سامانه موحد وزارت بهداشت
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

 وزارت بهداشت با هدف تسریع در امور و درخواست‌های دانشجویان خود، سامانه‌های متنوعی را راه‌اندازی کرده است. این سامانه‌ها شامل سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir است که به تازگی امکاناتی مانند فرآیند‌های درخواست تسهیلات ارزی را نیز اضافه کرده است. دانشجویان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت mohed.behdasht. gov.ir، از امکانات این سامانه استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با این سامانه در ادامه مقاله همراه ما باشید.

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir

آشنایی با سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir

???? وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استفاده از پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی، به منظور تسریع در امور و رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان و کارکنان خود، سایت‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده است. سامانه نوید، سامانه رشد و سامانه موحد وزارت بهداشت از جمله این سایت‌ها هستند.

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir یک سایت با امکانات فراوان است که به متقاضیان تسهیلات ارزی و مشمولین برای خروج از کشور خدمات می‌دهد.

دانشجویانی که در رشته‌های زیر نظر وزارت بهداشت تحصیل می‌کنند، برای استفاده از خدماتی مانند درخواست تسهیلات ارزی، درخواست معافیت از تحصیل، تسهیلات غیر ارزی مانند صدور خروج دانشجوی و سایر درخواست ها، باید ابتدا در سامانه موحد وزارت بهداشت ثبت نام کنند و پس از تکمیل فرم‌های مربوطه، درخواست‌های خود را همراه با مدارک و در نظر گرفتن شرایط خاص، در این سایت بارگذاری کنند.

تمامی خدمات مذکور فقط از طریق سامانه موحد وزارت بهداشت ارائه می‌شود و تنها به درخواست‌های دانشجویانی پاسخ داده می‌شود که تمامی شرایط ذکر‌شده‌برای ثبت درخواست را رعایت کرده باشند.

همچنین طبق اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تمامی مراحل به صورت سیستمی و غیر حضوری صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به سازمان وزارت بهداشت برای پیگیری درخواست‌ها نیست

نکاتی در خصوص ثبت نام سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir

✳️ برای ثبت نام در تسهیلات ارزی دانشجویی در سایت موحد، دانشجویانی که در دانشگاه‌های تایید‌شده‌تحصیل می‌کنند، می‌توانند ثبت نام کنند و همچنین پیگیری را نیز از طریق همین سامانه انجام دهند. ثبت نام در این تسهیلات دارای زمان و شرایط خاصی است که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌شده‌است.

✳️ علاوه بر شرایط و مدارک ذکر‌شده‌قبل، برای ثبت نام اولیه در سامانه موحد، دانشجویان باید گواهی اشتغال به تحصیل در ترم جاری را داشته باشند که در این گواهی مواردی مانند رشته، مقطع تحصیلی و طول دوره باید به تایید سفارت رسیده باشد. همچنین برای دانشگاه‌هایی که قبل از ورود دوره کالج دارند، گواهی کالج و ریزنمرات آن الزامی است.

✳️ زمان ثبت نام برای ۶ ماه اول دوره ارزی نیم سال اول از مهر ماه آغاز‌شده‌و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت و مهلت دریافت مجوز آن تا مرداد ماه سال بعد است. همچنین ثبت نام برای ۶ ماه دوم دوره ارزی نیم سال دوم از فروردین ماه تا مرداد ماه است و زمان دریافت مجوز آن حداکثر تا پایان بهمن ماه اعلام‌شده‌است.

✳️ از دیگر امکانات سامانه یکپارچه وزارت بهداشت، می‌توان به درخواست معافیت تحصیلی اشاره کرد که دانشجویان می‌توانند با کلیک بر روی گزینه ثبت نام تسهیلات ارزی و غیرارزی و با بارگذاری مدارک، اقدام به ارائه درخواست خود کنند. این درخواست‌ها توسط کارشناس مربوطه بررسی می‌شود و در صورت تکمیل مدارک تایید می‌شود، همانند دریافت تسهیلات ارزی.

✳️ همچنین، دانشجویان آقا که قصد خروج از کشور را دارند می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه وزارت بهداشت و ثبت نام در آن، اقدامات لازم برای ثبت درخواست خروج از کشور خود را انجام دهند.

✳️  همچنین، دانشجویانی که در فرایند درخواست تایید استعلام انجام‌شده‌از طریق سفارت در سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی امور خارجه یا سامانه میخک، مدارک خود را ارسال کرده اند، می‌توانند زیرا استعلام‌های لازمه را همچنان از سایت mohed. behdasht. gov. ir دریافت کنند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%ad%d8%af-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: