نوشته شده توسط : مشاور ارشد

مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی

ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان ، نیازمند رعایت مقدماتی می باشد. از جمله این مقدمات می توان به مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی اشاره نماییم. با توجه به تغییراتی که در ثبت نام مدارس نمونه دولتی ایجاد شده است کلیه متقاضیان ورود به این مدارس لازم است که قبل از ثبت نام ابتدا به جمع آوری مدارک لازم برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

هر ساله دانش آموزان زیادی برای ورود به مدارس نمونه دولتی با یکدیگر رقابت می کنند. داوطلبان با تلاش ، تمرین و تست زنی می توانند نتیجه مطلوبی در این رقابت کسب نمایند. دانش آموزان مستعد باید در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی که از سوی آموزش و پرورش اعلام می شود به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمایند و پس از دریافت دفترچه و مطالعه آن ، فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است که آزمون مدارس نمونه دولتی در پایه ششم ابتدایی حذف شده و سیستم مدیریت این مدارس به هیئت امنایی تغییر پیدا کرده است و پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی آن ها صورت می گیرد. برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم باید به ترتیب مراحل زیر طی نمایید.:

  1. ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به نشانی azmoon.medu.ir
  2. وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام (برای دریافت رمز ورود همگام باید به مدرسه خود مراجعه کنید.)
  3. دریافت فرم ثبت نام و تکمیل آن . برای تکمیل فرم ثبت نام نیازمند اطلاعات زیر می باشید:
  • اطلاعات شناسنامه داوطلب و پدر داوطلب (نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه و ..)
  • معدل نهایی پایه هشتم
  • معدل نهایی نیمسال اول پایه نهم
  • نام و کد مدرسه تحصیل کنونی
  • نام و کد استان تحصیل کنونی

4. اسکن یک قطعه عکس 4*3 . عکس باید دارای مشخصات زیر باشد:

  • عکس باید مربوط به سال جاری و دارای زمینه سفید باشد.
  • پهنای عکس 200*3000 و ارتفاع عکس 400*300
  • فرم قابل قبول برای بارگذاری عکس jpg می باشد.

5. واریز هزینه ثبت نام پس از تکمیل فرم (واریز هزینه ثبت نام که معادل 18 هزار تومان می باشد ، به صورت اینترنتی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب میسر است)

6. دریافت شماره پیگیری پس از اتمام مراحل ثبت نام (توصیه می شود از فرم ثبت نام خود پرینت تهیه کنید و تا زمان پذیرش در آزمون نزد خود حفظ نمایید.)

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

از تغییراتی که در روند جذب دانش آموز در مدارس نمونه دولتی ایجاد شده است ، ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه نهم به دهم می باشد. به عبارت دیگر برای هر دو مدرسه یک آزمون مشترک و کشوری برگزار خواهد شد و شرایط ثبت نام نیز مشترک می باشد.

  • داشتن تابعیت ایرانی ( البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام و شرکت کنند)
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم ابتدایی
  • کسب حداقل معدل 17 در پایه نهم سال تحصیلی 1400 – 99
  • در مناطقی که امکان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم برای دو مدرسه وجود داشته باشد ، دانش آموزان می توانند در فرم ثبت نام خود هر دو مدرسه را طبق اولویت های خود قرار دهند.
  • دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن ، در هر مدرسه ای از استان خود مجاز به ثبت نام خواهند بود.
  • رقابت برای ورود به هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی در بین دانش آموزان شهر و یا شهرستان بدون ملاک قرار دادن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

شرایط پذیرش اختصاصی در مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم

بر اساس توضیحاتی که در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم  ذکر شده است ، برای پذیرش دانش آموز در این پایه تحصیلی شرایط خاصی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  1. شیوه پذیرش دانش آموز در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در رشته های نظری و فنی حرفه ای ، بر اساس معدل کل پایه نهم ابتدایی و نمره کسب شده در آزمون می باشد. (هر کدام به میزان 50 درصد تاثیر گذار هستند)
  2. دارا بودن حداقل معدل کل 17 و کسب حداقل نمره 12 در همه ی دروس امتحانی نیمسال دوم تحصیلی پایه نهم ابتدایی ، شرط تاثیر 50 درصد معدل کل می باشد.
  3. 10 درصد از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی ، به دانش آموزان دارای سهمیه شاهد و ایثارگران تعلق دارد. دانش آموزان به ترتیب اولویت های زیر می توانند از سهمیه خود استفاده کنند:
  • اولویت اول : فرزندان شاهد
  • اولویت دوم : فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت
  • اولویت سوم : فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد و فرزندان آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت
  • اولویت چهارم : فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان آزادگان با کم تر از 6 ماه سابقه اسارت

 

جهت اطلاع دقیق از کلیه مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی و مدارک لازم برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9092305587 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی 140099

یکی از شروط اصلی ثبت نام در آزمون نمونه دولتی، اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی است. دانش آموزان متقاضی باید با کسب نمرات خیلی خوب در کلیه دروس یا حداکثر نمره خوب در یک درس و نمره خیلی خوب در سایر دروس در نیمسال اول پایه ششم ابتدایی شرط لازم برای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی 97 – 98 را کسب کنند.
اما بصورت کلی شرط شرکت در این آزمون کسب نمره خیلی خوب در کلیه دروس و یا حداکثر نمره خوب در یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی است. از دیگر شرایط ثبت نام در این آزمون٬ داشتن تابعیت ایرانی است اما دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند.

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتتیم تا شما را با مدارک لازم جهت ثبت نام در مدارس نمونه دولتی آشنا کنیم و راهنمایی های لازم را در ارتباط با شرایط ثبت نام ارائه دهیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند .

 منبع : مدارک ثبت نام مدارس نمونه دولتی

 





:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: