همه چیز در مورد رشته فیزیوتراپی
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته‌های توانبخشی است که با استفاده از حرکات فیزیکی، به درمان بیماران و بهبود معلولین می‌پردازد. این روش درمانی به عنوان طب فیزیکی شناخته می‌شود، زیرا بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو یا مواد شیمیایی انجام می‌شود. هدف از ارائه این رشته در دانشگاه‌ها، تربیت متخصصانی است که بتوانند طبق دستورات پزشک، به درمان فیزیکی بیماران بپردازند.

صدماتی که با استفاده از طب فیزیکی قابل درمان هستند، شامل بیماری‌های مفصلی، روماتیسمی، ضایعات ورزشی و… هستند. علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند پس از کسب مدرک دکتری، تحصیلات خود را ادامه دهند. در سال ۱۴۰۲، مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی هیچ گرایشی نداشت و فارغ‌التحصیلان می‌توانند انتخاب کنند که در مقاطع ارشد و دکتری، گرایش مورد علاقه‌شان را پیش بگیرند.

انتخاب رشته فیزیوتراپی 

???? هر داوطلبی قبل از انتخاب رشته مورد نظر خود با سوالات زیادی روبه‌رو می‌شود. این رشته در جامعه از درآمد نسبتا خوبی برخوردار است و داوطلبان می‌توانند درآمد بالایی از این رشته داشته باشند. طول تحصیلی این دوره نسبت به سایر رشته‌های پردرآمد گروه تجربی کمتر است و داوطلبان باید در طول ۴ سال این رشته را مطالعه نمایند. رشته فیزیوتراپی برای مقاطع ارشد و دکتری نیز وجود دارد.

بسیاری از داوطلبین بدون اینکه از شرایط این رشته از جمله درآمد رشته فیزیوتراپی و بازار کار رشته فیزیوتراپی آگاهی یابند و یا اینکه اطلاعات جامعی را در این مورد داشته باشند،سعی در انتخاب رشته صرفاً بر اساس رتبه لازم برای قبولی در فیزیوتراپی کسب‌شده می‌نمایند. اشتباه بزرگی است که داوطلبین به آن دچار می شوند و این اشتباه موجب انحراف مسیر وعدم موفقیت شما خواهد شد. صرفاً دانستن اینکه رشته فیزیوتراپی چیست؟ نمی‌تواند به شما برای شناخت،کمک‌کننده باشد. بهتر است از واحدها و دروس مرتبط با این رشته اطلاع لازم و کافی داشته باشید.

اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاع کامل یابید بهتراست با مشاورین ما در تماس باشید تا به شما کمک کنند با دید باز به انتخاب رشته و شناسایی رشته خود بپردازید. زیرا خصوصیات و توانایی‌های افراد با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت موجب موفقیت‌های متفاوت در شما می‌شود.

رشته فیزیوتراپی در چه مقاطعی پذیرش دارد؟

????رشته فیزیوتراپی با آزمون و یا بدون آزمون هر دو مقطع پذیرش یکسانی دارند. کنکور تجربی رشته‌های متفاوتی ازجمله پزشکی دارد و رشته فیزیوتراپی جزو رشته‌های پرطرفدار کنکورتجربی می‌باشد.

در دانشگاه‌های ایران پذیرش این رشته در مقطع کارشناسی می باشد. اما امکان انتخاب رشته در مقطع ارشد فیزیوتراپی و همچنین دکتری وجود دارد. این نوید را می‌توانیم به شما که قصد ادامه تحصیل در این رشته رادارید،می‌توانید با داشتن کارشناسی در این رشته وارد بازارکار شوید.

توانایی لازم برای رشته فیزیوتراپی

???? توانایی جسمی و روحی برای دانشجوی رشته فیزیوتراپی بسیار مهم  است. این عامل تقریبا برای تمام رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و مشابه آن‌ها الزامی است. دانشجویان این رشته با انواع مختلفی از بیماران سر و کار دارند که ممکن است دچار بیماری‌های عفونی باشند، عقب مانده ذهنی یا جسمی باشند و …. بنابراین باید تمام روحیه رو به رو شدن با آن‌ها را داشته باشند.

همچنین بسیاری از این بیماران و یا همراهان و نزدیکان آن ها، از روحیه خوبی برخوردار نیستند. بنابراین یک فیزیوتراپیست باید روحیه بالایی داشته باشد تا بتواند به همگی آن‌ها آرامش خود را القا کند. به علاوه ممکن است برخی مواقع، مدت زمان زیادی را ایستاده سپری کرده و یا مجبور به راه رفتن باشند. که ممکن است این سخت باشد. 

بهتر است علاقه مندان به این رشته از خلاقیت بالایی برخوردار باشند که پس از فارغ التحصیلی و در مواجهه با هر بیمار، بتوانند بهترین روش‌های درمان را با هم ترکیب کرده و به بهترین نحو ممکن، آن‌ها را مداوا کنند. اما دانشجویانی که بدون هیچ خلاقیتی از این رشته فارغ التحصیل می‌شوند، تنها به عنوان یک تکنسین فیزیوتراپی شناخته می‌شوند.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C/





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: