تکنیک های تندخوانی کنکور
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

تکنیک های تندخوانی کنکور

از جمله بهترین روش ها جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان و صرفه جویی در آن بهره گرفتن از تکنیک های تندخوانی کنکور در مطالعه برای آزمون سراسری است. هر چند تأثیر تندخوانی در کنکور انکارناپذیر است. اما باز هم نمی توان آن را جایگزینی برای مطالعه در نظر گرفت. با یادگیری روش های تندخوانی دروس حفظی کنکور می توان به مباحث مسلط شد.

2- جلوگیری از حواس پرتی یا عدم تمرکز

یکی دیگر از مزایای تندخوانی، جلوگیری از حواس پرتی است؛ زیرا زمانی که شما به صورت کند و غیرصحیح مطالعه می‌کنید دچار عدم تمرکز می‌شوید. تصور کنید که به کندی در حال مطالعه هستید؛ در این شرایط، راحت‌تر می‌توانید خوراکی خورده، تلویزیون نگاه کرده یا به صحبت‌های اطرافیانتان گوش کنید؛ در حالی که شخصی که با سرعت بالا در حال مطالعه است، مجبور است که برای بالا بردن دقت خود، بیشتر تمرکز کند؛ پس تندخوانی، چاره‌ای است برای افرادی که می گویند: «هنگام مطالعه تمرکز ندارم.»

3- افزایش انگیزه و علاقه نسبت به مطالعه

حتماً برای شما هم پیش آمده است که مطلبی را با علاقه شروع به مطالعه می‌کنید، اما کمی بعد از مطالعه آن خسته می‌شوید و کتاب را کنار می‌گذارید. یکی از عوامل بروز این خستگی، کندخوانی است. وقتی به صورت آهسته و کند می‌خوانید، حواستان پرت و چشمانتان خسته شده و در نتیجه نسبت به مطالعه بی‌علاقه می‌شوید؛ البته این موضوع به آن معنی نیست که حتی اگر مطلبی را بلد نیستید، روی آن فکر نکرده و سرسری از آن مطلب بگذرید؛ چون اساس مطالعه، یادگیری است و شما تا وقتی مطالعه خود را در مورد یک مطلب کامل نکرده‌اید، نباید به سراغ موضوع دیگری بروید؛ بلکه این به آن معنی است که با درگیر کردن مغز و حواس خود روی یک مطلب راحت، که بسیار سریع‌تر می‌توانید آن را یاد بگیرید، انگیزه خود را بری ادامه مطالعه و یادگیری بالا ببرید.

جهت نحوه استفاده از فنون تندخوانی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

4- جلوگیری از خستگی

یکی از مزایای تندخوانی، این است که از خستگی زود هنگام شما در زمان مطالعه جلوگیری می‌کند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی باشید که در مطالعه به کندی پیش می‌روید، ممکن است که دچار خستگی روحی یا جسمی شوید. در خستگی جسمی به علت کندخوانی، کم کم شروع به لم دادن می‌کنید، خمیازه می‌کشید، خود را کش و قوس می‌دهید و در نهایت دراز می‌کشید. در آخر هم شاید خوابتان ببرد؛ زیرا از نظر جسمی خسته می‌‌شوید. همچنین، علت دیگر خواب آلودگی هنگام مطالعه، خستگی چشم است که از معایب کندخوانی است؛ علاوه بر این، درک کم در هنگام کندخوانی، نیز باعث ایجاد خستگی ذهنی می‌شود.

موانع تندخوانی

قبل از اینکه به فنون تندخوانی اشاره کنیم، بهتر است عادات غلطی را که باعث کندخوانی می‌شود بشناسید و تلاش کنید که با برطرف کردن آنها، زمینه لازم را برای یادگیری فنون مطالعه سریع در خود ایجاد کنید. مطمین باشید که اگر تندخوان حرفه ای هم نشوید، برطرف کردن این عادات غلط، کیفیت مطالعه شما را افزایش می‌دهد و قدرت یادگیری‌تان را بالا می‌برد.

 

. صرفه جویی در زمان مطالعه

شاید به جرأت بتوان گفت که اصلی ترین و مهم ترین مزیت استفاده از تکنیک های تندخوانی کنکور جلوگیری از هدر رفتن زمان و صرفه جویی در آن است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که استفاده از روش های تندخوانی دروس حفظی کنکور می تواند به میزان پنج الی شش برابر سرعت مطالعه شما را بالا ببرد.

پس مالاحظه می کنید که استفاده از روش تندخوانی به سبک دانشگاه هاروارد بازده 20 برابری و دیگر تکنیک های تندخوانی کنکور تا چه اندازه می تواند به شما در جلوگیری از اتلاف وقت کمک کند.

در صورتی که، تاکنون طبق روش های معمول مطالعه پیش رفته اید و از الان به بعد تصمیم به استفاده از تکنیک های تندخوانی کنکور گرفته اید به یاد داشته باشید که پیشرفت و مؤفقیت تان به همت، انگیزه، جدیت، پشتکار و تمرین شما وابسته است.

مورد دیگر این که، در صورتی که احساس کردید پیاده سازی فنون تندخوانی زیست کنکور و یا سایر دروس به علت مبتدی بودن زمان زیادی از شما می گیرد در حال حاضر از اجرای آن خودداری نمایید.

علاقه به مطالعه و بالا رفتن انگیزه

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که علی رغم شروع مطالعه با علاقه زیاد پس از گذشت مدتی خسته می شوید و یا کتاب را به گوشه ای می اندازید.

کندخوانی از جمله عواملی است که موجب ایجاد خستگی در شما می شود. در صورت کند و آهسته خواندن دروس باید منتظر خستگی چشم ها و پرت شدن حواس و به دنبال آن بی علاقه شدن نسبت به مطالعه هم باشید.

البته این گونه تصور نکنید که در صورت بلد نبودن مطلبی سرسری از آن رد نشویدو به هیچ وجه روی آن فکر نکنید.

 بلکه، این بدان معناست که با درگیر گردن حواس و مغز خود بر روی یک مبحث آسان که امکان یادگیری سریع تر آن را دارید انگیزه تان را بر روی یادگیری و ادامه مطالعه دروس افزایش دهید.

خودداری از خستگی

جلوگیری از خستگی زود هنگام از دیگر مزیت های یادگیری تکنیک های تندخوانی کنکور و استفاده از آن هاست. در صورتی که، شما نیز جزء کسانی هستید که سرعت پایینی در مطالعه دارید بروز خستگی جسمی یا روحی در شما دور از ذهن نیست.

لم دادن، خمیازه کشسدن، ایجاد کش و قوس در بدن و در نهایت به خواب رفتن از عوارض خستگی جسمی به دلیل کندخوانی به شمار می روند.

منبع : تکنیک های تند خوانی





:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: