همه چیز درباره رشته معماری
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رشته معماری یکی از رشته‌های جذاب در گروه ریاضی است که بسیاری از افراد به تحصیل در این رشته علاقه‌مند هستند. معماری یک هنر است و مواردی که برای تبدیل فرد به یک معمار خوب بایستی وجود داشته باشد، شامل ذوق هنری، تخیل قوی و روحیه کار گروهی است. مهندس معمار با توجه به فرهنگ سبک معماری منطقه، اقلیم و منظر مناسب طرح می‌کند. معماری یکی از هفت هنر اصلی است و آثار معمار در گروه آثار هنری قرار می‌گیرد. رشته معماری دارای جنبه‌های هنری و فنی است و دروس هنری در این رشته اهمیت بیشتری دارند.

رشته معماری چند ترم است؟

????رشته معماری برای لیسانس 4 سال می‌باشد. قبل از شروع هر نیمسال، یک نیمسال پیش‌نیاز برای این رشته در نظر گرفته می‌شود که جزو سنوات تحصیل محسوب نمی‌گردد، اما هشت واحد آن به عنوان واحدهای دوره محاسبه می‌شود. فارغ التحصیلان رشته مهندسی معماری می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون انقطاع ادامه دهند.

تعداد واحدهای درسی در رشته معماری به شرح زیر است:

تعداد کل واحدهای درسی در دوره 1402

✔️دروس عمومی بیست واحد

✔️دروس پایه بیست و نه واحد

✔️دروس اصلی شصت و واحد

✔️دروس تخصصی بیست و هفت

✔️واحد دروس اختیاری چهار واحد

میزان سختی رشته معماری

????آیا رشته مهندسی معماری سخت است؟ آیا رشته مهندسی معماری ارزش خواندن دارد؟ سوالاتی بسیار از داوطلبان درباره رشته مهندسی معماری پرسیده می‌شود. پاسخ دادن به این سوالات به داوطلبان کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرند که آیا انتخاب رشته معماری را برای ادامه تحصیل در نظر بگیرند یا به دنبال رشته دیگری باشند. اولین سوال که باید به آن پاسخ دهیم این است که رشته معماری ارزش خواندن دارد. داوطلبانی که به هنر و معماری علاقه مند هستند، فرصت خوبی برای موفقیت در این رشته دارند.

بنابراین رشته معماری یکی از رشته‌های محبوب تحصیلی در گروه ریاضی است که ارزش خواندن و ادامه تحصیل را دارد. رشته مهندسی معماری یک رشته دشوار تلقی می‌شود. اما این به این معنی نیست که داوطلبان در این رشته با چالش‌های غیرقابل انجام روبرو هستند. رشته معماری یک رشته عملی است که به همراه هنر می‌آید. بنابراین داوطلبانی که به این رشته وارد می‌شوند باید از این موضوع آگاه باشند.

داوطلبان در اکثر ترم‌های این رشته پروژه‌های عملی را انجام می‌دهند و ایده‌های خلاقانه خود را به این پروژه‌ها اضافه می‌کنند. رشته مهندسی معماری یک رشته نسبتا دشوار است که ارزش خواندن و مطالعه را دارد، زیرا بازار کار خوبی دارد و درآمد مناسبی را فراهم می‌کند.

حقوق مهندس معمار در سال ۱۴۰۲

???? درآمد در رشته معماری داخلی نسبت به سایر حرفه‌ها بسیار بالا و فراوان است. افرادی که مهارت‌ها و تجربه‌های لازم را دارند، می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند و هر چقدر توانایی فرد در این حرفه بیشتر باشد، تاثیر مثبتی بر درآمد او خواهد داشت. درآمد در این رشته بسته به مهارت فرد متغیر است.

در سال ۱۴۰۲، میزان درآمد و حقوق یک مهندس معماری داخلی حداقل ۳۰ میلیون تومان و حداکثر بر اساس توانایی‌ها و استعدادهای هر فرد متفاوت است و نمی‌توان یک سقف خاصی برای آن تعیین کرد. البته مهندسان معماری داخلی که به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کنند، بهترین وضعیت حقوق و درآمد را نسبت به سایر مهندسان دارند.





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: