مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان

انتخاب رشته دوران دبیرستان از جمله مهم ترین و چالش برانگیزترین انتخاب هایی است که پیش روی دانش آموزان مقطع متوسطه قرار دارد. اینجاست که دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان اهمیت زیادی پیدا می کند. با دریافت مشاوره انتخاب رشته دبیرستان دیگر خبری از آن همه درگیری ذهنی برای انتخاب رشته نیست و فرد انتخاب رشته ای بی عیب و نقص را تجربه می کند.

مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

دانش آموزان و همچنین والدین در دبیرستان برای انتخاب رشته باید به یک سری نکات توجه ویژه ای داشته باشند. از جمله علاقه ی خود دانش آموز، برای مثال خود نوجوان علاقه ی زیادی به رشته ی گرافیک دارد کما اینکه والدین اصرار دارند که فرزندشان حتما پزشک بشود و دانش آموز را مجبور به انتخاب رشته ای می کنند که هیچ علاقه ای به آن ندارد و صرفا بخاطر پدر و مادرش رشته ی تجربی را انتخاب می کند، بسیاری از نوجوانان در درس خود افت می کنند و حتی نمی توانند رشته ای که وارد آن شده اند را تا آخر ادامه بدهند زیرا علاقه ای به رشته ی خود ندارد. البته والدین باید این را هم در نظر داشته باشند که فقط علاقه مهم نیست بلکه نوجوان باید استعداد در رشته ای که می خواهد ادامه دهد را داشته باشد و صرفا از روی علاقه وارد رشته ای که هیچ استعدادی در آن ندارد نشود

 

جهت دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان ، تست رغبت سنجی و آشنایی با رشته های دبیرستان با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9092305587 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

آینده شغلی رشته های دبیرستان

با توجه به نگرانی هایی که دانش آموزان عزیز در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان مطرح می نمایند، قصد داریم در رابطه با آینده شغلی برخی از مشاغل به ارائه توضیحاتی بپردازیم.

رشته علوم ریاضی همانطور که از نام آن پیداست پایه و اساس آن ، ریاضی می باشد. بنابراین جنانچه قصد انتخاب این رشته را دارید، لازم است علاوه بر آشنایی با کتب دبیرستان، همه چیز در مورد کنکور ریاضی را نیز بدانید.

آینده شغلی رشته ریاضی با توجه به اشباعی که در سال های اخیر به وجود آمده است، موجب شده که یافتن کار با اندک سختی همراه باشد.

همچنین با توجه به مهارت های مورد نیاز می توان گفت امتیاز شما در صورتی که بتوانید تخصص لازم را در رشته خود داشته باشید حرف اول را به لحاظ درآمدی حتی در همین شرایط بد اقتصادی دارد. زیرا همه ما به مهندسین خبره نیازمندیم.

مشاغل مربوط به رشته تجربی همانگونه که بسیاری از داوطلبان اطلاع دارند و همچنین در سال های اخیر رقابت بسیار سخت و تنگاتنگی به وجود آورده است و به همین دلیل کلیه دانش آموزان در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان به دنبال یافتن پاسخ در رابطه با اینکه چگونه در پزشکی قبول شویم ؟ هستند.

البته این بدان معنا نیست که انتخاب این رشته در دبیرستان ، به پزشک شدن تضمینی شما کمک می کند. در این زمینه باید به استعدادها و توانایی های خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

بازار کار رشته علوم انسانی را می توان همانند رشته ریاضی در بسیاری از رشته اشباع شده دانست.

اما باز هم موضوع بسیار مهمی که می توان بدان پرداخت این است که هر یک  از داوطلبانی که این رشته را انتخاب می کنند در صورت داشتن مهارت زیاد می توانند در آمد بالایی داشته باشند.

 

 

مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین

مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین از جمله خدمات ارائه شده برای تمامی داوطلبان توسط مشاوران است. هر یک از دانش آموزان با توجه به علاقه و استعداد خود می توانند به راحتی و با توجه به برقراری تماس با متخصصین به مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان بپردازند.

از جمله مزایای  مشاوره تحصیلی به صورت آنلاین این است که دانش آموزان عزیز بدون محدودیت و در هر زمانی که مایل باشند می توانند به راحتی و تنها با استفاده از برقراری یک تماس به کلیه اطلاعات لازم دست یابند.

 

 

آیا از ملاک ها و معیارهای انتخاب رشته مطلع هستید؟

بحث مهمی که در زمان انتخاب رشته دبیرستان همواره مطرح است موضوع ملاک ها و شاخص هایی است که در زمان انتخاب رشته باید به آن ها توجه کرد.

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم موضوع انتخاب رشته واقعاً جدی است و بخشی از سرنوشت و آینده شما دانش آموز گرامی به آن وابسته است.

پس در صورتی که دقیقاً نمی دانید چه ملاک هایی برای انتخاب رشته وجود دارد از دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان از مشاورانی خبره ایران تحصیل غافل نشوید.

 

بازار کار و آینده شغلی کدام یک از رشته ها بهتر می باشد؟

پاسخ به این سوال نمی تواند به صورت صددرصدی برای شما و تمامی دانش آموزان یکسان باشد.

زیرا یکی از خدماتی که در مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین ارائه می گردد، استعداد یابی بر حسب شخصیت شما خواهد بود. بنابراین، ممکن است در یک رشته شاید یه ظاهر بی درآمد و یا کم درآمد بتوانید بهترین درآمد را داشته باشید.

 منبع : انتخاب رشته دبیرستان

 





:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: