پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران کدام اند؟
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران کدام اند؟

 

پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران به تعداد اندک شماری تقسیم شده اند عموما انتخاب یک رشته مناسب به انتخاب یک شغل پردرآمد می انجامد . چیزی که شما برای انتخاب یکی از رشته های پردرآمد پیراپزشکی ایران نیاز دارید مطالعه این مفاله و تماس با مرکز ایران تحصیل برای مشاوره و راهنمایی بیشتر می باشد .

از بهترین و پر درامد ترین رشته های پیراپزشکی ایران می توان به رشته های پرستاری، علوم ازمایشگاهی، اتاق عمل، مامایی و هوشبری اشاره کرد اما طبیعتا همبن قدر اطلاعات برای مهم ترین بخش در زندگی و تحصیل شما یعنی انتخاب رشته طبیعتا کافی نخواهد بود پس با ما همراه باشید.

 

پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران در سال 99

رشته های هوشبری، اتاق عمل، پرستاری، علوم ازمایشگاهی و مامایی از پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی ایران هستند . از سایر رشته های پیراپزشکی می توان به رشته های بینایی سنجی ، شنوایی سنجی ، کار درمانی ، گفتار درمانی، علوم تغذیه، اعضای مصنوعی، ساخت پروتز های دندانی ، تکنولوژی پرتوشناسی و تکنولوژی پرتودرمانی اشاره کرد. در ادامه پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران بررسی می شوند .

پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران – رشته هوشبری

کاردانی هوشبری از رشته های شاخه پیراپزشکی و از پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران است . که در این بخش به بررسی مختصری از این رشته پر طرفدار و پردرآمد پیراپزشکی می پردازیم . مهم ترین وظیفه فارغ التحصیل و یا دانشجوی این رشته این است که در کنار یک متخصص بی هوشی به فعالیت بپردازد . فارغ التحصیلان این رشته پیراپزشکی پس از اتمام دوره تحصیلی خود توانایی شناسایی دستگاه های اندازه گیری گازهای خون را دارند. آن ها هم چنین توانایی استفاده و تنظیم تمامی دستگاه های مربوط به رشته هوشبری را دارند. آن ها همچنین وظیفه استریلیزه دستگاه های مختلف مربوط به هوشبری و همچنین انجام مراحل بیهوش کردن بیمار تحت نظر متخصص بیهوشی را به عهده دارند.

 

با توجه به افزایش عمل های جراحی و اهمیت فرایند بیهوش کردن بیمار، وجود افرادی با تحصیلات کاردانی یا کارشناسی که در کنار یک متخصص هوشبری به انجام وضایف بپردازند، بیش از پیش حساس می شود. فارغ التحصیلان رشته هوشبری در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مراکز درمانی و بیمارستان ها مشغول به فعالیت می شوند. در حال حاضر دانشجویان این رشته پس از اتمام دوره کاردانی می توانند در رشته کارشناسی نا پیوسته پرستاری ادامه تحصیل دهند. تمامی دروس این رشته به صورت عملی و تئوری در بیمارستان ها آموزش داده می شود. بنابراین افرادی که متقاضی تحصیل در این رشته هستند باید علاقه و توانایی تحصیل و کار در بیمارستان ها را داشته باشند. دوره کاردانی این رشته حدود 2 سال است . پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران درادامه معرفی می شوند.

جهت مشاوره و راهنمایی انتخاب رشته تخصصی – آزمون استعدادیابی شغلی و تحصیلی و اطلاع از رشته های تجربی بدون کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد تماس بگیرید

9099072952 تماس از سراسر کشور – 9092305587 ( تماس از استان تهران)

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

پرستاری جزء پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران

 

یکی دیگر از پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران، رشته پرستاری است. نام این رشته از یک کلمه لاتین به معنی تغذیه است. از وظایف مهم پرستاران می توان به مراقبت های بهداشتی و درمانی از بیمار، حمایت های جسمی و اجتماعی، اماده سازی بیمار برای مراحل درمانی اشاره کرد. افراد متقاصی این رشته باید از لحاظ جسمی و روانی آمادگی مواجه با هر نوع چالشی را داشته باشند. آن ها باید علاقه مند به فعالیت ها و مراقبت های درمانی، صبورف دقیق و مسئولیت پذیر باشد . چنین افرادی باید علاقه مند به فعالیت در بیمارستان ها باشند و توانایی کار تیمی مراقبت های درمانی را داشته باشند.

 

دانشجویان این رشته پس از گذراندن دوره کارشناسی میتوانند در دوره کارشناسی و دکتری نیز شرکت داشته باشند. عمده فعالیت فارغ التحصیلان دانشگاهی در بیمارستان ها، کلینیک های تخصصی و درمانگاه های دولتی و خصوصی خواهد بود اما ممکن است این افراد در ادارات، سازمان ها و به عناون مربی در دانشگاه ها مشغول به فعالیت شوند . اما فعالیت پرستاران در بیمارستان می تواند در بخش های خاصی باشد. مثلا یک پرستار ممکن است در بخش اورژانس فعالیت کند و یا در بخش ICU مشغول به فعالیت شود.

 

رشته اتاق عمل از برترین رشته ها در ایران و خارج

پذیرش در رشته اتاق عمل در مقطع کارشناسی پیوسته صورت می گیرد. رشته اتاق عمل از پرطرفدار ترین و پر درآمد ترین رشته های پیراپزشکی ایران است. رشته اتاق عمل ابتدا در مقطع کاردانی و سپس در مقطع کارشناسی پیوسته در ایران راه اندازی شد. فارغ التحصیلان این رشته پیراپزشکی به عناون بخشی از تیم اتاق عمل در جراحی های حساس باید دقیق و مسئولیت پذیر باشد. دانشجویان این در طول در طول این دوره کارشناسی باید 130 واحد را بگذرانند. دانشجویان این رشته می توانند در زمینه های مورد علاقه خود مانند جراحی قلب، ارتوپدی، دانش و تخصص خود را افزایش دهند.

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با پر در آمد ترین رشته های پیراپزشکی آشنا کنیم و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهیم. متاقضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی را از دست ندهید چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.

 منبع : پر در آمد ترین رشته های پیراپزشکی





:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: