ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد 99 – 98
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد 99 – 98

داوطلبینی که قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد ترم بهمن را دارند میتوانند در زمان مشخص شده اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام دانشگاه آزاد همانند سنوات گذشته از طریق سامانه انجام میگیرد و دارای شرایط  و ضوابطی میباشد که شما ابتدا باید با دانلود دفترچه دانشگاه آزاد از طریق سامانه و مطالعه ان از این شرایط مطلع شوید و در صورت دارا بودن شرایط از طریق سامانه azmoon.org جهت پر کردن فرم اطلاعات هویتی و تحصیلی اقدام نمایید.

 

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد 99 – 98

 

مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود و شرکت در کنکور سراسری برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور آزاد 98 این مقطع الزامی نخواهد بود. اکنون ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که تفاوت کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت آن ها این است که داوطلبانی که دیپلم فنی و کاردانش دارند می بایست در رشته های کاردانی پیوسته و داوطلبانی که دیپلم رشته های نظری را دارند باید در رشته های کاردانی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 هستند ، می توانند در 2 بازه زمانی مهر و بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. ثبت نام برای مقطع کاردانی ناپیوسته نیمسال اول (مهر) از 18 اسفند ماه آغاز و تا شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت ، داوطلبان برای ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته نیز می توانند از تاریخ 18 تیر لغایت 6 شهریور ماه نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند. البته مهلت ثبت نام این مقطع تمدید شده و داوطلبان از تاریخ 9 لغایت 20 شهریور ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

هم چنین ثبت نام برای نیمسال دوم (بهمن) از اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه آغاز می شود. داوطلبانی مجاز به ثبت نام خواهند بود که مدرک دیپلم خود را دریافت نموده باشند (داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای مقطع کاردانی پیوسته الزامی نیست.

 

نحوه ثبت نام کاردانی دانشگاه آزاد

 

  • برای انجام ثبت نام ابتدا می بایست دفترچه ثبت نام بدون کنکور آزاد را دانلود نموده و به طور دقیق مطالعه کنید تا در جریان تمام مراحل و جزئیات ثبت نام قرار بگیرید.
  • در مرحله دوم وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شده و کارت اعتباری مقطع تحصیلی مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید.
  • پس از خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال کارت اعتباری ، از منوی اصلی لینک فعال شده مقطع مورد نظر خود را (کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته) انتخاب نموده و جهت پایان فرآیند ثبت نام ، کاربرگ مربوطه خود را تکمیل کنید.
  • در پایان کد رشته محل های مورد نظر خود را در فیلدهای مربوطه درج کنید.

 

جهت اطلاع از ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد 99 – 98 و اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد از سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید

  • 9099072952و در صورت شلوغی 9092305587 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 98

از مهم ترین شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 98 ، دارا بودن آخرین مدرک داوطلبان مورد پذیرش دانشگاه آزاد است . متقاضیان مقطع کاردانی پیوسته لازم است یکی از مدارک دیپلم فنی حرفه ای یا نظری ( دیپلم 3 سال نظام جدید ) یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم و داوطلبان مقطع کاردانی ناپیوسته مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم 4 ساله نظام جدید ، داوطلبان کارشناسی پیوسته دیپلم و پیش دانشگاهی و داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) را داشته باشند . در نظر داشته باشید آقایان متقاضی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد باید به قوانین مربوط به نظام وظیفه برای ادامه تحصیل دقت داشته باشند . شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته بهمن 98 مندرج در اطلاعیه دانشگاه آزاد به شرح زیر است :

 

1- با توجه به اینکه گزینش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی ( معدل دیپلم ) صورت خواهد گرفت ، لذا کلیه متقاضیان ( دیپلمه های نظام قدیم ، نظام جدید و همچنین دیپلمه های فنی حرفه ای و کاردانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی ) لازم است معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی وارد نمایند . داوطلبان دیپلمه فنی و حرفه ای و یا کار و دانش که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی در دیپلم ، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً درج نمایند .

2- بر اساس قوانین ، هر داوطلب می تواند بر اساس شرایط خود ، متقاضی یکی از سهمیه های مصوب مندرج در دفترچه راهنما شود .

3- داشتن ديپلم كامل نظام قديم متوسطه و يا مدرك پيش دانشگاهی نظام جديد متوسطه و همچنين داشتن مدرك كاردانی ( پيوسته و ناپيوسته ) برای ثبت نام داوطلبان در دوره پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع كارشناسی پيوسته الزاميست .

4- داشتن مدرک دیپلم کامل نظام قديم متوسطه و يا مدرك پيش دانشگاهی نظام جديد متوسطه برای ثبت نام داوطلبان در دوره پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع كاردانی ناپيوسته الزاميست .

5- داشتن دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش یا دیپلم سه ساله متوسطه نظری یا دیپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه در دوره پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کاردانی پيوسته الزاميست .

6- دیپلمه های کار و دانش ، فنی و حرفه ای و هنرستان نظام قدیم صرفاً مجاز به انتخاب یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود طبق جدول مربوطه در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته می باشند .

7- هر متقاضی با توجه به مدرک پایان دوره متوسطه خود در شاخه های فنی و حرفه ای ، کار و دانش و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم ، تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی برای ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته می باشد . رشته تربیت بدنی از این قاعده مستثنی است و داوطلبان در صورت تمایل می توانند این رشته را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب نمایند .

8- تطابق رشته فارغ التحصیلی داوطلبان در دوره متوسطه با رشته انتخابی در دوره کاردانی پیوسته ، در محل دانشگاهی مربوطه صورت خواهد پذیرفت بنابراین توصیه می کنیم به شرط تطابق رشته ( مطابق جدول صفحات 11 الی 14 دفترچه راهنما ) را رعایت کنید .

9- از آنجایی که پذیرش داوطلبان در صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم ) صورت می پذیرد و با توجه به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان ( ریاضی، تجربی و انسانی و ... ) متفاوت است لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد ، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که داوطلبان می توانند در این خصوص جدول ضریب تاثیر معدل در دفترچه راهنمای دوره کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته را مطالعه نمایند .

 

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ثبت نام در دانشگاه آزاد ترم بهمن آشنا کنیم و شما را از شرایط  ثبت نام مطلع کنیم و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهیم. داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند توجه داشته باشند که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که ثبت نام فقط از طریق سامانه انجام میگیرد و در صورت بسته شدن سامانه ثبت نام به صورت حضوری انجام نخواهد گرفت.

 منبع : ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد 98-99





:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: