در این مقاله به بررسی فاصله و ارتفاع زیگزاگ تیرچه و نحوه محاسبه میلگرد زیگزاگ تیرچه می پردازیم و شما را با مزایای این قطعات ساختمانی آشنا می نماییم. میلگرد زیگزاگ نوعی میلگرد می باشد که غالبا برای ساخت پل ها و سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد. طرز ساخت این قطعه با انواع دیگر میلگرد ها متفاوت می باشد. میلگرد نقشی اساسی در ساختمان سازی داشته و بسته به کاربری که برای آن انتخاب می شود سایز و شکل مختلفی به خود می گیرد. کارخانه تولید میلگرد و تیرچه و سایر محصولات ساختمانی در تهران، خوارزم سازه، بهترین نوع میلگردهای زیگزاگ را خدمت مشتریان خود عرضه می دارد.

برای اطلاع دقیق از نحوه محاسبه میلگرد زیگزاگ تیرچه و فاصله و ارتفاع میلگرد تیرچه با کارشناسان این مجموعه که به صورت 24 ساعت آماده پاسخدهی به سوالات شما می باشند، تماس بگیرید.

 

نحوه محاسبه میلگرد زیگزاگ تیرچه

ميلگرد های زيگزاگ كه به آن تيرچه زيگزاگ و يا خرپا نيز گفته مي شود، از وصل شدن ميلگرهاي آجدار A3 با ميلگرد ساده به صورت زيگزاگ ساخته مي شوند. نحوه اتصال ميلگرد هاي زيگزاگي عموما به صورت جوشي و همچنين گاهي از طريق قلاب كردن است. در صنعت ساختمان سازي به ميلگرد زيگزاگي ميلگرد عرضي هم گفته مي شود.

در ساختمان سازي گاهي از محصولات فولادي به صورت خام و گاهي به صورت پيش ساخته استفاده مي شود. به عنوان مثال از تير آهن و ستون صنعتي به همان صورت در ساخت و ساز استفاده مي شود، تنها عملياتي كه روي اين مصالح انجام مي شود يك برش و جوشكاري ساده است. اما مصالحي وجود دارد كه ابتدا بايد به صورت  محصولي پيش ساخته توليد و سپس از آنها در ساختمان سازي استفاده شود. نمونه اي از اين مصالح ميلگرد بستر و ميلگرد زيگزاگ است. ميلگرد زيگزاگ نقش مهمي در ساختمان سازي دارد. به دليل بالا بودن توان باربري این میلگرد خود يك عضو مهم در ساخت سقف است. توليد ميلگرد زيگزاگ در كارگاه هاي ساخت تيرچه انجام مي گردد. از خطوط مكانيزه با كيفيت بالا براي توليد ميلگرد زيگزاگ استفاده مي كنند.