رشته های کنکور ریاضی + {زیر شاخه ها}
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رشته های کنکور ریاضی از جمله رشته های محبوب در میان داوطلبان کنکور بوده و هست. دلیل آن هم رشته های متنوع و جذابی است که معمولا در جامعه نیز از جایگاه خوبی برخوردارند. رشته های کنکور ریاضی 1402 نیز به چند شاخه و زیر شاخه مختلف تقسیم می شوند. از این رو برای آگاهی بیشتر متقاضیان عزیز جدول زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

رشته های کنکور ریاضی طیف گسترده ای از انواع رشته های مهندسی و رشته های صنعتی را در بر میگیرد و از آنجا که داوطلبان شرکت در کنکور ریاضی خیل عظیمی از دانش آموزان را در بر میگیرند رقابت بر سر به دست آوردن بهترین جایگاه در دانشگاه ها بسیاز قوت گرفته است.

آشنایی با رشته های کنکور ریاضی 1402

مطابق با روال هر ساله، پس از برگزاری کنکور در اوایل تیر ماه، نتایج اولیه حدود یک ماه بعد و در مرداد منتشر خواهد شد. کنکور رشته ریاضی و فیزیک نیز از این قائده مستثنی نیست. سازمان سنجش رشته های دانشگاهی ریاضی را در قالب دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد. در این دفترچه رشته های کنکور ریاضی 1402 در چند دسته روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس قید گردیده است.

البته قبولی در این رشته ها به رتبه هر فرد در زیر گروه های مختلف بستگی دارد. ضرایب دروس کنکور ریاضی در هر کدام از سه زیر گروه این رشته متفاوت است. داوطلبان کنکور سراسری مجاز خواهند بود که حد اکثر 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند. نتایج نهایی نیز در اواسط شهریور اعلام خواهند شد و پذیرفته شدگان می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

بازار کار رشته های کنکور ریاضی

برای بسیاری از داوطلبان سوال است که کدام رشته می تواند آینده خوبی را برای آن ها رقم بزند. قبل از اینکه در مورد بهترین رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۲ صحبت کنیم، یک نکته را باید مد نظر داشته باشیم. افراد بسیاری بوده اند که حتی با رتبه های بسیار خوب در رشته های برتر وارد دانشگاه شده اند، اما نتواسته اند آینده شغلی خوبی داشته باشند. بی شک چند عامل می تواند دخیل باشد. که مهمتریت آن ها علاقه و تلاش است.

بنابراین بیش از اینکه به منافع مالی یا اجتماعی توجه کنید، این عوامل را نیز در نظر داشته باشید. اما همانطور که می دانید محبوبترین رشته های ریاضی عبارتند از مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و مهندسی معماری است. یک تصور عمومی این است که این رشته ها در بازار کار اشباع شده اند و آینده مالی خوبی نخواهند داشت.

اما برای نمونه رشته های مانند مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق حتی در اوضاع بد اقتصادی نیز می توانند درآمدهای بسیار خوبی داشته باشد. یک نکته مهم در چنین مشاغلی داشتن خلاقیت بالا و ایده های جدید است. برنامه نویسان زیادی هستند که با ارائه نرم افزارهای نوین و کاربردی، درآمدهای بسیار بالایی را کسب می کنند. این موارد در مورد همه رشته های دیگر نیز صدق می کند.

منبع: https://irantahsil.org/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-1400/





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: