رهگیری مرسولات پستی
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

امروزه خدمات جدیدی برای رهگیری مرسولات پستی از سوی شرکت ملی پست ارائه شده است. افراد با صرف کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری در اداره پست، می‌توانند از آخرین وضعیت مرسوله پستی خود، نام مامور فرستنده، وزن محصول و دیگر اطلاعات باخبر شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بیش از زمان اعلام شده از سوی پست، منتظر دریافت مرسوله پستی خود بوده‌اید. چه ارسال کننده مرسوله به شما شخص باشد و چه سازمان یا نهادی اداری، رهگیری مرسوله پستی یکی از امکاناتی است که خیال گیرنده را نسبت به زمان دریافت و موقعیت فعلی مرسوله راحت می‌کند. بعلاوه، با فراگیر شدن خریدهای اینترنتی از سوی هموطنان، یکی از دغدغه‌های اصلی افراد پس از خرید اینترنتی اطلاع از وضعیت ارسال آن است.

روش‌های رهگیری مرسولات پستی

 در گذشته تنها راه رصد موقعیت مرسولات پستی، وبسایت رسمی پست کشور بود. به این صورت که برای پیگیری آنلاین ارسال مرسوله پستی، افراد وارد وبسایت شده، کد رهگیری را در کادر جستجو وارد کرده و برای رهگیری مرسوله خود اقدامات لازم را انجام می‌دادند. اما امروزه به دلیل گسترش خدمات حوزه اینترنت، روش‌های دیگری نیز برای رهگیری مرسولات پستی وجود دارد.


به صورت کلی دو نوع مرسوله پستی داریم:

✔️ مرسوله پستی ساده: که توسط یک شخص به شخص دیگر یا نهادی اداری ارسال می‌شود.

✔️ مرسوله پستی سازمانی: که توسط سازمان یا نهادی اداری به شخص ارسال می‌شود.

به صورت کلی روش‌های دیگر رهگیری مرسولات پستی، شامل پیگیری مرسوله پستی با کد ملی، کد رهگیری، کد USSD و پیامک می‌شود. البته این روش‌ها برای انواع مرسوله‌های پستی شخصی و یا سازمانی متفاوت می‌باشد. در ادامه دسته بندی مفیدی از روش‌های پیگیری مرسولات پستی ارائه شده است تا شما با انواع روش‌های پیگیری مرسولات پستی آشنا شوید.

 رهگیری مرسولات پستی

 

 مرسولات پستی

مرسولات پستی سازمانی

سامانه رهگیری

کد ملی

پیامک

کد USSD

رهگیری مرسولات پستی با کد رهگیری

از هر جایی که به صورت اینترنتی خرید کنید، کدی 20 رقمی به عنوان کد یا شناسه رهگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این کد و با مراجعه به سامانه رسمی رهگیری مرسولات پستی، به راحتی می‌توانید مرسوله خود را پیگیری کنید. پس از درج کد رهگیری در قسمت مشخص شده از سامانه، تمامی جزئیات مربوط به بسته پستی نمایش داده می‌شود. اطلاعاتی نظیر اداره پست مبدا، اداره پست مقصد و حتی نام مامور پستی که بسته شما را در دست دارد مشخص خواهد شد.

افراد برای رهگیری مرسولات خود ابتدا باید به آدرس اینترنتی tracking.post.ir مراجعه کنند. با مطالعه راهنمای زیر، به راحتی می‌توانید از وضعیت بسته پستی خود با خبر شوید.

✔️ در اولین گام نشانی اینترنتی سامانه رهگیری مرسولات پستی «tracking.post.ir» را در موتور جستجوی تلفن همراه و یا رایانه شخصی خود جستجو کرده و وارد صفحه اصلی این سامانه شوید.

✔️ سپس کد رهگیری 20 رقمی را در کادر مشخص شده درج کرده و علامت ذره بین را انتخاب کنید.


رهگیری مرسولات پستی با پیامک

روش دیگری که می‌توانید از آن برای رصد مرسولات پستی خود استفاده نمایید، رهگیری مرسوله از طریق پیامک است. در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید کد رهگیری محصول را به شماره 2000441 ارسال کنید تا وضعیت مرسوله به شما نشان داده شود.

اگر پس از ارسال پیامک، جزییات مرسوله برای شما ارسال نشد، کافی است حرف R را کنار کد رهگیری خود تایپ کنید و مجددا پیامک را ارسال کنید.

 منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D9%87%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%DB%8C/





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: