نحوه جمع بندی دروس
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

نحوه جمع بندی دروس

با نزدیک شدن به ماه های آخر مانده به کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها اطلاع از نحوه جمع بندی دروس اهیمت بیشتری در مقایسه با قبل پیدا می کند. در واقع، داشتن برنامه جمع بندی دروس عمومی کنکور و دروس اختصاصی برای تمامی داوطلبان کنکوری کاملاً الزامی به نظر می رسد و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

 

به بیان دیگر، در نظر گرفتن زمانی جهت جمع بندی و اطلاع از روش جمع بندی دروس دهم، یازدهم و دوازدهم کنکور دانشگاه ها امکان یادگیری مطالب بیشتر در زمان کم و بازدهی بالا را برای فرد فراهم می کند. پس ملاحظه می کنید که افرادی که از این فرصت استفاده می کنند می توانند نتیجه ای فوق العاده عالی را در کنکور کسب کنند.

 

روش جمع بندی دروس

۲- اولویت بندی مباحث مهم و پرتکرار طبق کنکورهای سال های اخیر

الان زمانی است که شما کل کتابتان را خوانده اید و به همه عناوین و مباحث اشراف دارید. هیچ وقت در دور اول توصیه نکرده ایم که مباحث را اولویت بندی کنید چون اصولا کتاب ها در فصولشان نظمی دارند و انسجام کتاب را حفظ کرده ایم. اما الان خودتان به کتاب مسلط هستید. می توانیم مباحث را به شکلی جابجا کنیم که اولویت ها حفظ شود تا اگر زمانتان محدود شد اولویت های مهم را با خیال راحت خوانده باشید. پس توصیه می کنم لیستی از مباحث همه دروس تهیه کنید و آنها را اولیت بندی کنید

مباحثی هم که خودتان در آزمون های آزمایشی احساس ضعف زیادی در آنها می کنید می تواند جزو اولویت ها باشد. نکته دیگر اینکه شما دیگه نیازی نیست که با آزمون جامع هماهنگ بشین چون قطعا نمیتونید برای یک آزمون جامع کل مباحث رو دوره کنید، با همان مواردی که دوره می کنید سر جلسه حاضر بشید.

 

۳- برنامه ریزی مبحث محور، نه زمان محور

برای اینکه برنامه تان منسجم باشد، ابتدا مبحث مشخص شده یک درس را بخوانید
بعد سراغ مبحث درس بعدی بروید. اولویت اول همه دروس که تمام شد، دوباره مجدد شروع کنید و مبحث دوم هر درس را به همین شکل بخوانید. چرا نمی گوییم که اول کل مباحث یک درس را بخوانید و بعد بروید سراغ کل درس بعدی؟؟ شخصا هیچ وقت این روش را توصیه نکرده ام و نمی کنم. چون معتقدم همه دروس باید با هم پیش برود تا نگرانی از ماندن مباحث سایر دروس نباشد. به شکل فوق که می خوانیم می دانیم که در حال پیش بردن و جمع بندی مباحث مهم هر درس هستیم. یک نکته اینکه، برای مهمترین درس تخصصی گرایش تون در کنار جمع بندی که برایش انجام می دهید، حتمااا هر روز این درس را مرور کنید.

 

جهت انواع روش های جمع بندی دروس کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

۴- خواندن مباحث مرتبط در کنار یگدیگر

مباحث را به شکلی بچینید که مباحث مرتبط با هم در کنار هم قرار بگیرند. بعضی از مباحث به هم شبیه یا مرتبط هستند و گاهی سوالات مقایسه ای دارند، پس بهتر است که کنار هم جمع بندی شوند و به شکل مقایسه ای خوانده شوند. پس در تهیه لیست مباحث خود در یک درس این موضوع را رعایت کنید. همچنین ممکن است در دروس دیگر هم مباحث مرتبطی وجود داشته باشد که بتوانید این مباحث را کنار هم بگذارید. (همه مباحث را که قطعا نمیتوانید به این شکل بخوانید منظور این هست که می توانید چنین مطالب مرتبطی را نزدیک هم بگذارید.

  مرور همه مطالب

 

در یک کنکور استاندارد، اغلب از تمام مبحث‌ها، دست کم یک سؤال وجود خواهد داشت، و اگر چنین هم نباشد، در چند آزمونی که شما انجام خواهید داد، به طور قطع از هر مبحث، دستکم به یک سؤال پاسخ خواهید داد. انجام این کار سبب می‌شود که اطلاعات شما در تمام بحث‌هایاختصاصی و عمومی سنجیده شود.

 

رفع اشکال عمده و عدم اتلاف وقت

 

در این روش، هر بار که آزمون می‌دهید، بخشی از اشکال‌های شما برطرف می‌شود و هر بار، در مقایسه با دفعه گذشته، آمادگی شما بالاتر می‌رود؛درضمن، چونمطالبی را که می‌دانید، درست پاسخ خواهید داد، دیگر وقتی برای مطالعه آنها سپری نخواهید کرد؛ بنابراین، وقتتان تلف نمی‌شود.

 

تمرین مهارت‌های آزمون دادن

 

به طورحتم تا زمانی که در شرایط آزمون‌های مشابه کنکور قرار نگرفته باشید، متوجه نخواهید بود  که داشتن اطلاعات کافی برای پاسخگویی به سؤال، کافی نیست و باید بامهارت‌های آزمون دادن، آشنا بوده و آنها را به کار ببندید .این مهارت‌ها،نیازمند تمرین هستند و تنها راه آموختن آنها، تجربه کردن است. در این روش، شما اینمهارت‌ها را هر سه روز یک بار تمرین می‌کنید.

 

خلاصه مقاله : در این مقاله راهنمایی های لازم در ارتباط با نحوه جمع بندی دروس ارایه شده . متقاضیان عزیز جهت دریافت راهنمایی بیشتر و آشنایی کامل با رو جمع بندی با مشاورین ما در تماس باشید.

 منبع : نحوه جمع بندی دروس





:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: