اعلام نتایج ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 99 – 1400
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اعلام نتایج ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 99 – 1400

دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم ثبت نام نموده اند چند روز پس از ثبت نام باید اقدام به مشاهده نتایج نمایند. نتایج مدارس تیزهوشان همانند سنوات گذشته از طریق سامانه اعلام میشود و داوطلبین عزیز میتوانند با ورود به سامانه  hoosh.medu.ir  نتایج را مشاهده نموده و در صورت قبولی با ارائه مدارک اقدام به ثبت نام حضوری نمایند. داوطلبین عزیز توجه داشته باشید که نتایج یک الی دو هفته پس از آزمون منتشر میشود و شما میتوانید با وارد شدن در سامانه و وارد کردن رمز عبور و کد ملی نتایج ثبت نام نهم به دهم 99-1400 را مشاهده نمایید.

جزئیات مربوط به اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 99

 

  • دانش آموزانی که براساس مندرجات کارنامه تیزهوشان در یکی از اولویت های انتخابی خود قبول شده اند ، بایستی با مراجعه حضوری به مدرسه پذیرفته شده و ارائه مدارک لازم ، ثبت نام حضوری خود را نیز انجام دهند.
  • برای دانش آموزانی که در این آزمون پذیرفته نشده اند ، حداکثر تا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون ، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه عدم قبولی منتشر می شود که در این کارنامه تعداد پاسخ های درست و غلط ، نمره کسب شده در هر درس ، امتیاز کل داوطلب و امتیاز آخرین فرد قبولی مشخص شده است.
  • هم زمان با صدور کارنامه برای داوطلبان پذیرفته نشده ، لینک اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 1400 – 99 فعال می شود و دانش آموزانی که نسبت به هر یک از بند های زیر اعتراضی داشته باشند ، می توانند درخواست خود را مبنی بر اعتراض به نتایج تیزهوشان نهم 1400 – 99 ، در سایت ثبت نمایند.
  1. وجود مغایرت در تعداد پاسخ های صحیح ، پاسخ های غلط و سوالات نزده با توجه به کارنامه خود و پاسخ نامه مرجع
  2. اشتباه در محاسبه تراز علمی آزمون
  3. نداشتن تطابق در اولویت های انتخابی درج شده بر روی کارنامه و اولویت های درج شده بر روی کارت ورود به جلسه یا فرم ثبت نام اولیه
  4. اعمال نشدن شرایط مربوط به بند پذیرش دوقلو ها یا چند قلو ها
  5. سایر موارد
  • داوطلبان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، فقط در همان رشته ای که قبول شده اند مجاز به ادامه تحصیل هستند و اگر بر اساس ضوابط هدایت تحصیلی شرایط ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده را نداشته باشند ، پذیرش آن ها لغو می گردد.
  • بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ، هیچ فهرست ذخیره ای در زمان اعلام نتایج تیزهوشان و نمونه دولتی 1400 – 99 منتشر نمی شود.
  • اگر پس از پذیرش در آزمون تیزهوشان و انجام ثبت نام حضوری ، قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید بایستی از ضوابط نقل و انتقال تیزهوشان و نمونه دولتی دهم مطلع شوید و اگر دارای شرایط لازم بودید ، برای دریافت انتقالی اقدام نمایید.
  • طبق بخشنامه منتشر شده از سوی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان ، آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه مربوط به دوقلو استفاده می کنند ، در صورتی که فقط یکی از آن ها در آزمون پذیرفته شود ، قبولی نفر دیگر به شرطی امکان پذیر است که حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضا را به دست آورد.

کلیه دانش آموزان و اولیای گرامی جهت اطلاع از نحوه ورود به سامانه hoosh.medu.ir ، مشاهده کارنامه و اسامی پذیرفته شدگان می توانند از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل نمایند

  • 9099072952 تماس از سراسر کشور) و 9092305587 (تماس از استان تهران)
  • تماس از سراسر کشور پاسخگویی 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

 

زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم

 

با توجه به ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1400 – 99 ، دانش آموزان برای ورود به هر یک از این دو مدرسه ، می بایست در یک آزمون شرکت نمایند. داوطلبانی که در روز 31 خردادماه در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کرده اند ، می توانند در نیمه اول مردادماه ، نتایج آزمون خود را از طریق سامانه مربوطه مشاهده نمایند.

  • جهت مشاهده کارنامه و نتیجه آزمون خود ، در زمان مقرر به ” سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی “ به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه نمایید.
  • شماره ملی و رمز ورود همگام را در کادرهای تعیین شده وارد نمایید تا وارد پنل کاربری خود شوید.
  • پس از دریافت کارنامه از سامانه ، قسمتی در کارنامه با عنوان ” وضعیت قبولی “ به چشم می خورد. این قسمت از کارنامه وضعیت قبولی یا عدم قبولی شما را در اولویت های انتخاب شده نمایش می دهد.
  • توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمز ورود ، می توانید روی عبارت ” رمز ورود جدید “ کلیک کنید. در این صورت سامانه رمز ورود جدیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد ، رمز جدید معمولا شماره سریال شناسنامه دانش آموز می باشد.
  • چنانچه داوطلبی نمره قبولی لازم را کسب نکرده باشد، تعداد پاسخ های صحیح ، غلط و نزده در هر درس به همراه تراز کسب شده و هم چنین تراز آخرین فرد قبولی در مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی نمایش داده خواهد شد و اگر دانش آموز پذیرفته شده باشد، نام مدرسه قبولی ذکر خواهد شد.

 

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با نحوه ثبت نام در سامانه تیزهوشان و نحوه مشاهده اعلام نتایج مدارس تیزهشوان نهم به دهم آشنا کنیم و راهنمایی های لازم را ارائه دهیم. لذا داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که زمان اعلام نتایج را از دست ندهید چرا که در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.

 منبع : hoosh.medu.ir





:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: