کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از افرادی که در شرف اعزام به پادگان‌ها جهت خدمت نظام وظیفه هستند، لزوما باید آن را در اختیار داشته باشند.

تمامی افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند باید این کد را جهت انجام کلیه امور سربازی خود مانند مراحل اعزام و غیره دریافت کنند. سامانه خدمات الکترونیک سخا به نشانی services.epolice.ir برای کلیه افراد آماده به خدمت سربازی در پادگا‌ن‌های مختلف، جهت دریافت کد سخا به صورت اینترنتی فعال شد.

کد سخا نظام وظیفه چیست؟

کد سخا نظام وظیفه به مشمولین بالای 18 سال داده می‌شود. این کد همانند کد ملی که نشان دهنده هویت افراد جامعه است، به عبارتی هویت مشمولین خدمت سربازی می‎باشد. بنابراین تمامی مشمولین نظام وظیفه دارای کد سخا هستند. اما سوالی که ذهن عده‌ای را درگیر کرده، این است که کد سخا چیست؟

کد سخا یک کد 5 رقمی است که مشمولین خدمت سربازی قبل از اینکه در ارگان مورد نظر مشغول به خدمت شوند، با داشتن این کد می‌توانند به سایت نظام وظیفه عمومی مراجعه کنند و از وضعیت خود باخبر شوند. اطلاعاتی که کد سخا در اختیار کاربران می‌گذارد، شامل وضعیت خدمت، معافیت و یا تاریخ پایان خدمت است.

کاربرد کد سخا چیست؟

پس از دریافت کد سخا آنلاین، بایستی از طریق سامانه خدمات وظیفه عمومی همانند عکس بالا وارد پنل شخصی خود شوید. از جمله خدمات الکترونیکی مهم سامانه نظام وظیفه، اعلام زمان اعزام هر مشمول و اینکه در چه جایی قرار است خدمت کند، نمایان می‌‎کند.

مشمولان همچنین می‌توانند درباره انواع معافیت‌ها همچون، معافیت تک پسری سال ۱۴۰۲، معافیت پزشکی، معافیت تحصیل، معافیت جریمه غایب، معافیت دندان، چشم، بیماری های گوارشی و معافیت موارد خاص اطلاع یابد و بدانند که آیا با درخواست او موافقت شده یا خیر.

همچنین بسیاری از افراد به دنبال کسب امریه سربازی هستند، چرا که شرایط آن نسبت به خدمت در پادگان بهتر است. بعد از دریافت شماره سخا خدماتی که در سایت نظام وظیفه انجام آن‌ها به وسیله این کد امکان پذیر است، شامل موارد زیر می‌باشد:

???? درخواست تعجیل در اعزام به خدمت مقدس سربازی و یا تمدید زمان آن

???? دادن درخواستی جهت خروج از ایران

???? اطلاع سرباز نظام وظیفه از محل خدمت

دریافت کد سخا به صورت اینترنتی

اخذ شماره سخا برای کلیه مشمولان خدمت نظام وظیفه از واجبات و ضروریات است و می‌تواند کاربرد زیادی برای آن‌ها داشته باشد.

نکته مهمی که باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که بدون در اختیار داشتن این کد مهم، انجام و پیگیری کلیه امور مربوط به خدمت نظام وظیفه سربازان نظام وظیفه در سایت مربوطه یعنی services.epolice.ir غیرممکن است.

در واقع، از شماره سخای پنج رقمی می‌توان برای پیگیری و انجام تمامی کارهای مربوط به سربازی هر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه استفاده کرد. به طور مثال اگر فرد مشمول بخواهد پیگیر کارهای معافیت یا کسری خدمت خود باشد، باید از شماره منحصر به فرد سخا استفاده کند و آن را در اختیار داشته باشد.

یا اگر بخواهید پیگیر درخواست خود برای امریه نظام وظیفه در سایت services.epolice.ir باشید، می‌توانید با دریافت کد سخا آنلاین یا آفلاین، پیگیر این موضوع باشید.





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: