علت تاخیر در صدور گواهی نامه رانندگی چیست؟
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

علت تأخیر در صدور گواهینامه رانندگی چیست؟ این سوالی است است که بسیاری از متقاضیانی که پس از 40 روز منتظر دریافت کارت گواهینامه خود هستند، با آن مواجهند. آن دسته از متقاضیانی که در آزمون تئوری و عملی رانندگی شرکت کرده‌اند، ممکن است هنوز کارت گواهینامه خود را دریافت نکرده باشند و این سؤال برایشان مواجه شده باشد که علت تأخیر در صدور گواهینامه رانندگی آنها چیست؟ علت دیر آمدن گواهینامه رانندگی می‌تواند دلایل مختلفی از جمله تعداد زیاد قبولی‌ها و ترافیک صدور گواهینامه یا تأخیر در ارسال گواهینامه‌ها از طرف سازمان پست باشد.

در سال‌های اخیر سازمان ناجا، گواهینامه‌های صادر شده را به سازمان پست در بخش مرسولات سازمانی ارسال می‌کند و سازمان پست وظیفه دارد گواهینامه افراد را به آدرس پستی آنها ارسال کند. شاید علت تأخیر در صدور گواهینامه رانندگی مربوط به عدم حضور افراد در منزل باشد. از آنجا که پیگیری دلایل تأخیر در صدور گواهینامه برای افراد بسیار اهمیت دارد، در این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

پیگیری کارت گواهینامه رانندگی از طریق اینترنت

اگر متقاضیان بخواهند پیگیری گواهینامه از طریق اینترنت را انجام دهند، می‌توانند به صورت آنلاین از دو راه زیر اقدام کنند:

  • روش پیگیری از طریق مرسولات سازمانی ناجا

برای اینکه بتوانید گواهینامه خود را دریافت کنید، می‌توانید به سامانه مرسولات سازمانی ناجا به آدرس najatracking.post.ir مراجعه نموده و در بخش جستجوی انواع سند، گواهینامه را گزینش کنید. در پایان نیز با ثبت کد ملی و اعداد کنترلی که نمایش داده می‌شود و و انتخاب دکمه جستجو، وضعیت مرسوله ارسالی خود را مشاهده کنید.

  • روش پیگیری گواهینامه از طریق سامانه اداره پست

اگر از طریق روش قبل نتوانستید پیگیر وضعیت گواهینامه خود باشید، می‌توانید از طریق سایت اداره پست علت تأخیر در صدور گواهینامه رانندگی را جویا شوید. گاهی سایت‌ها دچار اختلال می‌شوند و امکان دسترسی وجود ندارد. در این شرایط می‌توانید وارد سایت اداره پست شده و در قسمت پیگیری مرسولات پستی، کد رهگیری مرسوله خود ثبت کنید.

در این روش باید کد رهگیری مرسوله پستی خود را که یک کد ۲۰ تا ۲۴ رقمی می‌باشد درج کنید. این کد را می‌توانید با مراجعه به آموزشگاه رانندگی که در آن امتحان داده‌اید، دریافت نمایید. پس از وارد نمودن کد و کلیک بر روی عبارت جستجو، وضعیت مرسوله شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. از طریق پیگیری مرسوله از طریق سایت اداره پست، شما می‌توانید بفهمید وضعیت دقیق مرسوله شما در چه مرحله‌ای می‌باشد و برای دریافت آن چه اقداماتی باید انجام دهید.

پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

از دیگر راه‌های پی بردن به علت دیر آمدن گواهینامه، ارسال پیامک و بهره بردن از سامانه پیامکی پلیس +10 می‌باشد. برای پیگیری گواهینامه از این روش ابتدا باید عدد ۱ را به شماره ۱۱۰۰ پیامک کنید. سپس یک پیامک از طرف سامانه پیامکی ناجا برای شما ارسال می‌شود که در آن کد ملی و شماره همراه شما درج شده است. در صورت تطابق کد ملی و شماره تلفن همراه باید عدد 0 را برای تأیید ارسال نمایبد. در پایان نیز پیامکی برای شما ارسال می‌گردد که می‌توانید از طریق آن وضعیت گواهینامه خود را مشاهد کنید.

پیگیری علت دیر آمدن گواهینامه رانندگی به صورت تلفنی

از سایر راه‌ها جهت پیگیری گواهینامه خودرو و یا گواهینامه مربوط به متقاضیانی که موتورسیکلت دارند، از طریق تماس تلفنی با پشتیبانی ناجا است. در این روش می‌توانید با شماره‎های ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱ مراحل صدور گواهینامه خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که حداقل باید ۴۰ روز از قبولی در آزمون رانندگی عملی و تئوری گذشته باشد.

پیگیری گواهینامه رانندگی به صورت حضوری

اگر نتوانستید از روش‌های عنوان شده علت تأخیر در صدور گواهینامه رانندگی را پیگیری کنید، باید حتماً به صورت حضوری به مراکز پلیس +10 مراحعه نمایید و با در دست داشتن مدارک خود، علت تأخیر در صدور گواهینامه رانندگی را جویا شوید. شما با ارائه کردن کارت ملی و فیش صدور گواهینامه خود می‌توانید، از روند ارسال گواهینامه خود اطلاع پیدا کنید.

منبع: علت دیر آمدن گواهی نامه رانندگی





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: