تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آیا می دانید تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ و یا این تحلیل چه اهمیتی دارد؟ هر سال سازمان سنجش، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری، کارنامه‌ای که حاوی رتبه، تراز و درصدهای اکتسابی داوطلبان می‌باشد، در اختیار آنها قرار می‌دهد و توضیحاتی در آن ارائه شده که براساس آن افراد می‌توانند به طور دقیق‌تر فرایند انتخاب رشته را انجام داده و به این نتیجه برسند که در کدام کد رشته محل‌ها، شانس قبولی بیشتری دارند.

نحوه تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟

مسلماً برای تحلیل کارنامه سنجش، قبل از هر چیز باید آن را دریافت کرد. داوطلبان جهت دریافت کارنامه کنکور سراسری، به اطلاعاتی همچون شماره شناسنامه، شماره ملی، شماره پرونده، شماره رهگیری و یا شماره داوطلبی ( که در کارت ورود به جلسه کنکور نوشته است) نیاز دارند.

متقاضیان عزیز، پس از ورود به سامانه سنجش آموزش کشور باید به آدرس اینترتی sanjesh.org مراجعه کنند و از طریق یکی از سه طریق پیشنهاد شده در این سامانه، اطلاعات خود را وارد و کارنامه را دریافت نمایند.چنانچه به هر دلیلی اطلاعات ثبت نامی خود را ندارید، می‌توانید از دو روش سیستم پاسخگویی و یا تلفن گویای روابط عمومی، مسئله را مطرح و اطلاعات خود را بازیابی نمایید. وقتی می‌پرسیم تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ برای پاسخ نیازمند بررسی بند به بند کارنامه هستیم. به طور کلی می‌توان گفت که همزمان با کارنامه اولیه از 6 بخش زیر تشکیل شده است که در ادامه به بررسی هریک از موارد می‌پردازیم.

  1. اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه
  2. اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه
  3. وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف هر یک از گروه‌های آزمایشی
  4. وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه آزمایشی
  5. نمره خام درس امتحانی
  6. رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه کنکور

در ابتدای این قسمت، اطلاعاتی همچون شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، سال تولد، سهمیه، معدل کتبی دیپلم، کد دیپلم، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، محل اخذ دیپلم، محل تولد، ناحیه بومی، استان بومی و اعلام علافه مندی داوطلب ذکر شده است.  در مورد برخی از مهمترین بخش‌های کارنامه به صورت تیتروار توضیح می‌دهیم تا شما متقاضیان عزیز اطلاعات کامل‌تری در این زمینه داشته باشید.

شماره پرونده: قبل از هر چیز، متقاضی باید بداند که منظور از شماره پرونده، همان شماره هفت رقمی است که در هنگام ثبت نام به او داده شده است. توصیه می‌شود که این رقم را با شماره پرونده خود با دقت بررسی کنید تا مغایرتی وجود نداشته باشد.

سهمیه نهایی: یکی از مهمترین بخش‌های ذکر شده در اطلاعات ثبت نامی، که گزینش داوطلب بر اساس آن انجام می‌شود سهمیه نهایی است. نوع سهمیه در هنگام ثبت نام توسط داوطلب در سایت ثبت نام کنکور سراسری مشخص شده است. خوب است بدانید که ظرفیت رشته در بین سهمیه‌ها تقسیم بندی می‌شود و داوطلبان هر سهمیه با توجه به ظرفیت‌های اختصاص داده شده، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در مورد انواع سهمیه در ادامه توضیح می‌دهیم.

بومی گزینی: همانطور که می‌بیند سه خانه آخر به موقعیت بومی متقاضی اختصاص یافته است. چنانچه داوطلبی رشته‌های با گزینش بومی را را انتخاب نماید، احتمال قبولی وی در دانشگاه‌های محل زندگی او بیشتر می‌شود.  در دفترچه انتخاب رشته بخوبی مشخص شده است که کدام رشته‌ها دارای گزینش بومی و کدام یک کشوری هستند. این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که داوطلب باید بداند با انتخاب گزینش بومی احتمال قبولی او بالاتر می‌رود یا غیر بومی.

اعلام علاقه مندی: این قسمت را نیز داوطلب در هنگام ثبت نام مشخص نموده است. چنانچه در زمان ثبت نام کنکور، گزینه پیام نور یا غیرانتفاعی را علامت زده باشد، می‌تواند از میان رشته‌های این دانشگاه که در دفترچه انتخاب رشته آمده است، انتخاب کند.

منبع: تحلیل کارنامه کنکور





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: