رشته آموزش ابتدایی چگونه است؟
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رشته آموزش ابتدایی چگونه است؟

رشته آموزش ابتدایی به عنوان یکی از رشته های محبوب در بین رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی شناخته می شود. اما سوالی که ممکن است برای افراد مایل به تحصیل در این رشته دانشگاهی مطرح شود این است که رشته آموزش ابتدایی چگونه است؟ اصلاً آیا رشته آموزش ابتدایی خوبه؟

 

حتی برخی از داوطلبان در جستجوی اطلاع از بازار کار رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد و سراسری نیز هستند. در هر صورت آینده شغلی و درآمد رشته آموزش ابتدایی برای متقاضیان انتخاب این رشته بسیار مهم است و باید در مورد شرایط و نحوه استخدام با مدرک آموزش ابتدایی نیز اطلاعاتی را بدست آورند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته آموزش ابتدایی

 

لیست دانشگاه هایی که رشته آموزش ابتدایی را ارئه می هند به ترتیب زیر می باشد.

  • دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان
  • دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان

توجه داشته باشید که داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کد رشته محل های مربوط به استان خود می باشند ، اما در کد رشته هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است ، ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخش هایی که دارای اولویت هستند پذیرش می شوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند ، از داوطلبان بومی آن استان نیز پذیرش انجام می شود.

لازم است بدانید ، این رشته را تنها دانشگاه های فرهنگیان ارائه نمی کنند بلکه علاقه مندان می توانند در دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی نیز در این رشته تحصیل کنند. تفاوت تحصیل این رشته در دانشگاه های فرهنگیان با دانشگاه های مذکور این است که سازمان آموزش و پرورش در برابر فارغ التحصیلان رشته آموزش ابتدایی از دانشگاه های غیر ، هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند. دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان معمولا پس از فارغ التحصیلی به صورت آزمایشی مشغول به فعالیت می شوند و در صورت تایید و بسته به نیاز آموزش و پرورش به صورت رسمی استخدام می شوند. 

نگاهی به آینده شغلی و درآمد رشته آموزش ابتدایی

فارغ التحصیلان رشته آموزش ابتدایی می توانند به عنوان آموزگار ابتدایی در انواع مدارس دولتی و غیر انتفاعی تدریس کنند. همچنین تدریس خصوصی و یا تدریس در مراکز آموزشی هم فرصت های کاری است که برای آنها وجود دارد. با کسب تجربه و سابقه کاری ، می توانند به سمت های معاون و مدیر مدرسه و یا پستی دیگر در اداره آموزش و پرورش دست یابند .استخدام معلمان رسمی در سال های اخیر بسیار کاهش یافته و در عوض از معلمان شرکتی و حق التدریسی بیشتر استفاده شده است. درآمد معلمان مدارس دولتی و غیر انتفاعی با یکدیگر متفاوت است. برخی از معلمان هم که علاوه بر کار اصلی خود در مدارس تدریس خصوصی می کنند، با توجه به دانش و تخصص خود ، درآمدهای متفاوتی نیز از این راه کسب می کنند.

با توجه به نرخ هر ساعت تدریس خصوصی و تعداد شاگردان خصوصی معلمان ، این درآمدها برای برخی معمولی و برای برخی بسیار خوب است. در نظام رتبه بندی معلمان ، چهار رتبه برای معلمان در نظر گرفته شده که عواملی مانند سوابق و مدرک تحصیلی ، شرکت معلمان در فعالیت‌های مدرسه ، داشتن مقالات علمی و پژوهشی ، خدمت در مناطق محروم و … در رتبه بندی و ارتقای رتبه معلمان موثر است. در جدیدترین پژوهش صورت گرفته توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد معلمان در گروه های شغلی مختلف استخراج شده است که مطابق با این تحقیق حقوق معلمان به طور متوسط بین ۷۰۰.۰۰۰ هزار تومان تا ۲.۸۰۰.۰۰۰ تومان می باشد. البته توجه داشته باشید که این تفاوت درآمدها به میزان سابقه کاری ، تجربه و تخصص افراد ، حوزه های مختلف کاری ، نوع شرکت ، شهر محل کار و …. بستگی خواهد داشت.

جهت مشاوره انتخاب رشته آموزش ابتدایی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

توانمندی های دانش آموخته رشته آموزش ابتدایی

اگر بخواهید بدانید که توانمندی های دانش آموخته رشته آموزش ابتدایی چگونه است؟ باید عرض کنیم که، فرد مایل به تحصیل و اشتغال در این رشته دانشگاهی لزوماً باید از فن بیان خوبی برخوردار باشد تا بدین وسیله مطالب را به بهترین شکل ممکن به دانش آموزان یاد دهد.

بعلاوه، شخص باید توانایی بالایی در پردازش اطلاعات درک و گوش کردن را داشته باشد. به جز موارد گفته شده داشتن سرعت مناسب و تن صدای خوب نیز از دیگر توانایی های لازم برای تحصیل در این رشته دانشگاهی به حساب می آید.

منبع : رشته آموزش ابتدایی 99

 





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: