اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲-۱۴۰۳
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در مدارس استعداد های درخشان در پایه های هفتم و دهم هستند، باید توجه داشته باشند که بدون کسب نمره قبولی در آزمون ورودی این مدارس، تحصیل در مدارس تیزهوشان ممکن نخواهد بود. سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان با برگزاری سالانه آزمون ورودی، از میان داوطلبان علاقمند، افرادی را که با شرایط آموزشی مدارس استعداد های درخشان بیشترین مطابقت را دارند و نمره قبولی را در آزمون کسب کرده اند، انتخاب می کنند. گاه به دلایلی ممکن است که داوطلب نمره قبولی را در آزمون کسب نکند و احساس کند که مشکلی رخ داده است و خواستار تجدید نظر در نتیجه آزمون خود باشد. به همین دلیل نیز می بایست از نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اطلاع داشته باشند. چنانچه در سال جدید، قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی کامل نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان در سال تحصیلی 1402-1403 به همراه راهنمای تصویری خواهیم پرداخت.

زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 1403-1402

پس از برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و اعلام نتایج قبولی، چه زمانی می توان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اقدام کرد؟ این سوال ممکن است سوال اکثر داوطلبانی باشد که پس از اعلام نتایج قبولی آزمون، پاسخ مد نظر خود را دریافت نکرده باشند. لازم به ذکر است که سالانه پس از مشخص شدن نتایج آزمون ورودی، توسط سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان، زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نیز مشخص می گردد. 

با توجه به اینکه در حال حاضر تاریخ مشخصی برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان مقرر نشده است، ولی می توان براساس رویه سال گذشته که برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان از 23 الی 26 مرداد ماه به داوطلبان مهلت داده شد، می توان تخمین زد که در سال آتی نیز زمانی را که برای اعتراض در نظر خواهند گرفت در حدود همین بازه زمانی خواهد بود.

از نکات قابل توجه در مورد زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان این است که این تاریخ برای هر دو پایه هفتم و دهم در یک بازه مشخص می شود و یکسان خواهد بود. البته، اگر برخی از دانش آموزان نتوانند در زمان مقرر این کار را انجام دهند، سازمان سنجش زمانی را برای تمدید این مهلت در نظر خواهد گرفت. مدت زمان تمدید مهلت، دو الی سه روزه است که آن ها می توانند در این مدت، اعتراض خود را ثبت کنند. آن ها باید برای ثبت درخواست به سامانه مربوط به هر یک از پایه های هفتم و دهم مراجعه کرده و فرم درخواست تجدید نظر را با دقت پر کنند. نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان در ادامه مقاله به صورت کامل شرح داده خواهد شد. با ما همراه باشید.

???? نکته مهم: داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان، ابتدا لازم است تا کارنامه خود را دریافت کرده و مشاهده کنند. سپس لازم است تا به صورت دقیق تعداد سوالات صحیح، غیر صحیح و پاسخ داده نشده خود را مشاهده کنند. در نهایت نیز می بایست در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده و منتظر نتیجه اعتراض باشند.

???? نکته مهم: برای قبول شدگان در آزمون تیزهوشان کارنامه ای صادر نمی شود و تنها برای افرادی که در آزمون قبول نشده اند، کارنامه صادر خواهد شد. 

زمان اعلام نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان

یکی دیگر از سوالات پرتکراری که از سوی داوطلبان پذیرفته نشده در آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان مدام سوال می شود، این است که چه زمانی می توان نتیجه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان را مشاهده کرد؟ به دلیل پر استرس بودن این بازه انتظار، دانش آموزان مدام به سامانه مراجعه می کنند و درصدد پیگیری بر می آیند. 

لازم به ذکر است که نیازی به مراجعه هر روزه به سامانه وجود ندارد چرا که می توانید پس از گذشت یک هفته، پاسخ نهایی اعتراض خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که هر یک از دانش آموزان باید نتیجه اعتراض خود را در سایتی که در آن اعتراض خود را ثبت نموده اند، مشاهده کنند. این عبارت به این معناست که دانش آموزان پایه هفتم باید نتایج اعتراض خود را در سامانه hoosh.medu.ir و دانش آموزان پایه دهم باید نتایج اعتراض خود را در سامانه Azmoon.medu.ir مشاهده کنند. از سوی دیگر بهتر است این نکته را هم ذکر کنیم که امکان منتشر شدن نتایج اعتراضات تا هفته دوم شهریور نیز وجود دارد.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%aa%db%8c%d8%b2%d9%87%d9%88%d8%b4%d8%a7%d9%86/





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: