لیست رشته های کنکور انسانی + بهترین دانشگاه‌ها
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور انسانی می باشند، باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. با توجه به اطلاعاتی که در کارنامه داوطلبان نوشته می شود افراد می توانند رشته مد نظر خود را انتخاب کنند. افراد برای این که بتوانند انتخاب رشته خوبی داشته باشند بهتر است ابتدا با لیست رشته های کنکور انسانی با رتبه مورد نیاز و تمامی شاخه های رشته انسانی آشنا شده و سپس طبق علاقه خود، یکی از آن ها را انتخاب نمایند. در این مقاله لیست رشته های انسانی با رتبه مورد نیاز و جدول زیر شاخه های کنکور انسانی با رتبه مورد نیاز را آورده ایم تا داوطلبان گروه علوم انسانی بتوانند با مقایسه آخرین رتبه های قبولی هر رشته در سالیان گذشته اقدام به انتخاب رشته کنکور انسانی نمایند. در صورتی که کنکور سراسری در زمان معین و موعد مقرر برگزار شود، داوطلبان بایستی در مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند. برای آشنایی با شاخه های رشته انسانی و لیست تمامی رشته های کنکور انسانی و همچنین زیر شاخه های کنکور انسانی با رتبه مورد نیاز، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

انتخاب رشته های کنکور انسانی ۱۴۰۲

هر ساله با برگزاری کنکور سراسری در سراسر کشور، به تمامی داوطلبانی که در تمامی زیرگروه های آزمایشی رشته علوم انسانی شرکت کرده اند، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه داده می شود. کارنامه اولیه منتشر شده نشان دهنده اطلاعات مهمی مانند: رتبه و تراز علمی داوطلبان و نیز وضعیت مجاز شدن و یا نشدن آن ها است.

پس از مشاهده این اطلاعات در کارنامه اولیه، متقاضیان می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را پیش گیرند. با توجه به وضعیت قبولی، هر داوطلب می تواند در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و … ثبت نام کند. لازم به ذکر است تا بدانید که در روند انتخاب رشته، دانشگاه محل تحصیل، مسافت تا محل زندگی، رتبه علمی دانشگاه و … نیز حائز اهمیت است. علاوه بر این، داوطلبان باید با تمامی شاخه های رشته انسانی به خوبی آشنا شده و سپس، بر اساس علایق خود یکی از آن ها را انتخاب نماید. 

زمان انتخاب رشته های کنکور انسانی 

انتخاب رشته کنکور سراسری در رشته علوم انسانی می تواند یکی از تصمیمات مهم زندگی و  مشخص کننده آینده شغلی و زندگی هر فردی باشد و دلیل اهمیت انتخاب رشته نیز همین است. با اطلاع داشتن از زمان انتخاب واحد رشته علوم انسانی، داوطلبان می توانند با درج کد رشته محل های مورد علاقه شان در فرم انتخاب رشته و درج آن در سامانه سازمان سنجش انتخاب خود را نهایی کنند. زمان تقریبی انتخاب واحد رشته انسانی مانند رویه سال های گذشته مرداد ماه می باشد. لازم به ذکر است که زمان دقیق انتخاب واحد پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد. برای اطلاع دقیق از زمان آن، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

منبع: https://irantahsil.org/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2/





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: