شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1402
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اعلام شد. رشته پرستاری یکی از پر طرفدارترین رشته های گروه تجربی است که هر ساله متقاضیان زیادی به‌ دنبال تحصیل در این رشته هستند. اما پذیرفته‌ شدگان رشته پرستاری دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید شهریه ای را به ‌عنوان هزینه تحصیل در رشته پرستاری پرداخت نمایند.

پرداخت شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1402

شهریه پرستاری دانشگاه آزاد شامل شهریه ثابت و متغیر می باشد و افراد محصل در دانشگاه آزاد باید هر سال دو بار این شهریه را بپردازند. همچنین باید عنوان کرد که رشته پرستاری به دو صورت عادی و خود گردان در دانشگاه آزاد ارائه می شود و میزان شهریه ظرفیت خود گردان دانشگاه آزاد حدود دو برابر ظرفیت عادی خواهد بود.

شهریه ثابت پرستاری دانشگاه آزاد 1402

شهریه ثابت توسط خود دانشگاه تعیین می شود و تا هنگام فارغ‌ التحصیلی این مبلغ کمتر و زیادتر نخواهد شد. اما دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ به نسبت دانشجویان سال‌ های قبل باید شهریه ثابت بیشتری پرداخت کنند، چرا که هر سال حدود 10 الی 20 درصد به شهریه اضافه می شود.

دانشجویان باید از طریق سامانه آموزشیار قبل از انتخاب واحد شهریه ثابت خود را بپردازند. در واقع دانشجویان برای کسب اجازه جهت انتخاب واحد، ابتدا باید شهریه ثابت خود را پرداخته باشند تا بخش انتخاب واحد سامانه برای آن ها فعال گردد. علاوه ‌بر این دانشجویان ورودی جدید باید تمام شهریه ثابت و بخشی از شهریه متغیر را به‌ صورت علی ‌الحساب به حساب دانشگاه واریز نمایند.

شهریه متغیر پرستاری دانشگاه آزاد 1402

شهریه متغیر رشته پرستاری دانشگاه آزاد بر اساس نوع واحدهای درسی و تعداد آن ها که دانشجو در هر ترم تحصیلی اخذ می‌ کند، برآورد می شود و این مبلغ سالانه حدود 15 الی 20 درصد افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است شهریه متغیری که برای دروس عملی و تخصصی تعیین می شود، بیشتر از دروس عمومی و نظری است و دانشجویان ترم آخر که درس‌ های عملی بیشتری دارند، باید هزینه تحصیل بیشتری نسبت ‌به دانشجویان ترم ‌های پایین پرداخت نمایند.

محدوده شهریه پرستاری دانشگاه آزاد 1402

از آنجا که دانشجویان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل باید حتماً شهریه خود را به‌ موقع پرداخت کنند، بنابراین قبولی در رشته پرستاری فقط از طریق کنکور سراسری و داشتن تمکن مالی برای پرداخت شهریه امکان‌ پذیر است. از این رو دانشگاه آزاد در رشته پرستاری بدون کنکور پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر گرفت این است که شهریه دانشگاه آزاد شامل شهریه ثابت و متغیر است و شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی برآورد شده است و تا زمان پایان یافتن دوران تحصیل این مقدار شهریه بدون افزایش خواهد بود.

اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحدهای اخذ شده‌ توسط دانشجویان تغییر خواهد کرد. به همین جهت شهریه متغیری که از دانشجویان اخذ می‌ شود، بر اساس تعداد واحدهای تحصیلی به‌ همراه شهریه ثابت محاسبه می‌ گردد. در ادامه محدوده شهریه پرستاری دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ارائه‌ شده است که همراه با افزایش 10 الی 15 درصدی بوده‌ است.

میزان شهریه پرستاری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

عنوان رشته تحصیلی

تعداد واحد

میزان شهریه ثابت (ریال)

میزان شهریه متغیر (ریال)

میزان شهریه ثابت و متغیر (ریال)

پرستاری

۱۸ واحد

48,576,000

59,202,000

107,778,000

هزینه هر ترم پرستاری دانشگاه آزاد 1402

چنانچه دانشجویان رشته پرستاری در هر ترم 18 واحد داشته باشند، هزینه‌ ای که از هر ترم برآورد می‌ شود، به شرح زیر است:

شهریه یک ترم = شهریه ثابت + (شهریه متغیر هر واحد درسی * 18)

در واقع هزینه‌ هر ترم یک دانشجوی پرستاری با در نظر گرفتن 18 واحد چیزی در حدود 97,980,000 ریال برآورد می‌ شود. بنابراین دانشجویان باید این مبلغ را برای هر ترم در نظر داشته باشند. باید اشاره کرد که دانشجویان می‌ توانند هزینه‌ هر ترم خود را از طریق سامانه آموزشیار یا به شکل حضوری پرداخت نمایند.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: