نوشته شده توسط : مشاور ارشد

خدمت سربازی یکی از مراحل سخت زندگی آقایان جوان است که باید آن را در برهه‌ای از زندگی سپری کنند. سازمان نظام وظیفه برای مشمولان قوانینی در نظر گرفته است که معافیت از خدمت نیز یکی از این قوانین است. طبق قانون معافیت افرادی که دچار بیماری‌‌های خاص یا شرایط دیگر هستند، می‌توانند از رفتن به سربازی معاف شوند. یکی از این بیماری‌‌ها  بیماری دژنرسانس شبکیه است و افرادی که به این بیماری دچار هستند اصطلاحا معافیت پزشکی دژنرسانس شبکیه را دریافت می‌‌کنند و دیگر لازم نیس به خدمت سربازی بروند. ما در این مقاله در مورد این معافیت و شرایط  و مراحل آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی معافیت پزشکی دژنرسانس شبکیه

دژنرسانس شبکیه یک عبارت کلی است که برای توصیف گروهی از بیماری‌‌های عملکردی و ساختاری شبکیه چشم به کار برده می‌‌شود. در این بیماری‌‌ها، سلول‌‌ها و بافت‌‌های شبکیه که وظیفه تشخیص نور و انتقال اطلاعات بصری را دارند، تحت تأثیر قرار می‌‌گیرند و تخریب می‌‌شوند. 

دژنرسانس شبکیه می‌‌تواند به صورت مادرزادی (ژنتیکی) یا به صورت اکتسابی و به دلیل عوامل خارجی مانند عملکرد ناصحیح، تغذیه نامناسب و آسیب‌‌های ویروسی رخ دهد. 

علائم دژنرسانس شبکیه ممکن است شامل کاهش وضوح بینایی، افزایش حساسیت به نور، دید کانونی (کاهش دید در مرکز دید)، کاهش دید در شب و تغییرات در رنگ‌ بینی باشد. در صورت تشخیص دژنرسانس شبکیه، معمولا نیاز به مراقبت و درمان تخصصی در چشم‌ پزشکی و مشاوره ژنتیکی می‌‌باشد. 

مهمترین راه‌‌های پیشگیری و مدیریت دژنرسانس شبکیه شامل مراقبت‌‌های منظم چشمی، استفاده از عینک و لنزهای محافظ، تغذیه سالم و متنوع، کاهش عوامل خطر مانند سیگار و مصرف الکل و مراجعه به چشم‌ پزشک در صورت بروز علائم است. 

شرایط دریافت معافیت دژنرسانس شبکیه

معافیت پزشکی برای افرادی که به بیماری دژنرسانس شبکیه مبتلا هستند، با توجه به شدت و نوع بیماری، میزان متفاوتی برای هر مشمول دارد و در این جور مواقع سازمان نظام وظیفه سطح توانایی فرد برای انجام کارها را در نظر می‌‌گیرد. مثلا ممکن است فرد برای کارهای غیر رزمی مناسب باشد.  

سازمان نظام وظیفه این دسته از مشمولان را به چند قسمت تقسیم می‌‌کند که شما موارد زیر است: 

  • افرادی که از نظر جسمی و روانی سالم هستند و می‌‌توانند خدمت کنند.  
  • افرادی که به دلیل نقص عضو و یا ابتلا به این بیماری قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی هستند.  
  •  افرادی که به دلیل وجود این بیماری، موقتا قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.  
  • افرادی که مبتلا به بیماری دژنرسانس شبکیه هستند و از نظر جسمی و روانی به طور دائم قادر به خدمت دوره ضرورت نیستند. 

لازم به ذکر است، در صورتی که اعزام به جنگ یا بسیج همگانی پیش بیاید افرادی که به دلیل بیماری یا تکفل از خدمت معاف شده‌اند، باتوجه به نوع بیماری می‌‌توانند به این مناطق اعزام شوند.

منظور از معافیت دائم پزشکی دژنرسانس شبکیه

معافیت دائم پزشکی به این معناست که شخص هم از دوره آموزشی رزمی و هم از خدمت سربازی معاف می‌شود. اکنون این سوال برای مشمولان سربازی پیش می‌‌آید که آیا می‌توانند از معافیت دائم سازمان نظام وظیفه استفاده کنند؟  

طبق این قانون افرادی که شامل معافیت دائم پزشکی می‌شوند باید از نظر روانی و جسمی توانایی انجام فعالیت‌های سربازی را از دست داده باشند. در این مرحله نیز با توجه به شدت و نوع بیماری، افراد می‌‌توانند معافیت پزشکی دژنرسانس شبکیه را دریافت کنند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی دژنرسانس شبکیه  

مراحل دریافت معافیت پزشکی دژنرسانس شبکیه عبارت است از: 

✔ در قدم اول لازم است به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را دریافت کنید. 

✔ قبل از مراجعه به پزشک باید برگه خود اظهاری سوابق بیماری که در پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد را به طور کامل و دقیق تکمیل کنید. تا در هنگام مراجعه به پزشک تحویل دهید. توجه کنید اگر بیماری خود را اعلام نکنید در صورتی که حین آموزش و انجام وظیفه دچار حادثه‌ای شوید، مسئولیت آن بر عهده خودتان خواهد بود. 

✔ در این مرحله باید به پزشک معاینه کننده اولیه مراجعه و برگه معاینه اولیه را به پزشک ارائه دهید. 

✔ در این مرحله درخواست شما توسط کاربر پلیس +۱۰ ثبت می‌شود. سپس باید مدارک لازم را از پلیس +۱۰  بگیرید و به شورای پزشکی تحویل دهید. 

✔ برگه معرفی به بیمارستان به آدرس شما ارسال می‌گردد، اگر شما دچار نقص عضو و یا بیماری‌های قابل مشاهده هستید، نیاز به مراجعه به بیمارستان نخواهید داشت. 

✔ مراجعه به بیمارستان برای معاینات لازم 

✔ در این مرحله جواب تخصصی بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده ارسال می‌شود. 

✔ دعوتنامه برای حضور در شورای پزشکی به آدرس شما ارسال می‌گردد.

✔ جلسه شورای پزشکی تشکیل می‌شود.

 منبع: معافیت پزشکی دژنرسانس شبکیه



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در این مقاله، به بررسی آیین نامه جدید حذف نمرات زیر ۱۰ از معدل کل دانشجویان دانشگاه‌های سراسری و آزاد در صورت عدم کسب حد نصاب نمره قبولی در دروس تحصیلی خواهیم پرداخت. همچنین، بررسی‌ خواهیم کرد که در صورتی که دانشجو در درسی مردود شود و در ترم بعدی با نمره بالاتر قبول شود، باعث بی اثر شدن نمره مردودی نخواهد شد. همچنین، تاثیر نمره صفر در معدل و نحوه حذف نمره صفر از کارنامه نیز مورد بررسی قرار گرفته است. جهت اطلاع از شرایط حذف نمرات مردود از کارنامه و معدل  تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ما در ادامه در خصوص حذف نمره مردودی از معدل کل کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز مطالبی را برای شما بیان خواهیم کرد.

تاثیر نمرات تک رقمی در معدل

تاثیر صفر به عنوان نمره در معدل دانشجویان دانشگاه‌های سراسری و آزاد در سال جاری براساس آیین‌نامه‌ای که توسط شورای عالی آموزش اعلام‌شده‌است، حذف خواهد شد. به این ترتیب، در صورتی که دانشجویان در یک واحد درسی نمره ضعیفی بگیرند، در نیمسال‌های بعدی می‌توانند آن درس را مجددا اخذ کرده و نمره بهتری دریافت کنند و در واقع باعث بی اثر شدن نمره مردودی خواهد شد.

نمره مردودی دانشجو در میانگین معدل دانشجو حساب نخواهد شد اما در کارنامه ثبت می گردد. توجه نمایید اگر دانشحو در روز امتحان بر سر حلسه حاضر نگردد، نمره صفر برای آن در نظر گرفته می شود و در صورت ارائه گواهی پزشکی معتبر این نمره برای او در نظر گرفته نخواهد شد و این نمره در معدل آن حساب نمی گردد.

در صورتی که دانشجو قادر به ارائه مدرک پزشکی نباشد یا به دلایل مختلفی در جلسات آزمون شرکت ننموده باشد، نمره این درس به صفر تبدیل می‌شود و تاثیری در معدل کل دانشجو دارد. 

با در نظر گرفتن این موضوع که فرد قادر است در ترم‌های بعدی نمره‌ای که در آن صفر گرفته است را به نمره قبولی تبدیل کند، نمره جدید قبولی در میانگین کل دانشجو محاسبه خواهد شد و مطابق با آیین نامه جدید، باعث حذف نمره صفر از کارنامه می گردد.

قوانین و شرایط حذف نمرات مردود از کارنامه و معدل

در زمان انتخاب واحد در دانشگاه سراسری و آزاد، همه دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند واحد‌های درسی خود را طبق سقف انتخاب واحد دانشگاه‌ها انتخاب کنند. این افراد باید در طول سال تحصیلی حاضر‌شده‌و در تمامی مباحث درسی مسلط باشند تا بدون هیچ مشکلی در امتحانات دانشگاهی شرکت کنند.

هنگام پایان ترم تحصیلی، دانشجویان می‌توانند برنامه‌ریزی صحیحی برای مطالعه منابع درسی خود انجام دهند تا نمره حدنصاب لازم را در تمامی دروس خود کسب کنند و مردود نشوند؛ اما ممکن است به دلیل حجم بسیار مطالب درسی و زمان محدود، دانشجویان نتوانند در برخی از دروس نمره قبولی لازم را کسب کنند که باید برای بی اثر شدن نمره مردودی خود اقدام نمایند..

لازم است ذکر شود که طبق قوانین و شرایط حذف نمرات مردود از کارنامه و معدل و حذف نمرات زیر ۱۰ توسط معاون آموزش عالی، در صورتی که دانشجویان بتوانند نمره مردود خود را جبران کرده و نمره قبولی بالاتری را کسب نمایند، نمرات زیر ۱۰ و یا مردودی آن‌ها فقط در کارنامه ثبت خواهد شد و تاثیری در میانگین معدل کل نخواهد داشت و در واقع می توان گفت باعث بی اثر شدن نمره مردودی می گردد.

 

نحوه حذف نمرات مردود از کارنامه و معدل

دانشجویان باید با توجه به تعداد واحد هر ترم دانشگاه سراسری و آزاد، در جلسات کلاسی این واحدهای درسی در زمان مشخصی حضور داشته باشند و پس از پایان کلاس‌ها برای قبولی در امتحانات هر ترم تلاش کنند. دروس ارائه‌شده‌در هر ترم تحصیلی متفاوت هستند و بسته به نوع دروس تخصصی و اصلی، قبولی در هر درس برای دانشجویان مشکل است.

بنابراین، دانشجو احتمالا با تلاش فراوان قادر به قبولی و کسب نمره لازم نشود. بنابراین، طبق آئین‌نامه جدید در سال جاری حداقل نمره قبولی هر درس نمره ۱۰ در نظر گرفته‌شده‌و اگر دانشجویی در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند؛ نمره مردودی وی در ریزنمرات و معدل وی حساب خواهد شد.

در صورتی که در نیمسال‌های آتی، دانشجویان نمرهٔ ناقصی دریافت کنند و نمرهٔ بالاتری نسبت به نمرهٔ قبلی خود کسب نمایند، نمرهٔ قبلی در ریزنمرات و یا کارنامهٔ تحصیلی آنان ثبت خواهد شد و باقی خواهد ماند. اما نمرهٔ ناقص در محاسبهٔ معدل کل حذف و بی‌اثر خواهد شد و تنها آخرین نمرهٔ قبولی در معدل کل ملاک قرار خواهد گرفت.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D9%86%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%84/



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

بازگشت به تحصیل یکی از تصمیمات مهم زندگی است که می‌تواند مسیر حرفه‌ای و شخصی شما را تغییر دهد. اما این تصمیم نیاز به برنامه‌ریزی و آمادگی دارد. در این مقاله، با توجه به نکات مهم بازگشت به تحصیل، راهنمایی‌هایی برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید با اطمینان بیشتری این گام مهم را بردارید. همچنین، متن درخواست بازگشت به تحصیل را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید این فرآیند را به راحتی آغاز کنید. برای اطلاع از نحوه درخواست بازگشت به تحصیل تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم در ارسال متن درخواست بازگشت به تحصیل

درخواست شما باید به شکلی نوشته شود که کاملا واضح و قابل فهم باشد. فرمت، ساختار و زبان استفاده‌شده‌ در درخواست بسیار مهم است. همچنین باید مطمئن شوید که درخواست شما به درستی ارسال‌شده‌است و به دست مراجع مربوطه رسیده است.

  • فرمت مناسب: از فرمت مناسب و رسمی برای نوشتن درخواست خود استفاده کنید.
  • زبان قابل فهم: از زبانی ساده و قابل فهم استفاده کنید تا همه بتوانند محتوای درخواست شما را درک کنند.
  • تاییدیه ارسال: بعد از ارسال درخواست، از دریافت تاییدیه اطمینان حاصل کنید.

چگونگی تهیه یک درخواست موفق برای بازگشت به تحصیل

تهیه یک درخواست موفق برای بازگشت به تحصیل ممکن است در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، اما با استفاده از چند راهنمایی ساده، این فرآیند می‌تواند بسیار ساده‌تر شود. اولین گام در تهیه درخواست موفق، مطمئن شدن از دلایل صحیح برای بازگشت به تحصیل است.

نمونه ای از متن درخواست بازگشت به تحصیل را می توانید مشاهده نمایید. همچنین ایران تحصیل میتواند در روند نوشتن این متن به شما کمک نماید فقط کافی است با شماره های این سامانه تماس گرفته و درخواست راهنمایی نمایید.

بررسی گام‌های لازم برای بازگشت به فرآیند تحصیل

برای بازگشت موفق به فرآیند تحصیل، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مرحله به مرحله است. ابتدا باید هدف خود را از تحصیل مجدد مشخص کنیم. آیا می‌خواهیم دانش و مهارت‌های خود را به‌روز کنیم یا قصد داریم در یک رشته جدید تحصیل کنیم؟

پس از تعیین هدف، باید بررسی کنیم که چه منابعی برای تحقق این هدف لازم است. آیا نیاز به پشتیبانی مالی داریم؟ یا باید زمان خود را مدیریت کنیم تا بتوانیم به تحصیل ادامه دهیم؟

بررسی وضعیت فعلی

برای بازگشت به تحصیل، باید وضعیت فعلی خود را بررسی کنیم. کجای فرآیند تحصیلی خود قرار داریم و چه چالش‌هایی در پیش رو داریم؟ این بررسی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم.

گام‌های لازم برای بازگشت به تحصیل

  • تعیین هدف: باید دقیقا بدانیم که چرا می‌خواهیم به تحصیل بازگردیم و چه چیزی را از این تجربه انتظار داریم.
  • بررسی وضعیت فعلی: کجای فرآیند تحصیلی خود قرار داریم و چه چالش‌هایی در پیش رو داریم؟ این بررسی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم.

با انجام این گام‌ها، می‌توانیم به راحتی و با اطمینان بیشتری به فرآیند تحصیل بازگردیم.

نحوه درخواست بازگشت به تحصیل برای دانشجویان انصرافی

بسیاری از دانشجویان هر ساله به دلایل مختلفی مانند بیماری، مشکلات مالی و … نمی توانند به تحصیل خود ادامه دهند و مجبور به انصراف از دانشگاه می باشند. حال برخی از این افراد پس از مدت زمانی که شرایط مجدد برای تحصیل پیدا می نمایند قصد دارند برای ادامه تحصیل خود به دانشگاه برگردند و برای این امر بتدا باید شرایط بازگشت را داشته و سپس باید متن درخواست بازگشت به تحصیل خود را به دانشگاه ارائه نماید. حال ما در ادامه به توضیح این شرایط خواهیم پرداخت:

⏪ دانشجو انصرافی باید حداکثر 5 سال از زمان انصراف آن گذشته باشد و اگر مدت زمان بیشتری از آن گذشته باشد، ادامه تحصیل برای او مقدور نخواهد بود.

⏪ اگر دانشجو به دلیل بیماری از دانشگاه انصراف داده باشد، می تواند بغد از گذشته 4 ترم به دانشگاه برگشته و مشغول به تحصیل شود. البته برای این امر باید کمیسیون پزشکی رفته و متن درخواست بازگشت به تحصیل خود را به عنوان بیمار شرح دهد.

⏪ بازگشت به تحصیل برای مقطع خاصی نمی باشد و تمامی مقاطع می توانند برای این امر اقدام نمایند.

⏪ تمامی دانشجویان آقا برای ادامه به تحصیل خود باید هیچ گونه مشکل خدمت سربازی نداشته باشند.

⏪ اگر دانشجویی در دانشگاه آزاد تحصیل کرده و بدون تسویه حساب دانشگاه را ترک کرده باشد باید ابتدا تاییدیه دانشگاه را گرفته و سپس برای ارسال متن درخواست بازگشت به تحصیل اقدام نماید.

⏪ ثبت متن درخواست بازگشت به تحصیل برای دانشجویان انصرافی بستگی به کمیسیون های آموزشی دارد.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%da%af%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84/



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سنوات تحصیلی چیست؟ و قانون جدید آن از جمله مواردی است که در دانشگاه آن را زیاد می ‌شنوید، مخصوصا اگر دانشجوی پسر باشید با آن زیاد سر وکار خواهید داشت. بنابراین این مبحث جزء مباحث پرکاربرد در زمان تحصیل است. اکنون اگر بپرسید سنوات مربوط به تحصیل چیست؟ باید گفت اگر دانشجویی در زمان مقرر نتواند تعداد واحدهای مشخص برای مقطع تحصیلی را طی کند و بعد ترم بیشتری برای تحصیل نیاز داشت، دانشگاه با همکاری سازمان نظام وظیفه قانونی به اسم سنوات مجاز تحصیلی را ارائه داده ‌اند که دانشجو با استفاده از آن و با نظر شورای دانشگاه، می‌ تواند آن را دریافت نموده و مقطع کارشناسی خود را به پایان برساند‌.

قانون جدید سنوات تحصیلی چیست؟

دانشگاه‌ها در سراسر جهان معمولاً برنامه‌های تحصیلی با مدت زمان مختلفی ارائه می‌دهند. این مدت زمان معمولاً به تعداد واحدهای درسی مورد نیاز برای دریافت مدرک وابسته است. اکنون اگر دانشجویی نتواند در مدت مشخص، واحدهای درسی خود را به پایان برساند، باید از قانون سنوات تحصیل استفاده کند. در ادامه به محاسبه این سنوات می پردازیم.

در حال حاضر محاسبه سنوات مجاز تحصیلی برای دانشجویان کلیه مقاطع به شرح زیر می ‌باشد:
• برای دانشجویان مقطع کاردانی حدودا ۲ سال و نیم
• برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته حدود ۳ سال
• برای کارشناسی پیوسته حدود ۵ سال
• برای مقطع دکتری پیوسته حدود ۵ سال
• برای دکتری ناپیوسته حدود ۶ سال

جزئیات سنوات مجاز تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد

اگر جزء دانشجویان دانشگاه آزاد هستید، قطعا می خواهید اطلاعاتی در مورد سنوات تحصیلی دانشگاه آزاد اطلاعاتی به دست آورید. در این مبحث قصد داریم شما را با این قوانین آشنا کنیم.

دانشگاه‌ ها در سراسر جهان معمولاً برنامه‌ های تحصیلی با مدت زمان مختلفی ارائه می‌ دهند. این مدت زمان معمولاً به تعداد واحدهای درسی مورد نیاز برای دریافت مدرک وابسته است. دانشگاه‌ های آزاد در ایران معمولاً برنامه تحصیلی سالانه دارند که به صورت دو نیمساله تقسیم می‌ شود. هر نیمسال شامل 16 هفته درسی است. بنابراین، معمولاً یک سال تحصیلی در دانشگاه آزاد شامل دو نیمسال 16 هفته‌ ای است.

به طور کلی، مدت زمان تحصیل در دانشگاه آزاد بستگی به رشته تحصیلی و سطح تحصیلات مورد نظر دارد. برای کسب اطلاعات دقیقتر درباره مدت زمان تحصیل در رشته خاص خود، بهتر است با دانشگاه آزاد مربوطه تماس بگیرید یا به وبسایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

بر این اساس طبق تبصره یک سنوات اگر دانشجویی در سنوات مجاز تحصیلی خود نتواند فارغ‌التحصیل شود، با مکاتبه با کمیسیون دانشگاه و پلیس +10 باید برای دریافت افزایش سنوات اقدام کند. بنابراین طبق قانون جدید سنوات تحصیلی، دانشجویانی که این مجوز را دریافت نکنند، غایب محسوب شده و امکان ادامه تحصیل را ندارند.

شرایط استفاده از سنوات مجاز تحصیلی چیست؟

دانشجویان مشمولی که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند، در صورتی می توانند از افزایش سنوات مجاز تحصیلی استفاده کنند که در زمان در نظر گرفته شده به عنوان سنوات ارفاقی، درس خود را تمام کنند. برخی از شرایط سنوات ارفاقی به شرح زیر است:

  1. دانشجویانی که در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند و حداقل ۵۰ واحد از دروس خود را گذرانده باشند و معدل آن ها ۱۲ باشد.
  2. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل می کنند و حدودا ۱۰۰ واحد از دروس خود را با معدل ۱۴ گذرانده باشند.
  3. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری پیوسته درس می خوانند و ۱۸ واحد از دروس خود را با معدل ۱۸ گذرانده باشند.
  4. دانشجویانی که در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته درس می خوانند و حداقل ۱۸ واحد را با معدل ۱۴ گذرانده باشند.

 منبع: نحوه محاسبه سنوات تحصیلی



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

داشتن نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت الزامی است. افرادی که به دنبال گرفتن معافیت خدمت نظام وظیفه خود برای انواع کفالت هستند، باید قبل از هر چیز متن استشهاد محلی برای معافیت کفالت را داشته باشند. این متن می‌تواند به عنوان متن استشهاد محلی برای سربازی تک فرزندی، متن استشهاد محلی برای کفالت پدر  و یا متن استشهاد محلی برای سرپرستی خانواده باشد.

داشتن استشهاد محلی برای گرفتن معافیت باعث یکی از قوانین مهم سازمان خدمت نظام وظیفه است. به همین علت اگر شما این استشهاد را داشته باشید، می‌توانید راحت‌تر مسیر معافیت را طی کنید. بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند برای معافیت خود اقدام کنند، مایلند با متن نمونه استشهاد محلی که برای شروع این کار لازم است، آشنایی داشته باشند. از این رو در ادامه سعی داریم در ارتباط با این موضوع نکاتی را ارائه کنیم.

اهمیت داشتن نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت

برای اخذ انواع معافیت، متقاضیان باید علاوه بر تهیه مدارک درخواستی، از بستگان و اهالی محل سکونت خود متنی را تهیه کنند که به عنوان استشهاد از آن یاد می‌شود. به این منظور اطرافیان نسبت به ادعای کفالت فرد مشمول خدمت نظام وظیفه گواهی دهند. برای گرفتن معافیت سربازی، لازم است که حتما استشهادی از ساکنان محل و بستگان خود جمع آوری کنید تا این روند سریعتر انجام شود.

پس از ارائه متن استشهاد محلی که معمولاً به عنوان متن استشهاد محلی معافیت کفالت، متن استشهاد محلی برای سربازی تک فرزندی و  متن استشهاد محلی برای کفالت پدر یا متن استشهاد محلی برای سرپرستی خانواده است، سازمان نظام وظیفه مراحل تحقیق را آغاز می‌کند. تحقیق از افرادی صورت خواهد گرفت که در استشهاد محلی برای معافیت امضا کرده و مشخصات خود را ثبت نموده‌اند. آشنایی با متن نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت بسیار اهمیت دارد. چراکه افراد می‌توانند راحت‌تر مراحل آن را طی کنند.

هنگامی که فرد برای اخذ انواع معافیت مراحلی را طی می‌کند، در گام اول باید مستندات و مدارک اولیه را به سازمان نظام وظیفه ارائه کند. پس از آن از سوی کمیسیون فراخوانده خواهد شد. پس باید عده‌ای وضعیت خانوادگی شخص متقاضی را تأیید کنند. بنابراین هم دریافت استشهاد محلی و هم داشتن متن نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت بسیار اهمیت دارد. در ادامه متن استشهاد محلی برای معافیت کفالت، متن استشهاد محلی برای سربازی تک فرزندی، متن استشهاد محلی برای کفالت پدر و همچنین متن استشهاد محلی برای سرپرستی خانواده را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

نکات مربوط به نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت

در قسمت قبل نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت از طریق کفالت، تک فرزندی، سرپرستی خانواده را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. همانطور که می دانید برای تهیه نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت باید به یکسری نکات توجه داشته باشید.

برای تهیه استشهاد، فرد مشمول باید یک متن نشان دهنده وضعیت خود و فرد کفیل را تهیه کند. پس از آن متن باید توسط بستگان یا ساکنین محل که از شرایط خانوادگی وی مطلع هستند، امضا شود.

بعد از مطالع متن مورد نظر، حتماً باید نام و نام خانوادگی، اطلاعات فرد و شماره ملی و نسبت خود را با کفیل در انتهای نامه درج کرده و امضا و اثر انگشت خود را نیز ثبت کنند.

علاوه بر استشهاد محلی که متن آن را فرد مشمول می‌نویسد، یک فرم به نام فرم تحقیق وضعیت نیز وجود دارد که متقاضی باید مشخصات خود و اعضای خانواده خود و همچنین شغل و میزان تحصیلات را در آن درج کند.

چنانچه شما مشمولان خدمت نظام وظیفه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نمونه استشهاد محلی برای اخذ معافیت هستید، می‌توانید سؤالات و ابهامات خود را با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در میان بگذارید.

منبع: متن استشهاد محلی برای اخذ معافیت 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

یکی از راه های دریافت معافیت سربازی، اطلاع از شرایط توجیه غیبت بیماری پدر می باشد. از آنجایی که بسیاری از مشمولین با انواع بیمارهای مرتبط با دریافت معافیت آشنایی نداشته و به صورت کلی با انواع روش هایی که می توانند به توجیه بیماری پدر بپردازند، آگاه نیستند، ما این موضوع را برای بررسی انتخاب کرده ایم. از جمله مهم ترین مواردی که در رابطه با شرایط توجیه غیبت بیماری پدر باید بدانید این موضوع است که سن کفالت از 70 به 75 تغییر کرده است. به علاوه یک سری بیماری های خاص در لیست بیماری های کفالت قرار می گیرند. توجه داشته باشید برای دریافت معافیت کفالت ارائه مدارک لازم توجیه غیبت بیماری پدر نیز ضروری است و در صورتی که مدارک شما نقصی داشته باشید، نمی توانید معافیت کفالت را بگیرید.

شرایط کلی توجیه غیبت سربازی برای انواع معافیت ها

در ابتدا لازم است به شما بگوییم که در چه شرایطی افراد غایب محسوب می شوند. در واقع سن مشمولیت 18 سالگی است و هر فردی که در این سن برای اعزام به خدمت اقدام نکرده باشد، غایب محسوب می شود. حال اگر فرد حتی در مدت زمان های تعیین شده اقدام های لازم را نکرده باشد، غایب محسوب می شود. در ادامه شرایطی را که منجر به غایب شدن افراد خواهد شد، بررسی خواهیم کرد:

 در ادامه موارد ورود به غیبت سربازی را بررسی خواهیم کرد:

افرادی که در سن 18 سال و 6 ماه خود را معرفی نکرده و در حال ادامه تحصیل نیز نیستند.

افرادی که بعد از دیپلم تا یک سال بعد وارد دانشگاه نمی شوند و برای خدمت نیز اقدام نمی کنند.

 افرادی که تا 20 سالگی دیپلم نگرفته و خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نمی کنند.

افرادی که تا یک سال پس از فارغ التحصیلی خود را معرفی نمی کنند.

افرادی که در دوره سنوات مجاز هستند و پس از پایان خود را معرفی نمی کنند.

افرادی که بدون ارائه مدارک مورد نیاز به خارج از کشور برای تحصیل یا زندگی رفته اند.

موارد مجاز غیبت نیز شامل موارد زیر می شود. یعنی اگر فردی با شرایط زیر غیبت داشته باشد، مجاز می باشد و برای او غیبت محاسبه نخواهد شد.

 

اگر فرد در طول دوره درمان برای بیمارهای غیرمعمول باشد.

اگر پدر خانواده طلاق گرفته و یا فوت کرده باشد.

اگر والدین فرد بیماری سخت یا لاعلاج داشته باشند.

اگر فرد در زندان باشد.

اگر یکی از اعضای خانواده درجه یک فرد فوت کرده باشد.

اگر اعضای خانواده درجه یک فرد مشکلات قضایی داشته باشد.

اگر فرد از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد.

 

 

انواع معافیت کفالت پدر

حال که اطلاعات مختصری از شرایط توجیه غیبت بیماری پدر بدست آوردیم باید با انواع معافیت کفالت پدر آشنا شویم.

طبق قوانین معافیت کفالت پدر، افرادی که پدرهای شان دارای بیماری خاصی بوده و یا به صورت کلی نیازمند نگهداری هستند، می توانند معاف از خدمت شوند.

تمامی افرادی که قصد استفاده از معافیت کفالت را دارند، باید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کرده و با ارائه مدارک درخواست دریافت معافیت را داشته باشند.

انواع معافیت کفالت را می توانیم به موارد زیر تقسیم بندی کنیم:

  • معافیت بخاطر کبر سن که 75 سال تعیین شده است.
  • معافیت بخاطر بیماری که در ادامه لیست تایید شده را معرفی خواهیم کرد.

بیماری ها و آسیب های پوستی

نارسایی قلبی

عمل های جراحی روی مغز

از کار افتادگی یا قطع عضو

بیماری ها و عمل های جراحی روی ستون فقرات

هموفیلی

بیماری های روانی

آلزایمر پیشرفته

دیابت شیرین

بیماری های کبدی

سرطان های بدخیم

ناشنوایی

نابینایی

بیماری های کلیوی و عمل های جراحی روی مجاری ادراری

مبتلا به سل

ضایعات عروقی و مغزی

مبتلا به HIV

 

کلیه بیماری ها باید مورد تایید قرار بگیرند.

  • معافیت بخاطر زندانی بودن پدر. این مورد می گوید در صورتی که حبس برای بیشتر از 10 سال باشد، معافیت موقت و 5 ساله خواهد بود.

 منبع: https://irantahsil.org/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%aa%d9%88%d8%ac%db%8c%d9%87-%d8%ba%db%8c%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%be%d8%af%d8%b1/




:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سازمان ثبت اسناد و املاک ایران با همکاری سازمان وظیفه عمومی، قادر است تعداد محدودی از سربازان وظیفه را جذب کند. این تعداد بر اساس سهمیه‌ای که توسط سازمان وظیفه و نیروهای مسلح تعیین می‌شود، مشخص می‌گردد. سازمان ثبت اسناد و املاک قصد دارد از میان فارغ التحصیلان کارشناسی، سرباز امریه جذب کند. علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام امریه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سامانه مربوطه مراجعه کنند و پس از پذیرش، باید مدارک خود را تکمیل کنند. جهت اطلاع از شرایط تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درباره سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

سازمان اسناد، وابسته به قوه قضاییه کشور است که مسئولیت آن تشخیص میزان دارایی افراد است. این موسسه از قدیمی‌ترین سازمان‌های ملی است که عملیات خود را پس از انقلاب مشروطه و در سال ۱۳۰۲ شروع نمود. به وجود آمدن چنین سازمانی در ایران قدیم نیز مشاهده می‌شود. از زمان دوران هخامنشیان، اراضی کشاورزی در ادارات دولتی ثبت می‌گردید. در زمان حکومت ناصرالدین شاه نیز، با استفاده از تمبرهای دولتی، اسناد ثبت و املاکی که تمبر دولتی داشتند، مورد اعتبار بودند. اکنون، این فرایند به شکل پیشرفته‌تری در حال انجام است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاعاتی مانند نقشه ملک ها، نام مالکین، مساحت و وضعیت هر ملک و برآورد قیمت هر ملک برای مالیات و … را محاسبه و نگهداری می نماید.

حال در ادامه به شرایط پذیرش امریه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می پردازیم تا در صورت علاقه مندی بتوانید برای ثبت نام اقدام نمایید

شرایط ثبت نام امریه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 1402

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، همانند سایر سازمان و ارگان های کشور برای پذیرش سرباز، شرایطی را در نظر گرفته است که در صورت داشتن یکی از این شرایط می توانید برای این امریه این سازمان اقدام نمایید.

شرایط پذیرش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شرح زیر است:

شرایط پذیرش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

✳️

فرد متقاضی متاهل باشد

✳️

فرد تحت پوشش بهزیستی و یا کمتینه امام باشد و یا جز ایتام محسوب گردد.

✳️

اگر فرد جز خانواده شهدا، ایثارگر، جاوید الاثر، آزادگان، جانبازان و یا رزمندگان با 6 ماه حضور متناوب در جبهه باشد، می تواند برای ثبت نام و پذیرش اقدام نماید.

✳️

اگر فرد داوطلب دارای بورسیه سازمان اسناد باشد و یا حز اعضای ملی نخبگان کشوری باشد.

✳️

اگر دارای رتبه اول تا سوم مسابقات قرآنی باشد.

✳️

اگر معاف از رزم بوده و مدرک پزشکی داشته باشد.

✳️

فرد باید به شرایط بومی گزینی این ارگان توجه کرده و در صورتی که فاصله سازمان تا محل سکونت کمتر از 35 کیلومتر باشد، اقدام به ثبت نام نماید.

✳️

در صورتی که فرد  متقاضی امریه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مناطق محروم و دارای ضریب 5 باشد می تواند برای ثبت نام اقدام کرده و در اولویت قرار بگیرد.

مدارک مورد نیاز برای امریه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 1402

زمانی که قصد ثبت نام و امریه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را دارید باید مدارکی را آماده و آن را ارائه نمایید. مهمترین مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام به شرح زیر است:

مدارک پذیرش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

عکس پرسنلی 3×4 با پشت زمینه سفید

 

ارائه برگه سبز و یا همان برگه اعزام الزامی است.

 

در صورت متاهل بودن تصویر صفحات عقدنامه باید ارائه شود.

 

ارائه شناسنامه و کارت ملی هوشمند فرد متقاضی و در صورت داشتن همسر و فرزند، ارائه شناسنامه و کارت ملی آن ها نیز الزامی است.

 

ارائه آخرین مدرک تحصیلی و برگه تسویه دانشگاه

 

ارائه برگه واکسیناسیون برای پذیرش الزامی است.

 

 

منبع: vazife



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

برای ثبت نام امریه آستان قدس رضوی افراد باید دارای یک سری شرایط باشند. امریه آستان قدس رضوی یکی از پرطرفدارترین امریه‌های کشور است که شرایط ویژه‌ای را در اختیار سربازان قرار می‌دهد. در حال حاضر سازمان‌های زیادی به صورت زیر مجموعه آستان قدس رضوی فعالیت دارند و به دلیل فعالیت‌های گسترده این نهاد، افراد متخصص در بسیاری از رشته‌ها می‌توانند امریه آستان قدس رضوی را دریافت کنند. افراد با ورود به سایت امریه آستان قدس می توانند از رشته های ارائه شده مطلع شوند. 

بسیاری از سربازان مشمول خدمت، در ارتباط با پیگیری امریه آستان قدس رضوی و سهمیه پذیرش مشمولین خدمت  و همچنین رشته های امریه آستان قدس رضوی سؤال دارند. از این رو در این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت نام امریه آستان قدس رضوی

ظرفیت آستان قدس رضوی برای به کار گرفتن سربازان امریه حدود ۵۶ نفر است و این افراد باید از بین واجد الشرایط مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

شرایط عمومی اخذ امریه آستان قدس 

  •  عدم برخورداری از ایست خدمت
  •  عدم داشتن عدم غیبت قبل از اعزام به خدمت سربازی
  •  علاوه بر این داشتن شرایط زیر الزامی نیست، اما افرادی که شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند در اولویت باشند:
  • داشتن مشکلات پزشکی منجر به معافیت از رزم
  •  اعضای درجه یک خانواده ایثارگر، شهدا و جانبازان
  • افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
  • افراد متأهل
  • افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه عضویت در بسیج فعال را دارند.
  • افرادی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند.
  • داوطلبان دارای سهمیه قاریان برتر قرآن و حافظان
  • افرادی که دارای سهمیه بنیاد ملی نخبگان هستند.

 شرایط اختصاصی ثبت نام امریه آستان قدس

  •  داشتن مدرک تحصیلی بر اساس رشته‌های مورد نیاز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • نداشتن نسبت فامیلی با هیچ کدام از کارکنان آستان قدس رضوی
  •  عدم استفاده از ایست خدمت سربازی

رشته‌ های مورد نیاز برای ثبت نام امریه آستان قدس رضوی

 آستان قدس رضوی هر سال برای رشته‌های مختلفی تقاضای سربازان امریه دارد. افرادی که مایل به ثبت نام هستند می‌توانند از طریق سامانه آستان قدس رضوی در رشته‌های زیر اقدام کنند:

  • مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی: محل خدمت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار در دوره کارشناسی: محل خدمت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • مهندسی صنایع و سیستم ها در مقطع ارشد: محل خدمت شرکت سامان داروی هشتم 
  • مهندسی پزشکی در مقطع ارشد: محل خدمت بیمارستان رضوی
  • رشته مهندسی صنایع تحلیل سیستم ها: محل خدمت دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی
  • برق الکترونیک در مقطع کارشناسی: محل خدمت مدیریت روستایی آستان قدس رضوی 
  • علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی: محل خدمت دفتر مدیریت مرکز امور خادمین
  • رشته صنایع در دوره کارشناسی: محل خدمت اداره برنامه ریزی آستان قدس یا دفتر مدیریت برنامه و بودجه 
  • مکانیک تبدیل انرژی در مقطع کارشناسی ارشد: محل خدمت موسسه فرهنگی قدس 
  • روانشناسی در مقطع  ارشد: محل خدمت دفتر مدیریت مرکز جامع مشاوره
  • مترجمی عربی در مقطع ارشد: محل خدمت اداره زائرین غیر ایرانی
  • مدیریت بازرگانی در مقطع ارشد: محل خدمت معاونت علمی 
  • رشته عمران گرایش سنجش از راه دور دوره ارشد: محل خدمت معاونت املاک و اراضی یا شرکت بتن و ماشین قدس رضوی
  • علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری اجتماعی در مقطع ارشد: محل خدمت معاونت ارتباطات و رسانه یا مدیریت مرکز امور خادمین
  • الهیات و معارف اسلامی: محل خدمت نمایندگی آستان قدس رضوی در بیرجند
  • رشته صنایع غذایی گرایش کنترل کیفییت و بهداشت در دوره ارشد: محل خدمت اداره مهمانسرا آستان قدس
  • عمران در مقاطع کارشناسی و بالاتر: محل خدمت موقوفات ملک
  • علوم آزمایشگاهی در مقاطع بالاتر از کارشناسی: محل خدمت موسسه درمانی دارالشفا

 منبع: razavi.ir



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

منابع طبیعی ارگانی است که بخشی از نیروی کاری خود را از سربازان تامین می‌کند. وظایف اصلی آن محافظت از مراتع، جنگل‌ها، محیط زیست و حیوانات است. سربازان این ارگان برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و محافظت از منابع طبیعی فعالیت می‌کنند. برخی از دلایل علاقه‌مندی افراد به خدمت در این ارگان عدم نیاز به پوشیدن لباس سربازی، عدم احترام نظامی به مافوق و زمان فعالیت مطابق با وقت اداری است. اداره منابع طبیعی نیز از سربازان برای مقابله با قاچاقچیان چوب جنگل‌ها و شکار غیرمجاز حیوانات استفاده می‌کند. سایت امریه منابع طبیعی doe.ir بوده که ما در طول مقاله در خصوص ثبت نام امریه منابع طبیعی و شرایط آن توضیحاتی را بیان خواهیم کرد. همچنین برای اطلاع از رشته های مورد نیاز آن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

امریه منابع طبیعی چیست؟

این امریه زیر شاخه نیروهای مسلح بوده و یکی از یگان هایی می باشد که برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می باشد.

زمانی که برای ثبت نام امریه منابع طبیعی اقدام می نمایید باید از وظایف و فعالیت های انجام شده در این ارگان مطلع باشید که برخی از این فعالیت ها به شرح زیر است:

فرد باید به صورت متناوب از کارخانه های چوب بازرسی نماید.

برای قاچاقچیان منابع طبیعی تشکیل پرونده داده و گزارش آن را به مراجع قضایی اعلام نماید.

باید از چرای حیوانات در مراتع خطرناک و یا غیر مجاز جلوگیری نمایند.

گشت زدن به منظور اطلاع رسانی موارد غیر قانونی به مرکز

بررسی کردن محموله های مراتع و جنگل ها به منظور کشف قاچاق و یا محموله های غیر قانونی

و …

اگر به انجام این فعالیت ها علاقه دارید و قصد ثبت نام امریه در منابع طبیعی  دارید تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

شرایط امریه منابع طبیعی 1402

ممکن است شرایط مرتبط با امریه منابع طبیعی در شهرهای متنوعی تفاوت‌هایی داشته باشد. به‌طور کلی، برای فرایند پذیرش در سازمان‌های متعدد، شرایط خاص و عمومی ضروری است. شرایط خاص به مواردی اشاره دارد که برای تمامی متقاضیان امریه در نظر گرفته‌شده‌و هر متقاضی باید حداقل یکی از این شرایط را تحقق بخشد. به عنوان مثال، برای شرکت در امریه هر اداره یا سازمانی، متقاضیان باید حداقل یکی از شرایط پنج‌گانه را تامین نمایند. این شرایط پنج‌گانه موارد زیر را در بر می‌گیرد:

شرایط ثبت نام امریه منابع طبیعی 1402

فرد متقاضی جز خانواده درجه یک خانواده شهدا، ایثارگر، جاوید الاثر، آزاده و یا رزمنده با 6 ماه متوالی شرکت در جبهه باشد.

اگر فرد معاف از رزم بوده و یا متاهل باشد

در صورتی که فرد متقاضی تحت پوشش کمیته امام و یا بهزیستی باشد.

نخبگان کشور اجازه ثبت نام امریه در منابع طبیعی را دارند.

اگر فرد متقاضی قاری قرآن و یا حافظ قرآن باشد می تواند برای ثبت نام امریه منابع طبیعی اقدام نماید.

فرد متقاضی نباید با هیچ یکی از کارمندان این سازمان نسبتی داشته باشد.

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام امریه منابع طبیعی 1402

مدارک مورد نیاز در ثبت نام امریه منابع طبیعی در سال جدید به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز در ثبت نام امریه منابع طبیعی

عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید

ارائه کارت ملی هوشمند و شناسنامه الزامی است.

اگر فرد متاهل باشد باید شناسنامه همسر و فرزندان خود را نیز ارائه نماید.

در صورتی که تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته اما باشد باید گواهی تحت پوشش این سازمان ها را ارائه نماید.

در صورت معاف از رزم بودن باید گواهی آن را ارائه نماید

توجه نمایید در زمان ارائه این مدارک باید تمامی مدارک دارای کیفیت بوده و  تناقضی در آن ها وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده و بررسی تناقض، ثبت نام لغو خواهد شد.

این مدارک را باید حداقل 50 روز قبل از اعزام در سامانه منابع طبیعی بارگذاری کرده و کارهای لازم را انجام دهند.

 

منبع: 

منابع طبیعی ارگانی است که بخشی از نیروی کاری خود را از سربازان تامین می‌کند. وظایف اصلی آن محافظت از مراتع، جنگل‌ها، محیط زیست و حیوانات است. سربازان این ارگان برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و محافظت از منابع طبیعی فعالیت می‌کنند. برخی از دلایل علاقه‌مندی افراد به خدمت در این ارگان عدم نیاز به پوشیدن لباس سربازی، عدم احترام نظامی به مافوق و زمان فعالیت مطابق با وقت اداری است. اداره منابع طبیعی نیز از سربازان برای مقابله با قاچاقچیان چوب جنگل‌ها و شکار غیرمجاز حیوانات استفاده می‌کند. سایت امریه منابع طبیعی doe.ir بوده که ما در طول مقاله در خصوص ثبت نام امریه منابع طبیعی و شرایط آن توضیحاتی را بیان خواهیم کرد. همچنین برای اطلاع از رشته های مورد نیاز آن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

امریه منابع طبیعی چیست؟

این امریه زیر شاخه نیروهای مسلح بوده و یکی از یگان هایی می باشد که برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی می باشد.

زمانی که برای ثبت نام امریه منابع طبیعی اقدام می نمایید باید از وظایف و فعالیت های انجام شده در این ارگان مطلع باشید که برخی از این فعالیت ها به شرح زیر است:

فرد باید به صورت متناوب از کارخانه های چوب بازرسی نماید.

برای قاچاقچیان منابع طبیعی تشکیل پرونده داده و گزارش آن را به مراجع قضایی اعلام نماید.

باید از چرای حیوانات در مراتع خطرناک و یا غیر مجاز جلوگیری نمایند.

گشت زدن به منظور اطلاع رسانی موارد غیر قانونی به مرکز

بررسی کردن محموله های مراتع و جنگل ها به منظور کشف قاچاق و یا محموله های غیر قانونی

و …

اگر به انجام این فعالیت ها علاقه دارید و قصد ثبت نام امریه در منابع طبیعی  دارید تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

شرایط امریه منابع طبیعی 1402

ممکن است شرایط مرتبط با امریه منابع طبیعی در شهرهای متنوعی تفاوت‌هایی داشته باشد. به‌طور کلی، برای فرایند پذیرش در سازمان‌های متعدد، شرایط خاص و عمومی ضروری است. شرایط خاص به مواردی اشاره دارد که برای تمامی متقاضیان امریه در نظر گرفته‌شده‌و هر متقاضی باید حداقل یکی از این شرایط را تحقق بخشد. به عنوان مثال، برای شرکت در امریه هر اداره یا سازمانی، متقاضیان باید حداقل یکی از شرایط پنج‌گانه را تامین نمایند. این شرایط پنج‌گانه موارد زیر را در بر می‌گیرد:

شرایط ثبت نام امریه منابع طبیعی 1402

فرد متقاضی جز خانواده درجه یک خانواده شهدا، ایثارگر، جاوید الاثر، آزاده و یا رزمنده با 6 ماه متوالی شرکت در جبهه باشد.

اگر فرد معاف از رزم بوده و یا متاهل باشد

در صورتی که فرد متقاضی تحت پوشش کمیته امام و یا بهزیستی باشد.

نخبگان کشور اجازه ثبت نام امریه در منابع طبیعی را دارند.

اگر فرد متقاضی قاری قرآن و یا حافظ قرآن باشد می تواند برای ثبت نام امریه منابع طبیعی اقدام نماید.

فرد متقاضی نباید با هیچ یکی از کارمندان این سازمان نسبتی داشته باشد.

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام امریه منابع طبیعی 1402

مدارک مورد نیاز در ثبت نام امریه منابع طبیعی در سال جدید به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز در ثبت نام امریه منابع طبیعی

عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید

ارائه کارت ملی هوشمند و شناسنامه الزامی است.

اگر فرد متاهل باشد باید شناسنامه همسر و فرزندان خود را نیز ارائه نماید.

در صورتی که تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته اما باشد باید گواهی تحت پوشش این سازمان ها را ارائه نماید.

در صورت معاف از رزم بودن باید گواهی آن را ارائه نماید

توجه نمایید در زمان ارائه این مدارک باید تمامی مدارک دارای کیفیت بوده و  تناقضی در آن ها وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده و بررسی تناقض، ثبت نام لغو خواهد شد.

این مدارک را باید حداقل 50 روز قبل از اعزام در سامانه منابع طبیعی بارگذاری کرده و کارهای لازم را انجام دهند.

 منبع:  doe.ir



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ما در این مقاله به آموزش نحوه اعتراض به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه برای دریافت معافیت از خدمت سربازی می‌پردازد. در صورتی که رای کمیسیون پزشکی منفی بوده و معافیت شما را نپذیرفته است، می‌توانید با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنید. در ادامه برای مشاهده درخواست اعتراض کمیسیون پزشکی سربازی و متن اعتراض به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه با مرکز مشاوره ایران تحصیل همراه ما باشید تا نحوه اعتراض به رای کمیسیون پزشکی را بیاموزید.

انواع کمیسیون پزشکی نظام وظیفه

برای دریافت معافیت پزشکی سربازی، باید مدارک پزشکی کافی را به کمیسیون ارائه کنید. ابتدا باید به یکی از بیمارستان‌های معرفی‌شده‌توسط سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید و معاینات لازم انجام دهید. در صورت شناخته شدن واجد الشرایط، کمیسیون پزشکی برای شما تشکیل خواهد شد. این کمیسیون شامل سه دکتر است که توسط نیروهای مسلح تایید‌شده‌اند. این پزشکان با بررسی بیماری و مدارک پزشکی شما، نتیجه نهایی را اعلام می‌کنند.

به طور کلی معافیت های پزشکی به 3 دسته تقسیم می گردد:

انواع معافیت پزشکی

 

معافیت پزشکی به صورت دائم

 

معافیت پزشکی به صورت موقتی

 

معافیت پزشکی به صورت معاف از رزم

 

قابل ذکر است کمیسیون پزشکی برای هر فرد مستقل از دیگران تشکیل می‌شود و درخواست هر فرد بصورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پس از اینکه نتیجه توسط کمیسیون پزشکی نظام وظیفه اعلام شود، در صورتی که اعتراضی وجود داشته باشد، امکان حضور در دفاتر پلیس ۱۰+ و ثبت اعتراض فراهم است. لازم است توجه نمایید که حتی با صدور حکم مثبت توسط کمیسیون، تصمیم نهایی باید توسط شورای عالی کمیسیون پزشکی اعلام شود.

شرایط اعتراض به رای کمیسیون پزشکی نظام وظیفه 1402

همان طور که بیان شد ممکن است در زمان بررسی مدارک برای معافیت رای منفی به معافیت پزشکی شما داده شود و با معافیت شما موافقت نگردد.

در زمان مشاهده رای منفی شما می توانید اقدام به اعتراض به رای کمیسیون  نمایید و فرم آن را پر کرده و ثبت نمایید.

به صورت کلی شما برای بیماری های که قابل مشاهده است می توانید اقدام نمایید و اگر بیماری های شما قابل رویت نباشد باید قبل از برگزاری کمیسیون به بیمارستان های مورد اعتماد نظام وظیفه  رفته و پس از تایید برای تشکیل کمیسیون و معافیت اقدام نمایید.

پس می توان اینگونه بیان کرد که بیماری های که می توانید برای معافیت پزشکی اقدام نمایید به دو دسته تقسیم می شود:

بیماری های قابل مشاهده و رویت

مانند بیماری های نقص عضو و بیماری های پوستی

بیماری های درونی

مانند بیماری های اعصاب، تنفسی،بافت های زیر پوستی، بیماری های عفونی و استخوانی و یبمار ی های بینایی و …

 

منبع: شرایط معافیت پزشکی فوبیا



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

بهره مندی از مشاوره کنکور ارشد 1402 برای داوطلبان این مقطع امری حیاتی است. امروزه دانشجویان زیادی پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، علاقمند به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و حتی دکتری هستند. این افراد، برای ادامه تحصیل در هر یک از این مقاطع، باید مجددا در کنکور شرکت نمایند. لذا، کسب رتبه قبولی در کنکور نیز زمانی امکان پذیر است که داوطلبان با آمادگی بیشتر و آگاهانه تر در کنکور کارشناسی ارشد و یا مقاطع دیگر شرکت نمایند.

اهمیت دریافت مشاوره کنکور ارشد

داوطلبان ممکن است در طول سال تحصیلی برای کنکور آمادگی لازم را داشته باشند و تلاش بسیاری برای قبولی در کنکور و مطالعه دقیق منابع به صورت درست و اصولی داشته باشند. اما پس از مدتی دچار احساس یاس و ناامیدی در رابطه با قبولی در کنکور سراسری به خود می دهد که در این شرایط یک مشاور به آن ها کمک می کند تا رتبه خوبی را کسب نمایند.

در واقع، مشاوران تحصیلی، خدماتی را ارائه می‌دهند که در راستای برنامه ریزی بهتر فرد برای موفقیت در کنکور  است. برخی از مهم ترین خدمات مشاورین تحصیلی، شامل موارد زیر می‌باشد: 

  • آگاه کردن داوطلبان از زمان کنکور کارشناسی ارشد
  • آگاه کردن داوطلبان از نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد
  • آموزش نحوه مطالعه و برنامه‌ ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد
  • آگاه کردن داوطلبان از منابع کارشناسی ارشد
  • مشاوره جهت عملکرد هر چه بهتر در جلسه کنکور ارشد
  • مشاوره کارشناسی ارشد بدون کنکور

مشاور کنکور ارشد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

هر یک از شما عزیزانی که تصمیم دارید تا در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کرده و شرکت کنید، بهتر است که از یک مشاور خوب کمک بگیرید. حال ممکن است سوال کنید که یک مشاور خوب دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که یک مشاور کنکور کارشناسی ارشد خوب، باید تعدادی از ویژگی ها را داشته باشد که برخی از مهم ترین آن‌ها، شامل موارد زیر است: 

  • شناخت کامل هدف داوطلب از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد
  • شناخت و تسلط کامل مشاور تخصصی کنکور کارشناسی ارشد درباره رشته مورد نظر و سایر رشته‌های مرتبط کارشناسی ارشد
  • تشریح کامل شرایط آزمون ارشد به داوطلب
  • ارائه اطلاعات دقیق به داوطلبان در رابطه با کارنامه‌ها، رتبه‌ها و درصدهای مورد نیاز برای قبولی در انواع دانشگاه های ارشد
  • فن بیان قوی مشاور برای مشاوره تحصیلی ارشد
  • قدرت مشاور در ارائه منابع دقیق کنکور کارشناسی ارشد
  • توانایی مشاور در تجزیه و تحلیل آزمونهای آزمایشی کارشناسی ارشد مختلف
  • تسلط مشاور در شناخت اساتید برجسته کنکور کارشناسی ارشد و کلاس های مناسب با توجه به شرایط داوطلب 
  • توانمندی مشاور در ارائه برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای شرایط مختلف داوطلبان کنکور ارشد
  • توانایی ایجاد انگیزه و دیدگاه درست برای مطالعه آزمون کارشناسی ارشد
  • تجربه بالا در هدایت داوطلبان و تخصص همراه با تجربه در مشاوره تحصیلی

 

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته یکی از مراحل بسیار مهم برای هر یک از شما دانشجویان و فارغ التحصیلان عزیز محسوب می‌‌شود. زیرا شما باید بر اساس رتبه کسب شده خود، رشته مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. همچنین، با توجه به شرایط زندگی و کاری خود نسبت به انتخاب دانشگاه محل تحصیل اقدام نمایند.

در مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و مشاوره انتخاب رشته، ابتدا به شما کمک می‌شود تا نسبت به شرایط تحصیل در هر یک از دانشگاه‌ها اطلاعات لازم را به دست آورید. علاوه بر این، در صورت انتخاب دانشگاه‌های دارای شهریه، شما را از میزان شهریه تمامی دانشگاه‌ها مطلع می‌نمایند تا هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه‌ها را به طور دقیق بدانید. 

منبع: مشاوره کنکور ارشد 1402



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

تخمین رتبه کنکور سراسری برای همه داوطلبین مهم است. بعد از کنکور معمولاً داوطلبین با دیدن دفترچه شروع به محاسبه درصدهای خود می‌نمایند تا بتوانند حدس بزنند که چه درصدهایی را داشته‌اند و چه رتبه‌ای را خواهند آورد؟ در سایت ایران تحصیل مشاورین ما در هر مرحله کنکور با شما همراه بوده اند تا کمک کنند بهترین عملکرد را در کنکور سراسری کسب نمایید. و تخمین رتبه کنکور یکی از خدماتی است که مشاورین ما برای انجام آن در ارائه خدمت رسانی به شما آماده اند.  

بهترین روش انجام تخمین رتبه کنکور سراسری چیست؟ 

بهترین روش انجام تخمین رتبه کنکور سراسری این است که از کمک مشاوری آگاه و کاردان کمک بگیرید. 

فردی که اطلاعات زیادی در رابطه با انتخاب رشته کنکور و انجام تخمین رتبه آن هم به بهترین شکل ممکن داشته باشد و بتواند راهنمایی های لازم را برایتان به عمل آورد. 

در واقع، یک مشاور با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کنکور می تواند انتخاب رشته ای هر جه دقیق تر را برایتان انجام دهد تا بتوانید به طور حدودی به این موضوع پی ببرید که در کدام دانشگاه و یا رشته تحصیلی می توانید پذیرفته شوید. 

تخمین رتبه مجازی راهی برای انتخاب بهتر!

از زمان برگزاری آزمون تا زمان اعلام نتایج به طور میانگین یک ماه به طول می‌انجامد و این زمان برای داوطلبین کنکور بسیار دلهره‌آور خواهد بود.

می‌توانم حال شما را بعد از برگزاری کنکور تا زمانی که نتایج اعلام می‌شود درک کنم.

از طرفی خوشحال از اینکه کنکور تمام شد و حالا با خیال راحت می‌توانی استراحت کنی، بخوابی و حتی به مهمانی بروی اما همیشه استرس نتایج اجازه لذت بردن را می‌گرفت.

همیشه با خودم فکر می‌کردم ای‌ کاش می‌شد از سازمان سنجش خواهش می‌کردم تا برگه من را تصحیح نماید و نتیجه را اعلام کند و این‌

همه انتظار و کابوس‌های شبانه را از من سلب کند. اما نمی‌توان از سازمانی به عظمت سازمان سنجش انتظار داشت که بیکار و منتظر دستور ما برای انجام کار بایستد.

این رویای من امروز می‌تواند تحقق یافت. تخمین رتبه کنکور سراسری همان رویایی بود که من همیشه آرزوی آن را داشتم.

مشاورین ما می‌توانند به شما برای سر رسیدن این انتظار و تحقق آرزو ، کمک نمایند. کافی است درصدهای خود را به مشاورین ما اطلاع دهید تا برایتان با توجه به سختی و آسانی کنکور، سهمیه منطقه، رشته و غیره تخمین رتبه کنکور سراسری و انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش  را انجام دهند.

منبع: https://irantahsil.org/estimatin-the-rank-of-the-national-entrance-examination/



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانشگاه‌ های آزاد سراسر کشور هر ساله به صورت با آزمون و سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می‌ کنند. برای پذیرش دانشجو در هر دو روش با کنکور و بدون کنکور لازم است دانشجویان اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در سایت این دانشگاه وارد نمایند تا ثبت نام آنها انجام شود. اما گاهی پیش می‌ آید که برخی از دانشجویان در هنگام وارد کردن اطلاعات خود دچار اشتباه می‌ شوند و یکی از موارد خواسته شده در فرم ثبت نام را نادرست وارد می‌ نمایند. به همین علت امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد فراهم می‌ باشد و کلیه داوطلبانی که یکی از موارد خواسته شده فرم ثبت نام خود را نادرست وارد کرده باشند می‌ توانند برای ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور آزاد و یا رشته‌ های با کنکور این دانشگاه از طریق سایت azmoon.net اقدام نمایند. لازم به ذکر است امکان ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و رشته های با کنکور آن تنها در مهلت تعیین شده وجود دارد بنابراین توجه کنید که حتماً برای این کار می‌ بایست در زمان مقرر به سایت این دانشگاه مراجعه نمایید.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد

در خصوص زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور آزاد باید بگوییم ورودی‌ های مهر و بهمن باید همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. توجه داشته باشید چنانچه اطلاعات هر یک از افراد متقاضی به صورت عمدی یا سهوی اشتباه وارد شده باشد تمامی عواقب آن بر عهده خود فرد می‌ باشد لذا حتماً بعد از وارد کردن اطلاعات خود آنها را بررسی و چک کنید و در صورت نبود اشتباه اطلاعات خود را تایید نمایید.

همچنین اگر متوجه شدید یکی از موارد خواسته شده در فرم ثبت نام را نادرست وارد کرده‌ اید؛ حتماً در زمان اعلام شده برای ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد به سایت این دانشگاه مراجعه کنید و اشتباه خود را اصلاح نمایید. توجه داشته باشید ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور آزاد نیازی به پرداخت مجدد هزینه ندارد و به صورت رایگان انجام می‌ شود.

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد

برای ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد لازم است مراحلی طی شود.  این مراحل شامل موارد زیر می‌ باشند.

۱.  جستجو سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد یا وارد کردن نشانی اینترنتی azmoon.org در کادر جستجوی مرورگر
۲.  وارد شدن به سامانه ثبت نام و پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد
۳.  وارد کردن سریال و کد رهگیری برای ورود به میز کار شخصی خود و ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد 
۴.  پس از انجام مراحل فوق، می‌ بایست یکی از گزینه‌ های ویرایش را انتخاب نمایید و تصحیح اطلاعات خود را انجام دهید. گزینه‌ های ویرایش در این قسمت شامل موارد زیر هستند:

  • ویرایش و تغییر گروه آزمایشی
  • ویرایش و اضافه کردن گروه آزمایشی
  • ویرایش انتخاب رشته و تغییر اولویت

5. پس از انجام ویرایش مورد نظر خود، اطلاعات ثبت نامتان را یک بار دیگر مرور نمایید و چنانچه خطایی وجود نداشت تایید نهایی را بفشارید و کد رهگیری دریافت کنید. به خاطر داشته باشید این کد رهگیری را باید تا پایان زمان پذیرش در دانشگاه آزاد نزد خود نگه دارید بنابراین پیشنهاد می‌ کنیم حتماً از کد رهگیری خود پرینت گرفته یا آن را یادداشت نمایید. 

نکته قابل توجه اینکه ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور آزاد رایگان انجام می‌ شود اما اگر هریک از افراد متقاضی بخواهند گروه آزمایشی خود را تغییر دهند و یا اینکه گروه آزمایشی دیگری را به فرم انتخاب رشته اینترنتی خود اضافه کنند، لازم است هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی جدید را از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت کنند.

 منبع: https://irantahsil.org/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانشگاه آزاد یکی از پر متقاضی ترین و پر شعبه ترین دانشگاه های ایران است که در مقاطع تحصیلی مختلف از کاردانی  پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد تا دکتری حرفه ای، پذیرای دانشجویان رشته های مختلف است. این دانشگاه به دو صورت با کنکور و بدون کنکور (براساس سوابق تحصیلی) در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. از این رو متقاضیان باید با آغاز زمان انتخاب رشته، جهت دریافت دفترچه راهنما اقدام کنند. در این مقاله ما قصد بررسی زمان و نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد را داریم تا بتوانیم داوطلبان تحصیل در این رشته ها را به درستی راهنمایی کرده و با بخش های مختلف این دفترچه راهنما آشنا کنیم. توجه داشته باشید که دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد همزمان با آغاز انتخاب رشته مقطع کاردانی منتشر می شود و دفترچه کاردانی پیوسته و نا پیوسته به صورت جدا از هم خواهند بود. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد 

با توجه به بالا بودن تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف، این دانشگاه نیز همچون سایر دانشگاه ها، دفترچه راهنمایی را تهیه کرده است که در آن تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان گرده آوری شده و ارائه می گردد. دفترچه های راهنما برای هر مقطع تحصیلی و هر نوع شیوه پذیرشی (با کنکور و یا بدون کنکور) به صورت جدا تهیه می شوند؛ یعنی به طور مثال برای مقطع کاردانی این دو نوع دفترچه قابل دریافت است: دفترچه کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد یا دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد، در نتیجه متقاضیان باید در زمان دریافت آن توجه لازم را داشته باشند.

در این مقاله ما به بررسی دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد و چگونگی دریافت و زمان آن خواهیم پرداخت. لازم است بدانید که دفترچه راهنماها به صورت الکترونیک و از طریق سامانه رسمی و اصلی دانشگاه آزاد منتشر می شود. به همین دلیل هم داوطلبان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد باید به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که همیشه امکان دانلود دفترچه رشته های کاردانی دانشگاه آزاد وجود ندارد؛ چرا که با آغاز مهلت انتخاب رشته، لینک دریافت دفترچه فعال شده و پس از اتمام مهلت ثبت انتخاب رشته، این لینک مجددا غیر فعال می شود. به همین دلیل هم متقاضیان عزیز توجه داشته باشند، که تنها در زمان تعیین شده و مقرر، حتما نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد اقدام کنند.

اگر به هر دلیلی در زمان مقرر شده نتوانستید لینک دانلود دفترچه کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد یا دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد را مشاهده کنید یا تمایل داشتید دفترچه انتخاب رشته های سال های گذشته را مشاهده کنید، نگران نباشید. در سامانه ایران تحصیل لینک دانلود قرار داده شده و می توانید در هر زمانی دفترچه انتخاب رشته مورد علاقه خود را دانلود و دریافت کنید. همچنین خوب است بدانید که برای دریافت دفترچه انتخاب رشته، نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید.

اما زمان دریافت دفترچه رشته های کاردانی دانشگاه آزاد کی است؟

در رابطه با تاریخ منتشر شدن این دفترچه ها باید بگوییم که دفترچه های ترم مهر ماه معمولا در اواخر تیر ماه و یا اوایل مرداد ماه منتشر می شوند و دفترچه انتخاب رشته های بهمن ماه، در اواخر آذر ماه. توجه داشته باشید که گاه ممکن است هر دو دفترچه کاردانی پیوسته و ناپیوسته همزمان منتشر نشوند؛ مانند سال تحصیلی 1402 – 1403 که دفترچه کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه منتشر شده است ولی دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد هنوز منتشر نشده است. 

 منبع: https://irantahsil.org/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2/

 



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد جهت انجام انتخاب رشته داوطلبان فعال می‌باشد. کلیه داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم برای انتخاب رشته بدون آزمون و با آزمون آزاد اقدامات لازم را در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام دهند. البته در این میان اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در هر دو دوره با‌ کنکور و بدون کنکور نیز الزامی به نظر می‌رسد. با توجه به اهمیت بالای امر انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی دریافت راهنمای گام به گام انتخاب رشته دانشگاه آزاد از یک مشاور تحصیلی خبره و کاردان نیز اهمیت بالایی دارد.

زمان انتخاب رشته با آزمون در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

اگر چه در حال حاضر شاهد عدم برگزاری آزمون دانشگاه آزاد و سراسری به صورت همزمان و در یک روز هستیم، اما انتخاب رشته این دو دانشگاه به هیچ وجه با یکدیگر و در سایت انجام نمی‌شود. در واقع، سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور دانشگاه سراسری با یکدیگر فرق دارد. زمان انتخاب رشته سراسری و آزاد نیز برای ورود به دانشگاه جهت ادامه تحصیل نیز با هم تفاوت دارند.

تمامی داوطلبانی که موفق به کسب تراز و رتبه مورد نظر در کنکور دانشگاه آزاد شده‌اند، امکان ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را برای طی مراحل ثبت نام در این دانشگاه را دارند. در سال قبل، تمامی داوطلبان توانستند در مهلت زمانی تعیین شده یعنی از اواخر مرداد ماه تا اوایل شهریور وارد سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند و اقدامات لازم برای انتخاب رشته در دوره با آزمون را در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام دهند. دوستان عزیز دقت داشته باشید که هنوز در سال جاری زمان دقیق و مشخصی برای انجام انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام نشده است.

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

همانطور که می دانید مرحله انتخاب رشته آزاد، به طور جداگانه از مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری صورت می‌گیرد و داوطلبان قبلاز هر چیز باید با نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد آشایی داشته باشند. اقراد با داشتن کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد، می‌توانند طبق مراحل زیر وارد سامانه سنجش و پذیرش شوند.

  1. جست و جوی نشانی سامانه azmoon.org در مرورگر و وارد شدن به صفحه اصلی سامانه
  2. انتخاب کردن گزینه “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲”
  3. درج نمودن اطلاعات مربوط به کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد و ثبت کد ملی داوطلب
  4. پرداخت کردن هزینه مربوط به فرایند انتخاب رشته
  5. تکمیل کردن فرم اینترنتی انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی 

نحوه انتخاب رشته بدون آزمون آزاد 

در مورد چگونگی انتخاب رشته در دوره بدون آزمون باید بگوییم که انتخاب رشته در این مرحله برای تمامی داوطلبان و متقاضیان تحصیل در دوره بدون آزمون به صورت آنلاین و اینترنتی در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می‌گیرد.

ولی در رابطه با دوره بدون آزمون آزاد باید عنوان کرد که تمامی داوطلبان باید برای انجام ثبت نام و انتخاب رشته به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل بروند و اقدامات لازم برای ثبت نام را با طی مراحلی انجام دهند. در ادامه سعی داریم توضیحات مفصلی را در رابطه با نحوه انتخاب رشته در دوره بدون آزمون آزاد در اختیار شما دوستان و عزیزان قرار دهیم. اما با این حال در صورت داشتن هر گونه سؤال یا ابهامی در رابطه با نحوه ثبت نام در دوره بدون آزمون دانشگاه‌های آزاد می‌توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از تیم مشاوره ما دریافت کنید.

منبع: سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

با نگاهی به روند تحصیلی رتبه‌های برتر کنکور سال‌های پیشین می توان به فرمولی ثابت برای موفقیت این افراد در این آزمون دست یافت، اما صرفا مطالعه دروس به صورت صحیح نمی‌تواند منجر به موفقیت شما شود و این یک برنامه ریزی کنکور اصولی و هوشمندانه است که می تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. برنامه‌ریزی ضمن بالابردن بازده شما در بازه‌های زمانی مشخص می تواند منجر به شناخت و ارتقا نقاط ضعف شما گردد؛ اما همواره به این نکته توجه داشته باشید که عدم بهره‌مندی از برنامه‌ای صحیح و کاربردی هم از سوی دیگر سدی برای موفقیت شما خواهد بود و این دلیلی مشخص برای بالا بودن اهمیت انتخاب برنامه‌ریزی درست می‌باشد.

اهمیت تعیین هدف در برنامه ریزی کنکور 1402

برنامه ریزی درسی برای کنکور یکی از مهم ترین ابزارها برای رسیدن به موفقیت به حساب می رود. تلاش افراد برای موفقیت در کنکور از دو جنبه کیفیت و کمیت قابل بررسی است. بیشتر افراد داوطلب در برنامه ریزی خود کمیت را مد نظر قرار می دهند، یعنی زمان برنامه ریزی به ساعت مطالعه خود توجه می نمایند و سعی دارند ساعات مطالعه خود را به عدد قابل ملاحظه ای در بازه 8 الی 11 ساعت در روز برسانند.

کیفیت مطالعه نیز برجسته ترین جنبه برنامه ریزی و مطالعه دروس به شمار می آید که چیزی غیر از روش مطالعه صحیح نمی تواند آن را تضمین نماید. اما همین که داوطلب در برنامه ریزی درسی برای کنکور ۱۴۰۲ ساعت مطالعه کافی داشته باشد و کمیت مطالعه را به استاندارد خوبی برساند موفقیت خود را تضمین نخواهد کرد. برنامه ای استاندارد است که کیفیت و کمیت به صورت توامان  و مطابق با استاندارد داشته باشد. جهت رسیدن به برنامه ریزی استاندارد باید هدف اصلی فرد تعیین شده و هدف های فرعی در راستای هدف اصلی تعیین شوند.در سایت های مختلف از جمله سایت برنامه ریزی درسی ایران تحصیل نیز به لزوم داشتن دفتر برنامه ریزی تاکید ویژه ای شده است.

اولین گام برای اطلاع از اینکه چگونه برای آزمون سراسری برنامه ریزی کنیم، مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است. مشخص کردن هدف نهایی موجب افزایش انگیزه و اشتیاق برای درس خواندن می شود. توجه کنید که تعیین کردن هدف نهایی به تنهایی برای کسب موفقیت موثر نیست. بلکه فرد باید مسیر رسیدن به هدف را ترسیم کند و در این راه هدف های کوتاه تری را برای خود در نظر بگیرد و با رسیدن به هر کدام از اهداف جزئی تر به هدف اصلی خود یک گام نزدیک تر شود.

برای مشخص کردن هدف در برنامه ریزی کنکور سراسری 1402 با سوالاتی از جمله موارد زیر روبرو هستیم:

  • به چه رشته و دانشگاهی علاقه مند هستید؟
  • نحوه پذیرش در این رشته محل و رسیدن به آن از چه طریقی امکان پذیر می باشد؟
  • ضرایب و زیرگروه های کنکور سراسری در رشته مورد نظر چگونه می باشد؟
  • وضعیت تحصیلی فرد چگونه می باشد؟

روش برنامه ریزی کنکور 1402

هر ساله شاهد داوطلبانی هستیم که با امیال و آرزوهای زیاد قدم در راه کنکور سراسری می گذارند و پس از یک سال تلاش مستمر به دلایل گوناگون که اصلی ترین آن در فقدان برنامه ریزی درسی صحیح برای کنکور خلاصه می شود، نمی توانند نتیجه ای مناسب با تلاش شان کسب نمایند. یک برنامه ریزی دقیق باید انعطاف پذیر باشد و تمام برنامه های روزانه، هفتگی و ماهانه را پوشش دهد.

دلایل عدم موفقیت را نمی توان فقط در یک جمله یا یک مقاله خلاصه جای داد. اما با مطالعه روش های برنامه ریزی با توجه به وضعیت تحصیلی و شرایط فرد برنامه ریزی جامع بر طبق اهداف مورد نظر فرد داشت. علاوه بر این، می توان با دانلود Pdf برنامه ریزی کنکور رتبه های برتر، به روش های صحیح مطالعه نیز دست یافت. برای برنامه ریزی باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • برای کنکور چگونه برنامه ریزی کنکور داشته باشیم؟
  • در برنامه ریزی کنکور برای کنکور می توانیم سرفصل های آزمون آزمایشی را مبنا قرار دهیم؟
  • برنامه ریزی کنکور من چه ایراداتی دارد؟
  • حتما باید یک شخص متخصص برای من برنامه ریزی کند؟
  • در یک برنامه ریزی کنکور صحیح، نسبت دروس عمومی به اختصاصی باید چگونه باشد؟
  • چرا با وجود برنامه ریزی کنکور، همیشه وقت کم می آورم؟
  • آیا باید در جدول برنامه ریزی هفتگی برای کنکور هر درس را حتما چند بار بخوانم؟
  • آیا باید جدول برنامه ریزی روزانه برای کنکور داشت یا جدول برنامه ریزی هفتگی کافیست؟
  • آیا نیاز است تا Pdf برنامه ریزی کنکور را دانلود کنیم؟

 منبع: https://irantahsil.org/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آیا می دانید تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ و یا این تحلیل چه اهمیتی دارد؟ هر سال سازمان سنجش، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری، کارنامه‌ای که حاوی رتبه، تراز و درصدهای اکتسابی داوطلبان می‌باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد و توضیحاتی در آن ارائه شده که براساس آن افراد می‌توانند به طور دقیق‌تر فرایند انتخاب رشته را انجام داده و به این نتیجه برسند که در کدام کد رشته محل‌ها، شانس قبولی بیشتری دارند.

نحوه تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

مسلماً برای تحلیل کارنامه سنجش، قبل از هر چیز باید آن را دریافت کرد. داوطلبان جهت دریافت کارنامه کنکور سراسری، به اطلاعاتی همچون شماره شناسنامه، شماره ملی، شماره پرونده، شماره رهگیری و یا شماره داوطلبی ( که در کارت ورود به جلسه کنکور نوشته است) نیاز دارند.

متقاضیان عزیز، پس از ورود به سامانه سنجش آموزش کشور باید به آدرس اینترتی sanjesh.org مراجعه کنند و از طریق یکی از سه طریق پیشنهاد شده در این سامانه، اطلاعات خود را وارد و کارنامه را دریافت نمایند.چنانچه به هر دلیلی اطلاعات ثبت نامی خود را ندارید، می‌توانید از دو روش سیستم پاسخگویی و یا تلفن گویای روابط عمومی، مسئله را مطرح و اطلاعات خود را بازیابی نمایید. وقتی می‌پرسیم تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ برای پاسخ نیازمند بررسی بند به بند کارنامه هستیم. به طور کلی می‌توان گفت که همزمان با کارنامه اولیه از 6 بخش زیر تشکیل شده است که در ادامه به بررسی هریک از موارد می‌پردازیم.

  1. اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه
  2. اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه
  3. وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف هر یک از گروه‌های آزمایشی
  4. وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه آزمایشی
  5. نمره خام درس امتحانی
  6. رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه کنکور

در ابتدای این قسمت، اطلاعاتی همچون شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، سال تولد، سهمیه، معدل کتبی دیپلم، کد دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، محل اخذ دیپلم، محل تولد، ناحیه بومی، استان بومی و اعلام علافه مندی داوطلب ذکر شده است.  در مورد برخی از مهمترین بخش‌های کارنامه به صورت تیتروار توضیح می‌دهیم تا شما متقاضیان عزیز اطلاعات کامل‌تری در این زمینه داشته باشید.

شماره پرونده: قبل از هر چیز، متقاضی باید بداند که منظور از شماره پرونده، همان شماره هفت رقمی است که در هنگام ثبت نام به او داده شده است. توصیه می‌شود که این رقم را با شماره پرونده خود با دقت بررسی کنید تا مغایرتی وجود نداشته باشد.

سهمیه نهایی: یکی از مهمترین بخش‌های ذکر شده در اطلاعات ثبت نامی، که گزینش داوطلب بر اساس آن انجام می‌شود سهمیه نهایی است. نوع سهمیه در هنگام ثبت نام توسط داوطلب در سایت ثبت نام کنکور سراسری مشخص شده است. خوب است بدانید که ظرفیت رشته در بین سهمیه‌ها تقسیم بندی می‌شود و داوطلبان هر سهمیه با توجه به ظرفیت‌های اختصاص داده شده، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در مورد انواع سهمیه در ادامه توضیح می‌دهیم.

بومی گزینی: همانطور که می‌بیند سه خانه آخر به موقعیت بومی متقاضی اختصاص یافته است. چنانچه داوطلبی رشته‌های با گزینش بومی را را انتخاب نماید، احتمال قبولی وی در دانشگاه‌های محل زندگی او بیشتر می‌شود.  در دفترچه انتخاب رشته بخوبی مشخص شده است که کدام رشته‌ها دارای گزینش بومی و کدام یک کشوری هستند. این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که داوطلب باید بداند با انتخاب گزینش بومی احتمال قبولی او بالاتر می‌رود یا غیر بومی.

اعلام علاقه مندی: این قسمت را نیز داوطلب در هنگام ثبت نام مشخص نموده است. چنانچه در زمان ثبت نام کنکور، گزینه پیام نور یا غیرانتفاعی را علامت زده باشد، می‌تواند از میان رشته‌های این دانشگاه که در دفترچه انتخاب رشته آمده است، انتخاب کند.

منبع: تحلیل کارنامه کنکور



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

امروزه خدمات جدیدی برای رهگیری مرسولات پستی از سوی شرکت ملی پست ارائه شده است. افراد با صرف کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری در اداره پست، می‌توانند از آخرین وضعیت مرسوله پستی خود، نام مامور فرستنده، وزن محصول و دیگر اطلاعات باخبر شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بیش از زمان اعلام شده از سوی پست، منتظر دریافت مرسوله پستی خود بوده‌اید. چه ارسال کننده مرسوله به شما شخص باشد و چه سازمان یا نهادی اداری، رهگیری مرسوله پستی یکی از امکاناتی است که خیال گیرنده را نسبت به زمان دریافت و موقعیت فعلی مرسوله راحت می‌کند. بعلاوه، با فراگیر شدن خریدهای اینترنتی از سوی هموطنان، یکی از دغدغه‌های اصلی افراد پس از خرید اینترنتی اطلاع از وضعیت ارسال آن است.

روش‌های رهگیری مرسولات پستی

 در گذشته تنها راه رصد موقعیت مرسولات پستی، وبسایت رسمی پست کشور بود. به این صورت که برای پیگیری آنلاین ارسال مرسوله پستی، افراد وارد وبسایت شده، کد رهگیری را در کادر جستجو وارد کرده و برای رهگیری مرسوله خود اقدامات لازم را انجام می‌دادند. اما امروزه به دلیل گسترش خدمات حوزه اینترنت، روش‌های دیگری نیز برای رهگیری مرسولات پستی وجود دارد.


به صورت کلی دو نوع مرسوله پستی داریم:

✔️ مرسوله پستی ساده: که توسط یک شخص به شخص دیگر یا نهادی اداری ارسال می‌شود.

✔️ مرسوله پستی سازمانی: که توسط سازمان یا نهادی اداری به شخص ارسال می‌شود.

به صورت کلی روش‌های دیگر رهگیری مرسولات پستی، شامل پیگیری مرسوله پستی با کد ملی، کد رهگیری، کد USSD و پیامک می‌شود. البته این روش‌ها برای انواع مرسوله‌های پستی شخصی و یا سازمانی متفاوت می‌باشد. در ادامه دسته بندی مفیدی از روش‌های پیگیری مرسولات پستی ارائه شده است تا شما با انواع روش‌های پیگیری مرسولات پستی آشنا شوید.

 رهگیری مرسولات پستی

 

 مرسولات پستی

مرسولات پستی سازمانی

سامانه رهگیری

کد ملی

پیامک

کد USSD

رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

از هر جایی که به صورت اینترنتی خرید کنید، کدی 20 رقمی به عنوان کد یا شناسه رهگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این کد و با مراجعه به سامانه رسمی رهگیری مرسولات پستی، به راحتی می‌توانید مرسوله خود را پیگیری کنید. پس از درج کد رهگیری در قسمت مشخص شده از سامانه، تمامی جزئیات مربوط به بسته پستی نمایش داده می‌شود. اطلاعاتی نظیر اداره پست مبدا، اداره پست مقصد و حتی نام مامور پستی که بسته شما را در دست دارد مشخص خواهد شد.

افراد برای رهگیری مرسولات خود ابتدا باید به آدرس اینترنتی tracking.post.ir مراجعه کنند. با مطالعه راهنمای زیر، به راحتی می‌توانید از وضعیت بسته پستی خود با خبر شوید.

✔️ در اولین گام نشانی اینترنتی سامانه رهگیری مرسولات پستی «tracking.post.ir» را در موتور جستجوی تلفن همراه و یا رایانه شخصی خود جستجو کرده و وارد صفحه اصلی این سامانه شوید.

✔️ سپس کد رهگیری 20 رقمی را در کادر مشخص شده درج کرده و علامت ذره بین را انتخاب کنید.


رهگیری مرسولات پستی با پیامک

روش دیگری که می‌توانید از آن برای رصد مرسولات پستی خود استفاده نمایید، رهگیری مرسوله از طریق پیامک است. در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید کد رهگیری محصول را به شماره 2000441 ارسال کنید تا وضعیت مرسوله به شما نشان داده شود.

اگر پس از ارسال پیامک، جزییات مرسوله برای شما ارسال نشد، کافی است حرف R را کنار کد رهگیری خود تایپ کنید و مجددا پیامک را ارسال کنید.

 منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D9%87%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%DB%8C/



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای  ۱۴۰۲ مشخص شد. دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه می بایست در آغاز هر ترم، مطابق با جدول زمانبندی و زمان های مقرر نسبت به انجام انتخاب واحد خود اقدام نمایند. در ادامه با نحوه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ایی بیشتر آشنا خواهیم شد.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال اول

دانشگاه فنی و حرفه ایی مانند همه دانشگاه های کشور، برای دانشجویان خود سه بازه زمانی را جهت انتخاب رشته ایجاد کرده است. بدین مفهوم که دانشجویان باید برای آغاز هر کدام از نیمسال های تحصیلی اول، دوم و تابستان، ابتدا انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای را انجام داده و سپس بر سر کلاس ها حضور یابند.

از این رو، دانشجویان این دانشگاه در یک بازه زمانی خاص بر اساس چارت درسی خود و تعداد حداقل و حداکثری واحدهای عمومی و اختصاصی، به صورت اینترنتی انتخاب های خود را ثبت می کنند.

در خصوص زمان انتخاب واحد نیمسال اول باید گفت که ممکن است در تاریخ شروع هر سال تحصیلی تغییراتی ایجاد شود. به طور معمول انتخاب واحد در دانشگاه فنی همچون سایر دانشگاه ها در سه نوبت مهر ماه، بهمن و تابستان انجام می گیرد.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال دوم

وقتی که نیمسال اول به پایان رسید و دانشجویان کارنامه نیمسال اول خود را دریافت نمودند، نوبت به انتخاب واحد نیمسال دوم می رسد. در این مرحله نیز لازم است که پیش نیازها، تداخل ساعات و سقف و کف تعداد واحدها رعایت شود. در سال تحصیلی گذشته، تاریخ 8 تا 14 بهمن 1401 جهت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و البته بر اساس گروه های آزمایشی تعیین شد.

بر اساس اعلام دانشگاه، خوشبختانه دانشجویان برای انجام این کار با مشکلاتی همچون قطعی سامانه مواجه نبودند و به دلیل سرعت بالای اینترنت، میزان نارضایتی به حداقل رسید. بدین ترتیب، مدیریت حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فنی و حرفه ایی خبر از رضایتمندی دانشجویان خود داشت.

البته با وجود مشخص بودن نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، هنوز تاریخ دقیقی برای انجام آن در نیمسال های اول و دوم سال تحصیلی جدید اعلام نشده است. اما به محض مشخص شدن تاریخ انتخاب واحد، این مطلب به روزرسانی می شود. 

زمان حذف اضطراری دانشگاه فنی

در برخی اوقات ممکن است که پس از اتمام مهلت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، دانشجو به دلایل مختلفی مایل به حذف یک یا چند واحد دارسی باشد. اگر مهلت حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد، می توان از گزینه ایی تحت عنوان حذف اضطراری استفاده نمود.

طبق اعلامیه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی، هر دانشجو می تواند نهایتا دو درس را در صورت اضطرار حذف نمایند. البته این به شرطی است که پیش نیازها و همنیازها رعایت شده باشد. بعلاوه، تعداد واحدهای باقیمانده نباید 12 واحد کمتر باشد. زمان حذف اضطراری هم اکنون اعلام نشده است و عموما در شروع نیمسال های اول و دوم تحصیلی مشخص می گردد.

البته اگر دانشجو در سنوات ارفاقی باشد، و حذف اضطراری یک ترم به آن ها اضافه می کند، مجاز به انجام این کار نیستند. برای این منظور، لازم است که ضمن مراجعه به سامانه میز خدمت khedmat.tvu.ac.ir، شماره دانشجویی، کد ملی و نام درس خود را ثبت و اعلام درخواست دهند. نکته دیگر آنکه دانشجویان شهریه پرداز می بایست شهریه متغیر درس را نیز پرداخت نمایند.

زمان انتخاب واحد تابستانی دانشگاه فنی و حرفه ایی

یکی از فرصت های مضاعف برای تحصیل، گذراندن ترم های تابستانی است. البته چندی پیش عده ایی از تعطیلی ترم تابستان دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داده بودند، اما این اخبار صحت نداشت و متقاضیان می توانند در زمان های تعیین شده برای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای اقدام نمایند. زمان انتخاب واحد ترم تابستانی سال تحصیلی 1403-1402، از تاریخ 10 تیرماه آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد. دانشجویان می توانند برای انجام فرآیند انتخاب واحد به وبسایت bustan.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81/

 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای  ۱۴۰۲ مشخص شد. دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه می بایست در آغاز هر ترم، مطابق با جدول زمانبندی و زمان های مقرر نسبت به انجام انتخاب واحد خود اقدام نمایند. در ادامه با نحوه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ایی بیشتر آشنا خواهیم شد.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال اول

دانشگاه فنی و حرفه ایی مانند همه دانشگاه های کشور، برای دانشجویان خود سه بازه زمانی را جهت انتخاب رشته ایجاد کرده است. بدین مفهوم که دانشجویان باید برای آغاز هر کدام از نیمسال های تحصیلی اول، دوم و تابستان، ابتدا انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای را انجام داده و سپس بر سر کلاس ها حضور یابند.

از این رو، دانشجویان این دانشگاه در یک بازه زمانی خاص بر اساس چارت درسی خود و تعداد حداقل و حداکثری واحدهای عمومی و اختصاصی، به صورت اینترنتی انتخاب های خود را ثبت می کنند.

در خصوص زمان انتخاب واحد نیمسال اول باید گفت که ممکن است در تاریخ شروع هر سال تحصیلی تغییراتی ایجاد شود. به طور معمول انتخاب واحد در دانشگاه فنی همچون سایر دانشگاه ها در سه نوبت مهر ماه، بهمن و تابستان انجام می گیرد.

زمان انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال دوم

وقتی که نیمسال اول به پایان رسید و دانشجویان کارنامه نیمسال اول خود را دریافت نمودند، نوبت به انتخاب واحد نیمسال دوم می رسد. در این مرحله نیز لازم است که پیش نیازها، تداخل ساعات و سقف و کف تعداد واحدها رعایت شود. در سال تحصیلی گذشته، تاریخ 8 تا 14 بهمن 1401 جهت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای و البته بر اساس گروه های آزمایشی تعیین شد.

بر اساس اعلام دانشگاه، خوشبختانه دانشجویان برای انجام این کار با مشکلاتی همچون قطعی سامانه مواجه نبودند و به دلیل سرعت بالای اینترنت، میزان نارضایتی به حداقل رسید. بدین ترتیب، مدیریت حوزه فناوری و اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فنی و حرفه ایی خبر از رضایتمندی دانشجویان خود داشت.

البته با وجود مشخص بودن نحوه انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، هنوز تاریخ دقیقی برای انجام آن در نیمسال های اول و دوم سال تحصیلی جدید اعلام نشده است. اما به محض مشخص شدن تاریخ انتخاب واحد، این مطلب به روزرسانی می شود. 

زمان حذف اضطراری دانشگاه فنی

در برخی اوقات ممکن است که پس از اتمام مهلت انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای، دانشجو به دلایل مختلفی مایل به حذف یک یا چند واحد دارسی باشد. اگر مهلت حذف و اضافه نیز به پایان رسیده باشد، می توان از گزینه ایی تحت عنوان حذف اضطراری استفاده نمود.

طبق اعلامیه و راهنمای انتخاب واحد دانشگاه فنی، هر دانشجو می تواند نهایتا دو درس را در صورت اضطرار حذف نمایند. البته این به شرطی است که پیش نیازها و همنیازها رعایت شده باشد. بعلاوه، تعداد واحدهای باقیمانده نباید 12 واحد کمتر باشد. زمان حذف اضطراری هم اکنون اعلام نشده است و عموما در شروع نیمسال های اول و دوم تحصیلی مشخص می گردد.

البته اگر دانشجو در سنوات ارفاقی باشد، و حذف اضطراری یک ترم به آن ها اضافه می کند، مجاز به انجام این کار نیستند. برای این منظور، لازم است که ضمن مراجعه به سامانه میز خدمت khedmat.tvu.ac.ir، شماره دانشجویی، کد ملی و نام درس خود را ثبت و اعلام درخواست دهند. نکته دیگر آنکه دانشجویان شهریه پرداز می بایست شهریه متغیر درس را نیز پرداخت نمایند.

زمان انتخاب واحد تابستانی دانشگاه فنی و حرفه ایی

یکی از فرصت های مضاعف برای تحصیل، گذراندن ترم های تابستانی است. البته چندی پیش عده ایی از تعطیلی ترم تابستان دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داده بودند، اما این اخبار صحت نداشت و متقاضیان می توانند در زمان های تعیین شده برای انتخاب واحد دانشگاه فنی حرفه ای اقدام نمایند. زمان انتخاب واحد ترم تابستانی سال تحصیلی 1403-1402، از تاریخ 10 تیرماه آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد. دانشجویان می توانند برای انجام فرآیند انتخاب واحد به وبسایت bustan.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81/



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند و برای تحصیل در این مدارس در آزمون ورودی آن ها شرکت می‌ کنند. اما نکته‌ ای که باید به آن اشاره کرد همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی است زیرا اگر فردی این کارت را همراه خود نداشته باشد از ورود او به جلسه آزمون جلوگیری می‌ شود. 
توجه داشته باشید اخذ کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی به طور معمول پنج روز پیش از زمان آزمون از طریق سایت my.medu.ir امکان‌ پذیر می‌ باشد.

شایان ذکر است از آنجا که پذیرش در مدارس نمونه دولتی از پایه ششم به هفتم بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان انجام می‌ شود؛ نیازی به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نیز نمی‌ باشد و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی تنها به دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی پایه نهم به دهم این مدارس اختصاص دارد.

لزوم همراه داشتن کارت آزمون مدرسه نمونه دولتی

همانطور که گفتیم داشتن کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی شرط اصلی برای شرکت در آزمون به حساب می‌ آید و چنانچه دانش آموزی کارت خود را همراه نداشته باشد نمی‌ تواند به جلسه آزمون وارد شود.

علاوه بر این تنها پس از دریافت این کارت می‌ توان از زمان و مکان برگزاری آزمون و همچنین حوزه امتحانی مطلع شد و اگر برای دریافت این کارت در زمان اعلام شده اقدامات لازم انجام نشود نمی‌ توان در خصوص زمان و مکان آزمون نیز اطلاعی کسب کرد.

برای دریافت این کارت، باید به صورت اینترنتی اطلاعات ثبت نام و هویت خود را در سایت my.medu.ir وارد نمایید.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی

بر اساس اخبار منتشر شده، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال ۱۴۰۲ در روز جمعه نهم تیر ماه برگزار می‌ شود و همانطور که گفتیم ۵ روز قبل از شروع آزمون یعنی در روز یکشنبه چهارم تیر ماه می‌ توان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، به پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کرد. 

خوب است بدانید تا روز آزمون و حتی قبل از آن نیز امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی را خواهید داشت اما اگر کارت جلسه آزمون شما مهر مدرسه تان را نداشته باشد فاقد اعتبار است.

بنابراین توصیه می کنیم حتما پس از انتشار این کارت آن را پرینت نمایید و برای تأیید و مهر به مدرسه محل تحصیل فرزندتان ببرید و دریافت کارت را به روزهای پایانی موکول نکنید.

آشنایی با مراحل اخذ کارت آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

از سال جاری می بایست برای دریافت کارت ورود به جلسه مدارس نمونه دولتی به پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای دریافت این کارت انجام داد بنابراین دیگر نیازی نیست به سایت‌ های استانی مراجعه کنید.

مراحل دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت زیر هستند:

ورود به پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش

وارد کردن اطلاعات خواسته شده جهت ورود به گزینه نمونه دولتی

دریافت کارت و پرینت گرفتن آن

 

منبع: https://irantahsil.org/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84/



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم 1402 اعلام شد. سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی جهت برآورده کردن نیازهای موجود در کادر علمی و آموزشی واحدهای مختلف دانشگاهی، فراخوانی را تحت عنوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد واحدهای مختلف منتشر می‌کند. علاقمندان به تدریس، تحقیق و پژوهش در دانشگاه می‌توانند به عضویت هیئت علمی دانشگاه درآیند.

گفتنی است ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم سال ۱۴۰۲ نیز از 15 تا 30 بهمن ماه از طریق سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی امکان پذیر می‌باشد. لازم به ذکر است تمام متقاضیان می‌بایست پیش از ثبت نام بخشنامه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد و شرایط معدل هیئت علمی شدن را مطالعه نمایند تا با آگاهی بیشتر جهت ثبت نام اقدام نمایند. علاوه بر شرایط خاص جذب هیئت علمی، افراد باید به رشته‌های ارائه شده نیز توجه نمایند.

آشنایی با وظایف هیئت علمی آموزشی دانشگاه 

در ابتدای مقاله بهتر است تا با وظایف هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوید و پس از آن به بررسی بخشنامه ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم بپردازیم. در این بخش از مقاله به بررسی وظایف هیئت علمی آموزشی دانشگاه می‌پردازیم که عبازتند از:

اعضای هیئت علمی آموزشی دانشگاه موظف به تدریس 8 تا 12 واحد نظری یا معادل عملی آن بر اساس آئین نامه مصوب شورای دانشگاه هستند.

انجام تحقیقات بنیادی یا کاربردی

راهنمایی و پاسخگویی به سؤالات دانشجویان

سرپرستی و انجام امور مربوط به کار آموزی و کارورزی دانشجویان

راهنمایی پایان نامه‌های دوره‌های کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی

ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی و آماده سازی آن‌ها یا انجام عملیات صحرایی

حضور در شوراها و کمیته‌ها و هیئت های ممتحنه

قبول دعوت مراکز علمی وابسته به دانشگاه یا دانشکده جهت ارائه خدمات علمی و تخصصی

حضور حداقل 40 ساعت در هفته در دانشگاه

انجام سایر وظایف محوله از طرف مدیر گروه یا رئیس دانشکده یا مسئولین دانشگاه


شرط معدل برای ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم 

همانطور که گفته شد، جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد دارای برخی شرایط می‌باشد که یکی از مهم‌ترین شرایط آن معدل متقاضی می‌باشد. از این رو شرایط معدل هیئت علمی شدن را در این بخش از مقاله برای مقاطع مختلف ارائه خواهیم داد. شرایط معدل هیئت علمی شدن برای مقاطع مختلف عبارتند از:

شرایط معدل هیئت علمی شدن برای دوره لیسانس حداقل 14.

شرایط معدل هیئت علمی شدن برای دوره فوق لیسانس و دکتری حرفه‌ای حداقل 16.

شرایط معدل هیئت علمی شدن برای دوره دکتری تخصصی حداقل 17 (با اعمال ضریب تطبیق معدل).

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

المپیاد دانش آموزی یکی از انواع آزمون های سراسری و همانگ جهانی است که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. البته آزمون المپیاد تنها مخصوص دانش آموزان نیست و در رده های سنی بالاتر برای متقاضیان دانشجو نیز در رشته های متفاوت برگزار می شود. به دلیل اعتبار بالایی که آزمون های المپیاد علمی دارند، برندگان آن از مزایایی چون سهمیه در کنکور و در مواردی ورود بدون کنکور به دانشگاه، رزومه سازی قوی، استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، معاف شدن از سربازی و … بهره مند می شوند. اما نکته مهم در رابطه با این آزمون ها، شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی است که شامل شرایط عمومی و اختصاصی می شود و تنها دارندگان این شرایط می توانند برای نام نویسی و شرکت در المپیاد اقدام کنند. در ادامه این مقاله به بررسی هر چه بیشتر شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آشنایی با المپیاد های دانش آموزی

در دوره 12 ساله تحصیلات ابتدایی تا متوسطه دوم هر دانش آموزی، آزمون های مختلفی برگزار می شود که هر کدام آن ها از ارزش و جایگاه خاصی برخوردارند و نتیجه این آزمون ها ممکن است تاثیر به سزایی در آینده دانش آموز داشته باشد و یا نداشته باشد. یکی از آزمون هایی که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، آزمون المپیاد دانش آموزی است که در سطح جهانی برگزار می شود. المپیاد های دانش آموزی در 12 رشته مختلف و در میان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم متوسطه دوم برگزار می شود و به آن ها فرصت رقابت فردی یا تیمی را با سایر دانش آموزان علاقمند می دهد. در جدول زیر می توانید لیست رشته های المپیاد دانش آموزی را مشاهده کنید.

نام رشته 

توضیحات المپیاد

المپیاد ریاضی

یکی از رشته های مهم المپیاد دانش آموزی، المپیاد ریاضی است که به صورت انفردای و برای دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم که حداقل نمره 16 را در این درس کسب کرده باشند، برگزار می شود. توجه داشته باشید که مدت زمان این آزمون تنها 270 دقیقه می باشد.

المپیاد شیمی

از دیگر رشته های معروف المپیاد های دانش آموزی، المپیاد شیمی است که دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم می توانند در صورتی که حداقل نمره 17 را در درس شیمی کسب کرده باشند، در آزمون تئوری و عملی المپیاد شیمی شرکت کنند.

المپیاد ادبی

تمامی دانش آموزان بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی آن ها می توانند در المپیاد ادبی شرکت کنند، تنها لازم است که در پایه یازدهم یا دوازدهم مشغول به تحصیل باشند.

المپیاد زیست

تمامی دانش آموزان محصل در پایه های بالای دهم می توانند در این المپیاد شرکت کرده و برای عضویت در گروه 4 نفره تیم ملی المپیاد زیست، رقابت کنند.

المپیاد فیزیک

المپیاد رشته فیزیک تنها مخصوص دانش آموزان پایه یازدهمی است که حداقل نمره 17 را در درس فیزیک کسب کرده اند و آماده شرکت در آزمون نظری و آزمایشگاهی المپیاد فیزیک هستند.

المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی

این المپیاد با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان در رابطه با سلول های بنیادی در سه مرحله متمرکز برگزار می شود.

المپیاد نانو فناوری

المپیاد رشته نانو در دو مرحله آزمون کتبی و عملی برای متقاضیان پایه های دهم و یازدهم برگزار می شود.

المپیاد کامپیوتر

یکی از محبوب ترین رشته های المپیاد، المپیاد کامپیوتر است که در طی دو روز و دو بخش حل مسئله الگوریتمی و برنامه نویسی برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار می شود.

المپیاد نجوم و اختر فیزیک

برای عضویت در تیم ملی المپیاد نجوم و اختر فیزیک، متقاضیان باید در آزمون سه مرحله ای نظری، رصد و تحلیل داده شرکت کنند که معمولا 10 روز طول می کشد. در این آزمون علاوه بر سطح دانش نجوم متقاضیان، توانایی حل مسئله آن ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

المپیاد جغرافیا

این المپیاد ویژه دانش آموزان رشته علوم انسانی مقطع دهم و یازدهم است.

المپیاد علوم زمین

 برای ثبت نام در این المپیاد باید در یکی از رشته های ریاضی، علوم تجربی و یا فنی و حرفه ای در مقطع دهم و یازدهم مشغول به تحصیل باشید. سوالات المپیاد علوم زمین به صورت کتبی و عملی بوده و توسط داوران بین‌ المللی بررسی می شود.

المپیاد اقتصاد و مدیریت

 تمامی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم فارغ از شرط معدل می توانند در المپیاد اقتصاد و مدیریت شرکت کنند. برندگان برتر مدال های طلا، نقره و برنز دریافت کرده و از کمک هزینه های مختلف مالی برای تحصیل در دانشگاه، شرکت در سمینار ها و کنفرانس های مرتبط و … برخوردار می شوند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

برخی از دانشجویانی که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌ کنند قصد دارند یک یا چند ترم خود را در دانشگاه دیگری بگذرانند و به عبارت دیگر در دانشگاه دیگری مهمان شوند. البته لازم است بدانید همه دانشجویان این دانشگاه نمی‌ توانند برای مهمان شدن اقدام نمایند و تنها دانشجویانی که شرایط مهمانی دانشگاه آزاد را داشته باشند می‌ توانند با توجه به قوانین آیین نامه مهمانی دانشگاه آزاد از طریق سامانه منادا به نشانی monada.iau.ir درخواست خود را ثبت نمایند.

چگونه از شرایط میهمانی دانشگاه آزاد مطلع شویم؟

شرایط مهمانی دانشگاه آزاد هر ساله به شکل آیین نامه میهمانی دانشگاه آزاد در سایتی به نام منادا به آدرس monada.iau.ir منتشر شده و در اختیار دانشجویانی که درصدد گرفتن مهمانی هستند قرار می گیرد.

آن دسته از دانشجویانی که از شرایط خود راضی نیستند و قصد گرفتن انتقالی یا مهمانی دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان اعلام شده از سوی دانشگاه، با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد به نشانی monada.iau.ac.ir در خواست انتقالی یا مهمانی خود را ثبت کنند.

آشنایی با شرایط مهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

در ابتدا باید خدمت شما عرض کنیم که شرایط مهمانی دانشگاه آزاد در دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی قرار می گیرند. دقت داشته باشید که با توجه به بخشنامه جدید مهمانی دانشگاه آزاد شرایط عمومی با توجه به نام آن شامل حال همه افراد مایل به دریافت مهمانی می شود.

اما در رابطه با شرایط اختصاصی همان گونه که از نام آن برمی آید برای گروه های مختلف متفاوت است. در ادامه شماری از این شرایط براساس آیین نامه مهمانی دانشگاه آزاد را ذکر می کنیم. جهت اطلاع از کلیه شرایط عمومی اعلام شده برای گرفتن مهمانی آزاد با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

شرایط عمومی گرفتن مهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

  • اعضاء و کارکنان هیأت علمی هر کدام از مراکز دانشگاهی امکان گرفتن مهمانی به محل خدمت خود را ندارند.
  • هیچ کدام از دانشجویان پژوهش محور امکان گرفتن مهمانی را ندارند.
  • مهمانی دانشجویان از واحدهای برون مرزی به دیگر مراکز دانشگاهی ایران امکان پذیر نیست و ممنوع اعلام شده است.
  • گرفتن مهمانی از مراکز بین الملل فقط به واحدهای دانشگاهی بین الملل امکان پذیر است.
  • با توجه به غیرحضوری بودن ادامه تحصیل در واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد امکان گرفتن مهمانی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها وجود ندارد.
  • با توجه به قوانین مهمانی دانشگاه آزاد هیچ کدام از دانشجویان نمی توانند در آخرین نیمسال تحصیل خود اقدام به گرفتن مهمانی کنند.

شرایط اختصاصی گرفتن میهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط اختصاصی اخذ مهمانی دانشگاه آزاد با توجه به مندرجات آیین نامه میهمانی دانشگاه آزاد شامل حال افراد مختلف از جمله خانواده های ایثارگران، ورزشکاران، قهرمانان ملی، فرزندان سفرا، معاونان رئیس جمهور، استانداران، وزراء و غیره می شود.

در ادامه شماری از شرایط مهمانی دانشگاه آزاد در قالب شرایط اختصاصی را برای افراد و گروه های مختلف خدمتتان عرض می کنیم.

منبع: شرایط مهمانی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی، همانند سایر دانشگاه های دیگر برای آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه پذیرفته شده خود را ندارند،  امکان پذیر است. همچنین با توجه به شرایط، این نقل و انتقال به صورت دائم برای دانشجویان فراهم شده است تا بتوانند به راحتی از مهمانی دائم و یا انتقالی استفاده نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تحکیم بنیان خانواده و همچنین جهت ایجاد تسهیلات بیشتر برای کلیه دانشجویان امکان انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی آنان را فراهم نموده است.

نحوه درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی ۱۴۰۲

دانشگاه های مختلف برای ثبت نام مهمانی و انتقالی می تواند در زمان ثبت نام دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. هر یک از دانشحویان می توانند با توجه به شرایط تعیین شده به نزدیک ترین محل سکونت خود برای نقل و انتقال درخواست دهند. مطابق با تعریفی که در آئین نامه دانشگاه آزاد از “میهمانی” شده است؛ در واقع میهمانی نوعی است که تحصیل دانشجو به طور موقت در واحد مقصد را موجب می شود.

کلیه دانشجویان می توانند با استفاده از سامانه منادا در زمان مقرر نسبت به ثبت درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی اقدام نمایند. با توجه به درخواست دانشجویان مبنی بر ارائه زمان بیشتر برای ثبت درخواست خود، دانشگاه آزاد تصمیم خود را مبنی بر اینکه دانشجویان بتوانند در سامانه منادا اقدام به ثبت درخواست نمایند تمدید نموده است. تمدید این زمان در مرداد ماه می باشد و پس از ثبت درخواست دانشجویان در سامانه مذکور می توانند اقدام نمایند تا به نحوه درخواست آنان رسیدگی خواهد نمود.

ثبت درخواست برای انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی اولین قدم برای انتقالی می باشد. دانشگاه آزاد با توجه به شرایط تعیین شده و همچنین مدارک موجود ، به درخواست هر یک از داوطلبان رسیدگی خواهد نمود. به همین دلیل پذیرش درخواست دانشجویان با استفاده از شرایط میهمانی دائم دانشگاه آزاد که در آئین نامه های مختلف تعیین شده است مورد تائید یا عدم تائید قرار خواهد گرفت.

 

زمان انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی ۱۴۰۲

انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی به صورت اینترنتی از طریق سامانه منادا به نشانی اینترنتی monada.iau.ac.ir  می باشد که هر سال دو بار این سامانه اجازه ثبت درخواست انتقالی به دانشجویان را می دهد. تمامی اطلاعیه ها در خصوص زمان باز شدن سامانه و قوانین جدید در سامانه منادا قابل مشاهده می باشد.

انتقال دانشگاه آزاد به محل زندگی در نیم سال اول در مرداد ماه انجام شد و در نیم سال دوم تحصیلی در 20 آذر ۱۴۰۲ سامانه باز و امکان ثبت درخواست به وجود آمد و به محض اطلاع از باز شدن سامانه در سال 1402 در همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد و یا با تماس با مشاورین ایران تحصیل می توانید از آن ها مطلع شوید.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%ad%d9%84-%d8%b2/



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

چنانچه به هنگام دریافت نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شما متوجه عدم موافقت با درخواست خود شدید، می توانید از قسمت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از نتایج آن آگاه شوید. جواب انتقالی دانشگاه آزاد به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه مورد نظر ارائه می گردد. برای پیگیری مهمانی دانشگاه آزاد می توانید به صورت الکترونیک اقدام نمایید. به علاوه می توانید با شماره تماس نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیز در ارتباط باشید تا جزییات بیشتر را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه در رابطه با نحوه پیگیری نقل و انتقال دانشگاه آزاد و نتیجه نقل و انتقال دانشگاه آزاد به همراه نحوه مشاهده جواب انتقالی دانشگاه آزاد مطالبی را به شما ارائه خواهیم نمود.

نحوه ی پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

خبر خوب برای دانشجویانی که اقدام به ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد  نموده‌اند. جهت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. دانشگاه آزاد جهت رفاه حال دانشجویان خود، گزینه‌های متعددی را برای پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در نظر گرفته است. 

دانشگاه آزاد اسلامی برای سهولت در مراجعه و کاهش مراجعات به سازمان مرکزی جهت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد و همچنین جهت بالا بردن رضایت ارباب رجویان خود، سامانه پاسخگویی را تدارک دیده است. یکی از خدماتی که دانشگاه آزاد به منظور پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در نظر گرفته است،ارائه شماره تماس نقل و انتقالات دانشگاه آزاد می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نتیجه نقل و انتقال دانشگاه آزاد می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

شرایط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد

  • دانشجویانی که متقاضی ثبت نام در نقل و انتقالات می‌باشند، نباید در ترمی که قبل از درخواست نقل و انتقال گذارنده اند، مشروط شده باشند. و در کل نباید بیش از یک ترم مشروطی، داشته باشند.
  • برای دانشجویان دکتری تخصصی، انتقال و مهمانی ممنوع می‌باشد.
  • دانشجویان دختر متقاضی، در صورتی که پس از ثبت نام در دانشگاه آزاد، ازدواج نموده باشند، امکان انتقال به محل زندگی همسر، را دارا می‌باشند.
  • دانشجویان مجردی که پس از پذیرش در دانشگاه، پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند، می‌توانند به صورت دائم مهمانی به واحد دیگر بگیرند.
  • مهمانی دائم برای دانشجویان متأهل زن که در حین تحصیل، همسر خود را از دست داده و یا متارکه نموده‌اند، در صورت موافقت واحد مرکز و یا شورای موارد خاص سازمان مرکزی، مهمانی آن‌ها صورت می‌پذیرد.
  • دانشجویانی که بیماری‌های صعب العلاج و مصدومیت و ضایعات پیشرفته و یا دارای معلولیت هستند، و یا بیمار می‌باشند. در صورتی که امکانات درمانی در شهر دانشگاهی که پذیرفته شده‌اند را نداشته باشند، پس از تائید پزشک، می‌توانند برای واحد مقصد درخواست انتقال بدهند. درخواست این دانشجویان با قوانین و استثنائاتی همراه خواهد بود که در صورتی که مایل به یافتن اطلاعات کامل در این زمینه می‌باشید، با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 منبع: https://irantahsil.org/%d9%be%db%8c%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آزمون نمونه دولتی هر ساله برای پذیرش دانش آموزان در مقطع نهم به دهم، برگزار می شود. در هر دوره از آزمون نمونه دولتی، داوطلبان بسیاری برای ورود به این مدارس با یکدیگر به رقابت می پردازند. مدارس نمونه دولتی، جزو مجموعه مدارس برتر کشور به شمار می آیند که راهیابی و تحصیل در آنها، نیاز به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دارد. این آزمون در سال های گذشته برای دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شد اما با توجه به هیات امنای شدن مدارس نمونه هفتم، این آزمون تنها برای ورودی پایه دهم برگزار می شود. اسامی قبول شدگان نمونه دولتی، به طور معمولی 2 الی 4 هفته پس از برگزاری آزمون در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir، قابل مشاهده می باشد. 

زمان اعلام اسامی قبول شدگان نمونه دولتی 

داوطلبانی که در آزمون نمونه دولتی شرکت می کنند می توانند پس از برگزاری آزمون با مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی 1402-1403 اطلاع یابند. همچنین پس از برگزاری آزمون، اسامی افرادی که به عنوان ذخیره در نظر گرفته شده اند و در اولویت دوم پذیرش مدارس نمونه قرار دارند نیز منتشر می شود. افرادی که در لیست ذخیره ها قرار دارند در صورت خالی شدن ظرفیت می توانند جایگزین افراد اصلی شوند.

آن از دسته از دانش آموزان که در تاریخ معین شده توسط آموزش پرورش در آزمون شرکت نموده اند قادر هستند دو هفته تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون به سایتی که در آن ثبت نام آزمون را انجام داده اند مراجعه کنند. اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1402-1403 در این سایت منتشر می شود. آزمون نمونه دولتی زیر نظر اداره آموزش و پرورش کشور می باشد از این رو برای مشاهده نمره نهایی لازم است به سامانه ی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کرد تا در صورت کسب نمره ی قبولی اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند.

تحصیل در مدارس نمونه دولتی به جهت سطح علمی بالا و کیفیت بهتر آموزش محبوبیت زیادی میان دانش آموزان دارد  از این رو ثبت نام در این مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزییات آزمون مانند زمان اعلام نتایج و راهنمای تصویری مراجعه به سایت و همچنین اطلاع از اسامی ذخیره های آزمون نمونه دولتی، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مشاهده نتایج نمونه دولتی

حداکثر یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی، نتایج آن اعلام خواهد شد. در حال حاضر این امکان وجود دارد که دانش آموز در هر کجای کشور باشد بتواند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش نتیجه ی آزمون خود را مشاهده کند اما سال گذشته می بایست هر دانش آموز به سایت آموزش و پرورش استان خود مراجعه می کرد. همچنین نتایج در استانهای مختلف در زمان های متفاوتی اعلام می شد و پیگیری نتایج به صورت استان به استان توسط خود دانش آموز صورت می گرفت.

 پس از تغییراتی که اداره آموزش و پرورش در روند اعلام نتایج ایجاد کرد، از سال جاری تمام دانش آموزان در سراسر کشور تنها با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir  قادر هستند به راحتی از نتیجه ی آزمون به همراه سایر اطلاعات مرتبط با امتحان مطلع شوند و اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی 1402-1403 را مشاهده کنند.

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1402-1403 و انتشار اسامی قبول شدگان، افرادی که در این آزمون قبول شده انند می بایست به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه کنند و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده جزییات آزمون را مشاهده نمایند. 

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84-%d8%b4%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

نتایج دبیرستان ایرانشهر 1402 اعلام شد. ثبت‌نام در دبیرستان دانشگاه ولایت ایرانشهر برای محرومیت‌زدایی و ایجاد امکان ادامه تحصیل برای کلیه دانش‌آموزان محروم ساکن در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد. پس از ثبت‌نام آنچه داوطلبان بسیار به دنبال اطلاع از آن هستند، نتایج دبیرستان ایرانشهر 1402 می‌باشد. برای مشاهده اسامی قبول‌شدگان دبیرستان ایرانشهر می‌توانید به سامانه school.velayat.ac.ir مراجعه کرده و برای بررسی وضعیت قبولی خود اقدام کنید.

سامانه مشاهده نتایج دبیرستان ایرانشهر

آن دسته از دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در دبیرستان دانشگاه ولایت ایرانشهر هستند، می‌توانند برای ثبت‌نام دبیرستان دانشگاه ایرانشهر در زمان مقرر اقدام کنند. پس از شرکت در آزمون ورودی این مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند به نتایج خود دسترسی داشته باشند. دانشگاه ولایت به منظور سهولت دسترسی داوطلبان به نتایج آزمون سامانه‌ای را برای مشاهده وضعیت قبولی این افراد راه‌انداری کرده است.

دانش‌آموزان می‌توانند برای دریافت نتایج آزمون و لیست اسامی پذیرفته‌شدگان می توانند وارد سامانه school.velayat.ac.ir شده و پیگیر نتایج رائه شده در این سامانه باشند. لازم به ذکر است مراحل اسم‌نویسی و بارگذاری مدارک نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود. اما بسیاری از دانش‌آموزان در ارتباط با زمان مشاهده نتایج دبیرستان ایرانشهر سوال دارند که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.  

زمان مشاهده نتایج دبیرستان ایرانشهر

زمان ثبت‌نام در آزمون ورودی دبیرستان ایرانشهر معمولاً هر سال از نیمه آخر فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان  می‌توانند در این بازه زمانی مراحل اسم‌نویسی خود را تکمیل کنند. آزمون ورودی دبیرستان‌های دانشگاه ولایت یا دبیرستان ایرانشهر هر سال در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. طبق روال هر سال این آزمون امسال در تاریخ 29 اردیبهشت برگزار شد.

داوطلبان پس از شرکت در آزمون بی صبرانه منتظر نتایج آزمون هستند تا پس از مشاهده وضعیت قبولی خود برای ثبت‌نام حضوری اقدام کنند. هر سال نتایج دبیرستان ایرانشهر دو ماه پس از آزمون از طریق آدرس school.velayat.ac.ir منتشر می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به این سامانه پیگیر نتایج باشند. در سال 1402 نتایج دبیرستان دانشگاه ولایت از تاریخ 7 تا 17 تیر ماه در دسترس دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. افرادی که در این آزمون نمره حد نصاب کسب کرده باشند، می‌توانند برای مراحل بعدی پذیرش اقدام کنند. 

نحوه مشاهده نتایج دبیرستان ایرانشهر

برای مشاهده نتایج دبیرستان ایرانشهر یا مدارس دانشگاه دبیرستان ولایت نیازی به مراجعه حضوری به مدارس مورد نظر نخواهید داشت. تنها کافی است که به سامانه این مدارس به آدرس school.velayat.ac.ir مراجعه نمایید تا بتوانند به راحتی از نتایج آزمون ورودی دبیرستان ایرانشهر آگاه شوند. همچنین لازم به ذکر است که واجدین شرایط پس از اینکه گزینش شوند، می‌توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

نتایج دبیرستان ایرانشهر برای تمامی دانش‌آموزان و همچنین اولیای محترم آنان به صورت کلی در تمامی پایه‌ها قابل مشاهده خواهد بود و به همین دلیل نیازی به وارد نمودن اطلاعات به صورت تکی نخواهد بود. به طور کلی تمامی اطلاعات وارد شده در سامانه برای همه دانش‌آموزان قابل مشاهده می‌باشد. اما در ادامه لازم است با اسامی قبول شدگان آزمون ورودی دبیرستان ایرانشهر توضیحاتی ازائه کنیم.

اسامی قبول‌شدگان آزمون دبیرستان ایرانشهر

برای مشاهده اسامی قبول شدگان دبیرستان ایرانشهر داوطلبان لازم است به سامانه دانشگاه ولایت به آدرس مراجعه school.velayat.ac.ir نمایند. این سامانه پس از انجام ثبت‌نام در زمان مقرر نسبت به درج اسامی اعلام نتایج دبیرستان ایرانشهر اقدام می‌نمایند. نتایج این دبیرستان به گونه‌ای است که حتی در صورتی که خودتان برای مشاهده آن مراجعه نکنید، می‌توانید به این اسامی دسترسی داشته باشید. بنابراین در این مورد جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

برای مشاهده اسامی قبول شدگان دبیرستان ایرانشهر چندین راه وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که می‌توانید با مراجعه به کافی نت‌ها به سامانه موردنظر مراجعه نموده و برای دریافت نتایج دبیرستان ایرانشهر اقدام نمایید. همچنین راه دیگر نیز این است که شما خودتان در منزل با سیستم رایانه و یا لپ‌تاپ خود بتوانید نتایج را مشاهده نمایید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای دریافت نتایج دبیرستان ایرانشهر داشته باشید، این است که با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما خواهند بود. همچنین چنانچه نام شما در لیست اسامی قبول‌شدگان دبیرستان ایرانشهر قرار گرفته است، حتماً از اقدامای بعدی برای قبولی در این دانشگاه اطلاع دقیق یابید.

منبع: https://b2n.ir/t16939



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اطلاع از کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان سال گذشته و آگاهی از درصد دروس قبولی هوشبری پردیس، باعث می شود تا افراد علاقه مند به تحصیل در رشته هوشبری در سال جاری بتوانند با یک برنامه ریزی درست، با آگاهی بهتری برای انتخاب رشته اقدام نماید و آینده شغلی و اجتماعی خود را تضمین نمایند. با مشاهده کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان سال گذشته می توانید به راحتی تحلیلی از وضعیت داوطلبان متقاضی این رشته در سال جاری داشته باشد. به همین دلیل متخصصین ایران تحصیل با جمع آوری برخی از کارنامه های سال گذشته سعی دارد تا به شما در انتخاب رشته کمک نماید.تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان در سهمیه منطقه 1

افراد داوطلب رشته هوشبری با مطالعه کارنامه افراد در سال گذشته می توانند خود را برای کنکور امسال بیشتر آماده کرده و با آگاهی بهتری خود را برای انتخاب رشته آماده و شانس قبولی خود را نسبت به رقبا افزایش دهند. ما در ادامه درصد دروس قبولی هوشبری پردیس در منطقه اول برای شما ارائه کرده ایم. 

کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان منطقه 1 به شرح زیر است:

 

 

رتبه در سهمیه

دانشگاه

فیزیک

زیست شناسی

شیمی

ریاضیات

زمین شناسی

?

8353

دانشکده علوم پزشکی نیشابور

21.5

21.29

41.5

14.7

10

?

10794

دانشگاه علوم پزشکی لرستان – خرم آباد

12.16

31.2

18.1

15.39

0

 

کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان در سهمیه منطقه 2

رشته هوشبری جز پرمتقاضی ترین رشته ها می باشد و از طرفی همان طور که می دانید منطقه دو بیشترین متقاضی را هر ساله به خود اختصاص می دهد و بنابراین افرادی که در سهمیه منطقه دوم قرار گرفته اند باید به تحلیل تخصصی و دقیقی از کارنامه ها به دست آورده و درصد دروس قبولی هوشبری پردیس با دقت بررسی نمایند.

کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان منطقه 2 به شرح زیر است:

 

 

رتبه در سهمیه

دانشگاه

فیزیک

زیست شناسی

شیمی

ریاضیات

زمین شناسی

?

7353

دانشگاه علوم پزشکی مازندران – ساری

29.5

40.29

45.5

41.7

0

?

11794

دانشگاه علوم پزشکی البرز- کرج

5.16

26.2

18.1

31.1

27.9

?

13854

دانشگاه علوم پزشکی مازندران – ساری

45.2

31.2

32.4

17.5

14.9

?

14285

دانشگاه علوم پزشکی گیلان- رشت

17.5

35.1

26.1

25.5

10

 

کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان در سهمیه منطقه 3

میدانید که انتخاب رشته کنکور بر اساس سهمیه های مناطق و سهمیه های ایثارگری انجام می شود، پس باید اهمیت این مناطق را دست کم نگیرید. یکی دیگر از مناطق که برای افراد کم برخوردار از نظر رفاهی و تحصیلی می باشد منطقه سه است و پذیرش این منطقه با توجه به تحلیل درصد دروس قبولی هوشبری پردیس متفاوت تر از دو منطقه دیگر می باشد. 

کارنامه قبولی هوشبری پردیس خودگردان منطقه 3 به شرح زیر است:

 

 

رتبه در سهمیه

دانشگاه

فیزیک

زیست شناسی

شیمی

ریاضیات

زمین شناسی

?

14542

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

13.5

35.29

29.5

5.7

0

?

15304

دانشکده علوم پزشکی نیشابور

5.66

39.2

23.1

19.1

0

?

16547

دانشگاه علوم پزشکی گناباد

35.2

25.2

21.4

22.5

10

 

منبع: https://irantahsil.org/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d9%be%d8%b1%d8%af%db%8c%d8%b3-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86/



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی، جایز است که علاقمندان به این رشته ضمن مطالعه دقیق تر و شانس قبولی بیشتر در این رشته از کارنامه قبولی دندانپزشکی سراسری آگاه شده و همچنین با آگاهی بیشتری وارد مرحله ثبت نام کنکور شوند. یکی از اطلاعاتی که می‌تواند در مسیر کنکور سراسری به داوطلبان آن کمک کند، اطلاع از حداقل درصدهای دروس داوطلبانی است که در سال‌های گذشته در این رشته قبول شده‌اند. بررسی کارنامه قبولی رشته دندانپزشکی در سال گذشته، می‌تواند برای متقاضیان پذیرش این رشته حائز اهمیت باشد.

در ادامه این مقاله شما می‌توانید چندین نمونه از کارنامه‌های قبولی رشته دندانپزشکی سراسری در سهمیه مناطق، منطقه یک، منطقه دو، منطقه سه و سهمیه ایثارگران ( سهمیه 25 درصد و 5 درصد) به علاوه حداقل درصد دروسی مثل زمین شناسی، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک را مشاهده کرده و با تفکیک سهمیه‌های مختلف انتخاب رشته آگاهانه تری داشته باشید. 

کارنامه قبولی دندانپزشکی سراسری سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصد   

شما می‌توانید با مشاهده جدول زیر چند نمونه کارنامه قبولی دندانپزشکی سهمیه ایثارگران 25 درصد را بررسی کنید و با حداقل درصد دروس برای قبولی در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های سراسری آشنا شوید.

کارنامه قبولی دندانپزشکی سراسری سهمیه ایثارگران 25 درصد

در ادامه این بخش از مقاله و در جدول زیر به دو نمونه از کارنامه‌های قبولی دندانپزشکی با سهمیه ایثارگران 25 درصد اشاره کرده‌ایم:

دانشگاه داوطلب

رتبه کشوری

رتبه در سهمیه

فیزیک

شیمی

ریاضیات

زمین شناسی

زیست شناسی

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

50972

691

31

28

22

0

42

دانشگاه علوم پزشکی یزد

60320

905

9

43

10

0

32

کارنامه قبولی دندانپزشکی سراسری سهمیه ایثارگران 5 درصد

پس از بررسی کارنامه قبولی دندانپزشکی سهمیه ایثارگران 25 درصد، در این بخش به کارنامه قبولی این رشته و در سهمیه ایثارگران 5 درصد می‌پردازیم:

دانشگاه داوطلب

رتبه کشوری

رتبه در سهمیه

فیزیک

شیمی

ریاضیات

زمین شناسی

زیست شناسی

دانشگاه علوم پزشکی بابل

2194

259

68

45

80

9

84

رتبه و درصد لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی

همانطور که می‌دانید رشته دندانپزشکی مربوط به آموزش و تربیت دانشجویانی است که بتوانند به تشخیص و درمان بیماری‌های دهانی و دندان بپردازند. دانشجویان این رشته باید 6 سال را در دو دوره 2 ساله و 4 ساله تحصیل کنند. متقاضیان رشته دندانپزشکی سه بار شانس قبولی در این رشته را دارند:

  • انتخاب رشته سراسری
  • تکمیل ظرفیت کنکور سراسری
  • تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

علاقمندان به رشته دندانپزشکی برای قبولی در این رشته باید از رتبه های افراد قبول شده در سال های گذشته و درصد لازم برای قبولی  اطلاع داشته باشند. ما در ادامه چند نمونه از رتبه های قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران را در اختیار شما قرار دادیم.

  • دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

آخرین رتبه قبولی منطقه 1: 106

آخرین رتبه قبولی منطقه 2: 401

آخرین رتبه قبولی منطقه 3: _

  • دانشگاه شاهد-تهران(رشته های پزشکی)

آخرین رتبه قبولی منطقه 1: 440

آخرین رتبه قبولی منطقه 2: _

آخرین رتبه قبولی منطقه 3: _

  • دانشگاه علوم پزشکی تهران

آخرین رتبه قبولی منطقه 1: 261

آخرین رتبه قبولی منطقه 2: 289

آخرین رتبه قبولی منطقه 3: 471

درصد های مورد نیاز قبولی در رشته دندانپزشکی:

همانطور که گفتیم برای مطالعه هدفمند تر بهتر است که افراد از رتبه ها و درصد های قبولی در سال های گذشته آگاه باشند، علاقمندان به این رشته میتوانند با میانگین 70 درصد عمومی و 43 درصد اختصاصی در دانشگاه های دولتی روزانه برای رشته دندانپزشکی قبول شوند.

منبع: کارنامه قبولی دندانپزشکی سراسری 1401-1402



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه های معتبر کشور است که در گروه های آموزشی مختلف اقدام به پذیرش داوطلبان از طریق آزمون می کند. به همین دلیل دانشجویان زیادی به دنبال اطلاع از حداقل رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان در سال های اخیر هستند. از آنجا که درصد های لازم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان علوم های آزمایشی مختلف متفاوت می باشد، متقاضیان می توانند جهت مشاهده درصد دروس قبولی دانشگاه فرهنگیان به این مقاله مراجعه کنند. آن دسته از داوطلبانی که زمان ثبت نام کنکور به هر دلیلی، علاقه‌ مندی خود را برای شرکت در دانشگاه فرهنگیان مشخص نکرده اند، می توانند سال بعد در زمان ثبت نام مجدد کنکور سراسری، نسبت به شرکت در این آزمون اقدام کنند. فراموش نکنید که حداقل رتبه قبولی فرهنگیان، بسته به ظرفیت پذیرش هر رشته و دانشگاه می‌ تواند متفاوت باشد. در ادامه مقاله به بررسی هر چه بیشتر این مشکل خواهیم پرداخت.

لیست دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که در استان محل زندگی شما دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؟ نزدیکترین دانشگاه فرهنگیان کدام است؟ در زیر لیست کامل تمام دانشگاه های فرهنگیان موجود در سراسر کشور را برای شما ارائه می دهیم که در صورت نیاز می توانید به آن مراجعه کنید.

استان

لیست دانشگاه فرهنگیان کشور

آذربایجان غربی

پردیس شهید رجایی ارومیه (برادران)

پردیس علامه طباطبایی ارومیه (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید مطهری خوی

مرکز آموزش امام خمینی (ره) سلماس

 

 

آذربایجان شرقی

پردیس علامه امینی تبریز (برادران)

پردیس فاطمه الزهرا (س) تبریز (خواهران)

 

اردبیل

پردیس بنت الهدی صدر اردبیل (خواهران)

پردیس علامه طباطبایی اردبیل (برادران)

مرکز آموزش عالی آزادگان نیر (برادران)

اصفهان

پردیس شهید باهنر اصفهان(برادران)

پردیس فاطمه الزهرا (س) اصفهان (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید رجائی اصفهان

مرکز آموزش عالی شهید دکتر آیت نجف آباد (برادران)

مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) کاشان (خواهران)

 

البرز

پردیس امیرکبیر البرز (خواهران)

پردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی البرز (برادران)

 

ایلام

پردیس امام جعفر صادق (ع) ایلام (خواهران)

پردیس شهید مدرس ایلام (برادران)

 

بوشهر

پردیس بنت الهدی صدر بوشهر (خواهران)

پردیس علامه طباطبایی بوشهر (برادارن)

 

تهران

پردیس نسیبه تهران (خواهران)

پردیس شهید چمران تهران (برادران)

پردیس زینبیه پیشوا (خواهران)

پردیس شهید مفتح شهر ری (برادران)

مرکز آموزش عالی شهید شرافت تهران (خواهران)

مرکز آموزش عالی عترت واوان (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید باهنر تهران (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهدای مکه تهران (برادران)

مرکز آموزش عالی شهید بهشتی تهران (برادران)

چهار محال و بختیاری

پردیس بحرالعلوم شهرکرد (برادران)

پردیس شهید باهنر شهرکرد (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر (برادران)

خراسان جنوبی

پردیس شهید باهنر بیرجند (براداران)

پردیس امام سجاد (ع) بیرجند (خواهران)

مرکز آموزش عالی بنت الهدی صدر فردوس (خواهران)

خراسان رضوی

پردیس شهید بهشتی مشهد (برادران)

پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد (خواهران)

پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد (خواهران)

مرکز آموزش عالی ثامن الحجج (ع) مشهد (برادران)

مرکز آموزش عالی دانشور نیشابور (برادران)

مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار (برادران)

مرکز آموزش عالی شهید رجایی تربت حیدریه (برادران)

 

 

خراسان شمالی

پردیس امام محمد باقر (ع) بجنورد (برادران)

پردیس امام جعفر صادق (ع) بجنورد (خواهران)

 

خوزستان

پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز (برادران)

پردیس حضرت فاطمه زهرا (س) اهواز (خواهران)

مرکز آموزش عالی خدیجه کبری (س) دزفول (خواهران)

مرکز آموزش عالی شیخ مرتضی انصاری دزفول (برادران)

مرکز آموزش عالی امام رضا (ع) اندیمشک (برادران)

مرکز آموزش عالی امام جعفر صادق (ع) بهبهان (برادران)

زنجان

پردیس شهید بهشتی زنجان (برادران)

پردیس الزهرا (س) زنجان (خواهران)

 

سمنان

پردیس شهید رجایی سمنان (برادران)

پردیس الزهرا (س) سمنان (خواهران)

 

سیستان و بلوچستان

پردیس شهید مطهری زاهدان (برادران)

پردیس رسالت زاهدان (خواهران)

 

فارس

پردیس شهید رجایی شیراز (برادران)

پردیس شهید باهنر شیراز (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید مطهری شیراز (برادران)

مرکز آموزش عالی سلمان فارسی شیراز (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید بهشتی اقلید (برادران)

مرکز آموزش عالی زینب کبری (س) کازرون (خواهران)

قزوین

پردیس شهید رجایی قزوین (برادران)

پردیس شهید بنت الهدی صدر قزوین (خواهران)

 

قم

پردیس آیه الله طالقانی (ره) قم (برادران)

پردیس حضرت معصومه (س) قم (خواهران)

مرکز شهید مدنی (ره) قم (برادران)

کردستان

پردیس شهید مدرس سنندج (برادران)

پردیس بنت الهدی صدر سنندج (خواهران)

 

کرمان

پردیس خواجه نصیرالدین طوسی کرمان (برادران)

پردیس شهید باهنر کرمان (خواهران)

 

کرمانشاه

پردیس شهید رجایی کرمانشاه (برادران)

پردیس شهید صدوقی کرمانشاه (خواهران)

 

کهکیلویه و بویر احمد

پردیس شهید ایزدپناه یاسوج (برادران)

پردیس کوثر یاسوج (خواهران)

 

گلستان

پردیس آیت الله خامنه ای گرگان (برادران)

پردیس امام خمینی (ره) گرگان (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید بهشتی گنبدکاوس (برادران)

گیلان

پردیس امام علی (ع) گیلان (برادران)

پردیس شهید بنت الهدی صدر گیلان (خواهران)

 

لرستان

پردیس علامه طباطبایی لرستان (برادران)

پردیس آیت الله کمالوند لرستان (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید میرشاکی الیگودرز (برادران)

مرکز آموزش عالی زینب کبری (س) بروجرد (خواهران)

 

 

مازندران

پردیس دکتر شریعتی ساری (برادران)

مرکز آموزش عالی حضرت فاطمه (س) قائمشهر (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل (برادران)

مرکز آموزش عالی بیت الهدی آمل (خواهران)

مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر (برادران)

 

مرکزی

پردیس شهید باهنر اراک (برادران)

پردیس زینب کبری (س) اراک (خواهران)

 

هرمزگان

پردیس شهید بهشتی بندرعباس (برادران)

پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) بندر عباس (خواهران)

 

همدان

پردیس شهید مقصودی همدان (برادران)

پردیس شهید باهنر همدان (خواهران)

 

یزد

پردیس شهیدان پاکنژاد یزد (برادران)

پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) یزد (خواهران)

 

 

منبع: رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان 



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رتبه قبولی بهداشت حرفه ای یکی از مهم‌ترین و معتبرترین معیارها در ارزیابی عمل‌کرد و توانایی دانشجویان در رشته بهداشت حرفه‌ای است. این رتبه نشان‌دهنده درصد دروس قبولی بهداشت حرفه‌ای و کارنامه قبولی بهداشت حرفه‌ای دانشجو است و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود که آیا دانشجو می‌تواند به عنوان یک بهداشتکار حرفه‌ای فعالیت کند یا خیر. در این مقاله به بررسی آخرین رتبه بهداشت حرفه‌ای آزاد و آخرین رتبه بهداشت حرفه‌ای سراسری می‌پردازیم و نکات مهمی را درباره این موضوع بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تحلیل دقیق رتبه‌های قبولی درسی بهداشت حرفه ای

در این قسمت مقاله، قصد داریم به تحلیل دقیق رتبه‌های قبولی درسی مربوط به رشته بهداشت حرفه‌ای بپردازیم. این رتبه‌ها نشان‌دهنده میزان موفقیت داوطلبان در این درس و نمراتی است که آن‌ها در آن حاصل کرده‌اند. این تحلیل می‌تواند به دانشجویان و افرادی که قصد ورود به این رشته را دارند، کمک کند تا بهترین راهکارها برای کسب نتایج موفقیت‌آمیز در این درس را دریابند.

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر رتبه‌های قبولی درسی بهداشت حرفه‌ای، تلاش و استعداد داوطلبان است. افرادی که تمایل به ورود به این رشته دارند، باید از استعداد و توانایی‌های لازم برای موفقیت در این حوزه برخوردار باشند. علاوه بر این، باید تلاش و پشتکار کافی را نیز صرف کنند تا بتوانند درس‌ها را به خوبی فرا بگیرند و نمرات مطلوبی را کسب کنند.

همچنین، عوامل دیگری نیز می‌توانند بر رتبه‌های قبولی درسی تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال، کیفیت و سختی درس‌های بهداشت حرفه‌ای می‌تواند از عوامل موثر بر رتبه‌های قبولی باشد. درس‌هایی که محتوایی بسیار پیچیده و تخصصی دارند، ممکن است برای برخی از داوطلبان دشوار باشند و نمرات پایینی را به دنبال داشته باشند. در عین حال، داوطلبانی که به خوبی با این درس‌ها سازگاری داشته و مطالعه و تمرین کافی انجام داده‌اند، می‌توانند به رتبه‌های قبولی بالا دست یابند.

آخرین رتبه‌های قبولی بهداشت حرفه‌ای سراسری

در ادامه به بررسی آخرین رتبه بهداشت حرفه‌ای سراسری در سه منطقه اول، دوم و سوم می پردازیم:

کارنامه قبولی بهداشت حرفه‌ای منطقه یک

در ادامه به بررسی کارنامه قبولی و درصد دروس قبولی بهداشت حرفه‌ای در منطقه اول می پردازیم که با تحلیل آن افراد می توانند برنامه ریزی دقیق تری داشته و آینده شغلی خود را تضمین نمایند.

⚪️

دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوره روزانه

رتبه کشوری: 45305

رتبه در سهمیه: 13166

ادبیات فارسی 28 درصد

عربی 50 درصد

معارف 55 درصد

زبان 35 درصد

زمین شناسی 25 درصد

ریاضیات 10درصد

زیست شناسی 28 درصد

فیزیک 18 درصد

شیمی 10 درصد

⚪️

دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوره روزانه 

رتبه کشوری:  35424

رتبه در سهمیه: 9480

ادبیات فارسی 42 درصد

عربی 54 درصد

معارف 85 درصد

زبان 32 درصد

زمین شناسی 25 درصد

ریاضیات 20 درصد

زیست شناسی 10 درصد

فیزیک 16 درصد

شیمی 25 درصد

کارنامه قبولی بهداشت حرفه‌ای منطقه دو

در ادامه به بررسی آخرین رتبه بهداشت حرفه‌ای سراسری و کارنامه قبولی بهداشت حرفه‌ای در منطقه دوم می پردازیم و همان طور که می دانید این منطقه بیشترین جمعیت و داوطلب را داشته و باید بتوانید با تحلیل دقیق و صحیح بهترین برنامه ریزی را داشته باشید.برای تحلیل تخصصی درصد دروس قبولی بهداشت حرفه‌ای می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307  نیز در ارتباط باشید.

 

⚪️

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

رتبه کشوری: 58180

رتبه در سهمیه: 25812

ادبیات فارسی 31 درصد

عربی 50 درصد

معارف 57 درصد

زبان 25 درصد

زمین شناسی 18 درصد

ریاضیات 21 درصد

زیست شناسی 28 درصد

فیزیک 15 درصد

شیمی 10 درصد

⚪️

دانشگاه علوم پزشکی ایران

رتبه کشوری:  38489

رتبه در سهمیه: 15946

ادبیات فارسی 31 درصد

عربی 54 درصد

معارف 56 درصد

زبان 55 درصد

زمین شناسی 25 درصد

ریاضیات 14 درصد

زیست شناسی 45 درصد

فیزیک 16 درصد

شیمی 41 درصد

 

منبع: رتبه قبولی بهداشت حرفه‌ ای 1401-1402



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

برای افراد که قصد شرکت در آزمون را دارند اطلاعاتی مانند رتبه قبولی بهداشت عمومی می تواند باعث شود افراد برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی بهتری داشته و با با آگاهی بیشتر انتخاب رشته نمایند و به هدف خود برسند. زمانی که افراد از درصد و کارنامه قبولی افراد سال های گذشته مطلع می شوند می تواند با تحلیل وضعیت آن ها مسیر بهتری را برای قبولی خود انتخاب نمایند.

حال ما قصد داریم در این مقاله کارنامه قبولی بهداشت عمومی سال گذشته را که توسط مشاورین جمع آوری شده به همراه آخرین رتبه بهداشت عمومی آزاد و همچنین درصد دروس قبولی بهداشت عمومی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با یک برنامه ریزی صحیح مسیر انتخاب رشته خود را همراه کرده و آینده شغلی خود را تضمین نماید. همچنین چنانچه قصد انتخاب رشته بهداشت عمومی را دارید، لازم است به صورت تخصصی کارنامه خود را تحلیل کرده و تراز و رتبه خود را به دست آورید  و نکاتی که سبب قبولی تضمینی شما در این آزمون می شوند، مطلع باشید.

رتبه قبولی بهداشت عمومی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه 1

هر ساله دانشگاه های زیادی برای پذیرش رشته بهداشت عمومی اقدام به جذب دانشجو می نماید، که م توان به داشنگاه های شهید بهشتی، علومی پزشکی اصفهان، اهواز، شیراز، قزوین و تهران اشاره نمود.

افراد علاقه مند به رشته بهداشت عمومی می توانند با بررسی کارنامه قبولی بهداشت عمومی سال گذشته و آخرین رتبه بهداشت عمومی سراسری، خود را برای قبولی در کنکور امسال آماده نمایند و با انتخاب رشته صحیح به کمک تحلیل درست این کارنامه ها آینده شغلی خود را تضمین نمایند. 

ما در ادامه به درصد دروس قبولی بهداشت عمومی سال گذشته در منطقه 1 پرداخته ایم. برای مشاهده در ادامه همراه ما باشید.

حداقل رتبه قبولی بهداشت عمومی در منطقه  اول به شرح زیر است:

 

 

دانشگاه  

زمین شناسی

زیست شناسی

فیزیک

شیمی

ریاضیات

?

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با رتبه 2058

10

61.4

57.8

30.5

58.9

?

دانشگاه علوم پزشکی جهرم با رتبه  2325

15

77.4

25.59

50.5

16.7

?

دانشگاه علوم پزشکی آبادان با رتبه  2260

0

52.7

37.79

30.5

44.5

?

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با رتبه  2450

5

56.7

64.5

41

41.2

?

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با رتبه  2315

0

46

70

36.2

78.9

?

دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با رتبه  2416

0

56.7

58.9

57.7

32.29

?

دانشگاه علوم پزشکی دزفول با رتبه  2540

-5

47.4

28.9

20

47.79

?

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رتبه  2345

0

50.7

38.9

39.6

36.7

?

دانشگاه علوم پزشکی بم با رتبه  2510

0

52.7

68.9

34.29

45.59

?

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با رتبه 2418

0

65.4

65.59

59.09

21.2

رتبه قبولی بهداشت عمومی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سهمیه منطقه 2

زمانی که درصد دروس قبولی بهداشت عمومی در مناطق مختلف مشاهده می نمایید، می توانید با توجه به رتبه و همچنین تراز کنکور میزان قبولی خود را سنجیده و با آگاهی کامل انتخاب رشته نمایید. در ادامه به آخرین رتبه بهداشت عمومی سراسری در منطقه دوم می پردازیم و همان طور که اطلاع دارید این منطقه یکی از سهمیه های شلوغ و پرجمعیت در کنکور می باشد و شما می توانید با تحلیل چند کارنامه قبولی بهداشت عمومی و مشاهده رتبه قبولی بهداشت عمومی آن ها برای انتخاب رشته خود برنامه ریزی نمایید.

حداقل رتبه قبولی بهداشت عمومی در منطقه  دوم به شرح زیر است:

 

 

دانشگاه 

زمین شناسی 

زیست شنلاسی

فیزیک

شیمی

ریاضیات

?

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با رتبه 3738

0

46.7

34.5

40

37.79

?

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با رتبه 3750

26.7

52

48.9

58.59

51.2

?

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با رتبه 3870

0

36

37.79

31

37.79

?

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رتبه 3950

18.39

25.4

40

59.09

28.9

?

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با رتبه 4660

0

61.4

34

44.29

53.4

?

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با رتبه 4480

21.7

33.4

63.4

43.89

22.29

?

دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رتبه 4349

0

58

54.5

38.59

35.59

?

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با رتبه 4760

10

60

46.7

26.7

41.2

?

دانشگاه علوم پزشکی گیلان – رشت با رتبه 4880

0

46.7

55.59

35.79

28.9

?

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور – اهواز با رتبه 5010

0

52

35.59

18.6

 

 

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C/



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

مشاوره انتخاب رشته کنکور برای افرادی که در این آزمون شرکت کردند کمک می کند تا با انتخاب رشته بهتری بتوانند در دانشگاه های برتر قبول شوند. بنابراین لازم است تمامی افراد بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور را برای گزینش کد رشته محل های خود پیدا کنند. به همین دلیل آن ها باید به دنبال مشاوری با علم و تجربه بالا در زمینه قوانین دانشگاهی، رتبه ها و تراز ها و شرایط پذیرش دانشگاه ها و مهم تر از نحوه چیدمان در انتخاب رشته باشند تا سرنوشت آن ها را مطابق میل شان تعیین کنند.

چرا باید از مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری کمک بگیریم؟

تصور کنید یک سال تمام درس بخوانید، شب بیداری بکشید و هزینه زیادی را برای شرکت در کلاس های کنکور پرداخت کنید، اما با یک انتخاب رشته اشتباه همه این زحمات را به هدر دهید. در اینجا به اهمیت استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و کمک خواستن از بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور پی خواهید برد. مشاور شما باید از بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور سراسری باشد.

مشاوری که اطلاعات خوبی در رابطه با انواع رشته های دانشگاهی داشته باشد و بداند با توجه به رتبه ای که به دست آورده اید در کدام  رشته ها و دانشگاه ها می توانید قوبل شوید و کدام گزینه برای شما خوب است. بنابراین شما با انتخاب او دیگر جای نگرانی برای  انتخاب رشته نامناسب و دور از ذهن نخواهید داشت. در کنار بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور خیال خود را از هر جهت بابت قبولی در رشته و مرکز دانشگاهی مناسب باب میلتان راحت کنید. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه و مهارت کافی، می توانند به شما عزیزان کمک کنند. 

ویژگی های بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

شاید این پرسش در ذهن شما مطرح شود که خب یک مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری چه ویژگی ها و خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در ادامه با ذکر مهم ترین ویژگی های بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در خدمت شما هستیم. مشاوره ای که می تواند خدمت شما با بهترین کیفیت ممکن ارائه شود.

مشاور انتخاب رشته در مورد رشته ها اطلاعات کامل داشته باشد

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک مشاور خوب باید داشته باشد، داشتن اطلاعات کامل است. در واقع، یک مشاور خوب باید در تمامی زمینه ها اطلاعات کاملی را دارا باشد تا بتواند به شما عزیزان کمک کند. مشاوری می تواند ادعای بهترین بودن در این زمینه داشته باشد که جزيیات همه رشته ها را بشناسد. مثلا بداند که رشته هوشبری، دوره کارشناسی ارشد ندارد و بچه های هوشبری برای آزمون کارشناسی ارشد باید به سراغ رشته پرستاری و یا یک رشته دیگر بروند. باید بداند که بهداشت حرفه ای با بهداشت عمومی و محیط زیست چه تفاوت هایی در واحدهای درسی دارد. 

 

مشاور باید متخصص و حرفه ای باشد

از دیگر ویژگی های بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور این است که از فرد حرفه ای و متخصص دریافت شود. فردی که تا قبل از این برای افراد زیادی انتخاب رشته موفق و بی عیب و نقص کرده باشد تا بتواند شما را نیز به بهترین شکل راهنمایی کند. در نتیجه، بهترین کار این است که قبل از انتخاب مشاور برای شرکت در جلسات مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در رابطه با سابقه کاری او پرس و جو کنید و اطلاعاتی را در این زمینه جویا شوید. هر چه سابقه کاری مشاور بیشتر و تعداد افرادی که برایشان انتخاب رشته کرده است، بالاتر باشد به مراتب این فرد تخصص و مهارت بیشتری در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها خواهد داشت و می تواند به عنوان یکی از بهترین و کارکشته ترین مشاوران در خدمت شما باشد.

 

مشاور باید فردی متعهد و دلسوز باشد

تعهد و مسئولیت پذیری در کار و اهمیت دادن به مراجع همواره یکی از مهم ترین ویژگی های یک مشاور خوب به حساب می آید. فردی دلسوز که می تواند شما را از نکات و جزئیات مهم انتخاب رشته کنکور آگاه کند. اما در مقابل فردی که تعهدی در قبال کارش نداشته باشد و دلسوزی به خرج ندهد به مراتب نمی تواند لبخند رضایت را بر لبان یک فرد کنکوری بیاورد.

اما بسیاری از ویژگی های دیگر نیز سبب میشود که فرد کنکوری ارتباط بهتری با مشاور بگیرد و همین امر سبب میشود تا مشاور به خوبی به علایق و روحیه فرد کنکوری پی ببرد و باعث بهتر  انتخاب رشته کردن فرد شود. در ادامه میخواهیم به ویژگی های مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره کنیم پس با ما همراه باشید.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد جهت دریافت نتیجه بهتری از انتخاب رشته چه در دوره با آزمون و چه در دوره بدون آزمون الزامی به نظر می رسد. تا همین چند سال پیش شاهد این قضیه بودیم که داوطلبان انتخاب رشته آزاد و سراسری را به صورت جداگانه و حتی در زمان های مختلفی انجام می دادند. اما در حال حاضر انتخاب رشته های سراسری و دانشگاه آزاد (البته در دوره با کنکور) با یکدیگر ادغام شده اند و در یک زمان انجام می گیرند.

بهترین مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بهترین و جامع ترین مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد را می توان مشاوره ای دانست که با در نظر گرفتن استعدادها و توانمندی های داوطلب و متقاضی و البته شناخت دقیق فرد از رشته یا رشته های مورد علاقه وی انجام بگیرد.

این نکته مهم را نیز مدنظر داشته باشید که مشاوره انتخاب رشته کارآمد و دقیق که بتواند راه مناسب را به فرد نشان دهد باید شرایط فردی و موقعیت اجتماعی داوطلب را نیز در نظر بگیرد. البته در این میان داشتن توجه کافی به وضعیت بازار کار رشته تحصیلی مورد نظر و مورد علاقه داوطلب نیز اهمیت کمی ندارد.

از ویژگی های بهترین مشاور انتخاب رشته میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدف گذاری مناسب و دقیقی به دانش آموز ارائه دهد.
  • ابتدا از نیاز داوطلب اطلاع یابد و آن را در چینش رشته ها مد نظر قرار دهد.
  • از میزان رقابت، ظرفیت و احتمالات قبولی ها اطلاع داشته باشد.
  • چینش و اولویت ها را به نوعی قرار دهد که واقع بینانه باشد.
  • تجربه کافی برای امر حساس را داشته باشد و افراد زیادی را به موفقیت رسانده باشد.

البته موارد ذکر شده میتواند استثنائات فراوانی داشته باشد. برای مثال ممکن است خود دانش آموز با منطق خود دروس را اولویت بندی کند و در نهایت هم به نتیجه دلخواه برسد. اما پذیرفتن چنین ریسک بزرگی در این مقطع حساس چندان عاقلانه نیست.

اما بسیاری از افراد کنکوری و یا دانش آموز توانایی دسترسی حضوری به مشاور را ندارند به همین سبب در چنین شرایطی میتوان به صورت غیر حضوری یا تلفنی از مشاور بهره گرفت. در ادامه به مزایای مشاور تلفنی اشاره خواهیم کرد.

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی، یکی از انواع مشاوره است که می‌توان در اختیار متقاضی قرار داد. در واقع برای کسانی که امکان مراجعه حضوری به مشاور را ندارند، مشاوره تحصیلی تلفنی گزینه مناسبی است. حتی اگر تعداد جلسات مشاوره هم زیاد شود مشکلی پیش نخواهد آمد و هر جلسه می‌تواند ادامه مطالب جلسه قبل باشد و در نهایت به یک نتیجه مهم برسد.

مشاوره تحصیلی تلفنی از یک نظر دیگر دارای امتیاز مثبت است و آن هم زمان مشاوره می‌باشد. شما در اول صبح تا آخر شب هر زمانی که مناسب بدانید، می‌توانید از شخص مشاوره بگیرید و یا جلسات قبلی را ادامه دهید. نوع دیگر مشاوره، مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین است که با وارد کردن مشخصات و نتایج آزمون می‌توان رتبه را تخمین زد و یا با توجه به رتبه دانشگاه‌هایی با امکان قبولی را شناخت.

مزایای مشاوره تحصیلی با استفاده از تلفن جهت انتخاب رشته

در گام اول بهتر است سراغ مزایای مشاوره تلفنی برویم، زیرا مزایای این خدمات بیشتر از معایب آن است. یکی از مزایای منحصر به فرد این نوع از مشاوره عدم محدودیت مکانی است. در واقع این نوع از مشاوره تحصیلی به هیچ وجه به یک مکان خاص محدود نمی شود و شما از سراسر کشور می توانید به راحتی با استفاده از یک تلفن از این مشاوره استفاده کنید.

در ارتباط با مراجعه حضوری که برای دریافت مشاوره تحصیلی می تواند مفید باشد، بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مشاوره تحصیلی حضوری استفاده نمی کنند، چراکه برخی مواقع داوطلبان زمان زیادی را باید صرف رفت و آمد به مراکز مشاوره کنند و زما زیادی را از دست خواهند داد. با دریافت مشاوره تلفنی می توانید به جای صرف زمان و هزینه زیاد، وقت خود را برای برنامه ریزی و مطالعه اختصاص دهید.  به همین استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی می تواند برای افرادی که از مشاوره تحصیلی حضوری اجتناب می کنند، انتخاب هوشمندانه ای باشد. در این صورت به هیچ عنوان نیاز به حضور شما در دفتر مشاوره نخواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

علاقمندان به تحصیل در رشته پزشکی می‌توانند برای کسب نتیجه دلخواه از آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان وضعیت کارنامه خود را مورد بررسی قرار دهند تا براساس آن بتوانند برنامه‌ریزی مناسب برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود داشته باشند. همانطور که می‌دانید رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در آزمون سراسری است و افراد بسیاری تلاش می‌کنند تا با قبولی در کنکور تجربی بتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. 

 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال قبل ۲۸۰ دانشجو را در نیمسال اول و نیمسال دوم تحصیلی پذیرش کرد. علاوه بر این آخرین رتبه دندانپزشکی اصفهان نیز هر ساله در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند با استفاده از جدول رتبه‌بندی پذیرفته شدگان سال قبل از رقبای خود پیشی گرفته و بهترین فرایند انتخاب رشته را داشته باشند. به دلیل اهمیت اطلاع از آخرین رتبه لازم جهت قبولی رشته پزشکی در اصفهان در ادامه مقاله توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

ضرورت اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان

 افرادی که در کنکور تجربی شرکت می‌کنند، مایلند در رشته پرطرفدار پزشکی ادامه تحصیل دهند. داوطلبان زیادی هستند که تلاش می‌کنند با موفقیت در آزمون سراسری در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبول شده و در این رشته ادامه تحصیل دهند. همزمان با اعلام نتایج کنکور از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org کارنامه داوطلبان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و افرادی که نمره حد نصاب را کسب کرده باشند می‌توانند وارد فرایند انتخاب رشته شوند. مرحله انتخاب رشته بسیار حساس می‌باشد و افراد باید با آگاهی مناسب نسبت به اولویت‌بندی‌های خود فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. از این رو افرادی که نسبت به آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان آشنایی داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند مسیر انتخاب رشته را طی کنند، چراکه از رتبه و تراز افراد پذیرفته شده آگاهی لازم را کسب کرده و می‌توانند اولویت‌های خود را به صورت منطقی و درست گزینش کنند.

 آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان براساس مناطق سه گانه کنکور سراسری ارائه می‌شود. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه رتبه لازم برای قبولی در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مناطق سه گانه را ارائه خواهیم کرد.

آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان منطقه ۱ سراسری

افرادی که مایل به اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند، می‌توانند پس از اخذ نمره حد نصاب فرایند انتخاب رشته خود را انجام دهند. برای داشتن انتخاب رشته اصولی افراد لازم است که از آخرین رتبه قبولی پزشکی در این دانشگاه اطلاعات لازم را داشته باشند. از این رو در ادامه آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان در منطقه ۱ دوره روزانه ارائه شده است. افراد باید دقت داشته باشند که این رتبه‌ها به صورت تقریبی بوده است و براساس تغییر ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌توانند رتبه‌های قبولی را به صورت خوشبینانه در نظر بگیرند.

 

آخرین رتبه قبولی پزشکی اصفهان در منطقه 1

زمین شناسی

81/69

0

0

0

0

ریاضیات

73/4

65/59

63/4

51/2

50

زیست شناسی

61/4

64/69

53/4

70

64/69

فیزیک

74/5

65/59

82/3

67/8

74/5

شیمی

62

58/09

72/4

47/7

64/8

رتبه در منطقه 1

114

514

624

662

684

رتبه کشوری

289

1485

1825

1949

2014

 محل سکونت

شهر اصفهان

شهر اصفهان

شهر اصفهان

شهر اصفهان

شهر اصفهان

آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان در منطقه ۲

همانطور که می‌دانید رتبه در سهمیه مهمترین ملاک پذیرش افراد می‌باشد. افرادی که دارای سهمیه منطقه ۲ هستند، با افرادی که در همین سهمیه رقابت می‌کنند مورد سنجش واقع می‌شوند. در ادامه آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان در منطقه ۲ دوره روزانه برای سهولت دسترسی شما عزیزان داوطلب ارائه شده است.

آخرین رتبه قبولی پزشکی اصفهان در منطقه 2

زمین شناسی

68/4

0

0

0

ریاضیات

67/8

75/59

43/4

77/8

زیست شناسی

55/4

59/4

53/4

50/7

فیزیک

76/69

68/9

74/5

46/7

شیمی

63/9

50/5

43/9

32/4

رتبه در منطقه 2

368

907

2546

3293

رتبه کشوری

866

2076

5701

7450

محل سکونت

شهر اصفهان

شهر اصفهان

شهر اصفهان

شهر اصفهان

آخرین رتبه قبولی پزشکی در اصفهان در منطقه ۳ دوره روزانه

 منطقه ۳ که به عنوان منطقه محروم شناخته می‌شود، مهم‌ترین سهمیه کنکور می‌باشد و بیشترین میزان افراد در این سهمیه رقابت می‌پردازند. افرادی که مایل به انتخاب رشته پزشکی اصفهان هستند، با اطلاع از آخرین رتبه قبولی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در منطقه ۳ می‌توانند بهتر عمل کنند. از این رو در ادامه کارنامه قبولی پزشکی روزانه اصفهان در منطقه ۳ ارائه شده است.

آخرین رتبه قبولی پزشکی اصفهان در منطقه 3

زمین شناسی

60

0

25

ریاضیات

78/9

58/9

61/2

زیست شناسی

67/4

74/69

58/7

فیزیک

58/9

55/59

75/59

شیمی

61

46/7

56/2

رتبه در منطقه 3

237

429

1085

رتبه کشوری

1040

1934

4493

محل سکونت

شهر اصفهان

شهر اصفهان

شهر اصفهان

 

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84%db%8c-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()