ثبت چک صیادی بانک صادرات + راهنمای ثبت چک در سامانه صیاد | مشورت
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

چگونه ثبت چک صیادی بانک صادرات را انجام دهیم؟ منظور از چک صیادی بانک صادرات چیست؟ راهنمای ثبت چک در سامانه صیاد را توضیح دهید؟ نحوه ثبت و تایید چک در سامانه صیاد چگونه انجام می‌گیرد؟

شاید تاکنون به گوش شما در مورد چک صیاد بانک صادرات ایران اطلاعاتی رسیده باشد و چیزهایی را در مورد مزایا و کاربرد آن شنیده باشید. به همین دلیل در حال حاضر قصد دارید بدانید چک صیاد چیست و چگونه ثبت چک صیادی بانک صادرات را انجام دهیم؟‌ و چه افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند؟

در سال 1397 اکثر بانک‌های کشور برای افزایش امنیت چک‌های خود قوانین جدیدی را تصویب کردند و در نحوه ثبت، دریافت و تایید چک‌های خود تغییراتی را ایجاد کردند. در همین راستا نیز بانک صادرات ایران چک‌های صیادی را راه‌اندازی کرد تا از سو استفاده‌های احتمالی در صدور چک‌ها جلوگیری کند. به طوری که مشترکان در آن می‌توانند به صورت آنلاین ثبت چک صیادی بانک صادرات را انجام دهند و با خیال راحت آن‌ها را تایید و انتقال دهند. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در ارائه خدمات حضوری بانکی محدودیت‌هایی ایجاد شده است. لذا در این بخش از مقاله مشورت قصد داریم در مورد ثبت چک صیادی بانک صادرات و مراحل مختلف آن صحبت کنیم.

هم‌چنین در این نرم‌افزار ، خدمت شاهکار برای ثبت کد ملی، کد اتباع سایر کشورها هنگام ثبت ‌نام اولیه در صاپ و کنترل تطبیق کد ملی و کد اتباع ثبت‌شده با شماره موبایل کاربران پیاده‌سازی شده است. امکان کارت به کارت با مبدأ بانک سامان نیز در این نسخه جدید نرم‌افزار صاپ اضافه شده است. البته افزودن فهرست شعب بانک صادرات برای احراز هویت حضوری در سجام نیز یکی از قابلیت‌های جدید آن است.

منظور از چک صیادی بانک صادرات ایران چیست؟

بانک صادرات ایران یکی از بانک‌های پیشکسوت کشور است که برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان خود تلاش می‌کند. این بانک برای راحتی مشتریان خود استفاده از خدمات الکترونیکی را مانند بانک‌های دیگر فراهم کرده است. با توجه به این که امروزه افراد زیادی به دنبال ثبت و تایید چک‌های صیادی هستند. بانک صادرات نیز به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور ارائه خدمات اینترنتی چک‌های صیادی را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

در حال حاضر کاربران بانک صادرات می‌توانند برای ثبت چک صیادی بانک صادرات به سامانه پیچک به آدرس اینترنتی eb.bsi.ir  یا نرم‌افزار چک صیادی آن مراجعه کنند.

خوب است بدانید که چک‌های صیادی به رنگ بنفش هستند و مشترکان صادر کننده باید این چک‌های صیادی را در سامانه ثبت کنند. دریافت‌کنندگان چک نیز اطلاعات موجود در آن را پس از مطالعه باید تایید کنند. در حال حاضر استفاده از چک‌های صیادی تنها برای کاربرانی مجاز است که دارای چک صیادی بانک صادرات می‌باشند و رمز عبور و کلمه کاربری خود را دریافت کرده باشند. البته داشتن یک حساب بانکی در بانک صادرات یکی از الزامات مبرم از این خدمات الکترونیکی می‌باشد.

چک‌های صیادی بانک صادرات یک کد شناسه 16 رقمی دارند که در چک‌های سایر بانک‌ها وجود ندارد. استفاده از این شناسه 16 رقمی برای انجام هرگونه فرآیند روی چک لازم است. لذا در حفظ آن کوشا باشید.

خوب است بدانید که در حال حاضر نرم‌افزار چک صیادی بانک صادرات ایران برای گوشی‌های اندروید و IOS فراهم شده است. لذا کلیه کاربرانی که به گوشی‌های هوشمند مجهز هستند می‌توانند با اتصال به اینترنت این نرم‌افزارها را دانلود و استفاده کنند.

نحوه ورود به سامانه ثبت چک صیادی بانک صادرات ایران

سامانه ثبت چک صیادی بانک صادرات به آدرس اینترنتی eb.bsi.ir توسط این بانک راه‌اندازی شده است. به طوری که کاربران حقیقی و حقوقی می‌توانند از کلیه خدمات آن استفاده کنند. کاربران برای استفاده از خدمات چک‌های صیادی می‌توانند علاوه بر سامانه eb.bsi.ir  از روش‌های دیگری مانند پیچک بانک مرکزی ،  سامانه ثبت چک صیادی بانک سامان  و سامانه ثبت چک صیادی بانک سپه  استفاده کنند. نحوه ورود به سامانه ثبت چک صیادی بانک صادرات بسیار آسان است. به این شکل که کاربران آدرس اینترنتی eb.bsi.ir  را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه اصلی شوند. سپس جهت استفاده از هر خدمات آن روی گزینه مورد نظر کلیک کنند.

راهنمای ثبت چک صیادی در سامانه eb.bsi.ir  بانک صادرات

بانک صادرات، سایت eb.bsi.ir برای استفاده از چک‌های صیادی و کلیه خدمات مربوط به آن ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند با مراجعه به این سایت از خدماتی مانند ثبت چک، تایید و انتقال آن در سامانه استفاده کنند. در ادامه نحوه ثبت چک‌های صیادی بانک صادرات ایران را در سامانه eb.bsi.ir  بیان می‌کنیم:

  • کاربران بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه چک صیادی بانک صادرات ایران  به آدرس https://eb.bsi.ir اطلاعات خود را در صفحه باز شده درج کنند.
  • برای ورود دکمه آبی رنگ «ورود به سامانه» را کلیک نمایند.
  • بعد از ورود به حساب کاربری و بررسی اطلاعات وارد شده ، جهت ثبت چک در سامانه صیاد گزینه مربوط به خدمات بانک صادرات را لمس کنند.
  • در میان گزینه‌های موجود روی ثبت ضربه بزنند.
  • شناسه 16 رقمی بالای چک را در کادر مشخص شده وارد کرده و گزینه تایید و ادامه را بزنند.
  • صفحه جدیدی برای آن‌ها باز می‌شود که کلیه اطلاعات خواسته شده مانند تاریخ سررسید چک، مبلغ چک و غیره را وارد نمایند.
  • سپس گزینه تایید و ادامه را بزنند.
  • اطلاعات مربوط به گیرنده چک را به صورت کامل و دقیق درج و تایید کنند.
  • در صفحه باز شده توضیحات لازم در مورد چک را درج کنند.
  • گزینه ادامه را بزنند.
  • در این قسمت پیش نمایش اطلاعات ثبت شده را نمایش می‌دهند که در صورت تایید آن‌ها روی گزینه «تایید و صدور چک» ضربه بزنند. در غیر این صورت به مراحل قبلی باز گشته و آن‌ها را اصلاح کنند.

اگر چک صادر شده بیش از 15 میلیون تومان باشد، می‌بایست شماره شبای مقصد را نیز در قسمت مشخص شده درج کنند. حال اگر هرگونه سوالی در مورد نحوه ثبت چک صیادی بانک صادرات در سامانه eb.bsi.ir  را داشته باشید می‌توانید برای توضیحات بیشتر از کارشناسان مشورت کمک بگیرید.

راهنمای تایید چک صیادی در سامانه صیاد بانک صادرات

طبق قانون جدید چک صیاد، آن دسته از افرادی که چک صیادی دریافت می‌کنند باید اطلاعات موجود در این چک را تایید کنند. برای این کار باید به سامانه eb.bsi.ir  مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل ذکر شده برای ثبت چک، این بار روی گزینه «تایید چک توسط گیرنده» کلیک می‌کنند. در واقع کلیه مراحل آن‌ها یکسان است.

به طوری که در این مرحله کاربر به جای ثبت چک گزینه «تایید چک توسط گیرنده» را می‌زند. سپس با مشاهده اطلاعات درج شده توسط فرستنده چک، در صورت درستی گزینه تایید را می‌زند. خوب است بدانید که تا زمانی که گیرنده چک آن‌ها را تایید نکند ، چک ارزش اعتباری ندارد و قابل وصول نیست.

نحوه انتقال چک‌های صیادی در سامانه صیاد بانک صادرات

انتقال چک‌های صیادی ، یکی از خدمات سامانه پیچک بانک صادرات است. افرادی که چک‌های خود در سامانه آنلاین پیچک ثبت کردند می‌توانند آن‌ها را از طریق همین سامانه انتقال دهند. برای این کار لازم است بعد از ورود به سایت eb.bsi.ir  با زدن گزینه «انتقال چک» خدمات مربوط به آن را انجام دهند.

استعلام چک‌های صیادی در سامانه بانک صادرات

برخی از مشترکین بعد از آن که چک خود را ثبت کردند و منتظر تایید آن توسط گیرنده هستند. در این صورت آن‌ها می‌توانند برای استعلام وضعیت چک خود وارد سامانه eb.bsi.ir  شوند و با درج کد رهگیری 16 رقمی از وضعیت کنونی چک خود مطلع شوند. حال اگر شما به جزئیات بیشتری در مورد استعلام چک صیادی بانک صادرات ایران دارید ، کارشناسان مشورت آماده پاسخ‌گویی به شما هستند.

چگونه نرم‌افزار ثبت و تایید چک صیادی بانک صادرات را دانلود و نصب کنیم؟

کاربرانی که قصد دانلود و نصب نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک صادرات را دارند می‌توانند از طریق گوشی اندروید خود روی لینک زیر کلیک کنند تا نرم‌افزار ثبت و تایید چک صیادی بانک صادرات به صورت مستقیم روی گوشی آن‌ها نصب و راه‌اندازی شود.  

کاربران، برای دانلود مستقیم نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک صادرات ایران برای IOS نیز می‌توانند از طریق گوشی خود روی لینک زیر کلیک کرده تا به صفحه اصلی دانلود اپلیکیشن ثبت چک صیادی بانک صادرات ایران برای IOS هدایت شوند. سپس با خیال راحت آن را روی گوشی آیفون خود نصب کنند. حال اگر به هنگام نصب نرم‌افزار ثبت چک صیادی بانک صادرات به هرگونه خطایی برخورد کردید می‌توانید جهت برطرف کردن آن از کارشناسان مشورت کمک بگیرید. 

نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی در نرم‌افزارهای چک صیادی بانک صادرات

مشتریان بانک صادرات ایران بعد دانلود و نصب نرم‌افزارهای چک صیادی می‌توانند به راحتی از کلیه خدمات آن استفاده کنند. معمولا نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی در نرم‌افزارهای آن مانند سامانه آنلاین بانک صادرات است. لذا اگر شما نحوه ثبت و تایید چک‌های صیادی را در سامانه آنلاین بانک صادرات یاد گرفتید می‌توانید به راحتی آن‌ها را روی گوشی نیز انجام دهید.

روش‌های  ورود به سامانه صیاد بانک صادرات

برای ورود به سامانه صیاد بانک صادرات ایران علاوه بر سامانه eb.bsi.ir  و نرم‌افزار آن روش‌های دیگری نیز وجود دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

اینترنت بانک صادرات:

این سامانه یکی از روش‌های استفاده از چک‌های صیادی است که در آن شما با وارد شدن به نشانی اینترنتی https://bib.bsi.ir می‌توانید از این سامانه استفاده کنید. اما لازم است بدانید که این بخش را قبلا توسط بانک صادرات فعال کنید.

نرم‌افزار صاپ:

نرم‌افزار صاپ، نیز یکی از گزینه‌های ثبت چک در سامانه صیاد است. این نرم‌افزار خدمات دیگری را نیز ارائه می‌دهد که شما برای آشنایی بیشتر می‌توانید به نشانی www.bsi.ir مراجعه کرده و پس از دانلود و نصب از خدمات آن استفاده کنید.

برنامه‌های معتبر در حوزه پرداخت:

شما برای استفاده از خدمات چک صیاد بانک صادرات می‌توانید از برنامه‌های معتبر در حوزه پرداخت مانند آپ و 724 استفاده کنید. در حال حاضر همه این برنامه‌ها در سامانه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) به نشانی اینترنتی  www.shaparak.ir وجود دارند. لذا شما با مراجعه به آن‌ها می‌توانید از این نرم‌افزارها استفاده کنید.

مراجعه حضوری به بانک صادرات:

هرچند که استفاده از نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های آنلاین خدمات صیاد بانک صادرات ایران رایج هستند. اما هنوز افرادی نیز وجود دارند که برای استفاده از این خدمات به صورت حضوری به یکی از شعب بانک صادرات ایران مراجعه می‌کنند. معمولا مبلغ چک این افراد بسیار بالا است و مراجعه حضوری برای آن‌ها گزینه خوبی است.

خلاصه مطلب

با تصویب قوانین جدید در حوزه چک‌ های بانکی، سامانه صیاد بانک صادرات نیز در این راستا راه‌اندازی شده است. این سامانه با چک‌های صیادی بانک‌های دیگر تفاوت بارزی دارد و آن هم کد شناسه 16 رقمی است که شما از آن برای انجام هرگونه تغییرات در چک مانند ثبت، انتقال، تایید یا رد، استعلام و غیره باید استفاده کنید. در بالا در مورد همه این موارد صحبت کردیم و به دلیل اهمیت نرم‌افزارهای ثبت چک صیادی بانک صادرات لینک آن‌ها را برای گوشی‌های آیفون و اندروید قرار دادیم. حال اگر شما به هنگام کار با سامانه و نرم‌افزارهای ثبت چک صیادی بانک صادرات به هر گونه مشکلی برخورد کردید می‌توانید با کارشناسان مشورت صحبت کنید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

منبع: ثبت چک صیادی بانک صادرات





:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: