اسامی قبول شدگان نمونه دولتی
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

آزمون نمونه دولتی هر ساله برای پذیرش دانش آموزان در مقطع نهم به دهم، برگزار می شود. در هر دوره از آزمون نمونه دولتی، داوطلبان بسیاری برای ورود به این مدارس با یکدیگر به رقابت می پردازند. مدارس نمونه دولتی، جزو مجموعه مدارس برتر کشور به شمار می آیند که راهیابی و تحصیل در آنها، نیاز به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دارد. این آزمون در سال های گذشته برای دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شد اما با توجه به هیات امنای شدن مدارس نمونه هفتم، این آزمون تنها برای ورودی پایه دهم برگزار می شود. اسامی قبول شدگان نمونه دولتی، به طور معمولی 2 الی 4 هفته پس از برگزاری آزمون در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir، قابل مشاهده می باشد. 

زمان اعلام اسامی قبول شدگان نمونه دولتی 

داوطلبانی که در آزمون نمونه دولتی شرکت می کنند می توانند پس از برگزاری آزمون با مراجعه به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی 1402-1403 اطلاع یابند. همچنین پس از برگزاری آزمون، اسامی افرادی که به عنوان ذخیره در نظر گرفته شده اند و در اولویت دوم پذیرش مدارس نمونه قرار دارند نیز منتشر می شود. افرادی که در لیست ذخیره ها قرار دارند در صورت خالی شدن ظرفیت می توانند جایگزین افراد اصلی شوند.

آن از دسته از دانش آموزان که در تاریخ معین شده توسط آموزش پرورش در آزمون شرکت نموده اند قادر هستند دو هفته تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون به سایتی که در آن ثبت نام آزمون را انجام داده اند مراجعه کنند. اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1402-1403 در این سایت منتشر می شود. آزمون نمونه دولتی زیر نظر اداره آموزش و پرورش کشور می باشد از این رو برای مشاهده نمره نهایی لازم است به سامانه ی پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کرد تا در صورت کسب نمره ی قبولی اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند.

تحصیل در مدارس نمونه دولتی به جهت سطح علمی بالا و کیفیت بهتر آموزش محبوبیت زیادی میان دانش آموزان دارد  از این رو ثبت نام در این مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزییات آزمون مانند زمان اعلام نتایج و راهنمای تصویری مراجعه به سایت و همچنین اطلاع از اسامی ذخیره های آزمون نمونه دولتی، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مشاهده نتایج نمونه دولتی

حداکثر یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی، نتایج آن اعلام خواهد شد. در حال حاضر این امکان وجود دارد که دانش آموز در هر کجای کشور باشد بتواند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش نتیجه ی آزمون خود را مشاهده کند اما سال گذشته می بایست هر دانش آموز به سایت آموزش و پرورش استان خود مراجعه می کرد. همچنین نتایج در استانهای مختلف در زمان های متفاوتی اعلام می شد و پیگیری نتایج به صورت استان به استان توسط خود دانش آموز صورت می گرفت.

 پس از تغییراتی که اداره آموزش و پرورش در روند اعلام نتایج ایجاد کرد، از سال جاری تمام دانش آموزان در سراسر کشور تنها با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir  قادر هستند به راحتی از نتیجه ی آزمون به همراه سایر اطلاعات مرتبط با امتحان مطلع شوند و اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی 1402-1403 را مشاهده کنند.

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1402-1403 و انتشار اسامی قبول شدگان، افرادی که در این آزمون قبول شده انند می بایست به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه کنند و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده جزییات آزمون را مشاهده نمایند. 

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84-%d8%b4%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%db%8c/





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: