اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور 1402 + ثبت اعتراض | sanjesh
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق سامانه ثبت‌نام کنکور سراسری امکان‌پذیر خواهد بود. لذا به اطلاع کلیه داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند می‌رسانیم که می‌توانید با مراجعه به سامانه سنجش کشور، اعتراض خود را مبنی بر نتایج آزمون سراسری اعلام نمایید. اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور به صورت مرحله به مرحله در این مقاله از ایران تحصیل توضیح داده شده است.

در حال حاضر و با اعلام نتایج و انتشار کارنامه هر داوطلب می‌توان جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری اقدامات لازم را انجام داد. البته دقت داشته باشید که این اعتراض شما در صورتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که دلیل آن معقول و منطقی باشد؛ در غیر این صورت به هیچ وجه به درخواست داوطلب ترتیب اثری داده نخواهد شد. 

اعتراض به نتایج کنکور سراسری

سازمان سنجش یکی از ارگان‌های دولتی است که کار خود را به صورت دقیق و به بهترین نحو انجام می‌دهد. به همین دلیل شک و تردید در رابطه با درستی و یا نادرستی نتایج شاید محلی از اعراب نباشد. اما با این وجود برخی از داوطلبان در زمان انتشار نتایج کنکور سراسری ممکن است نسبت به نتایج آزمون در کارنامه اولیه و یا کارنامه نهایی خود معترض باشند. به همین دلیل اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری می‌نمایند.

خوشبختانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور کاملاً امکان‌پذیر است و البته در این رابطه نباید فراموش کرد که قوانین خاصی برای این اعتراض وجود دارد که هر داوطلب کنکور در صورت دارا بودن این شرایط و تنها موارد تعیین شده اعتراض خود را به ثبت می‌رساند. لازم به ذکر است که اعتراض داوطلبان گرامی ممکن است شامل موضوعات مختلفی باشد. این نکته را نیز توجه داشته باشید که اگر اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور واقع نگردد یا شما در رشته‌های مورد انتخابی خود موفق به پذیرش نشوید، می‌توانید در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نمایید.

سامانه اعتراض به نتایج کنکور 

سازمان سنجش هر ساله شاهد برخی از اعتراضات از سوی داوطلبان گرامی است و تعداد مراجعه حضوری جهت ثبت این اعتراضات موجب بروز برخی از مشکلات در عملکرد این سازمان می‌گردد. بنابراین، سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور را راه‌اندازی نمود تا با توجه به آن هر یک از داوطلبان بتوانند در رابطه با اعتراض خود بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام نمایند. در ادامه به شرح کامل نحوه استفاده از سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور می‌پردازیم.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

قبل از اینکه به نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری بپردازیم، بهتر است در رابطه با متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش اطلاعات لازم را کسب کنید. به این نکته دقت نمایید که برخی از داوطلبان در رابطه با شرایط مورد پذیرش نسبت به اعتراض آگاهی و اطلاع نداشته و ممکن است بدون داشتن اطلاعاتی در این مورد نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اعتراض به نتایج کنکور اقدام نمایند. توصیه ما این است که حتماً با یک متخصص از جمله متخصصان ایران تحصیل برای به نتیجه رساندن اعتراض خود مشورت نمایید. در ادامه به راهنمای تصویری اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور می‌پردازیم:

✅ به منظور ثبت اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور، می‌بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

✅ سپس بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.

✅ اگر در سایت عضو نشده‌اید در این قسمت باید بر روی لینک عضویت در سایت کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

✅ آن دسته از داوطلبانی که در سایت عضو شده بودند، می‌توانند با کلیک بر گزینه ورود به سیستم، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس درخواست اعتراض خود را در سایت ثبت کنند. اما آن دسته از افرادی که تا پیش از این در سامانه عضو نشده‌اند، می‌بایست طبق تصویر زیر اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه «تایید» را انتخاب نمایند.

✅ پس از اینکه وارد سیستم شدید، در سمت راست سامانه بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید.

✅ در مرحله بعد باید نوع آزمون در کنکور سراسری و سال کنکور را ثبت کنید.

✅ در مرحله بعدی باید نوع مشکل خود را انتخاب کرده و سپس درخواست خود را در بخش “پیام” وارد کنید. لازم به ذکر است که در پیام خود باید اطلاعات خود اعم از کد ملی، شماره داوطلبی، شماره پرونده را یادداشت کنید.

روش دوم اعتراض به نتایج کنکور

علاوه بر روش قبل، روش دیگری نیز برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود دارد. در این روش آن دسته از افرادی که قصد دارند متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش را ارسال کنند، می‌بایست درخواست خود را طبق مراحل زیر انجام دهند:

✔ ابتدا وارد سامانه darkhast.sanjesh.org شوید.

✔ اطلاعات مورد نیاز سایت را وارد کنید.

✔ در این مرحله کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد کرده و در نهایت تصویر درخواست خود را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید.

✔ شما می‌توانید نتیجه درخواست خود را با مراجعه به سامانه rahgiri.sanjesh.org پیگیری کنید.

 منبع: https://irantahsil.org/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: