ماسه شکسته دو بارشور از خرد كردن سنگ های متراكم همچون گرانيت و به شکلی مصنوعی تهیه می گردد. دانه‌ های ماسه شکسته تيزگوشه می باشند و دارای سطوح بسيار خشنی هستند، به همین جهت برای ساخت بتن مناسب است. شرکت خوارزم سازه نمایندگی فروش مستقیم مصالح ساختمانی و ماسه شكسته به قیمت روز کارخانه و همچنین کیفیت عالی در تهران می باشد و نیز توسط وبسایت خود امکان خرید آنلاین در تمام مناطق کشور و همچنین شرایط خرید آسان را برای شما مصرف کنندگان گرامی فراهم آورده است.

ماسه شكسته و شن

ماسه ‌ها و شن ها از تجزيه كانی های مقاومی مانند كوارتز به وجود می آيند. از ماسه براي تهيه انواع ملات‌ سیمان، بتن، آجر ماسه آهكی و … استفاده می كنند. در صنعت ساختمان نیز به دانه هایی که دارای قطر ۲ الی ۰/۰۶ میلی‌متر می باشند، ماسه گفته می‌شود. ماسه ها بر پایه منبع تهيه آن ها دارای چند دسته می باشند:

● منظور از ماسه” ۰۴ و ۰۶” یعنی اینکه بزرگ ترين قطر سنگدانه به ترتيب از ۴ ميلي متر و ۶ ميلي متر بيشتر نباشد.
● ماسه یک بار شور یا فیلر اغلب اوقات برای ساخت ملات به کار برده می شود.
● ماسه دو بار شور به جهت خاک کمتر در ساخت بتن مورد استفاده قرار می گیرد.
● ماسه خاکی نیز در ساخت ملات‌های خاص کاربرد دارد.

ماسه شکسته و شن به علت تیز گوشه بودن و اصطکاک داخلی بالا در میان دانه ها، لغزندگی مناسب را به روی همدیگر ندارند اما دانه های شکسته به جهت همین اصطکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه سازی به ویژه در قسمت روسازی راه بیشتر مورد مصرف دارند. در بتن ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده گردد، باید دقت بیشتری برای جا به جایی بتن در قالب و پر کردن تمام زوایای آن به عمل آورد ولی در این نوع مصالح قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشاری و کششی بیشتری نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد.