دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانشگاه آزاد یکی از پر متقاضی ترین و پر شعبه ترین دانشگاه های ایران است که در مقاطع تحصیلی مختلف از کاردانی  پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد تا دکتری حرفه ای، پذیرای دانشجویان رشته های مختلف است. این دانشگاه به دو صورت با کنکور و بدون کنکور (براساس سوابق تحصیلی) در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. از این رو متقاضیان باید با آغاز زمان انتخاب رشته، جهت دریافت دفترچه راهنما اقدام کنند. در این مقاله ما قصد بررسی زمان و نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد را داریم تا بتوانیم داوطلبان تحصیل در این رشته ها را به درستی راهنمایی کرده و با بخش های مختلف این دفترچه راهنما آشنا کنیم. توجه داشته باشید که دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد همزمان با آغاز انتخاب رشته مقطع کاردانی منتشر می شود و دفترچه کاردانی پیوسته و نا پیوسته به صورت جدا از هم خواهند بود. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد 

با توجه به بالا بودن تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف، این دانشگاه نیز همچون سایر دانشگاه ها، دفترچه راهنمایی را تهیه کرده است که در آن تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان گرده آوری شده و ارائه می گردد. دفترچه های راهنما برای هر مقطع تحصیلی و هر نوع شیوه پذیرشی (با کنکور و یا بدون کنکور) به صورت جدا تهیه می شوند؛ یعنی به طور مثال برای مقطع کاردانی این دو نوع دفترچه قابل دریافت است: دفترچه کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد یا دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد، در نتیجه متقاضیان باید در زمان دریافت آن توجه لازم را داشته باشند.

در این مقاله ما به بررسی دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد و چگونگی دریافت و زمان آن خواهیم پرداخت. لازم است بدانید که دفترچه راهنماها به صورت الکترونیک و از طریق سامانه رسمی و اصلی دانشگاه آزاد منتشر می شود. به همین دلیل هم داوطلبان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد باید به نشانی اینترنتی azmoon.iau.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که همیشه امکان دانلود دفترچه رشته های کاردانی دانشگاه آزاد وجود ندارد؛ چرا که با آغاز مهلت انتخاب رشته، لینک دریافت دفترچه فعال شده و پس از اتمام مهلت ثبت انتخاب رشته، این لینک مجددا غیر فعال می شود. به همین دلیل هم متقاضیان عزیز توجه داشته باشند، که تنها در زمان تعیین شده و مقرر، حتما نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد اقدام کنند.

اگر به هر دلیلی در زمان مقرر شده نتوانستید لینک دانلود دفترچه کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد یا دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد را مشاهده کنید یا تمایل داشتید دفترچه انتخاب رشته های سال های گذشته را مشاهده کنید، نگران نباشید. در سامانه ایران تحصیل لینک دانلود قرار داده شده و می توانید در هر زمانی دفترچه انتخاب رشته مورد علاقه خود را دانلود و دریافت کنید. همچنین خوب است بدانید که برای دریافت دفترچه انتخاب رشته، نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید.

اما زمان دریافت دفترچه رشته های کاردانی دانشگاه آزاد کی است؟

در رابطه با تاریخ منتشر شدن این دفترچه ها باید بگوییم که دفترچه های ترم مهر ماه معمولا در اواخر تیر ماه و یا اوایل مرداد ماه منتشر می شوند و دفترچه انتخاب رشته های بهمن ماه، در اواخر آذر ماه. توجه داشته باشید که گاه ممکن است هر دو دفترچه کاردانی پیوسته و ناپیوسته همزمان منتشر نشوند؛ مانند سال تحصیلی 1402 – 1403 که دفترچه کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه منتشر شده است ولی دفترچه کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد هنوز منتشر نشده است. 

 منبع: https://irantahsil.org/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2/

 





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: