فراخوان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

این روزها بسیاری از افراد به دنبال استخدام در دانشگاه علمی کاربردی هستند تا بتوانند در این دانشگاه تدریس کنند. توجه داشته باشید برای این که بتوانید جذب دانشگاه علمی کاربردی شوید و به تدریس بپردازید، باید منتظر فراخوان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی باشید. لازم به ذکر است تا بدانید که برای جذب در دانشگاه علمی کاربردی شما باید شرایط عمومی و اختصاصی که توسط دانشگاه اعلام می‌شود را دارا باشید. به گفته معاون آموزشی این دانشگاه، جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۲ از 1 آذر آغاز شده و تا 15 آذرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

زمان انتشار فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی که یکی از دانشگاه‌های غیردولتی و شهریه پرداز به شمار می‌رود، هر ساله دانشجویان بسیاری را در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کند. این دانشگاه در سال‌های اولیه تاسیس، مدرسان خود را از فیلتر خاصی رد نمی‌کرد و بسیاری از آن‌ها تنها با داشتن کد مدرسی مشغول به تدریس می‌شدند. اما در طی نشست‌هایی که صورت گرفت، تصمیم گرفته شده تا برای ارتقای سطح علمی دانشجویان و بالا بردن کیفیت دانش خروجی، انتخاب مدرسان با وسواس بیشتری صورت گیرد.

برای این منظور، مقرر شد تا افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی که هر از چندگاهی منتشر می‌شود، شرکت کنند.  چنانچه این داوطلبان از شرایط لازم برای تدریس در این دانشگاه برخوردار بوده و از ارزیابی‌های عمومی و مصاحبه با موفقیت عبور نمودند، به استخدام درآیند. طبق جدیدترین اخبار، فراخوان جذب مدرس ۱۴۰۲ از 2 ماه آینده شروع می‌شود.

 

مراحل ثبت نام در جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی

برای نام نویسی در فراخوان دانشگاه علمی کاربردی، نیازی به مراجعه نیست. داوطلبان می‌توانند از طریق ورود به سامانه جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی، به راحتی نام نویسی کنند. به همین منظور لازم است که مراحل زیر طی گردد:

✔️ جستجوی آدرس اینترنتی uast.ac.ir در موتور جستجوگر خود و ورود به سامانه جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی.

✔️بر روی گزینه “ثبت نام کنید” کلیک نمایید.

✔️اطلاعات خواسته شده اعم از کد ملی، نام و نام خانوادگی، موبایل، و کد امنیتی را وارد نمایید.

مراحل-ثبت-نام-در-جذب-مدرس-دانشگاه-علمی-کاربردی

✔️مجددا به صفحه اول برگردید و در قسمت “ورود به سامانه” نام کاربری و رمز عبور را که خود ساخته‌اید، وارد کنید. بعد از درج ” کد امنیتی” بر روی “ورود” کلیک نمایید.

✔️شرایط ذکر شده را مطالعه کرده و در صورت داشتن تطابق با آن بر روی دکمه “شرکت در فراخوان تدریس در دانشگاه علمی کاربردی” فشار دهید.

✔️در مرحله بعد وارد صفحه ایی می‌شوید که باید در آن وضعیت ورود به صفحه اصلی از طریق نام کاربری و رمز عبور (متقاضی باید خود این رمز را تعیین نماید.)

✔️مطالعه دقیق شرایط مورد نیاز

✔️پر کردن اطلاعات فرم ثبت نامی

شرایط جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان نه تنها باید با نحوه دریافت کد مدرسی دانشگاه علمی کاربردی آشنایی داشته باشند، بلکه از یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند. به همین خاطر لازم است قبل از ثبت نام با شرایط جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی آشنا شوند.

شرایط عمومی ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

شرایط عمومی که بین تمامی دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور مشترک است؛ به شرح زیر می‌باشد:

معتقد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی

التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران

دارای تابعیت ایرانی

عدم هر گونه سوء سابقه کیفری و یا مواردی که باعث محرومیت از برخی حقوق اجتماعی می شود.

عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان ها

عدم سوء سابقه اخلاقی و یا ارتکاب به رفتارها و اعمال ضد اجتماعی که با شئون و عرفیات مخالف باشد

داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه

برخورداری از تقوای دینی و عمل به احکام اسلامی

نداشتن هیچ گونه رابطه با احزاب یا گروهک های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران مانند عضویت در ساواک یا فرقه های وابسته به معاندان و یا هواداری از آن ها

دریافت تایید صلاحیت های عمومی و علمی از سوی هیات اجرایی جذب دانشگاه ها و هیات های مرکز جذب

وزارت متبوع بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

متعهد بودن به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه. اگر متقاضی اهل سنت باشد، از این قاعده مستثنی هستند، البته به شرطی که به طور عملی به دین خود معتقد باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اختصاصی ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی که با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، به شرح زیر می‌باشد:

✅ سن داوطلب باید حداقل 28 سال بوده و تا تاریخ فراخوان از 70 سال تجاوز نکند.

اگر متقاضی جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر به تدریس مشغول باشد، بایستی علاوه بر داشتن شرایط عمومی و کلی، از شرایط اختصاصی زیر برخوردار باشند.

دارای مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد مرتبط

مدارکی همچون گواهی آزمون جامع، صورت جلسه دفاع و لغو معافیت تحصیلی(برادران) را نمی توان به عنوان آخرین مدرک تحصیلی در نظر گرفت و فاقد اعتبار و ارزش ارزیابی می‌باشند.

دارندگان مدرک دکتری حرفه ایی، دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد باید حداقل معدل 15 و نیم را داشته باشند. در سایر موارد معدل های A و B و معدل های ۴و ۳ قابل قبول می باشد. اگر معدل در آخرین مدرک تحصیلی قید نشده باشد، ریز نمرات معتبر دارای مهر دانشگاه محل تحصیل را می توان عرضه کرد.

داوطلبانی که مدرک آن ها کمتر از کارشناسی ارشد و یا معادل باشد، مجاز به نام نویسی در فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی نمی‌باشند.

افرادی که در دوره های تحصیلی الکترونیکی، غیرحضوری، نیمه حضوری یا مجازی، تحصیل کرده و مدرک اخذ نموده اند، مجاز به ثبت نام نبوده و پرونده این قبیل افراد بررسی نمی‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: