ویرایش ثبت نام تیزهوشان + سامانه ویرایش اطلاعات دانش آموز
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ویرایش ثبت نام تیزهوشان آغاز شد. برای انجام تغییرات لازم می‌بایست به سامانه ویرایش اطلاعات دانش آموزان در زمان تعیین شده مراجعه کرد. داوطلبان دقت داشته باشند که امکان تغییر اطلاعات ثبت‌نام سمپاد در دو زمان وجود دارد. در صورتی که شما به هنگام ثبت‌نام متوجه اشتباهی در فرم ثبت‌نامی خود شدید، می‌توانید در همان زمان جهت ویرایش اقدام نمایید. همچنین در زمان صدور کارت نیز می‌توانید برای اصلاح ثبت‌نام تیزهوشان نیز اقدام نمایید.

نکته مهم اینکه امکان ویرایش و تغییر اطلاعات ثبت نام سمپاد برای برخی از اطلاعات موجود در فرم وجود نخواهد داشت و به عنوان مثال می‌توانید استان مورد تقاضای خود را ویرایش کنید؛ ولی امکان ویرایش اطلاعاتی همچون محل سکونت فعلی وجود ندارد.

 

بررسی ویرایش ثبت نام تیزهوشان

هر ساله مرکز سنجش و پذیرش استعدادهای درخشان زمانی را برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون تیزهوشان در نظر می‌‌گیرد. از این رو تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند، باید در زمان ثبت‌نام تمامی مراحل مورد نیاز را طی کنند تا نام آن‌ها به عنوان داوطلبان شرکت در آزمون ثبت گردد.

افرادی که برای ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدام می‌نمایند، ممکن است در تاریخ‌های اعلام شده موفق به طی کردن تمامی مراحل نشوند که در این صورت می‌توانند در مهلت‌های تمدیدی ثبت‌نام کنند.

به علاوه گروه دیگری افرادی هستند که ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند؛ اما اطلاعات را اشتباه وارد کرده و یا ناقص ثبت نموده‌اند که این برای این افراد نیز بازه‌ای برای ویرایش ثبت نام تیزهوشان در نظر گرفته خواهد شد. اگر شما نیز جزء این دسته افراد هستید نگران نباشید زیرا در ادامه تمامی شرایط و مراحل آن را بررسی خواهیم کرد.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم

???? یکی از مشکلاتی که در رابطه با ثبت نام آزمون تیزهوشان خصوصاً برای آن دسته از داوطلبانی که انجام امور ثبت نام تیزهوشان خود را به مراکز کافی‌نت‌ها می‌سپارند این است که اشتباهاتی در ورود اطلاعات آنها و یا تکمیل فرم ثبت نام وجود دارد. با توجه به تکرار اشتباهات سامانه تیزهوشان امکان ویرایش اطلاعات را به کلیه داوطلبان که ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند فراهم نموده است.

???? لازم به ذکر است که امکان ویرایش اطلاعات تنها در زمان خاصی امکان‌پذیر است، بنابراین در صورتی که داوطلبان در زمان تعیین شده اقدام نکنند امکان تصحیح آن وجود نخواهد داشت. در دو زمان شما امکان ویرایش را خواهید داشت. چنانچه به هنگام ثبت‌نام متوجه این اشتباه شده باشید می‌توانید در همان زمان برای تصحیح آن اقدام نمایید.

???? در صورتی که پس از تکمیل ثبت‌نام متوجه اشتباهات خود و ورود آن شدید، می‌توانید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون برای ویرایش ثبت نام تیزهوشان اقدام نمایید. دقت داشته باشید که مواردی از جمله انتخاب استان، شهر مقصد و اولویت‌های انتخابی برای متقاضیانی که ثبت‌نام خود را با پرداخت هزینه تکمیل نموده‌اند امکان‌پذیر خواهد بود.

???? بنابراین چنانچه ثبت‌نام شما تکمیل نشده باشد، قادر به انجام سایر اقدامات نخواهید بود. توجه داشته باشید تاریخ 15 الی 25 فروردین برای پایه‌های ششم به هفتم و نهم به دهم تعیین شده است.

 

بررسی اطلاعات قابل و غیر قابل ویرایش ثبت نام تیزهوشان

در هنگام تغییر اطلاعات ثبت نام سمپاد برخی از اطلاعات را نمی‌توان ویرایش کرد، لذا باید در هنگام وارد کردن اطلاعاتی چون نام، نام خانوادگی، کد ملی، نوع مدرسه و استان محل سکونت دقت کرد؛ چراکه این موارد نام برده شده قابل تغییر نمی‌باشند. اما لازم به ذکر است که مواردی مانند اولویت‌های انتخابی، شهرستان مورد تقاضا و همچنین نام استان قابل ویرایش هستند.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%aa%db%8c%d8%b2%d9%87%d9%88%d8%b4%d8%a7%d9%86/





:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: