گچ و سیمان مصالح پایه مورد استفاده در ساختمان سازی می باشند. یکی از مصالحی که به صورت عمده در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، گچ و سیمان می باشد. گچ رنگی سفید داشته و سیمان در رنگ های مختلف به تولید می رسد. در این مقاله روش تشخیص گچ از سیمان سفید را که هر دو یک رنگ می باشند، آموزش می دهیم. بهتر است برای خرید مصالح پایه ساختمانی بخصوص گچ و سیمانی از مجموعه خوارزم سازه که بدون واسطه به فروش می پردازد خرید خود را انجام دهید.

 

روش تشخیص گچ از سیمان سفید چیست

گچ چیست

گچ ماده و پودر سفید رنگی می باشد که در بنایی ساختمانی ، گچ کاری ، گچ بری دیوار، سقف و ستون های ساختمان کاربرد دارد. گچ پخته شده به صورت نرم است که دارای چسبندگی بالایی می باشد. گچ بعد از ترکیب با آب آماده استفاده می شود. اولین بار حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ سال پیش زمانی که دریا ها خشک شدن لایه های سنگ گچ خام در زیر دریا ها نمایان شدند و از انجا تولید گچ آغاز شد.

گچ از جمله مصالح ساختمانی پر کاربرد می باشد به دلیل ویژگی که دارد از قدیم الیام مورد استفاده در ساختمان سازی بوده است. در دوره های خیلی قدیم در ساخت بنا ها از گچبری ها بسیار زیبایی استفاده می شد . گچ از پختن و آسیاب کردن سنگ گچ بدست می آید. سنگ گچ از گروه کلسیم دار مصالح ساختمانی می باشد.