شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران با توجه به منحصر به فرد بودن این دانشگاه، شرایط ویژه ای می‌باشد. هر یک از داوطلبان در صورت دارا بودن این شرایط ، خواهند توانست در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. خوشبختانه دانشگاه شاهد در رشته‌های مختلف دانشجویان را پذیرش می‌نماید. به همین دلیل هر یک از داوطلبان در هر رشته‌ای می‌توانند به این دانشگاه راه یابند.

مزایای دانشگاه شاهد را می‌توان بسیار زیاد دانست. به همین دلیل است که داوطلبان با رتبه‌های پایین این تمایل را دارند تا در رشته‌های این دانشگاه ثبت نام نمایند. آنچه ما به تمامی داوطلبان عزیز توصیه می‌نماییم که از آن اطلاع یابند ، در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می‌باشد زیرا در صورت عدم آگاهی از این شرایط ، ممکن است پس از پذیرش در هر یک از رشته ها دچار مشکل شوید. در ادامه به ذکر برخی از شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران کارشناسی ارشد

دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی ارشد شرایط بسیار مناسبی را برای داوطلبان ایجاد نموده است. خوشبختانه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به اساتید مجرب این دانشگاه ، برای تمامی داوطلبان بسیار رغبت انگیز و مناسب می‌باشد. سطح علمی دانشگاه شاهد تهران در تمامی رشته‌ها بسیار بالا می باشد و همین مورد را می‌توان در زمره مزایای دانشگاه شاهد دانست.

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران به صورت شرایط اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. بدین صورت که به عنوان مثال می‌توان بخش عمده‌ای از این شرایط در رابطه با مسائل عقیدتی می باشد. به عنوان مثال ، اعتقاد داشتن به دین اسلام و التزام به قوانین اسلامی و ولایت فقیه، از جمله این شرایط است. همچنین به لحاظ رتبه ای نیز، لازم است داوطلبان از رتبه بالایی برای پذیرفته شدن برخوردار باشند.

???? معتقد به دین اسلام باشند و از احکام عملی کاملا آگاه بوده و التزام بدان ها داشته باشند.

???? اعتقاد و التزام عملي به ولايت فقيه، نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي

???? داوطلبان نباید سابقه وابستگي تشكيلاتي، هواداري از احزاب و سازمان ها و گروه هاي غير قانوني داشته باشند.

???? عدم سابقه محكوميت كيفري مؤثر

???? پايبندي كامل به ضوابط و مقررات دانشگاه داشته باشند.

???? رعايت كامل ضوابط پوشش اسلامي و شؤنات اسلامي براي خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملي به چادر به عنوان حجاب برتر براي خواهران ضروري است).

مزایای دانشگاه شاهد

از جمله مزایای دانشگاه شاهد را می‌توان اختصاصی بودن آن برای تمامی خانواده‌های محترم شاهد دانست. برای آن دسته از داوطلبانی که جزو اعضای خانواده شاهد می‌باشند، می‌توانند از بهترین و مجرب ترین اساتید بهره‌مند گردند. به همین دلیل فارغ التحصیلان این دانشگاه در تمامی رشته‌ها، با مهارت و تخصص بالا فارغ التحصیل می‌گردند.

از دیگر مزایای دانشگاه شاهد، می‌توان به تنوع رشته‌های این دانشگاه اشاره نمود. خوشبختانه دانشکده های مختلفی که در این دانشگاه وجود دارد، در تمامی رشته‌ها داوطلبان را پذیرش می‌نماید. به همین دلیل پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها در هر گروه آزمایشی خواهد بود. همچنین از دیگر مزایایی که می‌توان بدان اشاره نمود، در رابطه با رتبه جهانی این دانشگاه می‌باشد.

خوشبختانه از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می‌توان به مقاطع مختلفی که برای این دانشگاه وجود دارد اشاره نمود. داوطلبان و متقاضیان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران ، به ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع بپردازند.

مزایا و معایب دانشگاه شاهد

با توجه به اینکه دانشگاه شاهد دانشگاه منحصر به فردی می باشد، قطعا شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران را نیز می توان به صورت ویژه تصور نمود. و همین شرایط ویژه و منحصر به فرد بودن را شاید بتوان از جمله مزایا و معایب دانشگاه شاهد دانست. زیرا راه ورود را تنها برای افراد واجد شرایط باز می نماید و همچنین اجازه ورود به هر داوطلبی را نمی دهد.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به اطلاع دقیق در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می باشند، عموما معتقد به مزایای دانشگاه شاهد هستند. به همین دلیل این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. شاید یکی از معایب این دانشگاه را بتوان در رابطه با منحصر بودن پذیرش تنها در رتبه های پایین دانست.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: