نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هر ساله داوطلبان زیادی از سهمیه استعداد درخشان خود برای ادامه تحصیل به صورت دوره بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد استفاده می کنند، همچنین بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد می کنند. نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور اغلب پیش از شروع سال تحصیلی به متقاضیان اعلام می شود. در این مطلب نحوه دریافت و مشاهده نتایج و زمان اعلام نتایج ارشد بدون آزمون  فراگیر آزاد به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. نتایج ارشد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ بر اساس اطلاعیه های صادر شده از سوی سازمان سنجش تا پایان سال ۱۴۰۲ می باشد.

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

در صورت برگزاری ارشد بدون کنکور، ثبت نام آن پس از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد آغاز میشود و نتایج آن نیز پس از بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قابل مشاهده خواهد بود. تا امروز اطلاعیه دقیقی مبنی بر زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور منتشر نشده است اما با توجه به سال های قبل، پیش بینی می شود که اسامی پذیرفته شدگان ارشد بدون کنکور 1402 تا پیش از ترم بهمن اعلام شود. 

شایان ذکر است که سامانه اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد از دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیر انتفاعی مجزا می باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که ثبت نام خود را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه های دولتی، پیام نور و یا غیر انتفاعی در سایت سنجش انجام داده اند، قادر به مشاهده نتایج خود در همان سامانه خواهند بود. در ادامه مراحل و نحوه مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور به صورت مختصر آورده شده است:

جستجوی آدرس sanjesh.org در نوار جستجوی مرورگر و ورود به سایت سنجش آموزش کشور.

انتخاب گزینه کارشناسی ارشد از منوی سمت راست صفحه.

انتخاب لینک مربوط به اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی.

درج اطلاعات و مشاهده نتایج

پس از مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور، پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه حضوری و یا غیر حضوری و از طریق سایت دانشگاه پذیرفته شده، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

شرایط ثبت نام استعداد درخشان ارشد ۱۴۰۲ 

 همانطور که ذکر شد، داوطلبانی که دارای معدل بالا هستند و خواستار ادامه تحصیل در مقطع ارشد هستند باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و فراخوان منتشر شده را به دقت مطالعه کنند تا از شرایط و ضوابط جذب دانشجوهای استعداد درخشان مطلع شوند، در ادامه بخشی از این شرایط آورده شده است، طبیعی است که برای کسب اطلاعات کامل لازم است اطلاعیه های منتشر شده دانشگاه خود را به صورت کامل مطالعه کنید.

✔️ متقاضیان می بایست در پایان نیمسال ششم تحصیلی حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده باشند و از نظر معدل کل جزء پانزده درصد برتر از میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار بگیرند.

✔️ داوطلب می بایست حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شود. (مگر این که دارای شرایط خاص باشد.)

✔️ دانشجوی استعداد درخشان صرفا می تواند برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی از سهمیه خود استفاده نماید.

✔️ داوطلبان توجه داشته باشند که استفاده از این سهمیه صرفا برای یک مرتبه امکان پذیر می باشد.

✔️ پذیرش بدون آزمون دانشجو صرفا در رشته های تحصیلی هم نام و مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد.

نحوه مشاهده نتایج ارشد بدون کنکور استعداد درخشان

نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان در سایت دانشگاه ها به صورت جداگانه و مجزا بارگذاری میشود تا متقضیان با مراجعه به درگاه دانشگاه ثبت نامی خود قادر به مشاهده نتایج باشند، هرچند در برخی مواقع دانشگاه با پذیرفته شدگان تماس گرفته و قبولی آنها را اعلام میکند و طبیعی است که در صورت دریافت پذیرش باید خود را آماده تکمیل مراحل ثبت نام و شروع تحصیل کنید.

مراحل مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان به صورت خلاصه عبارت اند از:

مراجعه به وب سایت دانشگاهی که روند ثبت نام اولیه را در آن طی کردید.

ورود به لینکی تحت عنوان “مشاهده اعلام نتایج کارشناسی ارشد استعداد های درخشان” 

درج اطلاعات خواسته شده و مشاهده نتایج

منبع: https://irantahsil.org/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: