قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان + 7 گام مهم رتبه های برتر
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

هرساله برای ورود دانش‌آموزان باانگیزه درس‌خوان و مستعد، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برگزار می‌گردد و به همین خاطر قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان دغدغه بسیاری از دانش‌آموزان می‌باشد.

دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل در این مدارس می‌توانند از طریق شرکت در آزمون ورودی و پذیرفته شدن در آن اقدام نمایند؛ اما مواردی نیز برای قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان

مدارس تیزهوشان و سمپاد جزو مدارس دولتی می‌باشند که هدف آن شناسایی و جذب دانش آموزان با استعداد و تیزهوش می‌باشد تا زمینه شکوفایی استعدادهای آن ها را فراهم آورند. با رعایت مواردی که در ادامه به آن می‌پردازیم و همچین مشاوره با کارشناسان خبره و با تجربه مجموعه ایران تحصیل، قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان را از آن خود خواهید کرد.

7 گام مهم رتبه های برتر تیزهوشان

گام 1: خوب یاد گرفتن ریاضی

از درس‌های مهم و اصلی برای دانش آموزان ششم درس ریاضی است. در آزمون تیزهوشان ضریب این درس 3 می باشد. در نتیجه یادگیری آن نیاز به تمرین و تکرار دارد.

گام 2: شناسایی دقیق کتاب‌های کمک درسی مناسب

✔ کتاب 100 تست استعداد تحلیلی تیزهوشان:

این کتاب از تنوع سوالات چندگزینه ای و نمونه سوالات آزمون های تیزهوشان سال های قبل برای ششمی ها و نهمی هایی که قصد قبولی در آزمون تیزهوشان دارند، برخوردار می‌باشد.

✔ کتاب‌های تیزهوشان قلم چی:

تست‌های دشوار و نمونه سوالات آزمون تیزهوشان و پاسخنامه کامل تشریحی از ویژگی‌های بارز این کتاب است.

گام 3: آموختن تکنیک‌های آزمون دادن و حل تست

نکات مهم دروس را در روزهای نزدیک به روز آزمون مرور کنید، آرامش خود را در طول آزمون حفظ کنید، مدیریت زمان را در آزمون فراموش نکنید. لازم به توجه است که برای پاسخگویی بهتر به سوالات تستی باید در دروس مختلف تست‌های زیادی را حل کنید. تمرین و تکرار در تست‌زنی باعث موفقیت و مدیریت زمان می‌شود. تست‌های غلط خود را علامت زده و پاسخنامه تشریحی کتاب درسی خود را به خوبی مطالعه نمایید.

 

گام 4: شرکت در آزمون‌های آزمایشی تیزهوشان

دانش‌آموزان موفق روش‌های قبولی در آزمون تیزهوشان را مطالعه کرده و به حل تست می‌پردازند. در نتیجه بعد از گذشت هفته‌ها و ماه‌ها به همین‌ روال، باید آموخته‌های خود را ارزیابی کنید. همچنین بهتر است تا در آزمون‌ها شرکت کرده و از میزان پیشرفت خود مطلع شوید.

گام 5: پیشخوانی کردن

با روخوانی درس‌ها پیش از کلاس بسیاری از مطالب در حال تدریس برای شما آشنا می‌باشد. متن جدید را به صورت ساده یک مرتبه روخوانی کنید و سعی کنید نکات مهم آن را به خاطر بسپارید.

گام 6: برنامه‌ریزی کردن

برنامه‌ریزی یکی از روش‌های رسیدن به موفقیت است؛ چراکه باعث می‌شود یک برنامه مشخص برای درس خواندن داشته و دچار سردرگمی نشوید.
برنامه‌ریزی موجب می‌شود تا خود را موظف کرده که طبق برنامه پیش بروید و از درس خواندن خسته نشوید. ساعت‌های مطالعه هر درس را مشخص کرده و در پایان هر هفته و هر ماه برنامه درسی خود را بررسی نمایید.

گام 7: بالا بردن خودباوری

برای موفقیت در هر زمینه‌ای باید به توانایی‌های خود باور داشته باشید. سعی کنید هر روز یک پیشرفت کوچک داشته باشید؛ برای مثال یک ساعت بیشتر درس بخوانید.

منبع: https://b2n.ir/n38059





:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: