سامانه ثبت نام کتاب درسی دانش آموزان
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در چندین سال اخیر، نحوه خرید کتاب کاملا متفاوت شده است و دانش آموزان باید از طریق سامانه ثبت نام کتاب درسی به آدرس irtextbook نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند. این سامانه، برای تسهیل فروش و توزیع مواد آموزشی و کتاب های درسی طراحی شده است که تحت نظارت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی می باشد.

معرفی سامانه Irtextbook

شما دانش آموزان عزیز برای تهیه و ثبت‌ نام کتاب درسی دیگر نیازی نیست تا به صورت حضوری مراجعه کنید. بلکه، می توانید از طریق اینترنت به سایت irtextbook.ir مراجعه کرده و کتاب درسی پایه تحصیلی خود را تهیه کنید. این سمانه، به منظور تسهیل خرید کتاب های درسی توسط اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، طراحی شده است.

 لازم به ذکر است تا بدانید که زمان ثبت نام هر یک از پایه های تحصیلی با یکدیگر متفاوت می باشند. لذا، باید ابتدا اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان ثبت نام پایه تحصیلی خود دریافت نموده و سپس نسبت به ثبت نام اقدام کنید. اما، اگر به هر دلیلی نتوانستید در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام کنید، نگران نباشید. زیرا می توانید از طریق مقاله زیر برای ثبت نام کتاب درسی خود اقدام کنید. 

در حال حاضر تمامی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه می توانند در موعد مقرر به سامانه irtextbook.com یا rtextbook.ir مراجعه نموده و با پرداخت اینترنتی هزینه کتاب های درسی مورد نظر، سفارش خود را به ثبت برسانند.

زمان ثبت نام کتاب های درسی در سامانه irtextbook.com

دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورتی که قصد ثبت سفارش انفرادی را داشته باشند، باید از کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، برای “رمز عبور” ورود به سامانه استفاده کنند.

کتاب های درسی دانش‌آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل توزیع می شود. در جدول زیر زمان ثبت نام کتاب درسی در سامانه irtextbook.com ارائه شده است.

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی

 

عنوان فعالیت

 

دوره تحصیلی

 

 

شروع

 

پایان

 

 

ثبت سفارش گروهی و انفرادی

 

پایه های تحصیلی آمادگی2 (استثنائی) ، اول2 (استثنائی)، اول3 (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم

 

9 اردیبهشت 1402

 

 

26 خرداد 1402

آمادگی1 (استثنائی)،اول1 (استثنائی)، اول مقدماتی(استثنائی)، پایه اول ابتدایی

 

5 تیر 1402

10 شهریور 1402

پایه های تحصیلی هفتم، دهم           

5 تیر 1402

10 شهریور 1402

اصلاح سفارش

تمامی دوره های تحصیلی

 

18 تیر 1402

31 شهریور 1402

توزیع منطقه به مدرسه

 

تمامی دوره های تحصیلی

 

11 شهریور 1402

31 شهریور 1402

توزیع مدرسه به دانش‌آموز

 

تمامی دوره های تحصیلی

 

18 شهریور 1402

1 مهر 1402

 

پرداخت هزینه کتاب های درسی از طریق سامانه irtextbook

توجه داشته باشید که تمامی هزینه ها به صورت اینترنتی و با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت خواهد شد. برای پرداخت هزینه ها می توانید وارد سامانه شده و اطلاعات کارت خود را جهت پرداخت وارد نمایید. در مرحله آخر نیز یک کد پیگیری به شما داده می شود که با استفاده از آن امکان تکمیل کردن سفارش وجود خواهد داشت.

در نهایت سامانه کدی را به عنوان ” شماره پیگیری” صادر کرده و پیامکی نیز به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه ارسال می کند که به منزله تکمیل فرآیند ثبت سفارش می باشد. اگر هم پس از پرداخت قصد تغییر رشته و یا ترک تحصیل را داشتید این امکان وجود دارد که از گزینه اصلاح سفارش تغییرات لازم را اعمال نمایید.

با توجه به این که ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه “سناد” انجام می پذیرد، مدارس می بایست آخرین وضعیت اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای دانش آموزان را در سامانه مذکور به روز رسانی کرده باشند. توجه داشته باشید که ورود مدارس به سامانه “فروش و توزیع مواد آموزشی”، از طریق سامانه سناد صورت می گیرد.

منبع: https://B2n.ir/b71714





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: