اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 + خطاهای رایج
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اشتباهات انتخاب رشته دکتری باعث می شود که شما در رشته مورد علاقه خود قبول نشوید یا این که نتوانید بهترین گزینه های تحصیلی را برای خود انتخاب کنید. با بررسی اشتباهات انتخاب رشته دکتری سال های گذشته متوجه شدیم که اکثر این داوطلبان چند مورد از اشتباهات را زیاد تکرار می کنند. لذا لازم است در این مورد توضیحاتی را ارائه دهیم تا شما بتوانید انتخاب رشته دکتری آگاهانه‌ای داشته باشید؛ زیرا انجام هر گونه اشتباه در آن می تواند روی نتیجه قبولی یا عدم قبولی شما موثر باشد. حال در صورتی که ممکن است شما برای قبولی در رشته مورد نظر خود مجبور شوید برای سال آینده در کنکور دکتری شرکت کنید که این کار می تواند روی روحیه شما تاثیر بگذارد.

رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402

انتخاب رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مرحله آخر قبولی در دانشگاه ها می باشد که شما بعد از آن می توانید وارد دانشگاه های مختلف شده و به تحصیل ادامه دهید. در دکتری چنین چیزی وجود ندارد و انتخاب رشته مرحله نیمه نهایی است؛ زیرا شما بعد از آن باید در مصاحبه نیز شرکت کنید تا در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه قبول شوید؛ بنابراین می توان دریافت که عوامل زیادی در انتخاب رشته دکتری موثر هستند که شما باید آنها را در نظر بگیرید. لذا لازم است با رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 آشنا شوید تا بتوانید در این مرحله موفق شوید. در ادامه به چند مورد از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری اشاره می کنیم تا شما آن ها را مدنظر قرار دهید.

توجه نکردن به کارنامه اولیه آزمون دکتری

شما برای این که بتوانید یک انتخاب رشته دکتری درستی داشته باشید باید تمام اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه دکتری را مطالعه و به آن ها توجه کنید. در کارنامه خود به تراز یا همان نمره کل توجه کنید و دقت کنید که آیا با آن می توانید در رشته مورد علاقه خود قبول شوید؟ برای این کار می توانید به تراز داوطلبانی که در این رشته قبول شدند،در سال های گذشته توجه کنید.

هر چند که این مقایسه با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، تعداد شرکت کنندگان و افرادی دارای سهمیه برای سال 1402 متفاوت خواهد بود؛ اما این مقایسه به شما کمک می کند تا شانس قبولی خود را بشناسید. برای این که تراز خودتان را با ترازهای قبولی سال گذشته در رشته مورد علاقه خود مقایسه کنید می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

مطالعه نکردن دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری

یکی از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 این است که اکثر داوطلبان دفترچه انتخاب رشته خود را به صورت کامل و دقیق مطالعه نمی کنند. این کار باعث می شود که آن ها انتخاب رشته نادرستی داشته باشند؛ زیرا آن ها از کلیه شرایط و ضوابط رشته های مختلف آشنایی ندارند و نمی توانند رشته های مورد علاقه خود را با دقت بالایی استخراج کنند.

عدم اطلاع از شرایط رشته های تحصیلی مختلف در مقطع دکتری

هر کدام از دانشگاه ها در مقطع دکتری برای تحصیل در آن ها شرایط ویژه‌ای دارند که اطلاع از آن ها برای قبولی در این دانشگاه ها الزامی است؛ بنابراین شما باید در مورد هر کدام از دانشگاه ها و شرایط اختصاصی و عمومی تحصیلی آن ها و حتی رشته های مختلف این دانشگاه ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید اشتباهات انتخاب رشته دکتری را تکرار نکنید. در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 منبع: اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 + خطاهای رایج





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: