مشاوره دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

افرادی که تصمیم دارند در دانشگاه‌های آزاد درس بخوانند، باید در زمان مقرر برای انتخاب رشته و ثبت نام اقدام کنند. این افراد، برای این که تمامی مراحل انتخاب رشته و ثبت نام را به درستی انجام دهند، بهتر است که از یک مشاور خوب کمک بگیرند. در واقع، آن‌ها می‌توانند از مرکز مشاوره دانشگاه آزاد و یا مشاوره آنلاین دانشگاه آزاد، مشورت بگیرند.

زیرا یک مشاور می‌تواند راه و چاه انتخاب رشته را به فرد داوطلب نشان دهد و وی را با فوت و فن انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سامانه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تا حد زیادی آشنا کند.

شرکت در جلسات مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه آزاد و یا استفاده از مشاوره آنلاین دانشگاه آزاد می‌تواند اطلاعات خوبی را در رابطه با ظرفیت دانشگاه‌های آزاد و یا اسامی مراکز دانشگاهی آزاد در اختیار داوطلبان و متقاضیان ورود به این دانشگاه قرار دهد. اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید با این مراکز آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مرکز مشاوره دانشگاه آزاد

معرفی مرکز مشاوره دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از معتبرترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌ها در کشور می‌باشد. این دانشگاه از سال 1361 تاسیس شده و تا به امروز دانشجویان بسیاری از آن فارغ التحصیل و وارد بازار کار شده‌اند. می‌توان گفت دانشگاه آزاد اکثر رشته‌های تحصیلی موجود در کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد از دو جهت اعتبار داخلی و اعتبار خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ارتباط با اعتبار این مدرک در داخل کشور باید گفت که بر اساس آیین نامه‌های وزارت علوم، اعتبار مدرک این دانشگاه با دانشگاه سراسری برابر بوده و از جهت ادامه تحصیل یا جذب در بازار کار میان این دانشجویان تفاوتی وجود ندارد.

اگرچه ممکن است برخی از واحدهای دانشگاهی یک رشته خاص را ارائه نکنند، اما به طور کلی تمامی رشته‌های سه شاخه نظری و بسیاری از رشته‌های داوطلبین گروه هنر و گروه زبان در این دانشگاه تدریس می‌شود. دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری و در تمامی رشته‌های تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی را برای دانشجویان مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری فعال کرده است. اگر می‌خواهید با این رشته‎‏ها آشنا شوید، به لیستی از پر متقاضی‌ترین رشته‌های دانشگاه آزاد توجه نمایید:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • روانشناسی
  • پرستاری
  • اتاق عمل
  • هوشبری
  • حقوق
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت مالی

اهمیت دریافت مشاوره آنلاین دانشگاه آزاد

شاید این موضوع برای شما دوست عزیز داوطلب و متقاضی ثبت نام در دانشگاه آزاد نیز سؤال شده باشد که چرا باید مشاوره انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه آزاد را در مرکز مشاوره آزاد دریافت کرد و دلیل اهمیت این موضوع چیست؟

اگر می‌خواهید بهترین و حرفه‌ای‌ترین انتخاب رشته را در دانشگاه آزاد، داشته باشید؛ الزاما باید از دریافت مشاوره آنلاین دانشگاه آزاد و یا مشاوره تلفنی را دریافت کنید.

در غیر این صورت، بدون مشورت و کمک گفتن از یک مشاور تحصیلی خبره، نمی‌توانید انتظار یک انتخاب رشته حرفه‌ای و بدون عیب و نقص را در زمان انتخاب رشته و ثبت نام  دانشگاه آزاد داشته باشید.

با شرکت در جلسات مرکز مشاوره دانشگاه آزاد و یا مشاوره آنلاین دانشگاه آزاد می‌توانید علاوه بر نحوه صحیح انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، با مواردی از جمله زمان، چگونگی ثبت نام و انتخاب رشته در سامانه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، آشنایی لازم را پیدا کنید.

به علاوه، به جز بحث انتخاب رشته و آشنا کردن داوطلب با فوت و فن آن، مشاور می‌تواند اطلاعی از ظرفیت رشته‌های تحصیلی و همین طور لیست رشته‌های گنجانده شده در دفترچه بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد به فرد داوطلب بدهد.

از این رو، می‌توان این گونه نتیجه گرفت که اهمیت دریافت مشاوره آنلاین دانشگاه آزاد و همین طور مشاوره تلفنی از مرکز مشاوره تا چه حد بالاست و چه نقش پررنگی در رسیدن به موفقیت برای فرد داوطلب دارد.

منبع: https://irantahsil.org/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: