نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 اطلاع از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 برای دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در این مدارس را دارند، حائز اهمیت است. براساس اعلامیه آموزش و پرورش، تاریخ و زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم در تاریخ نهم تیر ماه 1402 خواهد بود و دانش‌آموزان باید حتماً چند روز پیش از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

 طبق روال سال‌های گذشته آزمون نمونه دولتی برای دوره متوسطه اول هم برگزار می‌شد، اما هم اکنون با توجه به هیئت امنایی شدن این مدارس در پایه هفتم متوسطه اول، برگزاری آزمون و پذیرش دانش‌آموز تنها در پایه دهم متوسطه دوم خواهد بود. آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 _ 1403 مستقل از آزمون مدارس سمپاد می‌باشد و در زمان جداگانه از هم برگزار خواهند شد.  با توجه به اهمیت اطلاع از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

تاریخ برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

همانگونه که اشاره شد افرادی که واجد شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403 هستند، تنها برای پایه دهم می‌توانند اسم‌نویسی خود را انجام دهند. ثبت‌نام آزمون در یک زمان مشخص از طریق مراجعه به سایت آموزش و پرورش استان متقاضی امکان‌پذیر می‌باشد.

آزمون مدارس نمونه دولتی هر سال در تیر ماه برگزار می‌گردد. دانش‌آموزان باید شرایط باید شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی را مطالعه کنند و در ارتباط با تاریخ و محل برگزاری آگاهی داشته باشد. چنانچه شما متقاضیان گرامی نیازمند دریافت آخرین اخبار آزمون نمونه دولتی نهم به دهم می‌باشید، کافی است با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

ساعت برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

پس از اینکه شما با تاریخ برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم آشنا شدید، باید ساعت آزمون نمونه دولتی را به دقت مطالعه کنید زمان برگزاری امتحان ورودی مدارس نمونه دولتی، بر روی کارت ورود به جلسه داوطلبان درج شده و قابل مشاهده می‌باشد.

در سال‌های گذشته زمان آزمون مدارس نمونه دولتی به شکل استانی مشخص شد و هر استان، ساعت آزمون را به صورت جداگانه اعلام می‌نمود. اما در سال جاری تاریخ برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت هماهنگ است و همه افراد باید رأس ساعت ۸ صبح سر جلسه آزمون حاضر باشند. داوطلبان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید در تاریخ ۹ تیر ماه اقدام کنند. همه داوطلبان باید حداقل نیم ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سر جلسه حاضر شوند. 

مکان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

یکی از مهمترین مواردی که افراد پس از مطالعه و بررسی تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید به آن بپردازند، مکان برگزاری آزمون این مدارس است. داوطلبان پس از بررسی ساعت برگزاری، باید در مورد مکان برگزاری آزمون نیز اطلاعات کافی داشته باشند.

مکان برگزاری معمولاً استان محل تحصیل و محل سکونت داوطلبان خواهد بود و آزمون نمونه دولتی هر استان در همان شهر محل سکونت داوطلبان برگزار خواهد شد. داوطلبان برای کسب اطلاعات لازم در مورد زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم و محل برگزاری آن، باید ابتدا کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و بر روی کارت مکان آزمون را مشاهده نمایند. 

مکان برگزاری آزمون ورودی مدارس دولتی برای همه داوطلبان قابل مشاهده می‌باشد کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی معمولاً سه روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و کارت خود را دریافت نمایند.

منبع: https://b2n.ir/b18768



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در طول سال های اخیر بحث تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور از آن دست مباحثی است که بسیار به وسیله متقاضیان و داوطلبان مورد بحث قرار می گیرد. در واقع، موضوع میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟ و نحوه محاسبه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور از جمله مواردی است که می تواند اثر زیادی بر روی رتبه داوطلبان و همین طور نتیجه آزمون آن ها داشته باشد.

اما هنوز هم علی الخصوص با تغییرات ایجاد شده در کنکور ابهاماتی در رابطه با تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به وجود آمده است. در این نوشته در رابطه با میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور با شما صحبت می کنیم. پس ما را همراهی بفرمایید تا هر آن چه را که در رابطه با تاثیر سوابق تحصیلی باید بدانید را از طریق این نوشته متوجه شوید. 

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲

میتوان اینگونه بیان کرد که در حدود 85 درصد از رشته های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی و بر پایه معول می باشد. بنابراین تاثیر سوابق تحصیلی تقریبا برای انتخاب رشته صد در صد می باشد. ما در ادامه به تاثیر معدل و سوابق تحصیلی برای داوطلبین نظام قدیم و جدید می پردازیم. تنها شرط استفداه از سوابق تحصیلی این می باشد که حداقل در یک امتحان نهایی شرکت کرده و تاریخ دریافت دیپلم یا پیش دانشگاهی آن ها از محدوده مشخص شده خارج نشده باشد. در ادامه به شرح تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ چقدر است؟ می پردازیم. همراه ما باشید.

 

???? تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام قدیم

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ برای افرادی که قبل از نظام آموزشی جدید، مدرک تحصیلی خود را گرفته اند، 40 درصد می باشد. افرادی که دارای مدرک نظام قدیم در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی می باشندو دارای معدل بالا هستند می توانند از 40 درصد سهیمه خود بهره مند شودند .

 

???? تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام جدید

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ برای افرادی که فارغ التحصیل نطام آموزشی جدید می باشند نیز همانند افراد نظام آموزشی قدیم، 40 درصد است. این سهمیه 40 درصدی برای تمامی رشته های لوم تجربی، ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی اعمال خواهد شد.

توجه فرمایید برای داوطلبین نظام جدید معدل امتحان نهایی آن ها حساب می شود و برای داوطلبین نظام قدیم، امتحانات سوم دبیرستان آن ها لحاظ خواهد شد و افرادی که قبل از سال 84 مدرک دیپلم خود را گرفته باشمد این تاثیر سوابف تحصیلی لحاظ نخواهد شد.

???? تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلم های غیر مرتبط

اگر داوطلب قصد داشته باشد در رشته ای غیر مرتبط با دیپلم خود، در آزمون سراسری شرکت نمایند، به عنوان مثال دیپلم تجربی داشته و قصد شرکت در آزمون ریاضی را داشته باشد، شری معدل برای او اعمال شده ولی نسبت کمتری نسبت به دیپلم های مرتبط خواهد داشت. در واقع اینگونه می توان بیان کرد که تاثیر سوابق تحصیلی برای دیپلم های غیر مرتبط تنها بر روی دروس مشترک دو رشته یعنی همان دروس عمومی می باشد.

???? تاثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان رشته های فنی حرفه ای

شاید شما هم جزء داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و به دنبال اطلاع از این موضوع باشید که خب در این میان تکلیف داوطلبان گروه فنی حرفه ای چه می شود؟

آیا میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور شامل حال این افراد و داوطلبان نمی شود؟ آیا تأثیر سوابق تحصیلی فقط برای داوطلبان رشته های نظری است؟

اگر می خواهید پاسخ تمام این سوالات در رابطه با این که آیا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 چقدر است و آیا شامل حالتان می شود یا خیر و در صورت مثبت بودن جواب نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور رشته های فنی حرفه ای چگونه است با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد)  تماس  حاصل فرمایید.

منبع: https://b2n.ir/e36231

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی یکی از انتخاب هایی است که پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی، افراد علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیش رو دارند. در چنین شرایطی می توان از امکان ثبت نامبهره جست. متقاضیانی که علاقمند به ادامه تحصیل بدون شرکت در آزمون سراسری می باشند، می توانند براساس معدل تراز شده دوره کارشناسی یا همان سوابق تحصیلی خود در بازه زمانی مشخص شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و در رشته های ارشد با سوابق تحصیلی ثبت نام نمایند. در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد یا سایر دانشگاه های دولتی و پیام نور و … اعلام نشده است ولی با توجه به روند سال های گذشته می توان این بازه را از اواخر آبان ماه یا اواخر آذر ماه تخمین زد. 

منظور از کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی چیست؟

در سال های گذشته دانشجویان متقاضی ثبت نام کارشناسی ارشد، تنها می توانستند از دو طریق شرکت در کنکور سراسری و یا استعدادهای درخشان وارد این دوره تحصیلی شوند.

اما با شیوع ویروس کرونا و عدم حضور 30 درصدی داوطلبان در جلسه آزمون، این سازمان تصمیم گرفت تا داوطلبان بتوانند از طریق ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی به رشته های دلخواه خود در دانشگاه وارد شوند.

زمزمه های برنامه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی، از چند ماه پیش به گوش می رسید و سازمان سنجش اعلام کرده بود که پس از انتشار کارنامه نهایی کارشناسی ارشد سال جاری، از میان ظرفیت های خالی رشته های باقی مانده، دانشجویان واجد شرایط را بر اساس معدل کارشناسی یا همان سوابق تحصیلی جذب می شوند.

بنابراین، دیگر نیازی به شرکت در هیچ آزمونی نیست و داوطلبان تنها بر مبنای معدل و امتیازات تحصیلی وارد دانشگاه می شوند. گفتنی است که ثبت نام و پذیرش دانشجوی ارشد به این روش، در تمام دانشگاه های دولتی، غیر دولتی و آزاد امکان پذیر است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

تمامی متقاضیانی که موفق به قبولی در کنکور سراسری نشده اند و یا به هر دلیلی تمایل به شرکت در این آزمون را ندارند، می توانند به کمک معدل تراز شده مقطع کارشناسی خود، شانس خود را برای پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی امتحان نمایند. لازم به ذکر است که در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر زمان بندی ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و یا سایر دانشگاه های دولتی و غیر انتقاعی و … منتشر نشده است ولی با توجه به روند سال های گذشته می توان بازه زمانی اواخر آبان ماه و یا اواخر آذر ماه را تخمین زد. 

 منبع: کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ارزان‌ترین یونولیت سقفی به سادگی در بازار های فروش مصالح ساختمانی در دسترس نیست. معمولا یونولیت های سقفی به دلیل سبک بودن و صرفه اقتصادی، کارایی زیادی دارند که یکی از آن‌ها استفاده در سقف خانه‌ها می‌باشد.

از مزایای دیگر یونولیت های سقفی ایمنی آن هاست. یونولیت علاوه بر سبک بودن، عایق رطوبت نیز می‌باشد و خاصیت ضربه‌گیری‌ دارد. بنابراین در بازار محصولات دیگری نیز از یونولیت‌ها تولید و عرضه می‌شوند.

در حال حاضر پرکاربردترین قسمت‌های یونولیت سقفی استفاده از آن‌ها در ساخت ساختمان‌ها و پروژه‌های مختلف عمرانی می‌باشد. ماهیت شیمیایی و فیزیکی آن‌ها باعث می‌شود تا عایق حرارتی خوبی باشند. به طوری که وزن سبک، حمل آسان، افزایش سرعت عمل و کاهش هزینه آن‌ها نظر مهندسان زیادی را به خود جلب کرده است. به همین دلیل بازار خرید و فروش فوم سقفی، یونولیت و محصولات مشابه آن در کشور از رونق خوبی برخوردار است.

قیمت ارزان‌ترین یونولیت سقفی

قیمت یونولیت‌های سقفی با توجه به نوع و دانسیته آن‌ها متفاوت است. زیرا تولیدکنندگان یونولیت سقفی محصولات خود را با توجه به نیاز کاربران در مدل‌های مختلفی تولید می‌کنند. به طوری که هر کدام از آن‌ها کاربرد متفاوتی دارند. از طرف دیگر نیز دانسیته یونولیت‌های سقفی میزان دوام و کیفیت آن‌ها را نشان می‌دهد. هرچه دانسیته یونولیت‌ها زیاد باشد، آنگاه قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

حال با توجه به این که شما به دنبال خرید ارزان‌ترین یونولیت سقفی هستید می‌توانید آن‌ها را با مراجعه به سایت خوارزم سازه تهیه کنید. این شرکت ضمن این که با تولیدکنندگان بزرگ انواع فوم و یونولیت سقفی در کشور همکاری می‌کند، می‌تواند تمام محصولات آن‌ها را با ارزان‌ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. برای این کار تنها کافی است با مراجعه به بخش مصالح ساختمانی خوارزم سازه لیست قیمت آن‌ها را مشاهده کنید. سپس با مقایسه آن‌ها یک یا چند نمونه از ارزان‌ترین یونولیت سقفی را سفارش دهید.

رید ارزان‌ترین یونولیت سقفی در کشور

عده زیادی از خریداران به دنبال تهیه ارزان‌ترین یونولیت سقفی در کشور هستند. اما بهترین روش خرید یونولیت سقفی کدام است؟ چگونه می‌توان در کمترین زمان ممکن یونولیت‌های سقفی را به صورت عمده و جزئی خریداری کرد؟ لیست قیمت یونولیت سقفی را چگونه می‌توان تهیه کرد؟

در رابطه با جواب سوال‌های بالا می‌توان بیان کرد در حال حاضر تولیدکنندگان و فروشندگان زیادی در کشور وجود دارند که یونولیت‌های سقفی خود را با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کنند. برخی از فروشندگان برای جلب مشتریان بیشتر محصولات یونولیت سقفی خود را با ارزان‌ترین قیمت عرضه می‌کنند.

اما خوب است بدانید که قیمت ارزان همیشه تضمین کننده کیفیت کالا نیست. بنابراین برای تهیه ارزان‌ترین یونولیت سقفی با بهترین کیفیت بهتر است به سراغ فروشندگان معتبر بروید.

سایت خوارزم سازه به عنوان یکی از فعال‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید، تامین و عرضه مصالح ساختمانی کشور می‌تواند در این راستا به شما کمک کند. در این شرکت انواع ارزان‌ترین یونولیت سقفی در ابعاد و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند که شما می‌توانید لیست قیمت آن‌ها را در بخش مصالح ساختمانی خوارزم سازه مشاهده کنید.

ویژگی های یونولیت سقفی ارزان

یونولیت یا فیبر سفید که همان پلی استایرن منبسط شده (EPS) می‌باشد، یکی از مصالح ساختمانی به شمار می‌آید. استفاده از آن، طراحی استاندارد ساختمان را به صورت چشمگیری تغییر می‌دهد. به طوری که ضمن حفظ کیفیت ساختمان وزن آن را به شدت کاهش می‌دهد.

این ماده حدود 70 سال در بازارهای جهانی مطرح شده است و استفاده از آن در زمان و هزینه‌های ساخت‌وسازها صرفه‌جویی می‌کند. معمولا در حال حاضر یونولیت‌های سقفی در جهان با استاندارد 11108 تولید می‌شوند که مربوط به پلی استایرن‌های منبسط شده و محصولات مشابه می‌باشند.

با توجه به شناخت نسبی یونولیت حال به این مقوله میپردازیم که ارزان بودن یونولیت چه علت هایی میتواند داشته باشد.

فوم های سقفی معمولا عایق‌های خوبی در برابر حرارت و صدا می‌باشند. وزن یونولیت‌های سقفی بسیار سبک است. زیرا حدود 95 درصد حجم آن‌ها را هوا تشکیل می‌دهد. به همین دلیل آن‌ها عایق خوبی برای صوت و حرارت به شمار می‌آیند. لذا استفاده از یونولیت‌های سقفی در ساختمان‌های مختلف میزان مصرف انرژی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 منبع: https://b2n.ir/x01929



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانشگاه شاهد جزء دانشگاه های دولتی محسوب می شود و به همین دلیل از دانشجویان شهریه دریافت نمی کند؛ اما اگر دانشجویی در دوره شبانه این مرکز پذیرفته شود، ملزوم به پرداخت شهریه خواهد بود. شهریه های دانشگاه های دولتی تقریباً یکسان است و بسته به مقطع و رشته متفاوت خواهد بود. از آنجایی که دانشگاه شاهد زیر نظر بنیاد شهید می باشد، ممکن است برای دانشجویان شاهد و یا ایثارگر تخفیف هایی را در شهریه داشته باشد؛ که برای اطلاع از جزییات این موارد می توانید با ما در تماس باشید. در ادامه همراه ما باشید تا شهریه دانشگاه شاهد را بیشتر بررسی کنیم.

هزینه تحصیل در دانشگاه شاهد

میزان شهریه متغییر دانشگاه شاهد در رشته‌های مختلف با توجه به واحدهای عملی و همچنین واحدهای نظری و پایه مختلف می‌باشد. همچنین اگر برخی از داوطلبان اقدام به تغییر رشته نموده باشند نیز، لازم است واحدهای جبرانی را نیز بگذرانند. در رابطه با این سؤال که آیا دانشگاه شاهد شهریه دارد؟ باید پاسخ دهیم که بسته به شرایط شما می‌تواند متفاوت باشد.

واقعیت این است که میزان شهریه این دانشگاه بسته به نوبت دوم بودن، دانشگاه‌های پردیس و همچنین تعداد واحدهای انتخابی هر دانشجو، درخواست و امکاناتی که دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه خواهند داشت را می‌توان از جمله عوامل تاثیر گذار دانست که موجب می‌شود افراد ملزم به پرداخت هزینه‌های جداگانه‌ای برای شهریه شوند. در ادامه به تفکیک هر یک از موارد مذکور خواهیم پرداخت.

 میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه 1402 – 1403

دانشگاه های دولتی در دوره های روزانه و شبانه مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند. در دوره شبانه تمامی موارد از جمله موارد امتحانی، ضرایب دروس و بسیاری موارد یکسان است تنها تفاوت آن با دوره های روزانه این موضوع است که شهریه دارد. در این قسمت قصد داریم شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه را بررسی کنیم.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

2 میلیون و 200 هزار تومان الی 2 میلیون و 770 هزار تومان

فنی و مهندسی

2 میلیون و 700 هزار تومان الی 3 میلیون و 300 هزار تومان

علوم پایه

2 میلیون و 650 هزار تومان الی 3 میلیون و 300 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

1 میلیون و 720 هزار تومان الی 2 میلیون و 100 هزار تومان

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی شبانه 1402 – 1403

برای پذیرفته شده در دانشگاه شاهد به صورت شبانه باید در کنکور سراسری شرکت کرده و با توجه به اینکه رشته تحصیلی شما چه موضوعی است، حداقل 130 و حداکثر 140 واحد درسی بگذرانید. از آنجایی که طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد، دانشجویان باید برای 8 ترم شهریه بپردازند.

تعداد واحد هایی که دانشجوی دوره کارشناسی می تواند در هر ترم بگذراند، حداقل 14 و حداکثر 24 واحد درسی می باشد.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

2 میلیون و 800 هزار تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان

فنی و مهندسی

3 میلیون تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان

علوم پایه

2 میلیون و 900 هزار تومان الی 3 میلیون و 500 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

2 میلیون تومان الی 4 میلیون تومان

 

در ادامه همراه ما باشید تا شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی به صورت پیوسته را بررسی کنیم.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی پیوسته شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون و 500 هزار تومان

فنی و مهندسی

3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون تومان

علوم پایه

3 میلیون و 500 هزار تومان الی 4 میلیون و 700 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

2 میلیون تومان الی 6 میلیون و 960 هزار تومان

 منبع: https://b2n.ir/z00930



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانشگاه شاهد جزء دانشگاه های دولتی محسوب می شود و به همین دلیل از دانشجویان شهریه دریافت نمی کند؛ اما اگر دانشجویی در دوره شبانه این مرکز پذیرفته شود، ملزوم به پرداخت شهریه خواهد بود. شهریه های دانشگاه های دولتی تقریباً یکسان است و بسته به مقطع و رشته متفاوت خواهد بود. از آنجایی که دانشگاه شاهد زیر نظر بنیاد شهید می باشد، ممکن است برای دانشجویان شاهد و یا ایثارگر تخفیف هایی را در شهریه داشته باشد؛ که برای اطلاع از جزییات این موارد می توانید با ما در تماس باشید. در ادامه همراه ما باشید تا شهریه دانشگاه شاهد را بیشتر بررسی کنیم.

هزینه تحصیل در دانشگاه شاهد

میزان شهریه متغییر دانشگاه شاهد در رشته‌های مختلف با توجه به واحدهای عملی و همچنین واحدهای نظری و پایه مختلف می‌باشد. همچنین اگر برخی از داوطلبان اقدام به تغییر رشته نموده باشند نیز، لازم است واحدهای جبرانی را نیز بگذرانند. در رابطه با این سؤال که آیا دانشگاه شاهد شهریه دارد؟ باید پاسخ دهیم که بسته به شرایط شما می‌تواند متفاوت باشد.

واقعیت این است که میزان شهریه این دانشگاه بسته به نوبت دوم بودن، دانشگاه‌های پردیس و همچنین تعداد واحدهای انتخابی هر دانشجو، درخواست و امکاناتی که دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه خواهند داشت را می‌توان از جمله عوامل تاثیر گذار دانست که موجب می‌شود افراد ملزم به پرداخت هزینه‌های جداگانه‌ای برای شهریه شوند. در ادامه به تفکیک هر یک از موارد مذکور خواهیم پرداخت.

 میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه 1402 – 1403

دانشگاه های دولتی در دوره های روزانه و شبانه مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند. در دوره شبانه تمامی موارد از جمله موارد امتحانی، ضرایب دروس و بسیاری موارد یکسان است تنها تفاوت آن با دوره های روزانه این موضوع است که شهریه دارد. در این قسمت قصد داریم شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه را بررسی کنیم.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

2 میلیون و 200 هزار تومان الی 2 میلیون و 770 هزار تومان

فنی و مهندسی

2 میلیون و 700 هزار تومان الی 3 میلیون و 300 هزار تومان

علوم پایه

2 میلیون و 650 هزار تومان الی 3 میلیون و 300 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

1 میلیون و 720 هزار تومان الی 2 میلیون و 100 هزار تومان

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی شبانه 1402 – 1403

برای پذیرفته شده در دانشگاه شاهد به صورت شبانه باید در کنکور سراسری شرکت کرده و با توجه به اینکه رشته تحصیلی شما چه موضوعی است، حداقل 130 و حداکثر 140 واحد درسی بگذرانید. از آنجایی که طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد، دانشجویان باید برای 8 ترم شهریه بپردازند.

تعداد واحد هایی که دانشجوی دوره کارشناسی می تواند در هر ترم بگذراند، حداقل 14 و حداکثر 24 واحد درسی می باشد.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

2 میلیون و 800 هزار تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان

فنی و مهندسی

3 میلیون تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان

علوم پایه

2 میلیون و 900 هزار تومان الی 3 میلیون و 500 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

2 میلیون تومان الی 4 میلیون تومان

 

در ادامه همراه ما باشید تا شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی به صورت پیوسته را بررسی کنیم.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی پیوسته شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون و 500 هزار تومان

فنی و مهندسی

3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون تومان

علوم پایه

3 میلیون و 500 هزار تومان الی 4 میلیون و 700 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

2 میلیون تومان الی 6 میلیون و 960 هزار تومان

 منبع: https://b2n.ir/z00930



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و کمتر شدن لزوم حضور  فیزیکی برای انجام کارها، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های زیادی جهت رفع نیازهای روزمره و انجام سریع امور از جمله کارهای بانکی، حمل و نقل و … راه‌اندازی شده است. به طور کلی دانشگاه‌های مختلف از سایت‌های مختص به خود برای انجام این امور استفاده می‌کنند. دانشگاه شاهد نیز با راه‌اندازی سامانه نظام اطلاعات دانشجویی یا به اختصار ناد سعی بر ارائه بهتر خدمات دانشجویی دارد. در این مقاله راهنمای ورود به سایت ناد شاهد به آدرس std.shahed.ac.ir به صورت کامل در اختیار شما قرار داده خواهد شد.

از جمله سوالاتی که دانشجویان جدید دانشگاه شاهد می‌پرسند، این است که سامانه std.shahed.ac.ir چه امکاناتی دارد. از جمله امکاناتی که این سایت دارد انتخاب واحد و حذف و اضافه دروس است.

سامانه ناد دانشگاه شاهد std.shahed.ac.ir

✅ همانطور که اشاره شد هر یک از مراکز آموزش عالی کشور دارای سامانه آموزشی مختص به خود هستند تا از این طریق بستری را برای دانشجویان فراهم کنند تا امور مختلف مربوط به دانشگاه را بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت الکترونیکی انجام دهند. دانشگاه شاهد نیز از این قاعده مستثنی نیست و سیستمی یکپارچه تحت عنوان سامانه ناد را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

✅ سامانه ناد به نشانی اینترنتی std.shahed.ac.ir با هدف ارائه برخی خدمات از جمله انتخاب واحد، حذف اضافه، دریافت کارت ورود به جلسه، اطلاع از زمان انتخاب واحد، دیدن کارنامه و نمرات انتخابی، اعتراض به نمرات، ویرایش مشخصات دانشجویی و پرداخت شهریه راه‌اندازی شده است.

✅ آن دسته از دانشجویانی که تحصیل خود را در دانشگاه شاهد ادامه می‌دهند، ممکن است لازم باشد که یک سری فرایندهای مختلفی را انجام دهند. به عنوان مثال می‌توان به فرایند انتخاب واحد و حذف و اضافه دانشجویان در این سامانه اشاره کرد. همچنین اساتیدی که در دانشگاه شاهد تدریس می‌کنند، باید در پایان ترم نمرات درسی دانشجویان را اعلام کنند. 

✅ در سال‌های گذشته خیلی از دانشگاه‌ها که دانشگاه شاهد هم جزو آن‌ها است، سیستم جامعی را برای ارائه این خدمات نداشتند. در نتیجه دانشجویان مجبور بودند همه این کارها را به صورت دستی و با مراجعه حضوری انجام دهند. اما با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف دانشگاه‌ها از جمله سامانه ناد دانشگاه شاهد، بیشتر این فرایندها از طریق این سایت‌ دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.

✅ در حال حاضر دانشجویان دانشگاه شاهد می‌توانند به راحتی از طریق سامانه ناد، می‌توانند برای اینکه خطای کمتری اتفاق بیفتد، از امکانات درون سایت استفاده کنند. از مهم‌ترین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد پرداخت شهریه است. پرداخت شهریه در سامانه دانشگاه به صورت آنلاین انجام شده و دیگر مانند گذشته نیاز به مراجعه حضوری به بانک نیست. 

امکانات سامانه ناد دانشگاه شاهد

???? در ستون سمت راست سامانه ناد دانشگاه شاهد 3 منو و چندین زیر منو وجود دارد. همانطور که پیش از این گفته شد، انتخاب واحد یکی از خدماتی است که این سامانه ارائه می‌دهد. دانشجویان برای انجام روند انتخاب واحد می‌توانند از منوی ثبت‌نام دروس دانشجو، زیر منوی انتخاب واحد را انتخاب کرده و ادامه ی روند را طی کنند.

????یکی دیگر از امکانات سامانه ناد پرداخت شهریه و اقساط آن و اطلاع از آخرین وضعیت پرداختی در طول ترم است که دانشجویان را از لزوم حضور فیزیکی برای انجام این امور بی‌نیاز ساخته است.

???? یکی دیگر از پرکاربردترین امکانات این سامانه، اطلاع از وضعیت تحصیلی و دریافت کارنامه و همچینین کارت ورود به جلسه است. همچنین دانشجویان در صورت وجود اعتراض میتوانند از همین طریق اقدام کنند تا در زمان مناسب مورد بررسی قرار گیرد.

???? از امکانات مهم دیگری که سامانه ناد دانشگاه شاهد دارد، قسمت تغییر کلمه عبور و اعمال رمز دلخواه جدید است. شما می‌توانید در این قسمت رمز مدنظر خود را جایگزین رمز پیش فرض کنید. همچنین بهتر است که دانشجویان زمانی که کار خود را در سایت انجام دادند، دکمه خروج را زده و از صفحه شخصی خود خارج شوند. شما قادر هستید از قسمت راهنمای استفاده که در سامانه موجود است، برای یادگیری بهتر بخش‌های سایت استفاده کنید.

???? یکی دیگر از بخش‌های سایت ناد دانشگاه شاهد مربوط به اطلاعات اشخاص می‌شود. در این قسمت مشخصاتی که دانشجو در هنگام ثبت نام دانشگاه شاهد ارائه کرده آمده است. لازم به ذکر است که شما امکان ویرایش برخی از این مشخصات را در سایت خواهید داشت.

???? علاوه بر مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، امکانات دیگری نیز در سامانه ناد به نشانی std.shahed.ac.ir وجود دارد. یکی از این امکانات پر کردن فرم ارزشیابی اساتید و دریافت کارت ورود به جلسه امتحان در چند روز قبل از برگزاری امتحانات پایان ترم است. فرم ارزشیابی اساتید این امکان را می‌دهد که دانشگاه متوجه کیفیت اساتید خود شده و در نهایت سعی بر برطرف کردن نقاط ضعف خود خواهد کرد.

منبع: https://irantahsil.org/std-shahed-ac-ir/



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402 برای شرکت‌کنندگان این آزمون بسیار اهمیت دارد. هر ساله شرکت‌ها و مؤسسات متعددی در سطح کشور جهت جذب نیروی انسانی کارآمد آزمونی را برگزار می‌کنند و افرادی که طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری نمره حد نصاب را کسب کنند، از آنها برای همکاری دعوت بعمل می‌آید. کلیه افراد می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت inre.ir برای مشاهده نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهند.

بعد از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون بخش خصوصی کشور نوبت به طی روند استخدام پس از اعلام نتایج می‌رسد که داوطلبان باید نسبت به این امر نیز اقدام نمایند. کسب اطلاعات لازم در رابطه با نحوه مشاهده جواب آزمون استخدامی آزمون بخش خصوصی برای هرکدام از افراد شرکت کننده در این آزمون الزامی و مهم است. 

تاریخ اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402

از جمله موضوعات مهمی که هریک از داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی بخش خصوصی باید از آن مطلع شوند، در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی است. قابل ذکر است که اعلام نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی طی دو مرحله و در قالب نتایج اولیه و نهایی به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

زمان انتشار جواب استخدام آزمون بخش خصوصی در مرحله اولیه در سال گذشته در پانزدهم آبان ماه 1401 بود.  اعلام نتایج نهایی  آزمون استخدامی بخش خصوصی نیز در دی ماه منتشر شدند. پیش بینی می‌شود پس از برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402، نتایج اولیه آزمون در آبان ماه و نتایج نهایی آزمون استخدامی بخش خصوصی نیز در دی ماه در اختیار داوطلبان گرامی قرار گیرد. 

چگونگی اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402

اعلام نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی و اطلاع از جواب استخدام آزمون بخش خصوصی چه در مرحله اولیه و چه در مرحله نهایی به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه inre.ir انجام می‌گیرد. در واقع، هریک از داوطلبان باید در زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی وارد سامانه inre.ir شوند و اقدامات لازم برای مشاهده نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی (در مرحله اولیه و نهایی) انجام داده و مراحل ضروری را طی کنند. در ادامه این مبحث راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. 

تاریخ اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402

همانگونه که اشاره شد نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول جواب آزمون‌های شخصیت‌شناسی و تخصصی در قالب یک گزارش تفصیلی در اختیار شرکت کنندگان آزمون قرار می‌گیرد. نتایج مرحله نهایی آزمون استخدامی بخش خصوصی در سال 1401 در تاریخ آبان ۷ آبان ماه منتشر شد و پس از آن پذیرفته‌شدگان باید خود را برای انجام مصاحبه حضوری آماده می‌کردند. داوطلبان برای قبولی در مصاحبه باید با سؤالات مطرح شده آشنا باشند تا بتوانند به درستی به آنها پاسخ دهند.

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی در سال 1402 به طور دقیق مشخص نیست، اما معمولاً چند روز پس از اتمام مرحله دوم یعنی مرحله مصاحبه، نتایج نهایی به داوطلبان ارائه خواهد شد. شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی در طی مراحل آزمون، زمانی را جهت بررسی مدارک داوطلبان اختصاص خواند داد و پس از بررسی و تأیید مدارک، برای مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد. هرکدام از شرکت‌های خصوصی پس از انجام مصاحبه به داوطلبانی که در مرحله اول پذیرفته شده‌اند، نتایج پذیرش عدم پذیرش را از طریق پیامک یا تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌کنند. زمان اعلام نتایج بر عهده شرکت‌هایی است که آزمون تخصصی را برگزار کرده‌اند. افراد متقاضی می‌توانند لیست پذیرفته‌شدگان در مرحله نهایی را در سایت inre.ir مشاهده نمایند.

فرایند اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی بخش خصوصی 1402

نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی مرحله اولیه و نهایی در بازه‌های مختلف اعلام می‌شود. از آنجا که قبولی در آزمون کتبی به معنای استخدام افراد نیست، در صورت قبولی در آزمون کتبی، باید برای مرحله مصاحبه حضوری آماده شوند. مرحله مصاحبه حضوری داوطلبان پذیرش شده در آزمون کتبی توسط شرکت‌های درخواست کننده نیرو برگزار می‌گردد. این شرکت‌ها استعداد و مهارت‌های داوطلبان را محک می‌زنند و در صورت واجد شرایط بودن آنها را استخدام می‌کنند. فرایند اجرای مصاحبه هر شرکت متفاوت است. معمولاً باید مدارک مربوط به اطلاعات شخصی، مدرک تحصیلی و رزومه کاری به هر کدام از شرکت‌ها ارائه شود.

پس از انجام مصاحبه حضوری اعلام نتایج نیز به صورت اینترنتی اعلام می‌شود.  بنابراین داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون به سایت inre.ir مراجعه کنند و وضعیت خود را بررسی نمایند. پس از اعلام اسامی نوبت به استخدام افراد پذیرفته شده می‌رسد.

منبع: https://b2n.ir/t60560



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرکت در کنکور سراسری و رقابت کردن برای کسب رتبه عالی، یکی از مهمترین مرحله در زندگی هر دانش آموزی است. تک تک سوالاتی که برای این آزمون طرح شده اند، برای دانش آموزان سرنوشت ساز هستند؛ به طوری که پاسخ صحیح یک سوال می تواند رتبه و تراز داوطلبان را به کل تغییر دهد. به همین دلیل هم حساسیت داوطلبان بر روی سوالات کنکور سراسری زیاد است. گاه پس از شرکت در جلسه آزمون داوطلبان متوجه می شوند که یک و یا چند سوال به اشتباه طرح شده بودند و صورت مسئله به کل غلط بود؛ در چنین حالتی چه می توان کرد؟ سازمان سنجش بخشی را طراحی کرده است که داوطلبان بتوانند با مراجعه به آن مراحل اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری را طی کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. البته این ثبت اعتراض باید در بازه زمانی باشد که سازمان سنجش مشخص می کند. اگر شما هم نسبت به سوالات این آزمون اعتراضی دارید، برای مشاهده زمان و نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری

شرکت در کنکور سراسری نقش سرنوشت سازی را در زندگی اکثر دانش آموزان دارد؛ چرا که مسیر شغلی و تحصیلی آن ها را رقم می زند. پذیرش در رشته های پر درآمد و پرطرفدار مستلزم پاسخ صحیح دادن به اکثر سوالات کنکور است و همین هم کافیست تا تک تک سوالات کنکور سراسری برای داوطلبان نقش حیاتی داشته باشد. 

از آنجایی که احتمال خطا در هر آزمونی وجود دارد و کنکور سراسری هم از آن مستثنا نیست، گاه ممکن است پس از پایان جلسه کنکور داوطلبان متوجه شوند که یک یا چند سوال به اشتباه طرح شده اند و صورت سوال غلط است. در چنین حالتی پاسخ صحیح هم برای سوال وجود نخواهد داشت و همین مسئله هم باعث افت رتبه دانش آموزان خواهد شد. اما راه چاره چیست؟

سازمان سنجش آموزش کشور در سامانه خود به نشانی اینترنتی sanjesh.org بخش را طراحی کرده است تا داوطلبان بتوانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری اقدام کنند و این اشتباه را به گوش مسئولین برسانند. البته که امکان ثبت نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری در هر زمانی وجود ندارد و تنها باید در بازه زمانی مشخص شده از سوی این سازمان نسبت به ثبت اعتراض اقدام کرد. در ادامه نحوه ثبت اعتراض را به شما کاربران گرامی همراه با راهنمای تصویری توضیح خواهیم داد.

 مراحل نحوه اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری عبارتند از:

در ابتدا لازم است وارد سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید و سپس از سمت چپ صفحه بر روی گزینه «انتقادات و پیشنهادات» کلیک کنید. برای ورود مستقیم به بخش «سیستم پاسخگویی» می توانی بر روی لینک request.sanjesh.org کلیک کنید.

لازم است تا ابتدا در این سیستم عضو شوید. بر روی عبارت «عضویت در سامانه» کلیک کنید و اطلاعات هویتی خود را مانند نام و نام خانوادگی، تابعیت، کدملی و … را وارد کنید. سپس اطلاعات رمز عبور و نام کاربری شما از طریق ایمیل و شماره تلفن همراه برایتان ارسال خواهد شد.

پس از دریافت این اطلاعات دوباره بر روی گزینه «ورود به سیستم پاسخگویی» کلیک کنید و این بار بر روی عبارت «ورود به سامانه» کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده مانند ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. 

در مرحله بعد لازم است تا از طریق منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید. سپس عبارت «سراسری» را در بخش آزمون انتخاب کنید. پس از درج سالی که در آن کنکور داده اید، بر روی «جستجو» کلیک کنید.

از میان عباراتی که به شما نشان داده می شود، عنوان «اعتراض به کلید سوالات آزمون» را انتخاب کنید.

در این بخش از شما اطلاعات مختلفی خواسته می شود که باید کادرها را به دقت تکمیل کنید. پس از وارد کردن دلیل اعتراض خود، می توانید اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری خود را با موفقیت نهایی کنید. 

 منبع: اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری 1402 + مراحل



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رشته های فنی و حرفه ای دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند. خوشبختانه تنوع رشته نیز در کلیه گرایش های فنی و حرفه‌ ای بالا است و هر شخصی می تواند طبق علاقه خود رشته ای را انتخاب کند. برخی از این رشته ها طرفداران بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارند که همین امر سبب شده است تا پذیرش در چنین رشته هایی در دانشگاه های سرتاسر کشور کمی سخت تر شود. فرقی ندارد که داوطلب در کنکور سراسری شرکت کند و یا براساس سوابق تحصیلی خود قصد ثبت نام در دانشگاه را داشته باشد؛ در هر صورت پذیرش در دانشگاه های برتر کشور رقابتی و دشوار خواهد بود. در این مقاله لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای برای راهنمایی بیشتر علاقمندان آن ارائه شده است تا با اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه ها، بتوانند آینده شغلی و تحصیلی خود را ترسیم کنند.

 

معرفی لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای

همان طور که بیان شد، تعداد رشته های فنی و حرفه ای بسیار زیاد می باشد که به تمامی داوطلبان فرصت انتخاب رشته براساس علاقه و نیاز خود را می دهد. در واقع، این افراد هر ساله می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته های مقطع کاردانی اقدام کنند. این افراد، می توانند هم از طریق شرکت در کنکور سراسری و هم از طریق ثبت نام براساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه و در این رشته ها ثبت نام کنند. البته، لازم به ذکر است که پذیرش در رشته های پر طرفدار فنی و حرفه ای، فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مورد نیاز امکان پذیر می باشد. هر ساله با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای نیز توسط سازمان سنجش منتشر می گردد. 

با این حال قصد داریم در ادامه این مقاله لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای را که با آزمون و بدون آزمون می توان انتخاب کرد را خدمت شما متقاضیان گرامی ارائه کنیم. 

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای بدون آزمون

لیست برخی از رشته هایی را که برای ثبت نام در دانشگاه های مختلف نیازی به شرکت در کنکور ندارند و داوطلبان می توانند تنها براساس سوابق تحصیلی خود اقدام به نام نویسی در این رشته ها کنند، در جدول زیر بیان شده است. اسامی این رشته ها شامل موارد زیر می باشند: 

الکترونیک

صنایع شیمیایی

طراحی و دوخت

هتلداری و گردشگری

ساخت و تولید

صنایع نساجی

گرافیک

حمل و نقل

صنایع فلزی

متالورژی

هنرهای تجسمی – نقاشی

مکاترونیک

تاسیسات مکانیکی

سرامیک

امور دامی

پویانمایی

صنایع چوب و مبلمان

معدن

امور زراعی و باغی

معماری داخلی

چاپ

علوم دریایی

ماشین های کشاورزی

صنایع دستی

عمران

امور اداری 

صنایع غذایی

انرژی تجدید پذیر خورشیدی

معماری

تربیت کودک و مدیریت خانواده

موسیقی

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای با آزمون

همانطور که می دانید لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای بدون آزمون محدود است و افرادی که قصد تحصیل در رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای را دارند، می بایست در کنکور سراسری شرکت کنند و به رقابت با سایر داوطلبان بپردازند. در صورتی که داوطلبان موفق به کسب تراز و درصد های قابل قبول شوند، می توانند برای نام نویسی در رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای در دانشگاه های مطرح کشور اقدام کنند.

برخی از مهم ترین و پرطرفدار ترین لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای با آزمون، شامل موارد زیر می باشند: 

الكترونيک عمومی

الكترونيک راديو و تلويزيون

(ICT) ارتباطات و فناوري اطلاعات

تعمير و نگهداری تجهيزات پزشكی آزمايشگاه تشخيص پزشكی

نصب و تعمير آسانسور و پله برقی

سخت افزار كامپيوتر

فناوری اطلاعات و ارتباطات

نقشه كشی عمومی

نقشه كشی و طراحی صنعتی

مكانيک خودرو

مكانيک صنايع – ماشين آلات صنايع

علمی – كاربردی تعمير و نگهداری خودرو

تأسيسات – حرارت مركزی و تهويه مطبوع

صنايع چوب و كاغذ سازه های چوبی

ساختمان كارهای عمومی ساختمان

نقشه كشی معماری معماری

صنايع شيميايی

شيمی آزمايشگاهی (گرايش آرايشی بهداشتی)

شيمی آزمايشگاهی (گرايش صنعتی)

الكترونيک و مخابرات دريايی

مكانيك موتورهای دريايی

علمي – كاربردي طراحی و ساخت طلا و جواهر

تكثير و پرورش آبزيان (گرايش آبزيان آب شيرين)

امور زراعی و باغی تكنولوژی توليدات زراعی

علمی – كاربردی توليد و پرورش سبزی و صيفی

گرافيک 

تعمير و نگهداری ماشين های الكتريكی

خدمات پس از فروش خودرو

كنترل كيفيت خودرو

جوشكاری

حرارت مركزی و تهويه مطبوع

ريخته گری

تبليغات 

فتوگرافيک عكاسی

نقاشی

گياه پزشكی

مكانيزاسيون كشاورزی

هتلداری

حسابداري گرايش مالياتی

حسابداري گرايش دولتی 

حسابداری گرايش حسابرسی

 

 

 

 

 

با توجه به اهمیت انتخاب رشته در آینده شغلی شما، بهتر است پیش از گرفتن تصمیم نهایی خود با مشاور تحصیلی خبره ای مشورت کنید. مشاور تحصیلی می تواند با بررسی و ارزیابی تمامی توانایی ها و استعداد های شما، بهترین رشته هایی را که می توانند سبب موفقیت شما شوند، به شما معرفی کنند. این ارزیابی منحصر به استعداد ها و علایق شما خواهد بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/w20729



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران با توجه به منحصر به فرد بودن این دانشگاه، شرایط ویژه ای می‌باشد. هر یک از داوطلبان در صورت دارا بودن این شرایط ، خواهند توانست در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. خوشبختانه دانشگاه شاهد در رشته‌های مختلف دانشجویان را پذیرش می‌نماید. به همین دلیل هر یک از داوطلبان در هر رشته‌ای می‌توانند به این دانشگاه راه یابند.

مزایای دانشگاه شاهد را می‌توان بسیار زیاد دانست. به همین دلیل است که داوطلبان با رتبه‌های پایین این تمایل را دارند تا در رشته‌های این دانشگاه ثبت نام نمایند. آنچه ما به تمامی داوطلبان عزیز توصیه می‌نماییم که از آن اطلاع یابند ، در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می‌باشد زیرا در صورت عدم آگاهی از این شرایط ، ممکن است پس از پذیرش در هر یک از رشته ها دچار مشکل شوید. در ادامه به ذکر برخی از شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران کارشناسی ارشد

دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی ارشد شرایط بسیار مناسبی را برای داوطلبان ایجاد نموده است. خوشبختانه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به اساتید مجرب این دانشگاه ، برای تمامی داوطلبان بسیار رغبت انگیز و مناسب می‌باشد. سطح علمی دانشگاه شاهد تهران در تمامی رشته‌ها بسیار بالا می باشد و همین مورد را می‌توان در زمره مزایای دانشگاه شاهد دانست.

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران به صورت شرایط اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. بدین صورت که به عنوان مثال می‌توان بخش عمده‌ای از این شرایط در رابطه با مسائل عقیدتی می باشد. به عنوان مثال ، اعتقاد داشتن به دین اسلام و التزام به قوانین اسلامی و ولایت فقیه، از جمله این شرایط است. همچنین به لحاظ رتبه ای نیز، لازم است داوطلبان از رتبه بالایی برای پذیرفته شدن برخوردار باشند.

???? معتقد به دین اسلام باشند و از احکام عملی کاملا آگاه بوده و التزام بدان ها داشته باشند.

???? اعتقاد و التزام عملي به ولايت فقيه، نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي

???? داوطلبان نباید سابقه وابستگي تشكيلاتي، هواداري از احزاب و سازمان ها و گروه هاي غير قانوني داشته باشند.

???? عدم سابقه محكوميت كيفري مؤثر

???? پايبندي كامل به ضوابط و مقررات دانشگاه داشته باشند.

???? رعايت كامل ضوابط پوشش اسلامي و شؤنات اسلامي براي خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملي به چادر به عنوان حجاب برتر براي خواهران ضروري است).

مزایای دانشگاه شاهد

از جمله مزایای دانشگاه شاهد را می‌توان اختصاصی بودن آن برای تمامی خانواده‌های محترم شاهد دانست. برای آن دسته از داوطلبانی که جزو اعضای خانواده شاهد می‌باشند، می‌توانند از بهترین و مجرب ترین اساتید بهره‌مند گردند. به همین دلیل فارغ التحصیلان این دانشگاه در تمامی رشته‌ها، با مهارت و تخصص بالا فارغ التحصیل می‌گردند.

از دیگر مزایای دانشگاه شاهد، می‌توان به تنوع رشته‌های این دانشگاه اشاره نمود. خوشبختانه دانشکده های مختلفی که در این دانشگاه وجود دارد، در تمامی رشته‌ها داوطلبان را پذیرش می‌نماید. به همین دلیل پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها در هر گروه آزمایشی خواهد بود. همچنین از دیگر مزایایی که می‌توان بدان اشاره نمود، در رابطه با رتبه جهانی این دانشگاه می‌باشد.

خوشبختانه از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می‌توان به مقاطع مختلفی که برای این دانشگاه وجود دارد اشاره نمود. داوطلبان و متقاضیان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران ، به ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع بپردازند.

مزایا و معایب دانشگاه شاهد

با توجه به اینکه دانشگاه شاهد دانشگاه منحصر به فردی می باشد، قطعا شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران را نیز می توان به صورت ویژه تصور نمود. و همین شرایط ویژه و منحصر به فرد بودن را شاید بتوان از جمله مزایا و معایب دانشگاه شاهد دانست. زیرا راه ورود را تنها برای افراد واجد شرایط باز می نماید و همچنین اجازه ورود به هر داوطلبی را نمی دهد.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به اطلاع دقیق در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می باشند، عموما معتقد به مزایای دانشگاه شاهد هستند. به همین دلیل این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. شاید یکی از معایب این دانشگاه را بتوان در رابطه با منحصر بودن پذیرش تنها در رتبه های پایین دانست.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد به آدرس service.iauec.ac.ir یکی از سامانه‌هایی است که برای برگزاری امتحانات مجازی توسط دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی راه‌اندازی شده است. دانشجویان دانشگاه آزاد با ورود به این سامانه می‌توانند در امتحانات پایان‌ ترم یا امتحانات میان‌ترم تستی و تشریحی شرکت کنند و پاسخنامه آزمون خود را در این سامانه بارگذاری نمایند.

از آنجا که با شیوع کرونا در سال‌های گذشته ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجویان و برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری یکی از چالش دانشگاه‌های کشور بود، سایت‌های مختلفی برای تسهیل روند برگزاری امتحانات و همچنین برگزاری کلاس‌های آنلاین راه‌اندازی شد که یکی از این سامانه‌ها سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد  از آنجا که بسیاری با نحوه ورود به با این سامانه آشنایی ندارند، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

سامانه وادآزما دانشگاه آزاد چیست؟

سامانه وادآزما واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد یکی از سامانه‌های جدید این دانشگاه است که از طریق آن داوطلبان می‌توانند بر روند برگزاری امتحانات آنلاین خود مدیریت داشته باشند. در واقع این سامانه‌ها از سایت‌هایی است که در آن روند برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان انجام می‌گیرد. سامانه وادآزما دانشگاه آزاد شرایطی را برای دانشگاه‌ها و اساتید فراهم کرده است تا بتوانند امتحانات مجازی را به صورت تستی و تشریحی آنلاین برگزار کنند.

علاوه بر این امکان برگزاری آزمون‌های آفلاین پایان‌ترم و میان‌ترم نیز وجود دارد. داوطلبان می‌توانند از طریق آدرس service.iauec.ac.ir به سامانه آموزش عالی الکترونیکی دسترسی پیدا کنند و در جریان امکانات این سایت قرار بگیرند. از آن جا که کاربردهای سامانه وادآزما دانشگاه آزاد بسیار است، در ادامه بیشتر در ارتباط با امکانات و کاربردهای این سایت صحبت خواهیم کرد.

 

امکانات سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

 دانشجویان محصل در دانشگاه آزاد باید براساس جدول زمانبندی که در آغاز نیمسال تحصیلی ارائه می‌شود، ابتدا برای انجام امور مربوط به انتخاب واحد دانشگاه آزاد اقدام کرده و بعد از آن در کلاس‌های خود شرکت نمایند. در پایان هر نیمسال تحصیلی نیز امتحانات پایان‌ترم برگزار می‌شود و نیم سال بعدی آغاز خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که در کلاس‌های سامانه آموزش وادآزما یا سایت‌های دیگر شرکت کرده‌اند، باید براساس برنامه زمانی امتحانات خود در آزمون‌های آفلاین و آنلاین شرکت نمایند. سامانه وادآزما دانشگاه آزاد در واقع برای برگزاری امتحانات آنلاین می‌باشد و دانشجویان باید در زمان مقرر وارد سامانه service.iauec.ac.ir شوند.

گفتنی است امتحانات مجازی آفلاین و آنلاین در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد به روش‌های مختلفی برپا می‌شود. اما در مجموع شیوه‌های برگزاری امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم سامانه پادا به شکل زیر می‌باشد:

  • برگزاری امتحانات تشریحی
  •  برگزار کردن امتحانات تستی
  • برگزار کردن امتحانات آفلاین و آپلود پاسخنامه توسط دانشجویان دانشگاه آزاد

اما شاید این سؤال برای برخی از شما دانشجویان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد مطرح شود که نحوه ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد و همچنین برخورداری از امکانات این سامانه به چه شکل است که در ادامه بیشتر به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

چگونگی ورود به سامانه وادآزما دانشگاه آزاد

دانشجویانی که در سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی باید امتحان دهند، باید از زمان امتحانات پایان‌ترم براساس برنامه زمانی اعلام شده آگاه باشند و وارد سایت امتحان مجازی انتخاب شده از سوی دانشگاه شده و در آزمون‌های مجازی شرکت کنند. عدم حضور در آزمون‌های آنلاین و یا عدم ثبت پاسخ‌ها به معنای غیبت دانشجو محسوب می‌شود. دانشجویانی که در سامانه وادآزما  دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند، باید با مراجعه به لینک service.iauec.ac.ir اطلاعات درخواستی را در سامانه وارد نمایید و پس از وارد شدن به صفحه اتوماسیون شخصی با انتخاب گزینه “آزمون‌های آنلاین” در امتحانات مجازی موجود شرکت کنند. اما مراحل ورود به سامانه به شکل زیر می‌باشد:

  • ورود به سامانه وادآزما به نشانی service.iauec.ac.ir
  • درج کردن نام کاربری و رمز عبور در کادرهای تعیین شده
  • انتخاب کردن درس ارائه شده از میان موارد
  • مشاهده اطلاعات مربوط به آزمون از جمله زمان شروع و پایان امتحان و مهلت پاسخ‌دهی به سوالات
  • انتخاب کردن گزینه “شروع آزمون”
  • انتخاب کردن گزینه “شرکت در آزمون” (توچه داشته باشید پس از انتخاب این گزینه زمان پاسخ به سوالات آغاز و محاسبه خواهد شد)
  • پاسخ دادن به سوالات (تستی، تشریحی و یا پاسخ به سوالات در برگه و آپلود عکس)
  • انتخاب نمودن گزینه “اتمام آزمون”
  • مرور پاسخ ها و تایید نمودن آنها در صورت اطمینان
  • انتخاب کردن گزینه “ثبت همه” و پایان امتحان مجازی

وجه داشته باشید که لینک ورود به امتحانات در زمان محدوده زمانی مشخصی فعال خواهد بود. بنابراین شما باید موقع برگزاری امتحانات وارد این سامانه شوید. نوع آزمون‌های تستی تشریحی و تلفیقی از سوی اساتید انتخاب می‌شود و برای دروس مختلف این آزمون‌ها متفاوت خواهد بود.

 منبع: https://b2n.ir/n84133



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

ثبت نام کتاب درسی هر ساله در زمان تعیین شده در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.ir و یا www.irtextbook.com انجام می‌گیرد. اما در این بین عده‌ای از دانش‌آموزان و حتی مدارس به علل مختلف، از آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی کتاب درسی جا می‌مانند. جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی باید در تاریخی که تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی است، به سامانه ذکر شده مراجعه کرده و سپس مراحل ثبت نام را طی کنند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که نتوانستید در مدت زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنید، باید در اولین فرصت برای این کار اقدام نمایید. لازم به ذکر است تا بدانید که آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی کتاب درسی هر سال تمدید می‌شود؛ لذا باید در آخرین مهلت برای ثبت‌نام اینترنتی کتاب درسی اقدام نمایید. برای آشنایی با زمان و نحوه جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آن چه که در رابطه با این موضوعات نیاز است بدانید را به طور مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. چنانچه درباره این موضوع سوالی دارید، می‌توانید با شماره  9099075307 تماس گرفته و سوال خود را با کارشناسان ما در ایران تحصیل مطرح کنید.

اطلاعیه:

ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان از طریق سامانه سفارش کتاب درسی به آدرس irtextbook.com انجام می پذیرد.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

راهکار جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی

با توجه به اینکه ثبت‌نام برای خرید کتاب درسی به صورت الکترونیک صورت می‌پذیرد، لذا برای ثبت سفارش ابتدا بهتر است به سامانه توزیع کتاب مراجعه نمایید. مهلت تعیین شده برای انجام ثبت نام در irtextbook.ir از نیمه دوم تیر تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. مهلت قرار داده شده برای ثبت‌نام فردی و گروهی یکسان می‌باشد. در صورتی که این ثبت‌نام در زمان تعیین شده صورت نپذیرد، ممکن است بپرسید که جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی چه باید کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی، باید در آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی کتاب درسی برای انجام این کار اقدام نمایند. به یاد داشته باشید که اگر این افراد نتوانند در آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی نیز اقدام نمایند، دیگر نمی توانند کتاب درسی دریافت نمایند. 

جهت آشنایی با سامانه ثبت نام کتاب درسی irtextbook بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

زمان ثبت نام جاماندگان از کتاب درسی

هر ساله، برای افرادی که نتوانستند در مدت زمان مقرر برای ثبت نام کتاب درسی اقدام کنند، زمانی در نظر گرفته می شود. تمامی این افراد باید حتما در آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی، برای تکمیل فرم اقدام کنند. در غیر این صورت، دیگر موفق به ثبت نام نبوده و مهلت جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی تمدید نخواهد شد. این افراد می‌توانند در زمان تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی، پس از اتمام مهلت ثبت نام کتاب، به سامانه سفارش کتاب مراجعه کرده و ثبت نام خود را در این مهلت تمدید ثبت نام، تکمیل کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که هنوز اطلاعات دقیقی از زمان ثبت نام برای این افراد اعلام نشده است. در صورت اعلام زمان دقیق جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی، در همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی

سامانه ثبت‌نام کتب درسی هر ساله در زمان مشخصی، لینکی را جهت ثبت‌نام منتشر کرده و در پایان آن زمان مشخص شده، لینک را غیرفعال می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که یک سری از افراد از ثبت‌نام جا بمانند. در نتیجه آموزش و پرورش زمانی را برای تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی اختصاص می‌دهد.

به طور کلی زمان ثبت‌نام کتاب درسی برای سال تحصیلی 1402-1403 و برای پایه‌هایی مانند پایه هفتم و دهم از فروردین ماه آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد. این زمان برای سایر پایه‌های تحصیلی تا خرداد ماه است. لازم به ذکر است که در حال حاضر زمان تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی سال تحصیلی 1402-1403 اعلام نشده است.

نحوه ثبت سفارش کتاب درسی برای جاماندگان

پس از اعلام مدت تمدید جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی، این افراد باید مراحلی را انجام دهند تا بتوانند این کار را به خوبی به انتها برسانند. مراحل جاماندگان از ثبت نام کتاب درسی، شامل موارد زیر می‌باشد:

نحوه ثبت سفارش کتاب درسی برای جاماندگان

  1. ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com
  2. انتخاب منوی "ورود دانش آموز" از بالای صفحه و ثبت کد ملی و شش رقم راست سریال شناسنامه 
  3. ورود به صفحه کاربری و تکمیل فرم اطلاعات فردی و بررسی صحت آن
  4. انتخاب بسته آموزشی 
  5. بررسی صورتحساب و تکمیل خرید

منبع: https://b2n.ir/w91601



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

اعلام نتایج مدارس شاهد در سال تحصیلی 1402-1403 از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir می باشد. در زمان مقرر شده برای ثبت نام، افراد متقاضی در پایه های اول ابتدایی و هفتم و دهم باید وارد سامانه پادا شده و ثبت نام اولیه را انجام دهند، سپس نتایج اولیه پس از ثبت نام اینترنتی مشخص شده و نتایج نهایی، پس از بررسی مدارک اعلام خواهد شد. ما د رادامه مقاله به زمان اعلام نتایج نیز می پردازیم. اگر نیاز به دانستن تغییرات در اعلام نتایج مدارس شاهد در سال جاری می باشید نیز می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307  تماس حاصل فرمایید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

 

زمان اعلام نتایج مدارس شاهد  1402

همان طور که بیان شد پایه های اول ابتدایی و دوره اول متوسطه و همچنین دوره دوم متوسطه برای ثبت نام در مدارس شاهد باید به صورت اینترنتی و از طریق سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir  اقدام نمایند. پس از تکمیل فرم ثبت نام در سامانه پادا نتایج اولیه ثبت نام در این سامانه مشخص می گردد و در صورت پذیرفته شدن در مرحله اول، افراد باید با حضور حداقل یکی از والدین خود به مدرسه رفته و مدارک را ارائه نماید. مسئولین پس از بررسی مدارک و تایید آن ها نتایج نهایی را اعلام کرده و افراد می توانند ثبت نام خود را نهایی نمایند.

اعلام نتایج مدارس شاهد در سال جاری هنوز اعلام نشده است و به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج مدارس شاهد این مقاله به روز رسانی خواهد شد. اما بر اساس سال های گذشته یک الی دو هفته پس از پایان ثبت نام نتایج مشخص خواهد گردد.

روند اعلام نتایج مدارس شاهد 1402

در سال گذشته مراحل ثبت نام و اعلام نتایج مدارس شاهد تغییر پیدا کرد به صورتی که اعلام نتایج مدارس شاهد تنها در یک مرحله و پس از چند رو از پایان ثبت نام اینترنتی صورت گرفت و نتایج برای افراد پیامک گردید. احتمال می رود امسال نیز به همین روال برگزار گردد.

???? اعلام نتایج برای دانش آموزان شاهد

اعلام نتایج مدارس شاهد برای افرادی که دارای سهمیه می باشند از ابتدای امر مشخص می باشد. زیرا اولویت با افرادی است که دارای سهمیه جانبازی،خانواده شهدا و ... می باشند و به این صورت است که پس از ثبت نام اولیه، ثبت نام این افراد نهایی شده و نیاز به زمان اعلام نتایج مدارس شاهد ندارند. 

 

???? اعلام نتایج برای دانش آموزان غیرشاهد

دانش آموزان غیر شاهد، ابتدا اولویت با افرادی است که دارای سهمیه ایثارگری، حافظ قرآن و .. هستند و پس از آن ها نوبت به دانش آموزان عادی می رسد. این افراد ابتدا ثبت نام اولیه و موقت خود را در سامانه پادا انجام داده و سپس در زمان های اعلام شده وارد مدرسه شده و مدارک خود را ارائه می نمایند. در نهایت اعلام نتایج مدارس شاهد از طریق پیامک برای آن ها ارسال خواهد شد که پی از دریافت پیامک، در صورت پذیرفته شدن، می توانند جهت ثبت نام نهایی اقدام نمایند. فراموش نکنید در زمان ارائه مدارک حتما حداقل با یکی از والدین در مدرسه حضور داشته باشید.

 سایت اعلام نتایج مدارس شاهد 1402

سایت اعلام نتایج مدارس شاهد برای همه دانش آموزان شاهد و غیرشاهد در سه مقطع اول ابتدایی و اول متوسطه و دوم متوسطه، سامانه پادا می باشد. همان طور که بیان شد اعلام نتایج مدارس شاهد در سال جاری در حال تغییراتی است و به صورت تک مرحله ای و با ارسال پیامک خواهد بود. پس فراموش نکنید در زمان ثبت نام در سامانه پادا شماره همراه خود را به درستی و با دقت وارد نمایید تا در زمان اعلام نتایج به مشکل بر نخورید.

همچنین اعلام نتایج مدارس شاهد را می توان در سامانه پادا نیز مشاهده نمایید. برای مشاهده نتایج مدارس شاهد از طریق سامانه پادا باید مراحل زیر را طی کرده و نتیجه خود را مشاهده نمایید:

???? ابتدا وارد سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir شوید.

???? سپس بر روی لینک اعلام نتایج شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

???? در مرحله بعد وارد صفحه جدید شده که باید نام کاربری که همان کد ملی شما می باشد را به همراه رمز عبور خود وارد کرده و وارد ناحیه کاربری خود شوید.

???? پس از ورود به ناحیه کاربری بر روی مشاهده نتایج مدارس شاهد کلیک نمایی و نتایج نهایی خود را مشاهده نمایید.

اگر در روند مشاهده نتایج خود در سامانه پادا دچار مشکل یا خطایی شدید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و مشکلات خود را بر طرف نمایید.
 
منبع:
 https://b2n.ir/x75403


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

امکان دسترسی به لیست آدرس مدارس شاهد مشهد 1402 – 1403 برای دانش‌آموزان فراهم شد. هر سال دانش‌آموزان متعددی از جمله دانش‌آموزان شاهد و غیر شاهد مایل به ثبت‌نام در مدارس شاهد به آدرس saja.medu.ir هستند. از آنجا که ثبت‌نام مدارس شاهد مشهد همزمان به صورت سراسری با سایر مدارس شاهد شهرستان‌های دیگر انجام می‌شود، بسیاری مایلند در طول تکمیل فرایند اسم‌نویسی به آدرس مدارس شاهد مشهد دسترسی داشته باشند.

اطلاع از لیست آدرس‌ها باعث می‌شود که اولیای دانش‌آموزان بتوانند در سریعترین زمان ممکن به ناحیه و منطقه‌ای که نزدیک به محل سکونت آنها واقع شده، دسترسی داشته باشند. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به فهرست نشانی این مدارس اشاره خواهیم کردیم. چنانچه شما داوطلبان گرامی نیازمند دسترسی به اطلاعات تکمیلی در ارتباط با لیست آدرس مدارس شاهد مشهد 1402 – 1403 هستید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

معرفی سامانه ثبت‌نام مدارس شاهد مشهد 1402 - 1403

داوطلبانی که مایل به ثبت‌نام در مدارس شاهد هستند، می‌توانند از طریق سامانه سجا به آدرس saja.medu.ir مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. باید بگوییم که اسم‌نویسی در مدارس شاهد در همه مقاطع به صورت همزمان در مشهد اثر کشور انجام می‌شود. داوطلبان دختر و پسر مقطع ابتدایی راهنمایی و متوسطه در صورت داشتن شرایط ثبت‌نام مدارس شاهد می‌توانند در سامانه مذکور مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

پذیرش مدارس شاهد مشهد در سه مرحله انجام می‌شود:

پیش ثبت‌نام برای مدارس شاهد مشهد

ثبت‌نام نهایی و ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سایت مدارس شاهد مشهد با آدرس saja.medu.ir

مرحله آخر مراجعه دانش‌آموزان پذیرفته شده به مدارس می‌باشد که باید به صورت حضوری به مدارس شاهد مشهد برای تکمیل فرایند ثبت‌نام و ارائه مدارک مراجعه کنند.

پرداخت هزینه ورودی مدارس شاهد از طریق سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir خواهد بود و هیچ مبلغی برای ثبت‌نام به شکل حضوری در مدارس شاهد مشهد دریافت نخواهد شد.

 

آشنایی با لیست آدرس مدارس شاهد مشهد 1402 - 1403

لیست آدرس مدارس شاهد مشهد منتشر شد به اطلاع کلیه دانش‌آموزان محترمی که قصد ثبت‌نام مدارس شاهد استان مشهدرا دارند می‌رسانیم ثبت‌نام این مرحله مدارس شاهد مشهد نیز به صورت هماهنگ کشوری از طریق سامانه ثبت‌نام سجا مدارس شاهد به نشانی اینترنتی saja.medu.ir به انجام خواهد رسید و تنها راه ثبت‌نام در مدارس شاهد استان مشهد به صورت الکترونیکی از سامانه مذکور خواهد بود لذا داوطلبان محترم قبل از ثبت در سامانه به واحدهای آموزشی مراجعه نکنند.

لیست آدرس مدارس شاهد مشهد 1402 - 1403 مطابق جدیدترین تغییرات در آدرس مدارس نمونه دولتی مشهد آماده ارائه به دانش‌آموزان و اولیا گرامی می‌باشد. با توجه به اینکه در ثبت‌نام مدارس شاهد مشهد، مطابق آدرس محل سکونت هر دانش آموز در انجام ثبت‌نام وی تاثیرگذار خواهد بود، دانش‌آموزان و اولیاء موظفند مطابق لیست آدرس مدارس شاهد مشهد نزدیکترین مدرسه شاهد به محل سکونت خود را در اولویت قرار دهند تا در روند ثبت‌نام با مشکلی مواجه نشوند.

ثبت‌نام مدارس شاهد مشهد در سال تحصیلی 1402 _ 1403 به ترتیب مقاطع اول ابتدایی هفتم _ دهم و میان پایه خرداد ماه انجام می‌شود.به احتمال زیاد ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد مشهد با کمی تأخیر از مقاطع دیگر انجام خواهد گرفت.  دانش‌آموزانی که قصد ورود به مدارس شاهد مشهد را دارند، می‌توانند جهت ثبت‌نام پس از اطلاع از شرایط مدارس شاهد روند اسم‌نویسی خود را از سامانه saja.medu.ir پیگیری نمایند.

 

جزئیات لیست آدرس مدارس شاهد مشهد 1402 - 1403

لیست آدرس مدارس شاهد استان مشهد 1402 - 1403 مطابق جدیدترین تغییرات در آدرس‌ها ویرایش شده و آماده ارائه به دانش‌آموزان و اولیا محترم است. لیست آدرس واحدهای آموزشی شاهد استان مشهد شامل لیست و آدرس مدارس ابتدایی شاهد دخترانه - آدرس مدارس ابتدایی شاهد دخترانه - لیست آدرس دبیرستان‌های شاهد پسرانه مشهد و لیست آدرس دبیرستان‌های پسرانه شاهد 1402 - 1403 استان مشهد می‌باشد. ضمناً شما دانش‌آموزان گرامی می‌توانید جهت دریافت لیست آدرس مدارس شاهد مشهد از سراسر کشور با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

راهنمای ثبت‌نام مدارس شاهد مشهد 1402 - 1403

به اطلاع می‌رسانیم مدارس شاهد استان مشهد مطابق سنوات گذشته امسال نیز در مقاطع اول ابتدایی - ششم به هفتم - نهم به دهم و میان پایه از دانش‌آموزان محترمی که قصد ورود به این مدارس را دارند، ثبت‌نام به عمل می‌آورند. در ادامه راهنمایی لازم جهت ثبت‌نام شاهد مشهد را برای شما توضیح می‌دهیم تا در روند ثبت‌نام با مشکلی مواجه نشوید.

اولیت گام جهت ثبت‌نام در مراکز شاهد اطلاع از لیست آدرس مدارس شاهد مشهد 1402 - 1403 و شرایط مدارس شاهد است. دانش‌آموزان می‌توانند جهت دانلود دفترچه ثبت‌نام مدارس شاهد استان مشهد از سامانه saja.medu.ir اقدام نمایند.

پس از مطالعه دفترچه دانش‌آموزان محترم می‌توانند جهت پیش ثبت‌نام مدارس شاهد مشهد مجدداً به سامانه سجا مراجعه کنند و روند پیش ثبت‌نام را تکمیل نمایند.

پس از تکمیل روند پیش ثبت‌نام شاهد مشهد، دانش‌آموزان می‌بایست در موعد مقرر جهت اطلاع از مرحله اعلام نتایج مدارس شاهد مشهد 1402 - 1403 از سامانه saja.medu.ir اقدام به مشاهده نتایج قبولی مدارس شاهد مشهد نمایند.

در مرحله آخر نیز کلیه دانش‌آموزانی که نامشان اعلام شده می‌بایست در موعدد مقرر جهت تکمیل ثبت‌نام و تحویل مدارک به صورت حضوری به مدارس شاهد استان مشهد مراجعه کنند.

منبع: https://b2n.ir/b95575



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

شاید تا به حال نام مدارس شاهد را شنیده باشید اما ندانید که چه تفاوتی با سایر مدارس دارند. این مدارس، نوعی از مدارس دولتی هستند که فقط دانش آموزانی که جز خانواده های شهدا، ایثارگر، جانباز، مدافع حرم و... هستند را جذب می کنند. ثبت نام مدارس شاهد هر سال در سه بازی زمانی مختلف از طریق سایت pada.medu.ir انجام می شود. این مدارس، در سه مقطع مختلف اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم، اقدام به پذیرش دانش آموزان می کنند.

مدارس شاهد را می توان بعد از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی یکی از بهترین مراکز تحصیلی برای دانش آموزان دانست، این مدارس به دلیل فضای پویا و علمی ای که دارند تبدیل به یکی از گزینه ها برای ثبت نام دانش آموزان توسط والدین شده اند.

اگر شما هم جز این دانش آموزان هستید و می خواهید که در این مدارس درس بخوانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله هر آنچه که باید در رابطه با ثبت نام مدارس شاهد، زمان ثبت نام، شرایط ثبت نام و... بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 

 

 

اطلاعیه مهم:

 به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا محترم می رساند پیش ثبت نام دانش آموزان پایه دهم بر اساس نتایج هدایت تحصیلی در رشته های دارای اولویت «الف» در سامانه پادا و در بخش پیش ثبت نام فعال گردیده است.

بنر کال تو اکشن

زمان ثبت نام مدارس شاهد 1402

به اطلاع کلیه دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند می رسانیم ثبت نام همانند سنوات گذشته، امسال نیز در تمامی مقاطع از جمله اول ابتدایی، هفتم، دهم و میان پایه انجام می گیرد. لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام در مدارس شاهد در هر مقطع متفاوت خواهد بود.

زمان ثبت نام مدارس شاهد

  • زمان ثبت نام در مقاطع مختلف تحصیلی این مدارس، به شرح زیر می باشند: 

ثبت نام در مقطع اول ابتدایی اغلب از اوایل خرداد است و ثبت نام در مدارس شاهد، در مقطع هفتم و دهم از ابتدای تیر ماه آغاز می شوند. در مورد نحوه ثبت نام و ورود به مدارس شاهد لازم به ذکر است تا بدانید که شما دانش آموزان محترم می بایست ابتدا از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد اقدام به ثبت نام اینترنتی نمایید، پس از ثبت نام در سایت مدارس شاهد، اعلام نتایج غیر قطعی مدارس یک روز پس از پایان موعد ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد انجام خواهد شد.

اسامی دانش آموزان چند برابر ظرفیت اعلام خواهد شد، در مرحله بعدی ستاد ثبت نام این مدارس طی 10 روز مدارک لازم جهت ثبت نام شاهد دانش آموزان را بررسی می کنند و سپس در سایت ثبت نام مدارس شاهد یا همان سامانه سجا تایید می کنند و بعد از آن مدارک تایید شده طی 5 روز در منطقه آموزش و پرورش مربوطه تایید خواهد شد.

منبع: https://b2n.ir/z72272



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

آن دسته از داوطلبانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد رشته های پزشکی و یا پیراپزشکی ادامه تحصیل دهند، می بایست در کنکور کارشناسی وزارت بهداشت شرکت کرده و نمره قبولی مورد نیاز را کسب کنند. این کنکور یک بار در سال برگزار می شود و به افرادی که مدرک کارشناسی مرتبط با رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دارند، فرصت ادامه تحصیل می دهد. لازم به ذکر است که زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1402، 4 و 5 خرداد ماه سال جاری می باشد. متقاضیانی که ثبت نام خود را از طریق سامانه سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir انجام داده اند، می بایست در تاریخ 31 اردیبهشت الی 3 خرداد ماه به این سامانه مراجعه کرده و برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند. 

داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد می توانند در صورت نیاز به مشاور تحصیلی مجرب برای انتخاب رشته از متخصصان مرکز ایران تحصیل کمک بگیرند. برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1402

دانشجویان فارغ التحصیل شده از یکی از رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در مقطع کارشناسی، ممکن است قصد داشته باشند تا تحصیلات خود را ادامه دهند؛ در چنین مواقعی می بایست این دسته از افراد در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت که مخصوص رشته های پزشکی و پیراپزشکی است، شرکت کنند. برگزار کننده این آزمون ارشد، سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور و وزارت بهداشت است و زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت، چگونگی ثبت نام در آزمون، زمان اعلام نتایج و ... همگی از سوی این دو نهاد مشخص می گردد.

آزمون ارشد وزارت بهداشت چه زمانی برگزار می شود؟

در حال حاضر با توجه به اطلاعیه ای که در سازمان سنجش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی sanjeshp.ir منتشر شده است، زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1402، 4 و 5 خرداد ماه سال جاری اعلام شده است. متقاضیانی که قبلا ثبت نام خود را در این آزمون نهایی کرده اند، می بایست در  تاریخ 4 و 5 خرداد ماه برای شرکت در جلسه آزمون حاضر شوند. 

 

لازم به ذکر است که حوزه های امتحانی نیز از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد و داوطلبان گرامی می توانند برای مشاهده آن به کارت ورود به جلسه خود مراجعه کنند. توجه داشته باشید که تا کنون تاریخ دقیق برگزاری آزمون ارشد برای هر یک از رشته ها مشخص نشده است؛ به عبارت دیگر هنوز اعلام نشده است که چه رشته هایی برای شرکت در آزمون باید 4 ام خرداد ماه در جلسه آزمون حاضر شوند و چه رشته هایی در 5 ام خرداد. با این حال داوطلبان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات دقیق از زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت به تفکیک رشته، با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنند. 

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

یکی از مهم ترین مدارکی که باید در روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به همراه داشته باشید، کارت ورود به جلسه آزمون است. کارت ورود به جلسه در بردارنده تمامی اطلاعات هویتی شماست و لازم است تا آن را با خود به جلسه آزمون ببرید تا مراقب آزمون بتواند اطلاعات شخص حاضر شده در حلسه آزمون را با اطلاعات درج شده در کارت آزمون بررسی کند. همانطور که می دانید این بررسی از این جهت صورت می گیرد تا از بروز تخلف و تقلب در جلسه آزمون جلوگیری شود. 

اما چه زمانی باید برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اقدام کرد؟ با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1402، 4 و 5 خرداد ما می باشد، می بایست داوطلبان از تاریخ 31 اردیبهشت ماه الی 3 خرداد ماه 1402 برای دریافت کارت ورود به جلسه خود به سامانه سنجش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه کنند. 

پس از دریافت کارت، پرینت گرفتن از آن الزامی است. فراموش نکنید که در صورت به همراه نداشتن کارت ورود به جلسه، امکان شرکت در آزمون را نخواهید داشت و از ورود شما به جلسه آزمون ارشد وزارت بهداشت، جلوگیری خواهد شد.

منبع: https://b2n.ir/r69605



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

 

دانشجویانی که به هر دلیلی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه محل پذیرش خود را ندارند، می توانند با مراجعه به سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، در خواست انتقالی و یا مهمانی خود را ثبت نمایند. البته افراد برای ورود به سامانه monada.iau.ac.ir باید در مدت زمان مقرر اقدام نمایند. زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 15 آذر ماه لغایت 30 آذر ۱۴۰۲ می باشد لذا داوطلبین می توانند در این تاریخ برای ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است بدانید که انجام ثبت نام انتقالی و عضویت به عنوان دانشجوی مهمان دانشگاه آزاد، برای دانشجویان ترم اول مهر و بهمن میسر نمی باشد.

لذا، افراد برای ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه آزاد باید تمامی شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند. ما در ادامه تمامی شرایط را برای شما بیان می نماییم. اگر برای ثبت نام دچار مشکل شدید و یا پرسشی در هنگام یکی از مراحل آن داشتید می توانید با مشاورین ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 (از طریق تلفن ثابت) تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره در صورت تمایل ثبت نام خود را به مشاورین ایران تحصیل بسپارید.

 

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

با توجه به سنوات گذشته می توان گفت بازه زمانی ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دو بار در هر سال تحصیلی انجام می پذیرد. همچنین لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد و مهلت ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد، در یک بازه زمانی انجام می گیرد که متقاضیان محترم می توانند به صورت مجزا درخواست خود را در سامانه منادا ثبت نمایند. با توجه به محدودیت زمانی در تاریخ ثبت نام نقل و انتقالات توصیه می نماییم متقاضیان گرامی در اولین ساعات باز شدن سایت نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام نمایند. شایان ذکر است با توجه به محدودیت های موجود اولویت پذیرش انتقالی یا میهمانی با دانشجویانی خواهد بود که زودتر از دیگر متقاضیان در سامانه ثبت درخواست نموده باشند. با توجه به آیین نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد مهلت ثبت نام جهت نیمسال اول سال تحصیلی یا همان ترم مهر از 29 مرداد ماه سال جاری شروع شده و تا 12شهریور ماه ادامه خواهد داشت. لذا داوطلبان محترم می توانند از 15خرداد درخواست های خود را از طریق سامانه مذکور ثبت نمایند. 

 

نحوه ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 

در گام اول بهتر است شما را با وب سایت منادا آشنا کنیم؛ این وب سایت برای افرادی که قصد دارند ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد انجام دهند بسیار کاربردی می باشد. زیرا، در این سامانه هر سال اطلاعیه ای برای نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ابلاغ می شود و افرادی که قصد انتقالی گرفتن به دانشگاه های دیگر را دارند، باید از طریق آن و به صورت اینترنتی مراحل لازم را طی نمایند. در واقع، افراد برای انجام این کار، باید مراحلی را طی کنند که این مراحل به شرح زیر می باشند:

به منظور ثبت درخواست خود مبنی بر انتقال به سایر واحدهای دانشگاه آزاد، می بایست ابتدا به سامانه منادا مراجعه کرده و مطابق با راهنمای زیر ادامه مراحل را طی کنید.

در این بخش از مقاله باید وارد وب سایت monada.iau.ir شوید. بعد از ورود به این سامانه با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می شوید. توجه داشته باشید مطالعه شرایط و آیین نامه های این صفحه الزامی می باشد. سپس می بایست تیک موافقت خود را بزنید و وارد مرحله بعد شوید.

 

شرایط انتقالی در دانشگاه آزاد

ثبت نام متقاضیان انتقالی یا میهمان دانشگاه آزاد در گرو داشتن شرایط مذکور در آیین نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد خواهد بود و این شرایط به طور خلاصه شامل موارد زیر هستند:

✔️به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه منع ادامه تحصیل نداشته باشند.

✔️حداقل یک نیمسال تحصیلی در واحد مبدا (به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش) گذرانده باشند.

✔️دانشجو متقاضی باید از طریق آزمون سراسری در دانشگاه قبول شده باشد.

✔️دانشجویان دوره های خودگردان تنها می‌توانند به واحدهای خودگردان منتقل یا جابجا شوند.

✔️دانشجو با مقاطع، رشته‌ها، گرایش‌ها و سال قبولی یکسان در دانشگاه مقصد می توانند به آنجا منتقل شود.

✔️امکان نقل و جابجایی در نیمسال آخر تحصیلی وجود ندارد.

✔️دانشجویان میهمان زمانی می توانند پایان نامه خود را بگیرند که دانشگاه مبدا و مقصد با آن موافقت کرده باشد.

✔️دانشجویان دکتری تنها با داشتن شرایط خاص می توانند منتقل یا میهمان شوند.

✔️دانشجویان واحدهای الکترونیکی به دلیل غیر حضوری بودن کلاس های آنها امکان میهمان و انتقال در آنها وجود ندارند.

✔️دانشجویان واحدهای بین الملل تنها در واحدهای بین الملل می توانند جابجا شوند. اما آنها نمی توانند از دانشگاه های خارج کشور به دانشگاه های داخلی میهمان یا جابجا شوند و بالعکس.

✔️دانشجویان پژوهش، کارکنان و اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت محور نمی توانند انتقال یا میهمان شوند.

✔️دانشجویان اتباع غیرایرانی تنها در صورت موافقت واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه می توانند انتقال یا میهمان شوند.

 

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط انتقالی دانشگاه سراسری 1402 مشخص شده است. کلیه دانشجویان دانشگاه های سراسری که به هر دلیلی قصد یا شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه خود را ندارند، می توانند با اطلاع از شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه سراسری برای ثبت درخواست خود اقدام کنند. زمان گرفتن انتقالی توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشخص خواهد شد و لازم است حتماً در بازه زمانی تعیین شده از تاریخ یکم تا 31 اردیبهشت ماه اقدام شود؛ زیرا در صورت اتمام مهلت تعیین شده افراد نمی توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

ثبت نام نقل و انتقال دانشجویی، به صورت آنلاین و از طریق سامانه سجاد به نشانی portal.saorg.ir می باشد. به صورت کلی برای دریافت انتقالی، دانشجویان به سه گروه تقسیم بندی می شوند. دانشجویانی که قصد دریافت انتقالی دائم، دانشجویانی که قصد دریافت انتقالی موقت و دانشجویانی که قصد دریافت انتقالی مبنا را دارند می باشند. برای هر یک از این موارد شرایط جداگانه ای تعیین شده است که ما در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. به علاوه اطلاع از مدارک مورد نیاز نیز از جمله موارد مهم می باشد که لازم است دانشجویان به آن توجه ویژه ای داشته باشند. برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط شرایط انتقالی دانشگاه سراسری می توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

شرایط ثبت نام نقل و انتقال دانشگاه سراسری 1402

در رابطه با ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری همانطور که می دانید برای گرفتن نقل و انتقالی از دانشگاه سراسری 1402 یک سری شرایط تعیین شده است که دانشجویان باید از آن مطلع باشند. ما در ادامه قصد داریم مهم ترین شرایط شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه سراسری که اکثر دانشجویان باید واجد دریافت آن باشند، بررسی کنیم، اما برای برخی از دانشجویان دارای شرایط خاص مانند دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز یک سری شرایط دیگر تعیین شده است که برای اطلاع از جزییات مربوط به آن ها می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • یکی از این شرایط مربوط به دانشجویان ترم آخر است که این افراد طبق شرایط تعیین شده حث ثبت نام در طرح انتقالی گرفتن از دانشگاه سراسری را ندارند.
  • برای این که دانشجویی مجاز به ثبت درخواست گرفتن انتقالی باشد، باید حداقل یک نیمسال تحصیلی از مدت تحصیل وی گذشته باشد. دیگر دانشجویان در صورت داشتن شرایط خاص می توانند در آن ثبت نام نمایند.
  • تمامی دانشجویان در طول دوره تحصیل خود یک بار مجاز به استفاده از این طرح خواهند بود. افرادی که بار دوم ثبت نام می کنند، مجاز به ثبت نام نخواهند بود.
  • دانشجو باید دانشگاهی را برای گرفتن انتقالی انتخاب کند که رشته و گرایش وی را داشته باشد.
  • این امکان تنها برای دانشجویانی است که به صورت با آزمون پذیرفته شده اند و برای دانشجویانی که به صورت بدون آزمون پذیرفته شده اند، امکان ثبت این درخواست وجود نخواهد داشت.
  • برای دانشجویان غیر ایرانی اداره تعیین شده جهت بررسی درخواست، اداره امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقالات می باشد.
  • امکان گرفتن انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور به داخل کشور وجود ندارد.
  • میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه هایی که فرد عضو هیئت علمی یا کارکنان آن می باشد، وجود ندارد. برای مثال دانشجویی که در دانشگاه روزانه 1 در حال تحصیل می باشد و در دانشگاه روزانه 2 جزء هیئت علمی یا کارکنان است نمی تواند از دانشگاه اول به دوم انتقالی بگیرد.
  • یکی از شروط دیگر بالاتر بودن میانگین نمرات دانشجویان متقاضی نقل و انتقال از میانگین نمرات دانشجویان دانشگاه مقصد در همان رشته تحصیلی می باشد. میانگین نمرات دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته بر اساس 3 ترم تحصیلی متوالی و برای دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته بر اساس 2 ترم تحصیلی، محاسبه می شود.
  • مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان انتقال یافته توسط دانشگاه مقصد صادر خواهد شد.
  • انتقال دانشجویان از دانشگاه های روزانه به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور بوده اما برعکس آن وجود ندارد.
  • امکان انتقال دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر فراهم نیست. توجه داشته باشید که انتقال دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در یک شهر تنها برای گذراندن واحدهای تک درس وجود دارد و به صورت کامل این امکان وجود نخواهد داشت.
  • انتقالی از دوره شبانه به روزانه، دانشگاه پیام نور به دوره روزانه یا شبانه، دانشگاه غیرانتفاعی به دوره روزانه یا شبانه، دانشگاه غیردولتی به مراکز فنی و حرفه ای و علمی کاربردی ممنوع تعیین شده است.
  • دانشجویانی که با درخواست میهمانی و انتقالی آن ها در دوره روزانه موافقت می گردد، باید شهریه دوره شبانه را در دانشگاه مقصد بپردازند. در صورتی که دانشجو نمره قبولی دانشگاه مقصد را با توجه به کارنامه نهایی خود در کنکور سراسری داشته باشد، از پرداخت شهریه معاف می شود.
  • آن دسته از دانشجویانی که علاوه بر انتقالی، متقاضی تغییر رشته نیز می باشند، لازم است درخواست خود را به صورت کتبی به دانشگاه مبدا ارائه کرده و در صورت احراز شرایط مورد نیاز و موافقت دانشگاه، امکان تغییر رشته و انتقالی به صورت همزمان وجود خواهد داشت.
  • یکی از شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه سراسری این است که در صورت انتقال، واحدهایی که با نمره 12 و بالاتر توسط دانشجو در دانشگاه مبدا گذرانده شده اند، در دانشگاه مقصد وجود خواهد داشت.

شرایط ثبت نام مهمانی دانشگاه های سراسری 1402

در این قسمت همراه ما باشید تا با بررسی انواع مهمانی دانشگاه های سراسری، موارد مربوط به نحوه ثبت درخواست را بررسی کرده و جزییات مربوط به شرایط هر کدام را بیان کنیم.

میهمانی مبنا

در این روش گرفتن انتقالی فرد می تواند پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش براساس نمره ای که کسب کرده است برای گرفتن انتقالی اقدام نماید. شرایط گرفتن مهمانی مبنا طبق موارد زیر است:

  • محل زندگی داوطلب باید در شهر دانشگاه مورد تقاضا بوده باشد.
  • دانشجو درخواست کننده مهمانی مبنا باید طبق کارنامه خود، 90 درصد از نمره آخرین قبولی در رشته مورد تقاضای دانشگاه جدید را کسب کرده باشد.
  • دانشجویان می‌توانند از ترم اول و شروع تحصیل اقدام نمایند.
  • برای دانشجویان متقاضی مهمانی مبنا، هر ساله 5 درصد از ظرفیت در نظر گرفته می شود.
  • دانشجویان کارشناسی پیوسته می‌توانند چهار ترم و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و کاردانی می‌توانند دو ترم درخواست مهمانی مبنا ارائه دهند.
  • دانشجویان دوره روزانه و نوبت دوم می‌توانند در دوره‌های روزانه و یا نوبت دوم مهمانی مبنا بگیرند و پس از اتمام مهلت‌شان، در صورت داشتن شرایط لازم درخواست انتقالی را نیز ارائه دهند.
  • دانشجویان دوره‌های پردیس خودگردان و غیرانتفاعی می‌توانند در دوره‌های مشابه خود و بالعکس مهمانی مبنا را بگیرند.
  • دانشجویان دوره‌های نیمه حضوری، فرهنگیان، فنی و حرفه ای و مجازی فقط در دوره‌های مشابه خود، می توانند مهمانی مبنا بگیرند.

 منبع: https://b2n.ir/z23024



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی سال ۱۴۰۲ آغاز شد به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم جهت تکمیل روند ثبت نام فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت یا سامانه پادا دانش آموزی به نشانی pada.medu.ir (جایگزین سامانه سجا شاهد) وارد شده و روند درخواست ثبت نام را تکمیل نمایند.

ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی دارای شرایط به خصوصی می باشد که دانش آموزان صرفا با سازگار بودن با آن موارد و در صورت کسب امتیاز لازم می توانند اقدام به ثبت نام در آن ها نمایند، دانش آموزان این مدارس به دو دسته دانش آموزان شاهد و غیرشاهد تقسیم می شوند که هر کدام از این دانش آموزان برای ثبت نام باید از جدول امتیاز بندی مد نظر این مدارس امتیاز کافی برای ثبت نام را کسب کنند. 

معرفی مدارس شاهد اول ابتدایی

افرادی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند را می توان در دو دسته متفاوت قرار دارد.

???? دسته اول دانش آموزانی هستند که دارای سهمیه شاهد می باشند. به این معنا که دارای سهمیه فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و ازادگان هستند و این افراد نیاز به پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی نداشته و با یک ثبت نام اولیه، ثبت نام آن ها قطعی و تکمیل خواهد شد.

???? دسته دوم مربوط به دانش آموزان بدون سهمیه شاهد می باشد که ابتدا اولویت با ایثارگران بوده و سپس متعلق به حافظان قرآن می باشد. همچنین افرادی که در مسابقات فرهنگی، ورزشی و یا علمی رتبه ای به دست آورده باشند می توانند برای پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی اقدام نمایند. این افراد ابتدا فرم پیش نویس در سامانه پادا را پر کرده و پس از به دست آوردن رتبه مورد نظر، می توانند برای قطعی شدن ثبت نام خود به مدارس اقدام نمایند. پس به طور کلی می توان مراحل ثبت نام دانش آموزان بدون سهمیه شاهد را به صورت زیر بیان نمود. 

✅ تکمیل فرم پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

✅ کسب امتیاز در فرم پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

✅ ارائه مدارک درخواست شده به مدرسه شاهد

✅ ثبت نام نهایی در مدرسه

نحوه ورود سایت پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی در سال های گذشته از طریق سامانه سحا صورت میگرفت که با توجه به تغییراتی، امسال در سامانه پادا می توانید برای پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی اقدام نمایید. 

اگر قصد پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی را دارید باید مراحل زیر را طی نمایید:

⏪ ابتدا وارد سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir شوید.

⏪ پس از ورود به سامانه  گزینه “پرورشی” را انتخاب و کلیک نمایید.

 

⏪ با انتخاب گزینه پرورشی وارد صفحه جدید شده، که باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و سپس بر روی دکمه “ورود کاربران” کلیک نمایید.

⏪ پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد ناحیه کاربری خود می شوید. در این قسمت باید فرم تقاضای پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی را دریافت کرده و آن را تکمیل نمایید. 

⏪همچنین کد رهگیری را باید نزد خود نگه داشته و با مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به مدارس شاهد مراجعه نمایید.

شرایط ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

در اینجا به ذکر یک سری از شرایط ثبت نام در این مدارس می پردازیم که این شرایط، برای همه ی دانش آموزان شاهد و غیر شاهد یکسان است.

???? دارا بودن صلاحیت اخلاقی

???? داشتن پوشش اسلامی متناسب و رعایت احکام شرعی

???? دانش آموزانی که تقاضای ثبت نام در این مدارس را دارند در محدودی تعیین شده سکونت داشته باشند.

???? پایبند بودن خانواده ها به ارزش های اسلامی

???? رعایت مقررات آموزشی و انضباطی

???? با حضور دانش آموزان و اولیای آن ها، احراز شرایط ذکر شده انجام شده و مسئولیت آن هنگام ثبت نام، بر عهده ی ستاد ثبت نام مدرسه و در صورت ادامه ی تحصیل به عهده ی شورای مدرسه خواهد بود.

 منبع: سامانه اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی ۱۴۰۲



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اگر با فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی آشنایی ندارید، در این مطلب همراه ما باشید تا تمامی نکات مورد نیازتان را در رابطه با فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی در اختیار شما قرار دهیم. به صورت کلی تمامی والدین پس از رسیدن کودکان خود به سن و شرایط ورود به پایه اول ابتدایی، نیاز است به مدارس مورد نظر خود مراجعه کرده و برای ثبت نام کودک خود اقدام نمایند.

برای ثبت‌نام نیاز است کارت سلامت و یک سری مدارک ارائه شود که مربوط به سنجش سلامت دانش‌آموزان و علی‌الخصوص فرم سنجش کلاس اول ابتدایی است.

فرم سنجش شامل یک سری اطلاعات است که باید تکمیل شده و تایید شود. از آنجایی که برخی از والدین با این فرم آشنایی کامل ندارند، ما قصد داریم در این مقاله از ایران تحصیل به بررسی جزییات آمده در فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی بپردازیم.

زمان دریافت فرم سنجش اول ابتدایی ۱۴۰۲

زمان دریافت فرم سنجش اول ابتدایی ۱۴۰۲ از ابتدای شروع مهلت ثبت‌نام طرح سنجش سلامت آغاز شده و تا پایان مهلت نوبت‌گیری ادامه می‌یابد. ثبت‌نام و دریافت نوبت برای سنجش سلامت نوآموزان از طریق مراجعه به سامانه نوبت‌دهی پایگاه سنجش سلامت امکان پذیر می‌گردد.
در این مقاله سعی بر آن شده است تا نمونه فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی ۱۴۰۲ + فرم سنجش کلاس اول ابتدایی را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. 

فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی

برای کمک به آن دسته از دانش‌آموزانی که در سال گذشته به پایگاه‌های سنجش مراجعه نکرده بودند (بازمانده از سنجش) لازم است که در سال جاری نوبت‌گیری انجام شود. لازم است فرم پیوستی نیز هنگام ثبت‌نام پایه اولی‌ها تکمیل و همراه با سایر مدارک ثبت‌نام دانش آموزان (کپی شناسنامه – کارت ملی – عکس – شناسنامه سلامت و یا فرم وزارتی تکمیل شده در مراکز بهداشت(لازم برای پایه‌های اول و چهارم) ) در پرونده دانش‌آموزان بایگانی گردد.

فرم تطبیق شناسنامه پایه اول ابتدایی

یکی از فرم‌هایی که باید توسط مدیر مدرسه تکمیل گردد فرم تطبیق شناسنامه است. در این فرم سال تولد دانش آموز بررسی می‌شود.

نحوه ثبت نام کلاس اول دبستان ۱۴۰۲

به علت گسترش بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام و اجتماع والدین در مدارس، ثبت‌نام کلاس اول دبستان ۱۴۰۲ جهت حفظ سلامتی آن‌ها به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌پذیرد. والدین دانش‌آموزان باید برای نهایی ساختن مراحل ثبت‌نام فرزند خود به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و موارد لازم برای ثبت‌نام اول دبستان را فراهم نماید، اما قبل از انجام آن ابتدا باید پس از تکمیل مراحل سنجش سلامت دانش آموزان پایه اولی و دریافت مدارک لازم به سامانه پادا به آدرس pada.medu.ir مراجعه کرده و مدارک ثبت‌نام را در این سامانه بارگذاری نمایند.

شرایط ثبت‌نام کلاس اول مدارس ابتدایی

ثبت‌نام در کلاس اول ابتدایی دارای شرایطی است که در این بخش از مقاله قصد داریم به طور کامل به آن بپردازیم.

● حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان 6 سال تمام است.
● مدارس ابتدایی ثبت‌نام کودکان ۶ سال تمام به عنوان دانش‌آموز پایه اول مجاز است. (متولدین 93/07/02 الی 94/07/01 )
● برای ثبت‌نام نهایی دانش‌‌آموزان پایه اول ابتدایی، لازم است حتما تائیدیه از پایگاه سنجش دریافت شود.
● نوآموزان پیش دبستانی باید به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی تعیین می‌شود، مراجعه کنند.
● ثبت‌نام دانش ‌آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیا در مدارس انجام شود.

نحوه دریافت فرم سنجش کلاس اول ابتدایی ۱۴۰۲

والدین نوآموزان پایه اول ابتدایی پس از انجام مراحل اولیه ثبت‌نام فرزند خود که شامل پرداخت هزینه ثبت‌نام کلاس اول ابتدایی و ارائه مدارک مورد نیاز به مدیر مدرسه یا بارگذاری آن‌ها در سایت پیش ثبت‌نام پایه اول ابتدایی، باید به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و فرم سنجش اول دبستان را دریافت نمایند. توجه داشته باشید که فرم دریافت شده باید به منظور انجام مراحل مربوط به سنجش سلامت ۱۴۰۲ نوآموزان به مسئولین پایگاه‌های سنجش سلامت ارائه شده و تکمیل گردد.
در نظر داشته باشید که دریافت برگه ثبت اطلاعات دبستان​ تنها از طریق مراجعه حضوری به مدرسه و هماهنگی با مدیر و ثبت مهر و امضای وی امکان پذیر بوده و در حال حاضر روش غیر حضوری یا راه دیگری برای آن وجود ندارد.

 منبع: https://irantahsil.org/%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%a7%d8%a8%d8%aa%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

امتحانات پایه دوازدهم همواره برای دانش آموزان رشته تجربی مانند سایر رشته ها یک دغدغه مهم بوده است؛ دلیل آن هم تاثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در رتبه کنکور دانش آموزان است. به همین دلیل هم لازم است تا از بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی مطلع باشید تا برنامه ریزی خود را براساس اولویت و درجه اهمیت دروس انجام دهید. در این بارم بندی نمره هر مبحث در امتحانات نهایی دوازدهم تجربی ارائه شده تا دانش آموزان عزیز با میزان اهمیت هر فصل آشنا شوند. اگر شما از دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

چرا اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی مهم است؟

امتحانات نهایی پایه دوازدهم همیشه برای دانش آموز با بقیه امتحانات تفاوت داشته و دارد. دلیل این امر هم نخست کشوری و هماهنگ بودن این امتحانات می باشد. یعنی بر خلاف همیشه که معلمان مدرسه سوالات را طراحی می کنند، این بار سوالات همه دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی مشترک و در یک زمان برگزار می شوند. از سوی دیگر تاثیر معدل در کنکور  باعث گشته تا نتیجه امتحانات نهایی برای دانش آموزان بسیار مهم باشد. 

همانطور که می دانید تاثیر معدل کتبی سال سوم بر کنکور 30 درصد می باشد، بنابراین کسب نمرات بالا یک دغدغه مهم است. اما راز موفقیت دانش آموزان زرنگ چیست؟ مسلما داشتن یک برنامه ریزی که مطابق با بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی باشد فاکتور بسیار با اهمیتی است. اما دلیل اهمیت چنین بارمندی چیست؟ پر واضح است که اگر ما نمره هر مبحث در امتحانات نهایی دوازدهم تجربی را بدانیم، یعنی مباحث مهم را شناسایی کرده ایم.

برای مثال، اگر به جدول بارم بندی و نمره دروس شیمی 3 که در پایین آمده است دقت کنید، خواهید دید که بیشترین نمره امتحانات نهایی این کتاب به فصل اول اختصاص یافته است. دانش آموزی که این جداول را دارد، به خوبی می دانید که باید زمان بیشتری را صرف خواندن این فصل کند و این را در برنامه ریزی لحاظ کند. بخصوص که در این شرایط کرونایی و بسته شدن مدارس، حضور نداشتن در کلاس کار را کمی سخت تر نموده و دانش آموزان باید بیش از پیش تلاش نمایند. 

جدول بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم 

حال که دانش آموزان کنکور 1402 با شرایط متفاوت تری باید درس بخوانند، احتمالا به برنامه ریزی قوی تر و منسجم تری نیز نیاز خواهند داشت. چنانچه شما هم می خواهید بدانید راز موفقیت در امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم، چیست و روش مطالعه بر اساس بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی چگونه است، مشاورین ما در ایران تحصیل با چینش یک برنامه ریزی مبتنی بر تعادل مطالعه دروس امتحان نهایی و کنکور آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند. تنها کافیست تا با شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

در جداول زیر نمره هر مبحث و بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم ذکر گردیده تا دانش آموزان عزیز به راحتی به بارم بندی ها دسترسی داشته باشند. توصیه می کنیم که جداول را با دقت مطالعه فرمایید.

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی (زیست شناسی 3 )

شماره فصل

مبحث

 

نوبت پایانی

هشتم

رفتارهای جانوران

 

 

2/5

هفتم

فناوری های نوین زیستی

2/5

ششم

تامین انرژی برای ساختن مواد آلی

2/5

پنجم

تامین انرژی در یاخته

2/5

چهارم

تغییر در اطلاعات وراثتی

5

2/5

سوم

جریان اطلاعات در نسل ها

4

2/5

دوم

جریان اطلاعات در یاخته

5

2/5

اول

مولکول های اطلاعاتی

6

2/5

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی (ریاضی 3)

شماره و محدوده فصل

نوبت دوم

شهریور و دی

کل فصل هفتم

2

1/5

کل فصل ششم

3/5

2/5

کل فصل پنجم

3/5

3

فصل چهارم تا صفحه 76

1

5

فصل چهارم از صفحه 77 به بعد

4

کل فصل سوم

2

2

کل فصل دوم

2

3

کل فصل اول

2

3

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی (شیمی 3 )

فصل

نوبت اول

نوبت نهایی (آزمون های خرداد، شهریور و دی)

فصل چهارم (شیمی راهی به سوی آینده روشن تر)

4/5

فصل سوم (شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری)

4

فصل دوم (آسایش و رفاه در سایه الکتروشیمی)

8/5

5

فصل اول (مولکول ها در خدمت تندرستی)

11/5

6/5

  برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی 1401-1402



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲

???? همانطور که می دانید، در سال های گذشته، اعلام نتایج امتحانات نهایی، در تیرماه و قبل از برگزاری کنکور سراسری اعلام می گردید. اما در 2 سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، در ترم های تحصیلی دانش آموزان تغییراتی ایجاد شده است که به همین دلیل در رابطه با زمان برگذاری امتحانات نهایی ممکن است با زمان متفاوتی مواجه باشیم. در حال حاضر زمان دقیق اعلام نتایج مشخص نمی باشد و با توجه به زمان برگزاری کنکور و اتفاقات مختلف، ممکن است زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی دچار تغییراتی شود. اما به طور معمول حدود دو هفته پس از اتمام امتحانات، دانش آموزان می توانند از نتایج خود اطلاع یابند.

پس از همه گیری ویروس کرونا و پررنگ تر شدن نقش تکنولوژی و کلاس های آنلاین در آموزش و پرورش کشور، این وزارت خانه از سامانه پادا جهت سهولت دریافت کارنامه توسط دانش آموزان و خانواده هایشان رو نمایی کرد. با استفاده از سامانه پادا دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مدارس برای دریافت کارنامه نیست و دانش آموزان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اطلاع از نمراتشان اقدام نمایند.

ما برای اطلاع دقیق تمامی دانش آموزان و اولیای محترم آنان در رابطه با زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی شهریور، خرداد و اعلام نتایج امتحانات نهایی دوازدهم این امکان را فراهم نموده ایم تا با استفاده از برقراری ارتباط با مشاوران ایران تحصیل، از زمان دقیق و آخرین اخبار در این رابطه اطلاع یابند.

راهنمای تصویری نحوه دریافت کارنامه از سایت pada.medu.ir

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در خصوص کار با این سامانه اطلاعات کافی را ندارند، در این قسمت راهنمای تصویری کاملی جهت توضیح نحوه دریافت کارنامه از سایت pada.medu.ir را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. با ما همراه باشید. 

در اولین قدم باید مرورگر خود را باز کنید و عبارت pada.medu.ir را سرچ کنید. بعد از انجام این کار، با صفحه اصلی وب سایت، مواجه خواهید شد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید وارد وب سایت شده اید. گزینه های زیادی وجود دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید اما برای این که از نتایج امتحان نهایی مطلع شوید باید بر روی گزینه مشاهده کارنامه که با عدد شماره 1 نمایش داده شده است کلیک کنید.

 

حال که وارد این قسمت شده اید باید نام کاربری، رمز عبور و مد امنیتی را وارد کنید. در مرحله آخر هم با استفاده از دکمه ورود کاربران وارد مرحله بعد شوید تا بتوانید از نتایج مطلع شوید.

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲

 

???? با پایان یافتن هر امتحان، کلید آن امتحان به دانش آموزان داده می شود تا آن را با پاسخ های خود تطبیق دهند. همچنین تصحیح و بررسی برگه های دانش آموزان تا حداکثر 3 روز پس از آزمون انجام شده و پرونده آن درس بسته می شود تا بدین طریق سرعت تصحیح بالا برود و با پایان یافتن امتحانات نهایی، نتایج قابل مشاهده باشند. نمرات نهایی دانش آموزان در آخر به صورت کارنامه برای آنها صادر می شود که زمان دریافت و مشاهده این کارنامه متعاقبا توسط کادر مدرسه اعلام خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش به تازگی امکانات و خدمات تازه ای به دانش آموزان در خصوص اعلام نتایج امتحانات نهایی ارائه کرده است. این وزارت اقدام به ایجاد سامانه ای تحت عنوان سناد نموده که ثبت نمرات دانش آموزان در آن انجام می شود. با پایان یافتن زمان تعیین شده برای تصحیح برگه های هر امتحان، نمرات در این سامانه ثبت می شوند و دانش آموزان می توانند نمرات خود را به صورت غیرحضوری مشاهده کنند. همچنین امکان دریافت کارنامه به صورت غیرحضوری از طریق سامانه سناد یا سیدا وجود دارد.

به طور کلی هنوز اخباری در خصوص زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی خرداد ماه در دسترس نیست اما در صورت انتشار تاریخ دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

دانش آموزانی که قصد شرکت در امتحانات نهایی 1402 را دارند باید اطلاعات مرتبط در این حوزه را مطالعه کنند تا به طور دقیق تر به شرکت در آزمون ها بپردازند. اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه سناد در ادامه قرار داده شده است.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال بررسی برگه امتحانات نهایی دانش آموزان در سامانه تحلیل سوالات امتحان نهایی qb.medu.ir انجام می شود. بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پس از دریافت نتایج امتحان نهایی، باید نتایج خود را در سایت سوابق تحصیلی ثبت کنند. دانش آموزان باید بدانند که امکان دسترسی به سامانه پادا در حال حاضر وجود ندارد و به همین دلیل کارنامه ی دانش آموزان نیز در این سامانه قابل مشاهده نیست.

در صورتی که دانش آموزی بخواهد در خصوص نمرات نهایی خود اعتراض نماید می تواند از طریق سامانه اعتراض خود را ثبت نماید و در انتظار پاسخ درخواست خود بماند. 

وظیفه ی دریافت کارنامه دانش آموزان در خصوص اعلام نتایج امتحانات نهایی بر عهده مدیران و مسئولین هر یک از مدارس می باشد. این افراد باید به سامانه سناد یا سیدا مراجعه کنند. استفاده از این دو سامانه تنها برای مدیران مدارس فراهم شده است. با دریافت کارنامه دانش آموزان از این سامانه و پرینت آنها می توان این کارنامه ها را به دانش آموزان تحویل داد.

 منبع: اعلام نتایج امتحانات نهایی ۱۴۰۲ + زمان‌بندی



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، امروزه بیشتر کارها به صورت اینترنتی انجام می شود که امور آموزشی و ثبت نام های مدارس آموزش و پرورش نیز از این موضوع مستثنی نیست. در سال های گذشته مدارس شاهد از طریق سامانه سجا برای ثبت نام دانش آموزان استفاده می نمود و در سال جاری سامانه پادا را جایگزین ثبت نام خود نمود. اکنون و در این لحظه آدرسسایت مدارس شاهد، پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir  می باشد. و تمامی دانش آموزان مقاطع اول ابتدایی و متوسطه اول و دوم باید وارد سایت مدارس شاهد شده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. سپس با مدارک مورد نیاز به مدرسه مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند. ما در این مقاله قصد داریم آدرس سایت مدارس شاهد را به صورت کامل شرح دهیم و همچنین در صورتی که برای ثبت نام مدارس شاهد دچار مشکل و یا پرسش هستید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی سایت مدارس شاهد pada.medu.ir 

همان طور که بیان شد، در سال گذشته آدرس سایت مدارس شاهد، سامانه سجا به نشانی اینترنتی saja.medu.ir بوده است و در سال جاری، آدرس سایت مدارس شاهد سامانه پادا می باشد. مراحل ثبت نام مدارس شاهد به دو مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی تقسیم می شود که ابتدا داوطلبین شرکت در مدارس شاهد وارد آدرس سایت مدارس شاهد شده و فرم ثبت نام مدارس را تحویل گرفته و پر می نمایند، سپس برای ثبت نام نهایی با مدارک خواسته شده وارد مدرسه شده و ثبت نام خود را تکمیل می نمایند.

آدرس سایت مدارس شاهد یا همان سامانه پادا دارای بخش های مختلفی می باشد که به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

????  افرادی که قصد ثبت نام و تحصیل در مدارس شاهد می باشند باید از بخش ثبت نام مدارس شاهد اقدام به نام نویسی نمایند.

????  برای ورود به ناحیه کاربری باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کاربران کلیک نمایید.

????  در صورتی که رمز عبور خود را به دلایل مختلف فراموش کرده باشید، می توانید در قسمت فراموشی رمز عبور وارد شده و کد ملی و کد امنیتی را وارد کرده و در نهایت دکمه ثبت را کلیک نمایید.

????  توجه نمایید دانش آموزان میان پایه باید برای ثبت نام در مدارس شاهد به صورت حضوری اقدام نمایند و آدرس سایت مدارس شاهد برای این مقاطع نمی باشد.

????  برای ورود به پورتال آموزش و پرورش نیز می توانید بر روی گزینه منو کلیک کرده و وارد پرتال شوید.

 

نحوه ثبت نام در آدرس سایت مدارس شاهد pada.medu.ir

قبل از انجام فرآیند ثبت نام در مدارس شاهد باید ابتدا شرایط ثبت نام را مشاهده نمود و در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام باید در زمان مقرر شده وارد آدرس سایت مدارس شاهد شده و ثبت نام خود را انجام داد. برای ثبت نام در سامانه پادا باید مراحل زیر را طی نمایید:

???? ابتدا باید وارد آدرس سایت مدارس شاهد به نشانی اینترنتی pada.medu.ir شده و بر روی گزینه پرورشی کلیک نمایید.

???? سپس باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد ناحیه کاربری خود شوید.

???? پس از ورود به ناحیه کاربری سامانه pada.medu.ir باید فرم تقاضای ثبت نام را دریافت  تکمیل نمایید.

???? سپس کد رهگیری دریافت کرده و باید آن را نزد خود محفوظ نگه دارید.

???? در نهایت باید فرم و مدارک را به مدرسه داده و ثبت نام خود را قطعی نمایید.

زمان مراجعه و ثبت نام  مدارس شاهد 1402

همان طور که بیان شد ثبت نام در مدارس شاهد pada.medu.ir  برای مقاطع اول و هفتم متوسطه اول و همچنین دهم متوسطه دوم به صورت اینترنتی از طریق سامانه پادا صورت می گیرد. افراد متقاضی باید در زمان اعلام شده وارد سامانه شده و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند. زمان ثبت نام در آدرس سایت مدارس شاهد در سال جاری هنوز دقیق اعلام نشده است و به محض اطلاع از زمان ثبت نام این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام مدارس شاهد در سال ۱۴۰۲

پایه اول ابتدایی

اواخر خرداد ماه

نامشخص

پایه هفتم متوسطه اول

اواخر خرداد ماه

نامشخص

پایه دهم متوسطه دوم

تیر ماه

نامشخص

میان پایه

مرداد ماه

نامشخص

توجه نمایید دیگر ایه های تحصیلی برای ثبت نام باید به صورت حضوری برای ثبت نام اقدام نمایند و آدرس سایت مدارس شاهد برای این مقاطع نمی باشد. شما عزیزان برای نحوه ثبت نام حضوری و مدارک این مقاطع می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره  9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

اعلام نتایج ثبت نام مدارس شاهد pada.medu.ir

زمانی که فرد داوطلب تحصیل در مدارس شاهد، وارد آدرس سایت مدارس شاهد شد و ثبت نام خود را انجام داد می تواند در حدود دو هفته بعد نتایج خود را مشاهده نماید. نتایج ثبت نام در آدرس سایت مدارس شاهد قابل مشاهده خواهد بود و اگر در زمان مشاهده نتایج، قبول شده باشند می توانند به مدرسه مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی نمایند. فراموش نکنید برای حضور در مدرسه و قطعی کردن ثبت نام باید یکی از والدین حتما با شما هرماه باشد تا اجازه قطعی کردن ثبت نام را داشته باشید.

شرایط  ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲

اگر علاقه مند به تحصیل در مدارس شاهد هستید باید شرایط عمومی را داشته باشید و سپس برای ثبت نام به آدرس سایت مدارس شاهد pada.medu.ir  مراجعه و برای ثبت نام اقدام نماید. برخی از مهمترین شرایط عمومی به شرح زیر است:

شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد

????

نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

????

دارا بودن صلاحیت‌های اخلاقی و رفتاری

????

اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی

????

رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر

????

تعهد مبنی بر رعایت قوانین و مقررات مدرسه در زمان ثبت نام مدارس شاهد 

 

اخبار پیرامون ثبت نام مدارس شاهد pada.medu.ir

???? اعلام زمان پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در استان سمنان

 زمان پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اعلام شد، بر اساس اعلان دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش که متولی مدارس شاهد در سطح کشور می‌باشد، فرآیند پیش ثبت‌نام مدارس شاهد به صورت الکترونیکی و از طریق ورود به سامانه پادا انجام خواهد شد.

???? آدرس سایت مدارس شاهد

ثبت نام در مدارس شاهد فقط از طریق درگاه اینترنتی «پادا» انجام می‌شود و ثبت نام از طریق سایت‌های متفرقه و در فضای مجازی وجاهت قانونی ندارد، لذا والدین و خانواده‌ها مراقب باشند و این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

خلاصه مطلب

آدرس سایت مدارس شاهد در سال جاری پادا pada.medu.ir می باشد و در سال های گذشته افراد برای ثبت نام باید به سامانه سجا مراجعه و ثبت نام می کردند. افراد با مراجعه به سایت پادا ، ابتدا پیش ثبت نام نموده و سپس با ارائه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام قطعی به مدارس اقدام می نمایند. ما در این مقاله سعی کردیم  سایت مدارس شاهد را به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم. اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به راهنمایی و یا مشاوره داشتید می توانید با مشاورین خبره ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید و ابهامات خود را بیان نمایید. 

 منبع: نحوه ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد 1402



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

معاینه مقعدی استخدام نیرو انتظامی و ارتش یکی از مراحل بسیار مهم در استخدام ارتش و نیروی انتظامی است. اکرچه برخی افراد تصور می کنند که تشخیص رابطه مقعدی در معاینات پزشکی افسری ارتش امکان پذیر نیست؛ اما باید به شما بگوییم که این مورد به صورت کامل انجام شده و تشخیص سلامت افراد نیز در این زمینه امکان پذیر می باشد. به علاوه یک سری معاینات دیگر نیز انجام می شود که نشان دهنده سلامت جسمی و روانی افراد می باشد. در ادامه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

معاینه مقعدی استخدام نیرو انتظامی و ارتش  

برای استخدام در ارتش و ناجا معاینه مقعدی استخدام نیرو انتظامی و ارتش نیز انجام می شود که نشان دهنده سلامت جنسی داوطلبان می باشد. سلامت جنسی داوطلبان بسیار مهم است و مورد بررسی قرار می گیرد. پزشکان خاص و با مهارتی در این مرحله هستند که افراد را معاینه کرده و اگر فردی از نظر پزشکان دارای مشکل باشد، رد خوهد شد.

تشخیص رابطه مقعدی در معاینات پزشکی افسری ارتش

بسیاری از داوطلبان استخدام در ارتش و ناجا در این مورد سوال می پرسند که آیا تشخیص رابطه مقعدی در معاینات پزشکی افسری ارتش امکان پذیر هست یا خیر؟ در این مورد باید به شما بگوییم که بله امکان تشخیص رابطه مقعدی در معاینات پزشکی افسری ارتش وجود دارد و کلیه داوطلبان در این مورد معاینه قرار می گیرند. در مورد نحوه تشخیص نیز باید بدانید که نوک آلت بعد از رابطه شکل خاصی به خود می گیرد و به همین دلیل کارشناسان می توانند این مورد را به راحتی تشخیص دهند. البته تعداد دفعات رابطه و شدت رابطه نیز در تشخیص تاثیر گذار می باشد.

 

روش انجام معاینات قبل از استخدام

انجام معاینات قبل از استخدام شامل یک سری مراحل می شود که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

1- گرفتن شرح حال متقاضی : در این مرحله سوابق فردی و خانوادگی از نظر ابتلا به بیماریها و مشاغل قبلی وی بررسی خواهد شد.

2- سپس عوامل زیان آور در فرم معاینات بر اساس گزارش بازدید از مراحل و محیط كار توسط كارشناس بهداشت حرفه ای ثبت خواهد شد.

3-  در مرحله بعدی معاینه اندامها انجام می شود که شامل معاینه عمومی دستگاههای قلب و عروق، ریه ها، کلیه ها، اعصاب، چشم و گوش که توسط “پزشک عمومی دوره دیده طب کار” خواهد شد.

4-در مراحل بعدی  آزمایشهای پاراکلینیک مورد نیاز بر اساس نوع مواجهه شاغل انجام خواهد شد که شامل آزمایش خون و ادرار از نظر قند، چربی، عفونت، نوارقلب و در برخی موارد بسته به نوع شغل عکسبرداری از قفسه سینه و ستون فقرات، سنجش میزان شنوائی و تست عملکرد ریوی خواهد بود.

معاینات پزشکی ارتش

در تمامی استخدام های دولتی افراد مورد معاینه پزشکی جسمی و روانی قرار می گیرند. اگر در این مرحله فرد مشکلی داشته باشد، به احتمال زیاد رد خواهد شد. نه تنها حالت جسمی بلکه شرایط روانی افراد نیز در تشخیص مهم هستند. به طور مثال برای تشخیص وسواس در افراد به نوع پوست دست فرد توجه می شود و طبق گفته داوطلبان قبلی اگر پوست دست فرد خشک باشد، فرد وسواسی تشخیص داده خواهد شد.

 

مراحل معاینات پزشکی ارتش

مراحلی که در این قسمت مطرح می شود، به احتمال زیاد توسط پزشکان انجام خواهد شد؛ اما تمامی مراحل و ترتیب آن ها می تواند متغیر باشد.

 

پزشک ارتوپد

در اولین مرحله ابتدا پای فرد توسط پزشک ارتوپد معاینه خواهد شد. اگر فرد پای پرانتزی یا ضربدری داشته باشد به احتمال زیاد رد می شود. کف پای صاف و یا شکستگی های شدید نیز منجر به رد شدن خواهد شد.

 

چشم پزشک

مرحله بعدی معاینات چشم پزشکی است. کوررنگی، ضعیف بودن چشم نیز منجر به رد شدن می شود.

مرحله اول : بررسی میزان دید داوطلب که باید 10 از 10 باشد.

مرحله دوم : بررسی آستیکمات که حداکثر 25 صدم باید باشد.

مرحله سوم : مرحله نهایی معاینات چشم پزشک، بررسی کور رنگی است.

 

پزشک عمومی

در مراحل بعدی پزشکی عمومی به بررسی موارد دیگر می پردازد که شامل موارد زیر می شود:

 

  • چاقی و داشتن اضافه وزن
  • لاغری افراطی و داشتن کاهش وزن بیش از حد
  • نداشتن قد متعادل و قد کم تر از 170
  • وجود رد جراحت بر روی بدن ، جراحتی که ناشی از چاقو یا تیغ باشد و یا رد خالکوبی
  • بررسی فاصله میان دو زانو که نباید بیشتر از عرض قنداق تفنگ باشد.
  • بررسی شکستگی های شدید در بدن
  • بررسی شنوایی
  • مشاهده برگه نوار قلب
  • چک کردن فشار خون
  • بررسی آزمایش خون و ادرار
  • معاینه حلق و بینی و تائید نداشتن تنگی نفس یا سینوزیت
  • نداشتن لرزش در دستان

براس کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: نحوه معاینه مقعدی استخدام نیرو انتظامی و ارتش



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 ثبت نام آزمون وکالت  توسط دو نهاد قوه قضاییه و دادگستری به صورت مجزا بر گزار می گردد و افرادی که قصد گرفتن پروانه وکالت دارند باید در این آزمون ها شرکت نمایند.  کلیه متقاضیان محترم می توانند جهت ثبت نام در زمان معین با مراجعه به سایت ثبت نام و تکمیل روند ثبت نام در سامانه جهت تکمیل روند ثبت نام اقدام نمایند. ما در این مقاله روند ثبت نام و شرایط هر دو ارگان را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد. همچنین به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون وکالت می رسانیم سامانه ثبت نام تلفنی آزمون وکالت جهت رفاه حال متقاضیان گرامی راه اندازی گردیده تا در صورت بروز مشکلاتی در سامانه و یا اینترنت متقاضیان گرامی جهت ثبت نام از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایند و ضمن تکمیل روند پذیرش از خدمات مشاوره قبولی در آزمون – دریافت نمونه سوالات و منابع آزمون بهره مند گردند.

 

جزئیات ثبت نام آزمون وکالت 1402

رشته حقوق از جمله رشته های محبوب و پرطرفداری است که بسیاری از داوطلبان در رشته های علوم انسانی مایل و علاقه مند به ادامه تحصیل در آن می باشد. به همین دلیل برای ثبت نام آزمون وکالت نیز، متقاضیان بسیار زیادی خواهد داشت. همانند سایر آزمون ها داوطلبان باید واجد شرایط تعیین شده باشند و در صورتی که دارای این شرایط باشند می توانند  اقدام به ثبت نام نمایند. 

متقاضیانی که خواهان آزمون وکالت هستند و در رشته حقوق تحصیل کرده اند می توانند از دو طریق پروانه وکالت خود را دریافت نمایند همان طور که اشاره شد این آزمون  توسط مرکز وکلا قوه قضائیه و همچنین کانون وکلا دادگستری برگزار می شود که نحوه ثبت نام هر یک به صورت مجزا خواهد بود و در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت

 

زمان ثبت نام آزمون وکالت 1402

زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری و قوه قضائیه با هم متفاوت است اما بر اساس سال گذشته احتمال می رود در سال 1402 نیز در محدوده همین تاریخ ثبت نام آزمون وکالت صورت گیرد.

زمان ثبت نام آزمون وکالت در سال گذشته به شرح زیر می باشد:

⏰ زمان ثبت نام آزمون وکالت ⏰

نام سازمان 

تاریخ ثبت نام آزمون

 تاریخ مهلت ثبت نام 

زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری

26 اردیبهشت الی 4 خرداد

15 خرداد

زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

20 الی 26 فروردین

29 فروردین

نحوه ثبت نام آزمون وکالت 1402

نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه و دادگستری با هم متفاوت می باشد که ما به شرح هر دو آن ها می پردازیم.

نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 

جهت ثبت نام آزمون وکالت همزمان با انتشار اطلاعیه مبنی بر آغاز ثبت نام ، کلیه داوطلبان و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه برای ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام برای کلیه داوطلبان به صورت الکترونیک و با استفاده از این سامانه و بارگذاری مدارک و امکان پذیر خواهد بود. همچنین وجه ثبت نام تنها مربوط به آزمون کتبی می باشد به همین دلیل سایر هزینه های مربوطه باید توسط فرد داوطلب پرداخت شود.

نکات مهم آزمون وکالت 

متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام 10 روز می باشد و به همین دلیل توصیه می نماییم که تمامی مدارک خود را قبل از شروع ثبت نام اسکن و تهیه نمایند. با توجه به اینکه ثبت نام تنها در مرحله اولیه به صورت الکترونیک می باشد، به همین دلیل دارا بودن اصل مدارک برای ثبت نام الزامی می باشد.

 

داوطلبان پس از انجام ثبت نام لازم است در زمان مقرر برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند. با توجه به اینکه به هنگام ثبت نام انتخاب محل کارآموزی لازم  ضروری می باشد. به همین دلیل امکان ویرایش محل کارآموزی به هیچ عنوان پس از تکمیل ثبت نام و یا به هنگام بارگذاری آزمون امکان پذیر نخواهد بود.

 

آن دسته از داوطلبانی که وکلای دادگستری می باشد و یا اینکه در حال گذراندن دوره وکالت می باشند، امکان ثبت نام را نخواهند داشت همچنین در صورتی که ثبت نام نمایند، مطابق با قوانین و مقررات حتی در صورت پذیرش قبولی آنان کان لم یکن می باشد و امکان پذیرش نهایی برای آنان وجود نخواهد داشت و نمی توانند به مراحل بعدی راه یایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

 

منبع: زمان برگزاری ثبت نام آزمون وکالت 1402



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه به آدرس bp.swf.ir برای استفاده از تسهیلات رفاهی و مالی برای دانشجویان تمامی مقاطع دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم راه اندازی شده است. اگر به هر دلیلی مانند ازدواج، تحصیل، مسکن و… نیاز به کمک هزینه دارید می توانید روی کمک دانشگاه حساب باز کنید.افرادی که قصد دریافت وام‌های دانشجویی را دارند، باید به سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه مراجعه نمایند. در این سامانه ابتدا درخواست داوطلبان ثبت شده و سپس این افراد می توانند برای دریافت تسهیلات در نوبت قرار بگیرند. از جمله امکانات دیگر این سامانه مواردی همچون نظارت بر امور تغذیه و خوابگاه های دانشجویی نیز می باشد.

سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه چیست؟

از آنجایی که شهریه دانشگاه ها افزایش پیدا کرده و هر ساله نیز درصدی به آن افزوده می شود، بسیاری از دانشجویان برای پرداخت آن با مشکل مواجه می شوند. یکی از راه حل هایی که برای این موضوع اندیشیده شده است، پرداخت کمک هزینه های تحصیلی از منبع صندوق رفاه است. در گذشته دانشجویان برای استفاده از این کمک هزینه ها باید به محل دانشگاه خود مراجعه می کردند و معاونت مربوطه مبلغ تعیین شده ای را به آن ها پرداخت می کرد. البته پرداخت وام دانشجویی از منبع بانک منجر به بروز مشکلات بسیاری شده بود.

به همین دلیل در سال تحصیلی 1399 و 1400، امکان دریافت وام دانشجویی از طریق سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه به صورت یکپارچه فراهم گردید. در حال حاضر تمامی دانشجویان در حال تحصیلی که واجد شرایط دریافت وام تحصیلی از دانشگاه خود باشند، می توانند در مرحله اول به این سامانه مراجعه کرده و با ثبت درخواست خود، وام بگیرند.

خدمات سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه

سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه در آدرس www.swf.ir  قرار دارد و افرادی که نیاز به تسهیلات دارند می توانند وارد این سامانه شده و از خدمات آن بهره مند شوند.

سایت صندوق رفاه دانشجویی www.swf.ir به منظور خدمات غیرحضوری و آنلاین راه اندازی شده و دانشجویان می توانند از طریق آن اقساط وام های خود را نیز پرداخت نمایند.

یکی از مشکلات رایج بسیاری از دانشجویان پرداخت هزینه های تحصیل است و به همین دلیل در سامانه صندوق رفاه این امکان برای دانشجویان وجود دارد که بتوانند از خدمات وام استفاده کنند.

به علاوه در این سامانه امکان مطالعه آخرین اخبار مربوط به صندوق رفاه دانشجویی، ثبت نام وام دانشجویی، ثبت نام خوابگاه های دانشجویی و… نیز وجود دارد. برای تمامی دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان استفاده از خدمات این سامانه وجود دارد.

شرایط دریافت وام صندوق رفاه دانشجویی

برای دریافت وام در صندوق رفاه دانشجویی شرایط متفاوتی تعیین شده که هر کدام به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این شرایط می توان به شرایط مالی دانشجویان، متاهل یا مجرد بودن اشاره داشت. لازم است تمامی داوطلبان دریافت وام پیش از ثبت نام با شرایط دریافت وام صندوق رفاه دانشجویی آشنا باشند. در ادامه می توانید این موارد را مطالعه کنید.

  • تدین به دین اسلام
  • اولویت بالای مالی
  • عدم استفاده از سایر وام ها
  • عدم شاغل بودن
  • دانشجوی تمام وقت
  • دارای صلاحیت اخلاقی
  • ارائه تعهد محضری با ضامن معتبر

وام ضروری نیز برای افراد تصادف کرده و یا گرفتار شده در بلایای طبیعی در نظر گرفته شده است.

منبع: سامانه وام دانشجویی صندوق رفاه



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پذیرش دکتری بدون آزمون 1402 یا همان دکتری استعداد درخشان اصلی ترین گزینه برای تحصیل در مقطع (phd) برای افرادی است که قصد شرکت در آزمون برای این مقطع را ندارند، اما مسئله حائز اهمیت این است که امکان پذیرش دکتری بدون کنکور برای همه افراد وجود ندارد و صرفا برخی از افراد در صورت دارا بودن شرایط به خصوص می توانند از این امکان بهره مند شوند.

دانشگاه هایی که از آیین نامه دکتری بدون آزمون برخوردار هستند می توانند ۲۰٪ از ظرفیت مقطع دکتری خود را در اختیار دانشجویان استعداد درخشان قرار دهند، این دسته از دانشجویان علاوه بر دارا بودن برخی از شرایط خاص باید در مصاحبه دکتری هم حضور پیدا کرده و شانس خود را برای دکتری بدون آزمون امتحان کنند، استفاده از امکان تحصیل دکتری بدون آزمون و قبولی در مصاحبه دکتری نیازمند اطلاع از شرایط متعدد و به خصوصی است، جهت کسب اطلاع از قوانین سال جدید و اطمینان از واجد شرایط بودن خود با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید و اقدام به دریافت مشاوره کامل از مشاورین ایران تحصیل نمایید.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1402

 ثبت نام دکتری بدون آزمون به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می پذیرد که در روش حضوری لازم است به سایت دانشگاه خود مراجعه نمایید. پس از اینکه فرم های خواسته شده تکمیل گردید، بایستی مدارک لازم را به طور حضوری به بخش ها و کارمندان مربوطه تحویل دهید. اگر می خواهید که از زمان دقیق و شرایط اختصاصی و ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوید، می توانید با مشاورین و کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

تمامی دانشگاه های سراسری اطلاعیه های مربوط به ثبت نام دکتری بدون آزمون را از طریق وبسایت های خود منتشر می سازند. در این قسمت همراه ما باشید تا زمان ثبت نام برای سال جاری را بررسی کنیم.

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه های سراسری هر سال ممکن است تغییراتی را داشته باشد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. براساس آخرین تغییرات این شرایط شامل موارد زیر می شود:

 معدل کارشناسی بالاتر از 16

 معدل کارشناسی ارشد بالاتر از 17

⏪ حداقل 60 امتیاز از موارد یادشده در آیین‌نامه

⏪ نبود فاصله زمانی بیش از دو سال از دانش‌آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد

منبع: https://b2n.ir/r24847



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سوالات مصاحبه دکتری یکی از مراحلی است که کلیه داوطلبین تحصیل در دوره دکتری برای پذیرفته شدن باید بگذراند، مراحلی که داوطلبین آزمون دکتری باید طی کنند اعم از شرکت در آزمون کتبی و پس از آن قبولی مصاحبه دکتری است، تمامی داوطلبین می‌بایست پیش از شرکت در آزمون نسبت به آماده شدن در این مصاحبه آماده شوند.

نمره مصاحبه در آزمون دکتری از تاثیر 50 درصدی برخوردار است و دارای اهمییت بالایی است که موجب می‌شود تا کلیه داوطلبین پس از تمام شدن آزمون کتبی برای کسب موفقیت در مصاحبه و اطلاع از پیدا کردن سوالات به دنبال راهکارهای موفقیت در این زمینه باشند. 

زمان مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲

بعد از اینکه نتایج انتخاب رشته دکتری مشخص گردید، سازمان سنجش اطلاعیه ای منشتر کرده و اسامی قبول شدگان را در این مرحله اعلام می نماید که افراد باید با مدارک اعلام شده خود را برای مصاحبه آماده کرده و در زمان مصاحبه حضور پیدا نماید. مصاحبه آزمون دکتری توسط هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار میگردد. زمان مصاحبه آزمون دکتری در سال جاری هنوز مشخص نشده است و به محض انتشار اطلاعیه، در این مقاله اطلاع رسانی می شود اما با توجه به سال گذشته که در اردیبهشت بود، احتمال می رود زمان  اهلام نتاج مصاحبه د سال جاری نیز در اردیبهشت ماه باشد.

پس از اعلام نتایج مصاحبه در سامانه سنجش به نسانی sanjesh.org، فرد پذیرفته شده باید در بازه زمانی مشخص شده وارد سایت دانشگاه مد نظر شده و زمان دقیق مصاحبه خود را مشاهده نماید و با مدارک خواسته شده در آن زمان برای مصاحبه حضور پیدا نماید.

سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

اصلا نمی توان گفت که سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه موارد مشخص و یکسان در بین متقاًضیان است اما بصورت کلی معمولا سوالات به چند دسته تقسیم می شوند:

???? سوالات تخصصی مربوط به رشته داوطلب و پرسش هایی در حیطه روش تحقیق وی

???? سوالاتی به زبان انگلیسی که باید انگلیسی نیز جواب داده شود .

???? سوالات عمومی

???? سوالات مربوط به رزومه مشخص که بخش پژوهشی اعم از پژوهش های انجام شده در پایان نامه است کارشناسی ارشد ، مقالات کتب و موضوعات که برای رساله دکتری مهم است .

???? سوالات عقیدتی و مذهبی

منبع: سوالات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

سوالات آزمون دکتری، بزودی در اختیار داوطلبان گرامی قرار خواهد گرفت. بر اساس روال معمول سازمان سنجش، علاوه بر دفترچه سوالات، حدود 5 روز پس از برگزاری آزمون دکتری، کلید سوالات نیز بر روی سایت قرار داده می شود تا متقاضیان عزیزی که مایل به بازبینی و بررسی نحوه عملکرد خود هستند، به راحتی به این موارد دسترسی داشته باشند. همچنین، سایت ایران تحصیل این آمادگی را دارد تا علاوه بر سوالات کتبی، نمونه سوالات مصاحبه آزمون دکتری را نیز در اختیار داوطلبان قرار دهد.

آزمون دکتری یکی از مهم‌ترین آزمون‌های کشوری محسوب می‌شود و به نوعی مقطع تحصیلی عالیه، کنکور دکتری است، مقطع دکتری به صورت معمول 4 سال است و قبولی در آن به علت داشتن مراحل متعدد آزمون کتبی و همچنین مصاحبه علمی از سایر کنکورها کمی متفاوت‌تر است.

در این مقاله خواهیم دید که دانلود دفترچه و کلیدی سوالات به چه نحوی است. اما اگر مایل به آشنایی بیشتر به نحوه پاسخگویی به سوالات تمامی رشته های آزمون دکتری هستید یا می خواهید آمادگی بیشتری را در زمان پاسخگویی به سوالات مصاحبه داشته باشید، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل در ارتباط باشید.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری

آزمون دکتری در رشته های گوناگونی برگزار می شود و متقاضیان می بایست در مرحله کتبی به سوالاتی که در دفترچه برای آن ها طراحی می شود، پاسخ دهند. زمانی که آزمون به اتمام می رسد، غالبا داوطلبان به دنبال مرور دوباره سوالات و پاسخ های آن ها می باشند.

به همین دلیل، اطلاع از نحوه دسترسی به دفترچه سوالات آزمون دکتری برای شرکت کنندگان و حتی متقاضیان آزمون های بعدی نیز اهمیت دارد. برای این منظور، سازمان سنجش تنها چند روز پس از برگزاری آزمون، این دفترچه را در سایت خود قرار می دهد و کافی است که با مراجعه به این سامانه بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

نکته ایی که در مورد دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت وجود دارد، آن است که پاسخ سوالات به صورت تشریحی ارائه نمی شود و همین امر شاید برای افرادی که قصد بررسی آن ها را دارند، مشکل آفرین باشد. به همین دلیل، توصیه می شود که برای دریافت دفترچه های سوالات آزمون دکتری سال های قبل به همراه پاسخ تشریحی آن ها از طریق آنلاین یا تلفنی با مشاوران ما ارتباط بیرید.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف

داوطلبین گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان می‌بایست به سوالات دو دفترچه متفاوت جواب دهند، دفترچه نخست متشکل از سوالات تخصصی در سطح کارشناسی ارشد و کارشناسی است و دفترچه دوم متشکل از سوالات درو درس زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی است.

زمان انتشار کلید سوالات آزمون دکتری

برای داوطلبانی که در ثبت نام آزمون دکتری شرکت نموده و حال می خواهند بدانند که عملکرد آن ها تا چه اندازه مناسب بوده است، دستیابی به کلید سوالات آزمون دکتری بسیار اهمیت دارد. از این رو، به طور معمول کلید سوالات به همراه دفترچه هر آزمون در یک بازه زمانی مشخص در اختیار داوطلبان قرار داده می شود.

گرچه ممکن است این بازه متغیر باشد، اما غالبا حدود 5 روز پس از برگزاری آزمون کلید سوالات توسط سازمان سنجش منتشر می شود. این در حالی است که اگر داوطلبان نسبت به کلید ها اعتراضی داشته باشند، می توانند آن را به ثبت برسانند. به نحوی که پس از انتشار آن ها، تا 14 رور مهلت ثبت هر گونه اعتراض در سازمانسنجش وجود دارد.

 منبع: https://b2n.ir/n62289



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

حصیل در مقطع دکتری بدون آزمون سراسری و با آزمون سراسری امکان پذیر است. متقاضیانی که قصد دارند بدون شرکت در کنکور سراسری برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند می توانند از طریق سوابق تحصیلی خود (در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز) برای نام نویسی در این مقطع اقدام کنند. لازم به ذکر است که رشته های دکتری بدون آزمون سراسری در دانشگاه ها محدود است و ممکن است سالانه تغییر کند. داوطلبان گرامی می توانند برای اطلاع از شرایط مورد نیاز، زمان ثبت نام و لیست رشته های ارائه شده برای متقاضیان دکتری بدون کنکور به مقاله زیر مراجعه کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزئیات دکتری بدون آزمون سراسری آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. البته ممکن است علاوه بر این شرایط، هر یک دانشگاه ها نیز یک سری شرایط خاص دیگر را مطرح نمایند.

???? موارد اعلامی توسط سازمان سنجش برای ثبت نام دکتری بدون آزمون سراسری شامل موارد زیر می شود :

✅ داشتن حداقل معدل کل 16 در دوره کارشناسی و معدل کل 17 در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل هم تراز شده هر یک از دوره‌ های یادشده طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان‌نامه می باشد).

✅ از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

✅ کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت‌ های، آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول‌ های ارزشیابی پیوست ضروری است.

✅ توجه داشته باشید که اخذ پذیرش در رشته‌ های تحصیلی دکتری که مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌ پذیر است. همچنین مدرک کارشناسی مد نظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

✅ دارندگان مدرک حوزوی که معادل کارشناسی باشد، چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده‌ باشند، می توانند با احراز سایر شرایط آن ها از تسهیلات این آیین نامه استفاده کنند.

✅ احراز شرایط اختصاصی دانشگاه.

برای کسب اطلاعات لبیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: دکتری بدون آزمون سراسری 1402 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

زمان ثبت نام وام دانشجویی

هر ساله برای ثبت نام وام دانشجویی، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های مختلف کشور زمانی اختصاص می دهند. کلیه دانشجویان و افراد متقاضی می توانند در زمان اختصاص داده شده برای ثبت نام وام دانشجویی پیام نور، فرهنگیان و سایر دانشگاه ها اقدامات ضروری را انجام دهند. از میان وام هایی که هر دانشجو می تواند بر اساس شرایط خود آن ها را دریافت کند می توان به وام تحصیلی، مسکن، ازدواج، زیارت، حوادث غیر مترقبه، خرید کالا، خرید لپ تاپ، خرید کتاب، اربعین، ضروری روشندل، وام دانشجویی دانشگاه پیام نور، وام پرداختی جهت شهریه دانشگاه آزاد و وام ودیعه مسکن اشاره کرد.

اما آیا از زمان اختصاص یافته برای ثبت نام وام دانشجویی پیام نور یا وام دانشجویی وزارت علوم اطلاعی دارید؟
آیا می دانید معمولاً چه زمانی برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت علوم و یا ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه پیام نور در نظر گرفته می شود؟

زمان ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم 1401 – 1402 از روز دوشنبه 1 اسفند ماه آغاز خواهد شد. متقاضیان میتوانند تا 15 اردیبهشت 1402 با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویی و یا سامانه اینترنتی آن اقدام به ثبت نام وام دانشجویی کنند.

نکته قابل توجه اینکه اولویت دریافت این وام با کسانی خواهد بود که درخواست خود را زودتر از سایرین اعلام کرده باشند و از طریق سامانه دریافت این وام اقدامات لازم را انجام داده باشند، بنابراین لازم است تا دانشجویان در ابتدای تاریخ اعلام شده ثبت نام وام خود را انجام دهند.

 

همچنین امکان ثبت نام وام تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه های آزاد سراسر کشور به وسیله سایت صندوق رفاه و سایت ساجد به آدرس اینترنتی sajed.iau.ir امکان پذیر خواهد بود. هر سال این دانشگاه ها طی اطلاعیه ای در سایت ساجد بازه زمانی دریافت وام را منتشر می کنند. ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1402-1401 از ابتدای نیمسال اول تحصیلی آغاز شده است. با دریافت انواع وام های دانشجویی با باز پرداخت طولانی مدت و بهره کم می توانید شهریه تحصیل در دانشگاه های مختلف را پرداخت کنید.

 

مشاورین ما آماده پاسخگویی هستند

 

جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد ثبت نام وام در سامانه کارا روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

نحوه ثبت نام صندوق رفاه دانشجویی

 

 

 

راهنمای تصویری ثبت نام در سایت صندوق رفاه دانشجویان

 

برای ثبت درخواست وام در صندوق رفاه دانشجویان نیاز است که ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این سامانه می بایست یک سری مراحل را طی نمایید که ما در ادامه این مراحل را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

✔️ مرحله اول مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس اینترنتی WWW.SWF.IR و ورود به پرتال دانشجویی است.

 

ورود به سایت صندوق رفاه دانشجویی

 

✔️ سپس گزینه میز خدمت را در سربرگ صفحه اصلی انتخاب کرده و گزینه ویژه دانشجویان را انتخاب کنید. در آخر روی پورتال دانشجویی کلیک کنید.

 

میز خدمت صندوق رفاه دانشجویی

 

✔️ در مرحله بعدی می بایست بر روی گزینه ثبت نام دانشجوی جدید کلیک نمایید.

 

ثبت نام دانشجوی جدید در صندوق رفاه دانشجویی

 

✔️ کد ملی و تاریخ تولد خود را در این قسمت وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید. 

 

 

 

وارد کردن کد ملی در سامانه دریافت وام دانشجویی

 

✔️ در نهایت باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت ثبت نمایید و گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

 

تکمیل اطلاعات برای ثبت نام صندوق رفاه دانشجویی

 

✔️ در این مرحله از ثبت نام وام دانشجویی باید گزینه انتظار برای تایید واحد رفاه دانشجویی دانشگاه محل تحصیل را انتخاب کنید.

 

✔️ در مرحله آخر نیز باید شماره حساب بانک تجارت به اسم دانشجو را به واحد دانشجویی اعلام کنید تا ثبت نام شما کامل خواهد شد.

 

منبع: https://b2n.ir/vaamexzd

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

نحوه ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری

پس از اتمام مهلت اولیه نام نویسی کنکور دکتری، داوطلبان جامانده از ثبت نام می توانند جهت شرکت در کنکور به دو روش اقدام نمایند.

???? زمان تمدید مهلت ثبت نام سازمان سنجش

در این روش فرآیند ثبت نام  تفاوتی با نام نویسی در مهلت اصلی ندارد و پیشنهاد ما به جاماندگان، روش مذکور می باشد. در این روش داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش نشانی اینترنتی sanjesh.org و ورود به لینک مرتبطی که در این سامانه قرار داده شده است، می توانند نسبت به ثبت نام با تاخیر کنکور دکتری اقدام نمایند.

???? سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

روش دوم برای آن دسته از داوطلبان و متقاضیانی که نتوانسته اند در بازه زمانی ثبت نام اصلی و همچنین بازه تمدید مهلت ثبت نام نسبت به ثبت کنکور دکتری اقدام نمایند، می توانند به وسیله ارسال درخواست خود در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش درخواست ثبت نام بعد از مهلت مقرر نمایند. اما از آن جایی که جوابگویی این روش قطعی نیست، در نتیجه لازم به ذکر است که داوطلبان تمام تلاش خود را به کار ببرند تا در زمان مقرر و مهلت اصلی ثبت نام نمایند و فرم اینترنتی نام نویسی کنکور دکتری را در همان تاریخ اصلی تکمیل نمایند و فرآیند ثبت نام را به روز ها و ساعات پایانی موکول نکنند.

 

 منبع: https://b2n.ir/sabtdir

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری

 

 

 

 

مراحل ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری 

متقاضیان و داوطلبانی که در مهلت تعیین شده برای نام نویسی در آزمون نتوانسته اند اقدام نمایند، می توانند نسبت به ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری اقدام نمایند. قابل توجه است که ثبت نام در بازه تمدید مهلت تفاوتی با روند نام نویسی در زمان اصلی ندارد. داوطلبان می توانند از راهنمای زیر برای انجام صحیح مراحل بهره مند شوند.

 

اطلاعیه

آخرین مهلت ثبت نام با تاخیر آزمون دکتری 1402، روز یکشنبه 14 آذر سال جاری می باشد. توجه کنید، امکان ویرایش اطلاعات برای داوطلبانی که ثبت نام خود را پیش از این انجام داده اند، وجود ندارد.

 

✔️ در گام اول به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
✔️ در ادامه می بایست گزینه ” دکترای تخصصی” را از منوی موجود در سمت راست صفحه انتخاب کنید. 

???? پیشنهاد میکنی پیش از آن که برای ثبت نام اقدام نمایید دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را دانلود کرده و آن را به طور کامل مطالعه کنید تا از شرایط ثبت نام آزمون دکتری آگاه شده و در صورت واجد شرایط بودن نسبت به نام نویسی اقدام کنید.

 

 

 

✔️ مدارک ثبت نام آزمون دکتری  را پس از مطالعه کامل دفترچه، آماده نمایید تا بدون مشکل و با سرعت بیشتری نام نویسی خود را انجام دهید. سپس با کلیک بر روی عبارت “ثبت‌نام آزمون نیمه‌ متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲( ثبت‌نام با تاخیر)” وارد صفحه مربوطه شوید.

✔️ ابتدا باید هزینه ثبت نام آزمون دکتری را جهت آغاز ثبت نام در سایت مذکور از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت نمایید. پرداخت هزینه نیز در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و داوطلبان می توانند با یک کارت بانکی دارای رمز دوم نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند. هزینه نام نویسی برای جاماندگان، ششصد و بیست و هشت هزار تومان می باشد.
✔️ داوطلبان تنها پس از خرید کارت اعتباری قادر به ثبت نام خواهند بود. سپس می بایست فرم تقاضانامه ثبت نام را دریافت نموده و اطلاعات خواسته شده را در آن وارد کنید.
✔️ در صورتی که نام نویسی شما در آزمون دکتری با موفقیت انجام شده باشد، شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی توسط سایت نمایش داده می شود. این دو عدد را یادداشت نموده و تا پایان فرآیند ثبت نام آزمون، اعلام نتایج و… نزد خود نگه داری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هر ساله بسیاری از داوطلبین علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری با سوابق تحصیلی و استعداد درخشان خود در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام می نمایند. این افراد قبل از ثبت نام، ابتدا باید تمامی شرایط تحصیل و ثبت نام  را از طریق دفترچه و یا در مقاله زیر مطالعه کرده و سپس در صورت داشتن شرایط برای ثبت نام اقدام نمایند. اگر علاقه مند به شرکت در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون هستید و نیاز به دانستن تمامی شرایط و هزینه های ثبت نام این مقطع را دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید.پ

امکان تحصیل دکتری بدون کنکور در دانشگاه آزاد وجود دارد؟

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری می توانند از در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش، در مرحله ثبت نام و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور شرکت کرده و شانس خود را برای پذیرفته شدن در این مقطع تحصیلی امتحان کنند. 

با آغاز زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، شرایط پذیرش بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای علاقه مندان تحصیل در مقطع دکتری تخصصی منتشر می شود.

در واقع باید گفت این فرصت برای آن دسته از متقاضیانی که جزو دانشجویان استعداد درخشان به شمار می روند در نظر گرفته شده تا بتوانند با توجه به رزومه تحصیلی خوبی که دارند، بدون شرکت در آزمون دکتری آن سال، از طریق بررسی سوابق علمی و پژوهشی و شرکت در مصاحبه برای پذیرفته شدن در مقطع دکتری دانشگاه آزاد تلاش کنند. در ادامه شرایط پذیرش دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون، زمان، نحوه ثبت نام و شهریه این مقطع را بررسی خواهیم کرد.

شرایط پذیرش دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان برجسته جهت ورود به دوره دکتری در دانشگاه آزاد دارای شرایط خاصی است که طی بخشنامه برای اطلاع عموم منتشر می گردد. مفاد اصلی این شرایط به شرح زیر است.

???? شرط معدل

مطابق با آئین نامه استعداد درخشان دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان در تمام گروه های آزمایشی مقطع کارشناسی ارشد باید شرط معدل حداقل 17.5 را داشته باشند که نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بدون آزمون برای این دسته از داوطلبان با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، معدل و لیست انتخابی داوطلب اعلام می گردد.

???? نمره پایان نامه

داشتن حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید 17 باشد. در ارتباط با دانش آموختگانی که ارزیابی پایان نامه آن ها به صورت توصیفی بوده، فقط دانش آموختگانی که پایان نامه آنها با درجه “خوب” به بالا https://irantahsil.org/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86/ارزیابی شده، مجاز به ثبت نام در دوره بدون کنکور (ویژه استعدادهای درخشان) خواهند بود.

???? متجانس بودن رشته فارغ التحصیلی

داوطلبان شرکت در دوره بدون کنکور (اسـتعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشـته ای هم راستا بـا رشته فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسـی ارشـد خـود را در لیست انتخابی برگزینند و در هنگام ثبت نام در دوره دکتری، از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

???? دارا بودن مدارک در زمان مصاحبه

آن دسته از داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند، در صورت کسب حد نصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، باید فایل مقالات علمی پژوهشی، علمی ترویجی، کنفرانسی، پایان نامه، تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند.

???? مدت زمان سپری شده از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان برجسته و استعدادهای درخشان حداکثر تـا 5 سال بعد از فراغت از تحصیل (فارغ التحصیلان سال 1396 بـه بعد) در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به اسـتفاده از تسـهیلات این آئین نامه در جهت پـذیرش در مقطـع دکتـری تخصصـی خواهند بود. 

???? ارائه فایل مقالات ISI و ISC

متقاضیان دوره دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور، در صورت کسب شـرایط دعوت به مصـاحبه لازم اسـت نسـخه ای از فایـل مقـالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجـلات علمـی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یـا ISC خود را با فرمت تعیین شده در زمان مصاحبه بـه گـروه تخصصی مربوطه ارائه دهند. 

 منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86/



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲  اعلام شده است. افراد متقاضی شرکت کننده در آزمون دکتری در صورت مایل بودن می توانند از میان رشته های اعلام شده در دانشگاه آزاد بعد از اینکه لیست رشته ها دکتری مشخص شد اقدام به انتخاب رشته برای مقطع دکتری کنند. نکته قابل اهمیت در این میان برای داوطلبان این است که باید اطلاعات کافی و لازم در خصوص زمان و نحوه و شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را داشته باشند. از انجایی که داشتن اطلاعاتی همچون لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد نحوه و زمان شرایط انتخاب رشته های دانشگاه آزاد در مقطع دکتری برای هر فرد متقاضی بسیار مهم و اساسی می باشد، در این راستا متقاضیان باید برای انجام این اعمال از مشاورین خبره و متخصص کمک بگیرند تا کارساز و موثر باشد. شما می توانید برای آسان تر کردن دریافت اطلاعات در خصوص نحوه و زمان و لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد با تیم مشاوره مجرب و حرفه ای ما در ارتباط باشید و تماس حاصل فرمایید.

داوطلبان آزمون دکترای دانشگاه آزاد که در کارنامه اولیه خود کد دسترسی به انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد را کسب کرده اند، این افراد مجاز به انتخاب رشته در دکترای دانشگاه آزاد می باشند. که باید اولویت های رشته خود را در سایت (آزمون . او ار جی ) ثبت کنند.

زمان انتخاب رشته های دکتری دانشگاه آزاد

یکی از موارد بسیار مهم و اساسی که داوطلبان متقاضیان باید در هنگام انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد دقت داشته باشند زمان تعیین شده برای انتخاب رشته می باشد. که مرکز سنجش و پذیرش وظیفه تعیین زمان انتخاب رشته را دارد. که باید فاصله کمی با اعلام نتایج اولیه دکترای انتخاب رشته برگزار شود.  

داوطلبین آزمون باید به محض انتشار دفترچه آن را دریافت و اقدام به بررسی آن نماید و تمامی نکات آن را مطالعه نماید. دفترچه آزمون دکتری دانشگاه آزاد در روز 28 فروردین در سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org  قرار گرفته شده که امکان اصلاحیه تا آخر روز فروردین وجود دارد.

همچنین زمان انتخاب رشته های دکتری دانشگاه آزاد در سال جاری از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه می باشد که متقاضیان باید برای انتخاب رشته در این بازه زمانی اقدام نمایند.

شرایط لازم برای انتخاب رشته های دکتری دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته های دکتری دانشگاه آزاد و همچنین زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته برای ورود به این دوره شرایطی در نظر گرفته شده است. قبل از هر کاری متقاضی باید از شرایط تعیین شده مطلع شده و در خصوصشان دقت و عمل کند. اطلاعات در خصوص شرایط انتخاب رشته و داوطلبان باید تمامی شرایط مطرح شده را دارا باشند. تا بتوانند در انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد شرکت کنند.   

در صورتی که افراد از شرایط تعیین شده برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اطلاع ندارید این مقاله شما را در دریافت اطلاعات لازمه یاری می کند. در دفترچه انتخاب رشته دکترای دانشگاه آزاد علاوه بر شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته دکترای، هزینه مصاحبه دکترای و اطلاعات کامل در مورد کد رشته محل نیز ارائه می شود. برای همین به داوطلبان توصیه میشود که قبل از اقدام به انتخاب رشته دفترچه منتشر شده را به خوبی مطالعه کنند.

???? . داوطلب باید نمره لازمه را کسب کند در واقع باید مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده باشد.

????. هر فرد حداکثر می تواند کد هشتاد رشته محل را در برگه اینترنتی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد وارد کند.

????. انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مقطع دکترای فقط برای افرادی ممکن می باشد که نسبت به پرداخت هزینه از طریق اینترنت اقدام کرده باشند.

????. دقت بالا در زمان انتخاب رشته های دکترای دانشگاه آزاد به دلیل ظرفیت بالای در پذیرش دانشگاه های آزاد می باشد.

 منبع: رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

برای پذیرش در آزمون ورودی ارتش جمهوری اسلامی، حتما ابتدا نمونه سوالات دانشگاه افسری ارتش 1403- 1402 را دانلود نموده و به صورت دقیق به مطالعه آن بپردازید. امکان دانلود رایگان نمونه سوالات دانشگاه افسری ارتش برای تمامی داوطلبان وجود دارد. برنامه‌ریزی درست برای مطالعه کتاب‌های دانشگاه افسری ارتش یکی از اصول بسیار مهم می‌باشد.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند پذیرش نهایی شما زمانی خواهد بود که به تمامی سوالات گزینش دانشگاه افسری ارتش به درستی پاسخ دهید. 

اهمیت آشنایی با نمونه سؤالات دانشگاه افسری ارتش 1403 – 1402

سازمان ارتش جمهوری اسلامی برای تکمیل کادر خود از میان داوطلبان مرد اقدام به جذب دانشجو می‌کند. افراد واجد شرایط ثبت‌نام دانشگاه افسری سال ۱۴۰۲ و علاقمند به تحصیل در رشته‌های مختلف این دانشگاه، می‌توانند از منابع آزمون و نمونه سؤالات دانشگاه اطلاع یابند و با مطالعه آنها برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

در واقع شما با داشتن نمونه سؤالات دانشگاه افسری ارتش می‌توانید راحت‌تر به منابعی که این سؤالات از میان آنها انتخاب شده است، دسترسی داشته باشید و برنامه‌ریزی مناسبی برای مطالعه خود داشته باشید. از آنجا که ضریب هر درس در گروه‌های مختلف آزمایشی ریاضی فیزیک، انسانی و تجربی با یکدیگر متفاوت می‌باشد، شما اگر با نمونه سؤالات آزمون آشنا باشید، می‌توانید تأثیر هر درس را در برنامه‌ریزی خود مشاهده کنید. در ادامه به برخی از نمونه سؤالات دانشگاه افسری ارتش در هر کدام از گروه‌های انسانی، ریاضی و تجربی خواهیم پرداخت.

دریافت نمونه سؤالات دانشگاه افسری ارتش 1403 – 1402.

نمونه سوالات دانشگاه افسری ارتش درس ادبیات

معنی عبارت کدام گزینه درست است؟

  1. تصدقت شود تو ولی نعمت ما هستی: فدای تو بشوم. تو که خدای ما هستی .
  2. در ایوان بایستد و موعظه کنند. العباذ بالله: در ایوان بایستدو به خدا قسم نصیحت کنند.
  3. جایی که گوشت نیکو و فربه تر بود بنشسب: جایی که گوشت بهتر و تازه تر بود نشست
  4. چندین نعمت‌های با لذت بی این همه مشقت ، نصیب می گیرم: نعمت های لذیذ بسیاری را بدون تحمل سختی به دست می آورم.

در عبارت زیر املای چند واژه نادرست است؟

به خاطر ملاحت، حُجب، وفار و طمانینه. همگان منابعب وی بر تعلق و تزویر ترجیح داده و خلقت زمامداری بر قامتش برازنده دیدند .بی دغدغه الم حمایتش بر دوش گرفتند و ملجع وی را بر عناب لنیمان دیدند.

1.یک                      2.دو                                      3.سه                                   4.جهارشنبه

 

نام کتاب و نویسنده آن در کدام گزینه نادرست است؟

  1. آتش خاموش از جلال آل احمد
  2. سووشون از سیمین دانشور
  3. سالاری ها از بزرگ علوی
  4. مسالک المحسنین از عبدالرحیم طالبوف

 

معنی عبارت در کدام گزینه نادرست است؟

  1. این حرف، در بادی امر بی پایه به نظر می‌آمد: این حرف در آغاز امر بی اساس به نظر می رسید.
  2. منتظر رسیدن تموز : و پای کوبی دبکه در موقع درو هستیم: منتظر آمدن تیر ماه و جشن در هنگام برداشت محصول هستیم.
  3. بر سبیل تلطف جوابش بارداد و آن شخص مسلم نداشت: با حوصله به او پاسخ داد و آن شخص توجهی نکرد.
  4. از او آن صفت نمی آید و از من این صورت می آید : اوبر طبق سرشت خود عمل می کند و از من این کار بر می آید.

 

نمونه سوالات دانشگاه افسری ارتش درس عربی

«لا تحسب نحن نسنطیع ان نصل الی المجد بدون صبر و جهد! فلنجنهد للوصول!  »عیّن الافعال المجزومه

  1. تحسب – تجتهد                         2) نستطیع – نصل                        3)نحسب – نصل                         4)نستطیع –نجتهد

 

عیّن الصحیح فی ما اشیر الیه بخطّ «لن تنالواحتی تُنفقوا ممّا تُحبون»

1)مجزوم-منصوب- منصوب                   2)مجزوم-مرفوع-منوب                     3)مرفوع-منصوب- مجزوم               4)منصوب-منصوب-مرفوع

 

عیّن «من »یمکن ان یکون جازمه

  1. من کان الذی دعاک الی اعمال حسنه ؟
  2. شاهدت من ساعد المساکین و الفقراء فی حفل
  3. من اجتهد فیِ انتصار المسلمین ینصره الله!
  4. اِنّ العاقل من یعتمد علی الاَّعمال لا علی الاَّقوال.

 

عیّن الخطاّ فی المضارع المجزوم.

  1. اِن تجتهدن فی اعمالکن ننجحن
  2. انتم لم تجتهد و فی اعمالکم.
  3. الکسلام لم ینجحان فی الحیاه .
  4. لاَّساعد اُخاک فی مشاکله

 

سوالات گزینش دانشگاه افسری ارتش شامل سوالات عقیدتی سیاسی و مذهبی می‌باشد.

 

نمونه سوالات دانشگاه افسری ارتش درس معارف اسلامی

 

درک و فهم انسان از حقیقت هستی و چایگاه انسان در نظام آفرینش ، بیانگر ………………. او است و علی (ع) در این رابطه می فرماید : «خدا رحمت کند انسانی را که بداند از کجا آمده ، در کجا قرار دارد، و به کجا رهسپار می شود.

1.مقام خلفه الهی                               2. ارزش                      3. حکمت                                 4.رحمت

 

مفهوم ایاب ربر، ناظر بر کدام یک از وعده های الهی در انسان است؟ «دوست نزدیک‌تر از من به من است و ین محب‌تر که من از وی دورم «چه کنم با که توان گفت که او در کنار ن و من مهجورم »

1)سرشت خدا آشنا                            2)وجدان اخلاقی            3)گرایش به نیکی و زیبایی          4)قوه تفکر و تعمل

 

کدام یک نادرست است؟ شیطان …………….

1)سوگند باد کرده فرزندان آدم را فریب دهد.                                    2)کارش وسوسه کردن و دادن وعده های دروغین است.                            3)کارش زیبا و لذت بخش نشان دادن گناه است.                             4)عامل گمراه‌کننده است و خود را پست‌تر از آدمیان می‌داند

 

انسانی که ………………. و خودش را فرا گرفته است. وقتی که مرگ را پایان بداند ……………….

1)سرشت خدا آشنا همین زندگی چند روزه برایش بی‌ارزش می‌شود؟             

2)سرشت خدا آشنا قدم در راهی می گذارد که روز به روز از اضطرابش کم می‌شود؟ 

3)میل به جاودانگی همین زندگی چند روزه برایش بی‌ارزش می‌شود.

4)میل به جاودانگی قدم در راه هایی می‌گذارد که روز به روز از اضطرابش کم می‌شودو

 

شناخت قوانین حاکم بر زندگی انسان‌ها موجب ……………. می‌گردد و هموار شدن راه رسیدن به کمال نتیجه ………….. می‌باشد.

1)بهره‌مندی از طبیعت تنظیم رابطه انسان با جهان خلقت

2)تنظیم رابطه انسان با جهان خلقت بهره‌مندی از طبیعت

3)بهره‌مندی از طبیعت 

4)تنظیم رابطه انسان با جهان خلقت تنظیم رابطه انسان با جهان خلقت

 

آیه شریفه (فاخذناهم بما کانوا یکسبون) بیانگر کدام یک از سنت‌های الهی است و با کدام عبارت قرآنی تناسب مفهومی دارد؟

1)تفاوت در پاداش و کیفر (و املی لهم ان کبدی متین)

2)تفاوت در پاداش و کیفر (فسیروا فی الارض فانظروا کیف کان عاقیه المکذبین)

3)تاثیر نیکی با بدی در سرنوشت (و املی لهم ان کبدی متین)

4)تاثیر نیکی یا بدی در سرنوشت (فسیروا فی الارض فانظروا کیف کان عاقیه المکذبین)

 

کدام گزینه، زمینه‌ساز شکوفایی اختیار است و اولین گام برای رسیدن به آن، در کدام گزینه آمده است؟

1)مسئولیت‌پذیری و انجام عهد و پیمان های اجتماعی-اعتقاد به خداوندی حکیم، عادل و قادر

2)درک صحیح نظام حاکم بر جهان خلقت _ اعتقاد به خداوندی حکیم، عادل و قادر

3)مسئولیت پذیری و انجام عهد و پیمان های اجتماعی _ اعتقاد به این قانون مندی و نظم جهان

4)درک نظام صحیح نظام حاکم بر جهان خلقت _ اعتقاد به این این قانونمندی و نظم جهان

برای کسب اطلاعات بیشتر از نمونه سوالات دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: نمونه سوالات دانشگاه افسری ارتش 1401 {دانلود pdf} 

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اطلاع از آدرس مراکز گزینش نیروی انتظامی ناجا برای متقاضیان استخدام در این ارگان ضروری است. داوطلبانی که در آزمون کتبی شرکت کرده و نمره حد نصاب را کسب نموده اند، می بایست در موعد مقرر در آدرس هسته گزینش ناجا استان محل قبولی خود حضور یابند. گفتنی است که به همراه داشتن مدارک لازم و ارائه آن ها به مسئولان مربوطه الزامی است. 

لزوم آگاهی از آدرس مراکز گزینش نیروی انتظامی

نیروی انتظامی از جمله ارگان هایی است که برای جذب نیروی انسانی خود فیلترهای خاصی را در نظر گرفته است. بدین نحوه که داوطلبان واجد شرایط استخدام نیروی انتظامی می بایست پس از ثبت نام، ابتدا در یک آزمون کتبی شرکت نمایند و چنانچه موفق به کسب نمره قبولی شدند، وارد مرحله معاینه پزشکی، تست ورزش و سپس مصاحبه و گزینش می شوند.

البته در برخی اوقات ممکن است امتحان کتبی در نظر گرفته نشود، اما گذراندن مصاحبه و گزینش برای تمامی متقاضیان الزامی خواهد بود. نکته قابل ذکر آن است که خانم ها جهت استخدام در این ارگان نمی توانند مستقیما در گزینش شرکت کنند، بلکه ابتدا باید حتما در دانشگاه افسری کوثر پذیرفته شوند.

با توجه به آنکه جدیدترین فراخوان استخدام درجه داری نیروی انتظامی سال جاری در جریان می باشد، بسیار مهم است که شرکت کنندگان از آدرس مراکز گزینش نیروی انتظامی آگاهی داشته باشند.

معرفی سایت گزینش پلیس نیروی انتظامی ناجا

تمامی مراحل گزینش پلیس در دو مقطع درجه داری و افسری برای کادر نیروی انتظامی از میان آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط می باشند، صورت می ‌گیرد. علاقه‌ مندان به استخدام به عنوان پلیس نیروی انتظامی ناجا با شروع ثبت نام می توانند وارد سایت gozinesh.police.ir شده و فرایند ثبت نام خود را پیگیری کنند. گفتنی است که ثبت نام متقاضیان مرد هم اکنون آغاز شده است.

تمامی مراحل گزینش در سایت gozinesh.police.ir اعلام می ‌شود. متقاضیان هر مقطع باید پیگیر اطلاعیه اعلام شده در خصوص شرایط و زمان استخدام نیروی انتظامی باشند. سامانه گزینش نیروی انتظامی با توجه به نیاز نیروی انسانی در طول سال از میان افرادی که واجد شرایط باشند، چندین بار اقدام به پذیرش نیرو می کند. شما داوطلبان گرامی باید قبل از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام شرایط عمومی و اختصاصی را به طور کامل مطالعه نمایید. شرایط عمومی برای پذیرش در مقطع افسری و درجه داری پلیس یکسان می باشد،اما تفاوت اصلی در شرایط اختصاصی پذیرش خواهد بود. ثبت نام نیروی انتظامی در هر مقطع به صورت رایگان می باشد و نیازی به پرداخت هزینه از سوی داوطلبان نمی باشد.

منبع: https://b2n.ir/x58550

 



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ارتش همانند سایر ارگان ها هر ساله برای تامین نیروی انسانی خود در بخش های مختلف شروع به استخدام می نماید. یکی از این بخش ها، نیروی هوایی ارتش می باشد. داوطلبین علاقه مند برای شرکت در استخدام  نیروی هوایی ارتش باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در ادامه مقاله به توضیح تمامی شرایط گزینش خواهیم پرداخت. برای استخدام  در این ارگان ابتدا باید با صورت حضوری ثبت نام نمایید و سپس آزمون ورودی را قبول شده و سپس بعد از انجام گزینش های مربوطه مانند پزشکی، آمادگی جسمانی و … به استخدام نیروی هوایی ارتش در بیایید.

زمان استخدام نیروی هوایی ارتش 1402

???? نیروی هوایی ارتش هر ساله بر اساس اطلاعیه هایی در سامانه ناجا به نشانی naja.ir ، زمان استخدام را اعلام می نماید. 

???? زمان استخدام نیروی هوایی ارتش در سال گذشته در تاریخ 9 مهرماه الی 9 آبان ماه بوده است و از این رو احتمال می رود در سال آینده نیز در همین حدود تاریخ باشد. جهت اطلاع دقیق از این اطلاعیه ها به سامانه ناجا سر بزنید و همچنین به محض اطلاع از تاریخ دقیق استخدام نیروی هوایی ارتش این مقاله به روز خواهد شد.

???? پس از مشخص شدن تاریخ دقیق ثبت نام افراد داوطلب باید با داشتن مدارک لازم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت به دفاتر جذب استان محل سکونت خود رفته و ثبت نام نمایند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدام نیروی هوایی ارتش 1402

ثبت نام آزمون استخدام نیروی هوایی به صورت حضوری انجام می شود به این صورت که :

???? ابتدا فرد با تمامی مدارک شرح داده شده باید در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان ناجا به یکی از حوزه های ثبت نام مراجعه کرده و مدارک را ارائه نماید.

???? توجه داشته باشید سعی کنید در روزهای ابتدایی برای ثبت نام اقدام نمایید، زیرا ممکن است در صورت پر شدن و تکمیل ظرفیت ثبت نام متوقف گردد.

???? تمامی مدارک مورد نیاز ا با خود همراه داشته باشید و اگر از طریق پست ارسال نمایید، به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

رشته های مورد نیاز نیروی هوایی ارتش 1402

برخی از رشته های مورد نیاز استخدامی نیروی هوایی ارتش در سال جاری به شرح زیر است:

توجه بفرمایید رشته های مقطع افسری پیمانی فقط برای آقایان پذیرش انجام می شود و رشته ها به شرح زیر است:

رشته تحصیلی

مقطع تحصیلی

❇️

برق گرایش الکترونیک

دکتری

❇️

مکانیک

دکتری

❇️

فیزیک

دکتری

❇️

ریاضی

دکتری

❇️

ادبیات فارسی

دکتری

❇️

دستگاه های حرارتی و برودتی

کارشناس

❇️

مکانیک گرایش ماشین آلات- ساخت و تولید

کارشناس

❇️

شیمی گرایش کاربردی- محض

کارشناس

❇️

علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی- مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

کارشناس

❇️

تربیت بدنی در گرایش های مختلف

کارشناس

❇️

زبان و ادبیات انگلیسی در گرایش آموزش و مترجمی

کارشناس

❇️

حقوق

کارشناس

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: استخدام نیروی هوایی ارتش 1402 + شرایط گزینش



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد ۱۴۰۲ اعلام شد. بر این اساس، متقاضیان مقطع دکتری که به هر دلیلی مایل به شرکت در آزمون نیستند، می‌توانند در صورت دارا بودن شرایطی که در این مقاله ذکر می‌شود، در زمان‌های مقرر نسبت به ثبت نام دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ و تکمیل مدارک لازم اقدام نمایند. دکتری بدون آزمون در واقع به دکتری استعداد درخشان معروف است که هر کسی نمی‌تواند از این طریق در مقطع دکتری قبول شود. بلکه باید شرایط دکتری بدون کنکور را که معمولا در دفترچه راهنمایی ثبت‌نام ذکر می‌شوند را داشته باشند.

شرایط پذیرش دانشجو دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های مختلف

در حال حاضر برخی از دانشگاه‌های کشور از میان داوطلبان دکتری بدون آزمون دانشجو می‌پذیرند. اما ممکن است برخی از آن‌ها امتحان داخلی بگیرند یا کارهای دیگری را انجام دهند تا دانشجو امکان تحصیل در دانشگاه را داشته باشد. در حال به صورت کلی به انواع پذیرش دانشجو دکتری بدون آزمون در دانشگاه‌های مختلف کشور اشاره می‌کنیم.

ردیف

دانشگاه

شرایط پذیرش

1

دانشگاه‌های سراسری (دوره روزانه)

از طریق آیین‌نامه استعداد درخشان وزارت علوم

2

پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌های سراسری مانند پردیس کیش و قشم دانشگاه تهران

از طریق آزمون اختصاصی بدون نیاز به شرکت در کنکور

3

دانشگاه‌ آزاد اسلامی

از طریق آیین‌نامه استعداد درخشان دانشگاه آزاد

4

پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ آزاد مانند کیش، قشم، امارات

از طریق آزمون اختصاصی بدون نیاز به شرکت در کنکور

5

دانشگاه پیام نور

ندارد

6

دانشگاه‌های غیرانتفاعی

برخی دانشگاه‌ها از طریق از طریق آیین‌نامه استعداد درخشان وزارت علوم

7

دانشگاه علمی کاربردی

ندارد

 

شرایط دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری 1402

پذیرش و ثبت‌نام دکتری بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری اعم از روزانه، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و غیره به صورت غیرمتمرکز می‌باشد. در نتیجه، هر دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های موجود خود جهت پذیرش دانشجو، در زمان‌های خاصی لیست رشته‌ها و تعداد افراد مجاز جهت ورود را درج کرده و داوطلبان بایستی نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام نمایند. البته هرکدام از مؤسسات آموزش عالی ممکن است برای پذیرش دکتری بدون آزمون شرایط متفاوتی داشته باشند، اما مطابق با آخرین بخشنامه صادر شده در این زمینه، مهم‌ترین شرایط دکتری بدون آزمون به شرح زیر می‌باشد:

  1. داشتن مدرک کارشناسی با حداقل معدل 16
  2. برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد با حداقل معدل 17/5 (فارغ از نمره پایان نامه)
  3. اقدام جهت ثبت نام تا حداکثر دو سال بعد از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد (برای استعدادهای درخشان)
  4. داشتن حداقل امتیاز 70 در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، و مصاحبه ایی که ملاک تأثیر هرکدام در جدول ارزشیابی ذکر گردیده است.
  5. اخذ حداقل نمره 50 در آزمون زبان که پیش از آزمون برگزار می‌شود.
  6. کسب حداقل نمره 17 برای پایان نامه. گفتنی است که برای دانش آموختگانی که پایان نامه آن‌ها توصیفی بوده است نیز، ملاک “خوب” به بالا در نظر گرفته شده است.
  7. متناسب بودن رشته مورد تقاضا با رشته تحصیلی در مقطع فارغ التحصیلی
  8. به همراه داشتن همه مقالات، پژوهش‌ها، کتاب‌ها و سایر دستاوردهای علمی در هنگام مراجعه برای مصاحبه (توجه داشته باشید که برخورداری از مقالات ISI و ISC امتیاز بالایی دارد و لازم است که در هنگام مصاحبه حتماً آن‌ها را ارائه دهید.)

البته این قانون برای خود دو  تبصره مختلف دارد که در آن دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان برای جذب دکتری بدون آزمون مشمول نکات ذکر شده نمی‌باشند.

منبع:

https://irantahsil.org/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86/

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

تغییر یگان خدمتی سال 1402 برای سربازان امکان پذیر می باشد، اما شرایط خاصی دارد که متقاضیان انتقال به یگان خدمتی دیگر باید این شرایط را داشته باشند. تغییر یگان خدمتی به این معنا است که یک سرباز بتواند از یگانی که در آن مشغول به گذراندن خدمت سربازی است به یگان دیگر در شهر خود یا جای دیگر منتقل شود.

انتقالی سربازی به دلایل مختلف و بنا به درخواست سرباز یا یا یگان خدمتی وی صورت می‌گیرد که بر اساس شرایط موجود، سرباز را به یک یگان دیگر منتقل می ‌کنند. تغییر یگان خدمتی سربازی چه توسط یگان و چه از طرف سرباز درخواست داده ‌شود، دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود می باشد. در این مقاله از ایران تحصیل سعی داریم که به بررسی تغییر یگان خدمتی و شرایط انتقال سربازان بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

 آیا می توان یگان خدمتی را تغییر داد؟

???? برخی از سربازان پس از پایان دوره آموزشی، در مناطق عملیاتی و مرزی تقسیم می شوند. به دلیل دوری از مسافت یا محل زندگی و شرایط سخت موجود، به اولین چیزی که فکر می ‌کنند این است که انتقالی خود را بگیرند. اما آیا تغییر یگان خدمتی و گرفتن انتقالی اختیاری است و به راحتی صورت می گیرد؟ انتقالی سربازی یا تغییر یگان خدمتی دارای شرایطی است که فرد باید این شرایط داشته باشد تا با انتقالی وی از سوی یگان موافقت شود و یگان جدید، انتقالی سربازی وی را تایید نماید. اما همانگونه که خرید خدمت سربازی به دلایل مختلفی صورت می گیرد، برای انتقالی سربازی و تغییر یگان خدمتی نیز دلایل متعددی وجود دارد. در ادامه به بررسی این دلایل خواهیم پرداخت.

 دلایل تغییر یگان خدمتی چیست؟

????سربازان ممکن است بعد از دوره آموزشی به دلایل مختلفی تصمیم به تغییر یگان خدمتی خود داشت و خواهان انتقال خود باشند. از جمله دلایل متعدد تغییر یگان خدمتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ متاهل بودن یا متاهل شدن سرباز در حین خدمت سربازی

????در شرایطی که فرد متاهل باشد یا تازه ازدواج کند، این امکان را دارد که بر اساس قوانین تقسیم سرباز، به یکی از نزدیک ترین یگان ها به محل زندگی همسر منتقل شود. نزدیک ترین مکان و محل زندگی همسر، حتما باید در رسته خدمتی انجام شود و ممکن است در محل زندگی همسر آن یگان زیر مجموعه اصلا وجود نداشته باشند. مثلا زمانی که شخصی در نیروی زمینی ارتش خدمت می ‌کند، باید از یگان های مربوط به نیروی زمینی ارتش انتقال داده شود. پس نزدیک ترین یگان نیروی زمینی با توجه به محل زندگی همسر شرط انتقال سرباز می باشد.

✔️داشتن بیماری های اعصاب و روان

????سربازانی که معاف از رزم اعصاب و روان می باشند یا در حین خدمت به مشکلات اعصاب و روان دچار می شوند، پس از تایید کمیسیون پزشکی این امکان را دارند که به نزدیک ترین یگان محل زندگی خود انتقال یابند.

داشتن بیماری های خاص، لاعلاج و صعب العلاج

????در صورت اثبات بیماری هایی که دارای عوارض می باشند، اما به تشخیص کمیسیون پزشکی معافیت دائم نداشته باشند، سرباز می تواند درخواست انتقالی معافیت موقت بدهد و روند درمان وی و حفظ سلامتی راحت تر صورت بگیرد.

✔️اثبات داشتن مهارت و توانایی

????سربازهایی که با وجود داشتن مهارت و توانایی خاص در جای غیرمرتبط تقسیم می شوند، در صورتی که فرمانده یگان توانایی آنها را تایید کند، می توانند برای استفاده بهینه، به یگان مرتبط با توانایی و مهارتشان منتقل شوند. مثلا اگر سربازی در تیراندازی مهارت داشته باشد و یا اینکه رشته تحصیلی وی با مهارت های مورد نیاز یگان خدمتی مطابقت داشته باشد، می ‌تواند از این طریق انتقالی خود را دریافت کند.

✔️اعلام کردن نیاز به نیرو توسط یگان های دیگر

????در شرایطی که یگان ‌های دیگر نیازمند سرباز باشند، تغییر یگان خدمتی توسط یگان صورت می گیرد. در این شرایط سرباز اختیاری در انتخاب یگان خود ندارد.  فرماندهان یگان با توجه به شرایط کشور و شرایط منطقه، یگان سربازان را به محل مورد نیاز منتقل می‌ کنند. مثلاً در زمان حضور داعش در مرزهای غربی، سربازان به طور مقطعی در سراسر کشور به شهرهای غربی کشور انتقال پیدا می کردند.

منبع:

https://irantahsil.org/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%aa%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402 | نظرات ()