تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd برای تشخیص حواس پرتی، بیش فعالی و تکانشگری کودکان طراحی شده است. این آزمون اعتباری جهانی دارد و برای کودکانی که اغلب دچار فراموش کاری می‌شوند و دفتر و کتاب‌هایشان را در مدرسه جا گذاشته و به صحبت کردن بیش از اندازه علاقه دارند، ممکن است دچار این اختلال شده باشند.

مراجعه به یک پزشک متخصص و یا انجام یک تست آنلاین، راه حلی مناسب برای تشخیص adhd است. اما با این حال تصمیم گیری زود هنگام در اینباره و یا در صورت نداشتن هیچ تجربه‌ای برای نتیجه گیری درست، بهتر است پس از انجام آزمون آنلاین بیش فعالی کودکان، به متخصص مراجعه نمایید.

تست آنلاین بیش فعالی کودکان

معرفی تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd

پیش از معرفی تست بیش فعالی adhd، باید با اختلال آن که به طور معمول در کودکان زیر 7 سال دیده می‌شود، توضیحاتی را ارائه بدهیم. بیش فعالی چیست؟ بیش فعالی در کودکان با عدم توجه، عدم تمرکز، صحبت کردن زیاد درباره موضوعات مختلف و بی‌قراری‌های شدید شبانه روزی همراه است. معمولا کودکان در سنین کم گرفتار این اختلال شده و حتی گاهی به خاطر تکانش‌هایی شدید، دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

بیش فعالی hyperactivity اختلالی است که نگران کننده است. کم توجهی، بازیگوشی، لجبازی و حواس پرتی در کودکان و حتی نوجوانان موضوعی عادی می‌باشد که والدین باید برای نظم بخشیدن به رفتار فرزندان خود تلاش کنند. اما اختلال بیش فعالی بیشتر از یک بی‌توجهی ساده و لجبازی کودکانه است.

عدم تمرکز در یادگیری، حواس پرتی زیاد، بی‌قراری و آرام نبودن کودک نیاز به پیگیری دارد و چه بهتر برای اینکه مطمئن شوید بیش از حد بر روی رفتارها و حالات فرزندتان وسواس دارید یا نه، از تست بیش فعالی کودکان به صورت آنلاین و کاملا رایگان استفاده کنید.

در صورت لزوم پس از بررسی نتایج تست، بهتر است با فرزند خود برای معاینات پیشرفته و تست‌های قوی‌تر به متخصص مراجعه کنید. با این حال تست آنلاین بیش فعالی کودکان adhd برای تشخیص اولیه، آزمونی معتبر با چند سوال ساده است که می‌توانید بی‌طرفانه و با دقت، پاسخ هر سوال را از بین 4 گزینه که به نمایش درخواهد آمد، انتخاب کرده و در آخر گزینه تایید را انتخاب نمایید.

تفسیر تست بیش فعالی کودکان adhd

تست adhd از جمله تست‌های معروفی است که افراد برای پیدا کردن ریشه رفتارهایشان و درمان اختلال بیش فعالی به آن مراجعه کرده و به سوالات پاسخ خواهند داد. ارزیابی آنلاین بیش فعالی هم برای کودکان و هم برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده تا در هر سنی که هستید، بتوانید این تست را انجام داده و بعد نسبت به نتیجه آن تصمیم گیری کنید.

البته مطابق با توصیه پزشکان، اگر والدین فرزندان خود را در سن کمتر از 10 سال برای انجام تست بیش فعالی آماده کنند، به راحتی می‌توانند مشکل کودک خود را متوجه شده و به دنبال راهکاری برای بهبود آن بگردند. در صورتی که روند درمان در بزرگسالی مشکل است و فرد برای پذیرش اختلال کم توجهی و حواس پرتی، فرد مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

تشخیص adhd چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان، پیچیده است و برای رسیدن به نتیجه‌ای قطعی، والدین باید فرزند خود را پیش متخصص برده تا در صورت نیاز کودک برای درمان دارو مصرف کند. اما پیش از انجام این مراحل، انجام تست آنلاین بیش فعالی کودکان که به صورت رایگان است و معتبر می‌باشد، ضروری است.

تعداد سوالات تست بیش فعالی کودکان

تعداد سوالات تست بیش فعالی کودکان adhd حدود 18 سوال است که اگر بیشتر پاسخ‌های 4 گزینه‌ای که انتخاب کردید، اغلب یا همیشه باشد، کودک شما دچار عارضه کم توجهی و حواس پرتی می‌باشد. البته نسخه حرفه‌ای ارزیابی بیش فعالی کودکان، از 55 سوال تشکیل شده که می‌توانید با انجام آن تست نتیجه لازم را در انتها مشاهده کنید.

نحوه امتیاز دهی تست بیش فعالی adhd

نحوه بررسی امتیازها بستگی به تعداد سوالات دارد. به این صورت که اگر به 18 سوال پاسخ دهید، 18 امتیاز وجود دارد. امتیاز بین 0 تا 5 به این معناست که کودک شما به احتمال زیاد دچار اختلال بیش فعالی نمی‌باشد. امتیاز 5 تا 9 یعنی کودک کودک شما عارضه حواس پرتی دارد، اما خفیف است.

امتیاز 9 تا 14 اختلال تکانه‌ای بی‌توجهی و کم حواسی دارد که باید برای درمان آن به دکتر مراجعه کنید. امتیاز 14 تا 18 یعنی کودک شما مبتلا به عارضه بیش فعالی شدید است که برای درمان آن باید بلافاصله به دکتر مراجعه نمایید. در ضمن تست بیش فعالی کودکان برای پیدا کردن و پیگیری مشکلاتی نظیر بی‌توجهی، کم دقتی، بی‌قراری زیاد و تکانه‌های شدید مناسب است.

منبع: نتیجه ارزیابی بیش فعالی کودکان adhd

 





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: