برای ثبت نام اقدام کنند، بایستی علاوه بر این مبلغ 120 هزار را نیز اضافه بر این مبلغ واریز کند. همچنین، چنانچه پس از واریز وجه برای یک رشته امتحانی تصمیم به شرکت در یک مجموعه دیگر داشتید، بایستی از طریق کلیک بر روی گزینه ” ویرایش فرم ثبت نام” مجددا مبلغ درج شده را واریز کند.
  • در مرحله بعد نوبت به تکمیل فرم نام نویسی می رسد. در این قسمت لازم است که مشخصات شناسنامه ایی و اطلاعاتی همچون آدرس محل سکونت، شماره تماس، مشخصات سهمیه ایی، مشخصات آموزشی، رشته و حوزه امتحانی، معدل و … وارد گردد.
  • در گام بعدی، عکس متقاضی باید در اندازه و حجم خواسته شده اسکن و بارگذاری شود.
  • بعد از اتمام همه مراحل و کلیک بر روی دکمه تایید ، یک کد رهگیری به شما داده می شود که باید تا روز پذیرش نهایی نزد خود نگه دارید
  • وزارت بهداشت، آزمون کارشناسی ارشد را به صورت تک مرحله ایی برگزار می کند. داوطلبان می توانند با توجه به ظرفیت رشته های ارشد وزارت بهداشت و مطابق با مدرک تحصیلی خود، در یک یا دو رشته امتحانی که زمان برگزاری آن ها متفاوت است شرکت نمایند. در غیر این صورت امکان ثبت در رشته های یک نوبت وجود ندارد.
  • هر مجموعه امتحانی دارای یک دفترچه سوال می باشد و افراد حائز شرایط با انتخاب رشته های ان مجموعه می بایست به سوالات پاسخ دهند.
  • متقاضیان باید هزینه انتخاب هر کدام از مجموعه ها یا لیست رشته های ارشد وزارت بهداشت را به صورت جداگانه پرداخت نمایند. چنانچه پس از واریز مبلغ مورد نظر، قصد انصراف از هر کدام را داشته باشد، هزینه مربوطه به هیچ وجه عودت داده نمی شود.
  • در هنگام وارد کردن اطلاعات مربوطه در فرم ثبت نام نهایت دقت را داشته باشید. اگر بعدا مشخص شود که در اطلاعات وارد شده تناقضی وجود دارد، همه عواقب متوجه داوطلب است و حتی در صورت پذیرش، قبولی او لغو خواهد شد.
  • پس از اینکه هر کدام از رشته های ارشد وزارت بهداشت دانشگاه آزاد و سراسری را انتخاب نمودید و ثبت نام نهایی شد، به هیچ وجه نمی توان رشته یا محل آزمون را تغییر داد.

نکاتی در باب ثبت نام رشته های ارشد وزارت بهداشت دانشگاه آزاد و سراسری

  • وزارت بهداشت، آزمون کارشناسی ارشد را به صورت تک مرحله ایی برگزار می کند. داوطلبان می توانند با توجه به ظرفیت رشته های ارشد وزارت بهداشت و مطابق با مدرک تحصیلی خود، در یک یا دو رشته امتحانی که زمان برگزاری آن ها متفاوت است شرکت نمایند. در غیر این صورت امکان ثبت در رشته های یک نوبت وجود ندارد.
  • هر مجموعه امتحانی دارای یک دفترچه سوال می باشد و افراد حائز شرایط با انتخاب رشته های ان مجموعه می بایست به سوالات پاسخ دهند.
  • متقاضیان باید هزینه انتخاب هر کدام از مجموعه ها یا لیست رشته های ارشد وزارت بهداشت را به صورت جداگانه پرداخت نمایند. چنانچه پس از واریز مبلغ مورد نظر، قصد انصراف از هر کدام را داشته باشد، هزینه مربوطه به هیچ وجه عودت داده نمی شود.
  • در هنگام وارد کردن اطلاعات مربوطه در فرم ثبت نام نهایت دقت را داشته باشید. اگر بعدا مشخص شود که در اطلاعات وارد شده تناقضی وجود دارد، همه عواقب متوجه داوطلب است و حتی در صورت پذیرش، قبولی او لغو خواهد شد.
  • پس از اینکه هر کدام از رشته های ارشد وزارت بهداشت دانشگاه آزاد و سراسری را انتخاب نمودید و ثبت نام نهایی شد، به هیچ وجه نمی توان رشته یا محل آزمون را تغییر داد.

منبع: رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

جواب کنکور وزارت بهداشت ارشد در دو نوبت تیر ماه و شهریور ماه اعلام می شود. افرادی که در این کنکور شرکت کرده اند، می بایست جهت مشاهده نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت به سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه کنند. با ورود به این سامانه امکان دریافت کارنامه کنکور ارشد وزارت بهداشت فراهم شده است. چناچه از داوطلبان شرکت کننده در این کنکور هستید، می توانید در این مقاله راهنمای تصویری چگونگی مشاهده نتایج آزمون ارشد وزارت بهداشت را دریافت کنید. با ما همراه باشید.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 

اگر می خواهید از زمان اعلام نتایج کنکور وزارت بهداشت ارشد مطلع شوید بهتر است بدانید وزارت بهداشت در هر سال برای داوطلبانی که در جلسه کنکور ارشد گروه های پزشکی شرکت کرده اند، نتایج را در زمان مقرر و در سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی به صورت دو مرحله ای منتشر می کند.

✅ مراحل اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت عبارت است از:

✔ در مرحله اول، تنها کارنامه اولیه کنکور ارشد وزارت بهداشت منتشر می شود که در آن وضعیت علمی متقاضی از نظر نمره و مجاز بودن یا نبودن ذکر می گردد. بر این اساس، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند از طریق فرم مربوطه جهت انتخاب اولویت های خود از میان رشته های ارائه شده اقدام کنند. معمولا این کارنامه در اواسط تیر ماه منتشر می گردد.

✔ در مرحله دوم، اما نوبت اعلام و مشاهده نتایج نهایی آزمون ارشد وزارت بهداشت می باشد. بدین ترتیب، متقاضی از رشته و محل قبولی خود آگاه می شود. به طور کلی نتایج حدود یک الی دو ماه بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون مشخص می گردد. توجه داشته باشید که هنوز تاریخ دقیق اعلام نتایج کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 منتشر نشده است اما می توان براساس اطلاعات سال های گذشت اعلام کرد که در نیمه اول شهریور ماه جواب نهایی کنکور وزارت بهداشت ارشد منتشر خواهد شد.

روش گزینش بر اساس کارنامه کنکور وزارت بهداشت

ملاک پذیرش هر کدام از متقاضیانی که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور وزارت بهداشت ارشد مجاز به انتخاب رشته شده اند، بر اساس نمره کل تراز ( که با درصد در کارنامه نشان داده شده است)، سهمیه و اولویت انتخاب رشته وی در میان سایر داوطلبان آن رشته می باشد. بنابراین، داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق شرایط درج شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، با توجه به نمره تراز کسب شده و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، رشته یا رشته های مورد علاقه خود را الویت بندی کنند.

البته چنانچه در هنگام ثبت نام سهمیه ای را در فرم نام نویسی علامت زده باشید، مشمول یکی از سهیمه های آزاد، رزمندگان و ایثارگران، و یا استعداد درخشان خواهید بود. برای هر کدام از این سهمیه ها ظرفیت خاصی در نظر گرفته شده است که برای اطلاع از آن می توانید مطلب دفترچه کنکور ارشد وزارت بهداشت را مطالعه کنید. هر چند که دانشجو باید انتخاب رشته را بر اساس علایق خود انجام دهد. اما کمک گرفتن از یک مشاوره متخصص در این زمینه می تواند به شما کمک شایانی کند. مشاوران ایران تحصیل آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

قیمت کتاب ‌های درسی 1403- 1402 اعلام شد. وزارت آموزش و پرورش سالانه قبل از شروع سال تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان اقدام به آغاز ثبت نام کتاب ‌های درسی می‌کند و لیست هزینه مصوب خرید کتاب را از طریق سامانه irtextbook.com  اعلام می‌دارد.

به دلیل اینکه قیمت کتاب ‌ها در پایه‌های تحصیلی مختلف متفاوت است و تعداد کتاب ‌های درسی نیز با یکدیگر فرق دارد، افراد باید ثبت نام خود را یا از طریق سامانه irtextbook.com  یا از طریق سایت irtextbook.ir انجام دهند.

قیمت کتاب ‌های درسی دوره ابتدایی 1403 – 1402

براساس نظام آموزشی جدید دوره ابتدایی یا دبستان یک دوره ۶ ساله است و افراد از سن ۶ سالگی تحصیل خود را آغاز کرده و پس از ۶ سال تحصیلی از این مقطع وارد دوره اول متوسطه خواهند شد.

دانش آموزان برای تحصیل در دوره ابتدایی باید کتاب ‌های درسی در نظر گرفته شده از سمت وزارت آموزش و پرورش را به صورت اینترنتی خریداری کنند. افراد برای ثبت نام کتاب ‌های درسی مقطع ابتدایی باید ابتدا به سامانه irtextbook و یا به سامانه irtextbook.com مراجعه کرده و پس از ثبت کد ملی و نوع رمز عبور خود می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند.

پس از آن با انتخاب بسته آموزشی مورد نظر می‌توانند هزینه کتاب ‌های درسی سال 1403 – 1402 را پرداخت کنند. قیمت کتاب ‌های درسی دوره ابتدایی در جدول زیر ارائه شده است.

قیمت کتاب ‌های درسی مقطع ابتدایی 1402 – 1403

دوره‌های تحصیلی

پایه‌های تحصیلی

قیمت خرید

ابتدایی

پایه اول

47.000 تومان

پایه دوم

 52.000تومان

پایه سوم

 58.000تومان

پایه چهارم

58.000 تومان

پایه پنجم

58.000 تومان

پایه ششم 

69.000 تومان


قیمت کتاب ‌های درسی دوره متوسطه اول 1403 – 1402

پس از مقطع ابتدایی افراد وارد دوره متوسطه اول یا دبیرستان دوره اول می‌شوند. این دوره سه ساله می‌باشد؛، متوسطه اول سه پایه تحصیلی هفتم، هشتم و نهم را دارد. دانش آموزان این پایه مانند دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه دوم باید کتاب ‌های خود را از طریق سامانه خرید کتاب ‌های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا آدرس irtextbook.com اقدام کنند.

قیمت کتاب ‌های درسی دوره متوسطه اول 1403 – 1402 در جدول زیر ارائه شده است. دانش آموزان باید براساس قیمت مصوب آموزش و پرورش برای خرید کتاب درسی دبیرستان، میزان هزینه‌های قابل پرداخت را درنظر داشته باشند.

قیمت کتاب ‌های درسی مقطع اول متوسطه 1402 – 1403 

دوره‌های تحصیلی

پایه‌های تحصیلی

قیمت خرید

متوسطه اول

پایه هفتم

116.000 تومان (دختران)

114.000 تومان (پسران)

پایه هشتم

98.000 تومان(دختران)

100.000  تومان(پسران)

پایه نهم

104.000 تومان

 

قیمت کتاب ‌های درسی مقطع متوسطه دوم 1403 – 1402

مقطع متوسطه دوم سه پایه تحصیلی دارد که سال اول دوره متوسطه دوم پایه دهم و سال دوم دوره دوم متوسط پایه یازدهم و سال سوم مقطع دوم متوسطه پایه دوازدهم نام دارد. داوطلبان برای اسم نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام کتاب ‌های درسی دوره متوسطه دوم باید با مراجعه به سایت irtextbook.ir و ثبت کردن کد ملی و سریال شناسنامه وارد پنل کاربری خود شوند.

در مقطع متوسطه دوم برای هرکدام از رشته‌ها هزینه کتاب ‌های درسی متفاوت است، یعنی در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای با توجه به تعداد کتاب ‌هایی که دارند، باید بسته آموزشی مربوطه را انتخاب کرده و قیمت‌های مختلف را دربردارد. در جدول زیر قیمت کتاب ‌های درسی مقطع متوسطه دوم در سال 1403 – 1402 ارائه شده است.

قیمت کتاب ‌های درسی دوره متوسطه دوم 1402 – 1403

دوره‌های تحصیلی

پایه‌های تحصیلی

قیمت خرید

متوسطه دوم

پایه دهم انسانی

 124.000 تومان

پایه دهم تجربی

131.000 تومان

پایه دهم ریاضی

132.000 تومان

پایه دهم معارف

اعلام نشده است

پایه یازدهم انسانی

122.000 تومان

پایه یازدهم تجربی

134.000 تومان

پایه یازدهم ریاضی

140.000 تومان

پایه یازدهم معارف

اعلام نشده است

پایه دوازدهم انسانی

110.000 تومان

پایه دوازدهم تجربی

102.000 تومان

پایه دوازدهم ریاضی

108.000 تومان

پایه دوازدهم معارف

اعلام نشده است

 

چگونگی پرداخت هزینه کتاب ‌های درسی 1403 – 1402

 برای اسم نویسی جهت خرید کتاب ‌های درسی باید افراد در سامانه irtextbook.com  ثبت نام کنند و قیمت کتاب ‌های درسی 1403 – 1402 را براساس مصوبه آموزش و پرورش پرداخت نمایند. نحوه ثبت نام کتاب ‌های درسی به شکل زیر می‌باشد:

افراد ابتدا باید به سامانه ثبت سفارش کتب درسی به نشانی irtextbook.com  وارد شوند.

در مرحله بعد باید کد ملی و شماره سریال شناسنامه را ثبت کنند.

در گام بعد باید فرم اسم نویسی را با توجه به اطلاعات دانش آموزی تکمیل نمایند و در نهایت هزینه خرید کتب درسی را بپردازند.

منبع: https://B2n.ir/j19757



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در چندین سال اخیر، نحوه خرید کتاب کاملا متفاوت شده است و دانش آموزان باید از طریق سامانه ثبت نام کتاب درسی به آدرس irtextbook نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند. این سامانه، برای تسهیل فروش و توزیع مواد آموزشی و کتاب های درسی طراحی شده است که تحت نظارت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی می باشد.

معرفی سامانه Irtextbook

شما دانش آموزان عزیز برای تهیه و ثبت‌ نام کتاب درسی دیگر نیازی نیست تا به صورت حضوری مراجعه کنید. بلکه، می توانید از طریق اینترنت به سایت irtextbook.ir مراجعه کرده و کتاب درسی پایه تحصیلی خود را تهیه کنید. این سمانه، به منظور تسهیل خرید کتاب های درسی توسط اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، طراحی شده است.

 لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام هر یک از پایه های تحصیلی با یکدیگر متفاوت می باشند. لذا، باید ابتدا اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان ثبت نام پایه تحصیلی خود دریافت نموده و سپس نسبت به ثبت نام اقدام کنید. اما، اگر به هر دلیلی نتوانستید در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام کنید، نگران نباشید. زیرا می توانید از طریق مقاله زیر برای ثبت نام کتاب درسی خود اقدام کنید. 

در حال حاضر تمامی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه می توانند در موعد مقرر به سامانه irtextbook.com یا rtextbook.ir مراجعه نموده و با پرداخت اینترنتی هزینه کتاب های درسی مورد نظر، سفارش خود را به ثبت برسانند.

زمان ثبت نام کتاب های درسی در سامانه irtextbook.com

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورتی که قصد ثبت سفارش انفرادی را داشته باشند، باید از کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، برای “رمز عبور” ورود به سامانه استفاده کنند.

کتاب های درسی دانش‌آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل توزیع می شود. در جدول زیر زمان ثبت نام کتاب درسی در سامانه irtextbook.com ارائه شده است.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی

 

عنوان فعالیت

 

دوره تحصیلی

 

 

شروع

 

پایان

 

 

ثبت سفارش گروهی و انفرادی

 

پایه های تحصیلی آمادگی2 (استثنائی) ، اول2 (استثنائی)، اول3 (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم

 

9 اردیبهشت 1402

 

 

26 خرداد 1402

آمادگی1 (استثنائی)،اول1 (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی

 

5 تیر 1402

10 شهریور 1402

پایه های تحصیلی هفتم، دهم           

5 تیر 1402

10 شهریور 1402

اصلاح سفارش

تمامی دوره های تحصیلی

 

18 تیر 1402

31 شهریور 1402

توزیع منطقه به مدرسه

 

تمامی دوره های تحصیلی

 

11 شهریور 1402

31 شهریور 1402

توزیع مدرسه به دانش‌آموز

 

تمامی دوره های تحصیلی

 

18 شهریور 1402

1 مهر 1402

 

پرداخت هزینه کتاب های درسی از طریق سامانه irtextbook

توجه داشته باشید که تمامی هزینه ها به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت خواهد شد. برای پرداخت هزینه ها می توانید وارد سامانه شده و اطلاعات کارت خود را جهت پرداخت وارد نمایید. در مرحله آخر نیز یک کد پیگیری به شما داده می شود که با استفاده از آن امکان تکمیل کردن سفارش وجود خواهد داشت.

در نهایت سامانه کدی را به عنوان ” شماره پیگیری” صادر کرده و پیامکی نیز به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه ارسال می کند که به منزله تکمیل فرآیند ثبت سفارش می باشد. اگر هم پس از پرداخت قصد تغییر رشته و یا ترک تحصیل را داشتید این امکان وجود دارد که از گزینه اصلاح سفارش تغییرات لازم را اعمال نمایید.

با توجه به این که ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه “سناد” انجام می پذیرد، مدارس می بایست آخرین وضعیت اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای دانش آموزان را در سامانه مذکور به روز رسانی کرده باشند. توجه داشته باشید که ورود مدارس به سامانه “فروش و توزیع مواد آموزشی”، از طریق سامانه سناد صورت می گیرد.

منبع: https://B2n.ir/b71714



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی معماری منتشر شد. آزمون نظام مهندسی در سه نوبت برگزار خواهد شد و افرادی که مایل به ادامه حرفه مهندسی هستند می‌توانند در آزمون ورودی شرکت کرده و پس از کسب نمره مناسب و قابل قبول سازمان نظام مهندسی، فعالیت خود را در این حرفه ادامه دهند. این آزمون سه نوبت در سال برگزار می‌گردد.

آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی معماری را دارند، برای افزایش سطح آمادگی خود و همچنین بررسی سطح دشواری سوالات می‌توانند سوالات آزمون‌های سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهند.

دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (اجرا)

افرادی که برای رشته معماری و بخش صلاحیت “اجرا” ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند با دریافت نمونه سوالات سال‌های گذشته با شیوه طراحی سوالات آزمون آشنا شوند. در ادامه لینک مربوط به نمونه سوالات بخش اجرا آزمون نظام مهندسی که برای معماری اجرا است را ارائه کرده‌ایم. آزمون ورود به حرفه صلاحیت اجرا برای مهندسان، دارای 60 سؤال خواهد بود و مدت زمان آزمون نیز 150 دقیقه می‌باشد. 

دانلود نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت)

آن دسته از داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون نظام مهندسی معماری (نظارت) شرکت کنند، بهتر است با نمونه سوالات سال‌های قبل نیز آشنایی داشته باشند. از این رو در ادامه نمونه سوالات آزمون معماری نظارت را در اختیار شما قرار داده‌ایم. توجه داشته باشید که این آزمون دارای 60 سؤال بوده و افراد باید طی 150 دقیقه به تمام سوالات پاسخ دهند.

منابع نمونه سؤالات آزمون نظام مهندسی معماری

در این قسمت همراه ما باشید تا منابع نمونه سؤالات آزمون نظام مهندسی معماری را فارغ از نوع اجرا یا نظارت بودن به شما معرفی کنیم.

مبحث دوم (نظامات اداری)  1384

مبحث پنجم (مصالح و فرآورده‌های ساختمانی) 1396

مبحث یازدهم (طرح و اجرای صنعتی ساختمان  1392

مبحث دوازدهم (ايمنی و حفاظت كار در حين اجرا)      1392

مبحث هشتم (طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنایی)

مبحث هفتم (پی و پی‌ سازی)       1392

مبحث چهاردهم ( تأسیسات مکانیکی )      1396 – به همراه غلط‌نامه مربوطه

مبحث سيزدهم ( طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان‌ها )       1395

مبحث ششم ( بارهای وارد بر ساختمان )  1392 – به همراه غلط‌نامه مربوطه

مبحث دهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی )   1392 – به همراه غلط‌نامه مربوطه

مبحث نهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های بتن ‌آرمه ) – ویرایش چهارم ، چاپ دوم به بعد 1392 – به همراه غلط‌نامه مربوطه

مبحث شانزدهم ( تأسیسات بهداشتی )       1396

مبحث هجدهم ( عايق‌بندی و تنظيم صدا )       1396

مبحث هفدهم ( لوله کشی گاز طبیعی )      1389

مبحث چهارم ( الزامات عمومي ساختمان )  1396

مبحث سوم ( حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حريق )      1395

 

مبحث نوزدهم ( صرفه‌جوئی در مصرف انرژی )  1389

مبحث بيست و يکم ( پدافند غيرعامل )      1395

مبحث بيست و دوم ( مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها )       1392

روش‌ها و مسائل اجرايی ساخت و ساز در مراحل مختلف و نقشه‌های جزئیات اجرایی ساختمان

ضوابط و مقررات مربوط به نظام فني و اجرائي کشور

ماشین آلات ساختمانی و آشنایی با نحوه عملکرد ، بهره برداری و نگهداری از ماشین آلات

راهنمای صرفه‌جويی در مصرف انرژی       1392

مدیریت ساخت و نظام برنامه ریزی و کنترل پروژهقانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌ نامه‌های اجرایی آن و تصویب نامه اصلاحی       1390

راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان‌های فولادی ( بخش‌های نظارت و اجرا )    1390

مقررات ، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و ساز

مکانیک خاک ، گود برداری ، پی سازی و سازه‌های نگهبان

مبحث بيستم ( علائم و تابلوها )       1396

قراردادها و شرایط عمومی و خصوصی مرتبط با انواع قرارداد و پیمان‌ها

قوانين مرتبط با صنعت بيمه و ماليات و کار

مقررات ، قوانين و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت ساز و امور قراردادها  

      

 

منبع: https://irantahsil.org/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دریافت مشاوره آزمون نظام مهندسی برای آن دسته از داوطلبانی که قصد استخدام در این سازمان را دارند، بسیار اهمیت دارد. داشتن مشاوره قبل از آزمون و اطلاع از منابع امتحانی، می تواند راه قبولی و کسب نمره حد نصاب را برای داوطلبان هموار سازد. داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون نظام مهندسی مرداد ماه ۱۴۰۲ باید مراحل ثبت نام را به صورت اینترنتی و از طریق سایت inbr.ir معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی از 17 تا 23 مردادماه می باشد.  و داوطلبان می بایست در این بازه زمانی ثبت نام خود را تکمیل نمایند. به دلیل اهمیت آَشنایی با منابع و نحوه مطالعه جهت آمادگی برای آزمون نظام مهندسی، توصیه می کنیم با مشاوران خبره مشورت نمایید تا با بهره از راهنمایی افراد مجرب، بتوانید شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

نکات مشاوره آزمون نظام مهندسی

✔ در خدمات مشاوره قبولی در آزمون نظام مهندسی، که به صورت مشاوره تلفنی آزمون نظام مهندسی و یا مشاوره آنلاین نظام مهندسی ارائه می شود، به شما کمک می کنیم که در کمترین زمان ممکن است از رقبای خود جلو افتاده  و به هدف تان نزدیک شوید. در ادامه می توانید نکاتی را که در مشاوره قبولی در آزمون نظام مهندسی، ارائه می شود، بخوانید.

✔ افرادی که در رشته های مهندسی تحصیل کرده اند، تنها با قبولی در آزمون نظام مهندسی، می توانند پروانه اشتغال به کار را دریافت نمایند. به همین دلیل در این آزمون رقابت بسیاری برای قبولی وجود خواهد داشت. افرادی که در این آزمون شرکت کرده و قبول می شوند، می توانند با دریافت پروانه به ادامه فعالیت در این حوزه بپردازند.پس از قبولی در سه بخش، طراحی، نظارت و اجرا افراد امکان فعالیت خواهند داشت. مزیت دیگر این آزمون که با قبولی نصیب افراد می شود، اختصاص شخصیت حقوقی به آن ها است.

✔️ نکته نخست : انتخاب منابع درست بسیار مهم است. قبل از شروع به مطالعه باید از صحیح بودن منابع اطلاعات لازم را کسب کرده باشید.

✔️ نکته دوم :خودتان منابع را حذف نکرده و سعی کنید تمامی آن ها را تا جای ممکن مطالعه نمایید. زیرا نمی توان در رابطه با نحوه توزیع سوالات نظر جامعی داد.

✔️ نکته سوم: مطالعه نمونه سوالات سال های گذشته توصیه می شود زیرا سوالات تکراری متعددی نیز در این آزمون مشاهده خواهد شد.

✔️ نکته چهارم : مطالعه منابع تخصصی اهمیت ویژه ای داشته و خلاصه برداری حین مطالعه نیز توصیه می گردد.

✔️ نکته پنجم : برای مطالعه قسمت های حفظ کردنی لازم نیست وقت بسیاری بگذارید زیرا این سوالات از کتاب های کلیدواژه طرح خواهد شد.

✔️ نکته ششم : تست زدن را فراموش نکنید. زیرا این آزمون نیز مانند تمامی آزمون های دیگر تستی بوده و باید مهارت خود را در این زمینه بالا ببرید.

✔️ نکته هفتم : بسیاری از افراد در رابطه با استفاده از کلاس های کمک آموزشی در جلسات مشاوره تلفنی آزمون نظام مهندسی ومشاوره آنلاین نظام مهندسی سوال می کنند که در این زمینه باید بگوییم این به خودتان بستگی دارد. اما به صورت کلی در جلسات مشاوره قبولی در آزمون نظام مهندسی، استفاده از این کلاس ها مفید خواهد بود.

✔️ نکته هشتم : هرگز منابع قدیمی را مطالعه نکنید زیرا تنها تلف کردن وقت است.

✔️ نکته نهم : همراه داشتن ماشین حساب را در جلسه آزمون فراموش نکنید. در خصوص کار کردن با ماشین حساب های مهندسی نیز توانایی خود را بالا ببرید.

✔️ نکته دهم : یکی از مهم ترین نکاتی که در جلسات مشاوره آزمون نظام مهندسی به آن تاکید می شود، مدیریت زمان است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

 منبع: https://B2n.ir/b32316



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هر ساله داوطلبان زیادی از سهمیه استعداد درخشان خود برای ادامه تحصیل به صورت دوره بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد استفاده می کنند، همچنین بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد می کنند. نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور اغلب پیش از شروع سال تحصیلی به متقاضیان اعلام می شود. در این مطلب نحوه دریافت و مشاهده نتایج و زمان اعلام نتایج ارشد بدون آزمون  فراگیر آزاد به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. نتایج ارشد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ بر اساس اطلاعیه های صادر شده از سوی سازمان سنجش تا پایان سال ۱۴۰۲ می باشد.

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

در صورت برگزاری ارشد بدون کنکور، ثبت نام آن پس از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد آغاز میشود و نتایج آن نیز پس از بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قابل مشاهده خواهد بود. تا امروز اطلاعیه دقیقی مبنی بر زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور منتشر نشده است اما با توجه به سال های قبل، پیش بینی می شود که اسامی پذیرفته شدگان ارشد بدون کنکور 1402 تا پیش از ترم بهمن اعلام شود. 

شایان ذکر است که سامانه اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیر انتفاعی مجزا می باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که ثبت نام خود را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه های دولتی، پیام نور و یا غیر انتفاعی در سایت سنجش انجام داده اند، قادر به مشاهده نتایج خود در همان سامانه خواهند بود. در ادامه مراحل و نحوه مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور به صورت مختصر آورده شده است:

جستجوی آدرس sanjesh.org در نوار جستجوی مرورگر و ورود به سایت سنجش آموزش کشور.

انتخاب گزینه کارشناسی ارشد از منوی سمت راست صفحه.

انتخاب لینک مربوط به اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی.

درج اطلاعات و مشاهده نتایج

پس از مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور، پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه حضوری و یا غیر حضوری و از طریق سایت دانشگاه پذیرفته شده، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

شرایط ثبت نام استعداد درخشان ارشد ۱۴۰۲ 

 همانطور که ذکر شد، داوطلبانی که دارای معدل بالا هستند و خواستار ادامه تحصیل در مقطع ارشد هستند باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و فراخوان منتشر شده را به دقت مطالعه کنند تا از شرایط و ضوابط جذب دانشجوهای استعداد درخشان مطلع شوند، در ادامه بخشی از این شرایط آورده شده است، طبیعی است که برای کسب اطلاعات کامل لازم است اطلاعیه های منتشر شده دانشگاه خود را به صورت کامل مطالعه کنید.

✔️ متقاضیان می بایست در پایان نیمسال ششم تحصیلی حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده باشند و از نظر معدل کل جزء پانزده درصد برتر از میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار بگیرند.

✔️ داوطلب می بایست حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شود. (مگر این که دارای شرایط خاص باشد.)

✔️ دانشجوی استعداد درخشان صرفا می تواند برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی از سهمیه خود استفاده نماید.

✔️ داوطلبان توجه داشته باشند که استفاده از این سهمیه صرفا برای یک مرتبه امکان پذیر می باشد.

✔️ پذیرش بدون آزمون دانشجو صرفا در رشته های تحصیلی هم نام و مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد.

نحوه مشاهده نتایج ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان در سایت دانشگاه ها به صورت جداگانه و مجزا بارگذاری میشود تا متقضیان با مراجعه به درگاه دانشگاه ثبت نامی خود قادر به مشاهده نتایج باشند، هرچند در برخی مواقع دانشگاه با پذیرفته شدگان تماس گرفته و قبولی آنها را اعلام میکند و طبیعی است که در صورت دریافت پذیرش باید خود را آماده تکمیل مراحل ثبت نام و شروع تحصیل کنید.

مراحل مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان به صورت خلاصه عبارت اند از:

مراجعه به وب سایت دانشگاهی که روند ثبت نام اولیه را در آن طی کردید.

ورود به لینکی تحت عنوان “مشاهده اعلام نتایج کارشناسی ارشد استعداد های درخشان” 

درج اطلاعات خواسته شده و مشاهده نتایج

منبع: https://irantahsil.org/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در خصوص آن سوالات زیادی وجود دارد مثلا اینکه بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی چیست؟ یا بخشنامه جدید بخشش اضافه خدمت سنواتی شامل چه مواردی است؟ و یا اینکه در آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت در مورد چه مسائلی صحبت شده است؟ از این رو ما در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و شرایط بخشش اضافه خدمت را نیز بیان کنیم. پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را با دقت مطالعه کنید و چنانچه با سوالی مواجه شدید حتما آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی

بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی یکی دیگر از طرح های تشویقی است که برای بخشش اضافه خدمت در نظر گرفته شده است.

بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی عموماً در تاریخ های خاصی مانند اعیاد، دهه مبارک بهمن و ماه رمضان داده می شود. یکی از این تاریخ ها مربوط به 22 بهمن هر سال می باشد.

توجه داشته باشید که برخوردار شدن از عفو و بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی تنها به معنای بخشیده شدن جریمه های نقدی و اضافه خدمت است و امتیازات بازگردانده نخواهد شد.

البته بر اساس آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت به دلیل کمبود سرباز و اینکه دستور عفو در هرسال موجب افزایش غیبت سربازان می شود؛ از سال 1396 به بعد اختیار بخشش اضافه خدمت سربازی به فرماندهان یگان ها واگذار شده است.

شرایط بخشش اضافه خدمت سربازان

بخشش رهبری اضافه خدمت سربازی در برخی از روزهای خاص اتفاق می افتد. افزون بر این نیز بر اساس بخشنامه جدید بخشش اضافه خدمت سنواتی که به طرح میثاق ۶ معروف است افراد مشمولی که غیبت دارند و به خدمت اعزام می‌ شوند می توانند تحت شرایطی پس از تایید و گواهی فرماندهان بخشش اضافه خدمت سنواتی دریافت کنند. این شرایط شامل موارد زیر هستند:

ثبت اختراع و تولید محصول یا چاپ مقالات علمی معتبر

فرزندان کارکنان نیرو‌های مسلح مشروط به خدمت مناطق غیر بومی

حسن رفتار و اخلاق و جدیت در انجام وظایف

اشتغال خدمتی در مشاغل سخت و زیان آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق محروم، خدمات پشتیبانی در مناطق بد آب و هوا، عملیاتی و امنیتی و… مطابق ضوابط ابلاغی مربوط حداقل به مدت ۱۲ ماه

حفظ حداقل یک جزء از قرآن کریم

مورد تایید واقع شدن از سوی فرماندهان و مسئولان سرتیپی

فعالیت در مشاغل مربوط به تخصص به گونه ای کارآمد

حفظ حداقل یک پنجم آثار ارزشمند دینی و مذهبی مثل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی

شهرت به شجاعت و فداکاری در مناطق جنگی و عملیاتی

خدمت سربازان وظیفه عمومی در مناطقی با بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسافت و دوری از محل سکونت حداقل به مدت ۱۲ ماه

فعالیت در امور فرهنگی از قبیل مراسمات هفتگی اجرای ادعیه

آسیب دیدگی در حین خدمت و انجام مأموریت در صورتی منجر به معلولیت، جانبازی، از کار افتادگی و عدم معافیت آن ها شود.

نفرات اول تا سوم درجه های دوره‌ های آموزش رزم مقدماتی و تخصصی

کسب نمرات ۹۰ از ۱۰۰ و بالاتر در دوره های آموزشی مقدماتی و ویژه

کسب افتخار نفرات اول تا سوم برگزیده دوره ‌های آموزشی مهارت آموزی شاغل در مناطق کم برخوردار در صورت اشتغال در مهارت کسب شده در پایگاه خدمتی

مشمولین مشغول به فعالیت در مناطق عادی در صورتی که حداقل دارای یک سال سابقه خدمت در یگان پاسداری باشند.

کوشش در راستای ترویج فرهنگ علوم قرآنی، برگزاری نماز جماعت و ترویج تفکر بسیجی

خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق کم برخوردار و بد آب و هوا حداقل به مدت ۱۲ ماه

خدمت مشمولین وظیفه غیر بومی در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر حداقل به مدت ۱۰ ماه

امانت داری در نگهداری از اموال در اختیار مانند امکانات رانندگان و سایر سربازان و… به تایید فرمانده یگان و نیروی انسانی محل خدمت

خدمت در مناطق امنیتی درگیر حداقل به مدت ۶ ماه در صورتی که بلافاصله بعد از اتمام آموزش رزم مقدماتی به مناطق معرفی شده باشند یا ۸ ماه متناوب در طول خدمت (این قانون برای سربازان بومی و غیر بومی اجرا می شود.)

دارندگان شرایط خاص از جمله کارکنان وظیفه یتیم، متاهل، فرزند ایثارگر و همچنین در حالتی که پدر در حبس به سر ببرد مشروط به این که محکوم به جرائم امنیتی نباشد، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، مشمولین وظیفه تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی 

منبع: قانون بخشش اضافه خدمت



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1402 | نظرات ()