زمان ثبت نام آزمون وکالت 1402 + تاریخ و آخرین مهلت
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

داوطلبین زیادی هر ساله در آرزوی داشتن  شغل وکالت، جذب رشته علوم انسانی می شوند. این افراد باید پس از گذراندن تحصیلات خود، در آزمونی تحت عنوان آزمون وکالت  شرکت کرده و پس از گذراندن دوره کارآموزی خود، مجوز کار کردن در حوزه وکالت را دریافت نمایند. زمان ثبت نام آزمون وکالت را سازمان هایی که مجوز برای برگزاری آزمون دارند تعیین می کنند. یکی از این سازمان ها کانون وکلای دادگستری و دیگری قوه قضاییه می باشد. ثبت نام این آزمون از طریق سازمان سنجش و به صورت کاملا اینترنتی صورت می گیرد.

زمان ثبت نام آزمون وکالت 1402

???? مجری برگزار کننده آزمون وکالت قوه قضاییه و کانون وکلا دادگستری می باشند که هر یک زمان ثبت نام  مشخصی برای خود دارند. این زمان توسط سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  اطلاع رسانی می شود و افراد علاقه مند می توانند در زمان مشخص شده جهت ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام به صورت کاملا اینترنتی می باشد. و البته سازمان سنجش برای هر دو آزمون یک فرصت برای مهلت ثبت نام در نظر می گیرد تا افرادی که از ثبت نام جا مانده و یا ثبت نام خود را تکمیل نکرده اند، بتوانند در آن فرصت چند روزه ثبت نام خود را نهایی کرده و  در آزمون شرکت نمایند. در ادامه مقاله زمان ثبت نام آزمون  کانون وکلا و قوه قضاییه را شرح خواهیم داد:

همان طور که اشاره شد، مجری برگزاری آزمون وکالت، مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلا دادگستری می باشند. بنابراین داوطلبانی که مایل به شرکت در  هر یک از این آزمون ها هستند، باید در تاریخی که از سوی سازمان مربوطه اعلام می گردد،  از طریق سایت مربوط به خود اقدامات لازم برای نام نویسی خود را انجام دهند. همچنین توجه داشته باشید که بازه زمانی نام نویسی برای هر یک از این دو آزمون متفاوت می باشد.

زمان ثبت نام آزمون  کانون وکلا  1402

???? همان طور که اشاره شد یکی از مجریان برگزار کننده آزمون وکالت، کانون وکلا دادگستری می باشد که به صورت یک بار در سال برای تامین کارآموز مورد نیاز کانون وکلا انجام می گردد. در سال های گذشته زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا در اردیبهشت ماه بوده است و تقریبا در تمامی سال های قبل تر در مهر برگزار شده است . بنابراین زمان ثبت نام  1402 دقیق مشخص نیست و به محض مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون این مقاله نیز به روز خواهد شد.

 

⌚️ جدول زمانبندی حدودی آزمون وکالت ⌚️

مهلت اولیه ثبت نام آزمون 

تمدید مهلت ثبت نام 

مهلت مجدد ثبت نام 

اواسط اریبهشت تا اوایل خرداد ماه 1402

 اواسط خرداد 1402

  خرداد 1402

مهلت ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 1402

???? اصولا سازمان سنجش، پس از پایان تاریخ ثبت نام  یک فرصتی برای افرادی که به ثبت نام نرسیده اندو جا مانده اند می دهد تا بتوانند در مهلت ثبت نام وکالت مجدد وارد سایت شده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند. یکی دیگر از مزیت های مهلت ثبت نام وکالت برای افراد ویرایش اطلاعات آن ها می باشد و اگر در زمان ثبت نام افراد به هر دلیل اطلاعات خود را کامل وارد نکرده و یا قسمتی را به اشتباه وارد کرده باشند، می توانند در زمان مهلت ثبت نام وکالت، اطلاعات خود را ویرایش کرده و ثبت نهایی نمایند تا بتوانند بدون ایرادی در آزمون شرکت نمایند.

زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه  1402

???? یکی دیگر از مجریان برگزار کننده آزمون وکالت، قوه قضاییه می باشد که هر ساله با برگزاری این آزمون از طریق سازمان سنجش نیروهای مورد نیاز خود را دریافت می نماید. بر خلاف آزمون وکلا دادگستری که هر ساله تقریبا در تاریخ مشخصی برگزار می گردد، این آزمون تاریخ مشخصی ندارد و زمان ثبت نام آزمون در قوه قضاییه مشخص نیست اما زمان ثبت نام  وکالت در سال گذشته در اوایل مرداد ماه برگزار شده و با توجه به تاریخ سال گذشته ، انتظار می رود در سال 1402 نیز در همین تاریخ باشد. البته تاریخ دقیقی اعلام نشده و شما می توانید جهت پیگیری زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه با مشاورین ایران تحصیل  با شماره تلفن 9099075307 در ارتباط باشید.

مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1402

???? مهلت ثبت نام آزمون وکالت در قوه قضاییه فرصت مجددی برای افرادی است که در  زمان ثبت نام آزمون  از ثبت نام جا مانده اند و یا مدارک آن ها در آن زمان کامل نبوده است. این افراد در زمان تمدید ثبت نام می توانند اطلاعات خود را تکمیل و یا ویرایش نمایند. در سال گذشته مهلت ثبت نام تا مرداد ماه تمدید شد و برای سال آتی نیز پیش بینی می شود فرصت 2 الی 3 روزه برای افراد جامانده از ثبت نام داده شود.

زمان کارت ورود به جلسه آزمون وکالت 

???? آزمون وکالت کانون وکلا و آزمون وکالت قوه قضاییه، هر ساله در تاریخ مشخصی توسط سازمان سنجش بر گزار می گردد. با توجه به اینکه زمان دقیق آزمون وکالت در سال جدید هنوز مشخص نشده است، بنابراین اطلاع دقیقی از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون وکالت نیز در دسترس نمی باشد. زیرا در زمان انتشار دفترچه ثبت نام تاریخ دقیق زمان کارت ورود به جلسه آزمون نیز مشخص می شود. اما طبق سال های گذشته ند رو قبل از آغاز آزمون این کارت قابل مشاهده و پرینت می باشد. قابل ذکر است داشتن کارت ورود به جلسه برای آزمون وکالت الزامی میباشد و در صورتی که بدون کارت در آزمون شرکت نمایید محروم خواهید شد. 

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa/





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: