معافیت سربازی کولیت اولسرو 1401 + شرایط و مراحل اخذ
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 

معافیت سربازی کولیت اولسرو 1401 + شرایط و مراحل اخذ

 
معافیت سربازی کولیت اولسرو
 

معافیت سربازی کولیت اولسرو موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. همانطور که می دانید بیماری های بسیاری در لیست معافیت های سربازی هستند که افراد مبتلا شده به این بیماری ها با دریافت معافیت پزشکی می توانند به صورت دائم یا موقت از رفتن به خدمت سربازی معاف باشند. یکی از این بیماری ها معافیت سربازی کولیت اولسرو می باشد که ما در ادامه قصد داریم شرایط و مراحل اخذ این معافیت را بیشتر بررسی کنیم.

 

بیماری کولیت اولسرو چیست؟

کولیت اولسروبا نام های دیگری همچون کولیت زخمی، کولیت اولسروز و پس روده آماس زخمی نیز شناخته می شود که نوعی بیماری التهابی مربوط به روده است. در این بیماری روده بزرگ شامل پس‌روده (کولون) وراست‌روده (رکتوم) درگیر شده و نوعی پس‌روده‌آماس (کولیت) است. هنوز دلیل اصلی بروز آن مشخص نشده است اما می تواند مجموعه ای از عوامل میکروبی، ژنتیکی، ایمنی و عوامل مرتبط با سبک زندگی (نظیر رژیم غذایی) را در بروز آن موثر دانست. به علاوه استرس که عامل بسیاری از بیماری ها است نیز در بروز آن می تواند نقش داشته باشد. از آنجایی که نوعی زخم در نتیجه این بیماری در روده ایجاد می شود، در فرد اسهال خونی تشدید شونده مشاهده خواهد شد. بیماری کرون نیز شباهت بسیاری با این بیماری دارد. ممکن است گاهی علائم آن خود به خود درمان شود اما اصولاً نیاز به درمان و تحت نظر قرار گرفتن دارد.

 

 

معافیت بیماری های گوارشی

 

 

شرایط دریافت معافیت سربازی کولیت اولسرو چیست؟

در این بیماری نیز مانند تمامی موارد دیگر، شدت بیماری متفاوت بوده و در نتیجه نوع معافیتی که داده می شود، متفاوت خواهد بود. زیرا با توجه به شدت بیماری توانایی فرد در انجام کارها متفاوت می شود. افرادی که دارای این بیماری هستند، به چهار گروه زیر تقسیم خواهند شد:

کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و می توانند خدمت خود را به سرانجام برسانند.

افرادی که سلامتی آن ها تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و می توانند امروز غیررزمی را انجام دهند.

افرادی که به صورت موقت نمی توانند دوره خدمت را به سرانجام برسانند.

افرادی که نقص عضو داشته و یا بیماری های جسمی و روانی دارند و به همین دلیل به صورت دائمی نمی توانند خدمت خود را به پایان برسانند.

البته توجه داشته باشید که در کلیه معافیت های پزشکی سربازی اگر شرایط جنگ باشد، هر فردی با توجه به نوع بیماری که دارد به خدمت اعزام خواهد شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: