تیرچه های کرومیت نوعی سقف های پیش ساخته می باشند که در روند ساخت آن ها از تیرچه های فولادی ترکیب شده با بتن استفاده می شود. زمانی که سقفی را می سازند نیاز است که زیر سقف شمع بندی صورت گیرد. شمع بندی مشکلات خاصی دارد که سقف های کرومیت با عدم نیازشان به شمع بندی این مشکلات را از بین برده اند. در این مقاله قصد داریم شما را به پاسخ سوال های خود از قبیل اینکه سقف کرومیت چیست؟ مزایا و معایب تیرچه کرومیت چه می باشد؟ نکات اجرایی سقف کرومیت چیست؟ برسانیم. به همین دلیل تا آخر مقاله همراه ما باشید.

سقف کرومیت چیست؟

سقفي است با تيرچه هاي بلوكي اما تيرچه هايي كه در آن به كار مي روند با تيرچه معمولي فرق دارند. در ساخت این سقف از تيرچه فلزي با جان ساز استفاده مي شود. غالبا كروميت در سازه هاي فولادي به كار مي رود و از استحكام و يكپارچگي بالايي برخوردار است.با وجود تيرچه هاي كروميت ميتوان چندين سقف را با هم بتن ريزي كرد كه اين كار براي ساختمان سازها امري مهم و مقرون بصرفه است.بعد از بتن ريزي تيرچه با بتن تركيب شده و استحکام آن افزایش یافته و بارهاي وارده را از این طریق تحمل مي كند. در كل ميتوان گفت كه سقف کرومیت سقف بسیار مقاومی بوده و قادر است تمامی بارها را تحمل نماید.

اين تيرچه ها حالت ايستاده داشته و نيازي به شمع بندي در زير سقف نيست. طراحي اين تيرچه ها به نوعي است كه مي توانند وزن بتن و قالب ها را تحمل نمایند. گروه توليدي خوارزم سازه يكي از بهترين شركت هاي توليد كننده سقف هاي كروميت هستند كه مي توانند در اين راستا شما را راهنمايي كنند. براي کسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان مجرب و توانمند اين مجموعه تماس بگيريد.