به سقف پیش ساخته این که تشابه زیای به سقف تیرچه بلوک داشته و از تیرچه فولادی با جان باز در ترکیباتش استفاده می شود، سقف کرومیت می گویند. در این نوع سقف ها معایب سقف تیرچه بلوک نظیر نیاز آن به شمع بندی به طور کلی از بین رفته است و از این طریق سقف کرومیت فضای کمتری را اشغال نموده و دست و پاگیر نخواهد بود. این سقف به دلیل اینکه قادر است وزن خود را همراه با تمامی متعلقاتش تحمل نماید نیازی به شمع بندی ندارد. در صورتی که طول تیرچه کرومیت زیاد باشد آن را می برند و سپس در محلی که نصب می گردد، تقویت می نمایند.

سقف کرومیت استحکام و یکپارچگی بالایی داشته و در مقایسه با سقف های انواع دیگر مزیت های بیشتری دارد. از این سقف در سازه های مختلف استفاده می شود. اساس و بنای ساخت سقف های کرومیت، تیرچه کرومیت است. یکی از مزیت های این تیرچه این است که می توان چندین سقف را توسط آن به صورت همزمان پیاده سازی نمود و بتن ریزی کرد. در نتیجه استفاده از تیرچه کرومیت برای اجرای سقف ها مقرون به صرفه می باشد. این نوع از تیرچه ها به علت طراحی به صورت ایستاده، نیازی به شمع بندی در زیر سقف نخواهند داشت.

تیرچه های کرومیت می توانند وزن بتن و قالب ها را تحمل نموده و بعد از انجام عملیات بتن ریزی، به علت ایجاد یکپارچگی بین تیرچه های فولادی و بتن تمامی بارهای وارده بر سقف توسط این تیرچه ها قابل تحمل می باشد.