برنامه ریزی کنکور تجربی 1400
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

برنامه ریزی کنکور تجربی 1400

این روزها داوطلبان کنکور سراسری روزهای بسیار سرنوشت ساز و حساسی را می گذرانند. در نتیجه، داشتن برنامه ریزی کنکور تجربی 1400 برای هر کدام از آن ها کاملاً ضروری به نظر می رسد. هر یک از داوطلبان با داشتن برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی می توانند از استرس ها و نگرانی های خود به میزان زیادی کم کنند.

منابع کنکور سراسری تجربی 1400 معرفی شده توسط سازمان سنجش

سازمان سنجش هر سال در اطلاعیه ای منابع دروس عمومی و اختصاصی داوطلبان کنکور سراسری را که شامل سر فصل های دروس کنکور ( کتب درسی مشخص شده از طرف آموزش و پرورش ) و ضرایب است را اعلام می کند . بر این اساس در ادامه منابع دروس تخصصی و عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۰ ارائه شده است .

 

 

منابع دروس تخصصی تجربی کنکور 1400

نام درس 

نام کتاب در سالی ـ واحدی

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

1-زمین شناسی

زمین شناسی

111237

یازدهم

98

2- ریاضیات

ریاضی (1)

110211

دهم

97

ریاضی (2)

111211

یازدهم

98

ریاضی (3)

112211

دوازدهم

99

3- زیست شناسی

زیست­ شناسی (1)

110216

دهم

97

زیست ­شناسی (2)

111216

یازدهم

98

زیست­ شناسی (3)

112216

دوازدهم

99

4- فیزیک

فیزیک  (1)

110214

دهم

97

فیزیک (2)

111244

یازدهم

98

فیزیک (3)

112244

دوازدهم

99

5- شیمی

شیمی (1)

110210

دهم

97

شیمی (2)

111210

یازدهم

98

شیمی (3)

112210

دوازدهم

99

 

جهت روش های مناسب برنامه ریزی برای شرکت در آزمون تجربی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

چهار گام اساسی در برنامه ریزی کنکور تجربی

تمامی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به خوبی از اهمیت برنامه ریزی آگاهی دارند و آن را جهت دستیابی به هدف والای خود یعین پذیریش در رشته و دانشگاهی عالی ضروری می دانند.

داشتن برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی را از سردرگمی رهای می بخشد و آرامش روانی و روحی را به وی می دهد.

اولین گام: مشخص کردن هدف

از جمله گام های اساسی و اصلی جهت دستیابی به مؤفقیت و رتبه برتر شدن در کنکور سراسری علوم تجربی تعیین هدف است.

در نتیجه، پیش از انجام برنامه ریزی اقدام به تعیین هدف خود کنید و بدانید که قصد ادامه تحصیل در کدام مرکز دانشگاهی و رشته تحصیلی را دارید.

این گونه و با مشخص کردن هدف قبل از برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و همین طور برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی در واقع شانس مؤفقیت خود را به میزان بسیار زیادی بالا می برید.

توصیه می کنیم که هدفتان را در یک دفترچه و یا بر روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید و هر روز نگاهی به آن بیندازید. به عنوان مثال، این جمله را بنویسید “ من در کنکور سراسری در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول می شوم”.

نکته دیگر این که، هرگز امیدتان را برای رسیدن به هدف یعنی قبولی در رشته و دانشگاهی عالی از دست ندهید.

 

 

دومین گام: برنامه ریزی اصولی و دقیق

کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری علوم تجربی همواره باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که رسیدن به هدف در گرو داشتن برنامه ریزی به شکلی دقیق و بسیار اصولی است.

شما عزیزان می توانید برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی و یا برنامه ریزی هفتگی کنکور تجربی خود را در قالب جدول برنامه ریزی طراحی نمایید.

حتی می توانید برای نوشتن این برنامه از دفتر برنامه ریزی استفاده کنید. به این صورت که، ساعت های مطالعه و درس های خود را در آن یادداشت کنید و برای هر یک از مباحث و دروس نیز شماری تست (تألیفی و کنکور) را در نظر بگیرید.

شاید این سؤال برای شما مطرح شود که چگونه باید تقسیم بندی درس ها را انجام داد؟ باید عرض کنیم که، شما در ابتدا باید درس هایی که علاقه بیشتری به مطالعه آن ها دارید را در الویت بگذارید تا بدین ترتیب انرژی بیشتری برای خواندن آن ها داشته باشید.

اگر می خواهید بازدهی و بهره وری مطالعه خود را بالا ببرید پس از هر یک ساعت زمانی را به استراحت اختصاص دهید. (10  الی 15 دقیقه)

از طرف دیگر، داشتن برنامه ریزی اصولی و دقیق در گرو اطلاع داوطلب از اصول و قواعد مورد نیاز برای مطالعه همچون خلاصه نویسی، ساعات کاری برای مطالعه. مکان مناسب برای مطالعه و همین طور نحوه تسلط کامل بر مطالب و محتوای کتب درسی و شناخت بهترین مؤسسات جهت شرکت در آزمون های آزمایشی است.

در ادامه شماری از اصول برنامه ریزی در گروه علوم تجربی را خدمتتان توضیح می دهیم.

 

 

نحوه مطالعه درس های عمومی و اختصاصی

در این رابطه باید عرض کنیم که از پشت سر هم مطالعه کردن دو درس عمومی و اختصاصی جداً خودداری کنید. به طور مثال، در صورتی که، در جدول برنامه ریزی خود 4 درس زبان انگلیسی، ادبیات فارسی، شیمی و زیست شناسی را گنجانده اید آن ها را به این شکل بخوانید:

 

 

 

یکشنبه

زیست شناسی سال سوم

)فصل دوم(

3 ساعت

ادبیات فارسی 3

)فصل 4 و 5(

2 ساعت

شیمی سال دوم

40 تست

1 ساعت

زبان انگلیسی سال چهارم

)لغات و گرامر درس دوم(

2 ساعت

 

 

تست زنی را فراموش نکنید

همواره از تست زنی جهت تثبیت یادگیری و محک میزان آموخته های خود در هر کدام از دروس استفاده کنید. در مورد زمان تست زنی باید خدمتتان عرض کنیم که تست های درس های اختصاصی را باید سریعاً پس از مطالعه و تست های درس های عمومی را حدود یک روز (24 ساعت)  پس از مطالعه دقیق آن ها انجام دهید.

 

 

انتخاب مکانی مناسب و بی سروصدا برای مطالعه

یادتان نرود مکانی که در آن مطالعه می کنید اثر زیادی روی سطح یادگیری شما از دروس دارد. در نتیجه، دقت بسیار زیادی در انتخاب مکان مطالعه به خرج دهید.

به طور مثال، به هیچ وجه مکان مطالعه خود را سریع عوض نکنید. در این صورت تمرکز خود را از دست می دهید.

پیشنهاد ما این است که مکان ثابت و مشخصی را جهت مطالعه در نظر بگیرید. مکانی که بتوانید در آن با آرامش خاطر مطالعه کنید.

 

 

تعیین میزان ساعت های مطالعه دروس

با توجه به متفاوت بودن سطح یادگیری فرد در هر کدام از دروس با در نظر گرفتن درجه اهمیت آن درس و سطح یادگیری خود زمانی را جهت مطالعه آن در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، درصورت ضعیف بودن در درس زیست شناسی سال سوم دبیرستان با توجه به مهم بودن این درس و تخصصی بودن آن ساعت های بیشتری را برای مطالعه آن در نظر بگیرید.

 

 

سومین گام: کلی خوانی را در کنکور کنار بگذارید

دوستان عزیز شما باید برای کنکور سراسری به صورت کنکوری درس بخوانید و کلی خوانی را در برنامه ریزی خود به طور کلی فراموش کنید.

شاید بپرسید که منظور از کنکوری خواندن چیست؟ منظور از کنکوری خواندن این است که آن ها را برای یادگیری و به شکل جزء به جزء مورد مطالعه قرار دهید و صرفاً جهت تمام کردن کتب درس ها را نخوانید.

در حقیقت، برای آزمون سراسری باید دروس را عمیق تر و مفهومی تر مورد مطالعه قرار دهید. در غیراینصورت، مؤفقیت فقط برایتان به صورت یک رؤیا باقی می ماند.

در ضمن، هرگز مطالب را حفظ نکنید و از تکنیک ها و روش های خاصی جهت یادگیری بهره ببرید.

 

 

چهارمین گام: ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی

ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی باکیفیت بالا و آزمون هایی که کمک بسیاری به شما در رسیدن به مؤفقیت می کنند را جدی بگیرید.

در طول سال های اخیر، مؤسسات مختلف با هدف آشنا کردن داوطلب کنکور با محیط برگزاری آزمون و آماده کردن آن ها برای این ماراتون بزرگ اقدام به برگزاری آزمون های آزمایشی می کنند.

جهت کسب آمادگی بیشتر برای مؤفقیت در این آزمون ها از دفتر برنامه ریزی غافل نشوید. جدول برنامه ریزی خود را براساس برنامه آزمون ها به صورت برنامه ریزی هفتگی تجربی و برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی تنظیم کنید.

منبع : برنامه ریزی کنکور تجربی





:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: