تیرچه به قطعاتی گفته می شود که غالبا در سقف سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات قادرند بارهای مرده و زنده سقف را تحمل نمایند و کاربرد اصلیشان در صنعت همین مورد می باشد. نصب این قطعات منطبق بر استانداردهای ساختمان سازی صورت می گیرد. مواد اولیه مورد استفاده در تولید تیرچه، فولاد و بتن می باشد و خاصیت کلی تیرچه تولیدی از طریق این دو تامین می شود. به منظور استعلام قیمت تیرچه صنعتی با کارشناسان گروه تولیدی خوارزم سازه با سابقه فعالیت طولانی در این عرصه تماس بگیرید. در ادامه به پاسخ سوالات خود اعم از تیرچه صنعتی چیست؟ کاربرد و مزایا و معایب تیرچه صنعتی چیست؟ خواهید رسید.

تیرچه صنعتی چیست؟

تیرچه هایی که خرپایی آن ها به روش جوش نقطه ای تولید گردد، تیرچه صنعتی نامیده می شوند. تیرچه های صنعتی در ظاهر یا به صورت مثلثی بوده و یا چهار وجهی می باشند. شکل گیری اجزای این تیرچه ها به صورت مستقیم می باشد و هیچ انحنایی در این مسیر شامل آن ها نمی گردد. اجزای تیرچه صنعتی به وسیله لولا به یکدیگر متصل می گردند.

تیرچه های صنعتی برای تامین استحکام سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند و نقش ستون را ایفا می نمایند. متریال اولیه آن ها فولاد یا بتن بوده و در تولید سقف کاربرد دارند. در این سقف ها بلوک ها به صورت قالبی بتنی بر روی تیرچه ها قرار می گیرند و سازه ای به شکل T تشکیل می دهند. در این سقف ها که به سقف های تیرچه بلوک معروفند بخش تیرچه ها مهم ترین بخش می باشد که در روند ساخت آن کاربرد دارد.

غالبا تیرچه ها به دو روش سنتی و صنعتی به تولید می رسند که نوع سنتی تقریبا منسوخ شده است و به علت مزایای بیشماری که تیرچه های صنعتی دارند، این انواع جای تیرچه های سنتی را به طور کلی گرفته اند. در این مقاله به توضیح کاربرد تیرچه صنعتی و مزایا و معایب آن می پردازیم و شما را با بهترین مجموعه تولیدی تیرچه صنعتی ، خوارزم سازه، بیشتر آشنا می نماییم.